PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisbureau failliet



True1969
08-04-09, 20:36
Medeforummers,

Hebben wij weer... via een kennis tickets, villa en auto gehuurd.. blijkt vorige week dat het bedrijf waar hij zaken mee doet failliet is..:shock:

E-tickets voor Delta gelukkig al binnen want die waren los geboekt. Gelukkig ook nog niets betaald verder dus daar geen slapeloze nachten over.

Maar goed nu in 12 dagen even een villa en auto regelen. Via lastminutevillas blijkt gelukkig dat er nog wel wat leeg staat hier en daar en voor prijzen tot $ 1000,- goedkoper leuke villa's te huur.
Onze "voorlopige" keuze www.plutos-palace.com (http://www.plutos-palace.com) voor 1.900 dollar all-inn.

Maar nu komt de help! ik moet de villa nu direct met de owner (engelsen) via paypal betalen.. das toch een sprong in het diepe...(te veel radar en kassa gekeken :smile:) iemand ervaring mee?

ten tweede heb ik via usareisen.de (dankzij jullie) een Equinox (wordt toch een andere waarschijnlijk:roll:) uitgezocht. Maar zie ik wat over het hoofd want de totaal prijs komt op € 505,08 voor 3 weken (18-04 - 9-05) (bij sunnycars.nl € 751,-)

Komen daar soms nog verborgen kosten/verzekeringen ofzo bij, kan iemand eens checken of ik dat goed heb gedaan.



Alvast bedankt van een toch redelijke gestresste familie](*,)

Henri

cloggie68
08-04-09, 20:41
Wat naar zeg... om binnen 10 dagen alles te moeten regelen... de auto is volgens mij wel ok hoor... wij hebben 'm ook daar geboekt en dat was ongeveer de helft van de prijs (232 euro) die jij noemt, volgens mij zit alles daar in.

Verder hoorde ik van iemand hier op het forum dat zij op een verzamelsite van Villas had geďnformeerd naar prijzen en binnen no-time heel veel reacties had gekregen, misschien kun je hier (http://www.floridaforum.nl/www.windsorhillsrent.com)eens kijken. Wij zitten zelf ook op Windsor Hills over 2,5 week! Succes!

True1969
08-04-09, 20:47
Verder hoorde ik van iemand hier op het forum dat zij op een verzamelsite van Villas had geďnformeerd naar prijzen en binnen no-time heel veel reacties had gekregen, misschien kun je hier (http://www.floridaforum.nl/www.windsorhillsrent.com)eens kijken. Wij zitten zelf ook op Windsor Hills over 2,5 week! Succes!

hebben wij idd ook gedaan, kreeg inderdaad een 20-tal aanbiedingen binnen no time.. beetje huiverig voor het rechtstreeks betalen

cloggie68
08-04-09, 21:15
Wij hebben wel rechtstreeks betaald, soms moet je inderdaad wel iemand vertrouwen, maar wij hebben geboekt bij StorytimeOrlandoRental, ook omdat er hier op het forum over gesproken werd. Goede recensies helpt altijd... Geen idee of zij nog wat vrij hebben? www.storytimeorlandorental.com (http://www.storytimeorlandorental.com)

jurgen&stefan
08-04-09, 21:21
Henri, je prijs van usareisen klopt, er zijn geen bijkomende kosten meer voor je, dit bedrag is wat je kwijt bent incl. volle tank.

belgiumaddict
08-04-09, 21:27
Hi,

Wat je altijd kan doen is eens contact opnemen met:
www.florint.com

Hebben zeker nog een aantal dingen vrij tegen een goede prijs. Wij gaan zelf voor de 3de keer naar villa van hen.

groetjes,
Mike

True1969
08-04-09, 21:27
Henri, je prijs van usareisen klopt, er zijn geen bijkomende kosten meer voor je, dit bedrag is wat je kwijt bent incl. volle tank.

die maar even regelen dan...das een mooi prijsje

Ta2 Gerrit
08-04-09, 21:38
Betalen met Paypal is voor ons tot nu toe altijd goed geweest, en we hebben al wat transacties gepleegd, ook wat villahuur betreft.
En je krijgt direct een bevestiging van je betaling en aan wie die gedaan is.

