PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW: Prijzen van eten en drinken



Anuschka
22-06-05, 22:01
Wie kan mij vertellen wat de prijzen zijn voor het eten en drinken in de Disney parken.
Als je hier een dagje naar de Efteling gaat ben je daar alleen al een vermogen voor kwijt.
Wie kan me globaal wat prijzen noemen?

Window
22-06-05, 22:11
Ik weet niet meer precies hoe duur het er was, alleen dat het allemaal (natuurlijk) fors geprijsd was. Of het duurder is dan de Efteling, ik dorst het niet te zeggen (ik had -heel hollands- mijn eigen eten meegnomen naar de Efteling), al vermoed ik haast van wel.

Waarschijnlijk weet iemand die er onlangs is geweest het beter dan ik. :wink:

Michael66
22-06-05, 22:12
Ik heb alleen ervaring met de prijzen in Disney:

Drinken: flesjes kosten $ 2 voor water en $ 2,50 voor fris. In de counterrestaurants kun je grote bekers krijgen, maar dat is met leidingwater aangemaakt en smaakt dus heel erg naar Chloor. Niet doen!! Alleen cola en Dr. Pepper maskeert de chloorsmaak een beetje. Melk en sinaasappelsap zit in hele kleine verpakkingen en kost $ 1 tot $ 1,50.

Eten: fastfood is meestal iets van $ 8-10 voor een "meal" (hamburger, friet en frisdrank). Als je in een "echt" restaurant in Disney gaat eten betaal je uiteraard veel meer.

Wij nemen altijd zelf wat te eten mee, zodat we niet voor elke hap de hoofdprijs hoeven te betalen. 's Ochtends even langs de Publix en met een zak broodjes bespaar je dan al gauw behoorlijk wat dollartjes. In de parken eten we dan eerst die broodjes, vaak wel met iets lekkers erbij dat we daar kopen. Taco's bijvoorbeeld, of een paar frietjes etc. Ook frisdrank nemen we mee (enkele uit de diepvries, die zijn dan later op de dag nog lekker koud), maar dat is nooit helemaal genoeg om de hele dag door te komen, dus kopen we in het park meestal nog 2-3 flesjes.

Niet dat we op onze centen zitten, maar er zijn andere dingen waar we de vakantiedollars liever aan uitgeven!

NB: eten en drinken meenemen de parken in is geen probleem, zolang het normaal is wat je meeneemt. Grote koelboxen worden niet echt geappricieerd!! :roll:

Karin71
23-06-05, 01:28
Eten en drinken is in alle parken fors aan de prijs, de prijzen van Disney gelden ongeveer wel in alle parken. Maar Amerikanen zouden geen Amerikanen zijn als ze daar niet heel relaxed mee omgingen. Gewoon je eigengemaakte bammetje meenemen is geen enkel probleem hoor!
(Als je het er voor over hebt om een extra rugzak mee te nemen :? )

FrankS
23-06-05, 10:16
Je kunt eten in alle prijsklassen in WDW. Uiteraard is een burger in een buffetrestaurant goedkoper dan een volledig diner in een tableservice restaurant. Je kunt echter op onderstaande site vrijwel alle menu's van alle restaurants in DisneyWorld bekijken, inclusief prijzen!

http://www.allearsnet.com/menu/menus.htm

Anuschka
23-06-05, 14:30
Bedankt voor jullie reacties en Frank die link naar alle restaurants in WDW is super!!
Krijg ik tenminste een idee wat alles kost. Ik ga volgende week met 2 puber zusjes naar de parken, die hebben of honger of dorst.
Ik hoor ook steeds dat je je beker drinken de hele dag gratis bij kunt laten vullen, is dit een fabeltje of kan dat echt?

Eric
23-06-05, 14:39
Je kunt op sommige plekken een speciale mug kopen, die je dan gratis de hele dag mag bijvullen, maar die kost uiteraard wel meer dan een gewone beker drinken. In de Disney resorts zijn ook dergelijke mugs te koop, maar die kun je dan weer alleen in de resorts bijvullen.
Het is verstandig om wat flesjes water bij een supermarkt te kopen, en die in de vriezer in je kamer te leggen, en ze bevroren mee te nemen, dan heb je in ieder geval de eerste uren wat te drinken.
Eric

FrankS
23-06-05, 15:29
De "bottomless" mugs zijn in de waterparken (Blizzard Beach & Typhoon Lagoon) te koop voor een dollar of 12 en kunnen dan die hele dag gratis bijgevuld worden. Echter alleen diezelfde dag, dus niet als je een paar dagen later weer in dat waterpark terug komt. Ik heb deze mugs nooit gekocht (want wij verblijven altijd maar een paar uur in 1 waterpark) maar er schijnt een activatie-chip ingebouwd te zijn, die voorkomt dat je hem een volgende dag opnieuw gebruikt.

In de Disney-resorts kun je ook vergelijkbare mugs kopen; die zijn specifiek voor dat resort en mag je gedurende je gehele verblijf onbeperkt gebruiken. De prijs is ook ca. 12 dollar. Officieel mag je bij een volgend bezoek geen gebruik meer maken van een eerder gekochte mug, maar dat wordt niet actief gecontroleerd. Ik heb ook mensen mugs zien gebruiken van voorgaande jaren (eens in de zoveel tijd wordt het design aangepast) of zelfs van andere resorts.

Eric
23-06-05, 15:46
Volgens mij werkt het tegenwoordig anders, ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat ze bij TL en BB mugs verkopen, waar een sticker op zit met een streepjescode, en die moet je langs een scanner halen voor je kunt tappen.
Maar zoals gezegd, omdat ik ze niet heb gekocht, heb ik er niet specifiek op gelet, en kan ik het helemaal fout hebben.
Eric

ducktown
24-06-05, 19:02
Wij hebben afgelopen jaar in BB zo'n mug gekocht kostte toen 10 dollar en deze werkte inderdaad met een sticker met streepjescode die je op diverse plaatsen in het park langs een scanner kunt halen en daarna kun je de frisdrank tappen die je wilt.

Als je van plan bent om terug te gaan naar een waterpark TL of BB maakt niet uit welk park of in welk park je de eerste keer een beker gekocht hebt,kun je die beker weer meenemen je koopt dan alleen een nieuwe streepjescode die ze dan op je beker plakken dit kostte vorig jaar 7 dollar (m.a.w. zo'n beker kost 3 dollar).
wij vonden dit een goedkope manier om in het park te drinken we waren met z'n drieen en hadden die beker snel terug verdient.

Michael66
25-06-05, 00:07
Alle antwoorden ten spijt, het blijft een aanrader om naar welk park dan ook zoveel mogelijk drinkbaars uit de supermarkt zelf mee te nemen. Scheelt veel $$$$ en geeft je een lekker gevoel niet helemaal uitgemelkt te worden in de parken.
Het blijft echter wel een gesleep et al dat drinken. Hebben de mensen met kids toch een voordeel dat ze al die zooi aan hun buggy of wagentje kunnen hangen .....

FrankS
25-06-05, 10:10
Een verblijf in WDW kost ons toch altijd duizenden euro's, dus voor die paar dollar per dag extra ga ik niet slepen met flesjes halflauw drinken.

Michael66
27-06-05, 23:01
Een verblijf in WDW kost ons toch altijd duizenden euro's, dus voor die paar dollar per dag extra ga ik niet slepen met flesjes halflauw drinken.

Halflauw? Nee hoor! Heerlijk koel en zelf meegebracht! Hoe? Gewoon 's avonds een paarflesjes water in de vriezer (dopje open, anders barst het open) en een paar gewoon in de koelkast. Allemaal samen in een zakje en de bevroren flesjes houden de andere koel, en als de koele flesjes op zijn, dan zijn de bevroren flesjes inmiddels grotendeels ontdooit en kun je die (heerlijk koel) leegdrinken.

Simpel rekensommetje:
Gezin met 2 ouders en 2 kids gaan naar de parken, 14 dagen elke dag. Kopen daar elke dag ieder 5 flesjes (da's aan de magere kant), totaal 2,5 liter p.p.
14 dagen x 4 personen x 5 flesjes x 2 dollar = 560 dollar.

Zelf halen bij de supermarkt schat ik in op 50-60 dollar. Het verschil van 500 dollar geef ik dan toch liever uit aan andere dingen .....

Maartje
27-06-05, 23:43
Bij ons eerste parkbezoek hadden we alleen een fles water mee, in het kader van: het is een dure vakantie, dus dat beetje extra maakt ook niet meer uit. We kwamen er echter achter dat we onze zelfgemaakte bammetjes (wel op z'n Amerikaans, dus met flinke bergen cold cuts (verse vleeswaar), kaas, sla, tomaat en wat saus) errug misten, omdat we het soort eten dat als lunch verkrijgbaar is lekker vinden als avondeten, maar niet de hele dag door hoeven. De volgende dag dus een heerlijk lunchpakket samengesteld, samen met een paar bevroren flessen water (zie vorige tips) en hebben heel wat lekkerder gegeten en gedronken dan de dag ervoor. Gewoon een goeie rugzak mee, of twee.

Bai,

Maartje

Natasja L.
28-06-05, 10:03
Ik ben het helemaal eens met FrankS. Dat gesleep met eten en drinken is aan mij niet besteed. Ik geef zeker de voorkeur om daar in een restaurant te gaan eten en drinken. Zit je tenminste even op je gemak en hoef je niet met zijn allen op een bankje met een broodje op schoot te eten. Iemand geeft een opmerking (neemt de broodjes/frisdrank ook zelf mee) dan niet het gevoel te krijgen om "uitgemelkt" te worden. Hallo, dat wordt je toch al, kijk maar naar de prijs voor een toegangskaartje! Maar er is dan niemand die zegt, dan ga ik maar een keertje minder of niet. Michael66 maakt een berekening en komt op 560 dollar. Van die 14 dagen kan je ook 1 of 2 dagen niet naar een park gaan. Hiermee bespaar je weer wat geld die je vervolgens kunt gebruiken om wat drinken en eten te kopen in de parken. Hoef je niet, als het zo'n 30 graden is, te sjouwen met je voedsel/drank voorraad, lijkt me toch ook wel fijn. Die dagen dat je dan eens niet naar de parken gaat, kan je besteden om eens lekker te relaxen en bij te komen. Een pauze tussen 14 dagen parken (wat ik wel wat veel vind) lijkt mij dus niet verkeerd. Er zal wel weer gereageerd worden met opmerkingen als; "Het is al zo duur als je met kinderen gaat." Ga dan niet of sla eens een dag over!!! De meeste hoor ik al denken; "Jij zal wel geen kinderen hebben..." Dat klopt! Als ik kinderen heb en wij gaan naar the Magic Kingdom, dan krijgen ze gewoon een ijsje als ze dat willen en gaan we gewoon met ze eten in een restaurant. Als ze dorst hebben ga ik daar ook niet moeilijk over doen. Iedereen die zijn eigen drinken en broodjes mee wil nemen, prima, en begrijp me niet verkeerd dat respecteer ik ook.

Guus
28-06-05, 11:19
Gezin met 2 ouders en 2 kids gaan naar de parken, 14 dagen elke dag. Kopen daar elke dag ieder 5 flesjes (da's aan de magere kant), totaal 2,5 liter p.p.
14 dagen x 4 personen x 5 flesjes x 2 dollar = 560 dollar


Als je toch wilt besparen is het natuurlijk ook een optie om gewoon je flesje te vullen bij een van de vele fonteintjes in het park. Op deze manier heb je altijd gekoeld water zonder dat je met tassen hoeft te lopen. Het water smaakt weliswaar van geen kanten maar ja, je moet er iets voor over hebben om wat te besparen. Maar aangezien ik altijd van gezinnen met kinderen hoor dat zij toch geen verschil proeven tussen b.v. Coca-Cola en cola van de Aldi kan dat niet het probleem zijn.

petra
28-06-05, 12:50
Haha, wij halen ook het water uit de fountain hoor, ik vooral, ben een enorme waterdrinker, en loop elke fountain af! En lunchen doen we amper in de parken, wat fruit meenemen en vooraf gewoon lekker ontbijten bij Ponderosa!
Het ligt er wel aan wat voor fountain je neemt, dat klopt, soms heb je van die fountains om je handen af te spoelen, maar ook speciale met drinkwater! Proost :lol:

mickey
28-06-05, 14:28
Nou Natasja,ik vind je wel erg negatief.In die hitte moet je toch echt wel om het half uur wat drinken en 1 ijsje is echt niet genoeg.Bovendien krijg je daar juist meer dorst van waarna ze toch ook weer wat willen drinken,nee inderdaad je kunt echt merken dat je geen kinderen hebt.

