PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Spavisje: Orlando - Miami



spavisje
16-04-09, 16:14
In Juli 2009 gaan we voor het eerst 16 dagen naar Florida, vorig jaar hebben we al een eerste maal kennis gemaakt met de VS door rond te trekken in het Zuid-Westen.

We zijn een gezin met 2 kids van 9 en 12 jaar die van avontuur, spektakel en vooral van veel water houden vandaar dat we dachten aan volgend reisschema:

6 nachten Orlando
3 nachten Fort Myers
2 nachten Key Largo
2 nachten Duck Key
2 nachten Miami

15Jul Brussel -> Atlanta -> Orlando
16Jul Island of Adventures
17Jul Universal studio's
18Jul Kenedy Space Center - relax
19Jul Wet & Wild - Shoppen
20Jul Sea World - relax
21Jul Aquatica -> vertrek naar Fort Myers
22Jul Sanibel - Captiva
23Jul Lovers Key State Park - relax
24Jul vroeg vertrekken uit Fort Myers -> bezoek aan Everglades -> om 's avonds aan te komen Key Largo
25Jul John Pennekamp snorkelen
26Jul vroeg vertrekken naar Key West -> daarna naar Duck Key
27Jul Relax @ Duck Key
28Jul vertrek vanuit Duck Key -> Miami South Beach
29Jul Miami
30Jul vertrek uit Miami -> Atlanta
31Jul Aankomst Brussel

Extra uitdaging is de rolstoelafhankelijkheid van mijn man, maar zoals vorig jaar mocht blijken is de VS heel toegankelijk en kan er heel veel.

Denken jullie dat dit schema haalbaar is?

Groetjes,
spavisje

Dr. Phlox
16-04-09, 17:20
Ziet er goed uit. Zijn jullie nog wat van plan bij Duck Key? (Zwemmen met de Dolfijnen is mogelijk) anders zou je kunnen overnachten in key West en daar dan de zonsondergang en Mallory Square in de avond.
Verder zie ik KSC met relax erachter staan. Wij waren zelf de hele dag daar. Dus weinig relax. Zijn de hotels ook al uitgezocht??
Grz
Ton

Teleton
16-04-09, 17:49
Dus weinig relax.

Voor een dagje Seaworld geldt al snel hetzelfde, Ton. De meeste gezinnen zijn daar echt wel een dagje zoet! Eigenlijk vind ik het best een druk programma voor zes dagen Orlando. Direct de tweede dag naar IOA en aansluitend de dag daarop weer naar Universal. Moeten er niet een paar boodschapjes worden gedaan? Twee dagen achter elkaar naar zo'n park hakt er best in, zeker in de zomer. Verder lijkt mij een half dagje Wet & Wild en Aquatica voor waterratten ook een straf. Zie ze d'r maar eens uit te krijgen in de vroege middag........

Wat ook opvalt: op 26 juli rijden ze van Key Largo naar Key West, om dan weer terug te rijden naar Duck Key. Zelf heb ik de Keys na één bezoek altijd voor gezien gehouden, dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Jij was er pas nog met je gezin, is het logisch om deze route te rijden? Ik schat het al snel op een rit van bijna drie uur extra om uiteindelijk maar 'even' in Key West te zijn. De attractie van zo een kort bezoek is volgens mij toch dat je de zonsondergang en de bijbehorende sfeer meemaakt, of zie ik dat niet goed?

spavisje
17-04-09, 09:10
Hey thanks voor jullie snelle response en bruikbare informatie, bij het overlezen van de planning en jullie opmerkingen lijkt het me inderdaad niet zo'n goed idee om de 2 universal studio parken na elkaar te plannen en dat we daartussen misschien al beter een waterpark aandoen. Het woord relax bij Kennedy Space Center & Sea World is misschien slecht gekozen, ik had beter "vrije avond" gezet :-). We zijn vroege vogels waardoor we al bij opening in de parken zullen zijn.

Op de vraag of we al hotels in gedachten hadden is het antwoord ja nl.

Orlando: Hilton grand vacation club
Fort Myers: Outrigger beach resort
Key Largo: Holiday inn key Largo
Duck Key: Hawks Cay resort
Miami south beach: Courtyard by marriot

Vermits we 2 nachten hebben op Duck key dacht ik dat we op 26Jul, de dag dat we van Key Largo naar Duck Key verhuizen, daar wat te relaxen, in de namiddag naar Key West te rijden en 's avonds na zonsondergang terug te keren, maar misschien toch iets te overmoedig van ons om dan nog een 3uur durend ritje te doen. Overnachten in Key West zou dan inderdaad een goede optie zijn maar de kids willen graag zo lang mogelijk in het Hawks Cay resort logeren.

Boodschappen waren we van plan vooral 's avonds te doen, had toch gelezen dat supermarkten tot laat geopend zijn.

Na al hier en daar op het floridaforum te hebben gelezen kan ik amper wachten om te vertrekken :-)

Teleton
17-04-09, 09:51
..in de namiddag naar Key West te rijden en 's avonds na zonsondergang terug te keren, maar misschien toch iets te overmoedig van ons om dan nog een 3uur durend ritje te doen.

Ik heb nog een 'meevaller' want ik bedoel dat het retourtje naar Key West je al snel 3 uur zou kosten. Van Key West naar Duck Key schat ik op 'slechts' anderhalf uur rijden......

Dr. Phlox
17-04-09, 09:55
De attractie van zo een kort bezoek is volgens mij toch dat je de zonsondergang en de bijbehorende sfeer meemaakt, of zie ik dat niet goed?

Hoi Ton,
Je ziet het goed. Het is juist de zonsondergang en de sfeer. Wij zijn zelf om 21:00 uur terug gelopen, maar dan is het feest nog niet voorbij op Mallory Square. Er zijn natuurlijk nog wel meer leuke dingen op Key West, maar dan zal je toch een hele dag moeten uittrekken. En Sea World heeft ook een avond show die anders is dan de dagshow. Die mag je dus ook niet missen.
Grz
Ton