PDA

Bekijk Volledige Versie : Westridge, hampton lake, highland reserve



pzomerdijk
22-03-09, 13:46
Dit jaar willen we voor het eerst via de bekende sites direct een villa huren. Er is nogal wat aanbod. Zijn er forumleden met ervaringen in

- Westridge
- Hampton
- Highland Reserve

ekkie50
22-03-09, 14:01
Over een maand ga ik naar een villa aan de Holborn Loop in Westridge. Begin mei kan ik jullie dus meer vertellen over die community. Er zijn forumleden die daar al eerder zijn geweest. Opvallend veel aan de Steamboat Blvd. Hopelijk kunnen zij jullie nu al meer vertellen.

Micktomar
22-03-09, 16:47
Wij waren in 2003 in Highland, en hebben voor dit jaar weer een villa daar geboekt, een mooi complex grote golfbaan, maar ook als "niet golfer" een prima plek.
Toen wij daar voor het eerst naar binnen reden vergeleken we het met "Zonnendael" uit de serie Flodder, van die mega huizen met mooie tuinen eromheen en grote auto's op de oprit.
Ik geloof dat de meeste huizen uitzicht hebben op de "green" en anders op een beboste groenstrook.
De locatie is ook prima, aan de 27 en vlak bij een Publix, benzine pomp en (volgens mij) een nieuwe Walmart, je zit zo op de 192 of I-4, en zit dus in no time bij de parken en Mall's.

PENPE
22-03-09, 17:56
Hee hoi,

Wij hebben ervaring met al de drie communities, dus kom maar op met je vragen :wink:

Groetjes,
Petra & Pieter

pzomerdijk
22-03-09, 22:25
De huizen zullen wel prima zijn maar het gaat ons met name over de community, zijn er tennisbanen, clubhouse enz. We hebben het idee dat Westridge de minste van de 3 is. Volgens ons ligt daar ook een ,,camping'' tegenaan ...... en is een vrij toegankelijk park. Kortom,alle info is welkom of eventuele goede links waar info is te verkrijgen

Micktomar
23-03-09, 00:42
http://www.villainorlando.net/Highlands-info.htm

Dit is een adres waar je foto's en vanalles kan vinden over (in ieder geval) Highlands Reserve

PENPE
23-03-09, 01:17
Wij hebben in 2000 en 2005 in een villa op Westridge gezeten, dit waren echter villas in het
gated gedeelte van Westridge wat aan beide zijden van de 'oprijlaan' ligt.
Er is overigens dus ook een gedeelte wat niet gated is.
Een van de 2 gated gedeeltes heeft een clubhouse met een community pool.
Van die camping heb je overigens geen last.

Hampton Lakes, waren wij in april vorig jaar, ligt recht tegenover Westridge, en heeft wel een
tenniscourt en natuurlijk ook een community pool.

In september vorig jaar zaten we op Highlands Reserve, wat in feite aan de andere kant van die
camping ligt. Ook op Highlands Reserve zijn de faciliteiten zoals communitypool en tennis aanwezig,
maar hier kun je ook golfen.

Overigens zijn Hampton Lakes en Highlands Reserve geen gated communities.

Groetjes,
Petra & Pieter

ekkie50
23-03-09, 18:42
Ik ga naar het gedeelte van Westridge dat zich aan de rechterkant van de oprijlaan (=California Blvd) bevindt, en dat heeft een toegangshek en een clubhouse met zwembad, wifi, game room, fitness center enz. Volgens mij zit het wel goed met de veiligheid in dat gebied.

corrus
23-03-09, 19:41
Volgens mij zit het wel goed met de veiligheid in dat gebied.
Ze hebben er afgelopen maand nog een zendeling opgevreten...

PENPE
23-03-09, 23:08
:razz: Corrus, je bent weer goed in vorm vandaag, hihihi !!

De laatste keer dat wij verbleven in het gated gedeelte van Westridge,
gebeurde het regelmatig dat de 'poort' de hele dag en nacht open stond.

En dan nog, al zou het hek gesloten zijn, de code om binnen te komen is
een wassen neus, want die is bekend bij alle pizzakoeriers en overige maaltijd-
bezorgers, poolmannen, tuinmannen, taxichauffeurs, etc.

Groetjes,
Petra & Pieter

ekkie50
24-03-09, 18:53
Een mooie wassen neus dus, die gated community. Maakt me ook eigenlijk weinig uit want wie doet me wat met m'n 100kg en 1.93m. Ik lust zendelingen en aanverwante piepeltjes rauw...

PENPE
24-03-09, 21:50
.. anders kom ik je wel ff helpen met mn +/- 1.90m en 109 kilo :sun:

( tot voor kort was ik zelfs 116 kilo, dus de outlets gaan weer goed aan mij verdienen :roll: )

Groetjes,
Pieter

Nel van Ree
19-04-09, 14:26
Hallo,

Wij zijn ook in highland reserve geweest vond het heel mooi daar.
Maar weten jullie nou net zo mooi park als highland reserve en dan
in de richting van kissimmee.

groetjes nel

disney-golf
19-04-09, 14:31
Reunion gaat in de toekomst zeker een topper worden.
Het is nu nog in volle aanbouw maar ziet er veelbelovend uit.

Nel van Ree
19-04-09, 14:58
Reunion gaat in de toekomst zeker een topper worden.
Het is nu nog in volle aanbouw maar ziet er veelbelovend uit.

heb jij daar wat foto's van van die aanbouw en waar ligt het ongeveer

nel

disney-golf
19-04-09, 23:13
Foto's heb ik niet maar Reunion ligt aan Old Lake Wilson Road.
Dit is de weg van de 192 naar Polk Line.

ff een vraagje aan iedereen!
Heeft iemand van jullie al in 640 Casterton Cir , Davenport, FL 33897 verbleven? (Westridge)

PENPE
20-04-09, 08:53
ff een vraagje aan iedereen!
Heeft iemand van jullie al in 640 Casterton Cir , Davenport, FL 33897 verbleven? (Westridge)

Foto's van die villa :

http://www.movoto.com/real-estate/homes-for-sale/FL/Davenport/640-Casterton-Cir-431_S4645067.htm (http://www.movoto.com/real-estate/homes-for-sale/FL/Davenport/640-Casterton-Cir-431_S4645067.htm)


http://www.realestate.com/Property/11588602-640-CASTERTON-CIR-DAVENPORT-FL-33897.aspx (http://www.realestate.com/Property/11588602-640-CASTERTON-CIR-DAVENPORT-FL-33897.aspx)

Groetjes,
Pieter

disney-golf
20-04-09, 13:28
Thanks voor de info Penpe.
Dat de woning te koop stond wist ik al maar mijn vraag was of er mensen (recent) in verbleven hebben.
Dit om te weten of de woning nog in goede staat is.
Ik ga binnen 2 weken zelf wel daarheen maar als de woning uitgeleefd is mag ik deze van mijn TO DO list schrappen.
Uit ervaring weet ik (heb al een huis, remember) dat de foto's die de makelaars tonen soms wel erg ver van de realiteit liggen...;)

ekkie50
06-05-09, 13:47
Aangezien de titel van deze discussie ook Westridge bevat wil ik hier graag een paar tips over deze wijk geven, gebaseerd op eigen ervaring. Misschien hebben toekomstige bezoekers hier wat aan, dacht ik.
- Gratis Internet (WiFi)
Het nogal spartaans ingerichte clubhuis biedt gratis wifi. Zoek verbinding met "manors at westridge" en de rest gaat vanzelf. Hun access point is helaas niet krachtig genoeg om verder gelegen villa's te bereiken. Ik kreeg op de lijst van access points op mijn laptop wel te zien "free public internet access" maar kon er nooit verbinding mee krijgen. Verspil hier dus geen tijd aan.
- Clubhuis toegang
Als het management aanwezig is in het clubhuis kan je zo naar binnen. Daarvoor en daarna kun je binnenkomen via de codebox op de voordeur. De code die je moet intoetsen is dezelfde als de code die je nodig hebt om het toegangshek te openen. Voordat je de code invoert even de deurklink even helemaal naar beneden bewegen, anders loop je kans dat de code niet wordt herkend. Het zal wel met resetten te maken hebben.
- Route 27 oprijden
Dit geldt eigenlijk voor alle wijken aan route 27. Kijk heel goed uit voordat je de weg opdraait want er is veel verkeer - zeker in de spits - en men mag er hard rijden (60mph - 100km/u). Dit geldt vooral als je linksaf wilt slaan want dan moet je de eerste rijstroken over en stilstaan op het middengedeelte van de weg. Dan heb je dus 2x te maken met voorbijrazend verkeer, en vaak ook nog met afslaand verkeer. Het is ook nog vrij heuvelachtig zodat je de auto's pas vrij laat in de gaten hebt. Een gewaarschuwd mens ....
Wat de plaatselijke gewoonte lijkt te zijn is om de rijstrook op te draaien waar de naderende auto(s) niet op rijden, om dat verkeer zo min mogelijk te hinderen. Als een auto bijv. via de linker rijstrook nadert en je kan daarvoor op tijd de weg opdraaien, kies dan de rechterrijstrook. Geldt ook andersom. In ons land zijn we namelijk gewend om meteen de rechterrijstrook te pakken, maar in Florida mag je op alle rijstroken rijden en rechts en links gepasseerd worden.

