PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisgidsen Walt Disney World



2lingmams
30-09-06, 23:44
Nou, de voorbereidingen voor onze eerste vakantie naar WDW volgend jaar oktober zijn in alle hevigheid losgebarsten. Surfen, lezen, surfen, lezen enz enz. Zo heb ik vandaag een heel leuk pocketgidsje van Berlitz, Walt Disney World & Orlando, per post ontvangen. Deze heb ik via Marktplaats, uiteraard voor een zacht prijsje, aangeschaft. Ik was na deze aanwinst benieuwd of ik meerdere boeken kon vinden.
Ik kwam bij Ebay een aantal boeken tegen die geschreven zijn om zoveel mogelijk te besparen op je vakantie naar WDW. Op entree- en vliegtickets, eten, souveniers, etc. Hieronder zie de boeken.

Walt Disney World Florida Tickets/Passes Discount Guide (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=180032336655&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=008)
Titel: The ultimate savings guide 2006/2007
I’ve written a guide to the best tips, tricks and savings available for a Disney Vacation. Strategies that can literally save you hundreds – if not thousands of dollars.
Written byBeth Haworth


SECRET SAVINGS - Walt DISNEY WORLD TICKETS passes guide (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=150038599761&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=005)
Titel: Mouse on the House
“Treat Your Family To An OUTRAGEOUS Vacation At Walt Disney World In Sunny Florida While Saving A Fortune By Exploiting Secret Knowledge For Doing Disney At HUGE Discounts.”
Written by Trent and Marianne Schwartz

WALT DISNEY WORLD PARK HOPPER TICKETS & PASSES DISCOUNT (http://cgi.ebay.nl/WALT-DISNEY-WORLD-PARK-HOPPER-TICKETS-PASSES-DISCOUNT_W0QQitemZ290033875955QQihZ019QQcategoryZ4 7103QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
Titel: Mouse cents
Making Walt Disney World More Affordable!
MouseCents is an electronic resource written by best selling travel author Holly M. Ward. Not only does this saavy spending globe-trotting writer offer a great read, she also makes it fun! Disney World is her favorite place to vacation. Learn her money-saving tips and have the vacation of a lifetime - every year! Written by Holly M. Ward

Mijn vraag is dan ook of er mensen zijn die deze boeken kennen. Want ja ik ben een echte Hollander en wil graag besparen.

Ik heb meerdere discussies hierover op het forum gezien, dus.....ja ik neem ook mijn drinken en eten mee naar WDW.;-)

Groetjes Patries

Eric
30-09-06, 23:55
De eerste bespaartip heb ik al voor je:
Koop die boeken niet.
Lees gewoon op dit en het Orlandoforum, en je vind alle tips uit die boeken en nog meer.
Kaarjes voor Disney zijn vrijwel niet met discount te krijgen, als het meer dan een paar euro'tjes scheelt, zijn het timeshare projekten.|
Voor de overige parken zijn wel besparingen te vinden, maar daar heb je echt zo'n boek niet voor nodig.
Eric

2lingmams
01-10-06, 00:32
Ik was ook niet echt op zoek naar discount boeken maar eerder naar leuke reisgidsen toen ik deze boeken op Ebay tegen kwam. En ik moet toegeven dat ze me verschrikkelijk nieuwsgierig maakte.

Je zou voor de gein eens moeten kijken bij Ebay. 'Sorrie ik weet als echte SURFMUTS dus weer niet hoe ik de directe link voor jullie toe moet voegen. Maar bij Ebay Walt Disney World als zoekopdracht is afdoende'. En volgens mij zouden er meerdere nieuwsgierig naar worden.

Maar Eric bedankt voor de kostenbesparende tip;-)

Groetjes Patries

Eric
01-10-06, 04:05
Barry, vertel jij ons nou eens een goede tip, die je in een boek hebt gevonden, en die je niet hier, of in Ben's Orlandotips kunt vinden.
Natuurlijk, ik heb hier thuis ook een stuk of 10 Florida gidsen, en kijk ze zelfs regelmatig in.
Bijvoorbeeld Birnbaum is een standaardwerk in de kast van iedere Disneyliefhebber, maar alles wat er instaat kun je tegenwoordig ook gratis het internet vinden en al die links staan ergens op de forums.
Zelfs via de tip: "Ga eerst een Googelen" kom je overal terecht.
Verder zijn de kortingen die je op Disney tickets kunt krijgen miniem, het is vaak iets in de trend van extra gratis dagen of een extra dag naar een waterpark.
Zo kun je op het moment bij de Nederlandse reisburo's zoals AV en AE een 4 = 10 Disneyticket scoren dat wil zeggen dat een 4 daags ticket 10 dagen geldig is.
Dat is wel leuk (ik heb ze ook gekocht) , maar totaal niet relavant voor Patries die geen 10 dagen de tijd heeft.
Trouwens, ook die tip heb ik via een forum, en niet uit een boek !!!
Maar ik heb nog nooit, niet in een boek, niet ter plaatse en zelfs niet op een forum echt goedkopere tickets voor Disney gevonden. En nu praat ik dus over meer dan 5 a 10 euro verschil.
Mocht jij overtuigd zijn dat dat wel zo is, laat ons dan snel weten waar dat is, zodat ook wij daarvan kunnen genieten........
Eric
ps. Moet dus flink onder de prijs van undercover tourist liggen, die heeft behoorlijk scherpe prijzen.

FMB
10-10-06, 14:54
Ik heb in 2000 eens het "boek" van John Gross gekocht.

We hebben toen ( was onze eerste keer in FL) op zijn advies de route gevolgd in Magic Kingdom en Epcot.
Zijn tips waren voor ons erg waardevol: zelden langer moeten wachten dan 5 minuten, terwijl de attracties op andere tijdstippen erg druk waren.

Ook hebben we kaartjes gekocht in Walmart op de 192. Was toch iets goedkoper.

Verder veel Amerikaanse bla bla....

Eric
10-10-06, 22:02
Kijk maar eens op deze (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=0) site, dan heb je al heel veel tips en touringplans om de wachttijden te bekorten.
Eric

heleen
12-02-07, 21:55
The Unofficial Guide to Walt Disney World 2007
door wie is het boek geschreven? En uit welk jaar is het?

calypso
12-02-07, 22:01
Door Bob Sehlinger en Len Testa. Boek is uit 2007 net nieuwe uitgave. Te verkrijgen via Bol.com (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002878873&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=u9%2eR5Lc_pAAAAAEQ1yfSobeT&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1)

Heb ik hem ook gekocht, binnen 5 dagen!! :-)

Marjol
12-02-07, 22:13
Nah, het boek komt uit 2006, want ik heb 'm eind 2006 al gekocht :) Maar 't is een erg leuk en nuttig boek! Wel een beetje dik om mee te nemen!

Njit
13-02-07, 13:48
Op http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=26 staat idd dat de volgende geplande update in februari is...

Nance
13-02-07, 18:45
Ik had niet de Unofficial Guide besteld maar de Official Guide van Birnbaum (incl. Dining Guide) #-o

zonnestraaltje
17-02-07, 16:39
:D Kan iemand mij vertellen of het boek Walt Disney world (Birnbaums) een (dunner) alternatief is voor de unofficial guide? Persoonlijk wil ik wel wat meer weten over Disneyland maar 500 pagina's vind ik wel erg veel

Yvet
18-02-07, 00:21
De Unofficial is een héél erg goed informatief boek.
Ikzelf heb zowel Birnbaums als de unoffcial en ik moet zeggen dat de Birnbaums mij geen nieuwe info heeft gegeven en dat heeft de unofficial wel gedaan.

Het is heel simpel;
Birnbaums is officieel dus samen met Disney gemaakt, dus veel reklame en geen "negatief" commentaar.
Unofficial is geschreven zonder hulp van Disney en geeft wel het echte commentaar en niet zoals Disney wil dat het de parken naar buiten brengt.
Birnbaums is een boek vol met kleurenfoto's en plaatjes. Naar mijn idee iets te weinig voor iets teveel geld.
Unofficial is echt een infoboek, geen tot weinig plaatjes.

Wil je een boek om vast in de stemming te komen maar echt info haal je er niet uit (ligt er ook aan hoeveel je al weet van Disney uiteraard).
Wil je echt de ins and outs weten dan zeker de unofficial.

Nance
18-02-07, 10:30
De boeken van Birnbaum vind ik toch vrij goedkoop; ik laat ze via Amazon altijd overkomen. Laatst de nieuwste versie van Birnbaum gekocht voor $ 10,-- (uiteraard ex. verzendkosten) :-P

Yvet
18-02-07, 18:19
De boeken zijn ook niet duur, dat hoor je mij niet zeggen.
Alleen verhoudingsgewijs wel.

$10 voor Birnbaums en $13 voor unofficial......
Minder informatie en veel plaatjes (Birnbaums) en Heel veel info en weinig plaatjes (unofficial).

senna
27-02-07, 15:27
Ik heb het boek ook gekocht en ik moet zeggen al ben ik nog in het begin van het boek het is leuk om te lezen. Ook al ben ik nog nooit in WDW geweest ik vind het nou al top. En heb al helemaal zin gekregen!!!!!!!!!!!
:D :D :D

Anita
07-03-07, 19:40
Hmm.... wij zijn al een aantal keren in WDW geweest, maar als Disney freaks móet je gewoon die boeken hebben natuurlijk! Dus bestellen we zowat elk jaar de officiële van Birnbaums en The Unofficial Guide. Ik moet zeggen dat ik de Unofficial Guide echt onnodig negatief vind. Ik vind dat ze echt mateloos overdrijven. We zijn daar geweest in drukke periodes (juli) en in heel rustige periodes (november/december) dus we hebben best goed "vergelijkingsmateriaal", maar zoals zij het willen doen overkomen moet je in drukke periodes (juli/augustus) écht niet gaan! Het is volgens hen niet te doen, ellenlange rijen enzovoorts. Ik vind het echt schromelijk overdreven, onze ervaringen zijn heel anders.

Dan liever Birnbaums official guide, dat is natuurlijk weer erg positief, maar er staan wel eerlijke en nuttige tips in.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken!

Tinkerbell
17-10-07, 18:20
Misschien passend bij je topic titel er is een boek Disney and Orlando for Dummies.
Daar kun je alvast een hele hoop nuttige en leuke informatie uithalen.

http://www.dummies.com/WileyCDA/DummiesTitle/productCd-0470134704.html

Sander
20-10-07, 01:16
Hoi Tinkerbell,

Die is grappig! Zat ik er toch niet zo ver naast ;-)
Mickey, we gaan het ook zeker wel doen hoor, en inderdaad met die koers van tegenwoordig is het nog wel te doen.

Bedankt iedereen voor de info verder!

liesje1967
24-03-09, 11:22
The Unofficial Guide to Walt Disney World 2009
bij bol.com
erg leuk boek, hoop wel dat ik het uit heb voor onze vakantie!!

liesje1967
24-03-09, 11:35
Birnbaum's Walt Disney World Pocket Parks Guide
deze ook bij bol.com
ook een erg leuk boek!!

Tinkerbell
24-03-09, 13:30
Gewone boekhandel heeft hem ook. Toevallig drie weken geleden een exemplaar gekocht.

reneefrankrijk
24-03-09, 18:29
Ik heb hem ook maar vind zelf de "Brit's Guide to Orlando" prettiger om te lezen. Die van NY heb ik ook, ben aan het wachten tot die van Orlando 2010 uitkomt.

cloggie68
24-03-09, 20:32
Ik heb ook de UG... nu al ruim een half jaar voorpret van... pak 'm er af en toe bij om eens een stukje te lezen of wat op te zoeken!

ryan
26-03-09, 18:06
Tip: Kijk ook eens verder op internet naar dit boek. Ik heb namelijk vorig jaar de 2008-versie gekocht via een engelse winkel. Ik meen dat ie toen bij bol iets van 20 euro was ofzo en in engeland met verzendkosten iets van 10á11 euro inclusief verzenden naar NL. Week later ofzo lag ie in de bus (nouja, was pakketje en paste natuurlijk niet door de brievenbus:lol:).
Erg handig boek. Hebben we vorig jaar veel aangehad!