PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren (2008-2009)



Pagina's : [1] 2 3 4

eeyore
04-02-07, 13:36
wij gaan in april naar twee weekjes naar disney world resort.
wij willen dan een paar dagen daar een auto huren.
hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

marisca
04-02-07, 15:16
Dat is erg lang maar dan zeker zou ik voor die auto gaan want dan kun je ook nog eens uit disney , want je word overspoeld met disney gehalte en dat wil je ook wel eens niet.
Wij zaten vorig jaar ook 10 nachten in disney's pop century resort en dat was op zich erg leuk maar erg lang zonder een auto.
Wij hadden toen eerst 7 dagen in orlando een hotel , aansluitend 3 nachten Hardrock hotel en toen 10 nachten disney resort.
We hadden de eerste week een auto en toen hebben we hem weer ingeleverd maar dat hadden we beter niet kunnen doen.
Gelukkig verloste michael66 ons destijds en hebben we een dag in indian point doorgebracht met wallmart bezoek en dat was wel even lekker om even verlost te worden van al dat zoetige gedoe. hahaha.
Dit jaar hebben we gewoon alle dagen een auto gehuurd en laten ook gerust de auto bij portcanaveral staan als we gaan cruisen, wil echt nooit meer zonder auto in florida.
Ook al blijf je alleen in disney want het vervoer is prima geregeld in disneyworld alleen je kunt er niet af:(
Welk resort verblijven jullie eigenlijk?

gr maris:razz:

eeyore
04-02-07, 15:23
we zitten in Port orleans resort riverside
we waren ook van plan om een auto
te gaan huren hoor we gaan wel twee
weken naar een disney resort. Maar naast
disney willen we zeker nog andere dingen
gaan doen hoor.

Mickey99
04-02-07, 15:25
Met 2 weken verblijf in een Disneyresort is niks mis, integendeel zelfs! :wink: Je verblijft immers in "the happiest place on earth!" \\:D/

Een auto is echter wel aan te bevelen. Het vervoer is wel goed geregeld maar zoals Marisca al aangaf heb je met een auto veel meer vrijheid.
Als je een andere plaats wilt bezoeken, gaat winkelen en bijvoorbeeld restaurantjes wil bezoeken kun je lekker zelf bepalen hoe laat je weggaat en weer teruggaat. Je verliest binnen Disneyworld toch wel veel tijd met het wachten op de bus en eventuele overstappen op een andere bus en als je buiten Disneyworld dingen wilt gaan doen ben je dan weer afhankelijk van andere bussen en/of taxi's en dat kan ook aardig in de papieren lopen.

Ik adviseer je om toch voor de hele periode een auto te huren, je zult daar echt geen spijt van krijgen.

rengelen
29-08-07, 12:11
Ik kom op 1 oktober aan in Orlando en wil een dag gebruiken om Magic kingdom te bezoeken. Ik wilde in eerste instantie direct een auto ophalen bij Alamo op het vliegveld maar misschien is dit een beter idee.

Ik ga gratis mee met de Magic Express bus naar een disney hotel.
02 oktober bezoek ik Magic Kingdom
03 oktober haal ik een auto op bij Alamo Disney.

Voordelen
- Magic Express is sneller als een auto op het disney terrein?
- Geen parkeerkosten
- 2 dagen minder autohuur

Is de beschikbaarheid van auto's op Alamo disney minder. Zijn er ook nog andere nadelen?

Mickey99
29-08-07, 12:47
Ik weet niet hoe lang je de auto wilt huren maar vaak is de huurprijs per week voordeliger dan een gebroken week (dan rekenen ze de huurprijs per dag).

Als je bijvoorbeeld 2 weken gaat en de auto dan 13 dagen huurt ben je waarschijnlijk duurder uit dan als je hem de volle 2 weken huurt. Je spaart dan wel $ 10,00 parkeergeld uit maar ik denk dat je uiteindelijk duurder uit bent. Als je bijvoorbeeld 17 dagen blijft kan het weer voordeliger uitpakken om de auto pas de 3e dag op te halen omdat je dan maar 2 weken autohuur hoeft te betalen.

Even bekijken wat voor jou het voordeligst is dus.

Eric
29-08-07, 13:07
Als je in een Disney hotel slaapt, betaal je geen P-kosten, dus die vlieger gaat niet op.
De huur voor een auto is voor een week (7 dagen) meestal exact hetzelfde als voor 5 dagen.
Verschil zie je meestal pas bij 4 dagen.
Of de Magical Express sneller is dan een auto: ja, ongetwijfeld, maar het duurt uren voor je de bagage op je kamer hebt.
Eric

Mickey99
29-08-07, 13:19
Als je in een Disney hotel slaapt, betaal je geen P-kosten, dus die vlieger gaat niet op.

Hier heb ik helemaal overheen gelezen :oops: Je spaart dus inderdaad geen parkeergeld uit. ](*,)

Leentje
04-09-07, 21:28
Wie weet waar je het voordeligst een auto kan huren in de buurt van WDW? Ga er eind van de maand naartoe, verblijf in een Disney-hotel maar wil voor een paar dagen een auto huren. We nemen de Magical Express naar het hotel, dus willen graag in de buurt van WDW een auto huren. Ik heb ergens gehoord over een Avis bureau in de Hilton vlakbij Downtown Disney. En er zou ook een Alamo bureau zijn vlakbij Magic Kingdom? Iemand ervaringen hiermee?

Leentje \\:D/

corrus
04-09-07, 21:52
Disney Car Car Center, (vlakbij de toegangspoorten bij het Magic Kingdom)

Disney Dolphin (hotel)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Njit
04-09-07, 23:42
Autohuur-prijzen verschillen niet per locatie. Je hebt hoogstens verschil in het aanbod aan auto's. Op het vliegveld heb je meestal meer aanbod.

Kijk eens op http://www.usareisen.de

Leentje
05-09-07, 01:41
Ik bedoelde eigenlijk de prijzen van de verschillende verhuurmaatschappijen. Ik dacht dat de "officiële" Disney verhuurmaatschappij Alamo is, die bij de Hilton dichtbij Downtown Disney is Avis. Heeft iemand daar zicht op, op de prijsverschillen onderling? De Avis bij Downtown Disney is voor ons het handigste, omdat het vlakbij ons hotel is (Saratoga Springs). Kan je best vooraf huren of ter plekke? Iemand al vervelende ervaringen gehad met verzekeringen die ze je proberen aan te smeren? We hebben ooit (11j geleden) een auto gehuurd op de luchthaven van Orlando, was bij Dollar als ik me goed herinner. We hadden de auto van thuis uit gehuurd, met de minimum verplichte verzekering. Ter plekke aangekomen werden we verplicht een uitgebreide verzekering bij te boeken. Iemand in verband hiermee slechte ervaringen met Avis of Alamo? :-?

Ta2 Gerrit
05-09-07, 10:08
De auto kun je beter van te voren boeken in NL of bijv. bij voornoemde usareisen.de . De afhaallocatie kun je dan ook al aangeven. Het beste boek je zo compleet mogelijk, Alamo Gold of Super-inklusiv bij de oosterburen. Dan ben je volledig gedekt, al proberen ze je ter plaatse natuurlijk nog wel wat onduidelijke dingen er bij aan te smeren. Gewoon niet accepteren, je bent het zeker niet verplicht, dan houden ze wel op. Daarover staan al een aantal topics hier op het forum.
Op de duitse site kun je aanbieders vergelijken, usareisen.de werkt met een aantal grote verhuurders (Alamo, Dollar, Hertz etc.)

Leentje
09-09-07, 00:45
Ok, dank je Gerrit. Ik had ook al horen zeggen dat het beter was op voorhand te boeken. Heeft iemand echter een idee van het prijsverschil? Daar we maar een paar dagen een auto willen huren, zouden we dit toch liever ter plaatse doen, en de dagen kiezen afhankelijk van de weersvoorspellingen.

Njit
09-09-07, 01:10
Het prijsverschil tussen 3 dagen en een week is minimaal. Ik zou het dus gewoon in NL regelen.

Leentje
09-09-07, 02:18
In België, in mijn geval ;-) Ik heb het eens nagekeken op een paar sites, en het scheelt idd niet veel of je ´m voor een paar dagen huurt of voor een week. En daar zijn dan meteen ook de vervoersproblemen naar Seaworld e.d. mee opgelost, dus we zullen het best maar zo doen. Alvast bedankt voor de tip.

Njit
09-09-07, 12:48
Alvast bedankt voor de tip.

Plus als je het daar ter plekke zou regelen ben je veeeeeel duurder uit. Dag-verhuur is nu eenmaal niet aantrekkelijk voor ze.

simoontje
03-01-08, 17:21
Moderator Michael66:
Dit topic gaat over alle mogelijke vragen die bij iemand op kunnen komen wat betreft "auto huren". Vaak met bijbehorende antwoorden, ervaringen en suggesties.
Veel leesplezier.

Per begin april 2009 bleek dit topic zo groot te worden dat het handiger werd om e.e.a. op te splitsn op basis van datum van plaatsing van de berichten. In dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) staan de berichten die van 2004 t/m 2007 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) zijn geplaatst. De berichten van daarna vind je hier (2008) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9090&highlight=auto+huren) en hier (2009 e.v.) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9092&highlight=auto+huren). Als het noodzakelijk wordt om in de toekomst weer nieuwe onderwerpen aan te maken / af te splitsen dan kun je de links in die onderwerpen "volgen".


Ja, inderdaad. Ik zit met hetzelfde probleem. Hoe zit het met verzekeringen wanneer je geen enkel risico wilt lopen? Heb zelf bij cheaptickets gekeken. De vlucht was er het goedkoopste (vertrek eind mei kost 390 euro bestemming Orlando). Wanneer je via Holiday cars huurt (deze is het goedkoopst) kost dit 351 euro voor 21 dagen.

Heb ik nog meer verzekeringen nodig dan onderstaande? Of is dit voldoende?

- incl. onbeperkt aantal kilometers
- WA verzekering
- Diefstal (TP)
- Schadeverzekering (CDW)
- No risk garantie (dit kost 2,50 per dag extra)

Verder heb ik nog iets gelezen over PAI verzekering maar deze zit meestal bij de reisverzekering.

Wie kan mij verder helpen?

[verwijderd]
03-01-08, 21:16
Als je bij USAreisen.de boekt dan is super inclusiv plus degene met bijna alle mogelijke verzekeringen, het enige wat hier niet bij zit is een verzekering voor problemen met de auto die door eigen gebrek ontstaan, zoals sleutels in de auto, lege accu, lekke band die je zelf niet wil wisselen etc.

Het is van belang dat je een CDW(Collision Damage Waiver) en een inzittende verzekering hebt i.v.m. een eventueel ongeval, anders ben je zelf aansprakelijk voor dit soort kosten.

De tank benzine erbij is het makkelijkst en waarschijnlijk ook goedkoper dan deze eerst te betalen voordat je de auto meeneemt bij het verhuur bedrijf. Ik neem altijd het Super inclusiv plus oftewel het ALAMO Gold programma.

rianne4
05-01-08, 10:39
Hallo!

Wij vertrekken eind september naar Florida. met z'n tweeen. We zullen waarschijnlijk beginnen in Orlando en dan richting Miami rijden. welke route weten we nog niet precies.
Nu is mijn vraag is het verstandig om in orlando (waar we toch wel zeker 7 dagen willen blijven) een auto te huren, of te wachten tot we vertrekken richting Miami.
Wie kan ons hiermee verder helpen.
alvast bedankt!!!!

groetjes Rianne

ErikVos
08-01-08, 23:39
is het voordelig, om in nederland een goedkope auto te huuren,
en hem dan in miami te ugrade ?.

groet Erik

Ta2 Gerrit
09-01-08, 10:43
Daar zijn de meningen over verdeeld. De halve wereld krijgt, volgens zeggen, ALTIJD een gratis upgrade, maar het is ons al die keren nog NOOIT gelukt, dus wat is wijsheid.
Daarom huren wij hier (of in DLD) direct maar de auto die we willen (voorheen Trailblazer, maar nu gaan we de Equinox "testen"), dan ben je daar maar vast klaar mee.

Njit
09-01-08, 10:50
Equinox hebben ze (bijna) nooit dus bereid je maar vast voor op een Jeep Liberty, Mitsubishi Outlander of Toyota RAV4.

Ta2 Gerrit
09-01-08, 10:56
Dat had ik al begrepen na de diverse meldingen, maar dat maakt niet veel uit.
De huurprijs van de Equinox, die gaf de doorslag. Erg aantrekkelijk :lol:

[verwijderd]
09-01-08, 14:22
Voor mij geldt hetzelfde, ook ik heb de equinox gehuurd voor september en als die er niet is krijgen we dus een gratis upgrade, daar ben ik ook niet vies van. Dan denk ik dat ik ga voor de Outlander, RAV4 heb ik zelf gehad dus die ken ik al. Of ze moeten me maar weer een Trailblazer meegeven, dat is een heerlijke en grote auto om mee te rijden. Die heb ik in september 2001 ook 2 weken gereden om daarna helaas een gewone blazer te krijgen, die uiteraard t.o.v. de andere vies tegen viel.

Ik heb in 2001 de trailblazer wel gekregen door ter plaatse te upgraden en toen viel de prijs mee, wellicht dat dat kwam doordat het erg rustig was na 11-09. Wij waren er nml. vanaf 18-09-2001.

A3
10-01-08, 10:10
Hallo,

heeft iemand van jullie, positieve danwel negatieve, ervaringen met het autoverhuurbedrijf carrentals.com?
Ze hebben een geweldige site, werken met alle bekende verhuurmijen en bieden zo'n beetje een verhuursttaion aan in elke vierkante mijl van de VS...
Prijzen zijn, in de meeste gevallen, ook niet verkeerd.


MVG
A3

elsterno
10-01-08, 18:21
Van 21 - 25 januari gaan we naar Miami voor een kleine vakantie.

Aldaar willen we voor één dag een auto huren. Nu lees ik veel verschillende dingen, over verzekeringen etc; ik kom er alleen niet uit of je nou altijd mét verzekering huurt als je het via internet doet. Via USAreisen zou het wél zijn? Mijn Duits is echter erg slecht. Hoe zit het als ik het gewoon via Holidaycars doe? Of heeft iemand een betere optie.

De bedoeling is dus, dat ik daar niet voor verrassingen kom te staan en geen extra kosten heb.

Kan iemand mij ook vertellen hoe het met de waarborg zit. Via Holidaycars lees ik dat deze gelijk is aan het eigen risico, echter deze kan je afkopen voor 2,50 per dag. Wat is dan je waarborgsom?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden!

MarcelR
11-01-08, 16:10
Klopt, eenvoudige site en veel aanbieders.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ?


Heb wat reserveringen gescheckt en Carrentals.com zit wel met de prijzen van autohuur een stuk hoger dan als je bij het verhuurbedrijf zelf boekt.

Dus denk dat je beter rechtstreeks bij het verhuurbedrijf kunt boeken !!

Haper
13-01-08, 00:51
Hallo allemaal,

Vorig jaar hebben wij onze auto geboekt bij Alamo. Bij aankomst mochten we een auto kiezen. Wij kozen een PT Cruiser Convertible, terwijl we een economy auto gekozen hadden. Nu twijfelen of we een Compact moeten huren, maar vallen de vrije auto's niet in dezelfde categorie? Kortom, betaal ik dan niet 50 euro meer voor eenzelfde auto? Of is er toch verschil?

Eric
13-01-08, 02:51
Ik snap het niet helemaal.
Als je een compact huurt, mag je een auto kiezen uit het vak compact, je mag alléén een grotere (1 klasse) kiezen als jouw klasse uitverkocht is.
Dus een kleine auto huren en dan maar een SUV meepakken dat gaat echt niet op.
Eric

Syl71
27-01-08, 10:58
Ik heb een vraag. Wie heeft er ervaring mee of weet of volgende mogelijk is?
Wij komen op 6 juli 's avonds om 18.00 uur aan op de luchthaven van Miami.

Of wij nu de autohuur (usareisen.de/Alamo) boeken vanaf 6 juli of 7 juli maakt qua prijs niet uit (24-uurs huur).
Ons plan is om te overnachten op de airport en dan de volgende dag fris en uitgeslapen weg te kunnen rijden met onze huurauto. We willen dan 's morgens eigenlijk geen tijd meer kwijt zijn om de auto te regelen.

Wie heeft dit eerder meegemaakt?

* Kun je bijv. 6 juli je auto huren, alles alvast afhandelen en dan gewoon de auto laten staan tot je de volgende dag wegrijdt? (dit ivm tijdswinst op 7 juli)
* niet helemaal logisch is om de auto mee te nemen en vervolgens deze te parkeren bij je hotel op de luchthaven, is dit een betere optie?

Wie heeft er tips/suggesties over wat we het beste kunnen doen?

reneefrankrijk
27-01-08, 15:06
Wij hebben een aantal jaren ongeveer hetzelfde gedaan. Wij kwamen ongeveer 18.15 aan in Orlando. We sliepen in een hotel op het vliegveld de eerste dag. We zijn toen wel naar de autoverhuur balie's gaan kijken maar er stond een gigantische rij. Toen zijn we eerst naar onze kamer gegaan en daarna rustig nog eens naar de auto balie. Toen stond er niemand meer. Ik heb toen gevraagd of we de volgende dag alles konden komen regelen, geen probleem. En toen we daar kwamen, circa 9 uur 's morgens was het ook super rustig.

knaapje
27-01-08, 15:35
Ons plan is om te overnachten op de airport en dan de volgende dag fris en uitgeslapen weg te kunnen rijden met onze huurauto.

Weet je hoever het is van de uitgangsdeur van de airport naar de toegangsdeur van je airporthotel, om het even krom te stellen?
Kan zomaar ettelijke kilometers/mijlen zijn en dan zal je toch weer heen en terug moeten evt. met bagage.

Knaapje

Marcelg
27-01-08, 18:19
Weet je hoever het is van de uitgangsdeur van de airport naar de toegangsdeur van je airporthotel.
Knaapje

"Ons plan is om te overnachten op de airport"

Neem je dus de uitgangsdeur van Miami airport dan ben je al te ver gelopen.
De ingang van het hotel zit als ik me niet vergis bij concourse E

Persoonlijk als ik daar zou overnachten zou ik gewoon de volgende ochtend op de Alamo bus stappen en dan pas inchecken voor de auto, het is dan toch niet druk, en er kan dan ook niets mis gaan.
Ik denk toch dat het verwarrend kan werken als mensen hun auto's niet meenemen op het moment dat ze inchecken.
Ja ik begrijp dat het allemaal in de computer zit, maar de computer zegt nu dus ook dat bijvoorbeeld parkeerplaats C159 vrij is, nu willen ze daar een andere auto die net terug is gebracht gaan parkeren en dan staan er ineens auto's van klanten die hun auto niet meenemen.

Ceetje
30-01-08, 20:22
Ik zou het toch even melden dat je de volgende dag pas je auto komt halen. Een collega van mij was door allerlei vertraging een dag te laat en hij was uit de computer gegooid (ondanks voucher en betalingsbewijzen). Het heeft hem heel veel moeite gekost om alsnog zijn gehuurde en betaalde auto te krijgen. Fijne vakantie!

Syl71
31-01-08, 20:42
Bedankt voor de tips!
Ik denk dat we inderdaad maar gewoon de auto alvast huren op de aankomstdag en naar een hotel in de omgeving rijden. Dan kun je in ieder geval gaan en staan waar je wilt....

Maar aan de andere kant, het hotel op de luchthaven zelf..... klinkt toch ook wel heel verleidelijk om voor de verandering eens na zo'n lange vlucht en langdurende douane procedures linea recta je bed in te wandelen (so to speak :mrgreen:)

We moeten nog maar even zien....

knaapje
05-02-08, 20:33
ik had al een auto bij avis gehuurd maar heb deze geannuleerd. Dit omdat daar niet de equinox te huur was en wij dit wel een leuke auto vinden om te huren.Let er wel op dat je altijd een auto"klasse" reserveert en nooit de garantie krijgt dat je werkelijk een "voorbeeld" auto krijgt zoals hier de Equinox.
Normaal is de kans dat je hem niet krijgt groter dan dat je hem wel krijgt.

Knaapje

theovg
06-02-08, 11:12
Hallo

Weet er iemand wanneer de huurprijzen van november bekend worden.


Theo

Njit
06-02-08, 12:06
Ze hebben nu de winter (01.11.07 und 31.03.08) en zomer ( 01.04.08 und 31.10.08) prijzen erop staan. Ik gok dat de prijzen na 31 maart ergens bekend worden.

Geert76
07-02-08, 16:10
hoi Njit,

Heb jij toevallig ervaring met huren op Atlanta Airport (Alamo). Hebben ze daar de befaamde Equinox?

Of wellicht iemand anders op dit forum ervaring hiermee?

Njit
07-02-08, 16:20
Heb even voor je gezocht op het AA Forum. Zie hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=10989&p=163114&hilit=atlanta+equinox#p163114


Via usareisen.de had ik een Equinox geboekt bij Alamo voor de duur van twee weken in Atlanta.
Alles was prima geregeld, na het overleggen van de voucher bij de balie van Alamo mocht ik zelf een auto uitzoeken. Geen gezeur over upgrades en dergelijke.
Op het parkeerterrein stonden bij de categorie SUV / VAN enkele Equinoxen, Buick Rendevous (veel), Dodge Caravan, Jeep Liberty en een Toyota 4runner, echter geen Trailblazers.

calypso
07-02-08, 20:44
Ik kan dit ook confirmen, ben vorig jaar ook in september in Atlanta geweest voor 2 weken, en daar gaat alles veel makkelijker, geen opdringerige verkopers die je van alles willen aansmeren, en je kunt gewoon een auto lekker rustig uitzoeken.

Toen ik er kwam was de Equinoxe er niet maar kon gewoon een ander nemen, ga maar bij de SUV kijken werd er gezegd. En niet moeilijk doen of je een full size meenam

Verder is alles goed geregeld, vanaf het airport kun je lekker de bus nemen van Alamo, de chauffeur laad zelfs je koffers in voor je. en haalt ze er ook nog uit!
En dit jaar ga ik het weer doen, ook via usareisen.de
Weet eigenlijk niet meer welke auto (volgens mij een Toyota) ik had maar het was een grote bak zie deze foto http://reindersh.smugmug.com/gallery/3658219#208862124

brumpy
08-02-08, 22:48
kent iemand deze firma? ervaringen? prijzen lijken me schitterend http://www.uscarhire.co.uk/

Ta2 Gerrit
08-02-08, 22:56
usareisen.de is toch nog goedkoper. Ik heb even een weekje midsize SUV vergeleken en dat scheelt toch een euro of dertig.
En dan heb ik het nog niet eens over de beroemde Equinox (ook midsize SUV), die is nog 10 euri's goedkoper, en je krijgt toch meestal een andere midsize SUV :-)

Natasja L.
09-02-08, 12:01
Ik ben momenteel ook aan het kijken waar wij het beste een auto kunnen huren. Ik heb ook eens naar USAreisen.de gegeken, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dit niet de meest goedkope optie is.

Voor een Chevrolet Trailblazer betaal je op hun site bij Avis een bedrag van 785 euro. Het gaat dan om de huurperiode van 12 mei tot 29 mei (= 2 weken en 3 dagen). Bij Alamo betaal je op hun site 708 euro. Ga ik kijken op de site van Hertz (dus niet op usareisen.de!) dan betaal ik voor een Chevrolet Trailblazer 664 euro.

Ik ga nog even verder met zoeken. Kom ik niets beters tegen, dan denk ik dat wij dit jaar maar weer bij Hertz gaan boeken.

Michael66
09-02-08, 12:23
Vergelijk je wel dezelfde pakketten met elkaar? Op de sites van de verhuurders zelf is het meestal helemaal "kaal" terwijl bij reisorganisaties als usareisen er meestal extra-pakketten bij zitten, ook onderling weer heel verschillend.

Ikzelf heb overigens net (vanmorgen) voor over drie weken een EQ-klasse bij usareisen geboekt. Elf dagen voor 322 eurootjes, SUPER-inklusiv. Zit ik straks in m'n eentje in zo'n grote bak .... \\:D/

Mickey99
11-02-08, 13:41
Boek je de auto met ANWB-korting dan via de Nederlandse site van Hertz?

Yvet
11-02-08, 14:09
Boek je de auto met ANWB-korting dan via de Nederlandse site van Hertz?

Ja wrs wel.
Ik heb ooit een auto gehuurd via Hertz nederland, door te bellen was goedkoper tarief dan via internet (hoe geen idee maar het scheelde toen 25 gulden en tja geld is geld).
Ik heb gebeld en toen die vrouw het tarief had gezegd vroeg ze vervolgens of we lid waren van de anwb, het antwoord was ja (toendertijd) en toen ging er vervolgens nog eens 10% van de prijs af.

Kan dus intressant zijn voor anwb leden om daar even naar te kijken.
Als je via een reisburo/reisagent boekt dan vervalt uiteraard deze extra privilege.

Mickey99
11-02-08, 14:21
Ik heb zojuist even gekeken op de site van Hertz.nl en schrok een beetje van de prijs. Ik heb aangevinkt ophalen en inleveren LA Airport en kom voor de periode 27 mei ophalen en inleveren 18 juni op een prijs van € 2715,97 voor een Midsize SUV en die is dan nog duurder dan een Hummer want die kost voor dezelfde periode € 2474,28. Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze prijs klopt :shock:

Natasja L.
11-02-08, 15:07
Boek je de auto met ANWB-korting dan via de Nederlandse site van Hertz?

Ja! Hieronder de link:

https://www.hertz.nl/rentacar/partner/index.jsp?targetPage=NL_CREATE_PARTNER_PAGE_ANWB.j sp&selectedPartnerCode=CL&selectedPartnerName=ANWB&partnerType=C&leftNavUserSelection=globNav_5_5

@ Mickey99: Ik heb ook nog eens gegeken, maar ik kom op een bedrag van 877. Zie hieronder:

U heeft geselecteerd Chevrolet Trailblazer of gelijksoortig Valuta omrekenen (http://javascript<b></b>:var w = window.open('https://www.hertz.nl/rentacar/framework/CurrencyConversionHandler?fromAmount=877.27&fromCurrency=EUR','resWin', 'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,m enubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=480,hei ght=440'); w.focus();) Standard SUV (hoog, praktisch en luxe)
3 weken voor 277.03 EUR
1 extra dag voor 46.17 EUR
Ongelimiteerd aantal gratis mijlen Totale geschatte kosten: 877.27 EUR Details tarief (https://www.hertz.nl/rentacar/reservation/gaq/index.jsp?targetPage=bookableQuoteView.jsp#details 1)

Mickey99
11-02-08, 18:29
@ Mickey99: Ik heb ook nog eens gegeken, maar ik kom op een bedrag van 877. Zie hieronder:

U heeft geselecteerd Chevrolet Trailblazer of gelijksoortig Valuta omrekenen (http://javascript<b></b>:var w = window.open('https://www.hertz.nl/rentacar/framework/CurrencyConversionHandler?fromAmount=877.27&fromCurrency=EUR','resWin', 'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,m enubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=480,hei ght=440'); w.focus();) Standard SUV (hoog, praktisch en luxe)
3 weken voor 277.03 EUR
1 extra dag voor 46.17 EUR
Ongelimiteerd aantal gratis mijlen Totale geschatte kosten: 877.27 EUR Details tarief (https://www.hertz.nl/rentacar/reservation/gaq/index.jsp?targetPage=bookableQuoteView.jsp#details 1)

Bedankt voor de link! Ik wist niet dat je met je ANWB lidmaatschap nog 10% korting kreeg. Wel handig om te weten en dan even te vergelijken.

Ik heb net nogmaals geprobeerd de prijs van de Midsize SUV te achterhalen maar die blijft belachelijk hoog. Die prijs daarvan zou m.i. lager moeten zijn dan de Standard SUV die jij geselecteerd hebt. Ik zal het van de week nog eens proberen wellicht krijg ik dan wel de juiste prijs te zien. Wij willen voor onze vakantie toch het lieft een Midsize SUV huren dat vinden wij groot genoeg.

Wordt vervolgd ;)

Ta2 Gerrit
12-02-08, 10:28
Ik heb net nogmaals geprobeerd de prijs van de Midsize SUV te achterhalen maar die blijft belachelijk hoog. Die prijs daarvan zou m.i. lager moeten zijn dan de Standard SUV die jij geselecteerd hebt. Ik zal het van de week nog eens proberen wellicht krijg ik dan wel de juiste prijs te zien. Wij willen voor onze vakantie toch het lieft een Midsize SUV huren dat vinden wij groot genoeg.

Wordt vervolgd ;)

Ik zou het wel weten. Als de Trailblazer goedkoper is dan een Midsize dan ging ik er voor :D
Wij nemen aan de westkant altijd een Trailblazer omdat dat toch vaak veel reizen is en de bagage makkleijk in en uit kan (ook omdat we meestal hotel/motel/camping doen en dus ook kampeeruitrusting meenemen)
Ook in Fl. hebben we meestal een Trailblazer, maar sinds de bekendheid met usareisen "proberen" we nu af en toe wat anders. Eerst een Magnum en over twee weken de beroemde "hard to get" Equinox. Maar daar reizen en trekken we dan ook niet mee.
En als het niet bevalt, nemen we de volgende keer, met z'n tweetjes, gewoon weer een Trailblazer \\:D/

Mickey99
12-02-08, 14:10
Gewoon even bellen: een beller is sneller!!

+31 (0)20 201 3521

Zojuist gebeld en de getoonde online prijs voor de Midsize SUV van € 2.715,97 is correct... Er gaat dan nog wel 10% ANWB korting af als ik hem zou boeken. De Hummer is dus voordeliger en de mevrouw aan de telefoon gaf als antwoord dat de Midsize SUV een zeer gewilde auto is. Dat hij bij USAreisen.de maar € 598,00 kost voor dezelfde periode heb ik haar maar niet verteld.


Ik zou het wel weten. Als de Trailblazer goedkoper is dan een Midsize dan ging ik er voor :D
Wij nemen aan de westkant altijd een Trailblazer omdat dat toch vaak veel reizen is en de bagage makkleijk in en uit kan (ook omdat we meestal hotel/motel/camping doen en dus ook kampeeruitrusting meenemen)
Ook in Fl. hebben we meestal een Trailblazer, maar sinds de bekendheid met usareisen "proberen" we nu af en toe wat anders. Eerst een Magnum en over twee weken de beroemde "hard to get" Equinox. Maar daar reizen en trekken we dan ook niet mee.
En als het niet bevalt, nemen we de volgende keer, met z'n tweetjes, gewoon weer een Trailblazer \\:D/

De Trailblazer is wel goedkoper maar dat komt omdat de Midsize belachelijk duur is ;) Wij overnachten in het zuidwesten alleen in hotels en hoeven dus geen kampeerspullen mee te nemen.

Ik had al gekeken bij USAreisen.de voor de bekende Equinox maar ik dacht als Hertz voordeliger is met de ANWB-korting kunnen we het daar ook eens een keer proberen. Ik denk dat wij in dit geval dan toch voor de Equinox gaan.

matthijst
14-02-08, 16:21
Volgens mij is die ANWB/Hertz koppeling niet helemaal goed :)
Had een maandje terug gekeken en kwam toen op 450 euro uit voor 3 weken compact, kom nu opeens op 590 uit...
Lijkt erop dat de kortingscode niet wordt meegenomen.

Peter en Carien Cijvat
19-02-08, 00:42
Hallo allemaal,

Wij gaan in de meivakantie naar Florida. Wij willen de eerste 3 dagen in de parken vertoeven. Omdat we dan eigenlijk nog niets met een auto doen dachten we om na die 3 dagen een auto te reserveren. We zouden dan een auto willen laten afleveren bij het hotel i.p.v. hem zelf op te halen op het vliegveld in Orlando.

Onze tweede vraag is: Wat kost een taxi vanaf het vliegveld naar Lake Buena Vista (Disney parken) als dat erg duur is kunnen we misschien beter een auto vanaf het vliegveld huren.

Nog een derde vraag: Wij hebben op &#233;&#233;n van de Keys nog geen hotel en ook in de Everglades zoeken we nog een hotel. Is het mogelijk om in die periode op de gok een hotel ter plaatse te boeken?

Alvast bedankt!

Michael66
19-02-08, 07:16
Je gaat twee weken, en om dan de eerste drie dagen geen auto te nemen heeft geen of nauwelijks voordelen. Ook al doe je "alleen maar" de parken, dan is het makkelijker om een auto te hebben. Je gaat toch elke dag naar die parken? En dat is met een auto nou eenmaal makkelijker, tenzij je in een Disney-hotel zit met een snelle / directe verbinding naar de parken.

Of zie je op tegen het autorijden daar? Juist dan kun je beter meteen in en auto stappen! Het verkeer daar is juist een verademing, lekker rustig.

Kosten voor bus/taxi: http://www.orlandoairports.net/ops/bus_taxi.htm

Op de gok naar de Keys en Everglades kan altijd, de vraag is alleen of je dan a) een kamer kunt krijgen en b) een betaalbare kamer kunt krijgen.

Mickey99
19-02-08, 08:34
Zoals Michael heeft aangegeven zijn er misschien weinig voordelen om de auto de eerste 3 dagen niet te huren. Dit is o.a. omdat hele weken huren voordeliger is dan gebroken weken (bij gebroken weken betaal je de prijs per dag). Het is dus handig om even na te gaan wat voor jullie het voordeligste is.

Njit
19-02-08, 09:25
Even een proefberekening gedaan. Voor 3 dagen betaal je 37.22 euro per dag. Voor 7 dagen betaal je 24.18 euro per dag.
Het verschil tussen 7 of 3 dagen is 56 euro.

http://img213.imageshack.us/img213/6985/3dagenys2.png (http://imageshack.us)

http://img102.imageshack.us/img102/8131/7dagenbv0.png (http://imageshack.us)

calypso
19-02-08, 09:59
Buiten het feit van wat hierboven al gezegd is. Zie ik ook dat je wilt dat de auto afgeleverd moet worden bij het hotel.

Volgens mij doen de verhuurmaatschapijen dit niet en als ze het doen zullen hiervoor zeker meer kosten voor gevraagd worden wat dus uiteindelijk je totaal bedrag weer hoger maakt dan gewoon voor een volle week te huren.

Njit
19-02-08, 10:23
Er zijn wel een aantal locaties in Orlando waar je je auto kunt ophalen.
Mocht er 1 dichtbij je hotel zitten dan zou je hem daar kunnen ophalen (maar dan moet je dus wel met een taxi/shuttle naar je hotel).

Njit
20-02-08, 16:38
Heb je op Alamo.com gekeken?

pvanderspek
20-02-08, 16:42
Heb je op Alamo.com gekeken?
Ja (overigens ook op alamo.nl)

canam
20-02-08, 18:21
At some U.S. and Canadian locations, Alamo has elected to impose "recovery fees" to recover or recoup all or a portion of its expenses related to a particular type of overhead. One such fee is a vehicle licensing and registration recovery fee, often called Vehicle License Recoupment or Recovery Fee or "VLRF", which is the per day recovery of Alamo's average annual cost to license and register its fleet in the applicable jurisdiction calculated over the estimated annual utilization rate for that locale. If a VLRF applies to a particular rental, it will appear in the charges section of the Rental Agreement.

A similar fee, called Vehicle License Fee (also sometimes referred to as a "Road Fee"), also may apply to rentals commencing some European countries. Please inquire at the time of rental.Ik hoop dat je iets aan hebt.

Canam

pvanderspek
20-02-08, 19:40
Op zich bedankt voor de uitleg, maar de engelse termen begrijp ik wel. Het was meer dat ik me afvroeg of alles wat Alamo zelf standaard meegeeft ook bij USAreisen standaard is. Zelf denk ik dat:

Collision Damage Waiver = LDW Haftungsausschluss für Schäden am Mietfahrzeug = inclusief
Extended Protection = Zusatz-Haftpflichtversicherung = inclusief
Concession Fee Recov Chrg = Airport Fee = inclusief
Florida Surcharge = Kaution vor Ort = NIET inclusief bij USAreisen (100 USD / week)
Tire/battery Fee = ??? = ???
License Recoupment Fee = ??? = ???

Njit
20-02-08, 19:43
Als je gewoon een All Inclusive pakket hier in Nederland boekt dan kun je daar ter plaatse tegen de persoon achter de balie zeggen dat je geen andere verzekeringen nodig hebt.
Je bent dan echt helemaal klaar. Men doet niet anders hier op het Forum.

Hoogstens misschien een upgrade maar dat is dan je eigen keuze.

Michiel
21-02-08, 10:58
We hebben een full-size met gold pakket bij Alamo al betaald, dus hiermee kunnen we dus alle voorstellen afwimpelen als ik dit zo lees!

Njit
21-02-08, 12:02
Yup. Gewoon zeggen 'No thank you'. Ook verhalen als 'u heeft in duitsland geboekt en dat is niet geldig' afdoen als onzin.
Als ze niet willen toegeven gewoon weglopen en op zoek gaan naar een Supervisor (meestal degene met een wit overhemd aan en een bordje Alamo). Maar dat is meestal niet nodig hoor :)

Michiel
21-02-08, 20:28
Maar we hebben zelfs al betaald,....via Holland International. Vond ik al duur zat! Enige upgrade die er komt is er een die gratis is aangeboden!

Ebelix
04-03-08, 22:49
Op het moment zal www.usareisen.de een van de goedkoopste aanbieders zijn van huurauto's in Florida. Een andere site die je kan proberen is www.hertz.nl\anwb.

Succes.

Teleton
05-03-08, 04:29
Op welke site is het voordeligst om een auto(economy) te huren?

Weet je zeker dat je economy wil huren? Kijk eens naar de minieme prijsverschillen met de intermediate.

dinava
07-03-08, 21:02
Heb een auto economy (Alamo gold) geboekt bij american estates. Ik betaal voor 14 dagen 322 euro. Ook bij americanestates 2 nachten Dolphin beach resort in St Pete's beach geboekt voor 234 euro.
Greetz,
Nancy

dinava
07-03-08, 21:04
Heb zonet een auto economy (alamo gold) voor 14 dagen geboekt bij americanestates voor 322 euro.
Greetz,
Nancy

Njit
07-03-08, 21:07
Heb een auto economy (Alamo gold) geboekt bij american estates. Ik betaal voor 14 dagen 322 euro.

kan iets goedkoper (usareisen - scheelt weer 10 euro :) )

Anthonie
08-03-08, 06:36
Weet je zeker dat je economy wil huren? Kijk eens naar de minieme prijsverschillen met de intermediate.
Economy???? met een gezin. Weet je zeker dat je hier je koffers in kwijt kan? Ook zullen ze je zeker proberen een grotere auto aan te smeren als je aan komt op Orlando.

Anthonie

laanvdj
08-03-08, 10:11
wij hebben een economy (alamo gold, 17 dagen) via cheaptickets voor €281. Kregen via hun nieuwsbrief een link voor korting op de autohuur.
Wij huren meestal een economy, hebben nog altijd (gratis) een grotere auto gekregen. Als je echter met 4 personen gaat wordt het erg krap in een economy.

Syllvia
14-03-08, 17:53
Gerrit, ik heb ooit eens een foto gezien van je huur auto, het was een Dodge Magnum stationcar, beviel die goed?

groetjes Sylvia

Ta2 Gerrit
14-03-08, 18:26
Dat kun je wel zeggen. Echt een viesse (modern woord ;-) ) auto.
Mooie brute look, en hij wil goed van z'n plek. Ook een grote kofferruimte,
niet echt onbelangrijk als je weer naar het vliegveld moet :-).
Z'n sedan broertje, de Charger is ook niet verkeerd, maar ik vindt de Magnum mooier.

Ook via USAreisen in een speciale klassen te huren, maar je moet bij Alamo wel
een beetje pushen en shoven voor dat je hem ook werkelijk krijgt. Maar dan........

Syllvia
14-03-08, 18:30
Wij hebben hem in ieder geval gereserveerd, en hopen ook dat we hem krijgen :)
Wij kijken er naar uit om in een "viesse" auto te rijden :)

Groetjes,
Aak (Husby van Syl)

Ta2 Gerrit
14-03-08, 18:32
Als je het aan de balie van Alamo niet voor elkaar krijgt, moet je gewoon aan de overkant naar de garagemanager lopen en er daar om vragen.
Hebben wij ook gedaan en binnen 5 minuten stond er &#233;&#233;n schoongewassen (dat gaat anders op volgorde van binnenkomst) voor onze neus. Had even voorrang gehad.

meer1
16-03-08, 11:09
hallo ik heb een vraagje over de medebestuurder moet deze ook een rijbewijs hebben?
Ik wil graag bij alamo een auto huren, maar mijn vriend heeft geen rijbewijs erg??

corrus
16-03-08, 17:01
Iedereen (van 21 jaar en ouder) die de auto gaan besturen dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.

Net als Michael66 al gezegd heeft, heeft de Co-Pilot van het vliegtuig &#243;&#243;k een vliegbrevet??

Ta2 Gerrit
19-03-08, 15:14
Volgens mij is dit onderwerp al dikwijls aan de orde geweest. Wat wil je "er uit" halen? In het kort komt het hier op neer: TA2Gerrit krijgt volgens mij nooit een gratis upgrade, ik ook niet. Andere mensen hebben wel eens geluk. Als de categorie waarvoor je hebt betaald niet meer beschikbaar is, bieden ze een gratis upgrade aan.=D> Verder zij er altijd speciale aanbiedingen als je de auto ophaalt.
.

Deze keer wel, ook bij mij was de Equinox "uitverkocht" evenals de rest van de mid-size SUV's.
Dus vandaar deze Toyota Highlander :lol:

http://img150.imageshack.us/img150/7349/toyotahighlanderjk6.jpg (http://imageshack.us)

hannie
20-03-08, 14:30
Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik m'n autohuur contract van vorig jaar niet bewaard heb.
Lijkt me wel handig als je dat thuis vast ff door kan lezen,want na zo'n lange vlucht heb ik daar weinig puf voor denk ik.
En het is toch wel belangrijk te weten waarvoor je tekent.
Het is ons nog nooit overkomen dat ze er stiekem wat bij gezet hebben.
Maar ik lees hier en daar dat dat toch wel gebeurd.

Guus
20-03-08, 16:33
Echt moeilijk is het niet, want alle contracten zijn redelijk recht toe recht aan. Mogelijk dat je het als lastig ervaart omdat je onder (tijds)druk wordt gezet. Neem de tijd en vraag een toelichting als je iets niet begrijpt. Zorg dat er alleen 'accepted' staat bij die zaken die je wilt hebben en zet de rest op 'decline'. Persoonlijk heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze mij extra verzekeringen wilden aansmeren. En al helemaal niet stiekem.

Michael66
20-03-08, 20:09
Gelukkig voor jou heb ik die van mij wel bewaard!

Klik op de kleine foto's voor een vergroting. Met rood heb ik wat persoonlijke gegevens weggehaald. De rode pijl geeft aan waar $ 0.00 hoort te staan als je niets erbij hebt genomen. Omcirkeld staat dat ik geen Roadside Service Plus wilde (heb je niet nodig, maar da's een "mening"). Met blauw heb ik aangegeven waar je moet paraferen of ondertekenen.

http://img262.imageshack.us/img262/9043/alamovoornn4.th.jpg (http://img262.imageshack.us/my.php?image=alamovoornn4.jpg)

http://img228.imageshack.us/img228/3976/alamoachterml8.th.jpg (http://img228.imageshack.us/my.php?image=alamoachterml8.jpg)

En dit is het bonnetje dat je bij het terugbrengen krijgt. De pijl geeft weer aan waar $ 0.00 hoort te staan.

Guus
21-03-08, 11:09
Bedankt voor de tip! Ga ik volgende keer gewoon pinnen. Al was het deze keer dat ik er 11 dagen was maar 30 euro tanken.... (kreeg al een volle tank mee). Echt een giller :-D
Kan aan mij liggen, maar het is toch normaal dat je de huurauto met een volle tank meekrijgt? Of bedoel je dat je voor de 'fuel purchase option' hebt gekozen zodat je de huurauto met een lege tank mocht inleveren?

Guus
22-03-08, 11:25
Uit je berichtjes in dit topic kreeg ik de indruk dat je het over en huurauto had. Een verkeerde interpretatie naar nu blijkt. Als je overigens een volle tank meekrijgt en de huurauto weer vol moet inleveren, dan het je juist niet gekozen voor de 'fuel purchase option'. Maar dit even ter zijde.

corrus
22-03-08, 16:31
Volgens mij bedoel je dat je Alamo GOLD had... Daar zit de benzine gewoon prepaid in.
Je krijgt dan de auto mee met een volle tank en je mag deze leeg weer terugbrengen, dit heeft niets met "Fuel Purchase" te maken.
Je koopt (purchased) dan geen benzine ter plaatse.

JKG
22-03-08, 17:55
Ik zat bij Dollar, maar had een premium pakket ofzo. Zal wel hetzelfde inhouden. In elk geval volle tank mee en leeg weer inleveren. Er zat nog voor 60 mile in de tank, dus bijna leeg.

Gettie
24-03-08, 17:05
We hebben geboekt bij Alamo via, www.USA-reisen.de (http://www.USA-reisen.de) , het was perfect.
In Miami rijdt er een Alamo-bus constant van Airport naar Alamo v.v., we kwamen allen op een druk tijdstip aan, afhandeling prima.

Guus
24-03-08, 18:31
In Miami rijdt er een Alamo-bus constant van Airport naar Alamo v.v.Er rijdt inderdaad één bus (nou vooruit, twee dan) tussen de luchthaven en het Alamo verhuurstation. Helaas is deze bus 9 van de 10 keer vol. Persoonlijk heb ik erg slechte ervaringen met Alamo. Vandaar dat ik bij dit bedrijf nooit meer een auto zal huren.

HenkR
25-03-08, 20:35
Alweer lang geleden, maar een samenspel van omstandigheden. We hadden een auto bij Alamo's (Miami) gehuurd. Na alle papierwinkel de auto van de parkeerplaats opgehaald om de koffers er in te laden. Bleek de bijrijders stoel er "los" in te staan. Ik naar binnen en binnen 5-10 minuten een nieuwe auto, maar wel een klein maatje groter. Tijdens deze vakantie defect aan de versnelling en met behulp van een heel aardige snelwegpolice komt er redelijk vlot een oplegger van Alamo met een bijna nieuwe auto vol met brandstof en weer een maatje luxer. Rommelig voor ons, maar allemaal netjes door Alamo opgelost.
Ps. Dit jaar een auto bij Dollar en maar hopen dat dit ook goed gaat indien er onverhoopt iets aan de hand is.

Michael66
31-03-08, 23:34
Ik heb vandaag nog snel even de EQ-klasse geboekt voor as. zomer. Het is voor 3 weken, alleen ik rijd, PersPro/CPP zit al in de werelddekking van mijn reisverzekering. Het verschil tussen Spar en Inklusiv was €50, zo'n $75. Aangezien de volle tank me zeker minder gaat kosten heb ik gekozen voor Spar.

Da's mijn afweging.

mattrob
31-03-08, 23:46
Je moet er wel mee uitkijken. Ik dacht vorige keer ook dat ik op deze manier slimmer uitwas (die CPP hoefde ik niet, en ik zou alleen rijden). Maar helaas, bij Alamo moet je dan de tank benzine direct afrekenen als je de auto ophaalt ... En dat ging natuurlijk niet tegen de $ 3,50 per gallon, maar was iets van $ 4,50 per gallon. In de Chevy Trailblazer die we kregen ging $ 22, dus daar ging mijn voordeel ... Uiteindelijk heb ik nog $ 20 terug gekregen als 'compensatie', maar het voordeel viel dus wel mee ... Ik weet niet of dat nog steeds zo gaat .....:cry:

Michael66
01-04-08, 07:22
Dat "gevaar" zie ik niet. Tegenwoordig betaal je vantevoren (bij het ophalen) alvast een volle tank, en dat gaat tegen de normale prijs die nu iets boven de $3 staat. Voorheen was het zo dat als je de auto weer vol moest inleveren en dat niet deed. dat je dan de verhoogde prijs voor je kiezen kreeg (is nog steeds zo, maar bij Europeanen brengen ze sinds vorig jaar ALTIJD vantevoren een tank benzine in rekening).

En de RAV4 die ik de afgelopen twee keer had heeft een 60-liter tank = 15.8 gallon maal $ 3.30 of zo is iets meer dan 50 dollar. Is zo'n $25 "gewonnen", niet veel maar net als bij jouw Pricelinebiedingen is het voor mij gewoon de sport om te kijken of iets voor minder $$ kan. De vakantie is al duur genoeg ... ](*,)

Njit
01-04-08, 15:49
Ik klik op die auto bestellen en daar kan ik maar uit een lijst van een 6tal locaties kiezen dus is het normaal dat ik die vraag stel misschien?
Voor de auto terug te gaan inleveren kan ik kiezen tussen een HOOP locaties maar als ik hem wil halen maar uit 6

De locaties die je kan kiezen zijn hetzelfde voor ophalen en wegbrengen (als je beide in Orlando wilt doen). Uiteraard kun je je auto ook in een hele andere plaats terugbrengen maar daar hebben we het hier niet over volgens mij.

En in dat lijstje staat het vliegveld en nog wat andere locaties. In de post die ik in je andere topic heb geplaatst staat hetzelfde lijstje - met adres-gegevens. Als het daar al niet duidelijk was, vraag het daar dan nog een keer na. Maar nu stel je exact dezelfde vraag nog een keer. Dat is niet echt handig...

Pjotr27
02-04-08, 14:22
Ik vind het wel lastig (alle pagina`s doorgeworsteld) waar te boeken.
Als ik voor een low budget wagen ga ( Chevrolet Aveo 4 deurs)
dan zijn de kosten voor een week ( maandag 28-4 - Maandag 5-5)
Bij Ebookers € 144,28
Bij Eautohuur € 153,99
Bij Usareisen.de € 155,61
Alle 3 incl. tank benzine.
Voor zover ik het kan zien is alleen bij Usareisen.de er een inzittenden en bagageverzekering bij maar daar zie ik het nut niet zo van in ( ik gebruik de auto alleen als vervoermiddel en reis met mijn 2 kinderen) of zie ik dat verkeerd.
Waar kan ik nu het beste boeken?

Njit
02-04-08, 14:35
Heb je er eventuele kortingen nog afgehaald (bij USAReisen) ?
Die zie je pas als je het hele proces begint van boeken..
Zie hier de details: http://www.usareisen.de/mietwagen/fb_special_so.php?id=1 (tot 30 april)

Pjotr27
02-04-08, 14:51
Heb je er eventuele kortingen nog afgehaald (bij USAReisen) ?
Die zie je pas als je het hele proces begint van boeken..

Ik heb het net nog een keer geprobeerd, 3&#37; online korting , 6 % voorjaars korting, komt dan toch echt op € 155,61...
Is toch 11 euro duurder als ebookers, maar goed dat geld is niet zo belangrijk, beter iets duurder en betere service of maakt het allemaal niets uit?

utah
28-04-08, 20:53
Maybe een domme vraag:

Zit in een Chevy Trailblazer een CD speler? Dit omdat ik een aantal CD's ginds wil aankopen om te beluisteren in de wagen.

Bij alle fotos die ik tegenkwam van dit karretje zag ik alleen zo'n logge autoradio...:-&

Chicco68
01-05-08, 22:54
Hey super, thx! Die Equinox ziet er echt super uit zeg! Weet bijna zeker dat ik voor 99,9% mijn 2-deurs probeer om te zetten naar de Equinox als die er nog is.....

Is er nog iemand die me advies kan geven of ik beter bij het reisbureau kan doorgeven dat ik toch een andere auto wil dan dat ik heb "besteld" (maar daar komen natuurlijk kosten bij om te wijzigen bij het reisbureau) of moet ik het gewoon zo laten en e.e.a. proberen te regelen bij aankomst bij Alamo? (tenminste als dat mogelijk is, krijg als t goed is namelijk een of ander formulier alwaar ik alles op moet invullen en afgeven bij Alamo)

Chicco68
13-05-08, 13:11
Toch nog even een vraag over de auto.....
Ik heb zojuist mijn 2-deurs auto gewijzigd in een Midsize SUV (ja ja, de Equinox). Bleek dat de SUV zelfs nog € 21,- goedkoper was dan de 2-deurs :razz:
Bij alamo heb ik het "premium-pakket" gepakt met o.a.
* inzittenden en pakketverzekering
* volle tank
* Thomas-Cook check-in (Direct Road).

En om het laatste gaat het me eigenlijk. Volgens de medewerkster zou er bij Alamo een aparte balie zijn voor deze Check-in waardoor de wachttijd aanzienlijk minder zou worden. Ik krijg een aantal dagen voor de vakantie een formulier welke ik in moet vullen en zou vervolgens met dit formulier naar de Thomas-Cook check-in kunnen gaan.
Weet iemand of deze check-in van Thomas-Cook überhaupt aanwezig is bij Alamo op Miami-Airport en zo ja, heeft iemand ervaring met deze manier van inchecken?

andreleeflang
13-05-08, 18:08
Type gehuurd: Equinox
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USA Reisen
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in:Miami
Meegekregen: Toyota Highlander
Wanneer: april 2008

Prima geregeld via USA Reisen en Alamo

aeroxerel
14-05-08, 08:14
Kan er iemand mij vertellen hoeveel 12V contacten er meestal zijn in een midsize SUV via Alamo (type Equinox, Rav4, ...)

Michael66
14-05-08, 08:55
Dat verschilt - uiteraard - per auto. In de Rav4 zitten er zo'n 4 in: voorin in de het dashboard, in de middenconsole, bij de achterbank en in de achterbak.

