PDA

Bekijk Volledige Versie : Alles over Florida



reisfanaten
06-04-09, 18:25
Wij zijn 2 reisfanaten die op http://www.reisfanaten.be/nl/rondreizen/florida/
al onze ervaringen en opgedane kennis hebben neergeschreven over onze vakantie in Florida. Hier en daar moeten we nog wat pagina's aanvullen (nog wat pretparken, foto's en rond onze hotels en een routebeschrijving) maar het geeft al een goed idee.

Toen we hier een paar maanden geleden wat hulp zochten op dit forum dachten we, we gaan al onze vragen en weetjes nu maar eens neerschrijven. :wink: (goed voor zo'n 100 pagina's al) en zo anderen er mee helpen die ook op zoek zijn naar informatie.
Vragen en suggesties kun je zeker kwijt op dit forum of op:
http://www.reisfanaten.be/nl/nieuws/2009/04/05/reisgids-florida/

Het is vanuit onze eigen ervaring geschreven en we zijn juist geland en opgestegen in Miami, vandaar vb daarover weinig info.

P.S. Dit is allemaal originele content. Links op weblogs en andere websites en zo naar onze informatie mogen gelegd worden (graag zelfs) maar gelieve geen teksten of zo letterlijk over te nemen.

Als mensen iets missen die er echt op moet laat het ons aub weten. We hebben nog als onze notities en zo. Laat maar horen op http://www.reisfanaten.be/nl/nieuws/2009/04/05/reisgids-florida/
of het forum hier.

Groeten Bart en Veerle

disney-golf
06-04-09, 19:18
Waar de staat de link naar het Florida forum op JULLIE webpage???
Het moet wel van beide kanten komen hé...:-k

reisfanaten
06-04-09, 19:46
Bij deze gedaan. Geen probleem met een linkje hoor. :sun: Hebben veel hulp gekregen van dit forum, dus zoals je zegt iedereen helpt iedereen is een prima instelling.

disney-golf
06-04-09, 20:19
Aaaah, now you're talking!:D
Of is het "writing" in dit geval...LOL!

reisfanaten
06-04-09, 20:26
Je mag altijd even meegeven wat je van de site zelf ook vindt hoor. Hopelijk krijg ik in deze topic wat meer feedback en info dan de linkjes leggen. :-|

disney-golf
06-04-09, 20:32
Persoonlijk vindt ik het nog wat magertjes wat Florida info betreft MAAR alle begin is moeilijk.
Je hebt dan ook wat jaren achterstand tegenover de andere fora in te halen en iemand moet het doen.
Toch een dikke proficiat en wie weet is de site binnen enkele jaren DE referentie!=D>

reisfanaten
06-04-09, 20:38
Hmm het gaat een man tot man conversatie worden, maar de site is geen forum. Het is vooral een weergave van onze reis met heel veel tips en info over wat en waar we geweest zijn en hoe we de dingen soms zien. Ik denk als je een reisgids haalt dat er vaak minder (practische info) in staat dan hier. Als je een beetje doorsurft zal je ook iets vinden over de i ride, international drive maar ook vb fooien geven. Maar je hebt een punt dat 2 reisfanaten nooit evenveel info kunnen geven als 5000 forumleden \\:D/ tenzij je helpt meeschrijven 8-[

disney-golf
06-04-09, 20:48
5.591 leden om correct te zijn en dit alleen op dit forum maar dit volledig terzijde.
Thanks voor de uitnodiging maar schrijven is echt m'n ding niet...\\:D/
Waarom schrijf je niet eens over minder bekende attracties zoals fantasy of flight, wonder works, of holy land om er maar enkele te noemen.
Alle reisgidsen gaan over... juist ja, Disney, Universal, cape canaveral, Daytona etc.
Je zou eens moeten ddenken aan een niche reisgids met beschrijvingen die je haast nergens anders kan vinden, DAN ben je uniek en ga je scoren.
T'is maar een gedacht...8-[

dennis_diana
07-04-09, 10:34
Ik heb jullie site even doorgenomen, maar ben -als nieuweling - geen nieuwe dingen tegengekomen die ik niet al hier op t forum gelezen heb. Het ziet er allemaal netjes en duidelijk, maar summier, uit. Het zou voor mij als naslagwerk/informatievoorziening niet voldoende zijn. Ik mis in ieder geval antwoord op de 'problemen'/vragen waar je als first-timer rekening mee dient te houden...... het blijft nu erg algemeen. Ik kon bijvoorbeeld geen tot weinig info vinden over de tolwegen. Ook de vermelding naar het verplicht invullen van ESTA lijkt mij onontbeerlijk.
Het ligt een beetje aan het doel dat jullie met jullie site hebben: als 'reisverslag' ziet het er natuurlijk prima uit, maar als jullie echt als informatiebron willen fungeren, zouden jullie idd véél meer info moeten aanbieden!

reisfanaten
07-04-09, 10:49
Hey Dina Dennis. Bedankt voor je feedback. Misschien was de titel alles over Florida wat foutief gestart. Wat er geschreven is, is in de eerste plaats wat wij gezien en meegemaakt hebben. Het is niet de bedoeling een complete gids te gaan neerschrijven over Florida. Ons lijkt het wel interessant om ervaringen te lezen van zij die andere reislustigen zijn voorgegaan.
We kunnen moeilijk iets neerschrijven uit persoonlijke ervaring als we er niet geweest zijn of niet gezien hebben. Hopelijk zijn er toch een paar die er wat aan hebben.

Wat zouden surfers of mensen die naar Florida gaan dan volgens jou allemaal opzoeken?

dennis_diana
07-04-09, 11:10
Nou, zoals ik al schreef in ieder geval over ESTA en het feit dat iedereen een geldig paspoort (geen ID-kaart) nodig heeft. Dan de vragen over wat wel/niet mee mogen nemen op de vlucht (k wist écht niet dat ik geen appel of broodje kaas mee mocht bijvoorbeeld) de hoeveelheid bagage (vooral op de terugweg ;-)) en dat ik meteen vanaf het vliegveld al kleingeld nodig heb voor de tolwegen. Verder het verschil in overnachtingen (hotel/motel/villa/condo/etc) Ik kwam hier nl op het forum rondsnuffelen in de veronderstelling dat ik zou gaan kamperen in Florida (die plannen zijn ondertussen drastisch gewijzigd) Ik had nog nooit van een condo gehoord!
Ook wist ik niet dat het 'shoppen' in Florida zo'n genot zou worden; vind ik toch ook leuk om te weten.
Dit zijn zo een paar dingen die me te binnen schieten en waar jullie toch ook mee in aanraking zijn gekomen (dat jullie niets schrijven over dingen waar je niet geweest bent, kan ik me voorstellen: je zou ze natuurlijk voor de volledigheid wél kunnen melden............ ik zou het in ieder geval niet hebben omschreven als 'alles over Florida', maar als een 'uitgebreid reisverslag': want in die opzet zijn jullie goed geslaagd!)

reisfanaten
07-04-09, 11:17
Vind ik nu eens super feedback zeg :-P Je hebt goede punten aangesneden. Ik ga er zeker nog iets mee doen; even nog snuffelen in onze archieven en notities. We zijn al 5 keer naar Amerika geweest en dan lijken veel dingen gewoon maar nu terug denkend aan de eerste keer hebben we inderdaad veel zitten zoeken op bagage en documenten en zo ...

Wordt vervolgd ...

dennis_diana
07-04-09, 11:24
succes met snuffelen en verder schrijven!
(als me meer te binnen schiet, laat ik t weten)

Diana