PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema ivo: Rondreis 2010



ivo
15-04-09, 00:56
In januari wil ik met vrouw en kind (3 jaar) 3 weken door Florida reizen (iig pretparken, Everglades, Miami, Keyes of Bahama's). Hoe pak ik dit het beste/voordeligste aan? Nu al vlucht (en auto) boeken en daar overnachtingen regelen? Of georganiseerd? Of?

Alle tips zijn welkom; ik heb nog helemaal niets vaststaan.

Orangedevil
15-04-09, 01:18
Je kan natuurlijk complete rondreizen boeken bij verschillende organisaties. Je kan ook zelf een route uitstippelen en dan hotels boeken.
Op eigen houtje kan ook,dat je daar ter plekke bepaald waar je heen wil en daar hotels zoekt.
Het is dan wel verstandig om de eerste nacht alvast te boeken.

Ta2 Gerrit
15-04-09, 10:25
Allereerst zou ik dit forum eens doorspitten. Met name de reisschema's en reisverslagen geven je een goed beeld hoe veel Floridagangers het aanpakken.

Met de autohuur kun je nog even (± Augustus) wachten tot de vroegboekkortingen (of frühbuchrabbatte ;-)) op de diverse websites vrijkomen.

Vliegtickets is een apart verhaal. Wij boeken altijd zo vroeg mogelijk (330 dagen van te voren), en zijn tot nu toe erg tevreden over de prijzen.
Soms komen er veel goedkopere aanbiedingen voorbij, maar vaak zitten er toch wel wat restricties (datums bijv.) aan, die ons niet uitkomen.

Overnachtingen zijn ter plaatse prima te regelen, al zou ik wel de eerste nacht vastleggen, al was het maar voor de ESTA en dat je niet na een lange reis nog iets moet regelen.
Om je bewegingsvrijheid te behouden kan de rest prima ter plekke, accomodaties te over tegen alle soorten prijzen.
Of je biedt mee op Priceline, kan ook erg voordelig uitpakken.

Maar vooral, oriënteer je eens intensief op dit forum, en als er dan nog (gerichte) vragen zijn; gewoon stellen.

Dennan
15-04-09, 11:39
Nog een Tip!
Is je dochter/zoontje dan al 3 jaar of nog net niet?
Zodra hij/zij nog geen 3 jaar is eten ze gratis bij alle Disney Character restaurants

maaikevgs
15-04-09, 23:07
Beste Ivo,

Wij zijn net terug van 5 weken rondreizen door Florida met onze zoons (bijna 3 en ruim 1 jaar).

Wij hadden de vlucht lang van te voren geregeld en dat bleek (toevallig) prijstechnisch slimmer te zijn. Voor ons was United Airlines het goedkoopst, we betaalden rond de 2.000 dollar voor 4 stoelen (en kregen er 6 en ook nog ge-upgrade... hoera). Ik geloof dat sommige maatschappijen inmiddels hun prijzen hebben verlaagd.

We sliepen de eerste nacht in een airport hotel zodat we allemaal direct na het landen e.d. konder instorten. Bleek een goede keuze. De rest van de reis hadden we al uitgestippeld en gereserveerd, maar soms was een stad of camping leuker of minder leuk dan we hadden gedacht. We kregen overal, ook bij hotels, de niet gebruikte maar wel gereserveerde nachten ´terug´. Wat dat betreft is reserveren wel handig: je kunt altijd nog eerder weg (en hopen dat er plaats is om langer te blijven).

De auto hadden we overigens al in Nederland gereserveerd, tegelijk met het boeken van de vlucht. Geheel volgens de tips op het forum op zijn Duits :)

Fijne reis!