pzomerdijk
07-05-09, 14:37
Bedankt voor je tips m.b.t. verkeer. Wij zitten vanaf 1 juli aan de overkant in Hampton Lake.
Je moet immers altijd op je hoede blijven op de 27 en 192 met al die afslaande en invoegende auto's en zeer hard rijdende vrachtwagens .... Het is mij overigens opgevallen dat veel villa's aangeven dat er WIFI is maar veelal is dat een verbinding in het clubhuis en vaak buiten bereik van vele villa's. Tips voor mensen die nog een villa moeten boeken en perse internet willen hebben! Vraag of de eigenaar een eigen account in het huis heeft .....
Ekkie nog veel plezier!!!

ekkie50
07-05-09, 16:58
Bedankt! Ik ben echter alweer terug in ons spreekwoordelijk koude kikkerlandje, maar m'n trip zit gelukkig nog stevig verankerd in mijn geheugen. M'n mini-blog al gezien? (zie reisverslagen.)

Teo Oortman, van American Vacations, schreef me al dat wifi nog niet veel voorkomt in villa's. dus je hebt gelijk, vraag specifiek naar wifi IN de villa als je dat wilt. Ik had het ook graag willen hebben, maar gelukkig was het clubhuis zeer dichtbij, en bovendien maak je zo kans op leuke contacten met mede-reizigers, wat nauwelijks gebeurt als je op jezelf blijft.

En ja, die vrachtwagens....daar dacht ik ook nog aan nadat ik m'n vorige bericht had geschreven. Die zijn een verhaal apart wat snelheid betreft. Ga die vooral niet hinderen ;-)

PENPE
07-05-09, 18:52
- Het invoegen op de 192 en 27 is inderdaad altijd weer een actie waarbij
je altijd heel goed de snelheid vh naderende voertuig moet inschatten.
( Vorig jaar 2x aan de 27 verbleven en regelmatig ongelukken gezien )
:cool: Maar wel een goede reden om de kick-down vd automaat te testen

- Vorig jaar heb ik op Hampton Lakes & Highlands Reserve gezeten maar
op beide lokaties heb ik geen (onbeveiligd) wi-fi uit de lucht kunnen plukken.
Als service van de managementcompany kreeg ik in april vd villa op Hampton
Lakes een "dongle" te leen, de villa op Highlands Reserve in september hadden
wij
geboekt incl wi-fi dus dat was geen probleem.

- Over 4 weken gaan we weer ( Sandy Ridge ) en hebben wederom wi-fi \\:D/

Groetjes,
Pieter

ekkie50
08-05-09, 18:26
Leuk Pieter, ga jij ook een blog bijhouden?

De Chevy HHR die ik dit keer huurde had een leuk foefje onder de motorkap; het is niet echt een kick-down want ik trapte het gaspedaal niet door, maar een soort turbo. Bij het optrekken voelde je op een gegeven moment die extra power erbij komen, en daarmee kwam ik snel in de pas met die vrachtwagen met sinaasappelen achter me ;-)

PENPE
09-05-09, 02:27
De Chevy Tahoe van ons had ook een "foefje" onder de motorkap : een 5.7 Liter V8 motor :-\"

Wat de weblog betreft, die is inmiddels al begonnen ( zie onderaan bericht )

Groetjes,
Pieter

Teleton
09-05-09, 10:51
een 5.7 Liter V8 motor :-\"

...dat noemen wij thuis een 'foef', Pieter...;)

Michael66
09-05-09, 10:56
Moderator Michael66:
Graag weer on-topic.

Overige info-uitwisseling kan in de lounge of per pb.