Maar dat zegt natuurlijk niks over de persoon aan de andere kant van de lijn. Dat is gewoon een kwestie van vertrouwen. Misschien eerst een klein Google onderzoekje ?

Al besef ik dat er weinig tijd is. Kan één van de bekende aanbieders hier niets voor je betekenen.
Dan weet je i.i.g. zeker dat het kosher is.

petrajessy
08-04-09, 22:13
tik de villanaam in op google. Daarna kom je vast op veel sites terecht waar deze villa stata geregistreerd. ik persoonlijk zou alleen boeken als ik een site zie waar reviews op staan van mensen. Daarnaast heb ik met pay pall een betaling gedaan maar daar ging wel ene paar dagen overheen. Ik had nog geen account en ze moesten eerst een bedrag van 0,15 ct op mijn rekening storten om te checken of mijn rekeninggegevens wel klopten. Daarna moest ik weer een code invullen....ik was zo een week verder. En als je haast hebt zou ik toch zoeken naar een villa die je met de creditcard kunt betalen.
Hier nog wat last minute deals en hier :
http://www.orlandovillas.com/LateDeals.aspx (http://www.orlandovillas.com/LateDeals.aspx)
http://www.orlandovillaowners.com/last_minute_villas/
http://www.villas2go4.com/ hier vind je villa's om op te bieden.

A.Hofman
08-04-09, 23:36
He das toevallig, Joost DeMeyer ken ik nog van onze 1e keer naar Orlando.Hij heeft toen voor ons alle hotels, meet &greet en attractie tickets geregeld. Doet/deed ook veel zaken met Van der Valk USA geloof ik.

catje1977
09-04-09, 06:48
als je snel iets vertrouwds wilt, zou je ook nog op de site bij d-reizen kunnen kijken, daar hebben ze ook vakantiewoningen. Misschien zit daar nog iets tussen

succes en een fijne reis!

True1969
09-04-09, 10:57
Zowieso dank voor het meedenken.

Villa via particulier geregeld (wel via zo'n algemene site gevonden) veel goede recensies door andere vakantiegangers. Met Paypal betaald, duurt wel enkele dagen maar de verhuurder vond het goed zo

Auto bij usareisen.de geregeld, spullen al binnen.

Bloeddruk is weer wat gedaald.[-o<



Henri, je prijs van usareisen klopt, er zijn geen bijkomende kosten meer voor je, dit bedrag is wat je kwijt bent incl. volle tank.

Dank je, heb m geboekt.

Henri

Teleton
09-04-09, 11:00
Bloeddruk is weer wat gedaald.[-o<

Prettig geregeld zo, 't wordt vast een wereldvakantie!

disney-golf
09-04-09, 11:21
Gelukkig is alles nog goedgekomen!
Mijn villa is verhuurd en kon je niet helpen, daarom heb ik niet gereageerd.
PRETTIGE VAKANTIE!!!=D>

cloggie68
09-04-09, 17:41
Nou gelukkig maar... fijn voor je dat alles geregeld is!

catje1977
09-04-09, 19:36
super joh! Fijne vakantie dan maar, en laat je ons nog weten hoe die villa bevallen is?

Dennan
10-04-09, 10:06
Maar nu komt de help! ik moet de villa nu direct met de owner (engelsen) via paypal betalen.. das toch een sprong in het diepe...(te veel radar en kassa gekeken :smile:) iemand ervaring mee?


Dat doen wij al jaren, en inderdaad de eerste keer is het toch maar afwachten wat je krijgt, maar ons is het nooit tegen gevallen.

Wij zoeken altijd een huis via www.orlandovillas.com (http://www.orlandovillas.com)

Wij vliegen ook de 25ste met Delta..

cindy74
10-04-09, 16:31
paypal is heel erg veilig hoor moest er iets fout zijn kan je altijd je geld helemaal of gedeeltelijk terug vorderen .

True1969
12-04-09, 21:15
Alles inmiddels geregeld. We hebben er weer zin !!

True1969
20-04-09, 04:50
Vanuit Florida toch even melden dat alles is goedgekomen. Prachtig huis en heerlijk weer!

bluedolph1n
20-04-09, 07:50
Goed om te horen, fijne vakantie verder! :)

marcelis10
21-04-09, 16:47
Fijn dat alles toch nog is goedgekomen. Fijne vakantie verder, geniet ervan.

Groetjes Monique

Harley
26-04-09, 10:18
Hoi,
Eenvoudig en slim,boek alles in een erkend reisbureau en je hoeft je nergens geen zorgen over te maken.
Boeken via-via??????kan lukken,maar kan ook totaal tegenslaan.

Mvg
Harley


Medeforummers,

Hebben wij weer... via een kennis tickets, villa en auto gehuurd.. blijkt vorige week dat het bedrijf waar hij zaken mee doet failliet is..:shock:

disney-golf
26-04-09, 12:46
Dat is jou mening Harley.
Een erkend en bekend reisbureau kan ook failliet gaan hoor en blijft de vraag of alles voor jou geboekt is???[-X

Ta2 Gerrit
26-04-09, 12:53
Hoi,
Eenvoudig en slim,boek alles in een erkend reisbureau en je hoeft je nergens geen zorgen over te maken.
Boeken via-via??????kan lukken,maar kan ook totaal tegenslaan.

Mvg
Harley

Total BS, zelfs een "erkend" (door wie? hun eigen branchevereniging ?) reisbureau kan failliet gaan, iets wat iedere zomer weer voor krantenieuws zorgt, hier in Nederland althans.

Als iedereen die "via-via" boekt dit jaar niet op vakantie zou gaan, was het overal mooi rustig. En bij de meesten werkt het goed, boeken via Internet, Duitsland of wat dan ook.
Net zoals het via de erkenden ook wel eens mis kan gaan. En die gedupeerden, hoewel eenvoudg, zorgeloos en slim, zijn dan ook gewoon pissed :evil:

Teleton
26-04-09, 15:40
Total BS,
Waarvan akte! Toen wij nog jong en onervaren waren, boekte ik de reis bij een gedegen reisbureau, dat zelfs onderdeel was van het bedrijf waar ik toen werkte, onder het motto "koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar". Wij kregen een mooi mapje met vouchers mee en vlogen naar de States.

Aangekomen bij het eerste hotel, legden wij in de vaste veronderstelling dat wij ons 'nergens geen zorgen over hoefden te maken', onze voucher op de counter. De Amerikaanse organisatie die de vouchers verstrekte, bleek failliet te zijn en wij hebben ondanks telefoontjes naar het thuisfront, wat met 9 uur tijdverschil van de westcoast nog niet zo simpel was, de gehele reis onze hotelovernachtingen uit eigen zak mogen betalen.....

Op het moment dat dit ons gebeurde, waren we zeker niet 'happy'. Geen creditcard en de voorraad traveller cheques was maar net toereikend. Wij Hollanders zwoeren toen nog bij de girobetaalkaart en de bankcheque, maar die maakten in de VS helaas weinig indruk......

Reizen is nooit zonder risico, dat maakt het leuk en spannend! Achteraf hebben we toen heel snel geleerd hoe we onze eigen boontjes op reis moeten doppen en dat doen we sindsdien ook. Eenvoudig en slim! Het erkende reisbureau 'bij ons op de hoek' is, ondanks dat we er jaren maar liefst 3% bedrijfskorting kregen, al jaren op de fles....:mrgreen:

disney-golf
27-04-09, 13:14
Misschien is het net door die 3% bedrijfskorting dat ze op de fles zijn gegaan... LOL!!!:razz:

riannepanne
11-04-11, 12:47
wij hebben net onze reisdocumenten opgehaald en huren ook een townhouse via florint. Wij hebben geboekt via jetair, dus hebben geen idee hoe goed (of slecht) de ervaringen zijn met florint. Wij hebben enkel een algemeen plaatje gezien op het reisbureau van een prachtige villa, maar weten niet zeker of dat dat ook onze villa gaat zijn. (kwestie van vraag en aanbod volgens reisbureau)
Dus heeft iemand al ervaringen via florint? Ik ben heel benieuwd!!

