PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lerac: Miami - Miami



Lerac
17-03-09, 23:39
20-04 Miami (Doubletree Grand Hotel Biscayne Bay)
21-04 Miami (Doubletree Grand Hotel Biscayne Bay)
22-04 Miami (Doubletree Grand Hotel Biscayne Bay)
23-04 Miami (Doubletree Grand Hotel Biscayne Bay)
24-04 Vertrekken met cruise naar Panama Canal
Cruise
Miami, Florida -Labadee Haiti - Cartagena, Colombia – Panama Canal – Cristobal Pier, Panama – Puerto Limon, Costa Rica – George Town, Grand Cayman – Miami, Florida
Autoreis met Dodge Surango (als we die krijgen)
04-05 Miami (Miami International Airport Hotel) auto ophalen Alamo
05-05 West Palm Beach (Grandview Gardens Bed & Breakfast)
06-05 Roadtrip 2 Orlando (onderweg kijken waar we overnachten)
07-05 Roadtrip 2 Orlando (onderweg kijken waar we overnachten)
08-05 Orlando (Homewood Suites by Hilton® Orlando-International Drive)
09-05 Orlando (Homewood Suites by Hilton® Orlando-International Drive)
10-05 Miami (Miami International Airport Hotel) auto terug brengen Alamo
11-05 Terug naar Nederland om 20:00, reisgenoten om 14:00

Ik heb nog niet echt besloten wat we gaan doen enemaal op locatie aangekomen, maar ongetwijfeld bedenken we wel wat. Ik twijfel alleen nog over de Roadtrip op 06-05 en 07-05 om in plaats daarvan een hotel te boeken in Melbourne voor die 2 dagen en daarvandaan overal naar toe te rijden.

Mijn ogen staan inmiddels scheel van het bekijken van reviews over hotels en prijzen en websites. Volgens mij zijn deze hotels stuk voor stuk goed. Miami Int. Airport Hotel is gekozen vanwege vertrek reisgenoot en het lekker eenvoudig is. Wat is het een hoop werk om een autotrip te plannen met hotels en auto's en activiteiten.
Auto gehuurd zoals getipt bij usareisen.de. Wilde eigenlijk een andere hotel dan Doubletree Grand Hotel Biscayne Bay, maar deze had een reisgenoot ongevraagd al geboekt dus...De rest heb ik allemaal gezocht.

Niets is nog geboekt overigens behalve de ticket de cruise en de eerste dagen in miami VOOR de cruise.

Tips en/of opmerkingen over wat er te doen of reisschema en wat er op de locaties MUST zijn zou leuk zijn.

Ta2 Gerrit
18-03-09, 09:09
Het is persoonlijk, maar ik zou na de cruise (die er niet verkeerd uitziet) toch direct verkassen naar WPB. Het is maar een kleine 1 1/2 uur van MIA, dus je zou kunnen overwegen om zelfs een heen en weertje te kunnen doen om de reisgenoot op MIA af te leveren.

Scheelt je in i.i.g. een extra keer in en uitpakken van de koffers, dus wat meer rust.
Voor de roadtrip naar Orlando heb je een overnachting ingepland. Is dit bewust ?

Voor de afstand hoef je het niet te doen. Vanaf WPB is het maar een kleine 3 uur naar I-Drive. Kun je daar weer wat langer vertoeven.

Ook voor de laatste dag zou je in Orlando kunnen blijven. Je vertrekt pas savonds om 8 uur naar Nederland, dus plenty tijd om vanuit Orlando naar MIA te rijden.
Ook al omdat je voor de cruise Miami al hebt verkend.

Maar zoals gezegd, zo zou ik het doen. Ik ben niet zo'n koffer in en uitpakker :-)

Lerac
18-03-09, 11:16
Ta2 Gerrit bedankt voor je reactie.

De reden dat we nog in Miami blijven 1 dag na cruise, is omdat 1 reisgenoot terug naar Nederland gaat via Miami Int. Airport ook om 20:00 op 4 mei (wanneer we aankomen van Cruise).

Maar aan andere kant heb je wel een punt. We zouden na vertrek reisgenoot alsnog naar WPB kunnen rijden en kunnen inchecken wat tijd bespaard de volgende dag. Nadeel is echter dat we dan de auto een dag extra moeten huren en parkeren niet goedkoop zal zijn. Maar wellicht is het wel het overwegen waard.

Niet zo'n gek idee om dit te doen in de plaats:
04-05 West Palm Beach (Grandview Gardens Bed & Breakfast) auto ophalen Alamo Miami (19:00)
05-05 West Palm Beach (Grandview Gardens Bed & Breakfast)

Jij zou denk ik dus geen roadtrip doen, maar in melbourne hotel boeken?

