PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW Resorts: Bezoek brengen aan hotel



FrankS
20-06-05, 16:22
De resort-pools zijn alleen toegankelijk voor de gasten van het betreffende resort. Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd, maar officieel mag het niet.

Eric
20-06-05, 16:35
Zoals je al zegt: je wordt nooit gecontroleerd.
als je bij het parkeerterrein zegt, dat je een kijkje komt nemen, mag je gewoon doorrijden, en dan kun je gewoon doen en laten wat je wilt, en dat doen nog veel meer mensen.
Eric

Jenn
20-06-05, 23:10
Het enige resort waar je bij het zwembad wel gecontroleerd wordt is bij de Yacht en Beach club. Verder zijn alle zwembaden gewoon toegankelijk. Officieel dus niet, maar zoals eerder vermeld wordt daar eigenlijk nooit gecontroleerd. =)

FrankS
21-06-05, 11:48
Je opmerking over de parkeerterreim triggert mij tot het volgende: de bewaking bij de ingang van het resort is de laatste jaren wel strenger geworden. Daarnaast hebben de meeste resorts nu een aparte ingang, die met een automatische slagboom werkt. Met je Resort-ID kun je die slagboom openenen. Ik vermoed dat dit alleen nog maar zal toenemen, dus dat je met je Resort-ID op steeds meer plaatsen door een automatische slagboom o.i.d. zal moeten.

Eric
21-06-05, 13:08
Afgelopen zomer was het geen enkel probleem om bij Swan en Dolphin het parkeerterrein voor kort parkeren op te komen. De parkeerterreinen voor de resortgasten weet ik niet, maar bij het bezoekersparkeerterrein (wat ook nog het dichtste bij de ingang ligt) daar zit gewoon een bewaker, en zeggen dat je een kijkje komt nemen, of bv. vragen of je in het restaurant mag eten, geeft toegang tot een parkeerplaats.
Eric

Jenn
21-06-05, 19:26
The Swan en Dolphin mogen dan wel independent zijn, omdat ze op het Disney terrein liggen en fully Disney operated zijn, heb je dezelfde mogelijkheden daar als in ieder ander Disney Resort. Het enige verschil is dat ze van Sheraton zijn.
Daarnaast hebben ze er heerlijke diner mogelijkheden: Shula's Steakhouse, Kimonos, Palios, Blue Zoo en Fresh Mediterranean Market.
idd uitstekende hotels om een paar uurtjes rond te brengen uit de Disney drukte.
Zelf zou ik liever een ijsje nemen bij de Beaches & Cream Soda Shop, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk! =)
Maar als je er maar 2 dagen bent zou ik zelf ook niet snel een paar uurtjes bij een resort door brengen... dan zou ik alle uurtjes pakken om in de parken te besteden. ;)

Het is trouwens nog steeds heel makkelijk om als gast naar 1 van de resorts te gaan. Die zijn nl. gewoon open voor iedereen. Het is waar dat er strenger gecontroleerd wordt, maar er wordt niet moeilijk gedaan als je een resort wil bezichtigen. Als er toch moeilijk gedaan wordt kan je altijd de auto bij Downtown Disney of de Boardwalk parkeren. =)

Petra/VS
22-06-05, 04:18
The Swan en Dolphin mogen dan wel independent zijn, omdat ze op het Disney terrein liggen en fully Disney operated zijn, heb je dezelfde mogelijkheden daar als in ieder ander Disney Resort. Het enige verschil is dat ze van Sheraton zijn.


Kleine correctie, ze zijn beiden van Starwood, de Dolphin is een Sheraton en de Swan is een Westin (Westin is het duurdere merk).



