PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema hgommers: Orlando-Orlando



hgommers
23-03-09, 12:57
Hallo,
Na veel snuffelen op het forum en het zoeken in boeken, zijn wij op het volgende reisschema gekomen. Wij gaan eerst 7 dagen bij Kissimee in een villa, waarvanuit de mannen (partner en 2 zoons) de universal studios willen bezoeken en de dames(ik en dochter) bij discovery cove de droom van onze dochter laten verwezelijken, zwemmen met dolfijnen..... en Seaworld. Meerdere parken willen we niet bezoeken.
Van daaruit willen we in principe ook richting Daytona Beach, Cape canaveral en shoppen, maar misschien ook richting Clearwater!!!???
Na de eerste week rijden we langs de kust richting Miami, waar we 2 nachten verblijven, daarna rijden we door naar Key West waar we 1 nacht blijven en van daaruit naar Everglades City waar we ook weer 2 nachten willen blijven. Daarna wordt het helaas weer tijd om richting Orlando te rijden waar we de laatste nacht verblijven om dan weer terug naar Nederland te moeten!!! Het wordt onze eerste keer en we hebben er vreselijk veel zin in....Ben benieuwd of we ook door het floridavirus bevangen worden.(we zijn best bevattelijk voor virussen;)).
Wat denken jullie er van, zijn we erg voorbarig met zoveel kilometers voor de boeg of lijkt het wel haalbaar?

robisjo
23-03-09, 13:45
Het is op zich te doen. Ikzelf zou het alleen om draaien. Eerst rondreizen en daarna een week in een villa. Dan heb je namelijk de laatste week iets meer rustmomenten. En niet ook alle shoppings iedere keer in te pakken in de koffers ;).

Groetjes,

Bianca

bluedolph1n
23-03-09, 14:50
Ik zou ook voor andersom kiezen. En zelf zou ik persoonlijk 2 nachten Key West doen, anders kom je in de middag aan, het is een behoorlijk stuk rijden vanf Miami. Je ziet dan niet veel van Key West, want de volgende dag moet je alweer een eind rijden. Wat is de reden dat je 2 nachten EVerglades City wilt doen?

hgommers
23-03-09, 16:01
2 nachten everglades omdat we denken daar wat te gaan zien, aan natuurschoon. Mogelijk ook nog tijd om richting fort Myers te gaan....
Het is lastig plannen, omdat we zoveel willen zien.Zou het dus beter zijn om bijv. maar 1 nacht Miami en dan 2 nachten Key West, of juist inderdaad maar 1 nacht Everglades....We kunnen nog veranderen...
Eigenlijk hebben we veel meer tijd nodig, maar jah, de kids hebben maar 2 weken.

bluedolph1n
23-03-09, 16:22
Iedereen is weer anders, wij vonden zelf Miami niet leuk ( zijn we een tiental jaar terug geweest) en zijn vorig jaar vanuit Miami waar we geland zijn gelijk doorgegaan naar Key West. Key West vinden wij wel ontzettend leuk, maar een ander vindt dat misschien weer niet. Het is alleen wel een lange reis richting Key West voor een namiddag en een avond daar, je kunt dan niet zo erg veel zien, dat is eigenlijk de voornaamste reden waarom ik voor Key West toch 2 nachten zou uittrekken.
Voor de rest ziet het er goed uit volgens mij, Everglades hebben wij alleen ervaring mee dat we vanuit Key West naar Fort Myers Beach zijn gereden en onderweg een airboattour hebben gedaan en een krokodillenfarm hebben bezocht.
Heb je al wat reisverhalen gelezen? Daar kun je ook veel uithalen vind ik persoonlijk.

Yvet
23-03-09, 17:05
Hebben jullie al gekeken naar tickets voor de attractieperken??
Discovery Cove zul je al wel geboekt hebben en dan wrs samen met de Sea World tickets, zo niet dan moet je wel snel gaan boeken en het is een combi ticket Discovery Cove samen met Sea World.

Voor Universal zou ik aanraden om via internet tickets te regelen, er zijn tickets waarbij je onbeperkt 7 dagen lang allebei de parken in mag voor $99.

Wat betreft het reisschema, mijn advies zou zijn:
Voor de mannen ieder park van Universal 1 dag en voor de vrouwen 1 dag DC en 1 dag SW.
Dan 1 dag naar Cape Canaveral waar je Kennedy Space Center kunt bezoeken. Dan 1 dag voor Daytona Beach en evt te combineren met St. Augustine...
De rest zou ik vrij houden voor de rust. Je wilt gaan shoppen dat kost je zeker zomaar 1 volle dag als het er al niet 2 zijn en dan houd je nog een echte rustdag over.
Lekker bij het zwembad van jullie villa hangen en evt kun je die dag terug naar Universal of Sea World (als jullie de aangeraden tickets kopen want die zijn een week geldig).

Dan gaan jullie echt op pad.

Het rijden naar Miami zou ik langs de kustweg doen, dat duurt lang maar daar heb je de tijd voor, gewoon 's ochtend vertrekken en dan ben je in de loop van de middag in Miami, hier kun je dan nog wat dingen gaan bekijken en de volgende dag ook nog.
** Ik zou 2 nachten pakken in Miami.

Daarna door naar Key West dit neemt zomaar een 4-5 uur in beslag.
Ik zou dan ook hier 2 nachten verblijven. Dan heb je de tijd om er naar toe te rijden en de volgende dag alles rustig te bekijken.

De Everglades zou ik 1 nacht doen, er is wel veel te zien en te doen maar als je vanuit Key West weggaat in de ochtend dan heb je de loop van de middag in de Everglades en na een overnachting heb je dan nog een ochtend. Dit is lang genoeg om een boottocht te doen en ook een tocht te voet te maken op een trail.

De laatste dag wordt dan een lange dag waar je langs de Westkust rijdt terug naar Orlando.


Jullie zullen met gemak het Floridavirus te pakken krijgen, probeer maar niet je er tegen te beschermen want het heeft geen enkele zin....
Het Floridavirus krijgt je toch wel te pakken.
En omdat het toch gaat gebeuren kun je met een gerust hart sommige dingen niet bekijken want je komt toch terug....

Nee hoor serieus, je kunt beter af en toe wat overslaan omdat je anders teveel probeert in 1 vakantie te proppen er is zoveel te zien en te beleven dat je gewoonweg niet alles kunt doen in 1x.
Wij gaan nu voor de zoveelste keer en ook wij hebben bij lange na nog niet alles gezien.

hgommers
23-03-09, 19:34
Discovery cove hebben we idd. al lang geboekt. Lange voorpret... De tickets voor Universal nog niet. Waar kun je de tickets waar je het over hebt 99dollar voor 7 dagen, bestellen? Hebben ze tot nu toe nog niet gevonden. Het klinkt interessant. De mannen willen vast nog wel een keer.

Yvet
23-03-09, 22:47
Discovery cove hebben we idd. al lang geboekt. Lange voorpret...
Heel verstandig anders had je er nu misschien al niet meer naar toe gekund.
En voorpret is 1 van de meest leuke dingen van je vakantie....


De tickets voor Universal nog niet. Waar kun je de tickets waar je het over hebt 99dollar voor 7 dagen, bestellen? Hebben ze tot nu toe nog niet gevonden. Het klinkt interessant.
Je kunt de tickets kopen (maar dat moet wel van te voren online anders betaal je meer) bij Universal zelf:
http://www.universalorlando.com/tickets.html

Je kunt de tickets ook kopen via een travel agent bv Dreams Unlimited die krijgt daar dan commissie over en je betaald hetzelfde:
http://www.dreamsunlimitedtravel.com/universal/

Bij beide bestel je online, betaal je met een creditcard en krijg je de tickets per email toegestuurd binnen enkele momenten.


De mannen willen vast nog wel een keer.
Dat zal vast wel.
Zowieso is 1 dag voor 1 park aan te raden.
Het is niet een mega drukke periode maar toch wel druk en dan is beide parken op 1 dag misschien iets teveel van het goede.

hgommers
24-03-09, 19:49
bedankt, het is ons gelukt. De tickets zijn binnen. Hoe geweldig is internet toch!
We kunnen bijna niet meer wachten......
Wat vinden jullie nog aanraders voor Miami, het art-deco district?? Gewoon lekker over het strand flaneren, winkelen of is er iets specifieks te zien of doen wat we gewoon echt niet moeten overslaan?

Yvet
25-03-09, 13:40
Gebruik even de zoekfunctie op miami want er is veel over geschreven wat te zien en te doen.

Mijn aanrader is het holocaust memorial echt heel mooi.
De naam ontschiet mij even maar er is aan het water een soort van mall met winkels en restaurants.