PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema San1978: Orlando - Miami



San1978
18-03-09, 10:54
Hallo allemaal !

Ook ik ben benieuwd naar de op- en/of aanmerkingen van de Florida deskundigen hier op dit forum ;):

Dag 1: Aankomst Orlando
Dag 2: Orland (Disney's Magic Kingdom)
Dag 3: Orlando (rustdag)
Dag 4: Orlando (Seaworld of Universal Studios)
Dag 5: Orlando (Space Center)
Dag 6: Vertrek Orlando
Dag 6: Aankomst Clearwater
Dag 7: Clearwater (duikexcursie in Crystal River)
Dag 8: Vertrek Clearwater
Dag 8: Aankomst Napels
Dag 9: Napels (rustdag)
Dag 10: Napels (Everglades)
Dag 11: Vertrek Napels
Dag 11: Aankomst Keys
(voor deze dagen op de Keys heb ik graag jullie advies. Waar kunnen we het beste (centraal) gaan zitten zodat we vanaf die plek makkelijk naar Key West kunnen, maar ook naar bijv. Pennecamp Coral Reef Park of Islamorada?)
Dag 12: Keys
Dag 13: Keys
Dag 14: Keys
Dag 15: Vertrek Keys
Dag 15: Miami (hotel dichtbij de luchthaven)
Dag 16: Vertrek Miami

Wij gaan deze vakantie beleven met mijn schoonouders vanwege hun 40-jarig huwelijk. Ze zijn hip en jong van geest maar wel eind 50 en begin 60. Het plan is om in de laatste week november te vertrekken.

Ik kijk uit naar jullie commentaar !

Nel van Ree
18-03-09, 14:23
Hallo San1978,

Wij hebben dat ook gedaan met onze kinderen waren ook 40 jaar getrouwd. Zijn ook de laatste week van november gegaan.
Als ik dat weer lees van jou wat jullie allemaal gaan doen hebben wij er zo weer zin in. Kan je wel vertellen dat het zo voorbij is wij gingen 3 weken.
En dan die pretparken we hebben er van genoten.Wij zijn in alle pretparken geweest. Maar ik weet niet waar jullie logeren in hotel of in een villa. Wij hadden een villa.
Maar wij willen als het goed gaat volgend jaar weer gaan met onze kinderen.
Maar geniet ervan als je daar bent.

groetjes nel

Teleton
18-03-09, 16:42
Het plan is om in de laatste week november te vertrekken.

Mooie reis! Maarrre... wordt er niet geshopt? Ennnne.. heb je rekening gehouden met de (enorme) drukte rond Thanksgiving? Niet zo leuk om naar Disney of een ander themaparkt te gaan; ze hangen met de benen buiten....Na die week vlieg je waarschijnlijk ook wel voordeliger, dus de moeite waard om even naar te kijken.

San1978
19-03-09, 13:20
Hi Teleton,

Dat is inderdaad een hele goeie opmerking Teleton en nee, daar heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Wij vertrekken op donderdag 19 november naar Orlando. Ik zie dat thanksgiving dit jaar op donderdag 26 november valt en op die dag rijden wij met de auto van Clearwater naar Napels. Die zondag (dus ik neem aan op het eind van ieders vrije thanksgiving weekend), rijden wij van Napels naar de Keys. Is dat te doen denk je of is het dan zo vreselijk druk dat het eigenlijk niet te doen is?

San1978
19-03-09, 15:47
Hi Nel,

Bedankt voor je leuke reactie, we hebben er helemaal zin in! Alleen nu na de reactie van Teleton zijn we ernstig aan het overwegen om een week in Orlando te blijven, dan naar Napels te rijden en vandaar naar de Keys voor de laatste week. Dan hebben we lekker de tijd, kunnen we rustig aan doen, lekker shoppen en op ons gemak wat meer parken bezoeken :-).

Hoe zijn jullie gegaan? Trouwens wel toevallig dat jullie dat ook met de kinderen hebben gedaan voor jullie 40ste trouwdag zeg!

Teleton
19-03-09, 15:59
Is dat te doen denk je of is het dan zo vreselijk druk dat het eigenlijk niet te doen is?

Onze ervaring is dat het met name in dat weekend erg druk is. In de parken en de attracties is het geen pretje, want er zijn lange wachttijden. We zijn zelf eens per ongeluk naar een Disneyzwembad gegaan; door schade en schande wordt men wijs.......:-& Over de verkeersdrukte richting de Keys kan ik niet zoveel zinnigs zeggen, zelf zou ik me daar niet zo'n zorgen om maken. Ik zou wel accomodatie vooraf boeken in die periode. Zoals je ook aan Nel schrijft, misschien is het handig om wat langer in Orlando te blijven. Misschien hebben jullie er hele leuke plannen, maar een paar dagen minder in Key West zou denk ik best kunnen. Tip van Ton: Kijk eens voor een villa of condo voor 7 dagen in Orlando.

San1978
19-03-09, 17:24
Top, bedankt voor je adviezen !!

Nel van Ree
20-03-09, 13:13
Hallo San,

Ja dat is zeker toevallig he wij zijn in 2007 met onze kinderen en kleinkinderen naar orlando gegaan.En ook de laatste week van november zijn wij gegaan en ik moet zeggen het was toen niet zo druk. Hebben een pracht van een villa gehuurd en alle pretparken bezocht maar we waren dan ook 3 weken daar. Wij waren in Davenport maar we gaan volgend jaar daar weer naartoe met al onze kinderen. Maar san het is wel leuk dat je ouders of schoonouders dat ook doet. Ik wil wel wat foto,s er opzetten weet alleen niet hoe ik dat moet doen.

groetjes nel

Njit
20-03-09, 13:41
Ik wil wel wat foto,s er opzetten weet alleen niet hoe ik dat moet doen.

Probeer het eens met deze handleiding: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=331

Imageshack is inmiddels wel iets veranderd maar de basis klopt nog.

Nel van Ree
20-03-09, 16:11
Hallo Njit,

Bedank voor je antwoord hoe ik het moet doen ik ga het proberen.
lukt het mijn niet dan hoor je het wel van mij.
maar bedank ervoor

groetjes nel

theovg
21-03-09, 08:33
Hallo

Wij zijn vorig jaar op thanksgiving naar Orlando gevlogen en daarvandaan eerst een week rondgereden. Met de drukte op de weg valt het wel mee vond ik,en na het weekend was het in de parken ook wel heel rustig wel is het raadzaam zoals teleton al zegt wat vantevoren te boeken.
Voordeel is wel dat alles na thanksgiving in kerst is versierd, geeft toch een apart gevoel als je in je korte broek tussen de kerstbomen loopt.
Dit jaar reizen we weer op thanksgiving naar Orlando.


Groeten Theo

Nel van Ree
21-03-09, 14:27
Hallo njit,

Het lukt mij niet om de foto's van orlando erop te zetten.
Probeer het al de hele tijd maar het gaat niet . Weet eigenlijk niet wat ik nou moet doen.

groetjes nel