Het is trouwens nog steeds heel makkelijk om als gast naar 1 van de resorts te gaan. Die zijn nl. gewoon open voor iedereen. Het is waar dat er strenger gecontroleerd wordt, maar er wordt niet moeilijk gedaan als je een resort wil bezichtigen. Als er toch moeilijk gedaan wordt kan je altijd de auto bij Downtown Disney of de Boardwalk parkeren. =)

Er werd voor ons heel vervelend gedaan, toen we bij het Floridian wilden parkeren, ook al logeerden we in het nabij gelegen Polynesian Resort. We mochten er alleen parkeren, als we konden aantonen, dat we er gingen eten. Ik denk, dat dat is, omdat hun parking (en die van het Polynesian en Contemporary Resort) natuurlijk heel gunstig ligt voor de Monorail.

Eric
22-06-05, 09:05
Het parkeerbeleid zal wel iets per hotel verschillen, inderdaad in de buurt van de monorail zullen ze iets strenger zijn, en het zal ook wel eens van de bui van de bewaker afhangen.
Dat neemt niet weg, dat je 's-middags altijd wel een resort kunt vinden voor een paar uurtjes uitrusten bij hun zwembad, de meeste reorts zijn uitgestorven tot een uur of vier.
Dus mijn advies blijft, en vooral met kleine kinderen: begin vroeg, neem een paar uurtjes rust in de voormiddag in een resort, en eet daar wat, en ga dan verder met de parken.
Als je een hotel of villa niet zo ver weg hebt kun je daar natuurlijk ook heen, maar dat kost uiteraard wel veel meer tijd.
Eric

Yvet
28-11-06, 16:41
Komende reis willen we nu wel eens weten hoe de Disney resorts eruit zien.
Wij verblijven eigenlijk altijd off-site en dat zal ook zo blijven.

Maar toch willen we wel eens een keertje kijken hoe de resorts eruit zien, we hebben al wel verhalen gehoord over watervallen in de lobby en willen dat nu eens met eigen ogen zien.
Daarvoor trekken we minimaal 1 dag uit in de planning, de bedoeling is een paar resorts bezoeken de tuinen ervan bekijken en het zwembad enz enz een lekkere lunch in een resort en ook het avondeten willen we ergens gaan doen.

** Hebben jullie tips over welke resorts echt bezocht moeten worden en waarom??
** Ik heb ooit eens gelezen dat er iemand gewoon naar een kamer had gevraagd om die eens te bekijken, wie weet daar meer vanaf??
** Ooit heb ik ook ergens gelezen / gehoord dat je in bepaalde resorts ook iets van een tour kan doen??
** Welk resorts zouden jullie uitpikken om te lunchen en voor avondeten en waarom??

Nou dat zijn weer een hoop vragen, maar ik weet dat die bij jullie in goede handen zullen zijn.

Eric
29-11-06, 04:06
Je mag ieder resort gewoon bekijken als je dat wil, even melden bij de ingang van het P-terrein dat je komt kijken en je krijgt een P kaart voor een paar uur.
De beste manier om een kamer te bekijken is te zeggen dat je er volgende keer wil reserveren, en nu even wil kijken of het de moeite waard is.
Welke is een moeilijke vraag, ze zijn allemaal bijzonder, ik zou zeker gaan voor Animal Kingdom Lodge, Het Contemporary en het Grand Floridian.
Maar mischien heeft iemand hier nog een betere tip.
Eric

Mickey99
29-11-06, 12:34
Wij hebben ook bijna alle hotels van Disney al bezocht (onze favorieten wel meerdere keren).

Je kunt bijvoorbeeld een bezoekje Grand Floridian, Polynesian en Contemporary Resort heel makkelijk combineren met een bezoek aan het Magic Kingdom. Je neemt dan i.p.v. de monorail naar TTC de andere monorail en deze stopt bij het Grand Floridian, Polynesian en Contemporary Resort. Het Grand Floridian en Polynesian hebben allebei een strandje aan het meer tegenover het Magic Kingdom. Verder ligt naast het Grand Floridian Disney's Wedding Pavilion wat ook leuk is om te bekijken.

