PDA

Bekijk Volledige Versie : Koffie



Teleton
02-07-08, 17:51
Starbucks sluit in de VS 600 filialen. Dat is ruim acht procent van het totaal aantal winkels.

McDonald's gaat de concurrentie aan met Starbucks. Vanaf dit jaar worden 14 duizend fillialen van de fastfoodketen uitgerust met een koffiebar, waar klanten een vers gebrouwen cappuccino, espresso of latte kunnen halen.

Voor Starbucks komt de concurrentie van McDonald's op een slecht moment. Na jaren van sterke groei zag de koffieketen het aantal bezoekers in het vierde kwartaal van vorig jaar voor het eerst dalen. De afgelopen twaalf maanden daalde de koers met 48 procent. In dezelfde tijd steeg het aandeel McDonalds met 31 procent.

Hoewel ik, in een ver verleden, nog eens mijn diploma Cafébedrijf heb gehaald, ben ik zelf geen koffieklant. Als een ander toe is aan een bakkie leut, neem ik meestal een plat watertje. Kan ook niets aan verpest worden........:? Later op de dag fietst een rum-colaatje er wel in, met een beetje lime en veel ijs.

Blijft de vraag: waar haal jij je koffie in Florida? Toch maar naar een Starbucks zoeken, een MCDonalds proberen of heb je soms ook een leuk of bijzonder alternatief?

Michael66
02-07-08, 17:55
Dunkin' Donuts was in 1998 (toen wij de eerste keer de plas overstaken) de enige plek waar ik ooit lekkere koffie kreeg. De jaren daarna heb ik steeds zakjes Nescafé Espresso meegenomen voor een lekkere bak. Tot een jaar op drie geleden ik helemaal ben overgeschakeld naar thee.

Ta2 Gerrit
02-07-08, 18:00
Ik denk toch dat het de Starbucks blijft, maar dan meer om de fancy coffee's en de frappachino's.
En makkelijk te vinden, zoek maar een SuperTarget op :-)
Maar het "verse" bakkie van de Mac is ook best te pruimen t.o.v. de meeste US takeaway koffie.

Maar het lekkerste (buiten "onze" DE) blijft toch Fosters Colombian in de villa. Met een chocolatechip cooky.

Michael66
02-07-08, 18:05
Zolang er maar geen melk in zit vind ik het eigenlijk wel goed, bedenk ik me net.

Tja, trage hersens, zeker een koffie-gebrek ... :p:shock::shock::shock:

BroWorld
02-07-08, 20:24
Bij voorkeur starbucks,

Ik neem aan dat er zekers in de omgeving van Orlando en niet veel filialen gaan sluiten.
Leuk topic om wat goeie en nieuwe koffietips op te doen

corrus
02-07-08, 20:54
Ik haal m'n koffie bij Publix...

"Kona" Coffee en drink 'm thuis op... :)

Susie One
02-07-08, 21:15
Ga in september voor 1e keer naar de USA (NY en Florida). Ga bij verschillende zaken een beker koffie scoren. Ben erg benieuwd of de koffie daar te drinken is..

Groet,
Susie One

BroWorld
02-07-08, 21:40
Ja koffie is er zeker goed te drinken.

Succes met het zoeken naar een niet starbucks zaak in NYC, er zijn er genoeg hoor, maar er zijn heel veel starbucks lokaties.

http://www.angelfire.com/ny5/newyork18/starbucks_map.JPG

Susie One
03-07-08, 22:08
Oke dat wordt een sport om een andere koffie zaak dan Starbucks te vinden..

Groetjes,
Susie One

Teleton
04-07-08, 10:46
Iemand wel eens bij Tim Hortons geweest? Is de Starbucks, of eigenlijk Dunkin Donuts in Canada. Heeft ook wel zaken in de VS, maar niet in Florida.

Was onze eerste kennismaking met grote noord-amerikaanse bekers koffie en een achterlijk groot assortiment koeken. Heb er in 1979 mijn eerste Blueberry Muffin geproefd. Met twee handen naar de mond brengen.......:lol:

Arie
04-07-08, 12:42
Ik weet niet hoe de naam precies was: Bread and Panery, zoiets.
Misschien kan iemand me aanvullen.
Lekker koffie met smaakjes.
En heerlijke broodjes.

