PDA

Bekijk Volledige Versie : Transport in Miami



Torch_r
23-06-05, 16:45
Hey iedereen

Ik ga 20 juli op vakantie naar miami voor 4 dagen samen met mijn vriendin.
We willen veel shoppen en siteseeing doen. Ik vroeg me daarom af wat de beste manier van transport is in miami.
Openbaar vervoer? Taxi? Auto huren? (lopen waarschijnlijk niet :D )

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten

Njit
23-06-05, 16:55
We willen veel shoppen en siteseeing doen. Ik vroeg me daarom af wat de beste manier van transport is in miami.
Openbaar vervoer? Taxi? Auto huren? (lopen waarschijnlijk niet :D )


Hoe oud zijn jullie. Voor wat betreft auto huren zijn er namelijk beperkingen.
Als jullie jonger dan 25 zijn is dit erg duur namelijk..

Lopen is niet echt een optie in Miami.

Eric
23-06-05, 16:56
Beste Torch-R, dat hangt er helemaal vanaf, waar je in Miami zit.
Zit je in Miami Beach, in SoBe ? Dan heb je voor de directe omgeving geen vervoer nodig, het zit daar vol met leuke winkels, restaurants en stranden, en parkeren is daar heel moeilijk.
Als je niet in SoBe zit, heb je zonder meer een auto nodig, om naar alles toe te gaan.
Openbaar vervoer is er wel, maar daar heb je als toerist niet veel aan.
Miami heeft ook nog een people mover, maar die maakt alleen een rondje om het zakencentrum.
Laat even weten waar je zit, dan kunnen we je advies op maat geven
Eric

Torch_r
24-06-05, 10:23
Hey Eric en Njit

Bedankt voor jullie antwoord.

Mijn vriendin en ik zijn 23 en 26. We verblijven in het RUI miami beach hotel. Dat ligt aan Collins Avenue ongeveer ter hoogte van I195.
Het lijkt me leuk om naar een grote Mall te gaan. Die zijn toch groot genoeg om een dag rond te wandelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Eric
24-06-05, 11:18
Hallo Torch-r
Het Riu is een prima, en gunstig gelegen hotel.
Als het enigszins kan, heb je er wel een auto nodig, je kunt vanaf het hotel alleen lopen naar het strand, verder is er niks beloopbaar.
Een prima, groot en luxe winkelcentrum is Aventura Mall waar je zeker een half dagje zoet kunt zijn, dat ligt zo'n half uur rijden van jullie (Dat lijkt heel wat, maar is niks in Miami), gewoon de 1A1 (evenwijdig aan Collins) naar het noorden, en bij de 856 naar links. Het staat aangegeven, dit is heel makkelijk.
Waar je ook naar toe moet gaan is Bayside, zo'n 25 minuten van jullie vandaan, met veel toeristenwinkeltjes, en daarvandaan kun je een rondvaart per speedboat maken langs de huizen van de rich and famous.
Er lopen 3 grote wegen van zuid naar noord bij de kust, dat zijn respectievelijk Collins Avenue/1A1, Interstate 1 en de I 95.
Beide winkelcentra liggen aan de Interstate 1, Aventura naar het noorden, Bayside naar het zuiden.
Makkelijker kunnen we het niet voor je maken,
Eric

Njit
24-06-05, 11:29
Mijn vriendin en ik zijn 23 en 26.

1 van jullie kan dan zonder problemen auto rijden in Miami. Regel de auto wel alvast in Nederland. Dit ivm verzekeringen. Deze zijn erg ondoorzichtig in de USA.

Met het C-pakket (Gold (Alamo) of Platinum (Dollar)) ben je voldoende verzekerd en krijg je ook gelijk een volle tank mee. Omdat jullie niet echt een rondreis maken is een Economy of Compact waarschijnlijk voldoende.
De meeste autoverhuur-bedrijven hebben ook helemaal geen Economy op voorraad staan dus dan krijg je automatisch een Compact mee.

Wij hadden onze auto bij Exit-Reizen (http://www.exit-reizen.nl/) geboekt. De prijzen zijn daar best redelijk..

Daniel
24-06-05, 11:46
..., gewoon de 1A1 (evenwijdig aan Collins) naar het noorden, ...

Het is toch de A1A (Beachfront Avenue)?

Njit
24-06-05, 12:02
..., gewoon de 1A1 (evenwijdig aan Collins) naar het noorden, ...
Het is toch de A1A (Beachfront Avenue)?

http://www.southeastroads.com/florida001/us-041_eb_at_fl-907.jpg

:)

Eric
24-06-05, 12:34
Sorry, slip of the pen, :oops: je hebt inderdaad gelijk. Maar vermoedelijk hadden ze dat wel ter plaatse gemerkt, die andere bestaat denk ik niet eens.
Eric

Ebelix
24-06-05, 12:35
Mijn vriendin en ik zijn 23 en 26.

1 van jullie kan dan zonder problemen auto rijden in Miami. Regel de auto wel alvast in Nederland. Dit ivm verzekeringen. Deze zijn erg ondoorzichtig in de USA.

Met het C-pakket (Gold (Alamo) of Platinum (Dollar)) ben je voldoende verzekerd en krijg je ook gelijk een volle tank mee. Omdat jullie niet echt een rondreis maken is een Economy of Compact waarschijnlijk voldoende.
De meeste autoverhuur-bedrijven hebben ook helemaal geen Economy op voorraad staan dus dan krijg je automatisch een Compact mee.

Wij hadden onze auto bij Exit-Reizen (http://www.exit-reizen.nl/) geboekt. De prijzen zijn daar best redelijk..

Kijk ook eens bij www.americanestates.nl voor autohuur. Zij zijn ook goedkoop. Verder zijn Hotelplan en Oadreizen ook goedkoop met de autohuur.

Eric
24-06-05, 12:39
Als je via de link onderop deze pagina bij Alamo boekt (toch vaak al de goedkoopste in Florida) krijg je nog eens $ 10,00 extra korting !! En het is gunstig voor Daniel, die via de ads een deel van de kosten kan terugkrijgen.
Eric

ps Bij mijn volgende post, wordt ik FLORIDA FANAAT !!

Dus kom op met die vragen. (wel seriieuze)

Eric

Njit
24-06-05, 12:51
Als je via de link onderop deze pagina bij Alamo boekt (toch vaak al de goedkoopste in Florida) krijg je nog eens $ 10,00 extra korting !! En het is gunstig voor Daniel, die via de ads een deel van de kosten kan terugkrijgen.

Helaas is dit 'Direct boeken bij Alamo' zelfs met korting niet echt goedkoper dan Hotelplan/Exit/American Estates...