Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Auto huren (2008-2009)

Pagina's : 1 2 3 [4]

Njit
20-09-09, 22:17
Geloof ook niet dat ze die verhuren. Het zal de verhuurder echt worst wezen of een auto zuinig is.

Flufjuh
21-09-09, 10:34
Is het dan erg als het eraf straalt dat je toerist bent? Volgens mij zien ze dat ook wel aan je kleding, manieren, spraak. :D Wij zijn maar met z'n tweeen, dus ik zie het nut er niet van in om dan een grotere auto te huren dan een economy. Helemaal omdat wij arme studentjes het nou eenmaal nog steeds niet zo breed hebben. ;)

stefimke
22-09-09, 15:16
Is het dan erg als het eraf straalt dat je toerist bent? ;)

Wellicht uit veiligheidsoogpunt? Zou me voor kunnen stellen dat bepaalde figuren denken dat toeristen wellicht wel een creditcard/camera/cash/paspoort/laptop/... whatever in de auto laten liggen als ze even een burgertje naar binnen aan het werken zijn bij de Wendy's.

M'n Prius-zoektocht is nog niet succesvol helaas.

Flufjuh
22-09-09, 16:11
Dat moet je dus ook gewoon niet doen! ;)

ringosteer
23-09-09, 11:42
Zo net via usareisen bij Alamo de Cheverolet Equinox gehuurd , ben benieuwd wat ik mee krijg

1250
03-10-09, 20:21
Beste Mede-Floridagangers,
In februari gaan we lekker een weekje golfen in Florida, super veel zin in
Nu zijn we alleen aan het kijken voor auto huur, natuurlijk bij USA Reisen.de...
Welke verhuurmaatschapij kan ik het beste nemen qua kortste rij bij MCO (vorige keer was Alamo vreselijk lang... of was dat toeval?) Alamo, National of Dollar?
En welke auto kan ik beter nemen de Chevy Equinox of de Mid-Size-SUV?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/tips.

Ta2 Gerrit
04-10-09, 00:17
Chevy Equinox = midsize SUV, alleen bij onze Deutsche Freunde een paar euro p/w goedkoper dan de MSSUV.
Dus als je een Equinox huurt krijg je hoogstwaarschijnlijk een willekeurige MSSUV, en als je een MSSUV huurt ook :-). Bespaar je mooi een paar euro's.

Alamo is gewoon de grootste verhuurder, dus ook de drukste, en als je op het verkeerde moment aankomt (ergo: zeker als er toevallig een europese rechtstreekse vlucht, of meerdere, aankomt) heb je vette pech, qua wachttijden.
En nog meer als de vluchtelingen juist op dat moment pas aan bedenken wat ze willen (wel/geen GPS, wie gaat er allemaal rijden etc.) en de baliemedewerker dollartekens in zijn ogen krijgt.

Diezelfde mensen moeten ook vaak bij Immigrations hun I-94 nog half, of helemaal invullen, maar dat terzijde. Als je een beetje zelfverzekerd op Alamopartner National afstapt wordt je ook geholpen, en ben je een stuk sneller klaar.
Zelf vindt ik de wachttijden niet zo dramatisch, en meestal erg meevallen.

En ook bij de andere "grote" verhuuders zie je wel behoorlijke rijen staan. Het blijft een gok.
Maar uiteindelijk is de prijs het bewijs, en waar je je maar goed bij voelt.
En bij ons is dat Alamo, en we hebben bijna alle "groten" wel eens gehad.

1250
04-10-09, 07:46
Oké... we komen wel met een rechtstreekse vlucht van Martinair maar we bijten ons wel door de wachtrij heen :wink:.

mariette2311
04-10-09, 11:38
Hallo,

Ik heb een vraagje, heb het nog niet kunnen vinden met de zoek functie.

Is het waar dat het eventueel voordelig zou zijn om eerst lid te worden van een auto verhuurder voordat je een auto huurt?

Verder kom ik heel weinig Hertz huurders tegen? Mijn aller aller eerste gevoel ging naar Hertz ivm ANWB en AAA korting, maar lees er weinig over ;-)

Mijn man vind het idee om via USAreizen.de te huren maar nix. Boekt het liefst bij expedia net als ons hotel. Ik kan maar geen goeie prijsvergelijkingen vinden, omdat ik niet goed weet welk type auto we nodig hebben.

-> We zijn met 3 volwassenen en 1 kind (5jr)
Hebben 2 grote koffers en 2 kleine

Geven ze de grote van de auto's realistsch weer? Bij sommige auto's past maar 1 koffer in de auto? Moet je het met een korreltje zout nemen, is het gewoon een manier om je een grotere en dus duurdere auto te laten huren?

Gr Mariette

Riverwood
04-10-09, 12:32
Wij hebben altijd bij Hertz gehuurd, wel altijd een grotere wagen daar wij die hier in Europa ook rijden, bijna geen wachttijd, keurig een routebeschrijving naar hotel mee, op dit ogenblik hebben wij een eigen woning en eigen auto, maar los van de prijs kunnen wij Hertz aan bevelen.

Groetjes Henke.

corrus
04-10-09, 15:04
Ik heb bij Hertz eerst 20 minuten op hun busje moeten wachten en daarna ook nog eens een keer ruim een uur op hun kantoor...

Ik huur wel gewoon weer bij Alamo...

't is één pot nat... ook bij Hertz proberen ze je vanalles aan te smeren...

Teleton
04-10-09, 18:56
Mijn aller aller eerste gevoel ging naar Hertz ivm ANWB en AAA korting, maar lees er weinig over ;-)

Dat komt doordat niet de korting belangrijk is, maar het bedrag dat je uiteindelijk moet betalen

Mijn man vind het idee om via USAreizen.de te huren maar nix. Niet doen dan, nooit tegen je zin boeken

Geven ze de grote van de auto's realistsch weer? Bij sommige auto's past maar 1 koffer in de auto? Moet je het met een korreltje zout nemen, is het gewoon een manier om je een grotere en dus duurdere auto te laten huren?

ALs je op de site van usareisen bij Alamo kijkt, zie ik geen enkele auto waar maar één koffer in kan. Twee kleine koffertjes in een economy, klopt toch vrij aadrig? Equinox en midsize SUV: 2 grote en twee kleintjes, past dus precies voor jullie club. Bij twijfel neem je een full size suv, kost 13 euro per dag meer dan een midsize. Zeker als je gaat reizen zou ik nooit beknibbelen op ruimte.

