PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jurg: Orlando - Miami (25 april - 8 mei)



Jurg
04-02-09, 10:35
Hola,

Ik volg hier al een tijdje het forum en daardoor ben ik nog enthousiaster geworden om naar Florida te gaan. Heb een vriend van me ook zover gekregen en die wil er nu ook heen.

We zijn beide jongens van 23 en 22 jaar en we zaten te kijken om in de maand mei 10 dagen te gaan. Vroeger kunnen we namelijk niet en als we later gaan, dan is het te warm (denken we?)

We willen een aantal parken bezoeken rond Orlando en willen ook nog naar Miami (+ everglades).
Dit willen we sowieso gaan bezoeken;

- Universal studios (1dag?)
- Universal studios Island of Adventures (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Island_of_Adventures&action=edit&redlink=1) (1dag?)
- Busch Gardens (1dag?)
- Seaworld (1dag?)
- Kennedy Space Center (1dag?)
- Miami + Everglades (overige dagen)

Mijn vragen zijn:
- Kan je dit in 10 dagen allemaal doen?
- Kan je vanuit Orlando met ov de parken bezoeken? We willen nog wel een auto huren om van Orlando naar Miami te rijden
- We zijn beide al in Eurodisney geweest, maar raden je ons ook nog aan één of meerdere parken te bezoeken in World Disney?

Alvast vriendelijk bedankt!

Ta2 Gerrit
04-02-09, 11:03
OP zich is dit goed te doen, maar Disney kun je dan wel even vergeten. Dat is vele malen groter dan Parijs, en goed voor zeker 5 dagen bezoek (zo niet meer).

Ik zou willen adviseren dat jullie de auto voor de hele periode huren en niet alleen voor de trip naar Miami. Openbaar vervoer is ronduit slecht en tijdrovend en de afstanden zijn nog al groot.Bush Gardens ligt een 5 (auto)kwartier weg, net als KSC, wat je overigens ook zou kunnen doen op weg naar Miami.

Houdt er wel rekening mee dat jullie voor de auto een underage toeslag zullen moeten betalen.
Ook is het handig om aan te vliegen op Orlando, met de auto naar Miami (kost niks extra) en vandaar weer terug te vliegen naar huis.

Verder zul je op dit forum nog heel veel nuttige tips vinden, door het door te spitten, te zoeken via de zoekfunctie in de blauwe balk boven aan de pagina, of door simpelweg te vragen.

Veel plezier met de voorbereiding van, ongetwijfeld, een verslavende vakantie.

Njit
04-02-09, 11:05
Houdt er wel rekening mee dat jullie voor de auto een underage toeslag zullen moeten betalen.

Van te voren al een pakket afsluiten waar deze in zit is goedkoper. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_so.htm

Teleton
04-02-09, 18:01
Vroeger kunnen we namelijk niet en als we later gaan, dan is het te warm (denken we?)

Van harte welkom op dit fijne Forum voor vakantievierende Floridaliefhebbers. Mei is een fije maand om te gaan, gemiddeld is het in Florida dan een graad of 31 en er valt in die maand relatief weinig neerslag. Kijk hier (http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?from=36hr_bottomnav_business) voor meer informatie over de gemiddelde weersomst(r)andigheden in die periode.

Voor een tiendaagse vakantie heb je wel erg veel wensen, d'r is ook zoveel te zien, toe doen en te beleven dat een keuze lastig te maken is. Zeker als je maar zo weinig tijd hebt, kan je het best een goede planning maken zodat je de korte tijd die je hebt zo goed mogelijk gebruikt. Eén ding is zeker: je komt tijd,oren ogen en misschien zelfs wel geld te kort...;)

cindy74
04-02-09, 18:37
als je dan toch een park wil bezoeken zou ik voor epcot of animal kingdom gaan

jurgen&stefan
04-02-09, 18:53
Epcot is geweldig ja maar hollywood studios ook. Jurg ik hoop voor je dat het niet in de naam zit maar wij waren vorig jaar ook 10 dagen in juni....... en eind aug. zaten we er alweer zo geweldig is FL

Jurg
04-02-09, 20:23
Hey, bedankt allemaal voor de reacties!

Uhm m'n maat die mee zou gaan is vervangen door m'n broer van 28. (maat kon helaas niet meer...)
Aan strakke planning geen probleem. Ben in september ook met m'n broer 8dagen naar NY geweest en daar hebben we alles in record tempo (met ontspannen genieten) ook echt erg veel gedaan, waarvan werd gezegd dat het niet in die tijdsbestek kon.
De parken die ik heb opgenoemd, (Universal studios, Island of adventures, Busch Gardens, Seaworld en Kennedy Space Center) kan je deze allemaal in 1 dag bezoeken per park?

Ik heb ook al gelezen op het forum over World Disney. WD Studios, lijkt me ook wel leuk, maar Universal studios lijkt mij leuker. En in ben al in Eurodisney geweest dus weet niet of het dan wel de moeite waard is om nog naar Disneypark tegaan??? En mij lijkt Busch Gardens ook leuker dan Animal Kingdom. Over het geheel gezien, lijken me de parken waar ik tot nu toe heen wil leuker qua atracties (voor 2 jongens in de 20) dan de Disneyparken, of heb ik dit helemaal fout?

JKG
04-02-09, 20:46
Ik had meer verwacht van Disney World, vond het een beetje op Parijs lijken (of eigenlijk moet dat andersom zijn :) ) terwijl het voor mij toch 8 jaar geleden was dat ik in Parijs was.

Alles valt in een dag te doen, maar je moet niet in alle attracties willen, maar aangezien er genoeg attracties zijn die niets aan zijn (en je dus gerust kan overslaan), verwacht ik geen problemen bij jullie. Ik ga ook maar 1 dag per park, maar ik ga zelf niet voor de pretparken op vakantie, kan ik net zo goed naar de Efteling. :mrgreen: Ik vind pretparken best leuk, maar ik vind er 2 of 3 op een vakantie meer dan genoeg en dan blijf ik niet de hele dag... denk dat ik rond 10-11u er heen ga en rond 16u ben ik het dan ook spuug en spuugzat en dan ga ik weer andere dingen doen.

De eerste keer in maart 2008 ging ik ook 10 dagen naar Orlando & Miami en heb me niet gehaast gevoeld met toch een vol schema, behalve de laatste dag Miami, die was toen veelste kort. Toen even in september opnieuw gegaan, iets langer, andere dingen gedaan en langer Miami.

Hoeveel dagen blijven jullie in Miami?

Ta2 Gerrit
04-02-09, 21:38
De parken die je noemt zijn goed in een dag (per park) te doen, en zoals ik al zei, zou je KSC kunnen pakken op weg naar Miami.
Ook zijn ze, denk ik, voor jullie leuker dan Disney, zeker als je DLP al gedaan hebt.

Maar ook Disney heeft z'n charmes, en met name Epcot is uniek in de wereld. Die zouden jullie nog mee kunnen nemen, als je nog een dag (KSC ;-))over hebt. Rustdagen heb je als twintigers toch niet nodig, dacht ik zo :-)

cindy74
05-02-09, 16:42
als je disney in parijs hebt gedaan zou ik zeker niet keizen voor de disney studios in florida maar voor epcot of animal kingdom . De universal studios wil ik zelf voor geen geld missen zo goed vind ik ze . Ik vind ze beter dan disney en ik ben een echte disney freak
En de parekn zijn gemakkelijk im 1 dag te doen als het tenminste niet zo druk is

Jurg
23-03-09, 15:08
Halo allemaal,

Over een goeie maand ga ik samen met nog 2 anderen naar Florida. We hebben al veel rondgekeken op het forum en we zijn tot dit VOORLOPIGE reisschema gekomen:

Dag 1: Zaterdag 25 april; Vertrek Brussel, aankomst Orlando. (hotel in Orlando)
Dag 2: Zondag 26 april; Universal Studios
Dag 3: Maandag 27 april; Universal Studios Island of Adventure
Dag 4: Dinsdag 28 april; NASA, rijden richting Everglades, Hotel bij Everglades
Dag 5: Woensdag 29 april; Everglades, National Park, Airboat Ride
Dag 6: Donderdag 30 april; Everglades, rijden richting Key Largo, hotel bij Key Largo
Dag 7: Vrijdag 1 mei; Key Largo Snorkelen, rijden richting Key West, hotel in Key West
Dag 8: Zaterdag 2 mei; Key West
Dag 9: Zondag 3 mei; Key West, rijden richting Miami, hotel in Miami
Dag 10: Maandag 4 mei; Miami, sightseeing Tour
Dag 11: Dinsdag 5 mei; Miami, Boat Tour
Dag 12: Woensdag 6 mei; Miami
Dag 13: Donderdag 7 mei; Miami
Dag 14: Vrijdag 8 mei; Vertrek Miami

Mijn vragen zijn:
- Is dit schema volgens jullie te doen? Zowel kwa tijd als de reisafstanden?
- Kan je het National Park en de airboat ride goed doen in 1,5 dag Everglades?
- Wat adviseren jullie vanaf de Everglades naar de Keys? Want we willen wel snorkellen op Key Largo, en daar denken we misschien te moeten overnachten, maar is dit ook zo? Zou je ook vanaf de Everglades in 1x door kunnen rijden naar Key West, met een tussenstop voor het snorkellen op Key Largo?
- We zijn op het bovenstaande schema 1 echte volle dag in Key West, is dit voldoende?
- En we zijn ook 4 volle dagen in Miami, is dit ook voldoende? Want we willen daar een rondrit tour doen met een bus en we willen ook nog daar een boottocht doen, en nog lekker beetje op het strand kunnen liggen.

Ik hoor graag op-en aanmerkingen op bovenstaand schema en jullie advisen!

Alvast bedankt!
Jurgen

bluedolph1n
23-03-09, 16:40
Met een namiddag en dag in Key West kun je aardig wat zien, 4 dagen Miami ook. Sowieso zul je vaker terug moeten komen om alles te zien, want dat redt je toch niet in twee weken. ;)
Ik weet niet waar je in of bij de Everglades wilt slapen, dus wat afstanden betreft kan ik daar niet zo erg veel over zeggen.
Voor een airboatride en krokodillenfarm waren wij een halve dag kwijt, we reden die dag van Key West naar Fort Myers Beach, dus dan nog een dag National Park moet volgens mij ook goed te doen zijn.

Jurg
15-04-09, 13:26
Hola,

1.Zoals jullie in bovenstaand schema kunnen zien, willen we op dag 4 naar NASA en eind die middag/ begin avond doorrijden in de buurt van de Everglades.
Waar adviseren jullie ons om te overnachten hier in de buurt???

We willen wel een hotel in de buurt van het national Park, daar wat lopen en een airboat ride doen (dag 5).

en is dus 1 dag al voldoende (dag5) voor de everglades, zodat we bijvoorbeeld gelijk die dag 's avonds door kunnen rijden naar Key Largo?


2.We zitten te kijken voor een hotel op Key Largo en lezen we dat de Everglades ook te bereiken zijn vanuit Key Largo.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoelang is ongeveer de reistijd?
En is ook Everglades National Park en airboats rides hier van uit goed te bereiken?

3.We zitten te kijken wat we allemaal willen doen in de Everglades.
We willen naar Everglades National Park en een airboat ride doen en een paar van die loop routes doen.
Heeft iemand hier verder ervaring mee, welk park het best kunnen bezoeken? waar het best een airboat ride doen? en waar de mooiste en leukste trails zijn?

En hoelang heb je hier ongeveer voor nodig? Kan je alles in 1/ 1,5 dag doen? En is dit ook goed te doen vanuit Key Largo?

4.Ik zou graag willen weten of het te doen is om vanuit Kennedy Space Center naar Key Largo te rijden. En dan wel om eind middag/ begin avond te gaan rijden vanuit NASA, want we willen die dag NASA al vroeg bezoeken.
Want we willen in ons schema de everglades bezoeken na Nasa. We wilden eerst in de buurt van de everglades een hotel zoeken, maar we denken dat dit ook goed te doen is vanuit Key Largo.

Dus vandaar mijn vraag of het te doen is om eind middag vanuit Kennedy Space Center naar Key Largo te rijden en of dit ook te doen is kwa afstand en tijd.

Ik weet het zijn veel vragen, maar als jullie me ermee kunnen helpen, heel graag!
Alvast bedankt!

Jurg

Teleton
15-04-09, 14:02
En dan wel om eind middag/ begin avond te gaan rijden vanuit NASA, want we willen die dag NASA al vroeg bezoeken.


Google Earth geeft bijna 5 uur reistijd aan, dat is dan zonder stop. Of het te doen is, tsja alles kan, als je maar wil. Dit zou ik zelf niet willen..........;-)

Jurg
15-04-09, 14:18
Hartelijk denk voor je snelle reactie.

Wat adviseer je ons dan om te doen, na NASA?
Toch een hotel in de buurt zoeken van de Everglades?
Al je kijkt naar ons reisschema?
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9011&page=2

Jurg

Teleton
15-04-09, 16:14
Wat adviseer je ons dan om te doen, na NASA?


In jullie schema staat niet precies vanf wanneer je de auto huurt. Inmiddels zal je al wel uitgevogeld hebben dat de autohuur per volle week voordeliger is dan per dag.

Verder hebben jullie een erg ambitieus schema waar je in 10 dagen een compleet rondje Florida maakt. Alles kan, zeggen ze bij de Staatsloterij, maar je hebt dan niet eindeloos de tijd. De reis heeft een vrij hoog "opzij, opzij, opzij" gehalte. Dat maakt het lastig om stopjes in te lassen, jullie zitten nu eenmaal toch een beetje in tijdnood.

Persoonlijk zou ik, na het bezoek aan KSC, waar je als je er werkelijk iets van wilt zien waarschijnlijk niet voor een uur of twee, half drie zult vertrekken, op m'n gemakje naar Tampa rijden, daar een hotel tegenover BG boeken voor 2 nachten, Busch Gardens bezoeken en daarna vroeg vertrekken en een volle dag uittrekken om langs de westkust en de Everglades Parkway naar Miami rijden. Je hebt dan de gelegenheid om onderweg wat korte stops te maken voor een lunch in Naples bijvoorbeeld en/of een airboat ride in the Everglades.