PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Window



Window
19-06-05, 22:17
Hoi!

Na (per ongeluk) op dit forum te zijn beland en me er urenlang heb vermaakt, besloot ik me ook eens aan te melden. :)

Op 27 juli ga ik voor de negende zomer naar Florida vanuit Nederland, daarvoor heb ik er bijna twee jaar gewoond. Het verveelt absoluut niet: ik vind het er geweldig, het klimaat, de mensen, manier van leven... Misschien dat ik ooit eens mijn vader nadoe en me er tamelijk definitief vestig, misschien houdt mijn leven hier me wel tegen - we zullen zien!

In ieder geval brengt dit forum het Florida-gevoel weer helemaal te boven.. en ik ben blij dat er zoveel meer mensen zijn die mee kunnen praten!

Dan noem ik me bij deze voorgesteld, mochten er nog vragen zijn of wat dan ook: roept u maar! :p

mickey
20-06-05, 00:07
hoi window,welkom op dit forum.Altijd handig iemand met veel know how.

Window
20-06-05, 20:02
Hoi, dankjewel!

Nouja, know how.. ik weet ook lang niet alles, maar hopelijk komt wat ik weet nog wel van pas. :)

ekkie50
21-06-05, 09:26
Beste Window,

misschien heb je zin om je ervaringen met het wonen in Florida met ons te delen. Blijft alles zo mooi, leuk, lekker als bij een vakantie? Wat zijn je leukste ervaringen, en welke je minst leuke? Waar heb je gewoond, en heb je traveltips? Een boel vragen, hopelijk vind je het niet erg.

alvast bedankt!

Window
21-06-05, 20:28
Misschien heb je zin om je ervaringen met het wonen in Florida met ons te delen.
Ja hoor, tuurlijk! Vraag maar raak, je moet alleen wel weten dat ik tot het langdradige geneigd ben. ;)

Blijft alles zo mooi, leuk, lekker als bij een vakantie?
Ik vind van wel! Ik ben gek op het subtropische klimaat, maar daar moet je maar van houden natuurlijk. Je hoeft je niet al te druk te maken om 'het koud te hebben', behalve dan dat ergens de airco te enthouasiast werkt. De zon blijft niet zoals in Nederland dagenlang weg en last van harde wind (zoals hier - ik woon aan zee) heb je eigenlijk alleen als het stormt. Gevolg: alles ziet er meteen vrolijker en levendiger uit, en zo voel ik me dan ook. Nadelig is dat je soms heimwee hebt naar de seizoenen. Alhoewel.. kerst vieren op je korte broek op het strand heeft ook wel wat.
Blijft het leuk? Nouja. Als je je er vestigt, is het uiteraard niet altijd feest. Je moet werken, je bent niet altijd op pad. Maar ik heb me er nooit verveeld. Misschien moet ik er hier even bij zeggen dat ik pas 17 ben, dus full time werken zat/zit er even niet in voor mij... maar naar school gaan vond ik niet naar. Je brengt toch een groot deel van je dag buiten door. En boodschappen doen in een enorm supermarkt is voor mij soms feest. Als ik zomers bij mijn vader woon, dan leven we eigenlijk vrij gewoon, en dat bevalt goed.
De mensen zijn veel minder asociaal, of ze nu gemeend beleefd en aardig zijn, of gewoon doen alsof: het is altijd beter dan 'kijk eens uit je doppen, kutwijf', als je per ongeluk met je boodschappenkar tegen die dame in de kassarij opbotst.
Kort: Ja.

Wat zijn je leukste ervaringen, en welke je minst leuke?

Wat bedoel je dan met leukste ervaringen? Qua attracties of dingen die ik gezien heb, of dingen die in het alledaags leven gebeuren? Ik weet niet wat meteen relevant is...
Minder leuke dingen: mierenbeten, vergeten te drinken en vervolgens bijna flauwvallen in de superlange rij van bepaalde attractie, dat sowieso. Maar voordat ik daar volledig antwoord op kan geven, moet ik eigenlijk weten wat je precies bedoelt. :)

Waar heb je gewoond, en heb je traveltips?
Ik heb haast twee jaar aaneen in Naples gewoond, op vijf minuten afstand van het strand. Dit was wel een paar jar geleden - ik sta er echt van te kijken hoe alles zou gauw is veranderd.

Traveltips... sja. Er is zoveel om te doen. Ik raad airboat tripjes in de Everglades erg aan, roeien in Myakka River State park (een van de grootste en oudste natuurparken in Florida) in Sarasota, Caribbean Gardens in Naples (een dierentuintje waar de tours erg goed geregeld zijn en de dieren goed verzorgd worden), een seminole park (ik zal de naam opzoeken - het was ont-zet-tend gaaf), teddy bear museum (heel apart) .. ehm.. laat me even nadenken... ligt er ook een beetje aan waar je van houdt! :wink: