PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Annemieke



mailus
26-03-09, 19:34
Hallo allemaal,

Ik wil me even voorstellen en vertellen waarom ik lid ben geworden van het Florida Forum.
Wij zijn een gezin met 3 jongens in de leeftijd van 16,14 en 11 jaar en willen van de zomer naar Florida. Met z'n tweeen hebben we een keertje de westkust bekeken en dachten nu 20 jaar later dat het voor de kinderen wel leuk was om Florida te bekijken.

Alleen geen idee wat nu slim is om te doen, een huis huren een rondreis met camper, motekls met een huurauto.
Wie heeft er een goed advies voor ons. Het moet allemaal wel betaalbaar blijven natuurlijk.
Ik ben benieuwd of er iemand suggesties heeft.

Groetjes Annemieke

Ta2 Gerrit
26-03-09, 23:48
Hallo Annemieke, en welkom op dit fraaie en voral informatieve forum.

Het beste advies wat ik je op dit moment gaan geven is; lees eens wat reisverslagen door en bekijk ook de reisschema's (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=26). die geven je een schat aan informatie.

Persoonlijk denk ik dat als je een rondreis in Florida wil doen, je dit het beste met een (forse want 5 pers.) huurauto kunt doen. Starten in Miami (paar dagen, niet meer), dan naar Key West (zeker 2 nachten), terug door de Everglades naar de westkant, die naar behoefte aandoen en dan naar Orlando om uit te rusten, te shoppen en de parken (en evt. Daytona, KSC of S. Augustine) te bezoeken. En dan weer naar huis.

Dat is zo'n beetje het obligate rondje wat iedereen wel eens gemaakt (al dan niet in die volgorde) heeft op dit forum en waar dus veel ervaring in is. En dus veel antwoorden op je zeker te verwachten vragen.

Verder kun je via de zoekfunctie in de blauwe balk boven aan de pagina ook nog van alles vinden,en vergeet vooral de index (de openingspagina) niet.
Bovenal, vragen staat vrij, dus als je een beetje beeld hebt van jullie reis, en jullie wensen, zullen die vragen met liefde beantwoord worden.

mailus
30-03-09, 12:28
Hallo allemaal,
Wij willen van de zomer naar Florida met 3 jongens in de leeftijd van 16,14 en 11 jaar. Wat zijn leuke dingen om te doen? We willen eerst een week Orlando en dan een beetje rondtrekken, zeker naar de Everglades en Daytona beach. Ik heb geen idee verder. Handiger om een villa te huren of een motel of hotel? Wie heeft er tips??

van der Steen
30-03-09, 13:04
ik zou daytona beach vanuit orlando doen....dus er een dagje van maken :D

lees anders mijn reisverslag (orlando, westkust, key west, miami is onze reis)

Ta2 Gerrit
30-03-09, 22:55
5 personen naar Orlando; villa huren, en inderdaad Daytona, of bijv. Tampa (Busch Gardens) van daar uit doen.
Everglades is wat verder weg, maar daar zou je één of twee nachtjes een hotel/motel kunnen nemen, en dan weer terug naar de villa.

Maar het is natuurlijk afhankelijk van wat jullie verder willen zien in Florida en hoe lang jullie gaan. Je kunt ook een villa voor een week kunnen nemen en dan rondtrekken via hotels/motels, dus dat wordt plannen geblazen :-)