Ta2 Gerrit
14-05-08, 16:02
In de KIA Sportage, die ook in die categorie valt, zitten er sowieso 2 voorin.
Achter niet gezocht, want we hadden genoeg voor de Tom en de Ipod.

En nog &#233;&#233;n in de achterbak (net even gecheckt :-))

aeroxerel
14-05-08, 17:45
Ok, bedankt voor de reacties
Dan zullen we er wel genoeg hebben voor de GPS (en soms DS/GSM) en in de koffer de koelbox (hopelijk houdt de batterij dit goed vol).

Heeft er trouwens iemand een idee of ze bij Alamo tegen september de nieuwe versie van de Jeep Cherokee (Liberty) zouden hebben? http://belgie.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=6063

2 jaar geleden het vorig model gehad, en krijg niet graag 2 keer dezelfde.

De HHR van vorig jaar was trouwens geweldig.

knaapje
14-05-08, 17:57
.......... en mocht je aansluitingen tekort komen, dan kan je in iedere automaterialenzaak, hier of in de US, stekkers met meerdere aansluitngen kopen voor een paar Euro of $.
Goede reis
Knaapje

Njit
15-05-08, 14:28
Thomas Cook heeft sowieso geen eigen Check-in op het vliegveld. Zij verkopen ook enkel een Voucher. Alamo heeft geen Direct Road op Orlando en volgens mij ook niet meer op Miami.

JKG
01-06-08, 11:47
Vreemd, ik kreeg een PT Cruiser bij Dollar als de economy car, de goedkoopste ;)
Er werd namelijk ook niet gezegd dat de economy's op zijn. Bij de balie werd al meteen gezegd dat ik een PT Cruiser kreeg en of ik een upgrade wilde naar een 300C voor 10 dollar per dag extra.

Vind het trouwens nog steeds een lelijke bak (de PT), van de achterkant net een lijkwagen. MAAR een zee van ruimte, al mn koffers pasten achterin. Krijg ik 'm over een paar maanden weer mee... geen probleem.

Maar je weet zoals Michael al zegt nooit wat je krijgt, de voorraad wisselt sterk. Bij de balie zie ik het allemaal wel.

cindy74
01-06-08, 11:49
Ik rijd hier ook met een pt cruiser . Rijd heerlijk en ruimte in overvloed. Ik vind het heerlijk van met een auto te rijden die je weinig ziet

Michael66
01-06-08, 12:18
Twee jaar terug kreeg ik bij Dollar een PT Cruiser toegewezen als Intermediate 4-deurs. Die auto had toen geen cruise control, wat ik best vervelend vond. Voordeel van die auto: hij valt wel op in de lange rijen sedans op de parkeerplaatsen van Disney!

Bij veel verhuurders staat hij trouwens als "special" te boek.

pascalbrouwers
01-06-08, 13:41
In mei dit jaar stond hij in de catagorie intermidiate 4 deurs......
Dus toen maar voor een grote auto gekozen.

2 jaar geleden heb ik 17 dagen deze auto gehad.
Toen had ik compact 4 deurs geboekt bij Alamo.

Pascal

deh78
01-06-08, 14:42
In 2006 had ik bij Dollar een Intermediate 2 deurs auto besteld en ik kreeg deze mooie PT-Cruiser mee.
Mooie leuke auto waar ik 20 dagen veel plezier van gehad heb


http://img81.imageshack.us/img81/2017/ptcruiserun4.jpg (http://imageshack.us)


Dennis

JKG
02-06-08, 00:11
Zie trouwens dat bij Dollar de PT ook een special is, fijn dat we 'm toch kregen dan want echt alle koffers gingen mooi achterin.

Wat betreft cruisecontrol, heeft ie nu dus wel. Heb het regelmatig op de turnpike gebruikt, lekker :)

FloridaVerslaafde
02-06-08, 01:19
Heb een aantal jaar geleden een PT genomen op een budget vakantie. Wat een verschrikkelijke auto. Hij ziet er leuk uit maar verder is hij totaal niets. Geen gang in te krijgen, de draaicirkel van een 747 en ook totaal niet zuinig met brandstof. Ook de stoelen zijn zeer oncomfortabel, tijdens lange ritten gaat alles pijn doen. Dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik begrijp dat veel mensen bijzonder blij zijn/waren met de PT.

Groetjes,
Walter:cool:

JKG
02-06-08, 17:04
Dat is inderdaad een persoonlijke mening. Draaicirkel geen last van, tenminste, niet anders dan anders. Stoelen vond ik juist comfortabel en tijdens lange ritten geen pijn.. maarja.. lange rit.. 5 uur in de auto ofzo met even 10 minuutjes pauze tussendoor.

Dus wat dat betreft zijn we het niet met elkaar eens... en al helemaal niet over het uiterlijk, want ik vind 'm echt niet mooi en jij wel :)

Overigens weet ik niet wat voor auto je zelf hebt, dat is ook belangrijk voor een mening over de PT Cruiser. Als je beter bent gewend... ik heb een Nissan Almera sedan van 1995. Dus tja...

Ta2 Gerrit
02-06-08, 18:56
Wij hebben jaren geleden (ik dacht Maart 2001) al eens een PT geprobeerd.
Hij was toen(nog niet zo lang op de markt) als promotie bij Dollar in de verhuur en zou ook in Europa uitkomen.

Ik was erg gecharmeerd van het model (lekker klassiek) en geneigd er &#233;&#233;n te kopen.
Na de proefweek ;-) was het duidelijk, voor ons geen PT Cruiser. Het was de oude Neon met een nieuw jasje, erg basic en niet van de plaats te krijgen. Zie ook dit artikel (http://findarticles.com/p/articles/mi_m3012/is_7_180/ai_63974705) . Volgens mij is er inmiddels wel wat verbetert, en ik vindt het model nog steeds mooi, maar inmiddels is er de Mighty Dodge bij ons op de oprit.

Ook een model wat ik erg mooi vindt is de mini paneltruck, de HHR. Ook in Nederland uit inmiddels (tegen de hoofdprijs), terwijl ons toch echt verzekerd was (door GM) dat hij hier niet uit zou komen. Die wil ik nog wel een een keer proberen.

Teleton
03-06-08, 09:45
Wij hadden een HHR in maart dit jaar. Met treeplankjes! Geweldige kar. Zijn direct na thuiskomst gaan kijken bij de Big Plusser. Uiteindelijk is het toch weer een Franse Dame geworden, maar als we in oktober weer naar Florida gaan, mogen ze me zo een HHR geven.....=D>

Guus
03-06-08, 10:07
Deze ervaringen komen redelijk overeen met de ervaringen die ik met de PT heb. Ziet er leuk uit (hoewel smaken verschillen) maar rijdt voor geen meter. Zo was de combinatie van motor (te weinig vermogen) en automatische versnellingsbak niet goed en zaten de stoelen niet echt comfortabel. Met name op de lange stukken was dit echt een probleem. De auto biedt wel veel laadruimte voor koffers.

cindy74
03-06-08, 10:28
das waar weinig vermogen maar op de amerikaanse wegen heb je dit niet echt nodig . Daarom noemt ie ook pt cruiser geen racemachine maar een easy going auto. Ik heb voor mijn cruiser een opel astra cabrio gehad en die stoelen waren pas slecht na 2 u rijden vreselijke rugpijn dit heb ik niet met mijn cruiser en wat vooral voor ons belangrijk is met 3 kinderen hebben we alle ruimte op de achterbank .

Guus
03-06-08, 10:47
De auto deed zijn naam in ieder geval geen eer aan. Door de slechte motor/automaat combi reed deze namelijk erg schokkerig (en dat lag niet aan de bestuurder). Overigens is een beetje motorvermogen ook op de Amerikaanse snelwegen best wel handig voor het geval je even wilt versnellen om een andere (vracht)auto in te halen.

corrus
05-06-08, 18:43
Ik heb zo'n ding 1 jaar gehad... en ik vond 't een kreng!
Sorry...

Zuipt benzine en heeft wat er ook verteld word geen trekkracht, moest er mee de echte bergen door...
Vol gas, naar boven, kwam ik niet boven de 80 kilometer per uur...
Zelfs de vrachtwagens haalde ons in...:eek:

In de US lijkt het allemaal sneller te gaan, maar in europa is het toch echt een ander verhaal.
Toen we van vakantie thuiskwamen heb ik 'm ingeruild voor een betere auto. ::D

Trappist
06-06-08, 16:07
Hallo,
Via http://www.floridaairportguide.com/quote.htm
kan je blijkbaar heel goedkoop een auto huren.
Na het invullen van de luchthaven Sanford Airport (sfb) wordt ik meteen doorverwezen naar https://www.cartrawler.com
2 weken Chevrolet Aveo Automatic
inclusief:
Theft insurance
Complete cover package
Third party insurance (TPI)
Collision damage insurance (CDW)
Breakdown Assistance
Airport Fee
Unlimited Mileage
Dit alles is inbegrepen voor de prijs van 387.30 Dollar = 247 Euro (6-6-2008). zeer goedkoop dus !
Maar mijn vraag betreft de ophaling van het voertuig . Nergens staat vermeld waar de auto moet worden opgehaald op de luchthaven ? Autoverhuurbedrijf is een raadsel.
Is er iemand die ervaring heeft met het reserveren via deze website ?
Alvast bedankt voor de toelichtingen..
Filip... die binnen 4 weken een tweeweekse rondrit doet in Florida.

Guus
06-06-08, 16:16
Tja, ik wil niet met een smerige wagen rondrijden tijdens mijn vakantie. Een fijne auto is voor mij 50% van de pret, zoniet meer ;)Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen zou ik het poetsen uitbesteden aan iemand anders. Kost in de VS bijna niets. Maar het is alleen maar te prijzen dat jij op deze manier met huurauto's omgaat. Waren er maar meer mensen zoals jij. Als ik af en toe zie wat mensen met huurauto's doen dan rijzen mij de haren te bergen.

Njit
06-06-08, 16:36
Ik gok zelf dat je dat pas te weten komt als je betaald hebt. Daarna krijg je een Voucher toegestuurd per email. Er zijn meer bedrijven die zo werken (o.a. eautohuur.nl).
Weet je ook zeker dat je voldoende verzekerd bent als je daar huurt? Want anders moet je ter plaatse nog allerlei dingen extra betalen waardoor jouw goedkope auto uiteindelijk veel duurder uitkomt!

ekkie50
06-06-08, 16:48
Nou, dank je Guus. Ik ben nogal van de nette, ook met m'n eigen auto. En het poetsen was best een leuke tijdsbesteding: je bent lekker buiten, je ziet wat er af en toe langskomt op Prairie Point Boulevard (ja Michael66, ook die bak van jouw foto....inspireerde me nog meer :D) en de beloning is een koel biertje... what else? =P~

Over het verbruik van de cruiser gesproken, ik heb het meerdere keren nagerekend via de gereden km en benzinebonnen, maar ik kwam op 1 op 15. Niet gek voor een US bak met automaat.

Als toetje nog een foto van het interieur (die niet gepoetst hoefde te worden)

<mod michael66: te grote foto verwijderd>

Trappist
06-06-08, 16:56
Weet je ook zeker dat je voldoende verzekerd bent als je daar huurt? Want anders moet je ter plaatse nog allerlei dingen extra betalen waardoor jouw goedkope auto uiteindelijk veel duurder uitkomt!
Hey,
Bedankt voor de snelle respons.
Voldoende verzekerd ?
Hier zijn de Rental Conditions inbegrepen in de prijs.
This rate includes the following

Theft insurance
Complete cover package
Third party insurance (TPI)
Collision damage insurance (CDW)
Breakdown Assistance
Airport Fee
Unlimited Mileage
Drivers Age

25 to 99 Years
Young Drivers Age: 21 to 24 Years Charge 25 USD per Day Includes Tax
Drivers License

Drivers must hold a full license for minimum 1 years with no major endorsements.
Additional Driver (No Need to Prebook)

Charge per additional driver: 10 USD per Day Includes Tax; Not included in rate shown
Coverage / Insurance

Theft insurance: Included In Rate
Complete cover package: Included In Rate
Third party insurance (TPI): Included In Rate
Collision damage insurance (CDW): Included In Rate
Special Equipment / Optional Extras

Ski rack: 7.5 USD per Day Includes Tax; On Request
Infant child seat: 6.99 USD per Day Includes Tax; On Request
Breakdown Assistance

Included In Rate
Fees

Airport Fee: Included In Rate
Fuel Policy (Fuel is not included in the rental price)

Pickup Full, Return Empty
Mileage Policy

Unlimited
Payment Method (Driver must have one of the following when collecting vehicle)

American Express Credit card, Diners Club Credit card, [PAYMENT_CARD_DS] Credit card, MasterCard Credit card, Visa Credit card
Voucher

You must produce your voucher on arrival at Rental counter.
Failure to give the Rental Agent your voucher, means we can not be held responsible for any additional charges.
No refunds will be entertained unless Agent received voucher from Renter.
Please note: We are not responsible for overcharges on rentals where the voucher was not presented to the local agent on collection of the vehicle
Conditions of Optional extra


Ik heb absoluut geen ervaring met het huren van een auto. Het is dan ook mijn eerste keer.
Zouden die Rental Conditions (http://javascript&#37;3Cb%3E%3C/b%3E:) volstaan denk je ?
Filip

Natasja L.
06-06-08, 18:01
Euhh, dat schoonmaken....is dat niet een beetje de taak van het verhuurbedrijf, in jouw geval Alamo?? Ik snap het misschien niet helemaal, maar heb je de auto dan vuil geaccepteerd? Nou ja, het is in ieder geval fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die tenminste ook zuinig met hun auto omgaan. Ik kan alleen maar zeggen: grote klasse!

Teleton
07-06-08, 11:23
2 weken Chevrolet Aveo Automatic
247 Euro (6-6-2008). zeer goedkoop dus !

Om eerlijk te zijn ben ik niet erg onder de indruk van de prijs. Wij betalen bij AE voor ALAMO Gold pakket voor 1 week 143 euro voor de economy car. En dan weet je precies wat je hebt, waar je voor betaalt, waar en bij wie je de auto ophaalt. Dus 20 euro meer voor de tank benzine, extra drivers (die bij de "goedkope aanbieder 10 dollar pp kosten) Met de autohuur ben ik zelf niet (meer) zo avontuurlijk om een paar euro te besparen=;

Een keer gedaan, kwamen bij een klein verhuurbedrijfje terecht, daarna lekker bij de grote jongens gehuurd.

laanvdj
10-06-08, 13:54
We hebben inderdaad een gratis upgrade gehad.
Alamao heeft geen econmy en we mochten uit wel 25 compact auto's kiezen, waaronder de Pontiac Vibe en de PT cruiser en de PT cruiser wagon.
Dus we rijden nu een Pontiac Vibe voor een economy prijs.
Met dank aan het reisverslag van Marjol=D>.

JKG
10-06-08, 15:14
Misschien had ik wel een turbo edition? Of de Amerikanen trokken gewoon niet snel op vanwege de hogere benzineprijs. Ik was altijd als eerste weg bij het verkeerslicht en écht niet met een kickdown!!

Maar goed, echt veel vermogen heeft de PT ook weer niet, maar wel voldoende om in Florida te rijden. Inhalen gaat ook goed en lukt dat niet links, dan wel rechts. Ik zie in elk geval geen probleem met zo'n PT te rijden, natuurlijk wil je sneller, mooier etc. maar daar betaal je ook weer voor. Ik ga liever voor meer bagageruimte, daar ligt mijn persoonlijke voorkeur. Goedkoop van A naar B, zodat ik bij B meer geld uit kan geven :-D

Janne66
16-06-08, 19:14
Hallo allemaal,

Hier zitten vast wel een paar mensen die goede tips kunnen geven :D

In 2009 gaan we rondreis Florida maken. We landen in Orlando om 23.45 uur.
De bedoeling is om na een goede nachtrust door te rijden naar..... dat moeten we nog zien. De parken pakken we op de terugweg.

We landen dus om 23.45 uur. Wat is slim, gelijk een auto huren en dan naar een hotel? Of eerst met een soort van shuttlebus naar een hotel, en de volgende dag de auto halen . Dat zou dan bijvoorbeeld ook 1 persoon even kunnen doen.

Zelf zou ik zeggen: neem gelijk de auto mee, maar ik weet niet hoeveel tijd het kost. We hebben 2 kinderen bij ons nl en die zullen dan wel bekaf zijn.

Wie heeft er tips, ideeen voor een goed, maar niet te duur hotel in de buurt, autoverhuurbedrijven op de luchthaven? Zijn er shuttlebusjes, ook midden in de nacht etc?

We hebben nog niets geboekt dus alle opties staan nog open.

Alvast bedankt!

Marian

zuzy
16-06-08, 20:23
Ik zou persoonlijk gelijk de auto halen. Ik heb zelf ervaring met Alamo op Miami airport, was niet druk bij de balie, vervolgens ga je met shuttlebus naar auto's, daar kies je er een uit, rijd je mee langs een hokje, wordt je gescand en rijden maar! Verder is Hertz of Budget ook prima. Een navigatiesysteem meenemen is handig, of daar huren, wij hadden een Garmin gehuurd, lekker handig Nederlands sprekend, ideaal. Hotels in de buurt heb je genoeg, wij kwamen overdag aan en hadden een hotel wat verder weg, dus daar kan ik je geen tip voor geven.

Njit
16-06-08, 20:27
Alle verhuurbedrijven zitten in Miami op een apart terrein. Je zult dus altijd met een Shuttle bus moeten gaan. Die gaan gewoon door zolang er vliegtuigen landen.