Natasja L.
28-06-05, 15:22
Hoi Mickey,

Natuurlijk moet je genoeg drinken op zo'n warme dag. In mijn vorige reactie zeg ik toch ook niet dat dat het enige is wat ik neem op een dag (of wat mijn kinderen zouden krijgen). Ik dacht dat iedereen dat ook wel zou begrijpen, maar goed je hebt altijd uitzonderingen. Hebben we dorst dan drinken we wat en of dat nu uit een fonteintje is of dat we een frisdrank in het park moeten kopen, maakt ons niet uit. De meeste willen wel dure tickets kopen, veel geld voor een entreekaart betalen, een vette huurauto (lees SUV) onder hun kont hebben, en een extra koffer meenemen zodat alle produkten van de Wall-Mart en souvenirs mee terug kunnen, maar wat geld aan eten en drinken in de parken uitgeven ho maar! Ik ben niet negatief, mij maakt het niet uit dat het flesje in het park 2 dollar duurder is. Er wordt alleen zo vaak gezegd dat alles zo duur is......dan ben ik toch niet negatief! Zoals ik al zei, wel het geld aan al die andere dingen uitgeven, en dan gaan we ineens bezuinigen omdat het allemaal zo duur is met kinderen! Waaraan kan jij dan eigenlijk merken dat ik geen kinderen heb. Dat vind ik de één van de stomste opmerkingen die ouders tegen je kunnen zeggen. Omdat ik geen kinderen heb, weet ik dan van niets? "Je hebt geen kinderen, dus je kan er niet over meepraten." Dat is hetzelfde als; "Als de kinderen naar hun zin hebben, dan hebben wij het ook naar onze zin." Volgens mij zijn dat de twee basisregels die sommige ouders zich hebben aangeleerd. Jammer dat je door sommige ouders wordt uitgesloten en geen mening mag hebben omdat je geen kinderen hebt. Niet echt van deze tijd dacht ik zo! Maar goed, voordat er zo weer een hele andere discussie op gang komt.................

Eric
28-06-05, 15:27
Mickey, ik ben het niet met je eens hoor.
Ik ben ook niet zo iemand, die zijn eigen drinken mee het pretpark inneemt.
Wel heb ik een meestal koelbox in de auto, met daarin wat koude blikjes, voor onderweg, maar in die parken koop ik wel wat ter plaatse.
Nou drink ik ook niet elk half uur wat, als ik op een hele dag 2 grote bekers cola drink in een park, heb ik meer dan zat !!
Maar aan de andere kant, heb ik bewondering, voor mensen, die de moed en de zin hebben om met een rugtas vol het park in te gaan.
Je hebt mensen nou eenmaal in allerlei soorten en maten, en de een geeft zijn geld uit aan Disneysouveniers, en de ander zegt: Ik ga voor dat geld wel lekker eten.
En dat is maar goed ook, anders zou de wereld er wel eentonig uitzien !!!!
Eric

Ta2 Gerrit
28-06-05, 16:39
@Natasja L.:
Niet om de discussie te voeren of zo, maarrrr..... =D> =D>

mickey
28-06-05, 20:17
Hoi Natasja,
Natuurlijk mag je een eigen mening hebben.maar ik mag dat ook.Jij zei zelf(ik quote)mensen zullen wel zeggen,die heeft zeker geen kinderen.Ik geef daar alleen een bevestigend antwoord op waarna jij vervolgens uit je dak gaat.Ik heb niet geklaagd dat het met kinderen zo duur is, en wij eten en drinken daar ook regelmatig wat,en ja ik neem ook wel een paar flesjes water mee.Maar ik loop ook niet met een hele rugzak vol.

Michael66
28-06-05, 20:47
Eindelijk is de discussie een beetje "spiced up" geworden, bravo!

En natuurlijk wil ik nog wel even reageren op een paar opmerkingen:


Maar aan de andere kant, heb ik bewondering, voor mensen, die de moed en de zin hebben om met een rugtas vol het park in te gaan.

Als je soms ziet waar sommige wensen mee rondzeulen .... wordt ik ook al moe van. Aangezien wij nog een kleiner kind hebben, nemen we altijd een wandelwagen / buggy mee het park in. Daar kan alles lekker aanhangen en zoonlief kan lekker uitrusten in z'n wagentje. Zodra hij geen gebruik meer maakt van de buggy moet ik nog eens hard nadenken of ik nog (veel) drinken meeneem de parken in en alles zelf ga dragen .....



De meeste willen wel dure tickets kopen, veel geld voor een entreekaart betalen, een vette huurauto (lees SUV) onder hun kont hebben, en een extra koffer meenemen zodat alle produkten van de Wall-Mart en souvenirs mee terug kunnen, maar wat geld aan eten en drinken in de parken uitgeven ho maar!

Ja inderdaad, er zijn een heleboel leuke dingen en die kosten over het algemeen behoorlijk wat dollartjes. En sommigen hebben het geluk dat ze daar geen keuzes in hoeven te maken. Maar voor de minder bedeelden onder ons idie ook een leuke vakantie in Florida willen is het vaak een kwestie van kiezen. Dure vliegtickets, omdat je met kinderen toch aan het hoogseizoen bent gebonden, en de kinderen ook een ticket moeten hebben. Een vette huurauto, of gewoon een auto die past bij het reisgezelschap, dat is een keuze. Een extra koffer, ja dan kun je wat spulletjes meenemen om nog lang na te genieten en de kleren kwijt te kunnen die je daar koopt zodat je die niet voor een veel hoger bedrag in NL hoeft te kopen.

En dan moet je soms keuzes maken. En die keuze kan zijn om wel de dure attractietickets te nemen, maar dan te besparen op andere zaken zoals eten en drinken. En toch een fantastische vakantie te hebben, die financieel niet haalbaar zou zijn zonder keuzes ......


Zoals ik al zei, wel het geld aan al die andere dingen uitgeven, en dan gaan we ineens bezuinigen omdat het allemaal zo duur is met kinderen!

Het is geen kwestie van "dan ineens bezuinigen ...", meer - zoals ik hierboven al aangaf - keuzes willen of moeten maken.


Waaraan kan jij dan eigenlijk merken dat ik geen kinderen heb. Dat vind ik de één van de stomste opmerkingen die ouders tegen je kunnen zeggen. Omdat ik geen kinderen heb, weet ik dan van niets? "Je hebt geen kinderen, dus je kan er niet over meepraten." Dat is hetzelfde als; "Als de kinderen naar hun zin hebben, dan hebben wij het ook naar onze zin." Volgens mij zijn dat de twee basisregels die sommige ouders zich hebben aangeleerd. Jammer dat je door sommige ouders wordt uitgesloten en geen mening mag hebben omdat je geen kinderen hebt. Niet echt van deze tijd dacht ik zo!

Geen eerlijke opmerking, ben ik met je eens. Iedereen mag zijn mening hebben en meepraten, daar is het een open forum voor.

Waar het volgens mij meer om gaat is dat de "basisreissom" van je vakantie bij 2 personen een stuk lager ligt (of kan liggen) dan bij meer personen. Je hebt toch voor iedereen vliegtickets nodig, een iets grotere auto is ook prettig om niet al te opgepropt te zitten, een villa, condo of suite i.p.v. een standaard hotelkamer is echt geen overbodige luxe. En natuurlijk wil je ook met z'n allen naar de attractieparken. Met z'n 2en een ijsje nemen is samen $ 5, met z'n 4en een ijsje is meteen het dubbele. En dat terwijl het vakantiegeld hetzelfde blijft. Als je met z'n tweetjes reist hoef je dus minder "basiskosten" te dekken en blijft er gewoon meer over voor andere leuke dingen, zoals het niet hoeven maken van keuzes vanwege het te snel bereiken van de grens van je vakantiebudget.

Geloof me, ik heb de eerste keer Florida ook alles in de parken gekocht. Maar als ik nu de keuze moet maken om a) elke dag drinken in de parken te kopen of b) voor ieder van ons een extra Levi's kan meenemen, dan kies ik voor optie b).!!


Als je toch wilt besparen is het natuurlijk ook een optie om gewoon je flesje te vullen bij een van de vele fonteintjes in het park. Op deze manier heb je altijd gekoeld water zonder dat je met tassen hoeft te lopen. Het water smaakt weliswaar van geen kanten maar ja, je moet er iets voor over hebben om wat te besparen.

Jep, zeker ook een optie. Maar nou ik het toch over keuzes maken heb, ik maak dan liever de keuze om geen chlooorwater te drinken (na de vakantie ben je dan trouwens prachtig schoon en wit van binnen :lol:
Ik vind dat water echt niet te zuipen, al zijn er wel eens fonteintjes die meevallen.


Maar aangezien ik altijd van gezinnen met kinderen hoor dat zij toch geen verschil proeven tussen b.v. Coca-Cola en cola van de Aldi kan dat niet het probleem zijn.

Van dit gezin zul je dat niet horen. De cola van de Aldi vind ik niet te zuipen, maar de lemon van de Aldi vind ik persoonlijk zelfs lekkerder dan 7up of Sprite. Kwestie van smaak.


Van die 14 dagen kan je ook 1 of 2 dagen niet naar een park gaan. Hiermee bespaar je weer wat geld die je vervolgens kunt gebruiken om wat drinken en eten te kopen in de parken. Hoef je niet, als het zo'n 30 graden is, te sjouwen met je voedsel/drank voorraad, lijkt me toch ook wel fijn. Die dagen dat je dan eens niet naar de parken gaat, kan je besteden om eens lekker te relaxen en bij te komen. Een pauze tussen 14 dagen parken (wat ik wel wat veel vind) lijkt mij dus niet verkeerd. Er zal wel weer gereageerd worden met opmerkingen als; "Het is al zo duur als je met kinderen gaat." Ga dan niet of sla eens een dag over!!!

Jep, je kunt dagen overslaan, maar persoonlijk vind ik dat zonde. Die "dure" Fun in the Sun is toch al betaald en ligt je dan toch weer aan te kijken van "Je had vandaag ook naar Disney of KSC gekund ...." :twisted:


Als ik kinderen heb en wij gaan naar the Magic Kingdom, dan krijgen ze gewoon een ijsje als ze dat willen en gaan we gewoon met ze eten in een restaurant. Als ze dorst hebben ga ik daar ook niet moeilijk over doen.

Ik hoop echt voor jou dat je die financiele ruimte dan hebt en de hierbovengenoemde keuzes niet hoeft te maken. Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel van hebt zijn een heleboel dingen een stuk makkelijker.

Maar houd er wel rekening mee dat er een heleboel mensen zijn die die keuzes wel moeten (of willen) maken. Mijn respect hebben ze in ieder geval, ze zijn toch maar lekker in Florida (geweest)!

Zo, en dat wou ik nog even kwijt :lol:

True1969
29-06-05, 01:27
Echt een lekkere discussie :!: zo hoort dat op een forum

Wij zijn net vandaag terug van 3 weekjes genieten in de states.... echt een topvakantie....

Wij hebben dus wel met flesjes bevroren water lopen "slepen"... niet het goede woord... want onderin de buggy is plaats zat.

Buiten het feit dat het goedkoper is (zie rekensommetje Michael) hadden we de hele dag lekker koud water.....sommige bezoekers vroegen zelfs aan ons waar we toch die flesjes bevroren water haalde?!

Deze discussie loopt echt weer uit op het feit dat mensen lekker op elkaar inhakken waar ze nou geld aan uitgeven cq. bezuinigen.... echt een zinloos verhaal..

Waarom zou je iemand "veroordelen" dat hij/zij geld bespaart op het water...... (200 tot 500 dollartjes met een gezinnetje) maar vervolgens wel het goedkoop kleding kopen de hemel inprijst? kan je dan ook net zo goed hier kopen voor die $ 200 - $ 500 verschil?!

Get the point? iedereen besteedt zijn geld anders.. de 1 huurt een goedkopere auto, de ander een dikke Mustang.... de 1 eet alleen ponderosa.... de andere gaat liever naar de betere restaurants.... de 1 huurt een luxe villa met alles erop en eraan de ander een goedkoop motelletje.....

Wij hebben een dijk van een vakantie gehad... op onze manier... en laten we iedereen respecteren hoe zij het doen....

Ging de vraag niet alleen maar over het feit wat eten en drinken kost in het park :wink: :?: :!:

Grtx,

Henri

FrankS
30-06-05, 13:27
Ach, een discussie kan zich maar een kant op ontwikkelen. Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat dat dan wat afwijkt van het oorspronkelijke topic.

Wij hebben overigens ook geen kinderen, dus wellicht heeft dat toch effect op de manier waarop je de zaken bekijkt. Overigens zou ik, áls wij wel kinderen zouden hebben en met een stroller door de parken struinen, ook meer meenemen. Nu ben ik blijdat ik een kleine videocam + digitale fotocamera heb, die samen in 1 buideltje passen. Ik loop het liefst zo licht mogelijk bepakt door de parken.

Wat me ook van het hart moet: veel mensen (niet specifiek op dit forum, maar bijvoorbeeld ook familie/bekenden die mee geweest zijn naar WDW) klagen over het prijsverschil tussen WDW en de goedkopere supermarkten. Ik vind dat typisch Nederlands gedrag. Ten eerste kun je de prijs in een horeca-gelegenheid nooit vergelijken met die in een supermarkt. Voor een beetje fles wijn betaal je al snel $30 in een restaurant, terwijl je die voor $5 in de supermarkt koopt. Ik zie mijzelf echter niet mijn eigen wijn meenemen als ik een restaurant binnen stap... Ten tweede wordt voorbij gegaan aan het feit dat WDW een investering is van meer dan 1 miljard en aan tienduizenden mensen werk biedt. Produkten die daar verkocht worden hebben uiteraard een hogere prijs dan de Wal-Mart 15 mijl verder, waar bouw- en loonkosten van een hele andere orde zijn. Ik zie mij ook niet voor de sfeer 14 dagen rondlopen in de supermarkten, omdat de frisdranken er zo lekker goedkoop zijn. (Ik weet dat ik het nu wat sterker stel.)

WDW is geen goedkope bestemming en zal dat ook nooit worden. Wij kiezen er persoonlijk veel liever voor om 2 dagen korter vakantie te hebben en dan niet te hoeven nadenken of we die ene dollar nu wel of niet moeten uitgeven, dan continu op vele dubbeltjes moeten beknibbelen. Die extra "rust" is ook wat waard...

Michael66
04-07-05, 21:56
Precies, en daar draait het allemaal om: wat vind JIJ belangrijk of prettig.Zoals je schrijft, niks is een "moeten", maar wel een mogelijkheid die je al dan niet gebruikt. Als je niet wilt "slepen" met spullen, kaneen zware camera al teveel zijn. Als je dat wel wilt (of kunt met een buggyof zo) dan is dat helemaal geen probleem.

That's Florida: do what you wanna do!!

Rene3D
10-11-06, 18:22
Wij gaan met 3 personen in maart 2007 voor 10 dagen naar Disney Florida

Wij hebben bij onze reis opgenomen iedere dag een ontbijt op het hotel en een 3 gangen menu sávonds

Voor overdag op het park willen wij ergens gaan lunchen.

Kan iemand mij iets vertellen over de prijzen voor eten en drinken in de parken of zijn deze net zo schreeuwend duur als in Disney Parijs

Bij voorbaat dank voor jullie reactie

;)

Njit
10-11-06, 18:54
Ligt eraan wat je onder 'Lunch' verstaat. Hier een aantal prijzen: http://www.wdisneyw.co.uk/food.html (deze kloppen wel ongeveer).

Je zult buiten het park altijd goedkoper uit zijn.

Yvet
10-11-06, 20:00
Kijk eens op deze site:
http://www.allearsnet.com/menu/menus.htm

Op deze site staan alle restaurants en hun menu's, plus de prijzen.
Handig dus voor de avondmaaltijden maar ook de lunch.

Houd je er wel rekening mee dat je voor sommige erg gewilde restaurants echt moet reserveren.
Vanaf 180 voor de datum kan dat en die tijdsduur is dus voor jouw reis al ingegaan.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Njit
10-11-06, 20:05
Kijk eens op deze site:
http://www.allearsnet.com/menu/menus.htm

Op deze site staan alle restaurants en hun menu's, plus de prijzen.
Handig dus voor de avondmaaltijden maar ook de lunch.

Ik wist dat er op AllEars zoiets stond maar kon hem niet gevonden krijgen. Top Link!

Yvet
10-11-06, 20:08
Ik wist dat er op AllEars zoiets stond maar kon hem niet gevonden krijgen. Top Link!

Hihi thanx....:oops::oops::oops:

ingrid100
10-12-06, 01:23
De lunch , is eigenlijk een vette hap, net als in Parijs, gewoon duur....



Wij gaan met 3 personen in maart 2007 voor 10 dagen naar Disney Florida

Wij hebben bij onze reis opgenomen iedere dag een ontbijt op het hotel en een 3 gangen menu sávonds

Voor overdag op het park willen wij ergens gaan lunchen.

Kan iemand mij iets vertellen over de prijzen voor eten en drinken in de parken of zijn deze net zo schreeuwend duur als in Disney Parijs

Bij voorbaat dank voor jullie reactie

;)

Mickey99
10-12-06, 12:18
Beetje kort door de bocht Ingrid....

Er zijn genoeg mogelijkheden voor een lekkere (niet vette!) lunch bijvoorbeeld salades of sandwiches. Over het algemeen zijn de prijzen in WDW echt wel een stuk lager dan in Disneyland Parijs (en nu valt het helemaal mee met de goedkope dollar). Als tip: Je kunt ook een lunch delen. De porties zijn over het algemeen best groot en daarom kun je het makkelijk delen.

Yvet
10-12-06, 18:34
Daarnaast is het zelfs zo dat je heel gezond kunt eten in WDW.
Alle kindermenu's zijn aangepast naar gezondere mogelijkheden.
Patat is er niet meer en frisdrank is er ook uitgehaald, deze zijn vervangen door wortels en appelsap, wil je bv wel gewoon friet en cola dan kan dat wel maar moet je er om vragen, standaard is het dus niet meer.

Hierdoor zijn er alleen maar meer gezonde opties bijgekomen....

hroeper
14-12-06, 19:11
In florida moet je je m.i. aanpassen... Gewoon een hamburger/friet of zo. Is meestal best wel betaalbaar.

Njit
14-12-06, 19:22
Salades kun je er ook best wel krijgen hoor..

bono
14-12-06, 21:27
In florida moet je je m.i. aanpassen... Gewoon een hamburger/friet of zo. Is meestal best wel betaalbaar.

Dat hebben we gemerkt ja, ik was het binnen 3 dagen al verschrikkelijk beu, maar in de restaurants waar wij hebben gegeten stond meestal geen salades of zo op de lijst. We hebben maar 2x lekker gegeten bij Applebee's waar ook groentes bij zaten, en 1 keer in restaurant Clock in Naples en de laast avond vonden we een goed italiaans restaurant, deze was wel duurder maar ontzettend lekker!! eindelijk eens wat anders dan friet en friet en friet en burgers en burgers.

Dus die aanpassingen in WD vind ik echt wel goed hoor, de meeste kinderen zijn al aan de dikke kant daar, dus kunnen ze wel wat groetens extra gebruiken denk ik zo.

Maar ja, het is maar wat je lekker vind..........................

groetjes Monique

Eric
14-12-06, 22:24
de meeste kinderen zijn al aan de dikke kant daar,
Dat vind ik nou een understatement.......
Eric

Mickey99
15-12-06, 00:26
Dat hebben we gemerkt ja, ik was het binnen 3 dagen al verschrikkelijk beu, maar in de restaurants waar wij hebben gegeten stond meestal geen salades of zo op de lijst. We hebben maar 2x lekker gegeten bij Applebee's waar ook groentes bij zaten, en 1 keer in restaurant Clock in Naples en de laast avond vonden we een goed italiaans restaurant, deze was wel duurder maar ontzettend lekker!! eindelijk eens wat anders dan friet en friet en friet en burgers en burgers.

Dus die aanpassingen in WD vind ik echt wel goed hoor, de meeste kinderen zijn al aan de dikke kant daar, dus kunnen ze wel wat groetens extra gebruiken denk ik zo.

Maar ja, het is maar wat je lekker vind..........................

groetjes Monique

Zo zie je maar hoe de meningen verschillen..... Over het algemeen eten wij toch wel heel afwisselend in Florida en juist geen burgers en friet (misschien een héél enkele keer). Zou er inderdaad niet aan moeten denken om dat 3 weken achter elkaar burgers en friet te moeten eten. Maarja welk eten wil je wel 3 weken achter elkaar?
Wij vinden het juist lekker dat er zoveel verschillende lekkere restaurantjes zijn waar ook salades, pasta's, aardappelpuree of gepofte aardappel maar ook heerlijk mexicaans te krijgen is. Ben wel benieuwd waar jullie dan gegeten hebben??

Eric
15-12-06, 00:49
Vooral in Orlando is keus zat, maar ik kan me aan de andere kant ook wel weer voorstellen dat als je er de eerste keer in je leven bent je overweldigd wordt door al die Burger Kings en aanverwanten, terwijl er zoveel meer is, ook voor de wat kleinere portemonee.
Meestal de tweede keer dat je gaat ben je wat beter voorbereid op wat er allemaal is, en kijk je wat verder dan je neus lang is, en dan ontdek je dat Amerika niet alleen uit (ham)burgers bestaat.
Eric

pascalbrouwers
15-12-06, 01:15
en dan ontdek je dat Amerika niet alleen uit (ham)burgers bestaat.
Eric


Nee ook uit (Amerikaanse) burgers ......;)

bono
16-12-06, 20:52
He Mickey99,

We hebben bij Applebee's een keer een italiaans restaurant, clock restaurant, nog een andere vaag restaurantje, maar wat ons op viel is dat bij heel veel gerechten altijd friet bij zit, zelfs als je een sandwich bestelde zat er friet bij..................vond ik ongeloofelijk hoor, we hebben 1 keer uit nood, we hadden echt honger en konden niets vinden, we waren op doorreis naar Naples, bij Mc donalds gegeten, en 1 keer bij burger king.
Nee dat hadden we al gezegt tegen elkaar dat we dat niet wilde eten de hele vakantie.
Maar het was onze eerste vakantie en sommige restaurantjes vonden we er niet uitzien.
Maar ja volgende keer beter hoor!!!!!!!!!!!!!!
daar gaan we vanuit.

groetjes Monique

Mickey99
17-12-06, 12:01
He Mickey99,

We hebben bij Applebee's een keer een italiaans restaurant, clock restaurant, nog een andere vaag restaurantje, maar wat ons op viel is dat bij heel veel gerechten altijd friet bij zit, zelfs als je een sandwich bestelde zat er friet bij..................vond ik ongeloofelijk hoor, we hebben 1 keer uit nood, we hadden echt honger en konden niets vinden, we waren op doorreis naar Naples, bij Mc donalds gegeten, en 1 keer bij burger king.
Nee dat hadden we al gezegt tegen elkaar dat we dat niet wilde eten de hele vakantie.
Maar het was onze eerste vakantie en sommige restaurantjes vonden we er niet uitzien.
Maar ja volgende keer beter hoor!!!!!!!!!!!!!!
daar gaan we vanuit.

groetjes Monique

Als tip voor een volgende keer: Je moet dan gewoon een aantal goede / lekkere restaurantjes noteren (er is hierover volgens mij ook wel eens een topic geweest). Er zijn ook best veel goede ketens die door heel Florida (of zelfs heel USA) verspreid zitten.

bono
17-12-06, 19:13
He,

Ik had er ook een aantal op mijn lijstje staan hoor!!!!
Sizzler
Ponderosa
La Provence
Denny’s
Checkers
Subway, broodjeszaak
alleen deze laaste hebben we wel bezocht hoor, en Denny's en Checkers hebben we wel gezien maar die hebben ook burgers..................toch???
dat was geen optie

Ach we kwamen niet van de honger om hoor!
Volgende keer beter........................jip dat gaan we gewoon doen.

Groetjes Monique

Mickey99
17-12-06, 20:58
He,

Ik had er ook een aantal op mijn lijstje staan hoor!!!!
Sizzler
Ponderosa
La Provence
Denny’s
Checkers
Subway, broodjeszaak
alleen deze laaste hebben we wel bezocht hoor, en Denny's en Checkers hebben we wel gezien maar die hebben ook burgers..................toch???
dat was geen optie

Ach we kwamen niet van de honger om hoor!
Volgende keer beter........................jip dat gaan we gewoon doen.

Groetjes Monique


Sizzler en Ponderosa vinden wij niet echt geweldig maar Subway wel, af en toe een heerlijk broodje kan ook prima als diner.

Van de verschillende ketens zijn dit onze favorieten:
Outback (Steakhouse)
Olive Garden (Italiaans)
Chevy's (Mexicaans)
TGI Friday's (steaks & pasta's maar ook burgers :wink: )
Tony Roma's
Wolfgang Puck (deze zit volgens mij in Florida alleen op Disney grondgebied).

Verder zitten er in de verschillende malls (Florida Mall of Premium Outlet) een foodcourt waar we ook wel eens Chinees of Japans eten.

Eric
17-12-06, 21:08
Sizzler
Ponderosa
La Provence
Denny’s
Checkers
Subway, broodjeszaak


Sizler en Pondorosa zijn ook niet mijn keuze, La Provence heb ik nog nooit van gehoord, Checkers = inderdaad burgers etc (maar wel lekkerder dan Mac), Subway vind ik een aanrader, zeker voor de lunch, maar probeer dan ook eens de sandwiches van de Publix, en Denny's is geen burgertent, maar heeft veel meer keuze, ook zonder frites.
Probeer ook eens Cracker Barrel (ontbijt en lunch speciaal) Outback, Black Angus, TGI Friday's, Tony Roma's, Lone*Star. Longhorn, Rainforst Café allemaal steakhouses met heel wat meer dan burgers.
Verder heb je nog de zg. family restaurants, zoals Applebee en Garfield.
Ook de Cheesecakefactory mag je niet overslaan.
Het leuke is dat je van al die restaurants de menukaart (met plaatjes!) op het internet kan vinden. Gewoon even Googelen.
Oh ja: Aanrader van de week: The Melting Pot !!!!!!!!!!!
Smakelijk, Eric

Michael66
17-12-06, 22:34
Checkers = inderdaad burgers etc (maar wel lekkerder dan Mac)
Maar dan wel kiezen voor de "left-side"!!

Eric
17-12-06, 23:36
Das er een voor Njit: hier hoort een link bij naar de desbetreffende (leuke) reclame !!!
Eric

2lingmams
17-12-06, 23:38
Nou kom maar op dan, want ik ben het spoor totaal bijster.

Michael66
18-12-06, 00:02
Linkje: http://www.chainleader.com/archives/2006/11/storyboard-Checkers.asp

En dan klikken op het filmpje.

Of deze: http://www.checkers.com/food.html (klik op "watch the commercial")http://img135.imageshack.us/img135/5089/videoplay21922c9kw0.png

Njit
18-12-06, 00:08
Was hem al op Youtube aan het zetten - maar dat duurt even. Had exact dezelfde gevonden :)

EsAafSEh8i4

Eric
18-12-06, 00:22
Zo, nu snappen ook de anderen hem...
Bedankt, Martijn en Michael
Eric

2lingmams
18-12-06, 00:35
Thnx.

Hij is idd verhelderend, maar vooral een heel hoog giegel gehalte.

Bedankt en groetjes Patries

Michael66
18-12-06, 01:09
Nog eentje: http://www.amalgamatednyc.com/checkers/spot.html

Sponsor van de Devil Rays:

http://img97.imageshack.us/img97/6110/rayslarge2506113to4.jpg

Mickey99
18-12-06, 09:57
Grappig!!

Wij zijn trouwens nog nooit bij Checkers geweest, volgende keer ook
eens proberen (left-side :lol: ).

Njit
18-12-06, 10:20
Staat er nu niet constant een file aan de linker kant?

Yvet
18-12-06, 15:21
Oh ja: Aanrader van de week: The Melting Pot !!!!!!!!!!!

Aanrader van de week?????????????](*,)](*,)](*,)
Hier moet je echt gewoon gegeten hebben als je in Amerika bent......

Dit is echt alsof er een engeltje over je tong piest en nog eens en nog eens!!
Dit restayrant staat bij ons op het lijstje sinds '98 en al moeten we er voor omrijden het gebeurd.
Dus geen aanrader van de week, maar aanrader for ever.

Mickey99
18-12-06, 19:48
Aanrader van de week?????????????](*,)](*,)](*,)
Hier moet je echt gewoon gegeten hebben als je in Amerika bent......

Dit is echt alsof er een engeltje over je tong piest en nog eens en nog eens!!
Dit restayrant staat bij ons op het lijstje sinds '98 en al moeten we er voor omrijden het gebeurd.
Dus geen aanrader van de week, maar aanrader for ever.

Nou, nu ben ik wel hééééééél nieuwsgierig geworden....
Wij hebben hier nog nooit gegeten (ik had er zelfs nog niet eerder van gehoord :-k )


Dan gaan we het bij ons volgende bezoek aan Florida maar een keer proberen.

Ieniminie
11-04-09, 15:55
Hallo,

Een jaar of 10 geleden ben ik eens in Euro Disney geweest, en ik kan me herinneren dat het eten daar erg prijzig was. Een simpele hotdog koste toen al redelijk veel. Nu is dat voor 1 dagje niet zo erg, maar aangezien we meerdere dagen gaan, vraag ik me af of het eten in Disney World ook zo prijzig is.
Is het verstandig om zelf een lunchpakketje mee te nemen? Doe ik liever niet, want ik wil zo weinig mogelijk mee sjouwen die dagen.
Iemand tips?

Groetjes, Ingrid

Teleton
11-04-09, 18:45
vraag ik me af of het eten in Disney World ook zo prijzig is.

Nou, gezien de temperaturen in juni zou ik het lunchpakketje maar snel vergeten..... Wij reizen redelijk 'low budget' maar meer dan een flesje water voor de eerste dorst en een banaantje nemen we echt niet mee. Moet je meestal snel na aankomst opeten, tenzij je van gebakken banaan houdt.

De vraag is, wat vind je prijzig? Reken voor een eenvoudige lunch in de fast food restaurants zo'n 10 dollar pp. Hiervoor heb je een flinke salade met kip, een goed belegd broodje met 'beef' of 'turkey' met wat aardappelsalade, een flinke pizzapunt, een hamburger/hot dog met frites, fish & chips en frisdrank of en fles water. In de restaurants waar je wordt bediend zijn de lunches zo'n beetje vanaf 15 dollar pp 'and up'.

Gezien de afmeting van de porties nemen wij vaak één combo meal en één maaltijdsalade in een ff-restaurant met één fles water en dan zijn we rond de 15 dollar kwijt. De kwaliteit is de laatste jaren wel wat verbeterd maar voor dat geld mag je natuurlijk geen haute cuisine verwachten.

Ga je hoppen dan kan je in downtown Disney even stoppen voor een lekker broodje bij The earl of Sandwich. Lekkere lunch, iig onder een tientje. Neem de tijd, want je moet wel even in de rij staan........

