PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Chiel



Chiel
19-06-05, 15:55
Hallo allemaal,


Ik ben hier terecht gekomen door een bepaalde ontwikkeling in mijn leven (wie niet). Ik ben 22 en heb het wel gezien in Nederland.

Na een jaar aangemodderd te hebben op mijn werk en niet weten wat ik anders zou moeten doen is mij het volgende voorgesteld.

Bedrijf starten in Florida, ik daar wonen, alles wordt geregeld.

Hier heb ik een nacht over geslapen en toen ŽJAŽ gezegd. Altijd al naar het buitenland gewild en iets met boten doen. Precies wat ik nu ga doen.

Ik heb echter geen idee of dit moeilijk gaat worden. Ik laat alles en iedereen soort van achter om mijn heil in Florida te gaan zoeken.
Zou immigratie lastig worden?
Leer ik leuke mensen kennen?
Is de mentaliteit daar een beetje oke?
Krijg ik de boel wel van de grond?
Ik las net iets over de aanpassing betreffende bedrijsvoering door buitenlanders. Het schijnt allemaal niet zo makkelijk te zijn.

Beetje standaard twijfels, maar ik ga het sowieso proberen. Florida is water bij uitstek.

Ik ga hier maar is goed rondneuzen en als mensen advies hebben hoor ik het graag van ze.......

Njit
19-06-05, 16:28
Misschien dat je op het AllesAmerika forum hier meer gerichte antwoorden kunt vinden.

AllesAmerika.com Forum Forum Index -> Emigratie naar Amerika (http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=12)

Eric
19-06-05, 18:03
Lees ook het emigratie verhaal van Martin, die is half jaar geleden naar de VS vertrokken
http://matosh.web-log.nl/
Maar.... Zonder groene kaart kom je er echt niet in hoor, ik denk dat je er iets te makkelijk over denkt.
Toch succes, Eric

Ebelix
19-06-05, 19:51
Het beste is een bedrijf in Amerika te kopen en 3 amerikaanse werknemers op de loonlijst zetten.

Kijk voor meer info maar eens op amerika.nedforum.nl

OP de bonnefooi gaan is onmogelijk. Je krijgt geen visum.

ekkie50
21-06-05, 09:16
Beste Chiel,
allereerst rot voor je dat het je zo heeft tegengezeten in Nederland.
Wat Florida betreft: persoonlijk zou ik me zeer goed laten voorlichten
door een professional. Florida is een superbe vakantiestaat, maar
wonen/werken is een heel ander verhaal. Ik heb het sterke vermoeden
dat er heel veel bij een start daar komt kijken. Neemt niet weg dat je op
dit forum ook veel kan opsteken.

ik wens je in ieder geval heel veel succes

Drefter
29-07-05, 11:21
He Chiel,
Mijn vader woont in Florida en hij heeft het volgens mij nog steeds naar zijn zin. Maar ik weet wel dat het behoorlijk moeilijk is om zo maar naar the US te verhuizen als je geen familie daar heb wonen...Het heeft hem wel bijna 3 tot 4 jaar gekost om een greencard te bemachtigen.
Of je moet met een Amirikaanse dame trouwen, hahaha...Dat is ook nog een optie...Maar zelf dan vergt het behoorlijk wat geduld en moeite.
Ik ben 24, en ik droom er ook van om naar Florida te verhuizen op een dag...Maar ik heb familie en zij kunnen dan een greencard voor jou aanvragen.
Je kan jaarlijks mee doen met een Greencard Lottery en dat kost 50 US-Dollar. Ik weet alleen niet of de kans dat je wint groot of klein is...
Maar je kan het altijd proberen, toch? Check ff: www.greencard.com
Daar kan je ook nog wat meer informatie op vinden die je misschien wat verder zal helpen...
Je kan altijd nog een visum aanvragen en een tijdje daar rondkijken voor een huisje of wat...maar je kan alleen niet werken zonder een greencard.
Ik wens je veel sterkte & Good Luck :D ,
Groetjes,
Drefter

bzblonde
30-07-08, 17:26
Hi Chiel,
Als je een bedrijf wil beginnen in Amerika zijn daar regels voor, je hebt dan een E2 visa nodig en geld om te investeren, je kunt met een E2 Visa op dit moment nooit aan een green card komen.
Het best is om je te invormeren bij de ambassade.

Louise E2 visa houder

Mickey99
30-07-08, 17:32
Louise, je reageert op een topic van ruim 3 jaar geleden. De laatste activiteit van Chiel hier op het forum dateert van augustus 2005 dus ik weet niet of hij nog iets aan deze info heeft. Wellicht iemand anders ;)