Niet wakker :) Op Orlando heb je helemaal geen problemen. Gewoon de auto ophalen en naar je hotel rijden...

petrajessy
16-06-08, 21:42
Uhhh.... ze landen in Orlando schrijft ze...niet in Miami.
Nou ik kan je vertellen dat wij inderdaad lang in de rij hebben gestaan bij Alamo in Orlando rond middernacht. Volgens mij kan het wel sneller omdat je tegenwoordig op de site van Alamo alvast je gegevens door kunt geven. Verblijfplaats in de states en rijbewijsnummer...dat soort info. Als je dan aan de beurt bent hebben ze dat alvast. De auto had ik overigens wel al geboekt. Vlakbij de balie staan wel stoelen en bankjes waar d ekinderen lekker even kunnen zitten terwijl een van jullie in de rij gaat staan. Wel zo relaxed. Bij elkaar hadden we binnen een uur onze auto. Je loopt naar de lift , als je de lift uitkomt naar een parkeergarage en daar geef je je papieren en zoekt een auto uit uit de rij die ze aanwijzen (in de klasse die je hebt gehuurd). Gaat allemaal heel simpel. Als je er uit rijdt scannen ze geloof ik de barcode van je auto en weg ben je. Het enige is dus dat wachten bij Alamo.....maar als je naar een hotel gaat moet je ook wcahten op je shuttle lijkt mij. Onze kinderen (3,10 en 12) vielen bijna in slaap bij Alamo om middernacht en waren klaar wakker toen ze in de auto zaten : "jippie....we zijn gewoon echt in Amerika....vet"!

brutus
16-06-08, 22:38
wij hadden gehuurd bij budget.

was niemand voor ons dus meteen aan de beurt en weg met de huur auto.

vorig jaar eerst met een taxi naar het hotel en dan de volgende dag de auto halen. meteen de eerste dag half naar de knoppen.

dus meteen een auto huren is mijn advies.;-)

JKG
16-06-08, 22:48
Kijk gewoon even aan hoe druk is het, ik heb zelf een uur in de rij gestaan. En zo lang was die rij eigenlijk niet eens. Als het echt druk is, dan lekker de shuttlebus pakken en gaan slapen en dag erop de auto halen. Ik deed er in elk geval denk ik wel anderhalf uur over van het moment dat ik in de rij ging staan tot ik de parkeergarage uit reed.
De volgende keer hoop ik minder lang te moeten wachten, maar het k&#225;n dus wel lang duren.

kayla
16-06-08, 22:51
Wij hadden de auto ook erg snel en zaten er binnen een half uur in.
Wel zo prettig om niet meer heen en weer te hoeven.
En misschien moet je soms ook wel even op een shuttlebusje wachten....
Het is ook een idee om gewoon ter plekke te kijken hoe druk het is en hoe je je zelf voelt.

Hoe dan ook, een goede reis gewenst!:D

ietie
17-06-08, 12:14
Wij hadden een auto gehuurd bij avis,prima service geen gezeur of achter bakse praktijken betreffende het aan smeren van een duurdere klasse, je kunt alleen zelf geen auto kiezen je krijgt er een toe gewezen, en geen lange rijen bij de balie.

hannie
18-06-08, 18:37
Mijn advies zou zijn: wel gelijk auto halen ,maar
niet bij Alamo huren.
Andere verhuurbedrijven hebben bijna altijd een kortere of geen wachtrij.
Ik had om deze reden vorig jaar bij Budget gehuurd. Had maar 1 wachtende voor me.

aeroxerel
18-06-08, 18:39
Ik had om deze reden vorig jaar bij Budget gehuurd. Had maar 1 wachtende voor me.

Moet je gewoon geluk mee hebben, in oktober bij Alamo geboekt en was DIRECT aan de beurt, jaar voordien na een kwartier...

Ta2 Gerrit
18-06-08, 23:45
Mijn advies zou zijn: wel gelijk auto halen ,maar
niet bij Alamo huren.
Andere verhuurbedrijven hebben bijna altijd een kortere of geen wachtrij.


Dat is natuurlijk wel erg kortzichtig en slaat helemaal nergens op =;
Die wachtrijen kunnen bij iedere verhuurder voorkomen en zijn niet exclusief voorbehouden aan Alamo.

Dus ook bij Budget, Avis, Dollar, National, Hertz en Enterprise bijvoorbeeld, maar Alamo is een hele grote zeker naar Europa toe, en als er dan toevallig een (vroeg&#226;h) Martinair en een Lufthansa tegelijk binnenkomen heb je die kans, maar ze proberen het zo snel mogelijk af te handelen, en stuiten daarbij ook vaak op totaal onvoorbereid klanten die alles nog aan de balie moeten uitvogelen.
En de verkooppraktijken (upgrades) vindt je ook bij iedere verhuurder.

Wij zijn ook wel eens aan de balie gekomen dat je gewoon door kon lopen, en hebben bij al die anderen ook wel een in een rij gestaan.
Dus zoals de vorige spreker al aanhaalde; geluk of pech kun je hebben.

hannie
19-06-08, 11:08
Dat is natuurlijk wel erg kortzichtig en slaat helemaal nergens op =;
Die wachtrijen kunnen bij iedere verhuurder voorkomen en zijn niet exclusief voorbehouden aan Alamo.

Nou ja zeg! Ik mag toch wel mijn eigen ervaring/mening geven!!!
Ben al heel wat keertjes op Orlando airport geweest,en het was altijd druk bij Alamo ,en niet bij de andere verhuurbedrijven.

Njit
19-06-08, 11:34
Iedereen mag zijn mening geven. Net zoals iedereen mag besluiten dat hij lekker bij een dure supermarkt gaat winkelen omdat de rijen daar zo lekker kort zijn.

Overigens maak ik uit eerdere berichten op dat jullie tot vorig jaar steeds met Martinair vlogen. Dan zul je inderdaad drukte bij de Alamo balie tegenkomen zoals Gerrit ook al schreef. Goedkope prijzen en veel vraag geeft nu eenmaal drukte.

Teleton
19-06-08, 14:26
Nou ja zeg! Ik mag toch wel mijn eigen ervaring/mening geven!!!

Volgens mij staat er echt in je eerste bericht hierover "mijn advies, niet bij Alamo huren". Dat is wat anders dan je ervaring of je mening. Op een mening of een ervaring wordt nu eenmaal wat relaxter gereageerd dan op een advies, zeker als het, zoals in dit geval, een discutabel advies is. Vergeet niet dat veel mensen de topics ook als naslagwerk gebruiken.

ilssse
27-06-08, 17:42
http://www.rentalcarmomma.com/rates/florida.htm (http://www.rentalcarmomma.com/rates/florida.htm)

heeft iemand ervaring met deze site???

corrus
27-06-08, 21:26
Deze hebben de zogezgde "kale" tarieven...
Alle taxes, de extra verzekeringen, de volle tank branndstof en extra bestuurders komen er nog bij...

Er staat dan ook...



Florida surcharges, license fee, applicable airport location fees and state taxes will be added in and shown before you complete your reservation.



Additional driver, child seat, GPS, LDW, SLI, PPP, UMP insurances all optional. Under 25 drivers charged daily surcharge.

knaapje
27-06-08, 21:40
http://www.rentalcarmomma.com/rates/florida.htm (http://www.rentalcarmomma.com/rates/florida.htm)

heeft iemand ervaring met deze site???

Ik weet de achtergrond van je vraag niet, maar als je van plan bent daar te huren, kan ik je maar een advies geven:
Kijk bij autohuur niet op een paar dubbeltjes, maar huur via een goede Europese organisatie, op Europese voorwaarden. Je kunt op een verschrikkelijke manier het schip in gaan als je niet goed verzekerd blijkt te zijn. Bovendien zijn de Europese toeristentarieven meestal zo laag, vooral als je met meerdere bestuurders bent, dat je vrijwel niet goedkoper, maar zelfs duurder uitkomt.

Ik heb zelf vorige week nog gezocht voor 14 dagen huur in Florida.
Met 2 bestuurders en een volle tank kwam ik in Europa veel goedkoper uit dan in de US reserveren. Vooral de toeslagen voor extra bestuurders en verzekeringen lopen daar de spuigaten uit.

Op de site die jij noemt kom ik voor mijn reservering uit op $ 738 en dat is zonder volle tank en extra bestuurder, terwijl ik hier voor EUR 340 klaar was super allinclusive tarief.

Knaapje.

RonaldD
07-07-08, 22:51
Hallo, ik heb zonet gelezen hier in dit topic dat in NL regelen het goedkooper is dan in amerika het regelen. Welke bedrijven komen hier dan voor in aanmerking en moet je de auto dan reserveren voor de stad waar je heen gaat of kun je het hem ook in andere steden ophalen waar dat bedrijf zit? En waar moet ik nog meer rekening mee houden ?
En op welke sites kan je dit regelen?

Ta2 Gerrit
07-07-08, 23:48
Je zou dit hele topic moeten doorlopen om antwoord te krijgen op al je vragen, maar de meesten van ons forummers regelen de auto hier alvast, o.a. veel bij www.usareisen.de (http://www.usareisen.de)
De auto kun je ophalen in de stad naar jouw keuze, mits er een verhuurstation zit natuurlijk, maar gebruikelijk, en erg logisch, is afhalen in de stad van aankomst en eerste verblijf.
Rekening houden moet je met je eigen wensen, en de adviezen (voor zover je die wil gebruiken) gegeven door dit hele topic heen.
Ook vindt je in dit topic diverse websites, behalve al genoemde ook die van de op dit forum bekende aanbieders AV, AE, USAF (zie FAQ afkortingen)

RonaldD
10-07-08, 03:09
Hoi, even een vraagje.

Als je een auto huurt kan je dan ook een naviagtie systeem erbij nemen als optie ?
heb op zon site gezien dat dat iets van 100€ extra was :O +250€ borg dat is wel erg duur! Dus hoe doen jullie dan de weg vinden ? gewoon met plattegrond kaarten ?

Michael66
10-07-08, 06:01
Wij "doen" de weg vinden met een eigen TomTom met Florida kaart erin geladen, danwel met de eigen TalTal (mijn eega Chantal met een kaart op schoot :D).

Zoals je zelf al aangeeft is het erbij huren van een navigatiesysteem nog steeds erg kostbaar. Voor de gemiddelde amerikaan die 4-5 dagen vakantie viert is het wel een optie. Voor de Europeaan die 2-3 weken daar verblijft kan het vakk gunstiger zijn de eigen TomTom uit te breiden met een Florida kaart (ca. €45) of een systeem aan te schaffen in de VS bij Walmart, BestBuy, CircuitCity of zoiets. Kijk zelf maar eens naar de prijzen van de systemen op de websites van die bedrijven.

moetie
11-07-08, 11:38
Gaan voor de eerste keer naar Florida en willen auto huren in Orlando. Heb ergens gelezen dat de wachtrij voor het ophalen van de huurauto bij Alamo altijd lang is. Klopt dat. Kan ik b.v. beter bij Dollar huren, want dat scheelt qua prijs niet veel met dezelfde voorwaarden. Heeft Dollar een afhaalcentrum op het vliegveld?

Njit
11-07-08, 11:57
Dollar is ook budget dus kan ook druk zijn. Wil je geen rij hebben, huur dan bij een maatschappij als Avis. Stuk duurder maar je hoeft niet te wachten.
Ze hebben bijna allemaal een afhaalcentrum op het vliegveld. Zie ook http://www.orlandoairports.net/ops/rac.htm

En ach, met dat wachten kun je vast oefenen op het wachten bij Disney :)

fatma30
11-07-08, 12:05
Ik neem al jaren (2 jaar dus) mijn eigen TomTom 910 mee naar de USA. Werkt perfect. Alleen bij de eerste keer inschakelen in de US duurt het even voordat hij de satelieten gevonden heeft. Tevens hou ik het Metrisch stelsel aan. Km i.p.v. mijl. Is natuurlijk wel even verwarrend als je op het verkeersbord langs de weg ziet staan dat je nog 50 mijl dient te gaan en dat je TomTom nog 80 (km) aangeeft. Toch geeft ik de voorkeur aan dit Metrisch stelsel. Rijden zo overal naar toe zonder enig probleem.
mvg
Fatma

Teleton
11-07-08, 12:17
Heb ergens gelezen dat de wachtrij voor het ophalen van de huurauto bij Alamo altijd lang is. Klopt dat.

Nou, dat klopt niet helemaal. De drukte is bijvoorbeeld afhankelijk van de tijd van het jaar en het uur van aankomst. Hoe laat komen jullie aan?

Tip: Het verkort de wachttijd niet, maar als er maar 1 persoon rijdt, is het handig als deze de autopapieren vast op gaat halen. De ander(en) kunnen op de koffers wachten. Ben je met z'n tweetjes en rijdt je allebei, dan moet je samen in de rij voor de auto......Je moet dit niet dramatiseren, als wij geboekt hebben, zeggen we gekscherend dat het grote wachten begonnen is....:-\"

moetie
11-07-08, 12:29
Wij komen op 5 augustus om 13.00 aan in Orlando. Moet je altijd opgeven bij de reservering via internet hoeveel personen er gaan rijden?

Teleton
11-07-08, 12:44
Wij komen op 5 augustus om 13.00 aan in Orlando.

Oeps, ik heb zelf maar heel weinig ervaring met aankomst rond die tijd. Twee keer gedaan, moest toen wel wat langer wachten dan bij de aankomsten tussen 19:00 en 22:00 uur. Er is vast wel iemand op het Forum die hier meer van weet?


Moet je altijd opgeven bij de reservering via internet hoeveel personen er gaan rijden?

Nee dat hoeft niet, zie ook bericht 535 van Knaapje. Afhankelijk van de verhuurder en het pakket mogen er meerdere personen rijden. En die moeten allemaal persoonlijk aanwezig zijn bij het ophalen van de autopapieren aan de balie om het huurcontract te ondertekenen. Dit is een van de grote veroorzakers van oponthoud bij de balie. Dikwijls moeten de andere bestuurders opgetrommeld worden, hebben dan weer hun rijbewijs niet bij de hand....](*,)Zoals de Lion King in de musical zingt: Be prepared!

bertvlug
14-07-08, 09:24
Beste Robinscoot,

Wij hebben meestal ook het fully inclusive pakket, soms Alamo, soms Dollar, maakt eigenlijk niet uit welke maatschappij want ze dekken over het algemeen hetzelfde. In ieder geval 2 jaar geleden hadden we dit pakket van Alamo. We kwamen aan in Atlanta, waar we twee dagen bij familie zouden blijven en vervolgens met de auto naar Florida.
De man van mijn nichtje reed 's morgens toen hij naar zijn werk moest met zijn "slaperige kop" :sad: tegen onze huur auto, resultaat een behoorlijke deuk en veel krassen. Omdat we onze eigen familie niet op kosten wilden jagen [-X (ik weet het het mag eigenlijk niet :-$:-$) heb ik 2 dagen later Alamo gebeld en gezegd dat de auto geparkeerd stond in een openbare parkeer garage en dat iemand er tegenaan gereden had en dat de auto behoorlijke schade had. De dame van Alamo was bijzonder hulpvaardig, ze vroeg of de auto nog gewoon kon rijden, ja dus, een deuk en krassen was de enig schade, zij maakte vervolgens een rapport op, gaf een referentienummer door en vertelde dat we dat door moesten geven als we de auto kwamen inleveren.
Na ruim twee weken rondgetourd te hebben, hebben we de auto ingeleverd bij Alamo in Atlanta, doorgegeven dat er schade was en het referentienummer opgegeven (alles bleek inderdaad al bekend te zijn), de auto werd vervolgens apart gezet ter reparatie en wij hoefden verder niets te doen.

Kortom, moraal van het verhaal, als je er maar voor zorgt dat je "goed" verzekerd bent, dus wat mij betreft óf Fully inclusief óf Gold pakket, dan hoef je je nergens zorgen over te maken en gewoon lekker op vakantie te gaan. Als er "iets" gebeurd dan hoef je alleen maar de verhuurder op te bellen en die regelt de rest.
Overigens is dit ook zo als je een grotere schade hebt, of met pech komt te staan.

joanna
18-07-08, 21:42
Wij hebben vorig jaar gehuurd via Eautohuur Miami South Beach - Jacksonville. We kwamen bij het kantoor van Alomo uit. Dit jaar dus maar weer via Eautohuur geboekt. De meneer aan de andere kant van de telefoonlijn (je kunt ook bellen en alles vragen hoor) riep gelijk dat het nu via Dollar zou gaan, goedkoopste aanbieding en beste service voor wat we dit jaar willen (7 persoons!). Zodra je de rekening volledig hebt betaald krijg je het adres voor het ophalen, beetje googlen en je weet waar je terecht komt. Volgens mij werken ze ook alleen met "grote" jongens. Kortom prima ervaring, ben benieuwd naar dit jaar. Welk model we mee eindigen.
gr,
Ann

Teleton
19-07-08, 10:49
De meneer aan de andere kant van de telefoonlijn (je kunt ook bellen en alles vragen hoor) riep gelijk dat het nu via Dollar zou gaan, goedkoopste aanbieding en beste service voor wat we dit jaar willen (7 persoons!)

Weet je, het zou handig zijn als je de categorie, de prijs, de huurperiode en de voorwaarden/verzekeringen zou vergelijken. Er zijn brokers genoeg, hun prijzen varieren per periode en zijn afhankelijk van het aanbod. En allemaal roepen ze dat ze de voordeligste aanbieding hebben. Wanneer zij voor de grote verhuurmaatschapijen bemiddelen, hoef je je geen zorgen over de service te maken. Een Alamo car = een Alamo car etc. Blijft over de vraag; hoeveel kost de goedkoopste aanbieding?

Over het model: Wij kiezen zelf al jaren voor een Or Similar en zijn daar altijd reuze tevreden mee. :D


Als er "iets" gebeurd dan hoef je alleen maar de verhuurder op te bellen en die regelt de rest. Overigens is dit ook zo als je een grotere schade hebt, of met pech komt te staan.

Misschien goed om te weten:
In de praktijk is het wel wat ingewikkelder dan hier wordt gesuggereerd. Als er "iets" gebeurt, moet je inderdaad altijd de verhuurder inlichten. Heeft het "iets' te maken met een verkeersongeluk, dan is het verplicht om de politie eerst een rapport op te laten maken. Reken hierbij niet op hulp van de verhuurder, hier ben je zelf verantwoordelijk voor.

Voor een aantal andere "ietsjes' regelt de verhuurder echt niets: verlies van sleutels, gebroken ruit, schade aan banden en sleepkosten zijn bijvoorbeeld voor rekening van de huurder. Alamo biedt hiervoor het Roadside Service Plan voor $5.99 per dag.

Ook nog aardig uit de kleine lettertjes van Alamo; wanneer het voertuig beschadigd is, heeft Alamo het recht u geen vervangende auto aan te bieden.

joanna
19-07-08, 11:56
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, heb natuurlijk ook nog op andere wijze via de grote maatschappijen aan prijsvergelijking gedaan. En de keuze voor Dollar was gebaseerd op wat er in de systemen van Eautohuur beschikbaar was. Hier kwam een leuke prijs uitrollen die ik bij de andere niet heb kunnen vinden (E 600 voor 16dgn/7 pers Dodge Caravan incl.extra bestuurder/tank).
Vorig jaar vertelde die mevrouw bij ophaallocatie Miami South Beach, dat Alamo gestopt was met assistence in het pakket en dat dit tegenwoordig apart berekend wordt. Kostte me toen $ 5 per dag extra. Handig als je onderweg met een lekke band of autopech komt te staan. Zeg maar soort ANWB assistentie. Gaf me een prettig gevoel toen we een "ommetje" hebben gemaakt in de Everglades over een hobbelweg in the middle of nowwhere (wel bereik telefoon! en genoeg water, maar ik dwaal af).
gr,
Ann

Teleton
19-07-08, 19:01
(E 600 voor 16dgn/7 pers Dodge Caravan incl.extra bestuurder/tank).

Da's inderdaad een goeie deal\\:D/. Denk je overigens dat je voldoende bagageruimte hebt? Jullie reizen toch met 6 personen? Wij hadden deze auto met z'n zessen (4V 2K) en dat paste allemaal maar net. Tassen moesten op schoot. Bij verblijf in een villa niet zo erg. Bij een rondreis moeten dagelijks de koffers mee. Ik durf het bijna niet te zeggen maar....bij een rondreis zou ik een maatje grote kiezen. En ik werk niet voor Dollar.......;)


(...over een hobbelweg in the middle of nowwhere Aansluitend aan het verzekeringsverhaal in dit topic: Volgens mij gelden de verzekeringen voor de huurauto's alleen op het verharde wegennet. Een gravelroad wordt bijvoorbeeld niet als verharde weg gezien.

suzanne
31-07-08, 11:54
Weinig echte autoliefhebbers hier? Het valt mij op dat vele van jullie toch vrij simpele, doorsnee auto's huren tijdens de vakantie! Eigenlijk auto's die je hier ook hebt, als eigen/lease auto!

Wij huren een week een Corvette (voor degene die deze auto kennen) en de andere dagen een Mustang... De Mustang is om de kosten een beetje te drukken, want 18 dagen Corvette maakt je ernstig blut! ;)

Njit
31-07-08, 11:59
Wij huren een auto vooral om van A naar B te gaan. En dan is het toch wel prettig als je een beetje ruimte hebt. In een Corvette of Mustang kun je niet echt veel koffers kwijt.

Maar in een SUV rijden is ook een leuke ervaring hoor

suzanne
31-07-08, 12:39
Ja wij zijn maar met z'n tweetjes dus hebben niet onwijs veel spullen mee! Zeker geen koffers, ben al hard op zoek naar een handige extra weekendtas om mee te nemen!

Van A naar B moeten we hier al iedere dag met een gewone auto ;) Zelf houd ik niet zo onwijs van SUV's e.d. maar dat is natuurlijk persoonlijk! Laatst hadden we een Land Rover Discovery (dacht ik...?) in de Ardennen, nou das toch echt geen rijden hoor! Eng ding ;)!

Zijn er wel meer mensen die wat 'exclusievere' auto's hebben gehuurd? Ben benieuwd naar die ervaringen!

Kijk vooral uit naar het stuk rijden naar en van de Key West! Dat is eigenlijk de reden waarom we die dagen een wat leukere auto hebben gehuurd! :p

Ta2 Gerrit
31-07-08, 12:54
Wij hebben ooit voor de humor eens een Caddy DeVille STS Northstar met alle opties gehuurd en ook flink mishandeld, maar daar is het bij gebleven.

Verder vooral veel Trail(Blazers) en Tahoe's (al naar gelang het gezelschap), maar de laatste tijd gaan we voor de prijsvriendelijke Equinox or similar (RAV4, Sportage) e.d., want uiteindelijk is het maar een vervoermiddel, zoals Njit al zei, hoewel ik wel graag wat hoog zit. Dat is dan wel een criterium.

En de Corvette, Firebird en Blazer hebben hier de oprit al gesierd, dus die hoeven niet meer zo.
Een Dodge Viper staat nog wel op het lijstje, dus wie weet......

Teleton
31-07-08, 20:18
Maar voor een paar 10tjes meer heb je wel een grotere auto


...en voor een paar tientjes minder rijd je in diezelfde grote(re), fijne auto, want als je economy huurt, krijg je minimaal een compact, maar soms ook een intermediate car mee. Ook wel eens een leuke rode Jeep "gevonden". Bedrijven als Alamo en Dollar hebben niet eens een Economy Row als je de auto ophaalt....

Staar je niet blind op een bepaald model, je huurt in een bepaalde categorie, or similar. Als je jezelf echt op een full-size car wilt tracteren, kan je het best direct in die categorie huren. In de drukkere periode is ter plekke upgraden meestal niet voordeliger.

Corry
31-07-08, 20:44
Voor mij persoonlijk is een Corvette ongeveer het ergste wat me kan overkomen. Wat een VERSCHRIKKELIJK lelijk ding is dat zeg. Ik roep dit tot grote hilariteit van man en zoon al jaaaaaren en ze laten niet na me op elk lelijk verhicle te attenderen.
Leuk detail. De vriendin van mijn zoon heeft zo'n monster(zij woont in TX) en dat is nog vintage ook. Dus MEGA $$$$$$ waard. IK KAN WEL JANKEN!!!:(:(

Ta2 Gerrit
01-08-08, 16:18
Equinox geboekt, ze worden steeds goedkoper :-) Volgende keer krijg je geld toe.
13 Dagen Alamo Gold (maar dan Duits) voor €292,- inclusief alles.

Michael66
03-08-08, 14:44
Ik heb afgelopen dinsdagavond in Orlando mijn EQ-klasse auto opgehaald .... die was er dus niet meer. Toen kreeg ik een auto mee uit de "crossover"-klasse, een Dodge Journey. Volgens mij gewoon een iets grotere SUV. Ik had nog niet eerder van die crossover-klasse gehoord. Iemand?

FrankS
03-08-08, 15:41
De Dodge Journey is net onder de Grand Voyager gepositioneerd. Iets kleiner, maar met een beter onderstel en ook met Stow 'n Go. Volgens mij geen verkeerde auto.

Ta2 Gerrit
03-08-08, 15:43
Wel van gehoord (denk aan de Captiva) en gisteren stond net de introductie van de Journey in de krant.
Ziet er mooi uit (maar dat had ik op jullie website al gezien) en krijgt ook een leuke beoordeling.
Mocht je hem willen kopen, hier gaat hij vanaf een 27 mille, in de US ongetwijfeld ver onder de $20.000 :-(

mattrob
04-08-08, 00:06
Mijn ouders kregen deze in mei ook mee, toen ik de EQ voor ze had gehuurd in Los Angeles. Zij waren er supertevreden mee, en ik zie ze hier in Orlando zo nu en dan ook rijden. Ik vind het mooie auto's. 'Bijna' een BMW X6 (ook crossover klasse volgens mij), maar dan net wat anders :mrgreen:

Chicco68
04-08-08, 01:37
Ik was net nog even aan het snuffelen in de reispapieren en zie dat ze voor mij een midsize SUV hebben gereserveerd in het type Jeel Liberty. Echter als ik op de site van alamo.com kijk komt er bij de midsize SUV een Chevrolet Equinox uit (wat ik dus dacht dat we gehuurd hadden...)
Maar meest belangrijke vind ik dat er in de reisgids waar we geboekt hebben (Thomas Cook) dat Alamo in Miami een zogenaamde Choice Line hebben. Wat dus in zou houden dat ik uit dedoor mij gereserveerde categorie een auto buiten op de parkeerplaats kan uitzoeken. Dus ben benieuwd welke auto er straks daadwerkelijk met ons de reis door Florida zal gaan meemaken ;)

mattrob
04-08-08, 03:51
Wij hebben 3 weken geleden onze eerste Midsize SUV bij Alamo opgehaald in Miami. Een 1 week geleden onze tweede Midsize SUV bij Alamo in Miami. Je kan daar gewoon kiezen uit een flinke groep Midsize en Standard SUV's. Dat is dezelfde rij, dus wees vrij om een mooie uit te zoeken. Wij hebben een Chevrolet Trailblazer LT (dat laatste is de luxe versie), en een Toyota RAV4. Drie weken terug hadden we veel keuzes, een week geleden moesten we zelfs wachten tot de aanlevering van een SUV (hele parkeerplek was leeg). Dus kies een mooie uit :wink:

Chicco68
04-08-08, 10:47
Kijk, dat is mooi om te horen Mattrob.
Zijn in ieder geval mooie auto's. Die Toyota RAV4 is inderdaad ook een mooie auto maar in eerste instantie probeer ik toch iets "amerikaans" te bemachtigen als het kan. Heb je trouwens ook de Chevrolet Equinox in die rij zien staan?
Verder vraag ik me eigenlijk af, hoe oud zijn die huurauto's ongeveer? Moet ik denken aan auto's van 2 - 3 jaar oud of ....?

Teleton
04-08-08, 12:14
Moet ik denken aan auto's van 2 - 3 jaar oud of ....?

Ben je mal, zo lang gaan ze bij de grote verhuurmaatschappijen meestal niet mee hoor. Ik kan me niet herinneren ooit een auto van een jaar oud gehad te hebben, wel vaak een spikspinternieuwe met maar een paar miles op de teller.....:-\"

Nu zie je het niet meer maar vroeger stonder er wel auto's die nog geen kenteken hadden. Dan had je een handgeschreven postertje op je achterruit.....Wij vonden dat maar niks en hebben een auto met en echt kenteken genomen.

mattrob
04-08-08, 14:27
Equinox stond er ook ja, Jeep Cherokee, Saturn Vue, en nog meer Amerikanen. En dan de Chevy Trailblazer.

Volgens mij zijn ze maximaal 1 jaar oud. Verhuurmaatschappijen hebben vaak speciale afspraken met auto-dealers, dat ze ze precies 1 jaar of 0,5 jaar hebben en dan tegen een 'vaste' prijs weer kunnen terugverkopen.

C. Minnaard
05-08-08, 22:17
Hoi, wij huren in ieder geval nooit meer bij Alamo. Het huren van een auto hebben we eerder wel bij Hertz gedaan en zakelijk ook wel bij Avis. Nog nooit echter zo onbeschoft behandeld als bij de balie van Alamo door ene Kim (man, afro-am.), die een paar keer wegliep om onduidelijke redenen, dreigde dat we nergens voor verzekerd waren en ook geen GPS zouden krijgen, terwijl we een gold pakket+ hadden met GPS dus. Als er iets zou gebeuren hoefden we ook niet bij Alamo aan te komen en als we hem zouden aanrijden dat zouden wij in de gevangenis komen enzv. Het ging maar door. Uiteindelijk vertrokken naar de SUV parkeerplaats na flink zeuren met GPS, en daar helaas geen trailblaizer, maar een Toyota RAV4 uitgezocht, dit was de enige Toyota met een afdekzeil voor de achterbak, en dat wilden we wel hebben omdat de koffers dan uit het zicht zouden zijn als we onderweg parkeerden op de rondreis. Bij het uitrijden mocht ik hem echter meteen in z'n achteruit zetten omdat de auto electronisch werd afgekeurd. Uiteindelijk met een Jeep vertrokken waarvan hetpaneel van de bedrading onder de knoppen van de raambediening los zat. Verder prima gereden hoor, en bij teruggave ging ook alles vlot en prima, maar toch....
In ieder geval veel veilige miles voor iedereen, groetjes, Carla

PENPE
07-08-08, 00:34
...Uiteindelijk met een Jeep vertrokken waarvan hetpaneel van de bedrading onder de knoppen van de raambediening los zat....:-$ De amerikaanse autos hebben niet het afwerkingsniveau zoals wij die van onze europeese merken zijn gewend. 2 jaar geleden had ik een spiksplinternieuwe Chevy TrailBlazer bij Alamo en daar hing ook een kabelboom los onder de bestuurderstoel, in april had ik een ( ook helemaal nieuw ) een Dodge Caravan, daar schoot regelmatig het bekledingpaneel aan de achterkant van de bestuurderstoel los :-s

ok, ik mag dan wel 116 kilo wegen :oops: maar de bestuurdersstoel van mn eigen Citroen houdt zich prima...

Groetjes,
Pieter

remco n.
09-08-08, 11:44
Hoe zit het trouwens met een navigatie systeem ik ben er ongeveer 11 dagen hoeveel betaal je dan voor zo'n ding ? Sommige vinden het vaak overdreven maar ik heb een heel slecht richtingsgevoel dus voor mij is het wel van belang er 1 te huren. Scheelt een hoop ergernis. En ben je ook verplicht die dingen te huren via een credit card of kan je ook contant betalen ?. Ik wil mijn credit card namelijk zo min mogelijk gebruiken.........

Njit
09-08-08, 12:11
Haha nee zover laat ik het ook weer niet komen. Hoe zit het trouwens met een navigatie systeem ik ben er ongeveer 11 dagen hoeveel betaal je dan voor zo'n ding ? Sommige vinden het vaak overdreven maar ik heb een heel slecht richtingsgevoel dus voor mij is het wel van belang er 1 te huren. Scheelt een hoop ergernis.

$10 per dag volgens mij. Maar je kan bij sommige Online carbrokers de navigatie er ook al bij huren.
Bijvoorbeeld hier: http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=wi

Verschil is 5.46 euro per dag bij een Economy (= $8.46). Dan heb je het alvast betaald en hoef je dat ter plaatse niet meer te doen.

Bij Alamo krijg je een Garmin Streetpilot mee:

http://www.gpsmagazine.com/assets/garmin_c330.jpg

Chicco68
09-08-08, 14:20
Ik betaal inderdaad bij Alamo € 5,50 per dag voor de GPS.
Ik heb alleen het premium pakket bij Alamo, zover ik in de voorwaarden heb kunnen lezen is dit ongeveer zoiets als jullie hier omschrijven mbt de Gold optie.

Njit
09-08-08, 15:09
Navigatie kun je bij beide pakketen afsluiten. All-Inclusive/Gold

remco n.
09-08-08, 16:05
ja kon inderdaad maar was gezien de Dollar koers was het duurder hier te bestellen dan daar ter plekke te nemen. Ik twijfel alleen een beetje of de navigatie wel nodig is aan de ene kant kan je het geld wellicht beter besteden aan eten en andere leuke dingen. Aan de andere kant is verkeerd rijden ook geen pretje........

FrankS
09-08-08, 16:24
Een TomTom One V3, met Amerikaanse kaarten, kost bij Wal*Mart $142. Zelfs met de huidige "slechte" koers van 1.50 is dat ruim onder €100.

rotarynette
10-08-08, 13:48
Wij maken er altijd een "sport" van bij hun,hier betalen wij voor economy gold" en aan de balie uiteraard de standaard vragen van hun zoals,tja dit is een te kleine auto,is maar een 4 cilinder e.d.
Dan onze hamvraag,wat heb je voor beters te bieden,zo hadden we laatst voor $130(extra voor 2 wkn!) een Hemi c100,heel leuk om mee te rijden,als we die vanuit hier hadden gehuurd waren we veel meer kwijt.
Echt weer hollands.....8-[.
Maar dat leer je in de jaren dat je naar de USA gaat....

ilssse
10-08-08, 14:16
haha inderdaad echt Hollands maar wel slim ;)
Wij hebben via eautohuur.nl geboekt. was vrij goedkoop en kwamen bij Dollar terecht. Daar hadden we een Dodge Charger gehuurd maar die was er niet meer dus kregen we een vette Chrysler 300 mee :D

remco n.
10-08-08, 14:28
nah ik ben verder niet op een zuipbak uit ofzo de benzine is duur genoeg dat spendeer ik liever aan andere dingen eerlijk gezegd.
Ik heb nu de intermediate vandaar dat ik eerder vroeg in dit topic wat voor auto je dan ongeveer mee kan krijgen.....

utah
10-08-08, 20:46
Bij mij gaat hem niet over "een zuipbak" of niet. Veeleer zit ik liever veilig in iets grotere wagen waarbij je (in ons geval een jeep) ook beter zicht hebt op het verkeer. Ook hier thuis worden de wagens aangekocht met in de eerste plaats het aspect veiligheid. Hoewel amerikaanse wagens niet uitblinken qua veiligheid verkies ik dan toch liever een "tank" boven een "koekenblik".

Ten slotte: in de US is het pas compleet als je met een "amerikaander" op weg bent? Niet?

remco n.
10-08-08, 23:50
Vind ik niet direct, het is belangrijker dat tie een beetje zuinig rijdt een Jeep is vaak gelijk een slurper dan heb ik liever een normale auto in de middenklasse die overigens net zo veilig zijn. Bovendien kennen ze in Amerika niet eens koekblikken weet ook niet welke auto je daar onder verstaat want ook die auto's zijn veilig.
Zeker als je veel binnen de bebouwde kom moet rijden hoef ik niet zo'n auto die dan 1 op 6 rijdt ofzo......

Chicco68
11-08-08, 16:13
Zo zie je maar weer dat iedereen andere dingen belangrijk vindt. Ikzelf ben wat dat betreft een beetje een "autogek" dus een US-car rijden in de USA is voor mij zowieso een "must" ;)
Verder maak ik me om het benzineverbruik niet echt druk aangezien mijn auto hier in Nederland ook al 1 op 6,5 rijdt.... Het verbruik van de wagen in de USA kan alleen maar beter worden toch? :p
Maar ja, nog even terugkomende op mijn reservering bij Alamo..... ik heb vandaag nog even contact opgenomen met Thomas Cook om te vragen hoe het nu precies zit mbt wel/geen volle tank bij vertrek - wel/niet betalen voor de 1e volle tank - wel/niet auto terugbrengen met een volle/lege tank in verband met het feit dat ik het "premium-pakket" heb genomen.
De medewerkster kon me echter niet vertellen hoe het nu precies in elkaar zat en gaf aan dat Alamo zo veel verschillende pakketten heet dat dit aan hun lag.
Aangezien ik dus bij Thomas Cook niet echt verder kom wil ik vragen of iemand van jullie misschien ooit eens een auto bij Alamo heeft gereserveerd via Thomas Cook en hoe e.e.a. nu zit met het "premium-pakket".

Njit
11-08-08, 16:28
Alamo.NL kent alleen een All Inclusive en een Gold pakket. Bij USAReisen heet het weer iets anders maar komt op hetzelfde neer.

All Inclusive
Unlimited kilometres/mileages, Collision Damage Waiver, Extended protection, third party insurance, state surcharge and state/provincial tax and airport fees. Excluding: Additional Drivers & Fuel.

Gold
unlimited kilometres/mileages, Collision Damage Waiver, Extended protection, third party insurance, state surcharge and state/provincial tax, airport fees, 3 additional driver charges, one tank of fuel.

Premium pakket is geen term die Alamo zelf gebruikt. Vind het daarom ook raar dat ze bij Thomas Cook niet weten wat ze nu precies verkopen. Schept niet echt vertrouwen.. Overigens kan ik op ThomasCook.nl helemaal geen USA reis boeken. Hebben ze die alleen in het reisburo ?

remco n.
11-08-08, 20:22
Zo zie je maar weer dat iedereen andere dingen belangrijk vindt.Pfff 1 op 6.5 nee ik ga niet hard werken om dat vervolgens allemaal aan benzine uit te geven ik rij hier in nederland ongeveer 1 op 15 en dat is gewoon op benzine en dan nog vind ik het al duur zat.
Ik heb ook de Gold optie puur omdat de volle tank anders ter plekke betaald dient te worden aan Alamo en hun dan 30 procent hogere prijzen berekenen. Beetje raar dat Alamo je daar niet vrij in laat maar goed. Eigenlijk heb ik aan die extra bijrijder verzekering dus niks want m'n vriendin heeft geen rijbewijs :razz:

Teleton
11-08-08, 20:49
. Vind het daarom ook raar dat ze bij Thomas Cook niet weten wat ze nu precies verkopen. Schept niet echt vertrouwen.. ?

Wanneer iemand niet uit kan leggen wat hij verkoopt zou ik inderdaad maar een deurtje verder gaan. Enne....Waarom Thomas Crook? Weer een schakel ertussen die er wat aan moet verdienen. Misschien toch nog eens even de prijzen vergelijken?????

Chicco68
11-08-08, 23:13
Premium pakket is geen term die Alamo zelf gebruikt. Vind het daarom ook raar dat ze bij Thomas Cook niet weten wat ze nu precies verkopen. Schept niet echt vertrouwen.. Overigens kan ik op ThomasCook.nl helemaal geen USA reis boeken. Hebben ze die alleen in het reisburo ?
Nou, ik denk dat ik er wel achter ben, in die zin dat we zelf onze vakantie hebben samengesteld. Als je dat namelijk doet bij een reisbureau is het reisbureau zelf aansprakelijk zouden er dingen verkeerd zijn qua boeking. Als je gewoon een kant-en-klare vakantie boekt bij het reisbureau is de Operator hiervoor aansprakelijk en dus niet het reisbureau.
Dus ik heb het idee dat men denkt in de trend van: "hoe minder gespecificeerde info hoe minder klachten/aansprakelijkheidstellingen we achteraf kunnen krijgen".
Verder hebben we geboekt uit een Duits boek van Thomas Cook. Mogelijk dat daarom hierover op thomascook.nl ook niks is te vinden.
Echter ik ga morgen persoonlijk nog maar eens naar het reisbureau. Als men iets verkoopt moet men mij ook maar duidelijk maken WAT men verkoopt!


Enne....Waarom Thomas Crook? Weer een schakel ertussen die er wat aan moet verdienen. Misschien toch nog eens even de prijzen vergelijken?????
Nou, omdat dit het dichtsbijzijnde reisbureau is en we het regelen van de vlucht etc. toch aan het reisbureau wilden overlaten.

Ik heb nog even gekeken op Thomascook.de en kom daar onder "Alamo Rental Terms" het volgende tegen:

FUEL POLICY

A full tank of gas is purchased at the time of rental. The Service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning the car (there is no credit for remaining fuel).

Verder zie ik nog staan dat:
Das benzin ist im Mietpreis nicht inklusive. Bei Buchung der Premium-Pakete ist die 1. Tankfüllung inklusive (Ausnahme Anmietung Manhattan)

Dus zover ik het nu zie staan is de tank in ieder geval vol en ook inclusief. Verder is er inderdaad geen verplichting om de auto vol af te leveren. Nu nog de vraag of, als ik de tank leeg terug breng, ik dan alsnog moet betalen voor de tank of dat dit ook bij het "premium-pakket" hoort.
Dus dat wordt mijn eerste vraag morgen bij Thomas Cook ;)

Yvet
12-08-08, 00:36
Die vraag is dus simpel te beantwoorden.

Je krijgt altijd een auto met een "volle" tank mee, vol betekent gewoon vol en niet afgetankt.
Als je een normaal pakket hebt dan moet je je auto ook weer vol inleveren.
Althans dit was vroeger zo, tegenwoordig zoals jij ook schrijft wordt je een tank benzine in de maag gesplitst als je een normaal pakket neemt, je btaalt dan bij afname van de auto je tank benzine vooruit aan hun en zij rekenen geen $4 per gallon zoals de benzinepomp dat doet, maar zomaar $7-$7 per gallon, dan betaal je dus altijd veel te veel.
Dus bij dit premium pakket zit die tank benzine en mag je hem leeg inleveren, waarvoor je dan vooraf al betaald aan je reisburo (zeg maar) en je dus veel minder voor betaald omdat het verschil normaal pakket en premium pakket vaak kleiner is dan een volle tank ebtalen.

Bij je premium pakket zit dus een tank benzine en die hoef je dus niet vol terug te brengen, je mag de auto dan gewoon inlevern met de benzine die er nog inzit (of zoals sommige en sport ervan maken zo leeg mogelijk).

Chicco68
12-08-08, 00:59
Yvet, hoe kom je erbij dat ik hem leeg mag inleveren? Althans dat ik, ondanks dat hij leeg is ingeleverd, ik er achteraf toch geen rekening van krijg als ik bij de balie sta van $7 per galon?
Dat ik een volle tank krijg als ik de auto krijg en dat ik daarvoor niet hoef te betalen is nu inderdaad duidelijk, echter ik kan nergens vinden dat men bevestigd danwel ontkent dat, als ik de auto "leeg" aflever ik daar wel/niet voor hoef te betalen.
Er staat alleen dat de 1e tankvulling inclusief is en dat je hem niet hoeft vol te tanken voordat je hem komt inleveren (en dat je uiteraard geen geld terug krijgt voor de benzine die er nog in zit).
Dus ik ben echt benieuwd hoe je bij die conclusie komt.
Zover ik alles kan nazien staat er gewoon NERGENS hoe er gehandeld wordt nadat ik de auto "leeg" heb ingeleverd...........

Njit
12-08-08, 07:54
Er staat alleen dat de 1e tankvulling inclusief is en dat je hem niet hoeft vol te tanken voordat je hem komt inleveren (en dat je uiteraard geen geld terug krijgt voor de benzine die er nog in zit).
Dus ik ben echt benieuwd hoe je bij die conclusie komt.

Leeg inleveren betekent ook echt leeg inleveren. Dus rijd je auto met de laatste druppel benzine bij Alamo binnen. Als de tank benzine er niet bij zit dan krijg je een rekening voor het weer aftanken. Maar nu dus niet...

utah
12-08-08, 21:45
Bij het ontvangen van de tickets staat er bij de reservatie van Alamo: "Chevrolet Trailblazer or similar".

Kan dus ook weer alle kanten uit....8-[

Wordt dus afwachten blijkbaar.[-o<

Njit
12-08-08, 22:03
Da's normaal. Je huurt een klasse, geen merk of type auto.

michachael
16-08-08, 22:22
Hallo,
indien je om 17u20 naar huis vliegt, wanneer zou je dan ongeveer de huurwagen moeten afleveren (Alamo - aan de luchthaven) zodat je nog op tijd bent voor je vlucht? ik heb 13u30 gezet geschreven bij het boeken...

JKG
16-08-08, 22:41
Zou &#180;m zelf rond 14u-14.30u dan inleveren, met de shuttle naar het vliegveld (ik weet niet waar je vandaan vertrekt naar NL, maar bij Miami heb je shuttlebusjes) en dan heb je genoeg tijd om in te checken en richting de gate te gaan om daar nog eens een tijdje te wachten. Zou gewoon minimaal 2 uur van te voren toch echt wel op het vliegveld zelf willen zijn.

key_west
16-08-08, 23:11
Altijd voor het uur dat je hem hebt opgehaald,dus heb je hen bv om 10uur gehaald dan voor 10uur terug brengen anders kan het je een dag extra huur kosten.

michachael
16-08-08, 23:25
oh tof om te weten!
We huren de auto in orlando om 20u,dus als ik dan bij vertrek rond 14u de auto drop,is dat geen probleem?

Had namelijk op het formulier van usareisen.de vermeld dat ik de auto om 13u30 terug zou brengen. Maar achteraf bekeken is dit wellicht wat te vroeg...

JKG
16-08-08, 23:42
Dan moet ie dus om 19u terug zijn... maar dat lijkt me geen probleem.
Ik heb me nooit bezig gehouden met die uren. Ik huur een auto van een datum tot een datum en lever 'm in voor ik vertrek, het reisbureau zorgt er maar voor dat het allemaal goed verloopt en ik neem aan dat usareisen dat ook heeft gedaan.

Ton
16-08-08, 23:50
Ik kom net terug uit Miami en heb mijn wagen ingeleverd bij Hertz airport. Eea heeft 50 minuten in beslag genomen. En afhankelijk of je kan inchecken qua via Internet qua stoelkeuze anders gewoon 3 uur van te voren aanwezig zijn.

joanna
17-08-08, 00:19
Altijd voor het uur dat je hem hebt opgehaald,dus heb je hen bv om 10uur gehaald dan voor 10uur terug brengen anders kan het je een dag extra huur kosten.

Ik zou hier niet altijd vanuit gaan. Heb toevallig zelf geboekt en twee uur later inleveren scheelde mij geld omdat dan net het iets goedkopere weektarief geld. Ik weet dit vanuit mijn werk hier in NL dus altijd even goed narekenen wat het effekt is van uurtje vroeger of later.

Succes, gr.Ann

JKG
17-08-08, 02:15
Ton, 50 minuten? Dat is echt lang. Ik neem aan dat Hertz ook op een industrieterreintje zit bij Miami Airport, net als de rest van de verhuurders? Bij Dollar was het aan komen rijden, ze lopen een rondje om de auto, bekijken mile-stand en je krijgt een bonnetje. Ik denk dat het nog geen 2 minuten werk was... was het druk dat het 50 minuten duurde?

C. Minnaard
17-08-08, 21:02
Bij Alamo in Miami roepen ze op de heenweg al om dat je twee en half uur voor je vlucht vertrekt de auto moet inleveren en dat dit voldoende tijd geeft om in te checken. Wij hadden daar ook tijd genoeg. Carla

Ton
17-08-08, 23:04
JKG,
Het was inderdaad erg druk , iedereen moest administratief eea afhandelen en natuurlijk sta je dan in de verkeerde rij. Veder is Hertz een perfect organisatie en ook de mogelijkheid om overal je wagen te droppen voor niets. Bij pech staat 15 min later AAA bij je auto om eea te verhelpen. Maar inderdaad ik denk dat dit veel sneller moet kunnen maar mijn raad is toch kom op ijd, er kan altijd wat tegen zitten !

Ta2 Gerrit
25-08-08, 22:47
usareisen.de is zeker &#233;&#233;n van de goedkoopste en qua service zijn ze allemaal wel goed.
In een Minivan kan zeker een 2-ling kinderwagen en 2 koffers. Dan kunnen er zelfs nog personen bij in.
Ook de SUV's kunnen deze spullen wel bergen. inclusief nog wat personen en een chauffeur.

hoekie
27-08-08, 23:58
Hai allemaal!
Ga ook binnenkort naar Florida, echt een straf! ;-) Maar heb een vraagje, het is duidelijk nu dat ik m'n auto bij usareisen.de moet huren en dat de Equinox een goede keuze qua auto is. Maar hoe zit het met een navigatie systeem? Ga met een vriendin die NIET kan kaartlezen maar heb gehoord dat Florida niet moeilijk is qua wegennet.
Zie allemaal updates ook op de site staan voor die navigatiesystemen maar heb er echt geen kaas van gegeten.. :-P Is dat makkelijk te doen of anders een kaart kopen voor een geleende Tom Tom?!
Natuurlijk kan ik altijd een navigatie erbij huren, is dat dan handiger om dat gelijk bij de reservering te doen of op de locatie zelf?
Kan iemand me iets wijzer maken wat nu een goede (en als 't kan goedkope ;-) ) keuze is?
Thanks!!

Njit
28-08-08, 08:45
Over het wel of niet huren van een navigatiesysteem zijn de meningen verdeeld. Maar persoonlijk zou ik er wel 1 meenemen als de kaartlezende partij niet kaart kan lezen. Scheelt namelijk een hoop stress en ruzie (ik ben zelf de partij die niet kaart kan lezen - heb een enorm slecht richtingsgevoel. Een blinde postduif zou het nog beter kunnen - dus ik spreek uit ervaring).

Je betaalt ter plaatse $10 per dag. Als je hem hier (of in Duitsland) koopt betaal je hetzelfde in euro's. Voor die 12 dagen betaal je dus ca $120 (ca 81 euro).
Je zou ook ter plaatse een TomTom kunnen kopen (of een Garmin oid), die kosten rond de $150 (ex tax). Maar ja, moet je wel eerst naar de winkel rijden/navigeren. En ik weet ook niet zeker of die in het Nederlands kunnen navigeren.

calypso
28-08-08, 08:51
Van de TomTom die je in de US koopt weet ik zeker dat je die ook hier in Nederland kunt gebruiken met de Nederlandse taal erop. Enig probleem is dat je de kaart erbij zult moeten kopen want die staat er niet op.
Heb vorig jaar mijn vriendin in Atlanta ook een TomTom gekocht en daar stonden gewoon alle talen op dus gebruiken kun je hem zekers. kwestie van de taal te wisselen dus.

hoekie
29-08-08, 13:38
Ok dan. Dus nu alleen nog twijfel tussen daar kopen of gewoon maar huren. :-s
Weet iemand hoe duur die kaarten zijn? Of zit die van Florida er gelijk bij als ik hem daar koop? Neem aan van wel toch? Dan moet ik alleen hier dan een kaart weer voor de EU of zoiets kopen zeker?

PENPE
29-08-08, 13:44
Hoi,

Ik heb een paar maanden geleden op/via E-Bay een USA-kaartje gekocht voor mijn GARMIN.
Ondanks dat ik invoerrechten moest betalen, was ik nog steeds de helft goedkoper uit dan bij aanschaf gewoon in Nederland. ( prijs incl invoerrechten was 77 euro, kaartje kost in NL 159 euro... )

Dus als ik jou was, zou ik nog ff 'shoppen' !!

Groetjes,
Pieter

Ta2 Gerrit
29-08-08, 14:19
Alweer :-); bij de Walmart, Tomtom One met USA kaart voor rond de $140 ex. tax

http://www.walmart.com/browse/GPS-Navigation/TomTom/_/N-73llZ1z0h7ro?catNavId=538883&ic=48_0&path=0%3A3944&ref=125875.331257+500500.4293901716 (http://www.walmart.com/browse/GPS-Navigation/TomTom/_/N-73llZ1z0h7ro?catNavId=538883&ic=48_0&path=0&#37;3A3944&ref=125875.331257+500500.4293901716)

utah
18-09-08, 22:08
Wij werden meegenomen door het busje van Hertz...

De chauffeur zag ons staan wachten en vroeg ons waar we moesten zijn (nadat de andere twee koppels waren ingestapt) en bracht ons tot bij Alamo (5 Usd fooi gegeven)

Susie One
19-09-08, 00:55
Hebben vandaag de auto ingeleverd en konden een dag bij betalen en hadden geen poot om op te staan.

Gezien het hele verhaal en de toestand die wij op het vliegveld hadden bij Alamo (aansmeer praktijken, wat op het forum al bekend is huren wij de volgende keer een auto weer bij Avis).

Groetjes uit Miami (zonnig met soms een wolk)
Susie One

Njit
19-09-08, 09:46
Zal inderdaad bijbetalen worden. Heb op zelfde plek hetzelfde gezien bij een Duitse toerist die maar één uur te laat was blijkbaar. En bijgevolg een volledige dag moest bijbetalen.

Ook dit staat duidelijk op je huurcontract vermeld. Meestal heb je een marge van 29 minuten vanaf je huurtijd. Ze moeten ergens de grens trekken ook.

@Suzie One: ook bij Avis moet je bijbetalen als je te laat bent. Jezelf de volgende keer gewoon iets beter voorbereiden. Als je op het vliegveld huurt kun je er meestal dag-en-nacht terecht. Op andere verhuurlocaties ben je aan bepaalde tijden gebonden. Deze zijn gewoon online te vinden.


Late Charges

Most Avis rentals are based on a 24-hour day. A car rented at 10AM for a one-day rental is due back at 10AM the next day. There is a 29-minute grace period. If the car is returned within the 29-minute grace period there will not be any additional hourly rate. Beyond the 29-minute period, an hourly rate will apply until it equals the rate for an additional day. Charges for optional services such as LDW, etc. are charged as full days after the 29-minute grace period. If a vehicle is returned beyond the parameter associated with a specific rate code the rental may revert to a higher applicable rate.


Late Charges / Overtime

Late Charges are also known as 'Overstay Fees'.

Alamo calculates rates based on a 24-hour period.

The rental rate will be calculated based on the return time agreed upon when picking up the vehicle. If the vehicle is kept longer than originally planned, a daily overstay fee may be added to each rental day. This late charge is in addition to any extra daily/weekly rates. The rental agreement will specify if a late charge will apply and will specify if rates are subject to retroactively change.

Daily/weekly rates may also retroactively increase from the start of the rental if the vehicle is kept beyond the agreed return date and time.

A grace period of 30 minutes applies to rentals within the U.S. Within the European Union, there is a 59-minute grace period, thereafter a further full day's rental will be charged.

knaapje
19-09-08, 14:14
Ik heb onlangs via een bekende Duitse organisatie een Alamocar gereserveerd voor komende oktober.
Bij de bevestigingsmail zat een voorbeeld contract, weliswaar in het Duits, en een invulformulier om zelf vast al je persoonlijke gegevens, rijbewijsnummer, verblijfplaats enz, in te vullen dan kan je het aan de balie overhandigen. Op dit formulier staat al in het Duits en Engels voorgedrukt:

I won't accept any upgrades or car-class-changes if this results in any additional charges to me. If the car I reserved (see voucher) is unavailable for any reason, I expect to be provided with a higher class car at no additional charge.

en

I don't want to purchase the optional Roadside Service Plan.

Bovendien zit er een komplete uitleg over het roadplan bij.

Uiteraard kan je deze tekst doorhalen als je het wel wilt afsluiten.

Meedenken met de klant en service.. of niet?

Knaapje

Njit
19-09-08, 14:25
Bij een ander bedrijf kreeg ik ook iets dergelijks mee bij mijn Voucher. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.


Wees alert op extra's & upgrades
Helaas komt het nog al eens voor dat ijverige medewerkers van autoverhuurbedrijven ter plaatse u allerlei verzekeringen en extra's proberen
te verkopen. Een aangeboden upgrade is zelden gratis en indien men aangeeft dat de door u gereserveerde auto niet beschikbaar is, dan dient de verhuurder u een grotere auto zonder meerkosten aan te bieden.
Met name de afkoop eigen risico (in het Engels: Excess Damage Waiver of franchise) proberen ze u zeer actief te verkopen. U heeft vooraf bij xxxxx Cars de NoRisk garantie afgesloten waarmee tegen alle mogelijke schades bent verzekerd (zie ook de No Risk voorwaarden bijgesloten).U heeft dus g&#233;&#233;n extra verzekeringen nodig!
De medewerker van het verhuurbedrijf zal een huurovereenkomst opmaken. Vriendelijk verzoeken wij u alert te zijn bij het ondertekenen van deze huurovereenkomst. Zorg ervoor dat u weet waar u voor tekent.

Chicco68
19-09-08, 14:38
Op de auto moesten we wat langer wachten want ze hadden er geen 1 op voorraad in de equanox klasse. Na 10 minuten werd er een rav4 v6 voorgereden met 15000 mijl op de teller.
Mmmm misschien heel zwart/wit, maar als men op dat moment geen op voorraad heeft (dus zoals jij omschrijft moet wachten op een auto), kan men dan niet vragen voor een gratis upgrade? Kan naar mijn mening natuurlijk niet zo zijn dat men straks zegt dat de auto uit je klasse over 30 min binnen komt en of je even 30 min wilt wachten.....

Carlo
20-09-08, 13:38
Op zich erg goed dat ze dit meesturen, USA Reisen doet dat ook. Maar ga er niet van uit dat als je dit aan de balie laat lezen dat men zich daar dan ook aan houdt. Het is meer een reminder voor jezelf dat je niets extra's moet tekenen als je dat niet wilt. Mijn ervaring is dat ze nauwelijks naar je voucher of andere papieren kijken. Juist omdat de auto al is gereserveerd valt er voor het verhuurstation alleen maar iets te verdienen als ze je extra's verkopen. Dus altijd goed lezen voor je tekent en de eventuele factuur goed checken.

kaboens
21-09-08, 20:50
We hebben al een upgrade gehad vanaf de equanox klasse (want die hebben ze zowiezo niet) naar volgens mij een midsize suv. In die klasse hadden ze er geen een op voorraad. Maar wij vonden 10 min wachten geen probleem en zijn dus tevreden op stap gegaan met de rav4.

Wij hebben dezelfde ervaring gehad met Alamo. Wij kwamen op 31 aug aan en ook bij ons was alles zo geregeld. We moesten alleen ong 10 min wachten op een auto in onze gratis upgrade klasse. Verder super service.

mirjam-p
17-10-08, 21:36
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties (zie bericht 12-9-2008).
De touroperator is toch aan de gang gegaan en wij hebben inmiddels het hele bedrag teruggestort gekregen. Van het reisbureau hoorden we dat er veel van dergelijke klachten zijn binnengekomen. Dus nogmaals een waarschuwing voor iedereen: lees het hele contract voordat je het tekent en vraag om een fotokopie van het getekende contract.

pacco
25-10-08, 18:06
Wat ik me ook afvraag is het feit dat een auto huren via een Amerikaans reisbureau ok is? We hebben nu een suv gehuurd voor 339 dollar tax incl. en wel betaald met de cred kaart zodat er ook miles gespaard worden

Ta2 Gerrit
25-10-08, 19:24
Het ligt er aan hoe lang je deze SUV hebt en of alle verzekeringen er bij zitten.
Veelal zijn de prijzen op de US sites zonder verzekeringen omdat US inwoners die vaak niet nodig hebben en al via hun eigen autoverzekering gedekt zijn.

Bij usareisen kost een SUV tussen de 158 (midsize) en 271 (fullsize, standard size 241) euro (x 1.27 voor de dollarprijs) per week inclusief alle mogelijke verzekeringen.

ravaell
27-10-08, 17:05
Hoi,
Ik weet niet of Alamo de goedkoopste is, maar ik weet uit ervaring dat hij wel erg goed is. Wij nemen altijd een intermediate 2 deurs (is vaak een Pontiac) met de duurste optie (alle verzekeringen+extra chauffeur e.d. --> is volgens mij een gold pakket). Wij hebben 1 x schade aan de auto gekregen en dat was absoluut geen probleem. Geen geneuzel bij zo'n kantoor of iets dergelijks. Gewoon melden en op het vliegtuig naar huis. Hebben daar ook nooit meer wat van gehoord.
Vorig jaar via Dollar gehuurd, maar dat leek wel een plastic auto. Dus ..... dit jaar weer met Alamo.
Ik weet niet of je iets met dit antwoord kunt maar kijk maar.
Ravaell

chester2203
31-10-08, 20:32
Wij zijn met z'n 4en man, vrouw twee kinderen 9 en 7.
Wij hebben een villa inde omgeving van orlando gehuurt.
Welke (size) auto raden jullie ons aan. We blijven in principe in de omgeving van Orlando.

RMB
31-10-08, 20:55
Chevrolet Equinox van Alamo bij Usareisen.de dit is een kleine suv die iets duurder is als een midsize personenauto

En het mooiste, hij is er bijna nooit, dwz dat je dan een midsize suv meekrijgt voor dezelfde prijs!

Ciska
05-11-08, 20:26
het probleem met de taal gaat inderdaad over de schadeafhandeling ik weet niet of dat dan niet via je tussenpersoon gaat zou namelijk wel kunnen. ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en mij lijkt dat wel logisch maar goed.

ae doet inderdaad soms vreemd ik had een offerte van american vacations gehad die was 300 euro lager als van hun vroeg of hij een beter offerte kon maken staat namelijk op de site maar dat ging niet en omdat de autohuur prijs nog niet bekend was kon hij dat niet doen. ik had american vacations gevraagd wat het verschil in autohuur kan zijn met de huidige prijzen en deze van juli 2009 en dat gaat om enkele dollars

het motto wij zijn altijd goedkoper als andere moeten ze maar van de site halen

cloggie68
21-11-08, 16:09
Ik heb even gekeken op usareisen.de waar veel van jullie de auto huren.

We willen graag (2 volwassen en 2 kids van 5 en 6) een type Equinox of type Midsize SUV huren in de meivakantie. Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel, superinklusive plus is 232 vs 247 euro (9 dagen). Is de goedkoopste goed te doen met 2 kids? We gaan geen lange afstanden rijden hoor, het is alleen voor vervoer in en om Orlando/Kissimmee. Wij hebben een TomTom maar nog geen Floridakaart. Is het verstandig om navigatie direct mee te nemen in de huur of toch beter gewoon een Tomtom Florida kaart kopen?

Bedankt!
Karen

corrus
21-11-08, 16:12
De wegbewijzering in Orlando is uitermate duidelijk...
Alleen Orlando?? Zeg ik, geen TomTom...

Bij veel winkels liggen boekjes met reclamezooi en kortingsbonnetjes, daar zitten altijd diverse wegenkaartjes in...
(niet op schaal maar zijn verder wel duidelijk) :mrgreen:

Teleton
21-11-08, 16:22
De goedkoopste huren! Zelfs in het uitzonderlijke geval dat je een Equinox krijgt, kan je daar met 2V+2K prima mee uit de voeten. In de meeste gevallen krijg je gewoon een midsize SUV; Toyota RAV 4 of zo iets.

Ta2 Gerrit
21-11-08, 16:32
Bij veel winkels liggen boekjes met reclamezooi en kortingsbonnetjes, daar zitten altijd diverse wegenkaartjes in...
(niet op schaal maar zijn verder wel duidelijk) :mrgreen:

En bovendien krijg je van de verhuurder ook een redelijk goeie kaart van de omgeving mee. (die folderkaartjes zijn (waren) inderdaad handig)

Teleton
27-11-08, 18:09
dit maakt de toch al niet overzichtelijke papieren die je bij aankomst moet tekenen niet overzichtelijker

Welke site heb je eigenlijk bekeken, vroeg ik mij af. En welke 'papieren' wil je allemaal tekenen? Een auto huren is heel simpel, sommige mensen lukt het zelfs in het Duits en ze besparen er nog geld mee ook!

Je bepaalt thuis het verhuurbedrijf en welke auto en welk pakket je kiest. Het is algemeen bekend dat hier op het Forum wordt aanbevolen om een pakket inclusief alle kosten, tank benzine en extra bestuurders te kiezen. Als je zo te werk gaat, komen er geen kosten bij. De huurovereenkomst (de papieren..) moet je wel goed lezen, maar deze is absoluut niet zo onoverzichtelijk als je stelt. Sommige verhuurders hebben een voorbeeldformulier, zodat je je nog beter kunt voorbereiden.

Michael
27-11-08, 19:56
We willen graag (2 volwassen en 2 kids van 5 en 6) een type Equinox of type Midsize SUV huren in de meivakantie.
De afgelopen keer hadden wij ook een Equinox met 2 volw. en 2 kids (10 en 11) Qua ruimte geen enkel probleem (Ook niet met de excessieve hoeveelheid koffers terug \\:D/)
Wij hebben een TomTom maar nog geen Floridakaart. Is het verstandig om navigatie direct mee te nemen in de huur of toch beter gewoon een Tomtom Florida kaart kopen?Ik zou zelf een Tom Tom Florida kaart kopen/downloaden. Dit is erg handig en meestal veruit voordeliger. Plus ook handig bij toekomstige trips.
Kaart van de VS - Southeast-gebied v8.15 = € 39.95

Michael
27-11-08, 20:04
Hoi,
Op verschillende websites vind je een heleboel info over de verhuur van grotere vans. Zoals deze (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=wi), en deze (http://www.vliegusa.nl/page6.html) en deze (http://www.americanvac.nl/index.php?option=content&task=section&id=6&Itemid=46) website.
Volgens mij kun je voor 7 personen het beste een veel grotere van huren, voor 10 personen of zo, zodat je niet in de problemen komt met bagage of zo. Of kies voor 2 auto's, met 7 personen kom je dan best wel uit met bijv. 2 midsize SUV's c.q. Equinoxen.Michael66 heeft wel een punt. Maar een grotere van loopt aardig in de papieren. Twee Equinoxen kosten nagenoeg hetzelfde als één minivan 8 personen. En dat ga je met de bagageruimte niet eens redden. Als het dus nog groter wordt loopt het verschil alleen maar op
Bedankt Michael !

Het is wel effe uitdokteren allemaal in het Duits, maar kom eruit.
De optie van 2 auto's laten we open, maar het liefste kiezen we voor een auto. Ben namelijk zelf niet bekend met rijden in florida. En vind het niet prettig om in zeer grote steden te rijden ....Voor wat betreft het rijden in grote steden, kan ik je geruststellen. Het is heerlijk relaxed rijden daar en als je achter elkaar rijdt kan er weinig mis gaan toch? En wat dacht je van een navigatiesysteem? Ook walkie talkies, voor de communicatie, zijn daar erg goedkoop en fun om met twee auto's te gebruiken.

knaapje
27-11-08, 20:12
Als je wilt weten hoe groot een Chevrolet Equinox is loop/rijd:-| even langs de Opel dealer en bekijk een Opel Antara, dat is n.l. precies dezelfde met een andere sticker erop.

Knaapje

Sorry, bovenstaande klopt niet. Is de Captiva.
Uit Autoweek:

Opel heeft een alternatief voor de grote stroom Koreaanse en Japanse SUV’s: de Antara. De Opel is echter geen Europees product, maar een ‘verbouwde’ Chevrolet Captiva. Wij reden de versie met een 3,2-liter V6-motor, die alleen in de meest luxe uitvoering geleverd wordt.

Michael
27-11-08, 20:31
Dat is niet helemaal waar. Het zijn wezenlijk andere auto's. Zowel in als exterieur is anders. Waarschijnlijk gebruiken ze dezelfde bodemplaat, maar that's it.


http://img232.imageshack.us/img232/3515/recentlyupdatedny2.jpghttp://img232.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

mpahagens
01-12-08, 11:22
Hallo,

Nog geen ervaring met auto ophalen in Orlando.
Is het handig om als je met de late vlucht van Northwest aankomt (22.20) om dan nog de auto op te gaan halen (tot hoe laat zijn die verhuurbedrijven open?) of eerste nacht met taxi naar hotel (nabij airport) en we hebben in principe een economy besteld (2 volw en kind 2jr), maar wat krijg je meestal zo laat nog mee (veel of weinig keuze?), we komen aan zondag 14 dec as. Misschien dat jullie als ervaringsdeskundigen mij nog tips kunnen geven.
Verder al heel veel nuttige tips hier gevonden hoor!
Marianne

Teleton
01-12-08, 11:34
in principe een economy besteld (2 volw en kind 2jr), maar wat krijg je meestal zo laat nog mee (veel of weinig keuze?)

Over de keuze is vooraf weinig te zeggen, het aanbod wisselt sterk. Bij wie heb je de auto gehuurd? Sommige bedrijven (bijvoorbeeld Alamo) bieden je zelf de vrije keuze uit de categorie die je hebt gehuurd, zoals je misschien wel weet. In de regel zijn er geen economy-cars beschikbaar en krijg je een upgrade naar een compact car, soms een midsize. De verhuurbedrijven op het vliegveld zijn 24 uur open. Zelf zou ik de auto direct ophalen, dat bespaart je de volgende dag veel tijd. Rijden jullie alletwee, dan moet je de auto samen ophalen. Rijdt er maar een van jullie, dan kan er een op de koffers wachten terwijl de ander naar de balie gaat.

Njit
01-12-08, 11:34
In Orlando kun je je auto 24/7 ophalen. Economy hebben ze eigenlijk nooit. Dus je krijgt minimaal een Compact mee (bijv. een Chevrolet Cobalt (Alamo) of een Dodge Caliber (Dollar)). Maar met een beetje 'pech' zijn die er ook niet meer... En dan moet - heel vervelend - een nog groter model meenemen.

Als je bestelde auto er niet is dan is de Upgrade GRATIS. Laat je dan ook niks aansmeren maar kijk waar ze zelf mee komen. Gewoon 'No i do no want an upgrade' zeggen, blijven lachen en je auto uitzoeken in de garage.

Greeneyes
01-12-08, 12:45
Hoi allemaal,

Wij gaan aanstaande donderdag naar Miami en halen daar onze FullSize SUV op. Dat moet in de categorie Dodge Durango zijn. Om nou niet voor (onaangename)verrassingen te komen staan (als ie er niet meer is) heb ik Alamo gevraagd welke auto's er nog meer in die klasse vallen. Na 10 dagen heb ik daar nog geen antwoord op. Ze sturen me van het kastje naar de muur. Hebben jullie een idee?

grtjs

Chicco68
01-12-08, 15:43
Ik heb bij Alamo MIA afgelopen oktober een Saturn Oultook gekregen als fullSize SUV. Dus die hoort in ieder geval in dat rijtje thuis...

Teleton
01-12-08, 16:54
Om nou niet voor (onaangename)verrassingen te komen staan (als ie er niet meer is) heb ik Alamo gevraagd welke auto's er nog meer in die klasse vallen. Na 10 dagen heb ik daar nog geen antwoord op. Ze sturen me van het kastje naar de muur.

Voor deze vraag geldt eigenlijk hetzelfde antwoord: De Dodge Durango wordt als voorbeeld genoemd, je krijgt een auto uit die categorie. (...een Or Similar......;)) Alamo legt zich nu eenmaal vooraf niet vast op de types. Zo vonden wij in de categorie midsize al van alles; Jeep, Chevrolet HHR maar ook (te) kleine Toyautos. Die laat je dus gewoon staan......](*,). En maak je geen zorgen als er onverhoopt toch slechts één auto staat die echt niet naar je zin is. Vertel de medewerker dat je niet gelukkig met de auto bent en...ze zullen je tevreden stellen. Verwacht geen uitleg, of super beleefde behandeling. Je bent in Miami, daar hebben ze geen tijd voor gedoe, ze handelen het gewoon af. De enige 'onaangename' verrassing die je mag verwachten is het verkooppraatje. Hierover is inmiddels genoeg bekend; alle voorstellen beleefd weigeren, decline, decline, decline aanvinken, overeenkomst controleren, balance due op $ Zero? Handtekening9en) eronder en....fijne vakantie!