FrankS
12-04-09, 16:50
Mijn ervaring is dat het eten in WDW een stuk smakelijker is dan in Disneyland Resort Parijs. Daarnaast is het goedkoper en het personeel een stuk vriendelijker (al dan niet gemeend) en sneller. Alleen die verrekte oceaan die tussen ons en WDW ligt....

tomenvalesca
12-04-09, 17:36
wij vonden persoonlijk dinsey world een pak beterkoop dan dinseyland resort paris en inderdaad FrankS, het personeel is er een pak vriendelijker, het is er mooier, fijner weer,... voor ons niets dan lof over disney world. Paris kan er nog véél van leren!

ietie
12-04-09, 19:12
Ik vond de prijzen ontzettend meevallen niet alleen in disney maar ook in de andere parken, en hou er rekening mee dat je tas word gecontroleerd bij het naar binnen gaan en wat niet toegestaan is wordt zonder pardon verwijderd.
Onze zoon lust geen frisdrank daarom hadden wij voor hem wat pakjes appelsap mee genomen , de pakjes mochten naar binnen maar de rietjes moesten wij inleveren omdat er een scherp puntje aanzit en dat wordt gezien als een mes en dat mag niet...

Ieniminie
12-04-09, 19:20
Bedankt voor de reacties! We gaan lekker eten in Disney! Ik ben toch al niet zo'n type dat hele lunch pakketten mee wil sjouwen.... Zeker met warm weer is dat natuurlijk niet echt lekker....!!!

Tinkerbell
12-04-09, 19:54
Mijn ervaring is dat het eten in WDW een stuk smakelijker is dan in Disneyland Resort Parijs.

Ben ik eigenlijk niet helemaal met je eens. Het is vaak een kwestie van even goed kijken en de prijs uiterwaard.
Persoonlijk vonden we het eten in WDW erg erg vet .
Ik had zo'n idee dat ze zelfs je ontbijt in de frituurpan klaarmaakte als je niet oplette.:razz:

Ziehier het eten in DLRP.

Ik heb de foto's even verwijdert. Ze waren to groot.

FrankS
12-04-09, 20:54
Zet er dan ook even bij in welk restaurant in DLRP dit was, dan kun je het vergelijken. Natuurlijk kun je in WDW vet eten, maar er is ongelofelijk veel keus, in alle prijssegmenten en culinaire categorieën.

Tinkerbell
13-04-09, 09:26
Zet er dan ook even bij in welk restaurant in DLRP dit was, dan kun je het vergelijken. Natuurlijk kun je in WDW vet eten, maar er is ongelofelijk veel keus, in alle prijssegmenten en culinaire categorieën.

Dit is de California Grill in Parijs en ik heb de voedsel foto's van de Cali Grill in WDW bekeken en volgens mij kan deze niet eens tippen aan Parijs.

Het enige restaurant wat in de buurt komt is Victoria en Albert's waar we overigens ook een reservering hebben lopen. Maar ja dan ben je wel jasje dasje and ladies in dress verplicht. (poehoe,warm en een koffer vol meeslepen :mrgreen:)

Natuurlijk is er enorm veel keus maar in mijn ogen altijd verschrikkelijk vet.
Als compensatie krijgen de kinderen dan rauwe wortelreepjes ipv frietjes bij het eten.
Nou moet ik het eerste kind nog tegen komen dat dat een goeie ruil vindt :-(


(En veeeeeeeeeeeeel . Ik moest altijd lachen als de Amerikaantjes met hun doggiebags vertrokken. Ik begrijp de dicussie op diverse Amerkaanse fora dan ook niet dat mensen altijd lopen te klagen dat het dining plan "te veel eten" heeft. Je hoeft toch niet alles verplicht op te eten? Staat er een ober achter je stoel met een geweer? :grin:.
Schijnbaar kan een Amerikaan gewoon niet nee zeggen of iets op zijn bord laten liggen. Maar dat is weer een andere discussie.)

Kortom het eten in DLRP is net zo goed zo niet beter als in WDW. Het is alleen een kwestie van even uitkijken waar je eet en wat je wilt besteden.
De meeste gasten rennen door het park en kopen iets eetbaars bij het eerste beste tentje wat ze tegen komen.
Ga voor de broodnodige variatie eens in de hotels eten en ontdek een wereld van verschil.

Just my two cents :lol:

FrankS
16-04-09, 21:29
Geloof me, ik heb de restaurants in DLRP meermalen uitgeprobeerd. En mijn restaurantbezoeken in WDW loopt in de honderden, daarmee toevallige afwijkingen wel gecompenseerd. Als je het eten in WDW te vet vindt, dan heb je niet goed gekeken. En restaurants vergelijken op basis van foto's???

Tinkerbell
16-04-09, 21:48
Ik heb zo goed "gekeken" dat ik bij thuiskomst uit Amerika hals over kop naar het ziekenhuis moest.:grin: :grin:.

Maar goed ieder zijn smaak nietwaar anders hoefden ze maar een menu te maken.:mrgreen:

FrankS
17-04-09, 00:44
Je scheert anders wel alle restaurants in WDW over 1 kam. Als het zo slecht was kreeg je wel een voucher voor een ziekenhuisbezoek bij een reservering. ;)

breaker9240
17-04-09, 09:37
Gho ik vond het overal goed!
Behalve de fastfood tenten heel vettig he...
Verder de betere restaurents super he! Zoals biergarten in Epcot zeg nu zelf 25 of 32dollar buffet?
Dit is verre van duur en het was heerlijk!

Yvet
17-04-09, 12:54
De reuze hoeveelheden bij Disney qua gezonde mogelijkheden om te eten is zóóó enorm groot dat ik de schuld van vet eten bij Disney echt bij de perzoon zelf moet leggen.

Dit geldt niet alleen voor de sit down restaurants maar ook voor de fastfood mogelijkheden.

Het gaat erom of je het wilt of niet, ga je voor de gezonde keuze of voor de vette hap.
Als je voor de hamburger/friet/cola versie gaat is dat een keuze die je zelf maakt. Alleen al in deze combinatie is er zoveel verschil al aan te brengen, geen friet maar gezonde alternatieven en geen cola maar een ander drankje.
Daarnaast heeft bijna iedere fastfood restaurant een gezonde keuze op het menu staan en die kun je dus ook gewoon kiezen/nemen.

Amerika en dus WDW is niet per definitie vet eten.....
Als je rond kijkt dan is er meer dan alleen vet te krijgen.