PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren (2008-2009)



Pagina's : 1 [2] 3 4

Ta2 Gerrit
01-12-08, 20:19
Wij hebben voor de Fullsize SUV ook wel een Chevy Tahoe gehad. Die wordt ook gebruikt als basis voor de Hummer, kun je nagaan hoe Fullsize die is ;-)

Greeneyes
01-12-08, 21:43
Heb hem even opgezocht de Chevy Tahoe, da's een flinkerd!
Zal ook na mijn vakantie even het overzichtje invullen op het forum (dit huurden we, dit kregen we mee).

Carlo
02-12-08, 21:52
Chevy Tahoe is een topper, ik vind alleen de Ford Expedition nog heftiger. Ook de luxe versies Lincoln Navigator en Cadillac Escalade zijn errug lekker om te rijden. Zorg wel dat je de juiste versie krijgt dus met de grote motor (5,3 of 5,4 liter V8) en niet dat kleine spul (4,2 V6 of zo). Bij Tahoe is dat de LT of LTZ en bij Ford de XLT of Eddie Bauer volgens mij. Als je dan toch bijdraagt aan het onderhouden van de boompjes doe het dan meteen goed. Misschien hebben ze nu al een hybride excuus mobiel ergens staan, GM en Ford zouden die ook in de grote bakken hangen. Maar er gaat niets boven een echt Amerikaan, vind ik dan he. En niet zo'n gladde crossover maar een echte SUV. En ze worden ook steeds zuiniger. Ze gebruiken nun net zoveel als de BMW van onze premier.....en snel doen want binnenkort worden ze niet meer gemaakt....

nostradamus
06-12-08, 12:24
Wij vertrekken 21 december a.s. naar Orlando. We willen de 22e een auto gaan huren bij Alamo. Ik heb hierover 2 vragen: rijdt er een shuttle vanaf ons hotel(Wingate by Wyndham vlakbij Orlando MCO) naar Alamo of moet ik daarvoor een taxi nemen? Wat is nu de beste truc om zonder reservering vooraf een auto bij Alamo te huren? We willen in ieder geval een full size SUV huren(merk is niet zo belangrijk). Ik las hier op het forum al diverse malen dat je een free uprade krijgt als een bepaald type auto niet meer voorradig is. Moet ik nu vooraf op het terrein gaan uitzoeken welke auto's er niet meer zijn en die dan vragen? Ik ben benieuwd naar de tips & trucs op dat gebied.

Teleton
06-12-08, 12:39
Wat is nu de beste truc om zonder reservering vooraf een auto bij Alamo te huren? .

De beste truc is: Boek vooraf de autohuur. Denk je dat je goedkoper uit bent? Vergeet het! Voor het voordeel hoef je niet daar te boeken. Waarom zou je niet vooraf reserveren? Het heeft echt geen zin om vooraf te gaan kijken welke auto's er in de garage staan. De voorraad auto's wisselt immers voortdurend, ze rijden af en aan. Daarom kan je ook geen merk en type huren. Je krijgt een full-size suv, punt.

Een ander punt, waarom huur je niet meteen de auto bij aankomst? Hoe ga je dan nu, na aankomst naar je hotel? Ik neem aan met de hotelshuttlebus. Dan kan je toch ook met de hotelbus weer terug naar MCO?

Tot slot: het komt alleen in het piekseizoen voor, maar soms zijn bepaalde klassen auto's gewoon niet beschikbaar. Dan is er niets te upgraden en kan je alleen de categorie huren die nog wel beschikbaar is.

nostradamus
06-12-08, 13:40
Vooraf boeken was ook mijn idee, maar de vrienden waarmee wij reizen willen persé een zwarte SUV hebben(een beetje suf maar het is niet anders) en bovendien willen ze een auto hebben waarmee niet van buitenaf gezien kan worden welke bagage er in de auto ligt(en daar hebben ze een punt). Verleden jaar hebben wij voor onze Californiatrip een Hummer gehuurd en daarin kon je de bagage zodanig afschermen dat het niet zichtbaar was. We landen 's nachts om 12.10 op Olando. Ik denk dat ik na bijna 24 uur reizen(ruim 7 uur tussenstop op Washington) geen zin heb om 's nachts nog een auto te gaan huren(voor zover dat al mogelijk is natuurlijk). Vandaar dat we dat pas de volgende ochtend willen doen.

Teleton
06-12-08, 15:17
vrienden willen persé een zwarte SUV hebben...

Rare vraag misschien, maar wat doen de vrienden dan als er geen zwarte SUV staat/komt? Wachten tot er weer een wordt binnen gebracht? En een hoedenplank of afdekzeil, zal je niet zo snel in deze auto's vinden. Of je nu vooraf boekt of daar, dat maakt echt niets uit.

Over de bagage in de bagageruimte van SUV's is al vaker gesproken op het Forum. Om te beginnen heb je dikwijls donkere ramen waardoor je echt niet naar binnen kunt kijken. Verder nemen sommige Forumleden een plaid of dekzeil mee, of kopen ze zoiets bij de Walmart.

Persoonlijk zou ik liever 's nachts om 12:00 uur de auto even ophalen (lekker rustig hoor) dan in de ochtend in de rij gaan staan. Maar ieder zijn meug!

nostradamus
06-12-08, 18:48
Geen rare vraag hoor Teleton. Verleden jaar was er uitsluitend een zwarte SUV bij Dollar voorradig en dat was toevallig een Hummer en die werd dus gehuurd. En de meerkosten van de huur hoor ik je vragen, nou die werden netjes betaald maar niet door mij ;-))
Tsja, wel landen na 12 uur s nachts. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat je buiten staat. We zien wel. In ieder geval bedankt voor je meedenken en advies.

Ta2 Gerrit
06-12-08, 22:12
Tsja, wel landen na 12 uur s nachts. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat je buiten staat. We zien wel. In ieder geval bedankt voor je meedenken en advies.

Gezien je van Washington komt, is er geen douane of immigration die je kan ophouden, dus is het koffers van de band halen (en die zullen er snel zijn op dit late uur) en direct naar buiten.
En als je dan bij Dollar, Alamo, Avis of National huurt, staat je auto (al dan niet in de gewenste kleur) aan de overkant van de straat voor je klaar.

knaapje
07-12-08, 10:50
Omdat ik al meer meegemaakt had, dat ik een auto kreeg zonder hoedenplank was ik er pas op voorbereid.
Ik had een SUV gehuurd, kreeg een Pontiac Torrent zonder afdekking.

Ik had hier bij de doe het zelf markt een stuk zwart afdekplastic gekocht en een stuk van 2 bij 3 meter meegenomen. Je kon van buiten niet zien dat er iets in de kofferruimte lag. Bovendien heb je altijd een stuk plastic bij je, bij pech of een regenbui nooit weg.

Knaapje

nostradamus
08-12-08, 19:15
Ik heb de raad van Teleton opgevolgd en gisteravond via de Duitse site een auto gehuurd. Het vooraf boeken scheelt inderdaad een boel dollars. Bovendien viel mij op dat als je de huurprijs berekent op de site van bijvoorbeeld Alamo men daar voor een niet volledige huurweek per dag een prijs berekent die, vermenigvuldigd met 7, een veel hogere offerte oplevert dan in het geval je gewoon een volledige week boekt. Opletten dus. Bedankt Knaapje voor de tip met het afdekzeil. Gaan we zeker doen!!

Ta2 Gerrit
09-12-08, 11:38
Bedankt Knaapje voor de tip met het afdekzeil. Gaan we zeker doen!!

Ook een optie is om voor een paar dollar een zwart laken te kopen bij de Wallmart.
Werkte perfect voor ons en zit nu standaard in de koffer.

Daar kun je overigens voor weinig geld ook spuitbussen zwarte lak kopen, voor als de auto niet in de gewenste kleur te vinden is :mrgreen:.

Harley
15-12-08, 14:36
Hallo Stoof;
Wij doen het volgende.
Als wij een reis naar Florida boeken,boeken wij tegelijk in het reisbureau een wagen bij,eigenlijk ziet dat er als volgt uit;vlucht+hotel+auto.
Dan als we onze reis betaald hebben en de wagen kozen krijgen wij "vouchers" en onze vlucht tickets.Eens terplaatse gaat alles op wieltjes.
Een auto huren buiten het reisbureau is altijd een dubbeltje op zijn kant,wij zouden dat nooit doen,alles ineens boeken en je weet niet van het gemak.
Doorgaans boeken wij bij Neckermann of Thomas Cook.
In het verleden hebben wij nog geboekt bij Rabobank met Hotelplan,ook aan te raden,doen ook alles.
Kies een Gold formule,dan ben je 100% verzekert,doen wij ook altijd.Voor een tweede chauffeur boven de 25 jaar zal je even dienen te informeren,dat is iets anders(meerprijs)

mvg
Harley,Belgie

Njit
15-12-08, 16:04
Onze ervaring is toch anders. Los boeken is goedkoper en net zo handig. Je krijgt van je vlucht een e-ticket en voor je auto een Voucher. Of je reisburo die nu voor je regelt of dat je het zelf doet - je krijgt uiteindelijk dezelfde papieren. Maar ja, het is maar net waar je je prettig bij voelt. Bij ons gaat los boeken al jaren goed :)

Teleton
15-12-08, 19:32
Een auto huren buiten het reisbureau is altijd een dubbeltje op zijn kant,wij zouden dat nooit doen,alles ineens boeken en je weet niet van het gemak.

Als ik het goed begrijp, zou je het zelf nooit doen. Dat is jouw mening, prima.

Feit is echter dat je voor het huren van een auto terecht kunt bij verschillende verhuurbedrijven. Verhuur vindt plaats direct bij deze bedrijven (Alamo, Avis, National etc) of via een reisbureau of broker. Voor één en dezelfde auto van Alamo in een bepaalde categorie, betaal je bij de verschillende partijen (zoals Thomas Crook en Neckermann) verschillende bedragen.

Bij de verschillende verhuurbedrijven kan je het eigen risico voor schade afkopen door middel van een waiver. Het is goed om te weten dat dit geen verzekering is, zoals wij die hier kennen. Verder komen er bij de verhuur diverse andere kosten. Verhuurbedrijven stellen je in de gelegenheid om alle noodzakelijke kosten, van de waiver tot een volle tank benzine toe, vooraf te betalen. Je hoeft dan bij het ophaeln van de auto, niet meer te onderhandelen over de bedragen. Bij Alamo heet dit een Gold-pakket, andere verhuurders hanteren andere namen. In dit Gold pakket zit bijvoorbeeld ook de toeslag voor extra bestuurders boven de 25 jaar.

Voor forumleden die nog niet goed bekend zijn met de procedure rond de autohuur heb ik maar één tip: Lees eens wat topics over dit onderwerp op dit forum. Ga vervolgens naar de site van de verhuurmaatschappij van jouw keuze om de voorwaarden te lezen. Vergelijk daarna de prijzen bij de verschillende aanbieders. Zonodig kan je andere ervaringsdeskundigen raadplegen. Per slot van rekening is niet iedereen de Engelse of Duitse taal machtig en dan staan er altijd wel een paar forumleden klaar om te helpen. Keuzes maak je echter zelf.

Wanneer je minder aan gemak hecht, kan je de losse componenten van een reis prima afzonderlijk boeken. Je praat dan niet over een paar tientjes voordeel, maar dit kan tot honderden euro's oplopen, afhankelijk van de lengte van je vakantie. Niks geen dubbeltje op zijn kant, helemaal niet moeilijker, ter plaatse loopt alles namelijk op dezelfde wieltjes.......;)

mafo
15-12-08, 20:12
Helemaal met je verhaal eens Teleton.



Kies een Gold formule,dan ben je 100% verzekert,doen wij ook altijd.Voor een tweede chauffeur boven de 25 jaar zal je even dienen te informeren,dat is iets anders(meerprijs)


Bij Alamo Gold is een tweede chauffeur boven de 25 jaar gratis inbegrepen in de huurprijs.

Carlo
15-12-08, 21:28
Maar het is wel goed advies om bij een reisbureau te informeren als je aan het kijken bent naar een goede deal voor een huurauto. Wij hebben een paar keer via Hotelplan bij Hertz heel goedkoop kunnen huren. Nu is de laatste jaren onze ervaring dat USAReisen echt de goedkoopste is voor het type auto dat wij altijd huren maar het kan nooit kwaad om eens wat van die reisgidsen te checken.

lisje
16-12-08, 08:43
Hallo,
Mijn zus werkt als kantoorhoofd voor het reisbureau Neckermann hier bij ons in de streek. Dankzij haar kunnen wij genieten van een korting van 7%, niet onaardig. Toch hebben we dit jaar beslist om alles zelf los te boeken. Zowel vlucht, als hotel en auto. Wij hebben vlucht en hotel bij ebookers geboekt en onze auto natuurlijk bij onze Duitse vrienden. Het totale verschil komt op meer dan 500€, dat vind ik toch wel de moeite om zelf eens een paar opzoekingen via het internet te doen.

mafo
16-12-08, 18:45
Ach een ieder moet doen waar ze zich zelf het prettigst bij voelen. Zelf vindt ik het uitzoeken en in elkaar puzzelen van een vakantie al een belangrijk deel van de (voor)pret.

Ik kijk hierbij wel altijd naar allerlei manieren van boeken, kies ook zeker niet altijd de allergoedkoopste maar voor een mengelijk van goed gevoel en goede prijs.

Ben er in de afgelopen jaren wel van overtuigd geraakt dat het zelf boeken van alle onderdelen goedkoper is en de meeste keus bied. Aan SGR heb je dan helaas niet zoveel aangezien alleen complete vakanties zijn gedekt. Die onzekerheid neem ik dan ook maar voor lief.

Fitz
26-12-08, 14:33
Ik heb nog een vraagje.

Zitten in de meeste auto's in USA wel een aansteker?
Want daar gaat mijn tomtom in voor de stroom.

knaapje
26-12-08, 14:52
De aansteker zelf zit er vrijwel nooit meer in, maar de 12 Volt aansluiting wel. Er pas gewoon onze 12 Volt stekker in.
(Voor de koelbox en navigatie enzo)

Dikwijls ook, net als hier, 1 extra achterin.

Knaapje

fransje
26-12-08, 20:02
Misschien hier niet helemaal de juiste plek om te vragen, maar als je, zoals wij, een 8 persoons minivan hebt gehuurd bij Alamo, wat staat er dan meestal aan keuze?
En, wij komen om 16.00 uur aan in Orlando, is de keuze dan groter dan later op de dag cq avond?
Groetjes, Fransje

Njit
26-12-08, 20:38
Dan kun je denken aan bijvoorbeeld een GMC Savana (http://www.gmc.com/savana/passenger/index.jsp). Keuze maakt weinig uit - de hele dag door komen er auto's terug en gaan er auto's weg.

Daanio
02-01-09, 11:39
Moderator Michael66:
In dit topic kun je alles vragen over autohuur:
* Welke klasse of auto moet ik kiezen?
* Welke verhuurder is de beste / goedkoopste?
* Hoe zit het met de verzekeringen en pakketten?
* Welke auto kan ik verwachten in de bestelde klasse?
etc. etc.

Als je een vraag hebt over het huren bij/via een specifieke verhuurder of reisorganisatie, dan is de kans groot dat daar al een apart onderwerp over bestaat. Kijk even in het Overzicht onderwerpen in "Florida Algemeen" (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8863), daar staat een heel rijtje.

De berichten van voor 2009 zijn afgesplitst. Zie voor de oudere berichten Auto huren (2004 t/m 2007) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619) en Auto huren (2008) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9090).


Heeft iemand ervaring met een auto huren via rentalsystems.com? http://www.rentalsystems.com/mybookings/carhiresearch.aspx
Erg goede prijzen, welke beduidend lager liggen dan usareisen.de, maar helaas ben ik altijd erg argwanend wat verzekeringen e.d. betreft.

Ik hoor het graag!
Danielle

Njit
02-01-09, 11:56
Ze bieden een Gold pakket aan waarmee je gewoon goed gedekt zou moeten zijn.
Ik ken deze specifieke aanbieder niet maar ze maken gebruik van Cartrawler.com. Dit is een boekings-systeem welke door meerdere aanbieders gebruikt wordt.

Teleton
02-01-09, 12:32
Erg goede prijzen, welke beduidend lager liggen dan usareisen.de,

Is dat schrikken....snel één prijscheckje gedaan. Maar in 'onze' periode (mei/juni) zijn we i.i.g. bij de oosterburen toch nog ruim vier tientjes voordeliger uit.

Dlicious
11-01-09, 23:07
Ik heb zo'n beetje all zaken doorgelezen maar ik heb nog 1 vraag over t.a.v. de autohuur. Wij willen met 4 volwassenen en 1 kind van 2 een auto gaan huren. Dat is dus een kinderzitje achterin en dan kunnen er niet meer 2 volwassenen naast in een standaard auto.

Wat raden jullie aan zonder gelijk over the top een enorme 20 persoonsbus te moeten gaan rijden hahah.

Ik hoor het graag!

Ta2 Gerrit
11-01-09, 23:55
Ik denk dat hier de Minivan of de grotere SUV's in beeld gaan komen.

irmaatje123
13-01-09, 16:42
Even een vraagje,kun je een tomtom erbij huren wanneer je in nederland al een auto gehuurd hebt voor orlando? En wat zijn de kosten van deze upgrade??Wij hebben een auto besproken bij budgetcars. Ik hoor het graag.

Ta2 Gerrit
13-01-09, 16:49
Ik heb net even bij Budget (http://www.budget.com/budgetWeb/home/home.ex) gekeken en ze verhuren de GPS ter plaatse vanaf $13,95 per dag, of $59,75 per week (plus tax).

Het kan dus wel, maar ik weet niet hoe lang je gaat, want je koopt bij de Wal*Mart al een originele TomTom met USA kaart voor rond de 130 dollar. En dan heb je hem mooi zelf, en kun je hem vaker gebruiken.

irmaatje123
13-01-09, 21:00
We gaan 12 dagen,bedankt voor de tip,ik denk dat we hem zelf gaan kopen.

brokke
14-01-09, 17:51
Ik had eventjes een een vraagje i.v.m. dat auto huren in Orlando, ik ga namelijk voor de eerste maal alleen en wil echt geen creditkaart aanvragen om enkel een wagen te huren, weet er soms iemand waar ik de waarborg cash kan betalen.

Ta2 Gerrit
14-01-09, 17:59
In dit topic http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8209&highlight=borg+cash is er al eens over gesproken.

Gevonden met de zoekfunctie in de blauwe balk boven aan de pagina; Tip ??

Hanz
18-01-09, 19:18
Hallo kenners
Wij gaan als twee volwassenen met twee kinderen van 10 en 14 naar Orlando voor twee weken. De bedoeling is Disney, Cape en kust bezoeken vanuit Orlando.
Welke auto raden jullie aan. Ik lees veel over een midsize SUV zoals Chevrolet Equinox maar passen daar bv twee koffers in? Wat is wijsheid op Orlando Airport?
Graag jullie tips:???:

Ta2 Gerrit
18-01-09, 19:40
Zo te lezen is en blijft Orlando/Kissimmee de standplaats.
In dat geval is de Equinox (als die er al is) ruim voldoende, de similars ook.
Als je rond zou moeten reizen (met ieders een koffer) zou dat ook kunnen, hoor. Daar is ruimte zat voor.

De midsize SUV is sowieso ideaal, je zit wat hoger en hebt zo mooi overzicht, wat uiteraard ook geldt voor de passagiers.

cindy74
18-01-09, 19:56
en de equinox is er bijna nooit

lisje
19-01-09, 07:00
Hallo,

Ik heb gisteren onze wagen besteld bij usareisen.de. Natuurlijk onze lieve vriend de equinox. Nu vroeg ik mij af hoe lang het bij jullie duurde vooraleer je een bevestingsmail kreeg.

Alvast bedankt,
Grtz, Lisje

FrankS
19-01-09, 09:54
Ik heb gisteren ook een Eq besteld bij usareisen. Automatisch reply binnen 2 uur, waarin staat dat de bevestiging uiteindelijk 22 januari verwacht wordt.

Dlicious
19-01-09, 11:59
Ik heb nou echt niet het idee dat de auto goedkoper is via de duitste site of als ik hem gelijk mee bestel bij AE ... of doe ik iets fout?

Ta2 Gerrit
19-01-09, 13:20
Als je hem in een totaalpakket (vlucht-accomodatie-auto) huurt zal het misschien niet veel schelen, denk ik. (Hoewel, ik heb net even offerte gemaakt met de midsize SUV)
Losse midsize SUV (Equinox) doet bij usareisen rond 160 euro met het volle (Gold) verzekeringspakket. Bij AE in het pakket €235,- en op tarief €241,-. Per week
Allebei Alamo, en dat scheelt toch een vlotte 70 euro, dus ik weet niet wat je fout doet ;-)

Dlicious
19-01-09, 17:33
ik wil deze week een trip gaan boeken voor 3 weken Orlando. Ik zal daar nog eens even goed naar kijken dan :)

lisje
19-01-09, 22:09
Ik heb dus nog stees geen bevestingingsmail of automatische reply gekregen. Heb nu net wel gezien dat er in de namiddag 3 maal gebeld is geweest naar mijn gsm met een ongelooflijk lang nummer. Ik heb dan teruggebeld en ik krijg een duits antwoord apparaat aan de lijn die me zegt dat het call center gesloten is. Zou het kunnen dat er iemand van usareisen mij heeft gebeld. zou niet weten wie er mij anders in het duits nodig heeft. Ga morgen wachten tot na de middag en anders nog eens zelf terug bellen, hoop maar dat ze mij in het engels kunnen helpen want, ik heb de hele reserving met een translator naast mij gedaan...

Lisje

Ik heb dus ondertussen even het telefoon nummer gecontroleerd met dat op hun site en het komt overeen.
Nu msar hopen dat ze me morgen terug bellen. zit al vol zenuwen. Waarom zouden die mij nu bellen??..

[verwijderd]
19-01-09, 22:14
Gewoon even een mail sturen naar ze en als ik me goed heug praten er een aantal medewerkers gewoon engels.

Ta2 Gerrit
19-01-09, 22:16
Misschien zit er een onvolkomenheidje in je offerte, of zo, wie zal het zeggen.
Maar geen reden tot paniek, ze kunnen je ook prima in het engels helpen.

lisje
19-01-09, 22:26
Alvast bedankt voor de geruststellende woorden. Ik heb een mailltje gestuurd en wacht dus maar geduldig af.

bedankt

FrankS
20-01-09, 10:35
Je kunt in ieder geval in het Engels met ze mailen. Mij hebben ze ook ooit gebeld, om te zeggen dat ht Alamo verhuurstation in Disney Dolphin pas om 9 uur open gaat, i.p.v. het door mij aangegeven 8 uur. Overbodig, want de tijd doet er niet toe. Onjuist ook, want dit gaat al jaren om 8 uur open. Maar wel netjes van ze om even te bellen. Het hoeft dus niet altijd om iets erg serieus' te gaan.

lisje
20-01-09, 16:46
Hallo,

Ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn mailtje van gisteren. Ik had blijkbaar ons email adres fout ingegeven. Ben toch wel zeer tevreden dat ze ons daarover zo snel belden en ze hebben bij het antwoord op mijn mail ook dadelijk de voucher gemaild.

Lisje

Harold
23-01-09, 21:15
Hai,

is er iemand bekend met het (uiteraard) goedkoop huren van een Chevrolet Express/GMC Savana Van/busje,
waar er ongeveer 7/8 personen in kunnen, met van die van die zogenoemde 'Captain Chair's'?

Dat lijkt me wel leuk, zit iedereen toch lekker ruim.


groet
Harold

Ta2 Gerrit
23-01-09, 21:47
Ben niet bekend met die "kerkbusjes":D maar onze duitse vrienden (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so)wel.

http://img144.imageshack.us/img144/1998/vansnm0.jpg (http://imageshack.us)

Prijzen per week Super Plus Inklusive (of zoiets) vgl. Alamo Gold

Njit
23-01-09, 23:08
Hoewel ik betwijfel of je zomaar in een 15 persoons minivan mag rijden met je Europese rijbewijs..

utah
24-01-09, 06:42
Geld het Europese vrachtwagenrijbewijs dan niet in de US?

Ta2 Gerrit
24-01-09, 09:51
Hoewel ik betwijfel of je zomaar in een 15 persoons minivan mag rijden met je Europese rijbewijs..

Volgens de DMV mag dit nog net met een gewoon rijbewijs.
Is ook wel logisch eigenlijk, anders zou de verhuurder dit wel aangeven, toch ?

http://img177.imageshack.us/img177/8231/licensecj1.jpg (http://imageshack.us)

knaapje
24-01-09, 15:06
Hoewel ik betwijfel of je zomaar in een 15 persoons minivan mag rijden met je Europese rijbewijs..

Je hoeft niet te twijfelen.
Op het Orlando forum is hier over een discussie geweest met uiteindelijk een uitspraak (per e-mail) van de Highway patrol, dat de regels van je rijbewijs gelden.
Als je er in Ned. niet mee mag rijden mag het in de US ook niet.
Met rijbewijs B dus niet.
Knaapje

Hanz
24-01-09, 23:34
Ik heb via m'n reisburo bij de reis naar Orlando in oktober 2009 een midsize huurauto gehuurd. Ik lees echter - ondermeer hier op dit forum - steeds meer over midsize-SUV's en dat lijkt me ook wel wat in vergelijking met een Chrysler Sebring oid. We zijn met z'n vieren (twee kids van 10 en 14)Wat is handig/goedkoper? Meteen via het reisburo zo'n SUV regelen en vast laten leggen of op Orlando airport proberen een upgrade te regelen....?

Ta2 Gerrit
25-01-09, 21:12
Eén van de goedkopere verhuurders die hier vaak genoemd wordt is usareisen.de.
Daar zou je eens een vergelijking kunnen maken met je reisburo.

Hier (bij wie dan ook) huren is vrijwel altijd goedkoper dan op Orlando Airport. Als je daar op je eigen verzoek wil gaan onderhandelen over een upgrade, ga je zeker de hoofdprijs betalen. De medewerkers aldaar werken op provisiebasis, vandaar.

pzomerdijk
25-01-09, 22:02
Heb inmiddels prijzen bekeken bij usareisen.de. Dat scheelt nogal zeg! Is het waar dat de verzekering los staat van bijv. Alamo. Heeft dit consequenties bij een eventueel ongeval (blokkeren van CC). Wie heeft hier info of ervaring mee. Of ben ik onnodig ongerust over dit soort dingen.
Huur meestal bij Alamo en goede ervaringen ook na een ongeval in 2007. Altijd gehuurd via AE.

corrus
25-01-09, 23:40
Volgens de DMV mag dit nog net met een gewoon rijbewijs.
Is ook wel logisch eigenlijk, anders zou de verhuurder dit wel aangeven, toch ?

Volgens het Nederlandse rijbewijs "B" is dit ook niet toegestaan.
Het is toegestaan om 7 passagiers te vervoeren, tel je hier de bestuurder bij op kom je op een 8 persoons minivan.

Alles daarboven een 12 of een 15 persoons Van is niet toegestaan.

Zelfs met een "groot" rijbewijs hebt, mag het niet.
Je hebt dan een personenvervoer rijbewijs nodig.
Dit betekent, dat indien je in een 12 of een 15 persoons Van gaat rijden met minder dan 7 passagiers, dit nog steeds niet is toegestaan.
Want bijv. een stadsbus mag je ook niet besturen, zelfs al zitten er geen passagiers in.

De FHP is trouwens ook heel duidelijk in, die zeggen dat je een voertuig mag besturen zolang het rijbewijs van het land waar het is uitgegeven mag besturen.

fransje
26-01-09, 12:59
Volgens de site van "de duitse vrienden":lol: staat er bij het 8 persoonsbusje, dat er maar 2 grote en 2 kleine koffers meekunnen??
Dit busje hebben wij gehuurd bij Alamo, juist omdat we dan onze 5/6 koffers kwijt konden. Zou dus niet kunnen volgens deze gegevens.:x
Ben benieuwd dan, vrijdag!

Michael66
26-01-09, 16:49
Afhankelijk van het merk/type auto dat je meekrijgt kan de bagageruimte erg klein zijn als je alle zitplaatsen gebruikt. Vaak is de achterste rij stoelen weg te klappen en dan ontstaat een grotere bergruimte. Maar ja, dan heb je weer wat minder zitplaatsen.
Op website van onze duitse vrienden staat niet voor niets dat ze dit model auto aanbevelen voor max. 5 volwassenen + 1 kind.

Als je weinig bagageruimte verwacht, dan kan het handiger zijn om reistassen te gebruiken i.p.v. koffers. Tassen laten zich makkelijker stapelen en nemen van zichzelf al minder ruimte in.

Ach, niet druk om maken, gewoon proberen of het past en anders alsnog een upgrade nemen.

mirella37
26-01-09, 22:28
Wij hebben bij Alamo een Premium auto gehuurd.

Volgens de site van Alamo in Amerika kunnen daar 3 grote en 2 kleine koffers in. In diverse reisgidsen lezen we iedere keer iets anders.

Kan iemand ons vertellen, wat we ongeveer aan koffers kwijt kunnen in een Premium auto van Alamo.

Ta2 Gerrit
27-01-09, 17:56
Dat kan erg verschillen. De Dodge Magnum is ook een Premium en die kan behoorlijk wat bagage hebben. Dat is dan ook een stationwagon. Maar de Lucerne die Alamo op de site heeft staan als USA Premium laat maar drie koffers toe.

http://img228.imageshack.us/img228/2236/premiumut9.jpg (http://imageshack.us)

Michael66
27-01-09, 18:20
Hoi Mirella,
Ik zie in je reisschema dat je vliegt op Orlando. Daar kun je gewoon zelf een auto uitzoeken in de gehuurde klasse. Er staan meestal meerdere merken/modellen waar je uit kunt kiezen. Gewoon even de achterbak opentrekken en kijken waar je bagage goed in kan.

En mocht er geen premium meer zijn, dan mag je meestal een grotere auto uitzoeken. Een leuke grote, slurpende SUV of zo.:-D

Carlo
27-01-09, 19:27
Op zich is het waar dat ze leven van de provisie van upgrades e.d. maar mocht je de autohuur die je nu hebt niet meer kunnen wijzigen dan kun je het altijd proberen. Ik heb ook wel eens voor $10 per dag een upgrade van een midsize naar een fullsize SUV gehad (bij Hertz....). Sowieso willen mensen die grote auto's niet meer huren (zegt men...) dus ik zou zeggen neem een bedrag in je hoofd dat je maximaal wilt bijbetalen en probeer het eerst voor de helft van het bedrag. Net als die gasten moet je gewoon een beetje brutaal zijn (niet in gedrag maar in je bieding). 10% of 20% van iets is voor die gasten toch meer dan 10% van niets......

fransje
28-01-09, 10:56
Afhankelijk van het merk/type auto dat je meekrijgt kan de bagageruimte erg klein zijn als je alle zitplaatsen gebruikt. Vaak is de achterste rij stoelen weg te klappen en dan ontstaat een grotere bergruimte. Maar ja, dan heb je weer wat minder zitplaatsen.
Op website van onze duitse vrienden staat niet voor niets dat ze dit model auto aanbevelen voor max. 5 volwassenen + 1 kind.

Moet lukken, we zijn met 5 volwassenen, en kunnen dus gewoon de 3 lege zitplaatsen volstapelen. Is vooral nà al dat geshop in Orlando wel nodig denk ik \\:D/

Jacq.1310
28-01-09, 11:10
Best Florida bezoekers,

Ik ga over 3 weken voor het eerst naar Amerika voor 10 dagen.
We hebben het hele parket geboekt bij Expedia, zo goedkoop dat ik
hoop dat we ooit aankomen.....:shock:
Maar ik heb toch nog een vraagje...we hebben ook een auto gehuurd,
bij Budget; met verzekering etc.; maar ik vraag me af... zijn deze verzekeringen voldoende of is het verstandig eigen risico's af te kopen.
Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mij delen.

Alvast bedankt, Jacqueline

Teleton
28-01-09, 15:37
het hele parket geboekt bij Expedia.......Maar ik heb toch nog een vraagje...we hebben ook een auto gehuurd, bij Budget; met verzekering etc.; maar ik vraag me af... zijn deze verzekeringen

He, wat leuk, parket van Expedia ... als dat maar goed gaat....[-o<[-o<

Zonder gekheid, geef even op welk pakket voorzieningen je voor de auto hebt gekozen, dan weten we precies wat je hebt geboekt en kan er ook een serieus antwoord op gegeven worden!

Jacq.1310
29-01-09, 13:54
Hallo,

Bedankt voor je reactie, we hebben een middel grote auto geboekt bij Budget, met de volgende optie´s / verzekeringen : Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada.

En op de site van Expedia staat :Geen verborgen kosten! Autoverhuur bij Expedia is inclusief verzekering, belasting en toeslagen.

Maar ik wil graag goed voorbereid op reis en verwacht eigenlijk dat ze bij het ophalen van de auto met allerlei verzekeringen cq. bijbetalingen komen?? Of zie ik nu te veel beren op de weg??

Graag jullie ervaringen / reactie.

Alvast bedankt, groetjes Jacqueline

Teleton
29-01-09, 17:20
En op de site van Expedia staat :Geen verborgen kosten! Autoverhuur bij Expedia is inclusief verzekering, belasting en toeslagen.

De informatie die Expedia verstrekt is niet zo duidelijk als bij andere aanbieders. Zo lees ik dat de kosten voor benzine in rekening gebracht worden als de auto niet afgetankt wordt teruggebracht. Ook voor extra bestuurders en bestuurders onder de 24 moet bij dit tarief apart worden betaald. Maar misschien heb je geen extra chauffeur nodig en ben je boven de zuurballenwet...:-#.

In de hier 'gangbare' all inclusive pakketten wordt het eigen risico afgekocht en zit het in de all-in prijs. In jullie geval staat dat niet expliciet vermeld, ik zou het dus navragen bij Expedia. 0900 397 3342 (€0.40cpm), of kies +31 0900 397 3342. Uit de uitgebreid informatie over de voorwaarden: Eigen risico is van toepassing in het geval van diefstal of schade aan de huurauto. Dit is afhankelijk van de autogroep en het land van verhuur.

De medewerkers bij de autoverhuurbedrijven werken op provisie. Je kan dus verwachten dat ze proberen je van alles en nog wat te verkopen. Hierover is elders op het forum al veel geschreven. Om je goed voor te bereiden zou je hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=7367) kunnen kijken voor een voorbeeld van de conracten die worden gebruikt.

Je geeft aan dat de reis uitzonderlijk goedkoop is. Als ik de huurprijzen van de auto zie, betwijfel ik of dat wel zo voordelig is, maar misschien hebben jullie een heel voordelig totaalpakket. Annuleren van de auto kost je 20 euro bij Expedia, ik zou de prijs en de voorwaarden eens vergelijken met de auto's van www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) .Kijk maar eens wat voordelig voor jullie uitvalt. Tot slot: Met hoeveel personen reizen jullie en gaan jullie veel kilometers maken? Is een midsize car wel voldoende?

an25
29-01-09, 20:46
wij hebben bij usareisen.de een full size auto gehuurd, usa reisen was voor ons de goedkoopste optie. met nog 10 % extra korting en 3% internet korting

wendy1
29-01-09, 22:24
Wie kan mij helpen;

We willen graag een auto huren (alamo, equinox) en ophalen bij het Car Car Centrum in Disney. Helaas kan dit niet bij USA-reisen :-(
Ik heb al bij FTI gekeken voor de Equinox, maar dat kun je niet boeken met een niet-duits adres.......

Wie heeft er tips?

Njit
29-01-09, 22:28
Als het bij FTI wel kan dan moet het bij USAReisen ook mogelijk zijn. Je krijgt uiteindelijk een Voucher van FTI nadat je geboekt hebt. Misschien even een mailtje sturen naar USAReisen.de...

wendy1
30-01-09, 09:00
Als het bij FTI wel kan dan moet het bij USAReisen ook mogelijk zijn. Je krijgt uiteindelijk een Voucher van FTI nadat je geboekt hebt. Misschien even een mailtje sturen naar USAReisen.de...

Heb al contact gehad met FTI, zij kunnen geen andere locaties nemen dan dat op hun site staan (Swan staat er wel bij, mss is dat dan een optie...).

FrankS
31-01-09, 10:03
Je bedoelt Dolphin; daar zit een Alamo balie in de lobby. Wij gebruiken die al jaren en het is eenvoudiger te bereiken dan het car care centre. (Neem de bus naar Studios en dan een boot naar Dolphin bijvoorbeeld.)

wendy1
31-01-09, 13:25
Ja ik bedoelde Swan :-)

Dat is ook wel leuk, de boot nemen. Dat hoef je niet extra te betalen dan neem ik aan?

Jacq.1310
31-01-09, 13:43
Hoi Teleton,

Bedankt voor je reactie, dat van de benzine had ik gelezen, gaan we regelen.
En dat van het eigenrisico ga ik nogmaals navragen, ik had al z'n vermoeden dat de medewerkers op provisie, dus een gewaarschuwd mens tel voor 2.
We gaan met op reis met 4 volwassenen, 2 "oudjes" twee kids van 20/22.
Mijn man rijd graag, dus die eer laten we aan hem over.
Zouden jullie een grotere auto adviseren??
We gaan uiteraard wel wat rond toeren maar hebben het idee max 3 uur per keer in de auto te zitten?!

En wat de prijs betreft, ik heb inderdaad z'n parket.
4 volwassenen,4 kamer villa met zwembad,vlucht,auto = 2751,89 euro voor 9 nachten. Toch redelijk dacht ik........

Maar eerlijk gezegd heb ik jullie site pas na boeking ontdekt,
anders had ik misschien wel alles los geboekt, maar we gaan eerst maar eens kijken hoe dit uitpakt.....nog 2 1/2 week!!!

Gr.Jacqueline

Ta2 Gerrit
31-01-09, 16:03
Hallo Jaqueline, ik vind de auto (middel, zei je) wel wat aan de krappe kant voor 4 volwassenen met bagage.
Een midsize SUV, of nog beter een Standard SUV zou wat meer op z'n plaats zijn.

Teleton
31-01-09, 16:14
Zouden jullie een grotere auto adviseren??
We gaan uiteraard wel wat rond toeren maar hebben het idee max 3 uur per keer in de auto te zitten?!

Gezien het pakket dat jullie hebben genomen, zou ik nu maar niets meer wijzigen. Reken er op dat, als je de auto ophaalt, waarschijnlijk druk uitgeoefend wordt om een upgrade te nemen.

Ook dat zou ik in eerste instantie niet doen, met een beetje geluk past het allemaal toch. Jullie gaan maar 9 dagen, dan neem je toch niet allemaal een hele grote koffer mee, toch? Met een beetje pech krijg je een auto in de catgorie Ford Focus, maar voor hetzelfde geld staat er een Chevrolet HHR. Eerst alles afwijzen, niet upgraden en auto afgetankt inleveren. Passen jullie er niet in, dan kan je altijd nog teruggaan en om een upgrade vragen. Volgende reis gelijk een SUV huren, volg de preisanweisungen op dit Forum;-)

Bij aankomst in Orlando worden jullie overigens gratis en voor niets geinfecteerd met het verschrikkelijke Floridavirus. Blijf dus vooral lid van het Forum dan kan je voor een volgend bezoek, zeker als je weer in het laagseizoen gaat, wellicht nog goedkoper en iig nog beter voorbereid op reis!

Gaan jullie themaparken bezoeken? Kijk ook even op het handige overzicht voor de tickets voor Disney. Voor Universal, Seaworld, Busch Gardens, Discovery Cove of Aquatica kan je het best e-tickets bestellen. Esta niet vergeten en dan kunnen jullie heerlijk op vakantie, have fun!

Jacq.1310
31-01-09, 18:45
Dank jullie wel, voor alle goede raad!!
Gaan er zeker iets mee doen.
En ik laat jullie weten of het virus is overgekomen.

Gr.Jacqueline

Donny
04-02-09, 14:26
wij zijn met ze vieren en hebben een Autotype: full size 4d
is dat goed te doen of niet de kindern zijn 4 en 6 groetjes donny

Michael66
04-02-09, 15:20
Ja hoor. Maar let op dat de sedans (auto met kofferbak) in de VS soms beperkte kofferruimte hebben. Neem dan ook niet teveel koffers mee, reistassen laten zich beter "plooien" in een beperktere ruimte.

Waarschijnlijk zullen ze aan de balie van de verhuurder wel gaan zeggen dat het nooit gaat passen in die auto en dat je een (relatief dure) upgrade moet nemen, maar als je gekozen hebt voor de fullsize zou ik daar gewoon aan vast houden.

Wij (2 volw+1 kind) nemen de laatste jaren liever een SUV (midsize, Equinoxe), omdat die een wat ruimere bagageruimte heeft waarin de koffers gewoon rechtop kunnen staan. Vorbeeldauto's: Toyota RAV4, Saturn Vue, Chevrolet Equinoxe.

Mocht je toch twijfelen en liever een SUV dan een fullsize hebben, zorg dan dat je e.e.a. hier al regelt, da's stukken goedkoper dan in de VS aan de verhuurbalie.

Donny
04-02-09, 17:26
Bedankt voor je reactie

is een Intermediate SUV niet beter om te doen dan een fullsize of is dat weer te klein gr.donny

jurgen&stefan
04-02-09, 17:52
Wij hebben vorig jaar een fullsize gereden van Alamo, de Chevrolet Impala. Niet alleen van binnen een zee aan ruimte ook de kofferbak was gigantisch. Ongeveer in Nederland te vergelijken qua ruimte met de oudere BMW 7 series

van der Steen
05-02-09, 22:07
wij gaan met 5 personen, 4 grote 1 kleine...........we hebben een minivan 'besteld'

kan een fullsize SUV ook??

want die minivans zijn volgens mij wel erg groot :D

Ta2 Gerrit
06-02-09, 00:08
De minivan kun je met gemak parkeren in de bagageruimte van de Chevy Suburban (fullsize SUV) :-)
Maar die zie je helaas niet zoveel meer, maar de huidige Dodge Durango is ook niet klein, en bieden ruim plek aan 4+1 plus loads of bagage, en ze zijn veeeeeel mooier dan een Minivan.

En aan de buitenkant ook groter. Binnen geen dubbele bank, maar twee riante fauteuils en een comfortabele 3 zits bank erachter. Met daar weer achter een mega bagageruim.

Carlo
06-02-09, 09:48
Als je een Ford Expedition/Lincoln Navigator o.i.d. kunt krijgen dan heb je wel twee achterbanken. Afhankelijk van de hoeveelheid koffers kun je besluiten om de tweede achterbank wel of niet te geruiken of neer te klappen. Als je de bank neerklapt heb je m.i. meer dan genoeg ruimte voor 4+1. En een stoere bak met 5.4 liter V8 zou ik altijd prefereren boven een minivan (alleen het woord "mini" al...).

rreedijk
06-02-09, 19:30
Wij hadden een kleine SUV geboekt afgelopen jaar voor 2 personen, maar omdat ze niet meer op voorraad waren mochten we een minivan meenemen. Voor 2 personen is hij erg groot maar dat was heerlijk vanwege ons shop gedrag. :razz: Echter toen keerden we met 3 koffers en 1 grote reistas naar huis en dat paste echt niet allemaal achterin, we hebben een achterbankstoel naar beneden moeten klappen om alles mee te krijgen. ;) Om met 5 mensen in zo'n auto te rijden is geen enkel probleem, de bagage is vaak meer het grote probleem, vooral als je ooik nog eens ga rondtrekken van hotel naar hotel.
Zorg in ieder geval dat je iemand mee neemt met een beetje ruimtelijk inzicht.

rreedijk
06-02-09, 19:33
Wij hebben via www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) weer een SUV bij Alamo geboekt van 8 mei - 22 mei 2009. Dit aan de hand van de super goede ervaring van afgelopen jaar. Alles prima en netjes geregeld en helemaal inclusief van alles voor een leuke prijs (320 euro).

floriaantjes
08-02-09, 00:08
Even een vraagje over de adressen van Alamo in Miami.
Ik heb al wel het één en ander gegoogeld, maar ik ben bang dat ik dan van Alamo bij het vliegveld het adres van het hoofdkantoor krijg.
Ik heb de auto geboekt (Door ervaringen van het forum) bij USAreisen.de, van hun ook alle gegevens via de mail ontvangen, maar geen adresgegevens om de auto op te halen en af te leveren. Ophaal adres is Miami airport (MIA) , weliswaar een dag na aankomst met een shuttle busje van het hotel en het afleveradres (MIA3).
Weten jullie de straatnamen, zodat we niet bij het verkeerde kantoor staan. ?

Ta2 Gerrit
08-02-09, 02:36
Deze lokaties vondt ik voor Miami, gewoon op de Alamo.com site.
Alleen jou codes staan er niet bij, dus even usareisen contacten.

http://img18.imageshack.us/img18/1796/alamiamixh5.jpg (http://imageshack.us)

knaapje
08-02-09, 12:31
Even een vraagje over de adressen van Alamo in Miami.
............. Ophaal adres is Miami airport (MIA) , weliswaar een dag na aankomst met een shuttle busje van het hotel en het afleveradres (MIA3).
Weten jullie de straatnamen, zodat we niet bij het verkeerde kantoor staan. ?

Misschien duurt het iets langer, maar waarom ga je dan de volgende dag niet gewoon met het shuttlebusje van het hotel terug naar de aankomsthal van de luchthaven en volg daar de aanwijzingen naar carrentals/Alamo?
Vrijwel 100% foolproof.
Knaapje

Njit
08-02-09, 14:26
Op de site van USAReisen wordt je ook niet echt wijzer:
Florida
Miami South Beach N MIA3

Als ik zou moeten gokken dan is het de lokatie van National. Zij delen vaak een lokatie met Alamo:

South Miami Beach (MIAS01) Pickup Location

South Miami Beach
2401 Collins Ave
Miami Beach , FL 33140
US

Hours:Sun-Sat: 08:00 am 05:00 pm

Connie
08-02-09, 16:08
Hoi, wij gaan van de zomer naar Toronto en dan terug richting New York. Weet iemand of je voor niet al teveel geld je auto mee over de grens kan nemen. Of moet ik dan aan Amerikaanse zijde een auto huren?

JKG
08-02-09, 16:21
Volgens mij is Amerika/Canada geen probleem, maar met een huurauto naar Mexico mag niet.

corrus
08-02-09, 19:24
Ehhmmm... Volgens mij mag dit dus niet....

In verhuurvoorwaarden staat duidelijk dat je niet met de in de US gehuurde auto niet het land mag verlaten...

knaapje
08-02-09, 19:32
Ehhmmm... Volgens mij mag dit dus niet....

In verhuurvoorwaarden staat duidelijk dat je niet met de in de US gehuurde auto niet het land mag verlaten...


Nou er schijnen toch wel mogelijkheden te zijn.
Van de Alamo site:

One way rentals between the U.S. and Canada are available at participating locations.



Exceptions



http://www.alamo.com/alamo/common/images/flags/flag_CA.jpg Canada
The Canadian Import Law prohibits Canadian Citizens from taking a U.S. owned rental vehicle from the U.S. into Canada. The rental vehicle will be seized by Canadian Customs at the border, whether the Canadian renter plans to return the vehicle to a U.S. or Canadian location. The U.S. owned rental vehicle cannot be imported into Canada, even to temporarily cross the border. However, a Canadian may rent a Canadian owned vehicle in the U.S. and return it to Canada or cross the border without the vehicle being seized. Any U.S. Citizen renting a vehicle in the U.S. may drive across the U.S./Canadian border with no restrictions. The driver may be asked by Customs to show a rental agreement and a form of identification, such as a driver's license.


en van de site van de bekende Duitsers:
Fahrgebiet:
> innerhalb US-Staaten
> Fahrten nach Kanada
> Fahrten nach Mexico
erlaubt
erlaubt
nicht erlaubt


Knaapje

rreedijk
08-02-09, 21:50
Even een vraagje over de adressen van Alamo in Miami.
Ik heb al wel het één en ander gegoogeld, maar ik ben bang dat ik dan van Alamo bij het vliegveld het adres van het hoofdkantoor krijg.
Ik heb de auto geboekt (Door ervaringen van het forum) bij USAreisen.de, van hun ook alle gegevens via de mail ontvangen, maar geen adresgegevens om de auto op te halen en af te leveren. Ophaal adres is Miami airport (MIA) , weliswaar een dag na aankomst met een shuttle busje van het hotel en het afleveradres (MIA3).
Weten jullie de straatnamen, zodat we niet bij het verkeerde kantoor staan. ?

Als je via USAreisen hebt geboekt en de ophaal lokatie Miami Airport is, dan moet je zijn op -> 3355 Nw.22nd St. Miami.
Het meest makkelijke is om de gratis shuttle bus vanaf het vliegveld te nemen. Anders moet je gewoon op bovenstaand adres zijn.

Njit
09-02-09, 08:44
Ehhmmm... Volgens mij mag dit dus niet....

In verhuurvoorwaarden staat duidelijk dat je niet met de in de US gehuurde auto niet het land mag verlaten...

Wij hebben ook gewoon met onze huurauto in Toronto gereden.
Eigenlijk niet bij stil gestaan of dat wel mocht - we gingen ervan uit van wel..

Connie
11-02-09, 16:23
Er komen nogal wat kosten bij voor het afleveren van deauto op een andere plek.

Heeft iemand van jullie het e-mailadres van usareisen?

Michael66
11-02-09, 16:37
Alle contactgegevens vind je hier: http://www.usareisen.de/flamingo/impressum.htm

Teleton
11-02-09, 16:56
Er komen nogal wat kosten bij voor het afleveren van deauto op een andere plek.

Dat hangt er een beetje vanaf waar de andere plek ligt....In de staat Florida worden er door de meeste verhuurders geen drop-off kosten berekend.

Connie
11-02-09, 19:40
Micheal bedankt het adres.

Inderdaad als je in Florida huurt is dat geen probleem maar wel in New York.
Ik dacht slim te zijn door naar Toronto te vliegen en daar een auto te huren en dan in New York af te leveren. Maar dan zit je met de drop-off kosten, dus ben nu aan het puzzelen hoe ik het voordeligste uit ben.

Ieniminie
12-02-09, 18:08
Hallo,

Wij gaan in juni 2 weken naar Florida.
De eerste weken zitten we in Orlando, en dan willen we met de auto richting Miami.
Ik heb al wat op internet gezocht naar huurauto's, maar het aanbod is best groot.
Heeft iemand tips?

Groetjes, Ieniminie

Njit
12-02-09, 21:01
Wellicht kun je hier vast mee beginnen: FAQ: Auto huren in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7367)

Kenienie
19-02-09, 19:44
Iemand ervaring met Avis in Miami ?

dennis_diana
19-02-09, 19:52
wellicht via dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5141&highlight=avis)?

Kenienie
19-02-09, 19:58
wellicht via dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5141&highlight=avis)?


Thanx! :razz:

Aritha
21-02-09, 20:56
Hallo allemaal,

Via Peter Langhout kan ik een 16 daagse reis boeken naar Orlando in het Hotel Champions World Hotel. Daarbij kun je een Chevrolet Aveo huren voor € 300,00. Is dat duur of goedkoop? Is dat een goede deal of kan ik beter ergens anders gaan kijken?

Bye bye:-k

knaapje
21-02-09, 21:06
Even aangenomen, dat je over het zomerseizoen praat. De prijs inclusief alle verzekeringen, tank benzine, enz is en voor 14 huurdagen.
Bij bijv. USareisen.de kost hij met alle verzekeringen erbij ook zo'n EUR 300 voor 14 dagen, dus dan is het een gangbare prijs.

Knaapje

Aritha
21-02-09, 21:35
Bedankt voor de reactie!

De periode valt in november 2009. Er staat verder niet bij geschreven wat het inhoud. :-S Ik ga nog even verder kijken! Thanx!
Dit vond ik wel op hun website:

Autohuur:
Op veel bestemmingen bestaat de mogelijkheid om voor vertrek tegen een aantrekkelijke prijs een auto te huren. Deze mogelijkheid biedt u meer kansen om een land en de omgeving van uw bestemming te leren kennen. Ook maakt het u veel mobieler tijdens uw vakantie.

Voor autohuur werken wij samen met Holiday Cars. Holiday Cars biedt een all-inclusive autohuur product in 94 landen, op meer dan 10.000 locaties wereldwijd. Zij bieden u wereldwijd de scherpste tarieven, een ruime keus en heldere voorwaarden. Holiday Cars werkt samen met gerenommeerde autoverhuurbedrijven zoals Europcar, Avis, Hertz, Budget, Dollar Rent a Car, National, Alamo en met meer dan 40 regionale/ lokale verhuurders. Continue vergelijken zij huurvoorwaarden en prijsstelling van alle maatschappijen. Het resultaat is de grootste keuze aan huurauto’s tegen de scherpste tarieven. Verhuur vindt plaats volgens de condities en contracten van Holiday Cars. Deze kunnen derhalve afwijken van onze algemene boekings-, wijzigings- en/of annuleringsvoorwaarden.

Aritha :)

kris65
22-02-09, 12:12
hoi, we gaan naar orlando van 21/05 tot 03/06/09....nog op zoek naar een auto. We zijn met vier volwassen. wat is het best om te nemen ? iemand ervaring met het type cobalt ( zie alamo od sunnycars) op toch opteren naar een iets grotere wagen thx voor de info

Teleton
22-02-09, 12:21
het type cobalt

tsja...schoenlepels mee, zou ik zeggen. Lees even wat terug in dit topic of lees de FAQ Autohuur (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=7367)eens en kijk eens bij usareisen.de voor een lekkere ruime Equinox en vergelijk vooral de prijs even.......Ga je nog toeren? Kies dan voor de zekerheid een nog ruimere auto!

kris65
22-02-09, 12:48
hoi teleton,

bedankt....=; , ga nu opteren voor een grotere wagen. het type Equinox kost via .de 130€ goedkoper dan bij alamo belgie. Is dit duits verhuurbedrijf oke. gezien ik de duitse taal niet echt machtig ben...de all inclusif klasse is dit zonder eigen risico verzekering en extra bestuurde +25 inclusief ?

bedankt teleton

van der Steen
22-02-09, 13:30
wij gaan in juli/augustus naar florida
wij zijn met 5 personen en hebben een minivan gehuurd......bij alamo ...

de vraag is: hoe oud zijn de auto's ongeveer? komen ze uit 2005? 2006? 2007? of zelfs 2008????

ben erg nieuwsgierig.....dit is een minivan bij alamo .
http://www.dodge.com/en/2008/grand_caravan/

knaapje
22-02-09, 13:49
Auto's van Alamo zijn van spiksplinternieuw tot zeg maximaal ongeveer 1 jaar oud.
Knaapje

knaapje
22-02-09, 13:50
hoi teleton,

bedankt....=; , ga nu opteren voor een grotere wagen. het type Equinox kost via .de 130€ goedkoper dan bij alamo belgie. Is dit duits verhuurbedrijf oke. gezien ik de duitse taal niet echt machtig ben...de all inclusif klasse is dit zonder eigen risico verzekering en extra bestuurde +25 inclusief ?

bedankt teleton

Je kunt prima met ze in het Engels communiceren.
Knaapje

Teleton
23-02-09, 08:30
de all inclusif klasse is dit zonder eigen risico verzekering en extra bestuurde +25 inclusief ?

klopt helemaal....en ook nog eens de eerste tank benzine! Herrlich, herrlich.....

Ta2 Gerrit
23-02-09, 13:10
de vraag is: hoe oud zijn de auto's ongeveer? komen ze uit 2005? 2006? 2007? of zelfs 2008????

De auto's zijn eerder 2008 -2009 dan ouder. Die wij nu hebben is van dit jaar \\:D/

Njit
23-02-09, 13:16
Volgens mij gaan ze maximaal een half jaar mee. En worden ze daarna doorverkocht.
Avis verkoopt z'n auto's ook door. Dit staat er op hun blog:


All of our ex-rentals are fully inspected to Avis’ high standards, they are no older than six months and will have done less than 13,000 miles.

i.vogels
23-02-09, 20:32
ik ga in mei naar florida, vlieg naar miami en wil daar een auto huren, om na 9 dagen later daarmee naar orlando te rijden, hebben jullie tips, kan ik het best hier (in nederland) huren of pas daar (FL) en welke mij raden jullie mij aan.
ik lees net iets over dollar, maar dat zegt me nog even niks.;)

Njit
23-02-09, 21:21
Hier in Nederland (of Duitsland huren). Zie ook FAQ: Auto huren in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7367)

rob gertsen
24-02-09, 13:24
Ik heb via USA reisen voor 15 dagen een Chevrolet Equinox gehuurd. Dat zal in de praktijk straks wel een andere worden :-k Ophalen en wegbrengen bij Dolphin. Totaal € 398,-- kwijt. Via internet gaat het heel snel en binnen 5 minuten bevestiging en voucher via de mail.

knaapje
24-02-09, 14:36
Zonder dat je het tijdvak en de voorwaarden/tarief erbij zet zegt dat nog niet veel. Gezien het onderwerp van dit forum zal het wel in Florida zijn, maar ook tussen de diverse staten verschillen de tarieven nog al.

Knaapje

FrankS
24-02-09, 14:38
Bij Dolphin kun je niet zelf kiezen uit de beschikbare auto's; er wordt je een auto toegewezen, die vervolgens door de valet wordt voorgereden. De voorraad auto's is bij Dolphin altijd redelijk beperkt, maar indien nodig kunnen ze ook nog auto's laten komen van het nabijgelegen Car Care Center. Dan moet je wel een half uurtje wachten, maar de muffins & cappuccino in de lobby van Dolphin zijn heerlijk!

rob gertsen
24-02-09, 23:08
@Knaapje; je hebt gelijk, het was wat summier. De periode is van 27 juli tot en met 12 augustus. Uiteraard Dolphin in Orlando. Ik had iets overdreven met de prijs zag ik:-\":-\":

Vermieter: Alamo
Typ: Equinox 4türig
Paket: Super-Inklusiv-PLUS-Preise
Annahme: 27.07.2009 12:00 Uhr
Station: Orlando/Dolphin Resort
Abgabe: 12.08.2009 12:00 Uhr
Station: Orlando/Dolphin Resort
Miettage: 16
Preis: 415,84 Euro

knaapje
25-02-09, 10:50
Is hij toch wat duurder geworden.
Ik betaalde voor oktober 2008:


Folgende Leistung wurden angefragt:

Mietwagen

Car-Code: EQ
Bu-Code: USA95EQ
Vermieter: Alamo
Typ: Equinox 4türig
Paket: Super-Inklusiv-PLUS-Preise
Annahme: 03.10.2008 21:00 Uhr
Station: Pensacola Airport
Abgabe: 17.10.2008 20:30 Uhr
Station: Miami Airport
Miettage: 14
Preis: 336,96 Euro

Reisepreis gesamt: 336,96 Euro


Voor 14 dagen.
Knaapje

Njit
25-02-09, 10:54
Kan zijn dat je toen nog vroegboek-korting had?

knaapje
25-02-09, 10:59
Klopt.
Bruto huur was EUR 368 met EUR 20 Mittwochsaktion en 3% (EUR 11,04) Rabatt.

Knaapje

Njit
25-02-09, 11:27
En die 16 dagen maakt het duur. Want die zijn relatief veel duurder dan een week-prijs.
170,22 per week (omgerekend 24.32 per dag)
37,74 per losse dag

Als je de auto maar 5 dagen huurt kun je net zo goed voor een week boeken..


1 37.74
2 75.48
3 113.22
4 150.96
5 188.7
6 226.44
7 264.18

Alleen heb je dan weer een boete voor Early Return

Early Return Policy

An Early Return fee is charged at a rate of $15 per rental when a vehicle is returned at least one calendar day early and total daily/weekly charges is less than the initial charged amount.

knaapje
25-02-09, 14:05
Ja.
Heel vroeger (ik huurde in 1978 voor het eerst een auto in de USA) rekende men inderdaad als je langer dan 1 week huurde voor de meerdere dagen ook 1/7 van het weektarief. Het is nu gewoon een extra winstpakker voor de verhuurbedrijven.

Knaapje

Njit
25-02-09, 14:19
En dat doen ze nu dus niet meer. Kun je ook snel zien bij Alamo NL:
Economy voor een dag is 19 euro
Economy voor een week is 133 euro
Economy voor 8 dagen is 152 euro (133 + 19)

Maar ja, wat doe je eraan?

stephanie84
26-02-09, 13:59
ik heb een vraagje,
ik wil graag een auto huren we zijn met 2 volwassenen maar allebei onder de 25, waar kan ik het beste een auto huren zie door de bomen het bos niet meer en kan het beter vanuit nederland of in amerika? en ik wil der graag een gprs bij huren hoe werkt dat?

Njit
26-02-09, 14:05
Als je onder de 25 een auto wilt huren dan kun je dat het beste al in Nederland (of duitsland) doen. Hier zijn zogeheten Underage pakketten voor. De extra toeslag zit hier al in de prijs verwerkt.

Je kunt hiervoor terecht bij aanbieders als eautohuur.nl of usareisen.de
Zie ook FAQ: Auto huren in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7367)

knaapje
26-02-09, 14:38
ik heb een vraagje,
............. waar kan ik het beste een auto huren zie door de bomen het bos niet meer en kan het beter vanuit nederland of in amerika? ...........


Als je geen bijzondere kortingen hebt via bijv. een klantenkaart van de zaak ofzo kan je er sowieso vanuit gaan dat je het beste vanuit Europa een auto kunt huren. De hier aangeboden toeristenpakketten zijn met inbegrip van alle gewenste verzekeringen en tegen tarieven die je in de USA niet vindt.

Knaapje

stephanie84
26-02-09, 18:12
harstikke bedankt voor jullie advies, heb al een beetje rond gekeken en ik kwam terecht bij sunnycars heeft iemand met hun ervaring?

stephanie

Michael66
26-02-09, 18:15
Kijk eens hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6597) op het forum. Staat nog niet zo veel info, maar het is wel het topic waar makkelijk veel info op zou kunnen komen, het gaat immers over de gevraagde verhuurder.

kris65
27-02-09, 21:22
thx, aan allen voor de info.

uiteindelijk jullie raad opgevolgd en geboekt bij usareisen.de voor 339 € al inclusif ( 21 mei tot 03 jun) bij alamo voor een mid suv, momenteel tot 31/03 10% korting.
laat het maar vlug mei zijn :)

blauwra
27-02-09, 22:23
Hallo,

Misschien is het al 100 x gevraagd..
Maar wij willen misschien een auto huren maar heb er een paar vragen over en hoop dat iemand ons die kan beantwoorden..
1. Kun je beter een auto huren vanuit Nederland of gewoon in Orlando?
2. Indien vanuit Orlando beter is, waar is het dan het beste huren??
3. Wat zijn een beetje de huurprijzen? (geen grote bak, gewoon voor 2 pers.)

Ik hoop dat iemand ze voor me kan beantwoorden.

Alvast bedankt.

knaapje
27-02-09, 23:08
Ik wil niet rot doen tegen een newbie, maar heb je al eens dit topic doorgekeken voor je je vraag stelde?
Je hoeft maar een paar postings terug te gaan.
Ik bedoel het niet rot, maar enige zelfwerkzaamheid mag toch ook wel.

Knaapje

Njit
28-02-09, 01:52
Zal de vraag kort beantwoorden:

1. Vanuit Nederland huren. Dit ivm verzekeringen.
2. Zie 1
3. Zie FAQ: Auto huren in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7367) voor een aantal aanbieders

En verder is het wel handig om dit topic een aantal pagina's terug te bladeren. De meeste vragen komen om de zoveel tijd wel weer terug.

Marko
28-02-09, 17:36
Heeft iemand een voordelig adres om een convertible (bijvoorkeur een MX-5/Miata) te huren in de omgeving van Miami, Ft Lauderdale.

blauwra
05-03-09, 18:39
hallo,

Ik ben druk bezit met het huren van de auto, en kijk hiervoor op het internet en gewoon in de reisgids. Nou is er een klein dingetje wat me niet duidelijk is en wat me toch wel heel belangrijk is!
Als we een auto huren bij alamo via hotelplan dan moet ook de hoofdbestuurder en de extra medebestuurder allebei in bezit zijn van een creditcard.
Als ik kijk op de alamo website en dan een auto wil huren, dan staat er nergens aangegeven dat de extra medebestuurder in bezit moet zijn van een creditcard.
Weet iemand hoe het zit en of dat dus inderdaad nodig is..??

Michael66
05-03-09, 18:44
Ik denk dat Hotelplan hier een foutje heeft gemaakt.Bij de Alamo-balie hoeft toch echt alleen de hoofdbestuurder zijn/haar creditcard te laten misbruiken voor de reservering van een saldootje ten behoeve van de borg. Of eiggenlijk is helemaal gee CC nodig, dan betaal je de borg contant (maar CC is gewoon wat handiger).

En bij twijfel: Hotelplan bellen of laten bellen door het reisburo.

blauwra
05-03-09, 18:46
hoi,

Bedankt voor je snelle bericht.
Dat is het hem ook.. bij het reisbureau hadden ze hotelplan aan de lijn en daar werd gezegd dat, dat zo was bij alamo en niet bij hertz..

Maar ik begrijp dat jij ook altijd met extra bestuurders neemt??

knaapje
05-03-09, 18:47
Afgelopen oktober nog via Usareisen.de bij Alamo een auto gehuurd.
Aan de balie werd alleen van de hoofdhuurder een cc gevraagd. De medebestuurder(s) moet(en) wel aan de balie hun rijbewijs tonen en het contract mede-ondertekenen.
Is of een eigen regel van Hotelplan of een zoals gezegd een foutje.

Knaapje

Njit
05-03-09, 19:07
Uiteindelijk levert Hotelplan ook slechts een voucher. Dus als Alamo of Hertz het niet nodig heeft dan heeft Hotelplan het ook niet nodig..

blauwra
05-03-09, 19:15
Wel apart dat ze dat zeggen bij hotelplan.
Vind het ook wel een heel raar iets dat je medebestuurders ook een creditcard moeten hebben. Wij hebben samen 1 creditcard wat moet je er nou met 2?? wij dan..
Ik ga denk ik maar gewoon van jullie uit.. bedankt in ieder geval

Njit
05-03-09, 19:42
Wij hebben er ook twee hoor. Die zijn wel gekoppeld aan dezelfde bankrekening maar hebben wel beide hun eigen limiet. Hebben wel eens meegemaakt dat een kaart geblokkeerd was. Dan ben je wel blij als je er nog 1 bij je hebt.

Njit
07-03-09, 10:19
Als je via USAReisen.de boekt krijg je uiteindelijk ook een Voucher van FTI. Maakt dus voor het eindresultaat niks uit :)

FrankS
07-03-09, 11:25
Ik heb de huurautoprijzen even vergeleken voor mijn vakantie: Ophalen en brengen op MCO, 29/8 t/m 19/9, midsize-suv, super-inklusiv-plus. Vliegwinkel.nl gaf niet eens een tarief ("geen auto's beschikbaar", hetgeen natuurlijk onzin is), usa-reisen.de komt op 508,95 en fti.de op 527,00 euro. Usa-reisen is in dit geval dus de winnaar. Opvallend trouwens dat de midsize suv in het zomerseizoen een fractie goedkoper is dan de Equinox, terwijl dit afgelopen winter (en vorig jaar ook meen ik) juist andersom was.

Harold
08-03-09, 12:22
Haai,

is er iemand die ervaring heeft met de Chevrolet Exress 7Persoons?

ik ben benieuwd naar de stoel configuratie ---> 2voorin/2midden en 3 achter?
hou je dan genoeg ruimte over voor veeeel bagage?

groet
Harold

AlexFL
09-03-09, 03:20
Harold,

Als je met 7 personen een 7persoons van huurt zit je heel erg krap met de bagage. 7 koffers gaan niet in de kofferbak

FrankS
09-03-09, 09:30
Opvallend trouwens dat de midsize suv in het zomerseizoen een fractie goedkoper is dan de Equinox, terwijl dit afgelopen winter (en vorig jaar ook meen ik) juist andersom was.

Ik zie nu waardoor dit komt: bij boeking vóór 31/3 krijg je 5-10% vroegboekkorting; op de Equinox krijg je "maar" 5% korting en op de mid-size suv krijg je 10% korting. Die korting geldt overigens alleen voor de weekprijzen, waardoor de Equinox op dagbasis toch weer goedkoper is dan de mid-size suv. Altijd even allebei uitrekenen dus.

Harley
11-03-09, 16:37
Loop zeker even binnen bij een reisorganisatie,bv Hotelplan,kan nooit kwaad en vergelijk even.
Wat de auto aangaat,wij huren steeds bij Alamo en betalen nooit meer dan 100 dollar per week en 25 dollar per extra dag.

mvg
Harley

Ta2 Gerrit
11-03-09, 17:54
@Harley: Dat moet je, denk ik, toch even toelichten :-k
Waar kan ik voor nog geen 8 tientjes per week een auto huren, en wat heb ik daar voor, qua auto, verzekeringen etc.

Ik denk dat veel forummers dit graag willen weten :mrgreen:

utah
11-03-09, 20:27
Waarom hoort men hier zo weining van entreprise rent-a-car?

Deze werden ons aangeraden door een takelmaatschappij en een bandenservice garage in Orlando.

https://www.enterprise.com/car_rental/showVehicles.do

Njit
11-03-09, 21:39
In Orlando zit Enterprise Off-Site. Dat lijkt me al een groot nadeel tov de andere aanbieders. In Miami hebben ze net als de andere aanbieders een Shuttle - daar maakt het dus niet uit..

Lerac
15-03-09, 13:50
Zoals zovelen hier die naar Florida gaan wil ik een auto huren. Hou er rekening mee dat wij al sinds 20 april in Miami zijn en tussendoor nog een Cruise van 10 nachten in het Panama kanaal hebben. Het huren van GPS in Nederland voor 7 EUR. p.d. zou niet bijster slim zijn dus. Bovendien is mijn Engels prima.

Wensen en situatie:

- Florida, Miami Int. Airport (auto ophalen en terugbrengen)
- 3 personen
- willen auto van 5 (10:00) t/m 10 mei (22:00) huren
- Bestuurder is 24 jaar (net de pech)
- GPS noodzakelijk
- Vanzelfsprekend goed verzekerd zijn
- Willen het liefst auto droppen bij Miami Int. Airport en geen reizen moeten maken hiervoor

Wij willen ruimte hebben en in een redelijk stevige auto zitten. Daarom heb ik gekozen voor (Ik weet kleinere auto's zijn ook mogelijk maar hebben niet ons voorkeur:

Standaard SUV Chervrolet Trailblazer

Ik ken inmiddels de grote bedrijven. Persoonlijk vindt ik het een onoverzichtelijk zooitje die elk op een eigenaardige en onduidelijk wijze werken. Ik begrijp dat er meerdere topics zijn geweest. Ik heb 20 pagina's terugklikt de websites Alamo, Avis, Herz, International allen bezocht en andere topics en websites gezocht en gelezen maar ik kom toch niet echt aan de gewenste informatie.

Het viel mij op dat regelmatig http://www.usareisen.de (http://www.usareisen.de/) naar voren gehaald wordt vanwege korting. Aangezien dit kennelijk een Duits bedrijf is en mijn Duits bijzonder slecht is vind ik het bijzonder lastig om te boeken, zoeken en laat staan beginnen.

Het viel mij direct op dat Alamo en Hertz de beste websites hebben met de meeste en meest duidelijke informatie. Ik koos voor Alamo (en ja heb ook de anderen geprobeerd). Het stoorde mij dat behalve bij Alamo geen prijzen vermeld werden voor bestuurders tussen de 21-24 jaar. Sterker nog in kleine lettertjes wordt dit vermeld. Dat zou later wel eff geregeld worden wat ik idioot vind.

Wat is nu het probleem?
Bij Alamo hebben ze:

Alamo Gold Underage pakket
Ongelimiteerde kilometers/mijlen, CDW + diefstalverzekering, Extended Protection (aansprakelijkheidsverzekering), alle lokale belastingen, luchthaventoeslag, toeslag voor 3 extra bestuurders, een volle tank benzine en de toeslag voor bestuurders onder de 25 jaar. Voor autohuur in de USA is er geen eigen risico. Het eigen risico voor Canada bedraagt 300 CAD, maar is af te kopen d.m.v. onze No-Risk verzekering.

Geweldig dacht ik, MAAR daar zit weer geen GPS in en dat wil ik wel. Echt typisch vond ik dat weer. Aangezien ik (24 jaar) ga rijden en mijn familielid betaald kom ik ok in een lastig parket waar bar weinig recente informatie over te vinden is. Ik heb zelf overigens geen credit card.

Ik heb ook lange discussies gelezen over Internationaal rijbewijs. Ik zag dat sommige autoverhuurbedrijven eisten dat je die had. En in topics wordt gezegd:
Het wordt aangeraden maar het is niet verplicht.

Iemand tips?

corrus
15-03-09, 13:56
Je kunt bij iedere grote autoverhuurder gewoon een GPS er bij huren...
En aan een internationaal rijbewijs heb je helemaal niets...!!!

Njit
15-03-09, 13:59
USAReisen heeft ook een Underage + GPS pakket. Zie hier: http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.usareisen.de%2Fmietwagen%2Falam o%2Findex_u25_so.htm&sl=de&tl=nl

Lerac
15-03-09, 14:33
Top, bedankt voor de tips!

Fahrzeugkategorie:
LW - Standard-SUV 4türig
Leistungs-Paket:
Super-Inklusiv-PLUS-Preise / U25 + Navi
Anmietstation:
Miami Airport (MIA) Florida
Annahme:
05.05.2009 10:00 Uhr
Abgabestation:
Miami Airport (MIA) Florida
Abgabe:
10.05.2009 22:00 Uhr ( entspricht 6 Tage )
Basis-Mietpreis:
350,00 Euro
Rabatt:
- 3% für Online-Buchung
zusätzlich:
- 5% Frühbucherspecial bis 31.03.09
Sie zahlen:
322,00 Euro

Het beste en goedkoopste is dus om te boeken bij deze duitse website. En Interantionaal rijbewijs is totale onzin.

Is deze site een beetje betrouwbaar, ga ervan uit dat veel mensen via usareisen.de gehuurd hebben

knaapje
15-03-09, 15:34
Verschillenden, waaronder ikzelf, hebben hier goede ervaringen met USAreisen.
Je kunt uitstekend in het Engels met hun commmuniceren, is bij hen geen enkel probleem.

Knaapje

Lerac
15-03-09, 16:18
Goed om te lezen, jammer dat die laatste pagina niet door google translator kan worden vertaald van usareisen.de

Weet iemand of het ook mogelijk is om met iets anders dan credit card te betalen om de auto te huren?
Ik las namelijk dat alleen bij een Duitse bank een overschrijving mogelijk is.

Daarnaast maakt het uit of mijn oudere reisgenoot de auto huurt of ik?

jurgen&stefan
15-03-09, 22:52
Er staat dat alleen Lastschrift mogelijk is met een duitse bank. Dat is een automatische incasso. Je kunt ze mailen of je het zelf kunt overmaken met telebankieren. Als je de IBAN en BIC gebruikt zijn er geen kosten aan verbonden.

Teleton
16-03-09, 08:47
Daarnaast maakt het uit of mijn oudere reisgenoot de auto huurt of ik?

De leeftijd van de chauffeur is bepalend voor het tarief.

Lerac
16-03-09, 12:28
Allen bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

N1xz
17-03-09, 13:22
Hallo,

Ik ga vanaf eind mei 3 weken naar Miami en wil voor deze periode ook een auto huren. Nu lijkt het mij wel leuk om voor de laatste week een cabrio te huren. Volgens mij is het in verhouding nog iets goedkoper ook als ik voor een pakket kies incl. een volle tank: ik krijg immer voor de laatste week weer een auto met een volle tank. Afgezien van de duurdere huurprijs van een cabrio natuurlijk. Heeft iemand toevallig ervaring met dergelijke constructie waarbij je dus eigenlijk de auto omruilt.

Michael66
17-03-09, 13:37
't Is niet omruilen, maar gewoon twee huurcontracten. Je levert je eerste auto in, gaat weer naar de verhuurbalie voor je nieuwe contract en dan weer naar de garage voor je tweede auto.

Let wel op: niet alle verhuurders hebben altijd cabrio's op voorraad. Ook al heb je een rerservering voor een cabrio dan kan het toch voorkomen dat ze die op dat moment niet hebben. Dan krijg je een andere auto aangeboden. Mocht dat gebeuren en je wilt persé een cabrio, vraag dan wanneer ze er wel eentje hebben, en zeg dat je er in ieder geval de volgende dag eentje wil komen ophalen. Dat kunnen ze altijd wel regelen.

Teleton
17-03-09, 15:27
ik krijg immer voor de laatste week weer een auto met een volle tank. .

Krijgen........of gewoon betalen voor een pakket inclusief een volle tank?

N1xz
17-03-09, 16:29
Krijgen........of gewoon betalen voor een pakket inclusief een volle tank?

Tuurlijk je betaalt ervoor, maar in vergelijking tot het huren van 1 auto voor 3 weken waarbij maar 1 tank benzine zit. Heb je in geval van het huren van een andere auto voor de 3e week een tank bezine extra. Maar goed daar gaat het niet om. Ik vroeg me alleen af anderen ook deze constructie weleens toegepast hadden.

Goofman
17-03-09, 22:20
Hallo,

ik ben op basis van dit onderwerp ook ff aan het zoeken geweest naar een 7 persoons auto. Kom uit op de site van ebookers.nl waar ik een toyota Sienna kan huren voor € 749,- (3 weken!). Bij USAreisen.de is dezelfde auto bijna € 200,- euro duurder (totaal € 944) en bij Hertz.nl zo'n € 150 duurder (totaal (€ 919 bij vooruitbetaling). Heeft iemand ervaring met die site?

Ta2 Gerrit
17-03-09, 22:34
Hallo,

ik ben op basis van dit onderwerp ook ff aan het zoeken geweest naar een 7 persoons auto. Kom uit op de site van ebookers.nl waar ik een toyota Sienna kan huren voor € 749,- (3 weken!). Bij USAreisen.de is dezelfde auto bijna € 200,- euro duurder (totaal € 944) en bij Hertz.nl zo'n € 150 duurder (totaal (€ 919 bij vooruitbetaling). Heeft iemand ervaring met die site?

Ik neem aan dat je de e-bookers site bedoeld ?
Wij hebben daar wel eens gehuurd. Geen problemen, net zo goed (of slecht) als alle andere, bekendere, internet brokers.

Njit
17-03-09, 22:39
Zit een groot bedrijf achter:


Ebookers, onderdeel van Orbitz Worldwide, werkt vanuit 13 landen in Europa. Orbitz Worldwide is sinds juli 2007 een beursgenoteerd bedrijf. Orbitz Worldwide is één van 's werelds grootste ondernemingen in de reisbranche en voert o.a. de merken Orbitz.com, cheaptickets.com, Hotelclub, Rates to Go, Away.com en ebookers.com.

Cheaptickets.com is ook onderdeel van Orbitz. En zo zijn er nog meer..

FrankS
18-03-09, 14:04
Tuurlijk je betaalt ervoor, maar in vergelijking tot het huren van 1 auto voor 3 weken waarbij maar 1 tank benzine zit. Heb je in geval van het huren van een andere auto voor de 3e week een tank bezine extra. Maar goed daar gaat het niet om. Ik vroeg me alleen af anderen ook deze constructie weleens toegepast hadden.

Wij hebben het ook wel eens gedaan. 3 weken autohuur gesplitst in 3 reserveringen en elke week een nieuwe, schone, auto opgehaald, mét volle tank. Totdat we 1 keer een wachtruimte vol Japanners aantroffen, die allemaal een auto wilde huren. We hebben anderhalf uur staan wachten voor onze omruil... Dat was meteen de laatste keer dat we dat zo gedaan hebben.

Katty
19-03-09, 11:45
Wij hebben onze auto bij USA fun vacations geboekt. Auto komt van bij Thrifty en LDW is inbegrepen. Nu zagen wij in de papieren dat er ook nog iets van eigen risico ( voor schade aan de banden, onderkant van de auto en de vensters) kan bijgenomen worden, maar UFV zegt dat dit niet nodig is.
Voor de meer ervaren Florida mensen, is dit voldoende of nemen we dat er toch best bij?

Teleton
19-03-09, 16:12
iets van eigen risico ( voor schade aan de banden, onderkant van de auto en de vensters) kan bijgenomen worden, maar UFV zegt dat dit niet nodig is.

Je betaalt dan een premie die je vrijwaart van de kosten van ruitbreuk, lekke banden etc. Staat volledig los van afkoop eigen risico of iets dergelijks. Niet veel Forummers schijnen deze Roadside protection (heet het bij Alamo) te nemen. De keuze is echter aan jou. Ik zou je niet graag het advies geven deze voorziening te weigeren als je vier lekke banden in je vakantie rijdt........Persoonlijk kies ik ervoor om dit risico zelf te dragen.

MichelAngelo66
19-03-09, 21:44
Wij zijn op 30 juni in Orlando en willen via usareisen.de een auto huren. Maakt het wat uit of je dat nu doet of laten we zeggen half mei? Ik heb begrepen dat zo'n Equinox er toch nooit staat, dus wat beschikbaarheid maakt het niet uit toch? Of beter toch snel boeken omdat ze anders niks hebben?

gr.

Njit
19-03-09, 21:52
Het maakt vooral uit omdat je tot 31 maart vroegboek-korting hebt.
Zie http://www.usareisen.de/mietwagen/fb_special_so.php?id=1

Lerac
22-03-09, 00:19
Ik heb nog een kleine vraag. Ik ga de auto huren bij usareisen.de (alamo). Ik twijfel echter nog veel over de klasse en hoopte dat iemand mij daarvoor een tip zou kunnen geven.

3 personen, dus ook 3 koffers en handtassen voor 1 week precies en huren auto van Miami Int. Airport (ja shuttle gebruiken) en zelfde plek ook terug) rijdend in Florida.

Ik prefereer een SUV maar twijfel over formaat. Hoe groter hoe meer benzine natuurlijk dat begrijp ik. Voor mij is het belangrijker om comfortabel, veilig en met ruimte te reizen. Ik zie deze klassen:

IW Midsize-Suv
LW Standard-Suv
FW Fullsize-Suv

De EQ (Equinox) leek me ook wel wat maar lijkt mij te klein.

Begrijp me goed het gaat niet zozeer om de prijzen (natuurlijk goedkoper beter) maar comfort is erg belangrijk in dit geval.

knaapje
22-03-09, 10:47
De Equinox is groot genoeg hoor.
Ik heb zelf een andere uitvoering hiervan gehad, de Pontiac Torrent, en hij is groter dan bijv. een BMW X5.

Overigens om de benzine hoef je het voor 1 week niet te laten. Om voor $ 20 meer benzine te verrijden moet je heel wat doen. Je praat dan al over zo'n 35 a 40 liter meer.

Succes
knaapje

Lerac
22-03-09, 12:05
De EQ zie ik echter niet in de lijst van alamo.com staan bij auto's ondanks dat usareisen.de dit wel aangeeft. Wel Chevrolet Equinox van Midsize SUV (IW).

Full size is dus een beetje heel erg te groot :P Ik neig heel erg naar de Standard SUV

Njit
22-03-09, 12:14
Da's hetzelfde..

Lerac
22-03-09, 12:42
Beetje gek dat usareisen.de dan de 2 klassen separaat aanbiedt:
EQ Equinox`
IW Midsize

7 euro prijsverschil...voor mij althans

http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so&package=u25

Mijn excuus als ik het verkeerd zie....

knaapje
22-03-09, 13:35
Het is een soort promotietarief van USAReisen of speciaal contract met Alamo voor dit type.

Vandaar dat je hem in werkelijkheid vaker niet dan wel krijgt en dan ook zonder problemen een andere meekrijgt.

Knaapje

neophyte
22-03-09, 13:52
Hallo,

een kort vraagje,
Wij hebben een Chevrolet Cobalt 2dr of gelijkwaardig gehuurd bij ALAMO Miami.
Via HolidayCars hebben we dit gedaan, en via deze site is duidelijk dat er 2 grote koffer in de kofferbak kunnen. Via de e-mail heb ik dit bevestigd gekregen. Dit omdat wij 3 weken door florida gaan trekken wil ik onze samsonite koffers wel gewoon in de kofferbak kwijt kunnen. Mocht dit op de locatie niet het geval zijn kon ik contact met hen opnemen via een 'nood'nummer.

Iemand ervaring met de kofferruimte met deze auto??

knaapje
22-03-09, 14:11
Is de Cobalt niet gelijk aan de Lacetti hier? Je kunt dan even bij de lokale Chevy dealer gaan kijken. Besef natuurlijk wel, dat er tussen de maten van "grote" koffers ook verschillen kunnen zitten. Misschien is het verstandiger om, mede i.v.m. je maximale gewicht voor de vlucht, kleinere koffers en 2 tassen te nemen.
Je kan dan meestal ook beter schikken in de kofferbak.
Nog wat anders: Realiseer je wel dat dit een voorbeeld auto op de site is. De kans dan je juist deze ook krijgt is misschien nog geen 25%.

Knaapje

Nita
23-03-09, 14:05
Hallo, ben voor onze reis in oktober ook aan het kijken een auto te huren (ophalen en droppen in Orlando). Heb gekeken op de site van USAReisen maar ook op deze http://www.fti.de/ die nog voordeliger uit de bus lijkt te komen. Heeft iemand hier ervaringen met het boeken bij die organisatie toevallig? (voor ik tot definitief boeken overga)

Njit
23-03-09, 14:15
USAReisen boekt zelf ook bij FTI. Meestal is boeken via USAReisen goedkoper en soms is direct bij FTI goedkoper. Uiteindelijk is het resultaat hetzelfde: een Voucher van FTI.

utah
23-03-09, 19:27
Voor dit moet je dus opletten als je je wagen afhaalt...

http://i42.tinypic.com/ztyhjp.jpg

http://i44.tinypic.com/2jg3zb7.jpg

http://i42.tinypic.com/2remonr.jpg

http://i40.tinypic.com/2hoci2x.jpg

Het is op deze fotos misschien niet altijd goed te zien, maar schadevrij is ie zeker niet!!!

Lerac
23-03-09, 19:31
Is het mogelijk de auto op een andere locatie te halen dan de adressen van Alamo? Ik kom namelijk aan van een cruise in Miami. Beetje omslachtig om eerst een reis met koffers naar gegeven adressen te reizen.

Nita
23-03-09, 21:28
Graag hulp: ben aan het proberen de auto bij fti.de te boeken, ben nu zover dat ik mijn gegevens moet invullen en kom met de adresgegevens niet uit :? Nederland wordt niet als optie gegeven? Alvast bedankt weer....

Nita

NB Probleem opgelost: heb auto net via usareisen.de geboekt, ging zonder problemen :-)

Rod75
24-03-09, 18:27
USAReisen boekt zelf ook bij FTI. Meestal is boeken via USAReisen goedkoper en soms is direct bij FTI goedkoper. Uiteindelijk is het resultaat hetzelfde: een Voucher van FTI.

Weet je toevallig ook of alles exact het zelfde is? Dus de zelfde verzekeringen?
Mijn Duits is niet zo goed maar het is voor ons wel heel interessant om bij FTI te gaan boeken. Scheelt voor de periode 13 juni - 3 juli, Midsize SUV toch zo'n 60 euro. Dat op een bedrag van rond de 500 euro vind ik wel erg veel.

jurgen&stefan
24-03-09, 22:33
Je moet bij fti het super spar plus pakket vergelijken met usareisen super spar plus. Het super spar pakket zit geen aanvullende aansprakelijkheidsverzekering in.

meisellen
25-03-09, 09:06
Ik zit even in dubio wat ik het beste kan doen dus alle hulp is meegenomen

ik ga op 26 april naar florida en begin in orlando, daar wil ik ook een huurauto oppikken, het laatste gedeelte van de vakantie gaan we met een cruise naar de bahama's.

Mijn vraag is: de laaste nacht voordat we aan boord gaan zijn we in fort lauderdale, we gaan dus met de auto naar miami om daar aan boord te kunnen gaan, vervolgens staat de auto daar te staan (tenminste als je de auto daar makkelijk neer kan zetten) hij staat dus van maandag tot vrijdag op de parkeerplaats, eigenlijk zonde maar we gaan gelijk na de cruise op vrijdag weer naar het vliegveld in fort lauderdale.

het is eigenlijk zonde van de huurauto om hem daar zo te laten staan maar ik heb hem dus eigenlijk nodig om te komen bij de boot en op het eind te rijden naar fort lauderdale.

Weet iemand hoe ik dit anders kan doen?

Goofman
25-03-09, 10:52
@ Meisellen. Misschien kun je beter de auto tot maandag huren. Vaak hebben cruisemaatschappijen zogenaamde tours die je vanaf het cruisschip rechtstreeks naar het vliegveld brengen. Dan heb je de auto dus niet nodig en kun je die op maandag gewoon inleveren in Miami. Bij de cruiseterminal hebben de meeste verhuurbedrijven een vestiging en zorgen ze voor vervoer naar de check-in.

PS. Mocht de cruisemaatschappij geen tour vanuit miami naar ft. lauderdale hebben, is het waarschijnlijker nog goedkoper een taxi te pakken vanuit miami naar ft. Lauderdale dan 5 dagen autohuur.

floriaantjes
25-03-09, 12:02
Ik heb eerder hierover ook gecorrespondeerd op het Forum (weet niet meer onder welk onderwerp). Ook wij leveren op 2 mei de auto in bij Alamo in Miami (SOBE) en vandaar uit hopen wij naar de cruiseterminal gebracht te worden voor een cruise naar de Caribbean, anders moeten we een taxi nemen.
Wij zijn er nog niet uit of we de laatste dag opnieuw een auto huren (voor een 1/2 dag) of dat wij de excursie doen aangeboden door Royal Caribb. Op de site van Royal Caribb. staat dat de excursie Miami om 07.30 uur begint en dat vinden wij eigenlijk wel heel vroeg.

Lerac
25-03-09, 12:38
@floriaantjes
Ook ik ga met Royal Caribb. Panama cruise doe ik. Ik zou het bijzonder prettig vinden dat wanneer ik aankom van cruise de auto bij de haven kan halen, ipv eerst naar miami airport en dan weer met shuttle naar alamo. Met al die koffers etc is dat gewoonweg niet handig.

Ik zie wel op Alamo.com-->Port Of Miami (MIAP71) staan, helaas zie ik dat weer niet bij usareisen.de staan. Bovendien als je dat doet zegt het:

"No vehicle available for this station. Please try another location" Of je auto nou achterlaat of ophaalt, krijg je hetzelfde bericht.

Ik zou best bereid zijn om ervoor te betalen. Zit niets anders op dan maar te bellen en te vragen.

floriaantjes
25-03-09, 13:22
LERAC, ik heb begrepen dat er van Alamo busjes op de terminal staan die je naar het verhuurstation brengen. Of weet een forum lid, of ik dit verkeerd heb.

Lerac
26-03-09, 19:06
Ik heb gebeld, en er werd mij verteld dat het kennelijk niet mogelijk is. Wel dat een andere locatie dichterbij de miami haven is. Helaas pindakaas dus. ](*,)

floriaantjes
26-03-09, 20:00
Die andere locatie van Alamo dichterbij de haven moet dan in SoBe zijn.
Daar leveren wij de auto in voor vertrek van de cruise.
Ik denk dat wij toch maar de excusie gaan doen, heb weinig zin in dat gesjouw van de koffers, voor een halve dag.

rotarynette
26-03-09, 20:31
Hallo Meisellen.
Wij hebben ook een cruise gedaan van 7 nachten en de huurauto in de parkeergarage achtegelaten met onze aankopen die we aan boord niet nodig hadden.
Wij vlogen dezelfde dag laat naar Amsterdam,en zonder auto is het geen pretje in Miami.
Wij hadden berekend dat we net zoveel aan taxikosten kwijt zijn als de huurauto als "kluis"te laten staan.
Vanaf de cruise kies je voor zelf check out(zelf je koffers van boord meenemen)je loopt naar je auto en kan nog leuke dingen doen die dag.

S@skia
27-03-09, 21:39
We gaan sinds 13 jaren weer naar Florida (nu met kinderen) en destijds hebben we een rondreis gemaakt van Orlando, via Tampa, Everglades Key West naar Miami met uitsluitend de wegenkaart. Ditmaal blijven we rondom Orlando hangen. Is dit in deze tijd nog goed te doen met een kaart of is een GPS systeem dan vrijwel onontbeerlijk? Kosten ca $.10,- per dag (a 23 dagen -->$230

Kortom huren MEt of ZONDER navigatiesysteem?????:?

Marco Stern
27-03-09, 21:50
In ieder geval niet huren, want $230 is belachelijk veel. Voor die prijs koop je een Tom Tom *met* kaart van Florida voor *minder*.

Persoonlijk kom ik nergens meer zonder navigatiesysteem [-(

cloggie68
28-03-09, 10:28
Zonder.... kijk maar hier (http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=7767501), ik zou dus naar de eerste de beste Walmart rijden

ietie
29-03-09, 16:50
Wij hebben een auto geboekt bij avis voor 5 personen.
Op het moment dat ik de auto reserveerde viel het onder de categorie full size 2 doors.
Als ik nu op hun site kijk zie ik deze serie niet meer staan, daar is nu de categorie standaard voor in de plaats gekomen.
Is alleen de naam veranderd of is het ook een heel ander type auto geworden?

Teleton
29-03-09, 17:30
viel het onder de categorie full size 2 doors.

'k weet niet precies wat je met de vraag bedoelt, als je een full size hebt gehuurd, krijg je een fullsize car. Tussen de Intermediate (Pontiac G6 or similar) en de Fullsize car (Chevrolet Impala or similar) zit de categorie Standard (Ford Fusion or similar). Ze maken kennelijk geen onderverdeling meer in huurprijs voor 2- en 4 door cars, je vindt er op hun site iig niets meer van terug. Overigens typisch dat je toen voor een 2-door hebt gekozen voor 5 personen......

corrus
29-03-09, 17:59
Volgens mij heeft ze het over Avis, jij over Alamo ...

Avis heeft nog steeds 2 deurs Fullsizes hoor...

ietie
29-03-09, 18:17
We hadden gekozen voor een full size 4 door maar die was niet meer leverbaar, de keus was toen 1 categorie duurder of 1 goedkoper, we zijn toen voor de goedkope versie gegaan vandaar de 2 doors.

Teleton
29-03-09, 18:41
Volgens mij heeft ze het over Avis, jij over Alamo ...

Volgens mij niet......;-) Heb even op de Avis renters guide (http://www.avis.com/car-rental/content/carGuide.ac?navId=T4M01S00) gekeken welke keuzes ze bieden. Als je reserveert geven ze aan dat het model in 2- of 4 deurs komt, je ziet (so far) geen verschil meer in prijs.

meisellen
29-03-09, 19:54
Hallo Meisellen.
Wij hebben ook een cruise gedaan van 7 nachten en de huurauto in de parkeergarage achtegelaten met onze aankopen die we aan boord niet nodig hadden.


Bedankt voor het antwoord, ik heb uiteindelijk ook gekozen om de auto niet in te leveren tijdens de cruise maar dat heeft meer met de tijd te maken. we komen smorgen om 7 uur aan en om 11 smorgens gaat het vliegtuig vanuit fort lauderdale, dus als ik dan eerst weer een auto op moet halen bij het vliegveld in miami was ik bang dat ik in tijdnood zou komen. Kun je aangeven hoelang het ongeveer duurde voordat je van de boot af kon? denk je dat we tijd genoeg hebben om om 11 uur het vliegtuig te kunnen halen?, moest je parkeergeld betalen en zo ja hoeveel was dat dan per dag?

ietie
29-03-09, 20:01
Volgens mij niet......;-) Heb even op de Avis renters guide (http://www.avis.com/car-rental/content/carGuide.ac?navId=T4M01S00) gekeken welke keuzes ze bieden. Als je reserveert geven ze aan dat het model in 2- of 4 deurs komt, je ziet (so far) geen verschil meer in prijs.

sorry ligt misschien aan mij maar ik zie alleen bij de standaard 2 of 4 doors keuze staan maar niet bij de full size?

Teleton
30-03-09, 09:15
Op het moment dat ik de auto reserveerde viel het onder de categorie full size 2 doors. Als ik nu op hun site kijk zie ik deze serie niet meer staan, daar is nu de categorie standaard voor in de plaats gekomen.

Voor dat de spraakverwarring compleet is, laten we even stap voor stap door de vragen en antwoorden hen gaan: Bij het stellen van je vraag was nog niet helemaal duidelijk of je nu een standard of een full-size had gehuurd. Dit blijkt dus een full-size te zijn.

In het verleden was er een verschil in huurprijs voor een 2- or 4-deurs auto, je gaf dit zelf al aan. Als je nu op de site van Avis kijkt zie je dat ze t/m de Standard 2- en 4- deurs auto's aanbieden. In het online reserveringssysteem kom je vreemd genoeg geen mogelijkheid meer tegen om aan te geven of je voor een 2- of 4-deurs kiest. Kennelijk moet je dit ter plekke regelen of kan je er vooraf over bellen.

Bij de full-size auto's zie je inderdaad op de site dat deze auto's als 4-deurs worden geleverd. Dat lijkt me ook logisch omdat er 5 personen in mee moeten kunnen. Als referentieauto wordt de Chevrolet Impala opgegeven. Voor zover ik kon nagaan kent deze serie momenteel geen coupeversie met 2 deuren. Deze categorie is dus kennelijk altijd een 4 deurs sedan auto. Alle "or similars" zullen dus 4 deuren moeten hebben.

Tot slot nog even dit: Ik begreep dat jullie aanvankelijk graag een 4 deurs wilden hebben. Dan is het toch verder geen probleem om i.p.v. een 2 deurs, een 4 deurs te krijgen? Andersom lijkt mij minder prettig.

Hopelijk is alles nu duidelijk...;)

ietie
30-03-09, 15:44
Toen wij de reservering maakte had je de keus uit 4 doors full size of de goedkoper versie 2 doors full size.
Als je nu kijkt zie je alleen de categorie 4 doors full size of de goedkoper versie die hun nu standaard noemen.
Mijn vraag was dus heeft de categorie 2 doors nu alleen een andere naam gekregen met behoudt van dezelfde soort auto of zijn de auto`s uit de categorie standaard kleiner?
Misschien was mijn vraag stelling de eerste keer niet helemaal duidelijk.

Teleton
30-03-09, 17:02
Mijn vraag was dus heeft de categorie 2 doors nu alleen een andere naam gekregen met behoudt van dezelfde soort auto of zijn de auto`s uit de categorie standaard kleiner?
Misschien was mijn vraag stelling de eerste keer niet helemaal duidelijk.

De auto's uit de standard categorie zijn (iets) kleiner. Zo is de referentieauto van Avis, de Ford Fusion een Midsize car en de Chevrolet Impala een Full size car. De Chevrolet is ongeveer 10 inch langer dan de Ford en heeft ook een 3 inch langere wielbasis. Beide auto's zijn even breed. In de Chevrolet vind je standaard een V6 3,5 liter motor, de Ford biedt 'slechts' een 2.3 motor. De kofferruimte van de Chevrolet is net een maatje groter. Aan de Full Size Chevrolet heb je net even een prettiger reisauto. Je kun op deze site (http://www.edmunds.com/ford/fusion/2009/review.html)alle specificaties van de genoemde auto's vergelijken als je dat wilt, maar bedenk wel dat het bij Avis om referentieauto's gaat. Je krijgt een auto mee die min of meer dezelfde specificaties heeft.

Wil je een idee op onze hollandse parkeerplaatsen opdoen? Vergelijk de categorie STandard en Full Size naar onze maatstaven dan ongeveer met een Toyota Avensis en een Toyota Camry.

ietie
30-03-09, 18:57
oke bedankt!

floriaantjes
31-03-09, 12:55
Even een nieuwe vraag; krijg ik een boete bij Alamo als ik een auto bij USAreisen huur voor 1 dag, maar een halve dag gebruik? Ik geef dan wel de tijden in voor ophalen en terugbrengen, dus het is dan bekend dat ik hem voor een halve dag gebruik. Vanzelfsprekend moet ik dan de daghuur betalen. Ik had al een auto geboekt voor de cruise, deze halve dag is om het kofferprobleem op te lossen op de dag dat we met de cruise aankomen en 's avonds met het vliegtuig weer vertrekken naar Nederland. Graag een antwoord, dan kan ik nog met 5% korting boeken op onze duitse site.

Njit
31-03-09, 14:07
Even een nieuwe vraag; krijg ik een boete bij Alamo als ik een auto bij USAreisen huur voor 1 dag, maar een halve dag gebruik?

Early Return Policy


An Early Return fee is charged at a rate of $15 per rental when a vehicle is returned at least one calendar day early and total daily/weekly charges is less than the initial charged amount.

Lerac
01-04-09, 03:11
LERAC, ik heb begrepen dat er van Alamo busjes op de terminal staan die je naar het verhuurstation brengen. Of weet een forum lid, of ik dit verkeerd heb.

Heb nog bij het regelen van de auto bij usareisen.de gehoord dat dit klopt wat je zegt.

Arie
01-04-09, 05:02
Und nicht allein van Alamo hoor, de bussen rijden af en aan tussen terminal en verhuurstation. Gewoon je hand opsteken als jouw verhuurder langs komt rijden, de chauffeur zorgt als hij behulpzaam is voor je koffers en jij beantwoordt zijn hulpvaardigheid met een paar dollar.:-\"

Michael66
05-04-09, 17:37
Moderator Michael66:
Dit topic gaat over alle mogelijke vragen die bij iemand op kunnen komen wat betreft "auto huren". Vaak met bijbehorende antwoorden, ervaringen en suggesties.
Veel leesplezier.

Per begin april 2009 bleek dit topic zo groot te worden dat het handiger werd om e.e.a. op te splitsn op basis van datum van plaatsing van de berichten. In dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) staan de berichten die van 2004 t/m 2007 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619&highlight=auto+huren) zijn geplaatst. De berichten van daarna vind je hier (2008) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9090&highlight=auto+huren) en hier (2009 e.v.) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9092&highlight=auto+huren). Als het noodzakelijk wordt om in de toekomst weer nieuwe onderwerpen aan te maken / af te splitsen dan kun je de links in die onderwerpen "volgen".

i.vogels
08-04-09, 22:46
hallo, kan ik het beste in Ned al een auto reserveren of beter pas in Florida. we komen aan in miami, heb je daar al direct een auto nodig (verblijven er een week) of zijn de 1e dagen ook met o.v. en taxi te doen, iemand een idee wat prijstechnisch de beste keuze is. willen eerst een paar dagen lekker relaxen en pas in de 2e helft vd week naar de everglades en key west, en dan door naar orlando dus dan pas echt de auto nodig. groet Ingrid

Moderator:
Ik heb jouw bericht verplaatst naar een langlopend topic met dezelfde titel

Teleton
09-04-09, 08:25
of zijn de 1e dagen ook met o.v. en taxi te doen,


De vraag 'is het te doen' vind ik altijd erg moeilijk te beantwoorden. Een auto huren doe je, zoals je in dit topic ook van anderen zult lezen, vanuit Nederland. Met de prijsvergelijking kan ik je misschien wel op weg helpen. Hier (http://www.enjoymiamibeach.com/Miami_taxi_fare_guide.htm) vind je de prijs voor de taxiritjes in Miami. Op de site van www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) vind je aantrekkelijke aanbiedingen voor autohuur, maar pas op: vergelijk de aanbieding altijd even met andere aanbieders!

Bereken de kosten voor de autohuur zowel voor de volledige periode als voor de kortere tijd. Een volle week huren is aantrekkelijker dan een paar dagen, dus pas op voor verkeerde zuinigheid. Met een calculator of spreadsheetprogramma kom je er vast verder wel uit, succes!

Dennan
09-04-09, 17:30
Even een vraagje, ik ben nogal laat met het boeken van de auto (vertrekken over 2 weken)
Als ik boek via usareisen.de of fti.de krijg ik de voucher dan direkt in mijn mail?
Of wordt deze opgestuurd vanuit Duitsland?
Merk dat het toch wel veel scheelt met een standard SUV direkt bij Alamo en de Equinox bij usareisen.

Teleton
09-04-09, 17:39
Als ik boek via usareisen.de of fti.de krijg ik de voucher dan direkt in mijn mail?

Yip! Alle komt per mail. En je hebt geluk, de vroegboekkorting van 5% is 'einmalig verlangert'. Bofkont!

Dennan
10-04-09, 09:48
Zojuist de boeking gedaan, de Chevrolet EQ super spar inklusive was zelfs voordeliger dan de intermediate 4D auto (full inklusive) bij Alamo.
Hoop dat alles nu goed gaat, mijn Duits is nml niet helemaal top :roll:

Teleton
10-04-09, 10:58
Hoop dat alles nu goed gaat, mijn Duits is nml niet helemaal top :roll:

Macht nichts ,van sommige Alamomedewerkers is het Spanisch ook beter dan het Englisch. Zo wordt je vakantie een echte internationale belevenis. Alles komt goed......viel spass met de Equinox (or similar)

In dit topic kun je alles vragen over autohuur:
* Welke klasse of auto moet ik kiezen?
* Welke verhuurder is de beste / goedkoopste?
* Hoe zit het met de verzekeringen en pakketten?
* Welke auto kan ik verwachten in de bestelde klasse?
etc. etc.

Als je een vraag hebt over het huren bij/via een specifieke verhuurder of reisorganisatie, dan is de kans groot dat daar al een apart onderwerp over bestaat. Kijk even in het Overzicht onderwerpen in "Florida Algemeen" (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8863), daar staat een heel rijtje.

De berichten van voor 2009 zijn afgesplitst. Zie voor de oudere berichten Auto huren (2004 t/m 2007) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619) en Auto huren (2008) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9090).
De berichten van januari 2009 tot begin april vind je hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10063)

i.vogels
10-04-09, 19:23
Teleton, hartelijk dank voor je tips, jammer dat ik niet meer aant surfen ben geweest, nu dus de vroegboekkorting gemist, volgende keer beter. ga ook eens even bij usareisen.de kijken.

pzomerdijk
10-04-09, 19:35
Die korting bij usareisen.de is mooi. Wie weet wat het verschil is (buiten alleen de prijs) tussen de Equinox EQ en de Midsize SUV IW. De kans dat je een Equinox krijgt is volgens mij toch al klein. Voor de rest zijn dit dan toch auto's uit dezelfde klasse?

Ta2 Gerrit
10-04-09, 19:45
De Equinox valt (behalve bij usareisen) bij de verhuurder gewoon in de midsize SUV klasse,
dus geen verschil, behalve dat ze wat groter zijn dan bijv. de RAV4 of de Sportage.

De kans dat je één van de laatsten (of een Vue) krijgt is aanzienlijk groter dan een Equinox :-)

pzomerdijk
11-04-09, 21:16
Bedankt! Vorig jaar ook een midsize gehuurd en toen een Saturn Vue gehad. Doe ik het dit jaar ook weer voor, prima bakkie!

Thijs82
12-04-09, 15:16
Jullie zullen wel denken, alweer een topic over autohuur...

Ik open dit topic omdat veel rental bedrijven zoals Alamo, Dollar etc etc erg ondoorzichtig zijn als het gaat om de af te sluiten verzekeringen. Zo huurder we afgelopen jaar een auto op Newark (NJ) en kwamen we er vervolgens achter dat de prijzen, zoals deze vermeld waren op de website zonder enige verzekeringen waren. En er dus behoorlijk wat kosten bijkwamen.

Ik ben daarom benieuwd, omdat we in oktober/november naar Florida gaan welke verzekeringen je daadwerkelijk nodig hebt, en welke bedrijven werken met prijzen excl. verzekeringen en welke inclusief....

Alvast bedankt!

<<Moderator: Bericht toegevoegd aan bestaand topic>>

Susie One
12-04-09, 15:25
Ik zelf heb de huurauto via de touroperator bij alamo (goldpakket) gereserveerd. (verzekeringen, eerste tank en meerdere bestuurders).

tip kijk ook in de bestaande topics, daar kan meer info over de verzekeringen vinden.

Susie one

Ta2 Gerrit
12-04-09, 20:07
Jullie zullen wel denken, alweer een topic over autohuur...

Ik open dit topic omdat veel rental bedrijven zoals Alamo, Dollar etc etc erg ondoorzichtig zijn als het gaat om de af te sluiten verzekeringen. Zo huurder we afgelopen jaar een auto op Newark (NJ) en kwamen we er vervolgens achter dat de prijzen, zoals deze vermeld waren op de website zonder enige verzekeringen waren. En er dus behoorlijk wat kosten bijkwamen.

Uit dit bericht begrijp ik dat jullie de automobiel ter plekke gehuurd hebben.
Dan zou je moeten kunnen weten dat je atijd zonder verzekeringen huurt. De US citizen is namelijk al verzekert via zijn eigen autoverzekerig, vandaar dat de auto's op de (US)website aangeboden worden zonder verzekering.

Daarom is hier (of via Dld) huren altijd voordeliger voor ons Europeanen,
dus dat ondoorzichtige valt nog wel mee.

Dennan
14-04-09, 11:29
Volgens mij zitten bij de meeste verhuurmaatschappijen de verzekering er al bij. Het kan ook een verkooppraatje geweest zijn, dat ze jullie extra verzekeringen hebben aan gesmeerd.

Michael66
14-04-09, 12:16
Volgens mij zitten bij de meeste verhuurmaatschappijen de verzekering er al bij.Nee, dat heb je helemaal mis.

In de VS hebben autorijders een persoonlijke verzekering, die geldt voor alle auto's waarin ze rijden (binnen het gebied/land die de verzekering dekt). Voor een huurauto hoeven ze dus geen verzekering af te sluiten, tenzij ze zelf beslissen om wat extra te verzekeren.
Daarom zijn de basis-huurbedragen op de VS-websites dan ook altijd zonder verzekeringen, met de mogelijkheid om extra verzekeringen erbij te nemen.

In NL zijn de autoverzekeringen aan een voertuig gebonden. En je gaat trouwens naar een land buiten het dekkingsgebied van de meeste Europese verzekeraars. Dus voor een huurauto in de VS moet je altijd een verzekering bijsluiten.
Zo'n beetje alle reisaanbieders in NL bieden dan ook altijd huurauto's in de VS aan met een verzekering erbij in het basistarief. Maar dan komt het: vaak is dat alleen maar de basisverzekering CDW (collision damage waiver). Wil je echter beter verzekerd zijn, ben je van plan om meer dan één persoon de auto te laten besturen of wat dan ook, dan moet je extra verzekeringen en zo bijsluiten. En dat kan behoorlijk in de papieren lopen, zeker bij een wat langere vakjantie van 3-4 weken. Aan $500 of meer zit je dan zo. Gunstiger is het dan om dit alvast in NL te regelen, dat scheelt je een heleboel centjes.

Duidelijk?

Dennan
14-04-09, 12:20
Zo'n beetje alle reisaanbieders in NL bieden dan ook altijd huurauto's in de VS aan met een verzekering erbij in het basistarief.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook... Als je een auto boekt via een NL of DE site zitten de verzekeringen er "bijna" altijd bij.
Dit is CDW en EP in ieder geval.
En inderdaad voor onder de 25 en meer dan 1 bestuurder komen er kosten bij.

Michael66
14-04-09, 13:09
Yep. En die kosten zijn aanzienlijk: underage is ter plaatse al gauw $20-25 per dag, een tweede bestuurde rond $6-7 per dag. O ja, en de volle tank benzine voor zo'n $60. En misschien nog de roadside assistance voor $5 per dag.
Bij 21 dagen zit je dan al gauw aan $700 tot $850. Als je dan ook nog een upgrade erbij neemt ..... ja, dan ga je over de $1000 heen.

Als je het hebt over "het erbij zitten van verzekeringen etc" dan is dat meestal wel het geval bij de Amerika-specialisten. Die adviseren direct om een gold- of all inclusive-pakket te nemen, zodat je aan de verhuurbalie geen (verkeerde) beslissingen meer hoeft te nemen terwijl je moe bent van een lange reis. Echter, een heleboel "algemene" touroperators schermen in advertenties vaak met heel goedkope fly-drives en dergelijke. Pakketten met het allergoedkoopste erin, dus ook qua formaat auto en verzekeringen e.d. daarvoor. Voor veel mensen ziet het er dan heel aanlokkelijk uit en ter plaatse komen m.n. de "eerste-keer-amerika-gangers" dan aan de verhuurbalie al in de problemen door de vele verleidingen die de reis aanzienlijk duurder maken.

ezorba
15-04-09, 11:30
Weet iemand of het makkelijk is om tijden een huurperiode van auto te wisselen (van full-size naar cabrio) voor een paar dagen en dan weer terug?

Teleton
15-04-09, 12:18
Weet iemand of het makkelijk is om tijden een huurperiode van auto te wisselen (van full-size naar cabrio) voor een paar dagen en dan weer terug?

Ja hoor, alles kan, kost alleen een paar centen als je het tijdens de huurperiode op een verhuurlocatie doet. Je kunt de huurperiode dus beter vooraf in bepaalde periodes verdelen. In plaats van 1 voucher heb je dan drie vouchers. Wel vooruit vanuit Nederland regelen. Bedenk ook dat een volle week huur altijd voordeliger is dan een paar dagen.

ezorba
15-04-09, 12:22
Oke, bedankt, dat worden dus drie hele dure dagen. Ik zal voor de zekerheid de prijs nog even navragen. Maar het zal wel 2 weken full-size worden.

irausquinomar
15-04-09, 17:04
Hallo iedereen, ik lees hier al een tijdje mee en heb een specifieke vraag. Heb het forum een beetje doorgezocht maar kon geen soortgelijke vraag vinden. 15/7 (19:00 uur) tot en met 22/7 (14:00 uur) ga ik naar Miami.

Normaal als ik naar Miami ga, huur ik een auto direct op www.dollar.com of www.thrifty.com. Hier kom ik uit op $ 315 voor die week exclusief verzekeringen. Locatie MIA airport, compact auto, Dodge Caliber.

Het is me opgevallen dat ik via www.cheaptickets.nl ook auto's kan boeken. Hier zie ik dat ik bij Dollar € 165 kwijt ben voor diezelfde week inclusief verzekeringen.

Hebben er mensen ervaring met het boeken van een auto via cheaptickets.nl? Heb ik iets over het hoofd gezien of kan ik beter de auto huren bij cheaptickets.nl?

Misschien dat deze topic ook helpt om andere reizergers geld te besparen.

Groet

Teleton
15-04-09, 17:31
Misschien dat deze topic ook helpt om andere reizergers geld te besparen.

Gelukkig hebben we al zo'n topic over autohuur (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9092) en verzekeringen. In dit overzicht (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8863)vind je alle gangbare verhuurbedrijven met wie je het best vanuit Nederland of Belgie in zee kunt gaan. Waarschijnlijk zet een moderator de hele discussie dan ook over. Welk bedrijf voor jou het meest geschikt is, hangt bijvoorbeeld af van het type auto dat je wilt huren, het pakket voorzieningen waar je voor kiest en je leeftijd. Vergelijk dus goed voor je boekt. De keuze blijft aan jou....

irausquinomar
15-04-09, 17:46
Het gaat bij de vraag specifiek over het huren bij Dollar via Cheaptickets.nl en over de prijzen inclusief en exclusief verzekeringen. Dat heb ik niet kunnen vinden in het overzichtje. Bij Cheaptickets staat netjes aangegeven welke opties je kan kiezen en wat er allemaal inbegrepen is in die € 165.

ezorba
15-04-09, 19:20
DE prijs: 45 eurotjes voor 3 dagen extra, valt niet tegen of wel?

Ta2 Gerrit
15-04-09, 22:01
Moderator:
de discussie is i.i.g. algemeen genoeg om te verplaatsen naar Florida Algemeen.
En de vraag specifiek genoeg voor een apart topic.

Ferno
23-04-09, 22:48
Wat wordt dit jaar berekend voor de volle tank benzine?
Vorig jaar moest ik 51 dollar neertellen voor een midsize SUV en toen ik de auto kwam inleveren kreeg ik er nog 12 dollar boven op, niet echt een drama maar wel raar, je betaalt een volle tank en dan toch nog extra betalen.
De uitleg was dat de auto die ik had meegenomen meer verbruikt. Had geen zin in discussies dus heb ik het maar gelaten maar het blijven boeven.

Ook het feit dat ze zelf wel effe het bedrag in euro’s op mij CC afboekte tegen een zogenaamd gunstig tarief was opmerkelijk, de CC maatschappij hanteert altijd de meest gunstige koers dus wil ik het altijd in Dollars erop maar ik wou geen tijd verliezen en op mijn gemak mijn vlucht halen dus heb ik ook dat maar gelaten.

Teleton
24-04-09, 08:27
Had geen zin in discussies ..

Een vraag: Waarom boek je dan geen "gold" of "fully inclusive" pakket?

Ferno
24-04-09, 08:39
Een vraag: Waarom boek je dan geen "gold" of "fully inclusive" pakket?


Tja,

Ik ben de enige die rijdt dus is all inclusive mij aangeraden, het enige wat ik daar mis is de brandstof tank en de extra bestuurder.

Teleton
24-04-09, 08:52
Ik ben de enige die rijdt
Volgens mij maakt dat voor de kosten niet uit: Het advies op de site van AE klink mij plausibeler in de oren:
Let op: Alamo berekent nu altijd vooraf bij ALL IN een volle benzinetank, tegen een prijs die rond 30% hoger is dan de gemiddelde pompprijs. Vol terug inleveren is dus niet meer van toepassing. In de meeste gevallen is het GOLD Tarief waarbij een volle tank is inbegrepen in het tarief de beste en voordeligste optie, zelfs al zijn er geen extra betuurders.Rekenvoorbeeldje van AE site:1 week economy van Alamo in mei; All in €130 en Gold €162. Voor 32 euro heb je een tank benzine en meer bestuurders. Dat je maar alleen rijdt, is toch geen reden om geen Gold pakket te nemen?

Ferno
24-04-09, 12:49
Volgens mij maakt dat voor de kosten niet uit: Het advies op de site van AE klink mij plausibeler in de oren:Rekenvoorbeeldje van AE site:1 week economy van Alamo in mei; All in €130 en Gold €162. Voor 32 euro heb je een tank benzine en meer bestuurders. Dat je maar alleen rijdt, is toch geen reden om geen Gold pakket te nemen?


Hoi,

Ja hebt gelijk maar ik ben bang dat ik het niet meer kan veranderen. :(
Anyway dan maar die tank iets duurder.

lisje
27-04-09, 10:23
Hallo,

Ben al even aan het twijfelen of ik mn verhaal hier wel zou schrijven aangezien ik hier nog niets (sinds ik actief ben op het forum)in dezelfde aard heb gelezen en ik ook een beetje bang ben dat ik verkeerd heb gehandeld... Maar ach, Hier komt het toch, ik hoor het wel wat jullie ervan vinden...

Vrijdag 10 april zijn we na een nette, snelle vlucht met US Airways geland in Tampa. Na het ophalen van de bagage zijn we op de shuttle gesprongen richting Alamo.. Tot nu toe alles goed maar noem het vrouwelijke intuïtie iets zei me dat het hier ging fout gaan en ja hoor... We hadden bij usareisen.de de midsize SUV geboekt aangezien deze in promotie stond en zodoende een aantal eurootjes goedkoper was dan de equinox... Er was geen wachtrij dus dat viel goed mee, dachten dus dat we eens snel naar het hotel konden... niet dus... toen de vriendelijke meneer onze gegevens intickte zei hij me dat we de "gewone midsize" gereserveerd hadden, ik dus met mijn papiertje zwieren dat we voor een SUV betaald hadden en dat dat er ook daadwerkelijk opstond, hij riep dus op zijne chef( zeer onvriendelijke mevrouw) die ons vertelde dat er helemaal geen SUv geboekt kon zijn aangezien deze al rees van eind februari volzaten en wij pas eind maart geboekt hebben. We konden wel een hummer krijgen voor $70 per dag meer of een gewone SUV voor $35. Aangezien we reeds betaald haddne voor een sUV weigerde wij te betalen. We hebben meer dan anderhalf uur staan discussiëren maar niemand wilde toegeven. Doordat we dit nog nooit eerder hadden meegemaakt, durvden we niet de SUV te aanvaarden en dan ons geld terug te eisen bij usareisen zoals zij voorstelde. Dus zijn we dan maar met een gewone midsize auto vertrokken. Nu was dit ook nog niet zo rampzalig want wij waren daar eigenlijk niet op vakantie maar wij ging en onze villa gaan inrichten en hadden we vooral nood aan veel bagaeruimte en in die chevrolet hadden we die wel, met de banken plat was dat een hele grote wagen. En ik heb dan ook direkt de prijs vergeleken en het was amper 10€ verschil maar het gaat om het principe dus heb ik een mail gestuurd naar usareisen maar die verwezen me door naar de maatschappij via welke zij werken (kan er nu niet opkomen maar als het iemand wil weten, kan het makkelijk opzoeken). Ben dus nu benieuwd wat hun antwoord gaat zijn. Heb dus gemeld dat ik niet tevreden was met wat er gebeurt is en dat we deze zomer een wagen voor 4 weken nodig hebben en welke garanties ze me kunnen geven dat ik dan wel daadwerkelijk een SUV ga hebben.
Ik weet ook wel dat er steeds staat "or simular" maar als alamo zegt dat ze van eind februari geen SUV meer beschikbaar hebben, dan zou het toch niet mogen dat je ze wel nog kan boeken en dat zij dan een gewone wagen doorboeken?? Want ik heb hun scherm gezien en er stond echt een midsize (zonder SUV) gereserveerd.

Ik laat wel nog weten hoe dit eindigt...

Grtz, Lisje