Michael66
04-07-08, 21:48
Ik denk dat je Panera Bread bedoelt.
Zit o.a. in winkelcentrum "The Loop" aan John Young Parkway in Orlando. En: er is gratis wifi aanwezig.

Ceetje
05-07-08, 20:08
Iemand wel eens bij Tim Hortons geweest?Brrrr, 1x koffie gehaald in Canada en daarna nooit meer. Wat een vieze koffie [had iets met French Vanilla en ben dol op de Skinny vanilla latte bij S.B.] In Canada is dit dé koffie/muffins etc zaak. Ik moet wel zeggen dat na een tijdje de amerikaanse slappe koffie went, niet helemaal van harte, maar het went.

BroWorld
06-07-08, 18:22
Tim Hortons heb ik ook wel eens gehad, qua koffie vind ik het tegenvallen. Ze hebben wel lekkere Iced Capucino.

Arie
10-07-08, 12:42
Ik denk dat je Panera Bread bedoelt.
Zit o.a. in winkelcentrum "The Loop" aan John Young Parkway in Orlando. En: er is gratis wifi aanwezig.
Juist, die bedoel ik, in ieder geval de naam.
Lekkere koffie met heerlijke broodjes:p

Carlo
16-07-08, 22:28
Wij zijn echte koffiefreaks (alleen verse bonen graag!) en dan is starbucks het beste dat er is in de US. Bij Downtown Disney heb je zo'n Cubaans restaurant en die hebben een afhaalloketje voor broodjes en snacks, schuin tegenover Virgin en de AMC. Als je daar een Espresso, no sugar please besteld krijg je ook een prima sterk bakkie. Als je met suiker besteld is het mierzoet, dus als je daarvan houdt....Maar mocht je dus bij Disney lopen en zin hebben in een sterke bak....

marcelis10
20-07-08, 23:21
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met het koffiezetten in Florida. Wij zitten een week in een villa en vroegen ons af of dat het zelfde werkt als in Nederland. Werkt dit ook met filterzakjes of zetten de Amerikanen op een andere manier koffie?

Groetjes Monique

PENPE
20-07-08, 23:42
Hoi Monique,

;) het is net als thuis... en de supermarkten hebben keus genoeg.
( maar wel bronwater gebruiken en dus niet uit de kraan )

Groetjes,
Pieter

SjonnieM
20-07-08, 23:43
Hoi,

Ben net 2 dagen terug en heb ook in een villa gezeten waar alles aanwezig was, ook een koffiezetapparaat. Het werkt precies hetzelfde alleen de koffie vond ik niet lekker. Had in eerste instantie een vrij duur pak gekocht (Italian Roast van Peet's 6,50 euro) en dacht dat zal wel lekker zijn, maar helaas, het had de nasmaak van de geur van een asbak.:mrgreen: Ik heb de volgende dag een ander pak bij Publix gehaald met een smaakje (Mocha Almond) en dat was redelijk. De volgende keer Amerika neem ik echt m'n eigen koffie mee.

Goetjes.

Ta2 Gerrit
20-07-08, 23:44
Gewoon met filterzakjes of (vaker) met filterbakjes, van die ronde filters.
Meestal zijn er wel wat overgebleven van de vorige bewoners.
En de koffie kun je bij de supermarkt kiezen uit 3000 soorten, nog een hele klus.
Wij nemen meestal Fosters Regular Classic (thnx MarcelG) Roast, of Colombian Roast.
En water uit de kan, anders drinkt het vaak wat chlorig.

PENPE
20-07-08, 23:54
Hoi,

Ben net 2 dagen terug....



;) waar blijven de foto's ?

Ff serieus nu, wij nemen meestal ook een pak "D-E" mee !

Groetjes,
Pieter

JKG
21-07-08, 00:00
SjonnieM, kraanwater gebruikt of bronwater?
Dat water is zo smerig rondom Orlando. Het stinkt en smaakt zoals gezegd naar chloor.

@Marcelis; je kan ook nog Starbucks bezoeken he! :)

PENPE
21-07-08, 00:04
Hoi,

De "D-E" is voor als we in de villa ontbijten, de rest van de dag gaan we voor de Starbucks :p

... zouden ze bij Starbucks ook bronwater gebruiken ?

Groetjes,
Pieter

SjonnieM
21-07-08, 01:02
SjonnieM, kraanwater gebruikt of bronwater?
Dat water is zo smerig rondom Orlando. Het stinkt en smaakt zoals gezegd naar chloor.