Verder zou ik ook naar Wilderness Lodge gaan. Dit resort kun je ook combineren met Magic Kingdom. Bij de in- en uitgang van Magic Kingdom liggen naast de steiger van de veerboot andere steigers voor bootjes naar andere resorts waaronder Wilderness Lodge.

http://img297.imageshack.us/img297/489/dsc04193cw1.jpg (http://imageshack.us)

Je kunt daarna ook met de boot weer terug naar Magic Kingdom. Je zou dan 4 resorts kunnen bezoeken zonder dat je daarvoor je auto gebruikt. Je kunt trouwens bij Wilderness Logde zelf ook een bootje huren en zelf een stuk varen over de mooie wateren van Disney, erg leuk!

Om te dineren zou ik Contemporary Resort aanraden. In dit resort zitten 2 van onze favoriete restaurants:
1) California Grill - Dit restaurant zit op de hoogste verdieping waardoor je uitkijkt over/naar Magic Kingdom (wel om een tafeltje bij het raam vragen). Je kunt daar heerlijk eten (niet goedkoop maar zeer de moeite waard!)
2) Chef Mickey's - Dit restaurant zit op de 4e verdieping en is een Character diner. Mickey Mouse, Minnie Mouse, Goofy, Knabbel & Babbel en Donald Duck komen tijdens het eten langs je tafeltje en het is elke dag feest!

Verder vind ik Boardwalk ook een erg leuk en mooi resort. Een bezoek aan Boardwalk zou je weer kunnen combineren met een bezoek aan Epcot of MGM-studio's want vanaf deze parken varen er bootjes naar Boardwalk.

http://img220.imageshack.us/img220/7249/dsc04585mw0.jpg (http://imageshack.us)

http://img154.imageshack.us/img154/9725/dsc04589jy1.jpg (http://imageshack.us)

http://img297.imageshack.us/img297/1176/dsc04591ui8.jpg (http://imageshack.us)

Eigenlijk zijn alle Disneyresorts de moeite waard om te bezoeken ;)

Chanti
02-03-09, 14:48
Misschien heb ik met mijn neus gekeken, maar ik kon hier niets over vinden op het forum.

Ik lees online dat het nogal een gedoe is om van het ene hotel naar het andere te komen. Wij hebben behoorlijk wat restaurants op ons verlanglijstje staan, die in andere hotels zitten.

Betekent dat dat we echt uren onderweg zijn? Of valt het mee? Zijn er nog tips?

Heeft iemand hier ervaring mee?

FrankS
02-03-09, 15:02
Er zijn een paar hotels die per monorail bereikbaar zijn. Dan is het geen enkel probleem. Dit zijn Contemporary, Grand Floridian en Polynesian. Ook de hotels rondom het meer bij Epcot (Boardwalk, Yacht Club, Beach Club) zijn onderling goed te voet te bereiken.

Kom of ga je vanuit een ander resort, dan wordt het al wat lastiger. Er rijden alleen bussen van en naar de parken, niet tussen resorts onderling. Je moet dan een park als tussenstop inplannen en dat kost je als snel een half uur extra (t.o.v. de tijd die je nodig zou hebben voor een directe verbinding). Als je erg krap in de tijd zit, dan kun je altijd een taxi nemen, die bij elk resort meestal wel klaarstaan. Met eigen vervoer (huurauto dus) is het helemaal geen probleem.

pumi1000
30-03-10, 19:06
Ik heb even een vraagje. Kwam via een reisverslag iets tegen wat me erg leuk lijkt. Het huren van een Sea Raycer. Ik zag dat ze die bij verschillende hotels op het resort verhuren. Mag je die ook huren als je zelf niet in een Disney hotel verblijft?

Groetjes

rolthof
30-03-10, 19:48
http://www.wdwmagic.com/Recreation/Sea-Raycers.htm

Er staat nergens dat je in een Disney accomodatie moet verblijven.