[verwijderd]
04-10-09, 20:32
Bij een midsize SUV kan je een hoop bagage meenemen, het ligt er een beetje aan hoe je het neer zet maar als je ze rechtop zet past er veel meer in dan ze zeggen op de websites, echter je zicht naar achteren wordt er wel enigszins door belemmerd.

En USAreisen.de, tja, ik heb er eigenlijk nog niemand negatief over gehoord op het forum en zelf boek ik daar ook steeds de auto's. Maar je mag boeken waar je zelf wilt, het forum geeft deze informatie slechts aangezien er meestal de beste prijzen te halen zijn.

stefimke
04-10-09, 21:39
Geloof ook niet dat ze die verhuren. Het zal de verhuurder echt worst wezen of een auto zuinig is.

Ik denk dat het opeens wel worst wordt als mensen gaan vragen om een hybride (zuinigheid, gebruik kunnen maken van carpoolstroken, zeer complete uitvoering, milieu-statement, noem maar op), en ze moeten dan "nee" verkopen en hun potentiele klant dan verder gaat shoppen.

[verwijderd]
05-10-09, 01:55

Toch wel !! Standard Hybrid bij Alamo

http://www.alamo.com/fleet.do (http://www.alamo.com/?iataNumber=AL020130&affiliateRes=Y&cm_mmc=Yahoo-_-Brand-_-YS_SE_TopPerformer_B_NTL_E_US-_-alamo)

http://www.alamo.com/alamo/common/images/fleet/cars/T_SCAH_US.jpg
(http://www.alamo.com/?iataNumber=AL020130&affiliateRes=Y&cm_mmc=Yahoo-_-Brand-_-YS_SE_TopPerformer_B_NTL_E_US-_-alamo)

stefimke
05-10-09, 09:35
Toch wel !! Standard Hybrid bij Alamo

http://www.alamo.com/fleet.do (http://www.alamo.com/?iataNumber=AL020130&affiliateRes=Y&cm_mmc=Yahoo-_-Brand-_-YS_SE_TopPerformer_B_NTL_E_US-_-alamo)

http://www.alamo.com/alamo/common/images/fleet/cars/T_SCAH_US.jpg

Klopt.... maar helaas niet te vinden via de Alamo site met Miami/Ft.Lauderdale/Orlando als pickup point (ook even Los Angeles en San Francisco geprobeerd maar ook daar niet).

Njit
05-10-09, 09:47
Je moet wel heel graag zuinig willen rijden wil je een Prius huren.

Base rate voor een Standard: $234
Base rate voor een Standard Hybrid: $840

Voor dat bedrag huur je ook een benzine-slurpende Full Size SUV - base rate $668

(ik had in Detroit gezocht)

JKG
05-10-09, 11:00
Ik kon die Prius zo meenemen op Orlando bij Alamo als midsize auto (nadat ik met een Compact ben teruggegaan met problemen). Daar stond ie tussen... vond de kofferruimte te weinig, anders had ik 'm nog wel meegepikt ook.

Wel duur tarief inderdaad en een Prius is geloof ik uiteindelijk nog slechter dan een Hummer vanwege de manier waarop de accu wordt gebouwd of dat er werd gekeken naar de afbraak van de inhoud van de accu ofzo.

Njit
05-10-09, 11:42
een Prius is geloof ik uiteindelijk nog slechter dan een Hummer vanwege de manier waarop de accu wordt gebouwd of dat er werd gekeken naar de afbraak van de inhoud van de accu ofzo.

wist ik ook niet maar na een rondje Googlen wel: http://hubpages.com/hub/Prius

stefimke
05-10-09, 12:59
Je moet wel heel graag zuinig willen rijden wil je een Prius huren.

Base rate voor een Standard: $234
Base rate voor een Standard Hybrid: $840

Voor dat bedrag huur je ook een benzine-slurpende Full Size SUV - base rate $668

(ik had in Detroit gezocht)

Ah Detroit.. daar had ik niet gekeken...

JEMIG wat een prijs. Dan laat maar... ik heb de ruimte niet nodig (ga alleen) maar ik denk dat ik dan maar voor 153euro/week een Equinox-class ga doen bij Alamo. Qua prijs vergelijkbaar met een compact/mid-size. Verbruik zal wellicht wat hoger liggen.

Dat Prius-Hummer gebeuren is al lang achterhaald, is een erg kortzichtig onderzoek geweest overigens.

Desire
22-10-09, 11:52
Hallo allemaal..

Ik vertrek zelf 2 november as naar Florida.
Alles is geregeld alleen de huur van de auto nog niet.
Ik lees hier overal dat usareisen.de de goedkoopste zou moeten zijn.
Echter ik kom er steeds op uit dat Alamo.nl goedkoper is, althans voor het tijdstip wanneer ik reis.
Ik zal even vertellen waar ik naar op zoek ben gegaan.
We vliegen 2 november met Martinair naar Orlando en verblijven in een villa in Inverness.. 12 november vliegen we helaas weer terug.
We willen voor de volledige 10 dagen een auto huren.
Aangezien we maar met z'n tweetjes zijn en de 2 andere koppels die ook in de villa verblijven ook 1 auto hebben gehuurd, wilden we een Economy nemen.
De vergelijking:

USAREISEN.DE
Super-Inklusiv-PLUS-Preise €271,40

ALAMO.NL
Alamo Gold €226

Is toch een verschil van €45,40..

Maar nu heb ik toch nog een vraagje.. Ik heb ook eventjes gekeken op USAfunvacations.nl daar zag ik een Dodge charger (of soortgelijk) voor €270,63...
Heel andere auto natuurlijk, maar wel erg leuk. Nu is mijn vraag of iemand enig idee heeft wat eenn soortgelijke auto dan zou zijn?????
Want ik vind die Dodge wel erg leuk, maar weet niet of ik die soortgelijke dan wel leuk ga vinden..
Alvast bedankt.

Ta2 Gerrit
22-10-09, 11:56
DE soortgelijke zal zeker niet minder zijn, dus mischien wel zusje Chrysler C300.
Ook geheel niet verkeerd :-)

Desire
22-10-09, 12:00
Bedankt..
DE soortgelijke ziet er inderdaad ook goed uit.
Hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken..

Teleton
22-10-09, 12:55
Ik lees hier overal dat usareisen.de de goedkoopste zou moeten zijn.

USareisen is niet per definitie de goedkoopste hoor. Het is altijd prima om de prijzen te vergelijken. In dit geval is Alamo.nl voor de economy auto de voordeligste aanbieder van de twee. Wanneer je op beide sites de Equinox/Midsize suv klasse zou vergelijken valt de vergelijking weer gunstiger uit voor die Deutsche Leute, namelijk 300 euro om 349 euro.

Op alle verhuursites wordt het type auto slechts als voorbeeld genoemd. Nadrukkelijk wordt vermeld dat je een 'or similar' kunt verwachten. Dit houdt in dat de auto die je mee krijgt, aan de specificaties zoals ze in die bepaalde categorie genoemd zijn, voldoet. Tot voor kort was het aanbod economy cars in Orlando zo klein, dat je er bijna zeker van was dat je een gratis upgrade naar een midsize car kreeg. Door de crisis schijnt er nu vaker daadwerkelijk een economy car te zijn.

In Orlando mag je zelf (uiteraard uit de categorie die je gehuurd of toegewezen hebt gekregen) kiezen uit de aanwezige voorraad auto's.

Corry
22-10-09, 13:46
Ik kan een Equinox huren voor de periode van 1 februari - 13 februari vanaf Miami. Bij usareisen kost dat € 358.20 en bij easyautohuur € 311.52. Zijn er ervaringen met easy? Zoeken geeft nl. geen resultaat.

Maarten-Annique
22-10-09, 13:55
Of bedoel je Eautohuur?

Teleton
22-10-09, 15:05
Bij usareisen kost dat € 358.20 en bij easyautohuur € 311.52.

Ik heb geen ervaring met Easycar.nl maar vraag me wel af of je de pakketten goed hebt vergeleken. In het tarief van 311,52 zit volgens mij niet de afkoop van het eigen risico van 5,83 per dag. Bij usareisen kies je voor het super inclusive pakket en ben je dus wel beter en voordeliger uit. De totale kosten voor de huurperiode bedragen immers bij Easycar 381,51 euro.

http://img29.imageshack.us/img29/3904/easycar.jpg (http://img29.imageshack.us/i/easycar.jpg/)

sonja
22-10-09, 15:25
een Dodge charger (of soortgelijk) voor Want ik vind die Dodge wel erg leuk, maar weet niet of ik die soortgelijke dan wel leuk ga vinden..
Alvast bedankt.

De Dodge charger is een heel stoere auto, we hadden die in mei, rijdt heel fijn, grote kofferbak.
De Chrysler C300, waar Ta2Gerrit het over heeft ziet er echt heel gaaf uit, 8-) daar heb ik echter nog geen rij ervaring mee.

Rickwes
24-10-09, 15:03
Heeft iemand misschien al prijzen voor April/Mei 2010?
Via usareisen.de kan ik slecht t/m 31-03-2010 prijzen vinden??

Ta2 Gerrit
24-10-09, 15:06
Gaat ie weer; de prijzen van huuraoto's voor het zomerseizoen komen ong. half November.

Chicco68
24-10-09, 20:52
Of zoals een medewerker van USAreisen.de schreef in een e-mail:

Die neuen Preisen für den Frühling 2010 werden wir ca. Mitte November / Anfang Dezember 2009 von den Veranstaltern bekommen und auf unsere Homepage veröffentlichen.

Rickwes
25-10-09, 15:12
OK bedankt voor de toelichting!
Newbee op dit forum.... ;)

Maarten-Annique
25-10-09, 15:46
De verzekeringen bij diverse maatschappijen drijven mij tot wanhoop.

Nu las ik onderstaande weer over Alamo. Ik neem aan dat het gaat over iemand die niet de extra verzekering voor banden, bodem en ruiten had afgesloten.
Je neemt toch eigenlijk aan dat dit soort zaken standaard verzekerd zijn. In de USA maak je behoorlijk wat kilometers, dus is de kans op steenslag of wat da ook redelijk groot.

When returning our rental car to Alamo in Idaho Falls, I mentioned that a truck had kicked up a rock which chipped our windshield. The chip was smaller than a dime and there was no crack in the windshield. Alamo asked me to file a damage report. After a week, I was called by Purco and notified that I would be billed $430 for the rock chip. They said replacing the windshield would cost $250. They added $129 for 3.5 days "Loss of Use" (at twice the daily rental rate). Just for kicks they would throw in a $50 Administration Fee. Purco is Alamo Rentals collection agency.

Ta2 Gerrit
25-10-09, 16:52
En nu de wedervraag; hoeveel KM heb je in Nederland al gereden, en hoeveel ruiten zijn daarbij gesneuveld ?
Het is gewoon een kwestie van bad luck, en daar kun je je dus voor verzekeren.

En het is dus net zo als met alle verzekeringen. Hebben ze nut ? I.h.a. alleen voor je eigen gemoedsrust, of in geval van bad luck, dus.
Wij nemen gewoon de gok, en nemen die extra optie nooit. En dat is al vele duizenden mijlen goed gegaan.

knaapje
25-10-09, 19:55
1 Vele Amerikanen hebben in de voorwaarden van hun (eigen) autoverzekering een clausule, die ook bepaalde zaken voor een huurauto dekt. Zij sluiten dan ook geen of een beperkte extra verzekering voor een huurauto af.
Ik heb zelf voor een Amerikaanse zaak gewerkt en als ik via een pasje van Avis een auto huurde, zakelijk of prive, hoefde ik geen verzekeringen af te sluiten, die waren door de zaak voor alle huurauto's gedekt. Avis kon evt. schades dan gelijk bij de zaak claimen.

2 Ik heb in mijn laatste contract van Alamo nergens uitsluitingen voor schade aan ruiten, bodem en banden kunnen ontdekken.
Wie kan mij ze aangeven?

3 Ook in de voorwaarden en dekkingen van Roadside Plus (RSP) worden deze zaken nergens genoemd.

4 Heb je al eens eens auto bij Alamo in Miami of Orlando ingeleverd en gezien hoe het er aan toe gaat?
Vorig jaar in Miami had ik geen eens tijd om mijn bagage van de achterbank te pakken. Er zat al iemand in die ermee wegreed.
Laat staan dat de auto gecontroleerd werd op schades, zeker niet aan de bodem. Als een medewerker van Alamo er ook maar 1 meter mee gereden heeft hebben ze geen poot meer om op te staan om jouw nog aansprakelijk te stellen voor dit soort schades.

Advies: Neem gewoon de meest uitgebreide dekking die je hier kan krijgen. Zeker die via de Duitse vrienden. Hooguit kan je overwegen de extra RSP erbij te nemen voor je eigen gemoedsrust. RSP dekt eigenlijk alleen maar eigen "stommiteiten": sleutels in de auto laten zitten, zonder benzine staan en zelf geen lekke band willen/kunnen verwisselen.

Knaapje

Iris02
04-11-09, 10:18
Ik lees veel over Alamo op deze site. Zijn de ervaringen met Hertz ook goed ? Voor de periode die wij gaan en de auto die wij dan willen huren (minivan), is Hertz Eur 100 voordeliger dan Avis en/of Alamo.
Is er een specifieke reden dat er weinig over Hertz wordt geschreven ?

Groetjes, Iris

Njit
04-11-09, 10:21
Er is een specifieke reden waarom er zoveel over Alamo wordt geschreven: het is (meestal) de goedkoopste :)
Met Hertz is verder helemaal niks mis mee... Hier kun je ervaringen lezen: Hertz (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6187)

Teleton
04-11-09, 10:52
Voor de periode die wij gaan en de auto die wij dan willen huren (minivan), is Hertz Eur 100 voordeliger dan Avis en/of Alamo.

Jullie gaan toch in augustus 2010? Ik zou even wachten met de auto boeken tot de preisen von usareisen bekend zijn. 't Komt best voor dat Herz voordeliger is, maar 't zijn wel uitzonderingen. Bij welke aanbieder heb je dit voordeel gezien?

Wanneer ik de huidige prijzen op usareisen vergelijk, is Alamo met € 288 per week de voordeligste aanbieder, gevolgd door Herz met € 296 en Avis met € 335 per week, meest uitgebreide pakket. Het blijft overigens een zaak van veel vergelijken. Zo vraagt usareisen voor een minivan (7p) via Dollar slechts € 277 per week.

Ben benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de prijs die je zelf bij Herz hebt gevonden. Wanneer overigens je gewoon de prijzen noemt, en niet alleen het verschil, dan laat het zich gemakkelijker vergelijken. Per slot van rekening zijn we allemaal blij met de laagste aanbieder ;-)

http://img687.imageshack.us/img687/3486/dollarminivan.jpg (http://img687.imageshack.us/i/dollarminivan.jpg/)

Iris02
04-11-09, 12:17
Wij gaan inderdaad in augustus. Mijn angst om "te laat" te zijn met reserveren maakt dat ik aan het googlen ben op prijzen. Ik kwam nu op de navolgende prijzen uit voor 17 dagen in augustus 2010
Alamo Gold minivan Eur 800
Hertz Toyota Sienna Eur 625
Avis Chevrolet Uplander of Pontiac Torrent Eur 702.

Zowel Martinair als Mietwagen hebben nog geen prijzen beschikbaar voor augustus 2010.

Njit
04-11-09, 12:19
Met auto's ben je niet snel 'te laat'. De autoverhuren lopen juist terug dus elke verhuur is er 1. Ik zou gewoon wachten tot de winterprijzen van USAReisen er zijn. Als je dan boekt voor de vroegboek-korting verloopt dan ben je prima op tijd.

Iris02
04-11-09, 13:37
Bedankt voor jullie adviezen :-) Ik wacht op de winterprijzen ;-)

Njit
10-11-09, 15:03
USAReisen heeft de prijzen voor de zomer online staan:

http://i36.tinypic.com/ofu4yf.jpg

Maarten-Annique
10-11-09, 17:51
Nou, dat kan nooit kloppen volgens mij.

21 dagen Orlando-Orlando, Equinox, Super-Spar-PLUS.

Prijs: €2.757,24 Euro

Ta2 Gerrit
10-11-09, 17:57
Tja, ik zei al (in een ander topic); ze zijn iets duurder geworden ;-) :-)

Maar dat kan inderdaad nooit kloppen. Zijn ze misschien toch iets te vroeg begonnen met het "live" maken van de zomerprijzen. Ga het straks ook even proberen.

Njit
10-11-09, 17:57
De prijzen staan er op maar kloppen nog niet echt nee.

Agnes
12-11-09, 13:04
Ben ook bezig met een auto huren voor 3 weken, start 12 juli 2010.

Zag dat bij USAReisen de prijs voor een Chevrolet Equinox Alamo superinclusive plus ligt op Euro 565.80 totaal.

Verleden jaar hadden wij een Chevrolet Impala, kan deze moeilijk terugvinden........op zich ook een prima auto met voldoende ruimte voor 2 volw. 2 kinderen en bagage.

Is dit een beetje goede prijs ?, of zal ik nog wachten op andere aanbieders.......Hertz etc........

Njit
12-11-09, 13:10
Hertz zal zeker niet goedkoper zijn. Maar echt haast hoef je nog niet te maken hoor..

Eihuppel
19-11-09, 22:18
Hallo allemaal,

Wat een gigantisch forum is dit zeg. Ik ben nu toch wel 1 1/2 uur bezig geweest. En een heel stuk rijker aan informatie.

Nu heb ik punt dat ik en mijn vriendin in Curacao wonen. Wij gaan 26 maart t/m 17 april naar Florida. Wij gaan dus via Maimi en willen daar de auto huren.

Nu ben ik er al wel achter dat ik via onze Duetsche Freunden of Alamo ga huren.

Nu is mijn vraag, kan ik hier vanaf Curacao ook via usareisen.de boeken??
Ik trouwens wel blij dat dit soort forums bestaan zeg. Ik doe via dit forum alles boeken!!!

Alvast bedankt,
Ruud

Ta2 Gerrit
19-11-09, 23:53
Als wij hier vanuit Nederland (of België) bij usareisen kunnen boeken, zie ik niet in waarom dat vanaf Curacao niet zou kunnen.

Je betaald met creditcard en ontvangt alles via de e-mail, dus het moet geen probleem zijn.

Eihuppel
21-11-09, 14:41
Bedankt Ta2 Gerrit,

Ik ga het gewoon proberen. Er komt inderdaad verder post ofzo aan te pas. Moet lukken.

Danki

derrobbie
26-11-09, 21:32
Zag net dat usareisen.de de site met huurwagens een drastische makeover heeft gegeven.
Ziet er strak en heel overzichtelijk uit. Alle aanbieders in één overzicht.

Maarten-Annique
26-11-09, 22:24
Ziet er stukken beter uit!

Chicco68
26-11-09, 23:04
Ik zie alleen dat er niet meer alle auto's op staan (althans in de "vergelijkingstabel"), maar kan natuurlijk ook te maken hebben dat niet alle aanbieders dezelfde klasse/type verhuren en men die dus niet kan vergelijken...... Dan zul je dus toch nog per aanbiedere moeten gaan selecteren......
Of ze zijn nog met de site bezig en komen er nog meer op te staan......

Njit
27-11-09, 07:16
EQuinox staat idd niet bij de Wizard. Die zul je nog een keer los moeten vergelijken..

knaapje
29-11-09, 14:10
Type gehuurd: 8 pers. minivan
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: American Vacations
Opgehaald in: Orlando, Florida
Afgeleverd in: Orlando, Florida
Meegekregen: Ford, 12 persoons (zonder enige bijbetaling!)
Wanneer: Meivakantie 2009

Ziet er leuk uit, maar je moet dan wel een vrachtwagen rijbewijs hebben. Rijbewijs B is niet voldoende.

Knaapje

Ta2 Gerrit
29-11-09, 15:47
Is waar, en daar is ook al discussie over geweest, dat je moet uitgaan van je Nederlandse rijbewiijs, in de US volstaat het basisrijbewjs, maar op één of andere manier krijg je zo'n bus gewoon mee.
Ik heb dat, ook op andere fora, al vaker voorbij zien komen.

knaapje
29-11-09, 17:19
Ze schijnen dat onderscheid in de US inderdaad niet te kennen, vandaar dat je hem zonder meer meekrijgt.
Ik heb deze posting dan ook min of meer als waarschuwing hiervoor geplaatst. Je bent n.l. wel zelf verantwoordelijk, dat je een voor deze autoklasse geldig rijbewijs hebt.
Het is net als met zoveel, zolang alles goed gaat geen probleem, maar bij een aanrijding of ongeval blijk je niet over een geldig rijbewijs te beschikken en heb je wel problemen.

Knaapje

Maarten-Annique
29-11-09, 19:16
Je hebt een busrijbewijs nodig, geen vrachtwagenrijbewijs!

Het is inderdaad wel een gok om zo'n bus te gaan rijden met aleen een B rijbewijs!

breaker9240
30-11-09, 07:45
Merk: Chrysler SebringWij willen deze ook huren, heb je nog genoeg plaats voor je koffers?

derrobbie
30-11-09, 10:50
Wij willen deze ook huren, heb je nog genoeg plaats voor je koffers?

Kort antwoord: NEE

'iets' langer antwoord: Wij waren met zijn tweeën op rondreis. en dan kan het qua bagage NET als je niet meer dan twee koffers bij je hebt. En neem in ieder geval geen koffers met harde schalen mee, dan ben je ten minste nog iets flexibel in het inpakken van de bagageruimte. Verder is het ECHT onmogelijk om de kap te laten zakken als er ook maar iets in de kofferbak ligt. Heb zelf ook een cabrio en weet dus dat je beperkte ruimte hebt met een cabrio, maar wat deze Sebring overhoudt met neergelaten kap is echt een lachertje. Hooguit een rugzakje past er dan nog in.
Dus wil je met neergelaten kap kunnen rijden, moet je niet zoals ons een rondreis willen maken, maar langere tijd op één plaats vertoeven zodat er niet de hele tijd bagage mee hoeft.

Maarten-Annique
01-12-09, 09:43
Meegekregen: Kia rondo dag later geruild voor een Pontiac torrentEven stiekem off topic; waarom heb je hem geruild voor de Pontiac?

Giovanna
01-12-09, 09:50
Beste Forummers,

Ik reageer even op deze discussie want ik weet niet of ik zomaar een nieuw topic mag beginnen.
Ik zit met de volgende vraag en hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen.

Via E-autohuur heb ik een offerte aangevraagd voor de laatste 2 dagen in Miami (31/12 en 1/1) De 2 weken daarvoor reizen we rond met een camper.
De prijzen voor de autohuur zijn goed (auto wordt uiteindelijk gehuurd bij Alamo Airport) maar ik krijg te horen dat we een extra tank benzine moeten betalen (EUR 30,00). Dit is een soort van garantie voor de verhuurder dat de auto's niet leeg worden ingeleverd.(?)
Nu is dat voor ons helemaal niet handig, want we zullen maar zo'n 100km rijden die laatste 2 daagjes. Even naar Fort Lauderdale en Miami Beach. Maar crediteren doen ze niet. Volgens E-autohuur hebben alle autoverhuurders in Miami deze regeling. Klopt dat? Normaalgesproken moet je toch gewoon zorgen dat de tank bij inleveren weer vol is?

Gr. Giovanna

Maarten-Annique
01-12-09, 10:02
Dat zie je inderdaad vaak gebeuren en is normaal.
Je kunt dit afkopen met een duurder pakket.
Dan kun je de auto met een lege tank terug brengen.
In jullie geval ben je wel wat duurder uit.

Giovanna
01-12-09, 10:11
Bedankt voor je antwoord.
Ik vond het zo vreemd dat je voor iets moet betalen dat je niet gebruikt.
Misschien moeten we dan toch maar eens gaan nadenken over het Openbaar Vervoer...
Als er iemand een verhuurmaatschappij kent die deze regeling niet heeft dan hoor ik dat graag!

Giovanna

Njit
01-12-09, 10:26
Is bij alle maatschappijen zo. Je hebt ook een duurder pakket waarbij dat niet hoeft.
Dit kan uiteindelijk voor jullie misschien wel goedkoper zijn. Vergelijk hier tussen het Spar en het Plus pakket: http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so

Volgens mij ben je voor die twee dagen altijd goedkoper om een Plus pakket te nemen.
Die tank rijd jij toch niet leeg.

http://i50.tinypic.com/nbal9g.jpg

Overigens is die toeslag variabel. Voor een kleine auto is het rond de 30 euro. Voor een grote SUV zul je meer moeten betalen.

knaapje
01-12-09, 11:38
Ik denk dat er toch een mogelijkheid moet zijn om geen volle tank te betalen.

De "toeristentarieven" zijn gebaseerd op het feit, dat je meestal een auto wat langer huurt en dan maakt die tank betalen niet zo veel uit.

Hoeveel zakelijke huurders huren een auto niet voor 1 dag of zelfs nog korter en aangezien de Amerikanen de benzine schreeuwend duur vinden gaan die echt geen volle tank betalen als ze maar zo'n 50 a 100 miles rijden.

Wellicht als je rechtstreeks bij een grote verhuurmij informeert, dat er andere mogelijkheden zijn. Je heb wel kans dat je uiteindelijk niet goedkoper uit bent.

Knaapje

Giovanna
01-12-09, 11:48
Hallo Knaapje en Njit,

Bedankt, ik ga ze eens mailen.
Niet geschoten is tenslotte altijd mis...

gr. Giovanna

theovg
01-12-09, 13:48
Even stiekem off topic; waarom heb je hem geruild voor de Pontiac?

Kia rondo beviel me totaal niet.

Lea
01-12-09, 16:25
Hoezo als is vragen mag, zo lelijk ziet die wagen er niet uit.
of is het gewoon het rijden met die wagen.

theovg
02-12-09, 14:02
Ik vind een Kia rondo eigenlijk geen suv.