JKG
11-04-11, 15:35
Het is in elk geval een reisbureau waarvan de eigenaren Nederlanders zijn, wat makkelijk kan zijn als je de Engelse taal niet zo machtig bent. Maar stel dat het bedrijf op de fles gaat, heb je dan nog recht op teruggave van je geld? Of kan je fluiten naar je centen, uithuilen en opnieuw gaan sparen?

Ta2 Gerrit
12-04-11, 10:59
Ik dacht dat Florint al lang niet meer bestond. In mijn beleving zijn ze er ook een tijdje uit geweest, en had ik ze geschrapt uit mijn Favorieten in Explorer.

Daar stonden ze in omdat ze toen ook huizen verkochten, wat toen onze interesse had.
De laatste (voorgaande) berichten met ervaring(en) dateren dan ook al uit 2006.

riannepanne
12-04-11, 22:31
ik zal dan morgen maar eens naar het reisbureau bellen om bevestiging te vragen.....ik had op positieve reacties gehoopt....
kheb het bureau Florint wel opgezocht op internet en daar staat het nog volledig in aanbod. Eveneens via google earth, vind je het bureau zo terug! maar ja.....ik hou jullie op de hoogte....

ik heb een mail gestuurd via de site van florint met een aantal vragen. Bijvoorbeeld waar wij terecht kunnen voor de sleutel van ons huisje op zaterdag als wij aankomen, aangezien het kantoor dan gesloten zal zijn. Volgens reisbureau is het open in het weekend, volgens site van florint zijn ze gesloten....
Ik wacht op antwoord, ik geef ze tot donderdag avond, daarna begin ik te bellen naar het reisbureau en vraag daar betere info dan dat ze tot nu toe hebben gegeven....

Teleton
14-04-11, 02:47
Wij hebben geboekt via jetair, dus hebben geen idee hoe goed (of slecht) de ervaringen zijn met florint. Wij hebben enkel een algemeen plaatje gezien op het reisbureau van een prachtige villa, maar weten niet zeker of dat dat ook onze villa gaat zijn. (kwestie van vraag en aanbod volgens reisbureau)Dus heeft iemand al ervaringen via florint? Ik ben heel benieuwd!!

Toch een beetje wonderlijk verhaal. Je hebt wel erg veel vragen voor iemand die al heeft geboekt. Ligt het niet meer voor de hand zulke vragen te stellen voor je de boeking in orde maakt? " We hebben geboekt via jetair, dus we hebben geen idee.......," tsja hoe kan je dan in 's hemelsnaam boeken?

Maar goed. Je hebt de hele reis geboekt bij Jetair, toch? Dan is dat toch ook je aanspreekpunt? Als je via een van de touroperators die hier bekend zijn, had geboekt dan krijg je het adres van de villa via Hotelbeds. Die organisatie belt toch ook niemand? American Estates, USA Funvacations en American Vacations, dat zijn de bedrijven waar je als vakantieganger in eerste instantie zaken mee doet. Zij informeren je over de gang van zaken, vreemd dat Jetair dat kennelijk niet goed doet. Mocht er iets met Florint aan de knikker zijn, dan is Jetair de partij die dit voor je op moet lossen. Ga nou niet aan het verkeerde loket staan. Je moet bij Jetair zijn. Simpel, toch?

De villa van de foto waar je over spreekt, dient waarschijnlijk alleen als voorbeeld. Dit staat ook duidelijk op de site van Florint, maar Jetair is je aanspreekpunt dus leg het hen maar voor.

Elders maak je je ook nog zorgen over het ophalen van het adres van de villa en de sleutel. Ook hiervoor is jetair je aanspreekpunt. Florint is alleen tijdens kantooruren geopend, je krijgt dus via Jetair een code voor de Locker. Als je de locker opent, vind je een enveloppe met jouw naam. Hierin staat de locatie vermeld en vind je ook de code/sleutel voor de villa. Hotelbeds heeft jaren hetzelfde systeem gehanteerd, maar is nu tot 24:00 open.

