PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Teleton: Orlando-Orlando, Voorjaar 2009



Teleton
06-04-09, 12:30
Twaalf mei is het weer zover en vertrekken we naar Orlando. Voor het eerst ( je moet tenslotte met je tijd meegaan....) houden we een blog bij waarin we onze diepste zieleroerselen over de vakantie met belangstellende lezers willen delen.

Vanuit Orlando zal dat straks (vrijwel...) dagelijks zijn, als onze vrienden van Hotelbeds ons ten minste van een appartement met internetaansluiting willen voorzien. Tot ons vertrek zal ik, wanneer daar aanleiding toe is en bij voldoende inspiratie[-o<, van tijd tot tijd over de voorbereidingen en de voorpret berichten op http://permaton.blogspot.com

We hopen dat de lezers net zoveel plezier aan de overpeinzingen en verslagjes hebben als wij aan het maken. Het schrijven komt voor mijn rekening, maar reken er op dat Moeder de Vrouw op de achtergrond toeziet op een deugdelijk verslag met een hoog waarheidsgehalte....niet overdrijven jongen, zo slecht was de kip nu ook weer niet in het vliegtuig:^o! Bovendien sponsort zij (zoals altijd) deze reis.

Ben je niet tevreden, zeg het ons, ben je wel tevreden, zeg het anderen. Natuurlijk vinden wij het heel leuk om de reacties te lezen, dat stimuleert de productie zullen we maar zeggen en het helpt om in de opperbeste stemming waar wij nu reeds in verkeren, te blijven!

Teleton
09-04-09, 10:45
Dank voor jullie leuke reacties, hier en op het blog! Ik vind het wel een aardig avontuur, zo'n blog schrijven. Zit nog wel een beetje te puzzelen met de lay-out, de harde returns willen niet precies wat ik wil. Verder moet ik ook nog flink oefenen om de stukjes lekker compact te houden...........[-o< Het lettertype vond ik zelf wat klein dus dat is voor de vijftigplussers al een maatje groter gezet.

Nu we elkaar in deze tijd toch een crisis aanpraten, leek het me wel aardig om eens terug te denken aan de tijd waarin we werkelijk geen cent te makken hadden en er ook geen Natasja Froger was om onze energierekening te drukken.....Wij kochten gewoon muntjes voor in de gasmeter!

Voor de leden die de komende Paasdagen misschien even niets te doen hebben, zijn er twee stukjes met mijn mijmeringen over vrije tijd en vakantie in de vijftiger jaren toegevoegd. Via Vakantiebezigheid, Volendammers en Ver, kom ik dan uiteindelijk toch wel weer op Florida uit. Er volgt vermoedelijk ook nog een stukje over de Veluwe. (Volgens mij heb ik V-power getankt.....)

Teleton
13-05-09, 14:40
Hallo allemaal, even een berichtje uit het fantastische Florida. We rollen net ons kingsize bedje uit en hebben het eerste broodje met Turkey, ei and tomato achter de kiezen. Home made, want de Publix heeft onze eerste bijdrage gisteren ontvangen. Gelukkig is er internet, dus dat maakt de communicatie gemakkelijk, ook voor moeder de vrouw, die graag contact met het thuisfront houdt. Ze doet jullie de groetjes terwijl de afwasmachine z'n eerste wasje draait......!

We hadden een prima reis, heerlijk relaxed hoor via Brussel. Auto boven verwachting! De medium size waar we op rekenden was niet voorradig. Of we het erg vonden dat we en grotere kregen....Nou, wakosta? We kunnen u een Hummer geven voor slechts 14 dollar extra per dag......Ja dahag, we zijn hier een maand. Uiteindelijk kregen we, zonder bij betalen, en 7 persoons MPV, het merk en model wil me even niet te binnen schieten. Appartement is ook al prima, ook hier een meevaller want er is een extra (derde!) slaapkamerkamer. Wel jammer dat de vorige bewoners de term walk in closet wel erg serieus hebben genomen en de kast kennelijk zijn binnengelopen, zonder de schuifdeuren te openen......Minder leuk bericht; Weather.com jubelde zojuist: "The rain is coming back to Florida", maar ja je kunt niet alles hebben......

Over onze vermakelijke(?) en soms onsmakelijke (zeg maar gore!) avonturen tijdens de heenreis en een speciale aflevering van Animal World (want wat is de natuur toch mooi) in en rond de vijver van Cane Island, verschijnt dezer dagen een nieuwe aflevering op ons blog. Eerst maar eens even kwartier maken hier!

Teleton
15-05-09, 00:55
Zo, gauw de oordopjes en de oogkleppen verwijderd, want als er leuke complimentjes gemaakt worden, dan is Teleton er als de kippen bij.......:wink:

Dank voor de leuke reacties, dat is natuurlijk wel een stimulans om vol te houden. Tot nu toe boffen we erg met onze avonturen, zo'n stinkerd met een pluis in z'n navel geeft wel stof tot nadenken.....:-\" Ook de fokking froggies werken aanstekelijk.....op de lachspieren. Mocht ik er weer een paar in het portiek betrappen, dan probeer ik er een decente foto van te maken.

't Zit er wel in dat de froggies vanavond weer op avontuur gaan want zojuist valt er weer een plensbui waardoor je het verschil tussen de straat en de vijver niet meer ziet. Prachtig vuurwerk er bij met mooie, droge kanonslagen die je even van je stoel doen wippen.

Zoals gezegd zijn we voor het aanbod van onderwerpen voor het blog toch een beetje afhankelijk van de gebeurtenissen hier. Voorlopig kunnen we nog vooruit. Tijdens ons bezoek aan Seaworld vandaag, zagen we een bijzondere "Believe" waar misschien nog wel een verhaaltje in zit. In de categorie "Goor" zit er ook weer een te broeien en verder vraag ik mij hier wel eens af in hoeverre de bede " Let freedom reign" van dominee Martin Luther King is uitgekomen. Is Amerika nu het "land of the free" of het "land of the friet"?

Ik zal er eens over nadenken. Na het eten, of na de zondvloed..... Donnerwetter.... Jetzt kommen die grosse Kamelen.......Ruhe, ruhe auf den billigen Platzen, bitte!

Teogevoegd: Op de televisie verschijnen inmiddels alarmerende berichten. Er is een Flood Advisory: Ga de deur niet uit, neem niet het risico om te verdrinken......Mocht blijken dat dit toch het begin van een nieuwe zondvloed is en men hier onverhoopt zou starten met de bouw van een nieuwe Arke Noachs, dan zal ik persoonlijk op toezien dat de kikkers niet aan boord komen......Duitsers worden wat mij betreft wel toegelaten, maar er zal een strenge controle op schone navels worden uitgevoerd!

Teleton
17-05-09, 04:50
Dank aan alle Forumleden voor de leuke reactie op ons Blog. Ik zeg met nadruk 'ons' want het is wel degelijk een co-productie. Voor publicatie moet ik de berichten altijd eerst aan Moeder de Vrouw voorleggen. Zij waakt er voor dat het p**p en p**sgehalte aanvaardbaar blijft en dat ik geen Duitsers, Belgen, Brabanders of andere Minorities te k*kken zet. Is zij akkoord, dan mogen jullie het ook lezen!

Na een lange dag in MK en Epcot vallen hier de luikjes langzaam toe. Daarom is er voor de liefhebbers helaas nog geen Blog op zondagochtend. Was er dan niks te melden? Zeker wel! Zo hebben jullie nog een instructie voor volwassenen die een tube in het golfslagbad in Blizzard Beach van een klein kind afhandig willen maken (de zogenaamde tube -preditor) te goed. En een oog- en oorgetuige verslag van het live optreden van José Feliciano in Epcot zit voor de liefhebbers ook nog in de pijplijn.

Hoewel wij platpootjes hebben en zich vermoeide lijnen rond de oog- en mondhoeken beginnen af te tekenen, zit de stemming er hier toch nog immer opperbest in. En mocht er niets veranderen, dan blijft dat wel zo! Denk ik....

Teleton
17-05-09, 17:54
Had ik al laten weten dat we het hier uitstekend geschoten hebben? Zo niet, bij dezen! Na onze vermoeiende dag van gisteren, heiligen wij vandaag den Zondagsrust. Een goede gelegenheid om onze jeugdzonden nog eens te overdenken bij een heerlijk Hollandsch kopje soep en een eigengemaakte egg-tomato-lettuce-turkey-bacon-cheese sandwich op 'ons' balkon.

Ons balkon 'zit' trouwens op het Noorden. Naar onze begrippen is een zonloos balkon zinloos, maar hier in Florida dank je de Lieve Heer dat d'n Koperen Ploert je even niet te pakken kan krijgen, terwijl het verfrissende briesje de pagina's van je boek, als je een beetje handig bent, automatisch ombladert. De incidentele Love Bug die af en toe eens in dit Paradijsje op Aarde neerstrijkt, verzoeken wij vriendelijk om deze stek een beetje 'onder ons' te houden. In ruil hiervoor beloven wij hem de speciaal hiertoe klaargelegde Margriet niet als moordwapen in te zetten. 't per slot van rekening Zondag.

Onze fijnste jeugdherinneringen, gisteren weer tot leven geroepen tijdens ons eerste Flower Power Concert van deze reis, zijn inmiddels op het Blog verschenen. Voor de gevoelige typen onder de lezers: zet je zonnebril op en pak je Fishermansfriends, dan zal niemand je van karakterzwakte beschuldigen als je onverhoopt een traantje wegpinkt bij zoveel jeugdsentiment.

Teleton
22-05-09, 01:34
Dank voor de leuke reacties, hier op het Forum en ook op het blog. Zoals de meesten van jullie wel weten, maak je hier iedere dag wel iets mee, en ik vind het leuk over die kleine, dagelijkse dingen te schrijven.

Voor mezelf had ik twee onderwerpen die taboe zijn: Het Weer en Jan Smit. Onder het weer kom ik toch niet uit. Sommige gebieden staan echt helemaal blank en er is enorme schade. Vooral de streek rond Daytona, Ormond, Flagler en Titusville zijn zwaar getroffen, wegen zijn onbegaanbaar. Er is nu al meer regen gevallen dan tijdens Tropical Storm Faye van augustus 2008. De aardappeloogst is naar de vaantjes, de meloenen drijven op het veld en honderden huizen zijn onder gelopen.

Op de tv zie je hopeloze en hulpeloze mensen in de weer met 20 zakjes zand.........Als je dan ziet wat er bij 'ons' gebeurt als de Maas overstroomt, of het Westland onderloopt. Hier staan ze erbij en kijken er naar. Ze sluiten de weg, de school of de wijk en wachten tot het water zakt. Mijn indruk, dat je hier met lokale overheden te doen hebt die zelf niet in staat zijn om een snoepwinkel te runnen, wordt weer eens bevestigd.

Heel de dag hoor je spotjes op de radio: Pas op hoor, Hurricane-season komt er aan. It may affect you! Be prepared.... Maar als het water de wijk instroomt, zijn er geen zandzakken en komt er niemand op het idee om wat planken voor de deur van z'n huis te timmeren om de ergste schade te voorkomen. Wat zijn dit voor Tokkies?

Gelukkig daalt het water en stijgt de €uro. En morgen landt de Spaceshuttle. Want dat kunnen ze dan weer wel...., hoop ik.

Teleton
23-05-09, 14:26
Vandaag zien wij, voor het eerst sinds dagen, tijdens het ontbijtje, weer eens wat grotere stukken van de bekende blauwe lucht tussen de (bijna) witte wolkjes. Gisteren hebben we in de middag een gedwongen siesta moeten houden. Tornado alarm voor deze omgeving, enorme plensbuien en onvoorstelbare ontladingen met donder en bliksem die het gebouw deden trillen.

Het plan was om vanochtend naar KSC te rijden in de hoop de Spaceshuttle Atlantis dan maar te zien (en horen) landen. Een lancering zit er voor ons immers deze reis niet in. Helaas twijfelt men nog steeds of de landing hier wel verantwoord is en uit te wijken naar Californie. Bovendien staat de 1A1 gedeeltelijk onder water en wordt het afgeraden om daar nu te gaan toeren.

Na 5 dagen wateroverlast zijn er inmiddels eindelijk hulptroepen gemobiliseerd. Met grote pompen proberen ze de straten en doorgaande wegen die blank staan, schoon te krijgen. Nou ja, beter laat dan nooit.

De kans op regen is 'slechts' 60 % vandaag en we overwegen nu een dagje WDW met (natuurlijk) Epcot in de middag, vanwege het optreden van de Fifth Dimension. Up, up en away, dus!

Teleton
25-05-09, 16:36
In de tijdelijke Residentie Teleton wordt natuurlijk ook iedere ochtend even snel gekeken naar de reacties. Altijd weer leuk om te zien dat er belangstelling is. Wanneer de stukjes dan ook nog eens gewaardeerd worden, is dat helemaal Top!

Het is wonderbaarlijk om te zien wie er allemaal het Blog volgen. Wie leest er nu van uit Toulouse, Londen of Basel onze vakantiebelevenissen? Niks ten nadele van de lezers uit Cadzand, Geervliet en Zwolle om maar een paar buitenplaatsen te noemen, maar de 'internationalen' verbazen mij. Dank allemaal, voor de aandacht en de reacties!

Vandaag is het Memorial Day en ze worden hier in Kissimmee in ieder geval op hun vrije dag beloond met blue skies, few clouds en temperatures in the mid eighties. Inmiddels staat de laptop ook op het balkon, er is hier geen draadloze verbinding maar ik had een snoertje meegenomen....:lol:

Had ik al verteld dat we hier op Cane Island verder zo fantastisch hebben? Alles is zo nieuw, geen vlekje in de koekenpan, de tags van de prijskaartjes nog in de fluffy handdoeken, het hele bestek nog compleet. Verlengsnoertje nodig? Alstublieft meneer! Er is zelfs een VGA kabeltje voor aan de flatscreen tv. Kunnen we samen het forum op megaformaat lezen, voor we 's avonds naar de herhaling van DWDD kijken. Na de koffie wijden we de stofzuiger in, ach iemand moet het doen he?

Daar komt de koffie, met heerlijke white chocolate macadamia nut cookies. Nee, echt , we nemen er maar ééntje.........O:)

Teleton
30-05-09, 15:20
Voor de trouwe volgers van ons Blog: Wij zijn voor onbepaalde tijd uit de lucht. Er is ingebroken in ons appartement. Laptop weg, fototoestel weg en geld weg.

Hoop gedoe met police en fingerprints....Hotelbeds heeft ons gelukkig een ander appartement gegeven. Wat dat betreft niets dan lof!

Dit zijn geen leuke avonturen meer....maarrr...wij komen terug! Kan even duren.......

Teleton
31-05-09, 18:31
Dank voor alle vriendelijke reacties! Inmiddels bij de Best Buy een HP Mini gekocht. Internetten moeten we echter bij de Mac, want er is geen aansluiting in het nieuwe appartement.

Zijn een tikje ontregeld, als je niet uitkijkt, ga je overal spoken zien en horen. Maar zolang ik de deur des nachts met drie stoelen barricadeer en overal het licht laat branden, gaat het weer prima.

Blog wordt ook weer vervolgd want we gaan met frisse moed verder vakantie vieren!

Teleton
14-09-09, 17:21
Dat Zitzo: de verzekeringsmaatschappij heeft in de kleine lettertjes toch een reden gevonden om niet uit te betalen. Zo hebben wij ook lekker lang plezier van onze vakantieherinneringen..........

Sinds er in onze voorjaarsvakantie in ons appartement was ingebroken, hebben wij een lange reis langs de betrokken verzekeringsmaatschappijen gemaakt. Het ene misverstand stapelde zich op het andere, stukken raakten zoek en de wandeling van het kastje naar de muur (en terug....) leek eindeloos. Momentje, ik verbind u door......even wachten nog...mijn collega is even van zijn plek.....:mrgreen:
Nadat eerder de ANWB/Unigarant, waarbij een klein gedeelte van de schade gedeclareerd kon worden, soepeltjes tot vergoeding was overgegaan kregen wij vandaag bericht van de inboedelverzekering dat ook het laatste deel van de schade is uitgekeerd. Met excuses, dat dan weer wel. En weg zijn onze boze gedachten om alle lopende verzekeringen bij deze no nonsense maatschappij op te zeggen, zodra er eindelijk uitgekeerd zou worden. Want dat zou ze leren...! Nu denken we er weer heel anders over. Bende gek, houdoe, we blijven lekker zitten. Gedoe heb je immers overal......

Hoewel de verleiding groot was om in het vakantieblog of op het forum eens lekker kritisch af te geven op de betrokken verzekeringsmaatschappij, heb ik dat bij nader inzien maar niet gedaan. Waar gewerkt wordt, worden nu eenmaal fouten gemaakt en, hoewel het lastig knokken is tegen paarse krokodillen, is geduld in dat soort gevallen een schone zaak. Vanuit Florida hebben we nooit bericht ontvangen of ze Thomas Crook die onze hut overhoop haalde nog bij de kladden hebben gepakt. Stiekum hadden we nog gehoopt dat we halsoverkop zouden moeten afreizen om in een rechtzaak tegen hem te getuigen. Uiteraard op kosten van de staat Florida.....maar die moed hebben we opgegeven.

De verzekeringscentjes branden ondertussen in onze zak en we kunnen niet wachten tot de decemberaanbiedingen van Connections en United komen. Met een beetje mazzel kunnen we van de verzekeringpenningen in ieder geval 2 vliegtickets en een paar weken Equinox betalen voor de volgende voorjaarsvakantie in 2010. Het is dus allemaal uiteindelijk wel weer op z'n pootjes terecht gekomen. Om misverstanden te voorkomen: door afschrijvingen, dagwaardes en een beetje eigen risico leggen we er uiteindelijk nog steeds geld op toe maar we hebben gekregen waar we recht op hebben en daar zijn we tevreden over. Case closed!