PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Teleton: Orlando-Orlando Voorjaar 2009



Teleton
04-04-09, 10:36
Dit jaar hebben wij, na meer dan 40 jaren trouwe dienst, plaats gemaakt op de arbeidsmarkt. Helaas behoren we niet tot de groep gefortuneerde babyboomers dus moeten we ons behelpen met een voordelig vakantieland. In onze ‘werkzame’ jaren hebben we genoeg geoefend met twee- of een enkel keertje, drie weken Floridavakantie. Het is nu tijd om het (bijna) een maand te gaan proberen. Een relaxed experiment met nogal veel parkbezoek zoals je ziet. Voor de Disneyparken en –zwembaden(!)maken we onze ‘never expire tickets’ op, voor Seaworld en Universal zijn voor het eerst jaarkaarten aangeschaft. Verder zie je een groot aantal relaxdagen die we zullen vullen met shoppen en kleine toertjes vanuit Orlando. Leuke ideeën hiervoor deden we bijvoorbeeld op in de reisverslagen van Floridaverslaafde en Paula. Uitvalbasis is onze condo op Cane Island. Voor het transport aldaar moeten we ons zien te redden met een Equinox or similar.

Voor de informatievoorziening van het thuisfront twijfelen we nog tussen een Blog en een reisverslag op dit onvolprezen Forum. De twijfel over een dagelijkse rapportage slaat overigens ook in alle hevigheid toe, want waar kunnen we in ’s hemelsnaam over berichten? Obama is immers inmiddels in full swing, de plons van de diepspoeler is al eens besproken in ons vorig reisverslag, evenals de diepe zit van de kaboutertoiletjes. Maar wie weet, doen zich weer vermakelijke en vermeldenswaardige zaken voor. Min of meer nieuw voor ons is in ieder geval het vertrek met United vanuit Brussel en het transploft per airporttaxi naar ons hotel aldaar. Dat is toch weer andere koek dan het verblijf bij Tante Toos en (in memoriam) Ome Gerrit aan de A4. Zelden gingen wij zo relaxed en uitgerust met vakantie, dus met deze vooruitzichten is het logisch dat wij, ruim een maand voor vertrek, immer in opperbeste stemming verkeren!



Maandag 11 mei Vertrek naar Brussel
Dinsdag 12 mei Vlucht naar Orlando via Washington
Woensdag 13 mei Relaxdag
Donderdag 14 mei Disney Typhoon Lagoon
Vrijdag 15 mei Seaworld
Zaterdag 16 mei Relaxdag
Zondag 17 mei Disney MK en Epcot Jose Feliciano
Maandag 18 mei Relaxdag
Dinsdag 19 mei Universal Studio’s
Woensdag 20 mei Relaxdag
Donderdag 21 mei Disney Blizzard Beach
Vrijdag 22 mei I slands of Adventure Opening Manta Seaworld
Zaterdag 23 mei Relaxdag
Zondag 24 mei Disney Hollywood Studio’s en Epcot The 5th Dimension
Maandag25mei Relaxdag Memorial Day
Dinsdag 26 mei Universal Studio’s
Woensdag 27 mei Relaxdag
Donderdag 28 mei Disney Typhoon Lagoon
Vrijdag 29 mei Seaworld
Zaterdag 30 mei Relaxdag
Zondag 31 mei Disney Animal Kingdom en Epcot Tony Orlando
Maandag 1 juni Relaxdag
Dinsdag 2 juni Islands of Adventure
Woensdag 3 juni Relaxdag
Donderdag 4 juni Disney Blizzard Beach
Vrijdag 5 juni Seaworld
Zaterdag 6 juni Relaxdag
Zondag 7 juni Disney Epcot
Maandag 8 juni Relaxdag
Dinsdag 9 juni Vlucht naar Brussel via Washington
Woensdag 10 juni Aankomst Brussel (it’s allways good to be) Back home…

This schedule is subject to change without notice…….:-\"

Teleton
05-04-09, 09:26
Hahaha, wat een complimenten, vooral van de vrouw van dr. Ton Phlox! Ik ben wel vroeg met pensioen, maar ook weer niet zo vroeg......Ik ben van de generatie die beloofd is dat ze met 57 en een half jaar zouden mogen en kunnen stoppen. (en die 10 % salaris in mochten leveren om 36 uur te gaan werken, maar dat terzijde.....) Van die 36 uur per week werken is niet zoveel terecht gekomen, dus ik vond dat die belofte van het vroegpensioen maar wel waargemaakt moest worden, zeker omdat ik vijf jaar jonger ben dan mijn vrouw.

Inmiddels zijn de spelregels van de vut en (vroeg)pensioen al lang weer veranderd, maar mede door de financiele bijdrage van twee werkgevers die tijdens mijn loopbaan zonodig moesten reorganiseren, kon ik toch stoppen. De kantonrechter was mij indertijd genadig en dank zij vrouwe Justitia's ruimhartige ontslagvergoedingen en het feit dat ik toen gelukkig onmiddelijk weer werk vond, zijn we nu lekker samen aan het genieten van veel vrije tijd. Iedere dag is een relaxdag....., na ons de zondvloed!

De eerste vingeroefeningen met een Blog zijn gedaan, voorlopig staat alleen het reisschema er op. Ik probeer in de komende weken vast verslag te doen van de verdere voorbereidingen en 'overpeinzingen' over het fenomeen vakantie. Ik doe mijn best en hoop op Inspiratie, per slot van rekening heb ik hier kennelijk de reputatie dat ik, (zoals wij dat in mijn geboortestad 's-Gravenhage plegen te zeggen) van een drol een taartje kan bakken. Excusez les mots.

@ Disneygolf: De namen van de artiesten in het overzicht zijn inderdaad verbonden aan optredens in Epcot. Als je in de gelegenheid bent (de optredens zijn ook in de meivakantie op vrijdag, zaterdag en zondag) moet je echt eens sfeer gaan proeven. Wij hebben dit jaar drie optredens; Jose Feliciano is de eerste keer en ik kijk er naar uit, light my fire, light my fire, yeah! Tony Orlando zagen wij daar al eerder. Ik dacht eigenlijk dat het niets was, maar hij bracht toen een verrassend leuke show en zette de boel lekker op stelten. Het optreden van de 5th Dimension wachten we maar af en anders gaan we nog even in Soarin'; Up, up and away! Artiesten treden 3 of 4 keer 20 minuten op tegenover het American Theatre. Kom op tijd, want vol = vol.

Dank allemaal voor de leuke reacties. @ Yvette, ik zoek ook de speld, had al gezien dat we er een tijdje "samen" in de hooiberg kunnen zoeken...:wink:, @ Robert-Jan; ik kijk zelf weer uit naar jullie blog en @ Renske; een beetje gek moet je inderdaad wel zijn om 18 dagen door de parken te banjeren maar de tijd dat we er van 'rope drop' tot sluitingstijd liepen is wel een beetje voorbij, hoor. Om met Gerrit te spreken; de nadruk ligt op 'relax' ons leven is momentel één grote lazy river. Go with the flow....:-\"

Yvet
05-04-09, 23:26
Tja ik vind in 28 dagen 18 pretparken wat veel.

Dat mag hoor tuurlijk.

Wat waarschijnlijk heel erg veel scheelt is dat een aantal van de mensen die reageerden met wat lekker relaxed schemaatje hier al behoorlijk lang komen.
Daardoor Teleton al wat langer kennen en daar dan weer door weten dat zij niet van 's ochtend vroeg to 's avonds laat in een park zijn maar dat het meer een paar uurtjes is dan een hele dag.

Die hele dagen van de rope dropp tot aan sluitingstijd in het park zijn laten we over aan de mensen die voor de 1e of 2e x gaan.....
Als je wat vaker gaat (bv ieder jaar) dan wordt het vanzelf relaxter een park beleven.
Lukt Pirates niet vandaag dan volgende week en anders volgend jaar, een heel andere instelling (veel relaxter) dan iemand die voor het eerst gaat en niet weet of die ooit wel nog eens terug komt....


@ Yvette, ik zoek ook de speld, had al gezien dat we er een tijdje "samen" in de hooiberg kunnen zoeken...:wink:

Mocht je een kop koffie willen doen samen om elkaar eens live te spreken en dan op een heerlijke locatie ergens omgeving Orlando dan lijkt me dat erg leuk.
Een mini-meeting.

Stuur maar een Pb-tje als je dat wilt dan kijken we even wat en wanneer uitkomt.

Teleton
06-04-09, 09:15
Tsja die geraniums waren een heet hangijzer, voorlopig stellen we de aankoop uit tot na de vakantie. Anders moeten de buren ze tijdens onze afwezigheid water geven en zij moeten per slot van rekening ook nog naar hun werk.....

Het woord 'Sanseverias' gebruiken wij niet. In goed Haagsch, waar het oudste recht van de vrouw nog altijd het aanrecht is, heten ze "Frahwetonge"......je kunt vast wel bedenken waarom.

Als alternatief voor de 'gerania' en de 'frahwetonge' hebben wij, zoals het de vroeggepensioneerden betaamt, een laptop, een sudekoboekje en een twinnyload....Nou, zijn we snel aangepast of niet?

Ennne Gerrit; Harry Klorkestein heeft natuurlijk een warm plekje in mijn Haagsche hart, maar mijn favoriete lofzang op Den Haag is van Paul van Vliet, die ver voor de hilarische Haagse 'schreifweizer' van Marnix Rueb al in onnavolgbaar Haags zong:

Wij, die ternauwernood de naam van stad verdienen
Wij staan bij onze torens niet een nummertje te grienen
Wij smijten zelden 'trossen los' want wij hebben geen rivieren
Maar enkel maar een haventje met veel te korte pieren
Wij voelen nou nooit de harteklop voor machtige bedrijven
En er kleeft maar weinig zwart en zweet aan onze nette lijven
Vandaar dan ook dat niemand ooit bij dauw, bij dag, bij nacht
Een mooi gevoelig liedje voor 's-Gravenhage heeft bedacht

Maar toch zing ik graag Den Haag de lof
En van je Binnen- en je Buitenhof
Je Kneuterdijk, Gevangenpoort
En van je Laan van Meerdervoort
Ik mijmer zachtjes voor me heen
En ik denk aan jou, aan jou alleen
O, dierbaar graaf'lijk plekje grond
O, Moerwijk en o, Morgenstond......

Uit: Den Haag met je lege paleizen van Paul van Vliet.