JKG
14-04-11, 20:07
Waarom niet meteen bellen?

riannepanne
14-04-11, 21:26
misschien overdrijf ik in mijn bezorgdheid?! maar ik ga morgen bellen....kheb geen antwoord gehad!

idd allemaal waar. Het punt is dat het reisbureau ons al een heleboel info in eerste instantie heeft gegeven hoor! Ze hebben echt hun best gedaan. Alleen is het systeem zo bij jetair dat zij werken met een vraag en aanbod systeem voor de villa's, dus het reisbureau weet alleen via welk kantoor je in amerika een huis huurt maar verder niets. De info die zij hebben gegeven bij het ophalen van onze reisdocumenten was op dat moment voor mijn idee voldoende. Totdat ik zelf op internet die info begon te verifiëren.
Hier op het forum wilde ik in eerste instantie algemeen informeren wat de indruk was voor mensen die bekend zijn met florint. Nu heb ik tot nu toe alleen nog maar minder leuke berichten gelezen, bijvoorbeeld dat florint faiiliet zou zijn (bericht dateert van 2005/2006, maar ik vind ook niets nieuws). Dat het kantoor in het weekend gesloten is spreekt de uitleg van jetair tegen, want die beweren dat het alle dagen open is.
Dus daar komen mijn twijfels vandaan. Ik geef ook toe dat ik al snel aan het 'doemdenken' ben hoor. Maar ik wil het gewoon ff dubbel checken. Morgen bel ik naar jetair en hopelijk kunnen zij mijn twijfels wegnemen en betere info verschaffen!
Bedankt iig voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte!

riannepanne
15-04-11, 22:36
ok, alles is opgehelderd!! we hebben antwoord gekregen! florint vacation homes is gewoon een draaiende zaak! wij kunnen op zaterdag gewoon onze sleutels gaan halen en genieten van twee weken heerlijk florida!!!

Syllvia
16-04-11, 09:24
pffffff *stresskippie*

Sunshine State
16-04-11, 21:00
ok, alles is opgehelderd!! wij kunnen op zaterdag gewoon onze sleutels gaan halen en genieten van twee weken heerlijk florida!!!


Gelukkig maar, nu de focus op een heerlijke vakantie, en alleen maar aan lol denken !! :lol:

riannepanne
16-04-11, 23:20
mwah.....:-) kwil gewoon niet voor vervelende situaties komen te staan!! kwil de volle twee weken genieten :-)

Syllvia
17-04-11, 08:02
Precies :)

majrim
10-05-11, 20:52
wij hebben al 5x rechtstreeks een villa bij Florint geboekt, de laatste keren in 2007 en 2009. Onze laatste villa verhuurden zij voor een Nederlandse dame.
Het is altijd prima gegaan. Ontzettend aardige mensen. Mails gaan altijd goed en krijgen altijd antwoord of in Nederlands of in het Engels. Als je in het Nederlands schrijft is dat geen probleem. Mocht je zelf geen Engels kunnen lezen, zet dat er even bij, dan krijg je in het Nederlands antwoord (maar het lijkt me toch wel makkelijk als je Engels kan lezen/spreken, handig als je in Florida bent).:-D
Villa's zijn altijd netjes en schoon. Mocht er iets zijn gewoon even telefonisch contact opnemen.
Het water van het zwembad wordt ook regelmatig gecontroleerd.=D>

We raden dit bureau ook altijd bij anderen aan.

Vrienden van ons hadden via via via een huis gehuurd en hebben 3 weken niet leuk gezeten in verkeerde buurt (dealen, veel ongure types rondom huis). En dat met 2 jonge meiden. We hebben het helaas met eigen ogen kunnen constateren. :(
Lees recencies en het liefst op diverse site als je privé gaat boeken.

Voor juli a.s. hebben wij weer een villa bij Florint geboekt (reeds in januari gedaan). Joepie, we gaan weer!!!:cool:



:smile::smile::smile: