PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema metendiana: Orlando en cruise



metendiana
23-03-09, 15:17
hoi allemaal,wij gaan 15 juli 2009 voor de 1e keer naar orlando,met 2 volwassen en 2 kids van 13 en 16 jaar.wij vliegen met united airlines via washington naar orlando.daar hebben we een villa gehuurd in davenport area.ons schema is als volgt.
15 juli aankomst villa davenport in de avond
16 juli bezoek disney park
17 juli mgm studios
18 juli rust / shop dag
19 juli discovery cove
20 juli sea world
21 juli rust/shop dag
22 juli disney park
23 juli disney park
24 juli shop/rustdag
25 juli disney park
26 juli met de auto naar port caneveral
26 juli vertrek cruise schip freedom of the seas vertrek om 16.30
27 juli aankomst cococay bahamas
28 juli dag op zee
29 juli aankomst st thomas
30 juli aankomst st maarten
31 juli dag op zee
1 aug dag op zee
2 aug aankomst haven port caneveral om 0.700
2 aug vliegen via washington naar amsterdam om 17.35
aankomst amsterdam 0.705
dit is onze 1e keer amerika dus we hebben geen ervaring,daarom zou ik graag willen weten wat julie van ons reisschema vinden en of julie nog tips of ideeen hebben.
alvast bedankt voor alle reacties.
groetjes diana

bluedolph1n
23-03-09, 16:26
Zo'n reis wil ik ook nog een keer maken, ziet er goed uit volgens mij. Een cruise staat ook nog op mijn verlanglijstje. ;)
Discovery Cove en Sea World doen wij ook deze keer begin mei, Disney hebben wij vorig jaar gedaan. Ik vond het met Disney wel prettig om toch een beetje van te voren een planning te maken, maar dat is voor iedereen weer verschillend.

Teleton
23-03-09, 16:57
Mooie reis, maar mag ik wat kleine tips voor de eerste fase geven? Je kunt natuurlijk direct de eerste dag naar een Themapark gaan, maar je kunt ook eerst de noodzakelijke boodschappen doen, misschien moet je je nog melden bij Hotelbeds o.i.d. of heb je de sleutel en het adres van de villa al voor je vertrekt? Verder heb je een lange reis achter de kiezen en moet je een beetje aan het klimaat en het tijdsverschil wennen.

Daarom in "mijn" voorstel de eerste dag maar even rustig aan gepland...Jullie hebben 5 dagen Disney themaparken gepland en soms moet je dan wel twee dagen achter elkaar. Ik zou, zoals bluedolphin ook aangeeft, de parken vooraf benoemen. Animal Kingdom sluit wat vroeger dan de andere parken en de Hollywood Studio's (MGM bestaat niet meer) sluit je meestal af met Fantasmic. Daardoor zijn ze wellicht wat minder vermoeiend dan MK en Epcot.

Tot slot voor de Disneytickets nog een tip: Overweeg de optie Waterpark Fun & More. Je kunt dan rustig op je rust/shopdag een paar uurtjes naar de leukste zwembaden ter wereld.......

15 juli aankomst villa davenport in de avond
16 juli rust / shop dag
17 juli mgm studios 1
18 juli discovery cove
19 juli rust/shop dag
20 juli disney park 2
21 juli sea world
22 juli disney park 3
23 juli shop/rustdag
24 juli disney park 4
25 juli disney parkbezoek 5

metendiana
23-03-09, 17:38
hoii daar heb je idd wel gelijk in dat we 16 juli gewoon een shop/rustdag doen,de reis zal idd best wel vermoeiend zijn ,en ja boodschappen moet er ook gehaald worden.bedankt voor de tips ,zo worden we iedere keer wat wijzer,heb je mischien ook nog tips voor leuke winkels of shopping malls???????.

Teleton
23-03-09, 17:51
heb je mischien ook nog tips voor leuke winkels of shopping malls???????.

Jawel, kijk maar eens hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8956) en hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4879) rond, dan heb je de informatie over de meest gangbare malls al te pakken. Hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8863)vind je ook een handig overzicht. Sla vooral ook de Walmart niet over en Downtown Disney....;) Voor de dagelijkse boodschappen heb je de Publix en de Target. Nog meer (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8692&highlight=shopping)? Dan kan je altijd nog even de zoekfunctie raadplegen. Vragen stellen mag ook, maar liefst in het juiste topic, dan blijft het hier lekker overzichtelijk. Shop ze...!

metendiana
23-03-09, 17:56
bedankt teleton,voor al je goede tips en info,ik denk als we eenmaal in orlando geweest zijn,dat we ook verslaafd zijn aan amerika
groetjes diana

Frani
05-08-09, 15:04
Hoi Diana,

Je zult nu wel moe zijn van de reis denk ik. Wij willen deze reis ook gaan maken in november en dan als laatste ook een cruise. De enigste cruise die op 14 november vertrekst die ik kan vinden is van Carnival cruises.
Mijn vraag is hoe heb je de cruise ervaren e.d.
groetjes francien

metendiana
06-08-09, 05:46
hoi francien,de cruise was in 1 woord fantastisch,volgend jaar willen we weer naar amerika en plakken er dan zeker weer een cruise aan vast,echt een geweldige ervaring.wij gingen met royal caribbean.met the freedom of the seas.8 dagen gingen we,waarvan 1 dag cococay bahamas,dat is een prive eiland van royal caribbean,1 dag virgin island fantastisch bounty strand,en 1 dag st.maarten,leuk winkelstraatje en alweer een fantastisch strand,de rest v/d dagen waren we op zee.echt luxe hoor op zon cruise,mooie theater shows ijs shows,zelfs gast entertainers zoals een motown band van vroeger the driffters mischien ken je ze wel.er was van alles te doen voor jong en oud,ik zou het je zeker aanraden,maar wij zijn niet met carnival geweest maar met royal caribbean,ik hoorde van mensen op onze cruise die waren hiervoor ook met carnival geweest dat dat toch wat drukker was op de boot niet zozeer de aantal mensen maar met muziek en zo ik denk allemaal wat luidruchtiger en wat meer gericht op de wat jongeren van 20 a 30 jaar denk ik.nou ik hoop dat je hier wat aan heb als je nog war wilt weten hoor ik het wel,mischien 1 tip kijk ook eens op de site van royalcaribbean.com groetjes diana