Njit
02-12-09, 14:39
Is het ook niet volgens de KIA site. Maar goed, da's al eerder gemeld in dit topic.

USAnneke
04-12-09, 10:24
Wij willen deze ook huren, heb je nog genoeg plaats voor je koffers?

Wij hadden de normale "hooded" Chrysler Sebring. Ook met z'n tweetjes op rondreis en 2 grote koffers bij ons: 1 koffer in de kofferbak en de andere op de achterbank. Verder wel een prima auto hoor, rijdt erg goed!

breaker9240
04-12-09, 12:15
Dit doen we dan maar lekker niet :)

Ta2 Gerrit
04-12-09, 16:19
Voor jullie rondreis moet je minimaal een SUV (Equinox) of groter nemen.

derrobbie
04-12-09, 16:50
Voor jullie rondreis moet je minimaal een SUV (Equinox) of groter nemen.

Dat zou, nu achteraf, ook mijn advies zijn.
verder is het er vaak nogal broeierig warm en ben je toch wel blij dat je een dak boven je hebt, en lekker de airco aan.

Njit
15-12-09, 15:04
Voor welk type auto is dit?

rob gertsen
15-12-09, 20:17
Ik heb even vergeleken:-k

Via Alamo.nl 4 weken full size suv 1339 euro (mco juli/augustus 2010)
Via usareisen 4 weken full size suv 1229 euro (mco juli/augustus 2010)

Niet echt aantrekkelijk volgens mij.

mikey
16-12-09, 16:00
Net ook effe gekeken is idd niet echt goedkoop scheelt erg veel met usareisen

kentcourt
16-12-09, 20:31
Als je via Dreizen bij sunny cars boekt ben je goedkoper uit dan Alamo en de auto's komen uit dezelfde vloot.

Gr Edward

Hallo allemaal,

Ik kreeg recentelijk de tip dat Alamo.nl per 1 december zijn prijzen voor autohuur in Florida (en de rest van Amerika) heeft verlaagd:

van € 127 voor € 122 p.w. in Florida
van € 152 voor € 146 p.w. in West USA
van € 178 voor € 170 p.w. in Oost-USA

Daniel

Ta2 Gerrit
16-12-09, 21:58
Door een gedwongen zoektocht op vacationrentals kamen we ook bij uscarhire.co.uk terecht.
De prijzen die ze daar hanteren zijn ook behoorlijk concurerend, zelfs met onze Duitse vrienden.

En ze voeren ook Alamo, en Dollar en Thrifty. Ik houd ze in de gaten :-)

nickx
26-12-09, 17:50
Hello mensen,

Wij gaan in april met 4 man naar Florida. Onze buurman heeft daar een grote villa dus we zullen ons zeker gaan amuseren.

Ik ben al gaan kijken voor auto's bij alamo en een aantal weken geleden kreeg ik een overzicht van alle auto's die zij in het assortiment hebben.

Onze keuze valt op een 300c station echter volgens de website kan ik helemaal niets meer vinden.

Iemand een idee waarom deze allemaal weg zijn, uiteraard kan ik even bellen maar wellicht dat iemand het antwoord al weet.

Thnx.
Nick

Ta2 Gerrit
26-12-09, 18:42
Waarschijnlijk zijn ze allemaal ingeruild voor een Koreaans equivalent ;-)
Maar al zouden ze nog in de folder of op de website staan, dan is het overzees altijd nog een verrassing wat je krijgt, want er staat natuurlijk "or similar".

En "alle auto's" is ook zo'n wazig begrip, want dat verschilt nog al eens per luchthaven en overal in de overzichten zijn de auto's Amerikaans, terwijl de kenner weet dat er een groot contingent Japanners en Koreanen, in alle klassen, in de rijen staat.

Een alternatief is natuurlijk de Dodge Magnum, het woeste zusje van de 300C Station, eerder als aparte klasse te huur, nu nog veel gezien bij Dollar.
Maar, zoals in het leven, niets is zeker, tot het moment dat je daadwerkelijk instapt.

nickx
27-12-09, 19:54
Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad nu eens gaan kijken bij Dollar.
Ik heb hun ook nog een e-mail gestuurd we zullen zien wat we krijgen als het maar comfortabel is dat vindt ik het belangrijkste!

Thnx

[verwijderd]
28-12-09, 01:10
Als de auto je niet bevalt dan ga je gewoon terug naar de verhuurder en ruil je de auto om, dat heb ik gedaan. Bij Dollar maken ze er geen probleem van, ik ben meteen nadat ik in de auto was gestapt en het gevoel had van dit is niets naar de balie terug gelopen. Helaas hadden ze geen andere auto maar ik kon de volgende dag terug komen en kreeg een andere auto mee.

De eerste auto was een grand marquis met een veredelde bus bank als voorstoelen zonder enige zijdelingse steun.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik nu voor het eerst Dollar huur na voorheen Alamo gehuurd te hebben, maar ik vind ze bij Dollar tot nu toe correcter dan bij Alamo en de auto was ook netter dan de auto's die wij recentelijk van Alamo hebben gehad.

Lea
28-12-09, 07:07
Misschien een domme opmerking van mij maar komende vakantie is voor mij de allereerste keer een auto huren in het algemeen en dan vooral de vraag hoe kom je terug bij de autoverhuurder ik huur vanaf Orlando International Airport.
Heb wel ergens een filmpje gezien dat het wel op de weg staat aangegeven iets van car rentals maar ja je kan van vele kanten naar het vliegveld komen.

calypso
28-12-09, 07:58
Vanuit welke kant je ook komt je volgt gewoon de borden met Car Returns en dan kom je vanzelf goed uit. IS echt niet moeilijk. Dit kan niet fout gaan. Heb tenminste nog nooit gehoord van iemand dat ze het niet gevonden hebben zeker omdat de car returns op het vliegveld zelf liggen.

Katrientje
28-12-09, 09:39
Vorig jaar tijdens onze trip naar amerika had ik vooraf een huurauto geregeld met connections (echt hel).
We gaan nu in Atlanta een huurauto ophalen en leveren hem na 3 weken (waarvan 2 weken rijden in Florida) weer af op cincinnatti Airport (Ohio).

** Dit keer heb ik me voorgenomen om het als volgt te doen:
Auto uitzoeken op Atlanta Int'l Airport, ter plaatse kijken welke het interessantste is (wel op voorhand al aan aantal firma's doorlichten). Haalbaar?

** Welk type nemen we best voor 2 volwassenen en 2 koffers? (dacht aan Compact of Mid-size)

** Waar moeten we op letten qua verzekering? (dacht dat daar het addertje zit als je lokaal huurt, dat je niet verzekerd zou zijn naar Belgische normen?)

** Iemand er een zicht op wat het huren kost voor 3 weken?

Teleton
28-12-09, 09:53
Vorig jaar tijdens onze trip naar amerika had ik vooraf een huurauto geregeld met connections (echt hel).
We gaan nu in Atlanta een huurauto ophalen en leveren hem na 3 weken (waarvan 2 weken rijden in Florida) weer af op cincinnatti Airport (Ohio).

Om te beginnen vraag ik me af wat er hel kan zijn aan een auto huren bij een bepaald bedrijf? Connections is tussenpersoon, de autoverhuurder is verantwoordelijk voor kwaliteit, afhandeling etc. Mocht je ergens niet tevreden over zijn, dan meld je dat bij de verhuurder en wordt het onmiddelijk opgelost. Een tegenvaller kan, maar hel?

Over lokaal huren is al zo vaak geschreven: Niet doen! Kies een bekend pakket (gold) en huur vooraf, dan ben je (ook naar Belgische normen) van alle gemakken voorzien.

Als je perse wil weten wat ter plekke huren voor drie weken kost, dan ga je toch even naar een paar sites van verhuurmaatschappijen? Klop je gegevens in en je hebt direct het enig juiste antwoord.

Welk type auto je huurt is afhankelijk van je eigen wensen. Verder speelt een rol wat je thuis gewend bent om te rijden, wat je leuk vindt en wat je wil betalen. Zo vaak al te lezen geweest: voor 2 personen is een midsize SUV een fijne reiswagen en die huur je voordelig bij usareisen.de. Maarrrrr vergelijk altijd even wat prijzen van verschillende aanbieders.

Tot slot nog even dit: lang niet alle ophaallocaties bieden de mogelijkheid om zelf je auto uit te zoeken. Hoe dit in Atlanta is, zou je even zelf uit kunnen zoeken.

Katrientje
28-12-09, 10:18
Ik ga het verhaal hier niet uit de doeken doen, maar probleem was wel degelijk de tussenpersoon, dus Connections, die niks geregeld hadden voor ons en onbereikbaar waren toen de problemen zich stelden.
Verder heb ik geen behoefte aan die kleinerende toon, dank u wel :-?

1250
28-12-09, 10:25
USA-reisen.de hebben heel veel klanten op het forum, zijn zeer vriendelijk en hele goede service!

Teleton
28-12-09, 10:42
Ik ga het verhaal hier niet uit de doeken doen, maar probleem was wel degelijk de tussenpersoon, dus Connections, die niks geregeld hadden voor ons en onbereikbaar waren toen de problemen zich stelden.

Gezien de dankbare reactie heb ik er alleen nog behoefte aan om te zeggen dat het niet netjes is om hier bedrijven die goed bekend staan, zwart te maken. Een opmerking daarover is niet kleinerend, maar wijst je op de regels van wellevendheid die we hier over het algemeen in acht nemen.

Njit
28-12-09, 10:44
Ik ga het verhaal hier niet uit de doeken doen

Noem het dan ook niet :) Want als jij schrijft 'het was een hel' dan roept dat toch vragen op...

Katrientje
28-12-09, 11:39
Noem het dan ook niet :) Want als jij schrijft 'het was een hel' dan roept dat toch vragen op...

ik gaf het alleen maar mee om te kaderen waarom ik eraan denk om het lokaal pas te regelen. Kort samengevat, want nieuwsgierigheid moet gevoed worden:razz::
auto maand op voorhand geregeld via Connections. Week voor vertrek pick-up plaats moeten veranderen. Geen nieuwe vouchers gekregen met aangepaste pick-up plaats. Ook niet na herhaaldelijk bellen naar klantendienst. Uiteindelijk gaven ze me de belofte dat de vouchers in mijn mailbox zouden zitten eens ik in de US toe zou toekomen. Natuurlijk geen vouchers te zien bij aankomst... Trachten te bellen, maar door tijdsverschil niemand bereikbaar. Toch op het pick-moment naar Avis gegaan. die konden geen enkele reservering van me terugvinden, enkel eentje die geannuleerd was... Het enige dat ze konden doen, was een nieuwe boeking maken.
(Die boeking was meer dan 100$ goedkoper dan via Connections, ook hier was alles inbegrepen).

In België toegekomen, heel veel problemen met Connections. Tegen hun belofte in was de ene auto dubbel gecharged op onze creditcard. Eén keer Avis-tarief, één keer Connections-tarief. Connections heeft na héél veel moeite hun bedrag terug betaald, maar niet alles. Het verschil tussen de Avis -prijs en 'hun' prijs hebben ze gehouden. Zogenaamd omdat Avis ons een te goedkoop tarief had gegeven.

Als er een goede service en toelichting was geweest, had ik het misschien nog kunnen aanvaarden. Nu was het echter zo, dat we moesten smeken om een woordje uitleg.
Het was echt niet leuk en heeft onze vakantie voor een stuk verpest.

De ervaring met het lokale Avis-filiaal was overigens heel positief en aangenaam...

Een bijkomend probleem is dat we geen vaste aankomstdatum hebben (flexibele vliegtickets via familielid die bij Delta werkt, we kunnen mee obv beschikbaarheid. 90% zeker dat we op de vlucht van onze keuze kunnen, maar zeker zijn we niet). Dat, samen met de slechte ervaring van vorig jaar en de goede ervaring met lokale Avis, maakt ook dat ik wil bekijken om lokaal te huren.
Iedereen zegt idd van vooraf te boeken, maar ik vind nergens echt ervaringen terug waarin beschreven wordt, wat de problemen zijn, als je dan toch lokaal pas huurt...

Edit: zie nu pas de reactie van Teleton. Als dit ongepast is, mag het verwijderd worden van mij. Teleton, sorry voor mijn reactie, was ongepast & beetje hormonaal emotioneel :wink:

Teleton
28-12-09, 12:26
Edit: zie nu pas de reactie van Teleton. Als dit ongepast is, mag het verwijderd worden van mij. Teleton, sorry voor mijn reactie, was ongepast & beetje hormonaal emotioneel :wink:

Oh, dan geeft het niet..... We kunnen hier wel tegen een stootje! Back on topic: de reden waarom je hier geen negatieve reacties over ter plekke huren leest is dat het nauwelijks wordt gedaan. Het verhuursysteem in de VS is afgestemd op de manier waarop de autoverzekeringen worden afgesloten. Dat verschilt nogal van 'ons' systeem. Daarom hebben de verhuurmaatschappijen speciaal voor 'ons' paketten samengesteld. Vroeger, toen we nog met de paardentram gingen, reed half hurend Europa daar onverzekerd rond omdat ze het goedkoopste tarief, zonder verzekeringen, kozen.

Verder zijn de tarieven die je vanuit Europa betaalt, aanzienlijk lager dan die ter plekke worden gehanteerd. Al sluit ik niet uit dat je incidenteel misschien wel een aardige aanbieding kunt scoren. Maar wie heeft er nu zin om daar de verhuurders af te struinen op zoek naar een koopje als je dit vooraf allemaal prima kunt regelen?

Een weekje Alamo midsize car in Florida komt op een 1150 dollar ter plekke. Vergelijk dat maar met de aanbieders hier. Problemen zijn niet echt te verwachten als je toch ter plekke huurt, maar je moet wel goed weten wat je doet en daar moet je het e.e.a. van te voren over bestuderen. Je moet iig begrijpen wat de CDW (collision Damage Waiver) en de EP (Extended Protection ) inhoudt voor je beslist waar je voor kiest.

De administratieve problemen die je hebt gehad bij Connections zijn sneu, maar dat komt nu eenmaal incidenteel voor. Jammer dat er misverstand op misverstand is gestapeld. Bij USAreisen.de kan je op de site tot vier dagen voor vertrek boeken. Bij Alamo, direct op de nl site nog voor morgen. Last minutes mutaties in een boeking kunnen bij iedere tussenpersoon risico's opleveren. Ik zou de situatie telefonisch voorleggen en vragen of er een oplossing voor jullie situatie is.

Katrientje
28-12-09, 12:32
Bij USAreisen.de kan je op de site tot vier dagen voor vertrek boeken. Bij Alamo, direct op de nl site nog voor morgen. Last minutes mutaties in een boeking kunnen bij iedere tussenpersoon risico's opleveren. Ik zou de situatie telefonisch voorleggen en vragen of er een oplossing voor jullie situatie is.

Dat is heel erg interessant! enkele dagen vooraf weten we 99.9% zeker dat we op de vlucht kunnen en kunnen we dus nog online boeken. Vermoed dat dit voor ons de beste optie is...
Tnx!

Njit
28-12-09, 12:55
Last minutes mutaties in een boeking kunnen bij iedere tussenpersoon risico's opleveren. Ik zou de situatie telefonisch voorleggen en vragen of er een oplossing voor jullie situatie is.

Kan hier over meepraten. Wij dachten ook slim te zijn door Last Minute onze ophaal-locatie van JFK naar een locatie in New York zelf te veranderen.
Dat was dus ook niet goed doorgekomen. We hebben daar ter plaatse nog mobiel moeten bellen met FTI. Uiteindelijk wel weer goed gekomen maar handig was anders. Doen wij dus ook nooit meer :)

mattrob
28-12-09, 13:16
Bij usareisen.de kan je volgens mij telefonisch nog wel tot een dag van te voren (en misschien zelfs wel op de dag zelf) telefonisch boeken, wij hebben in ieder geval dag van te voren daar wel eens geboekt. Moesten toen nog wel bevestiging van ze krijgen, omdat zij het ook weer moesten laten bevestigen, maar is allemaal goedgekomen.

Ook ik heb wel eens (heeeeeel lang geleden) lokaal gehuurd, en kostte me toen veel geld (door alle extra pakketten) en veel onzekerheid omdat ik toen niet precies wist wat ik wel en niet nodig had, en je dus maar 'alles' doet (misschien wel teveel) en dus ook een beetje 'gepakt' voelt. Vandaar ook mijn advies, precies eigenlijk zoals Teleton het verwoord, om lekker alles via Europa te regelen. Zijn speciale tarieven met alle noodzakelijke verzekeringen, en tegen een schappelijke prijs.

Guus
28-12-09, 13:48
Dit keer heb ik me voorgenomen om het als volgt te doen:
Auto uitzoeken op Atlanta Int'l Airport, ter plaatse kijken welke het interessantste is (wel op voorhand al aan aantal firma's doorlichten). Haalbaar?Dit is op zich wel haalbaar maar niet aan te bevelen. Een auto lokaal huren is alleen interessant voor personen die een Amerikaanse autoverzekering hebben. Sommige van deze verzekeringen laten het namelijk toe om de verzekering voor de eigen auto te gebruiken voor de huurauto. Op die manier kun je de verzekeringskosten van de huurauto uitsparen. In jouw geval kan dat niet. De praktijk wijst dan uit dat je 99 van de 100 keer duurder uit bent indien je lokaal huurt. Als ik jou was zou ik gewoon bij Avis of Hertz met de betaal later optie boeken. Op die manier kun je altijd de aanvangs- en einddatum van de autohuur wijzigen. Mogelijk dat andere verhuurbedrijven deze optie ook hebben maar, daar heb ik geen ervaring mee.

Welk type nemen we best voor 2 volwassenen en 2 koffers? (dacht aan Compact of Mid-size)Gezien de afstanden die jij wilt gaan rijden zou ik een zo comfortabel mogelijke auto nemen. Minimaal een mid-size maar bij voorkeur een full-size. Het prijsverschil is over het algemeen niet zo heel erg groot maar het verschil in comfort wel.

Waar moeten we op letten qua verzekering? (dacht dat daar het addertje zit als je lokaal huurt, dat je niet verzekerd zou zijn naar Belgische normen?)Je moet minimaal de basis verzekering (LDW/CDW) en de aanvullende verzekering (ALI/EP) nemen. Al het overige is in mijn ogen overbodig.

yabbadabbadoo
28-12-09, 19:47
Raar, via Alamo.nl moet ik voor 2 weken in mei meer dan 400 euro aftikken voor een full size car, terwijl ik vorige week via Alamo.com die auto gereserveerd heb voor 504 euro, omgerekend 350 euro, zelfde voorwaarden.

nickro
29-12-09, 12:20
Wij hebben bij uscarhire.co.uk een mid size auto(alamo) gehuurd.
Periode: 29 juli t/m 19 augustus(28 dagen). Ophalen Miami airport.
Silver option dwz. een tank benzine bij afevering betalen, leeg terug, alle verzekeringen, 2 bestuurders.
Prijs: 557 pond omgerekend ongeveer 630 euro.
Wij vinden dit een goede deal.

patgooss
29-12-09, 13:48
Er staat in de lettertjes echter wel dat je de tank moet betalen als je de auto weer terug brengt.