Mag dan wel een newbie zijn, maar had het forum al aardig doorgelezen en wist dus van het chloor en bij de Publix een aardige hoeveelheid bronwater ingeslagen. Nee, daar lag het niet aan en de allerlekkerste koffie buiten de villa heb ik zeker niet bij Starbucks gedronken maar in Epcot voor de attractie Universe Of Energy, dat was een echte espresso.:-o

moniqueo
21-07-08, 03:39
Wij zitten er nu ook en hebben een pak gevonden wat lijkt op theezakjes maar het zijn dan dus koffiezakjes. Ik hou niet van koffie dus weet niet of het te drinken is.... Mijn vriend vind het wel gaan, drinkt ook niet veel koffie. Maar wij hebben in de villa ook gewoon een koffiezetapparaat waar van die ronde filters in gaan (zijn dan al gevuld met koffie).

Marcelg
21-07-08, 04:56
Ik gebruik Folgers Classic Roast, met bronwater en mijn Nederlandse gasten vinden het altijd een lekker bakje.
Dit zijn familie en vrienden die het zeker zullen zeggen als de koffie niet te drinken is.

Even off topic, de prijs van koffie is net zo gestegen als de benzine.

Harm
21-07-08, 08:22
Omdat wij nogal eens van plaats veranderen en mijn vrouw de Amerikaanse koffie niet te pruimen vind, gebruik ik de eenkops builtjes van Folger. Je zet dan koffie net als thee . Heet water in een kop koffie zakje er in en klaar is kees.
Als je echter dezelfde koffie drinkt als George Clooney kun je toch beter een starbuck opzoeken om je koffie te kopen.
Harm

JKG
21-07-08, 09:43
Mag dan wel een newbie zijn, maar had het forum al aardig doorgelezen en wist dus van het chloor en bij de Publix een aardige hoeveelheid bronwater ingeslagen.

Newbie of niet, ik had er blijkbaar de eerste keer goed overheen gelezen en mocht het aan den lijve ondervinde. Incl. een glaasje diet coke bij de Applebee's. Poeder gemengt met blijkbaar chloorwater ofzo.. brrrr #-o
Vreemdgenoeg vond ik het in Miami dus niet echt vies ofzo, al drink ik gewoon lekker bronwater de hele vakantie ipv kraanwater.

Michael66
21-07-08, 19:47
Toen ik (een aantal jaren geleden) nog koffie dronk nam ik altijd van die zakjes Espresso van Nescafe mee. Geen gesjouw met potten of pakken, gewoon (flessen)water opzeten, zakje in je kopje (of twee zakjes voor de echte kick), suiker erbij (ja, heb ik nodig!!) en leuten maar!

Tegenwoordig drink ik alleen nog thee, en da's al helemaal geen goedkope hobby in FL. :mad:

ietie
21-07-08, 22:13
De koffie uit nederland mee nemen en gewoon kraan water, wij vonden het prima te drinken.

Michael66
22-07-08, 03:34
Gewoon kraanwater???? Ach, je bent dan in ieder geval behoorlijk goed ontsmet, met de hoeveelheden chloor die daar in zit. :razz:

Syllvia
22-07-08, 06:42
Tegenwoordig drink ik alleen nog thee, en da's al helemaal geen goedkope hobby in FL. :mad:

Dat is inderdaad niks die thee in Florida! Behalve de prijs, ben ik ongeveer de halve vakantie bezig geweest om wat lekkers te vinden. :)

Ik houd van vruchtenthee, maar het smaakte allemaal net iets te veel naar aardbeien/kersen enz.

Dus nu neem ik 2 doosjes Lipton mee.

groetjes Sylvia

Pluisje
22-07-08, 06:53
Wij nemen gewoon onze eigen koffie en theezakjes mee. Kost het tenminste niet zoveel tijd en ergenis om een drinkbare koffie of theesoort te vinden. Niets is smorgens zo lekker als eerst je eigen bakkie koffie te drinken.

Pluisje8-)

Harm
22-07-08, 07:45
Echt Nederlands.
Valt mij mee dat het senseo apparaat nog niet meegenomen word. De Pads zijn daar ook verkrijgbaar maar dan moet je wel erg zoeken.
Harm

Syllvia
22-07-08, 08:44
Echt Nederlands.
Valt mij mee dat het senseo apparaat nog niet meegenomen word. De Pads zijn daar ook verkrijgbaar maar dan moet je wel erg zoeken.
Harm


Sja wij hadden vorig jaar een villa waar een senseo apparaat aanwezig was, ik was er maar wat blij mee :)

En de dame van wie de villa is, vertelde me dat de pads erg duur zijn in Fl, dus ja, die gingen ook gewoon mee in de toch nog lege koffer:)

groetjes Sylvia

renz en liana
01-08-08, 23:44
Wij komen net terug uit Orlando en Miami en wat betreft de koffie:

Starbucks een 7
Dunkin Donuts een 7,5
Mac een 6,5 (misschien omdat ze in Nederland een DE automaat gebruiken)
Een Italiaans restaurant 8 tot 9

Misschien is het eens tijd dat DE eens de grote sprong maakt om in Amerika ons Nederlands trots bakkie leut aan de man en vrouw te brengen.

Een bakkie leut met een stroopwafel :lol: wie weet is dat handel?

yvonne
02-08-08, 07:46
En toch heb ik bij de Publix wel pats van DE gezien.Maar zonder apparaat heb je er niets aan he.

Yvet
08-04-09, 11:23
Weet iemand of je koffie mag meenemen naar Amerika???

Ta2 Gerrit
08-04-09, 13:03
Als het vacuum verpakt is, moet dat geen probleem zijn.
Maaaaarrrrrrrr, waarom ??? (Folgers Classic Roast is ook prima, tastes like DE :-))

ietie
08-04-09, 13:28
Ik neem altijd mijn eigen koffie mee in de koffer geen probleem.

Susie One
08-04-09, 18:51
geen probleem. Wij hebben vorig jaar dit ook gedaan.

Dus gewoon meenemen en geniet van jullie vakantie.

Susie One

Yvet
08-04-09, 22:20
In dit geval gaat het om niet vacuum verpakte koffie, zou het dan nog steeds mogen?


Het is leuk om te lezen dat eigenlijk iedereen er van uit gaat dat het voor mezelf is...
Nu drink ikzelf geen koffie behalve op vakantie (Starbucks).
Nee het gaat erom dat ik koffie wil kopen bij Simon Lefelt, een vriend van ons uit Amerika is een koffie snob en ik wil heel erg sterke koffie meenemen een specialiteiskoffie, vandaar......

Ta2 Gerrit
08-04-09, 23:34
Vond het al een beetje vreemd, je gaat tenslotte niet voor de eerste keer naar de US.

Misschien is het een optie om het vacuum te laten trekken, bijv. bij de slager (niet om lachen, maar mijn in-laws hadden een slagerij, en daar deden ze voor het weekend een boel vlees vacuum trekken, om de week er op weer "vers"te verkopen, vandaar)

Bij US Customs op de site (http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=82)wordt koffie niet genoemd, maar wel vrij duidelijk aangegeven wat niet mag.

Yvet
10-04-09, 11:15
Dank je wel Gerrit.

Ik heb inmiddels ook deze link gekregen en daar staat netjes dat je koffie mee mag nemen maar er staat niet bij of het vacuum verpakt moet zijn....
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html#food

Het idee om het bv bij de kaasboer of slager vacuum te laten verpakken is ook een idee....

tinkerbel60
05-03-12, 11:32
Hallo allemaal.
Kan ik in de supermarkten ook een pak gemalen koffie kopen?
En zo ja is hij dan wel te drinken?

gr mar

Ebelix
05-03-12, 12:38
Je kan in de supermarkt gewoon een pak gemalen snelfilter koffie kopen. Of het te drinken is dat ligt aan wat gewend bent en wat je zoekt. Hou je van een pittig bakje dan moet je zoeken naar de dark roast versies. Hou je van een slap bakje dan kan je alles kopen.

Je kan in de supermarkt ook koffie kopen die gebruikt wordt bij de Starbucks of bij Dunking Donuts.

Njit
05-03-12, 12:53
Koffie en thee zou ik gewoon ter plaatse kopen. Het is nou niet dat je naar een achtergebleven land op vakantie gaat. Wellicht niet de koffie die je thuis ook drinkt maar dat is nou juist het leuke van op vakantie gaan - eens wat anders proberen. Anders kun je net zo goed thuis achter de stamppot blijven zitten..

Guus
05-03-12, 13:06
Je kan in de supermarkt ook koffie kopen die gebruikt wordt bij de Starbucks of bij Dunking Donuts.
De Breakfast Blend van Starbucks is erg lekker. Beter dan de Simon Levelt koffie die ik voorheen naar de VS liet opsturen. Sterkte kun je natuurlijk zelf bepalen door meer of minder koffie te gebruiken. Thee neem ik nog altijd wel vanuit Nederland mee, maar dat heeft meer te maken het feit dat ik in de VS geen Earl Grey naar mijn smaak kan vinden. Zal wel aan mij liggen.

koenkamphuys
06-03-12, 07:01
De Amerikaanse koffie vindt mijn vrouw maar slappe hap - ik drink geen koffie - dus wij nemen altijd een pak roodmerk mee. En @Guus: probeer de earl grey van Bigelow eens.

elstars
06-03-12, 10:31
Als ze aan een ding geen gebrek hebben, dan is het wel koffie!!
caf. dan wel decaf.

Enorm veel keus, zelfs de vertouwde Nescafe classic oploskoffie!

Bij Publix, Walmart en heel betaalbaar (vaak per twee pakken voordeel:))

ietie
06-03-12, 19:14
Ik heb altijd moeite met het vinden van lekkere koffie melk als ik daar ben, ik nam altijd voor de eerste paar kopjes van die kleine cupjes koffie melk mee, maar nu kwam ik er achter dat je dat volgens mij helemaal niet in mag voeren.
Poeder koffie melk lust ik absoluut niet, wie heeft er een tip voor mij?

sonja
06-03-12, 20:38
De Wal Mart verkoopt half and half coffee creamer, te vinden bij de verse melk in de koeling. Wij vinden het vergelijkbaar met Nederlandse koffiemelk.

Ta2 Gerrit
07-03-12, 05:20
Ook bij de Publix is de half/half te vinden (eigen merk). Mijn vrouw gebruikt ultra pasturised coffee creamer van huismerk Publix, blauw-witte kartons.. Is er erg tevreden mee.

elstars
07-03-12, 08:58
Mijn vrouw gebruikt ultra pasturised coffee creamer van huismerk Publix, blauw-witte kartons.. Is er erg tevreden mee.

Ook de kleine paars-achtige kartonnetjes zijn heerlijk in de koffie. dat lijkt wel slagroom! (volgens mij is dat het ook).
Wij hebben meestal Nescafee (ook onderweg handig) of Maxell pakken (extra strong/dark) voor in de koffie zetter.

Tja, we moeten het in FL wel even een poosje zonder de Senseo doen....

moonlight91
07-03-12, 10:13
wij kopen altijd verse melk,en als we veel rondrijden een creamer met vanillesmaak (geen idee welk merk)
het is uitsluitend voor mezelf ik drink met melk ,mijn man met suiker
wel neem ik zelf Douwe Egberts mee, of snelfiltermaling of oplos
om smorgens op de kamer wakker te worden

een hoogte punt op vakantie is dan toch ` discovery cove`
aan het barretje vlakbij de cabanas voor de dolphinzwim
schenken ze Douwe Egberts koffie ....uit een hele mooie rode koffie automaat:D

stephie
07-03-12, 10:28
Ik heb altijd verse melk in de koffie. Dus ik ken dat probleem niet met koffiemelk.

Mijn vriend vindt koffiemelk lekkerder, maar we hebben eigenlijk nooit gezocht naar koffiemelk. Dus bedankt voor de tips, gaan we deze vakantie zeker even doen.

sonja
07-03-12, 13:21
Ook de kleine paars-achtige kartonnetjes zijn heerlijk in de koffie. dat lijkt wel slagroom! (volgens mij is dat het ook).


Ja dat is zeker lekker maar het is vrij vet en dan heb ik het nog niet eens over de calorieen.:cry:

Ta2 Gerrit
07-03-12, 14:06
Ik heb altijd verse melk in de koffie. Dus ik ken dat probleem niet met koffiemelk.

Ik ook niet, drink em (Folgers Classic Roast, aanrader) zwart :mrgreen:

Njit
11-07-13, 08:21
Ik dronk koffie in NL altijd met suiker. Maar omdat de koffie in de US in het algemeen wat slapper is hebben we afgelopen vakantie de koffie steeds zwart gedronken. En dat doen we nu we terug zijn eigenlijk nog steeds :)

Nadeel is wel dat je dan beter de kwaliteit van de koffie proeft - of de afwezigheid ervan. Veel verschil tussen de diverse hotels.

verbeek
11-07-13, 09:11
Wij drinken daar altijd Douwe Egberts uit de publix.
Is wel oploskoffie verpakt in enkle porties maar best lekker.
Vergeet ook niet dat het water veel doet aan de smaak van je koffie en die smaakt overal anders.

Ritchie
11-07-13, 09:54
Ik drink nagenoeg geen koffie in de USA, omdat ik die in Nederland veel lekkerder vind, ik zie vaak op blogs dat mensen nagenoeg iedere dag de Starbucks in gaan, voor hun koffie ;) Nou.. ik proef weinig verschil hoor. Het enige wat ik drink is Frappuchino van Starbucks, daar zit ook koffie in. Ik koop wel eens de flessen ijs-koffie van Starbucks voor ontbijt, die kan je o.a. kopen bij Publix.

trails
11-07-13, 10:23
Wij nemen altijd koffiesticks mee en doen dat daar bij de koffie zodat het wat sterker wordt.
Starbucks: daar zijn wij geen fan van. Slappe hap en aangelengd met een siroopje.

Ritchie
11-07-13, 10:25
Helemaal mee eens Trails, die Starbucks

A.Hofman
11-07-13, 11:32
De vorige keer namen we D.E. mee van huis, maar die was na een week al op ;-) Toen overgestapt op Folgers Classic roast, die is goed te doen. Een extra schepje koffie doet wonderen.

moonlight91
11-07-13, 11:48
ook wij namen DE van huis mee, en kopen bij walmart/publix jerrycans drinkingwater
als de DE koffie op was kocht ik Nescafe Classico (oploskoffie) bij de publix
afgelopen mei was ik de DE vergeten in te pakken, en ben ik gelijk om zo`n pot bij publix gegaan
wij vinden het een goed alternatief voor onze koffie s`morgens
verder drinken we geen koffie op vakantie...want wij vinden er in amerika ook niets aan
voorheen had discovery cove een DE koffieapperaat, maar helaas is dat niet meer

avhkj
11-07-13, 12:14
Ik drink mijn koffie meestal bij de IHOP, wel met een zakje oploskoffie erin anders is het maar eenslap bakkie. Verder drink ik geen koffie omdat ik een hekel heb aan die papieren bekertjes, komt de smaak niet ten goede, tenminste voor mij.
Karla

Michael66
11-07-13, 13:59
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1006106_471101916298022_840436459_n.jpg

SpaceAce
11-07-13, 16:07
ik zie vaak op blogs dat mensen nagenoeg iedere dag de Starbucks in gaan, voor hun koffie ;)

Niet voor hun koffie... maar wel voor hun melkschuim! *kwijl* Koffie op, halve beker schuim over, zakje (bruine) suiker er doorheen en mmmm :o
(maar dat doen we tegenwoordig dus wat minder, zie aantal posts terug van Njit.. ;) )

ronenivonne
11-07-13, 17:04
Wij duiken meestal een Starbucks in, een lekkere cappuccino of s'middags een Frappuccino............heerlijk :)

Orangecowgirl
12-07-13, 14:42
Ik vind Starbucks vooral leuk om de hele ervaring, is zo typisch Amerikaans! M'n man vond de Hema juist leuk, zo typisch Nederlands :)

Al was ik wel teleurgesteld in de Starbucks hier dichtbij, ze wisten niet eens wat een cafe au lait is! Terwijl ik dat bij andere Starbuckses wel gewoon kon bestellen. Heet hier cafe con leche maar smaakt gewoon hetzelfde.

En ook grappig, m'n vader stuurt af en toe een paar pakken koffie op en daar is m'n man elke keer superblij mee. De verpakkingen en de smaak zijn volgens hem veel beter dan de Amerikaanse koffie. En dat na 20 jaar zwarte drap drinken in de Navy :D

José
12-07-13, 18:56
Neem altijd half pond pakken koffie mee uit Nederland, kunnen we s'avonds ook zelf lekker een Irish Coffee maken. Wij vinden de "ouderwetse" filterkoffie toch het lekkerst en natuuuurlijk Starbucks!