Tinkerbell
30-03-10, 20:06
Je mag van alle diensten die een Disney resort aanbied gebruik maken alleen pool hoppen mag niet.
We hebben de bootjes zien liggen in de haven van het Grand Floridian. Je krijgt eerst instructies en kinderen moeten onder begeleiding van een volwassenen zijn.
We hadden wel een tegoedbon voor een gratis half uurtje maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt.
Nog een gratis tip. 's Avonds wordt er op het strand van het GF een kampvuur gemaakt en er draait een kinderfilm. Kinderen mogen er hun marshmallows roosteren. Dit is voor iedereen en je kunt er zo naar toe gaan. Marsmellows moet je wel zelf kopen. Ik dacht dat er speciale setjes verkrijgbaar zijn maar dat weet ik niet zeker. Wel opletten dat de kinderen niet in het water gaan. Er kunnen crocs zitten.

Loop ook eens door de main hall en let eens op de oude dame die daar rechts zit met de vele pluche beren. Ze zit daar elke dag. Ze is stinkend rijk en wordt door haar chauffeur gebracht. Eerst kwam ze altijd met haar man,Bruce, maar sinds hij overleden is komt ze alleen. Ze voelt zich daar het meest verbonden met haar overleden man. Ze is een zeer gewaardeerde gast en een soort beroemdheid. Ze is erg aardig. Vorig jaar nog even met haar gepraat.

Ze is wel een beetje excentriek om te zien maar erg lief.

Ga ook eens de trap op en bekijk de zeepsalon waar allerlei zeep met de hand gemaakt wordt. Het is zo leuk om te zien en vooral om een stukje te kopen.

Wil je graag wishes van redelijk dicht bij bekijken ga je 's avonds lekker op het stand zitten en genieten en wacht dan ook op de light parade op het water.

flowerscaper
01-04-10, 14:48
Nou wat grappig,, ik heb die vrouw zien zitten,, begreep er helemaal niets van,, ook stiekem een fototje van gemaakt... Hoop haar in oktober weer te zien dan ga ik zeker even een praatje met haar maken.!!

dutchcruisers
08-04-10, 23:39
Dat is een goeie tip Tinkerbell. Ik heb altijd al een keer marshmallows willen roosteren, zoals je dat in Amerikaanse films vaak ziet. Ik zal het onthouden voor de volgende keer dat we gaan!

Tinkerbell
09-04-10, 10:21
Bijna in alle hotels is zoiets te doen. Ik heb veel comments gelezen dat het kampvuur op Fort Wilderness het leukste is.

hannie
20-10-11, 19:42
Wij gaan voor het eerst in de kerstvakantie naar Orlando en willen wat dingen gaan doen die we in onze vorige vakanties niet gedaan hebben.
Zo dacht ik dat het wel leuk zou zijn om rond te kijken in een Disney hotel.
Bij voorkeur het Grand Floridian.
Weet iemand of dit mogelijk is als je niet in een Disney hotel verblijft?

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand oderwerp over het bezoeken en gebruik maken van faciliteiten van Disney Resorts. Misschien heb je ook al wat aan de info die hier staat.>>

trails
20-10-11, 21:26
Ja hoor, geen enkel probleem.
Wij hebben de vorige keer ook een rondje Grand Floridian gedaan. We hadden er wel een afternoon tea geboekt maar geen hond die iets controleert. Er staat wel iemand in een hokje bij de ingang. Je zegt anders gewoon dat je iets gereserveerd hebt en dan heb je de keuze tussen self-parking of valet-parking. Het is een erg mooi hotel.
Je kunt er trouwens ook met de monorail naar toe of met een bootje.
Wij willen in februari ook nog zeker 2 hotels gaan bekijken:
de Animal Kingdon Lodge - http://disneyworld.disney.go.com/resorts/animal-kingdom-lodge/
de Polynesian Resort - http://disneyworld.disney.go.com/resorts/polynesian-resort/
en misschien ook nog:
de Wilderness Lodge - http://disneyworld.disney.go.com/resorts/wilderness-lodge-resort/

Alleen de lobby's van de hotels zijn al machtig mooi en veel hotels hebben ook nog extra dingen die het bekijken waard zijn.

hannie
20-10-11, 21:49
Maar kan ik ook naar een Disney hotel als ik geen disney tickets heb?
Dus gewoon met eigen auto naar hotel en daar een beetje rond kijken?

shockblade
20-10-11, 22:04
Ja hoor, dat kan allemaal gewoon en is geen enkel probleem. Hooguit zal de tijd een probleem worden, aangezien je in een periode gaat waarbij het nóg meer de moeite waard is om de diverse resorts eens te verkennen. De kerstversieringen zijn echt prachtig. De een nog mooier dan de ander en vaak allemaal met hun eigen extra specialiteiten. Het GF is daarbij een van de "must see" met o.a. een levensgrote gingerbread house. Maar ook de andere resorts zijn stuk voor stuk prachtig. Is meer dan de moeite waard. Huiswerk of voorpret? Je kunt veel foto's vinden op o.a. disboards.com /wdwinfo.com en allears.net en vele vele filmpjes op youtube als je zoekt op resort naam + lobby + christmas

Bqtje
21-10-11, 00:31
Wij hebben het ook gedaan op een natte regendag in oktober jl . Auto geparkeerd op de parking van magic kingdom . Daarna enkele hotels bezocht met de monorail . 'S middags en 's avonds zijn we in 2 verschillende hotels gaan eten . Niemand vraagt naar een disneyticket of dat je overnacht in een Disneyhotel . Wij vonden het heel leuk . 's Avonds zijn we naar Magic Kingdom geweest voor het Wishes-vuurwerk =D>

Tinkerbell
21-10-11, 08:50
Maar kan ik ook naar een Disney hotel als ik geen disney tickets heb?
Dus gewoon met eigen auto naar hotel en daar een beetje rond kijken?

Je kunt naar ieder Disney hotel zonder kaartje. De passende parkeertijd is 3 uur. Daarna loop je de kans afgesleept te worden. En het gebeurt daadwerkelijk.
Zeker rond de kerstmis is parkeren een groot probleem omdat er massa's mensen willen genieten van de entourage.
De controle op lang parkeerders wordt steeds strenger. Vooral de monorail resorts hebben last van lang parkeerders en zodoende kunnen de gasten die wel in het hotel verblijven hun auto niet kwijt.

We hebben gezien dat de parkeerwachten tijdens drukke dagen met krijt de tijd op de banden schrijven.

Je kunt ook valet parken en dan mag je de hele dag blijven staan. Kost iets van 20 dollar inclusief de fooi voor de parkeerwachten.:mrgreen:
Zeker zo makkelijk is naar het Ticket Center rijden een parkeerkaarje kopen en dan met het Disney vervoer de hele dag gratis alle resorts bezoeken die je wilt.


Met de boot of monorail naar het Poly,met de resort launch naar het GF CP en WL. Het is vanaf het ticket center maar een paar minuten lopen naar het Poly en ook hooguit een wandeling van een kwartiertje tussen het Poly en het GF. (Voor de sportievelingen onder ons. ;) Je bent meer tijd kwijt met je auto ophalen en rondcrossen dan dat je loopt)
Lijkt mij zeker zo'n rustig idee dan dat je constant met de gedachten in je achterhoofd moet lopen:"als de auto er nog maar staat".

hannie
21-10-11, 12:36
@Tinkerbell, wij hebben geen Disney toegangstickets. Dan gaat jouw verhaal over kaartje kopen bij het ticketcenter zeker niet op?

Tinkerbell
21-10-11, 13:17
@Tinkerbell, wij hebben geen Disney toegangstickets. Dan gaat jouw verhaal over kaartje kopen bij het ticketcenter zeker niet op?

Je kunt zonder meer een kaartje kopen voor het ticket centrum.
Van daaruit kun je alle hotels op je gemak bezoeken.:razz:
Het Disney vervoer is voor iedereen en gratis. Het enige is je auto op een beetje fatsoenlijke manier achter laten.

Met deze link kun je een beetje bekijken hoe je kunt reizen tussen de hotels.
http://www.ourlaughingplace.com/aspx/twiz.aspx

hannie
21-10-11, 15:14
Dat is handig, Bedankt! :razz: