PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Disney's Wilderness Lodge



cindy74
23-11-08, 16:45
heeft er al iemand in de wilderness lodge verbleven ? We kunnen niet kiezen tussen deze en animalkingdom lodge .

nnbellie
27-11-08, 14:26
heeft er al iemand in de wilderness lodge verbleven ? We kunnen niet kiezen tussen deze en animalkingdom lodge .

wij zijn daar afgelopen september verbleven en zijn er helemaal verliefd op geworden.
wat een heerlijk hotel!
Een lekkere knusse lobby met haardvuur waar we soms gewoon een tijdje gingen zitten om te genieten en mensen te kijken.
Verder twee heerlijke zwembaden. Wij hadden het geluk een kamer met schuifpui te hebben op de begane grond.
Als we ons terras op stapten was het nog maar 15 meter naar het zwembad. Vaak namen we dus zodra we wakker werden of net voor we naar bed gingen nog even een lekkere duik.

En natuurlijk is het feit dat je met de boot naar Magic Kingdom kunt ook een belevenis op zich. Heerlijk rustig daar op het water, net of je je echt in de wildernis bevindt.

Wij hadden ook heel lang zitten twijfelen tussen WL en AKL en zijn dus ook nog even een kijkje gaan nemen bij de AKL.
Wij vonden dat hotel een beetje tegenvallen, omdat het niet de gezellige, warme en knusse sfeer uitstraalt die je wel hebt in de WL.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik zou echt in a heartbeat opnieuw boeken bij de WL. Super gewoon!

rob gertsen
15-08-09, 17:03
Wij hebben van 22 juli tot 1 augustus in dit hotel gelogeerd. Het is ons zeer goed bevallen. Wat Cindy74 schrijft is allemaal waar. We heben ook in Animal Kingdom Lodge gelogeerd, maar als iemand twijfel tussen de Wilderness lodge en AKl dan is onze keuze snel gemaakt: Wilderness Lodge dus:smile:

FrankS
16-08-09, 01:04
Wij hebben AKL gedaan (Savannah view) en zouden het iedereen meteen aanbevelen!

Michael66
16-08-09, 04:59
Waarom zou je het aanraden? Wat vond je er zo goed aan? T.o.v. welke andere hotels/resorts? Zijn er ook minpuntjes?

FrankS
16-08-09, 11:59
Waarom zou je het aanraden? Wat vond je er zo goed aan? T.o.v. welke andere hotels/resorts? Zijn er ook minpuntjes?

OK, ik realiseer me dat dit wat kort door de bocht was:

Enorm pluspunt: Savannah view (je doet je gordijnen open en ziet de giraffen zowat voor je kamer staan).
Normaal groot pluspunt: Boma & Jiko, twee fantastische, award winnende, restaurants.
Pluspunt: aansprekende, Afrikaanse sfeer.
Pluspunt: een erg prettig zwembad, een van de eerste in Disneyworld met "zero level entry".
Nadeel: het is er vrij donker en de kamers zijn (voor een deluxe resort) aan de kleine kant.
Nadeel: het ligt niet echt centraal t.o.v. de Disney-parken, maar wel lekker dicht bij Animal Kingdom.

Ik kan het niet echt vergelijken met resorts buiten Disney, maar wel t.o.v. de Disney resorts.

rob gertsen
16-08-09, 22:28
Ik realiseer me dat dit topic over Fort Wilderness gaat, maar wat FrankS over AKL zegt is wel waar. Het zwembad vonden we niet echt bijzonder en wat ik t.o.v. Wilderness Lodge vind is dat AKL in mijn ogen veel te groot is. FWL is een stuk kleiner en intiemer. Ik ben bezig mijn 15 uur durende videomateriaal te ordenen. Als ik zover ben zal ik proberen wat impressies van AKL en FWL in dit topic te plaatsen. (heb dan waarschijnlijk wel even hulp nodig om dat voor elkaar te krijgen;))

Tielemans
25-09-09, 15:02
wij zijn net terug van 2 weken wilderness lodge.
na in POR en POP te hebben gelogeerd nu dus een deluxe.
het is een verschikkelijk mooi hotel met de vele bomen en de nepberg met het watervalletje/stroompje en de geiser.
De kamers vond ik ten opzichte van een moderate niet zo bijzonder.
De voordelen tov een moderate zijn:
- dagelijks krantje
- vermaak voor kinderen bij het zwembad
- rustig doordat er minder kamers zijn

maar wat ik vooral een groot voordeel vind is dat de bussen niet volgepropt zitten. Dit was bij de moderates en values wel het geval.

De sfeer in wilderness lodge is gewoon rustig en relaxt. de lobby is groots en echt uitnodigend.
conclusie: een hotel om echt een keer te doen

cindy74
25-09-09, 20:53
Nou wij zijn beland in het frensch quarter en erna in de beach club en het fresch quarter stak erbovenuit waarom omdat het zo klein is je zit overal kortbij en is zeer romantisch om met zen 2 te doen .

Tielemans
26-09-09, 01:06
ben ik het ook mee eens hoor. wij hebben in zowel moderate als deluxe geslapen en moet eerlijk zeggen (ondanks het kleine prijsverschil ivm een actie en ondanks dat we luxe paardjes zijn) dat een moderate wat ons betreft de voorkeur heeft.

Tinkerbell
26-09-09, 09:36
@ cindy74 (http://floridaforum.nl/member.php?u=3265)
POR is ook een heel mooi resort en is ons uitstekend bevallen. Weliswaar zaten we in Riverside maar die twee resorts zijn zo ongeveer hetzelfde.

@ Tielemans.
Ben ik niet helemaal met jou eens. We hebben dit jaar voor de eerste keer in het Grand Floridian gelogeerd en dat is ons geweldig goed bevallen.
Zo goed zelfs dat we volgend jaar voor 10 nachtjes terug gaan.:grin:

kol
28-09-09, 13:49
Absoluut mee ONeens!!
Wij hebben ook ruime ervaring met de Disney hotels. Caribean Beach 3x, Port Orleans 3x, Wilderness Lodge 3X, Animal Kingdom 1x.
Dit jaar (aug) zijn we 8 dagen in de Wilderness Lodge en 3 dagen in AKL geweest. De modorate hotels doen we niet meer. Voor ons om onder andere de volgende redenen, airco (herrie), erg druk en vies hoofdzwembad, wij vinden het prettiger als we de deur van onze kamer uit gaan om niet buiten te staan. Animal kingdom heeft voor ons de voorkeur boven Wilderness Lodge! De dieren voor je raam zijn erg leuk, Het zwembad vinden wij hier veel prettiger en het is langer open. Activiteiten in het hotel vinden wij leuker. Verder is het hotel nieuwer. Zo zie je maar weer, iedereen zijn eigen voorkeur.

rob gertsen
28-09-09, 15:49
. Animal kingdom heeft voor ons de voorkeur boven Wilderness Lodge! Zo zie je maar weer, iedereen zijn eigen voorkeur.

Ieder zijn voorkeur, dat klopt. Ik heb deze zomer zowel FWL als AKL "gedaan" en, zoals ik al eerder had gerapporteerd, vind ik FWL vele malen leuker, knusser, overzichtelijker, een veel leuker zwembad hebben, dan AKL. De beesten in AKL zijn leuk maar dat vind je, na een dag het gezien te hebben, ook niet bijzonder meer[-(

cindy74
28-09-09, 20:11
Absoluut mee ONeens!!
Wij hebben ook ruime ervaring met de Disney hotels. Caribean Beach 3x, Port Orleans 3x, Wilderness Lodge 3X, Animal Kingdom 1x.
Dit jaar (aug) zijn we 8 dagen in de Wilderness Lodge en 3 dagen in AKL geweest. De modorate hotels doen we niet meer. Voor ons om onder andere de volgende redenen, airco (herrie), erg druk en vies hoofdzwembad, wij vinden het prettiger als we de deur van onze kamer uit gaan om niet buiten te staan. Animal kingdom heeft voor ons de voorkeur boven Wilderness Lodge! De dieren voor je raam zijn erg leuk, Het zwembad vinden wij hier veel prettiger en het is langer open. Activiteiten in het hotel vinden wij leuker. Verder is het hotel nieuwer. Zo zie je maar weer, iedereen zijn eigen voorkeur.


Weet je we zijn dit jaar 1 week in por geweest en een paar nachten in disneys beach club en grand floridian en ik geef je 100 % gelijk de grand floridian was echt geweldig geen kwaad woord hierover maar daar betaal je dan ook voor , het zou maar erg zijn indien dit niet het geval was maar in de beach club was het zooooo druk en veel lawaai dat het niet meer leuk en romantisch was , en het hotel was heeeel erg groot hetwas zelfs zo erg dat we er niet meer konden ontbijten dat was allemaal volzet . Dus op dat moment was het por veel rustiger en gezelliger dan het beach club waar we 320 euro betaalde voor 1 nacht

Chanti
01-10-09, 10:55
Ik heb nog nooit in een disney hotel gezeten, dus volgens mij vind ik echt alles gaaf.:oops:

De laatste keer dat ik in Florida was zat ik in een goedkoop motelletje aan de snel weg waar je om het gebroken glas moest lopen als je in het zwembad wilde stappen.

Iedereen heeft zijn eigen mening. Zelf gaan we nu voor het eerst in de AKL logeren en dat 3 weken lang. Ik ben er erg benieuwd naar en het lijkt me heel leuk. Ik heb op de website gekeken en de FWL lijkt me ook geweldig. Als we niet zo spontaan hadden geboekt denk ik dat we ook wel iets van 50-50 hadden gedaan.

Het is soms moeilijk om door alle meningen te filteren wat nu precies het beste bij je past. Dus het beste is om gewoon je instinct te volgen en af te wegen wat je wil van een hotel.

rob gertsen
01-10-09, 21:31
I
Iedereen heeft zijn eigen mening. Zelf gaan we nu voor het eerst in de AKL logeren en dat 3 weken lang.
Het is soms moeilijk om door alle meningen te filteren wat nu precies het beste bij je past.

Ho stop#-oLaten we het even helder stellen: AKL is echt wel een mooi hotel hoor. Het is geen straf om daar te zitten! Je zit er superdeluxe en de beesten om je heen is echt apart. Als je meerdere hotels hebt gehad kun je alleen vergelijken. Uit die vergelijking maak ik op dat ik FWL leuker vond.

Denk nu aub niet dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt. Je gaat een super vakantie tegemoet\\:D/

Chanti
01-10-09, 22:43
Denk nu aub niet dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt. Je gaat een super vakantie tegemoet\\:D/

Oh nee hoor, miscommunicatie, ik had absoluut niet het idee dat je het daar niet leuk vond! ;-) Stiekem heb ik wel een beetje spijt dat we ook niet 50-50 hebben gedaan, maar we hadden impulsief geboekt en mijn reisbureau is echt vreselijk en durfte niet weer te proberen om iets om te gooien.

Nee wat ik bedoel is dat smaken verschillen en dat je de mensen die voorkeuren geven niet persoonlijk kent, dus je weet niet wie het meeste met je in gemeen heeft qua smaak. Want de een vindt dit leuk en de ander vindt dat leuk. Volgens mij ben ik weer lekker wazig met mijn uitleg, dus ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!

jovo3
02-02-10, 11:42
Hallo,

Wij hebben in oktober 2008 bijna 2 wkn gelogeerd in Wilderness lodge,en het was helemaal toppie.\\:D/

Super mooi hotel met een fijne slaapkamer, badkamer en buitenzitje.En een boottochtje vanuit het hotel naar Magic Kingdom.
Niet verkeerd, Als we ooit weer gaan naar WDW,logeren we zeker weer daar.

:cool:

breaker9240
04-02-10, 13:24
Hoy,

Kan ik alleen maar beamen!
Wij hebben er 'maar' 2nachten gezeten als verrassing voor men vriendin die ik toen ten huwelijk vroeg in California grill in contemporary resort dus.

En was fantastisch!
Wij zaten weliswaar op concerge level en werden geupgrade naar de wedding suite :).

Prachtig hotel met super zwembad ook!