Ik denk dat de hotels in ieder geval wel goed zijn ;)

Overigens vertrek we de 10e van Orlando omdat ik 2 reisgenoten hebt (ander land) die om 14:00 vertrekken, en dus moeten we redelijk vroeg in Miami zijn. Mijn fout had het bij vertrek erbij moeten zetten.

Heb eff gekeken op usareisen.de Kennlijk kost 1 dag extra of zelfs 2 net zoveel als die 5 dagen huren. Kennelijk verhuurd usareisen.de in weken, niet in dagen.

Ta2 Gerrit
18-03-09, 13:12
Dat kan kloppen, vaak is een week huren het voordeligst, zoms zelfs t.o.v. 5 dagen.

Roadtrip; Ik bedoelde eigenlijk dat je vanuit West Palm Beach ook in één keer naar Orlando zou kunnen gaan, maar misschien wil je in Melbourne vermoedelijk nog een stukje stranddag meepikken ?

Dat zou je ook vanuit Orlando kunnen doen. Je hebt dan zelfs keuze uit 2 stranden, die van de Atlantische Oceaan aan de Oostkust, en de Golf van Mexico aan de Westkust, beide op een uur tot 1 1/2 uur rijden.

Wat het eind van de cruise betreft; ik bedoelde eigenlijk dat je van de boot af (ik ga er dan maar van uit dat die (vroeg) in de ochtend binnenloopt) direct met de auto naar West Plam Beach zou kunnen gaan, het hotel opzoeken, koffers lozen, en dan met de reisgenoot nog een beetje gaat rondcruisen om hem vervolgens later af te zettten op MIA.
En dan weer naar WPB, dan ben je daar maar vast.

Kortom, mogelijkheden zat, en daardoor ook meer keuzes te maken ;-)

Lerac
18-03-09, 13:59
Dat is een goed idee opzicht :-k. Zo ver rijden is het idd niet, en dan zit ook niet continu met koffers te rijden. Dan zou je dit krijgen

04-05 West Palm Beach (Grandview Gardens Bed & Breakfast) + reisgenoot terug brengen naar Miami Airport Auto ophalen Alamo Miami
05-05 West Palm Beach (Grandview Gardens Bed & Breakfast)
06-05 Roadtrip 2 Orlando (OF Orlando zie 08-05)
07-05 Roadtrip 2 Orlando (OF Orlando zie 08-05)
08-05 Orlando (Homewood Suites by Hilton® Orlando-International Drive)
09-05 Orlando (Homewood Suites by Hilton® Orlando-International Drive)
10-05 Miami (Miami International Airport Hotel) auto terug brengen Alamo
11-05 Terug naar Nederland om 20:00, reisgenoten om 14:00

Overigens over melbourne was het een alternatief idee zodat we niet alleen maar in Orlando zitten, en de strand is niet zo belangrijk. Ik vraag me nog steeds af wat leuker is. Roadtrip naar Orlando en doen wat we tegen komen en verblijven wat we tegenkomen, of op de 6e of 7e rechtstreeks naar Orlando gaan.

Wat zou jij kiezen? :wink:

Vraag me ook af hoe ik mij Alamo kom in Miami NA cruise (jewel of the Seas) :???: Hopelijk maakt het ook niet uit als je auto boekt om 9:00 en vervolgens om 12:00 of later haalt.

Ta2 Gerrit
19-03-09, 09:34
Wat Alamo aangaat; ze hebben diverse locaties in Miami, o.a. in de haven, maar ik weet niet waar jullie aan land komen. Kijk maar eens op www.alamo.com (http://www.alamo.com) bij locations.
De auto later afhalen dan gepland moet geen probleem zijn. Dat hebben wij al zo vaak gedaan, met name na vertraagde vluchten.

Bij 04/05 lijkt mij nog steeds de meest logische volgorde; van de boot af eerst de auto ophalen, dan naar WPB hotel, beetje toeristen, en dan de reisgenoot wegbrengen naar MIA.

Als ik al een roadtrip zou doen, en daar twee dagen voor over had, dan zou ik vanuit WPB de Everglades oversteken via de US41(met sightseeing uiteraard, daar staat al veel over op dit forum) naar bijv. Ft.Myers, en dan via de Westkust naar boven richting Orlando

Njit
19-03-09, 10:39
Heb eff gekeken op usareisen.de Kennlijk kost 1 dag extra of zelfs 2 net zoveel als die 5 dagen huren. Kennelijk verhuurd usareisen.de in weken, niet in dagen.

Ze hanteren een week-prijs. De dag-prijs is veel duurder.
Het is daarom ook erg ongunstig om een auto voor 12 dagen te huren.

12 dagen is 255.72 (weekprijs + 5x dagprijs)
14 dagen is 241.24 (2x weekprijs)

http://img27.imageshack.us/img27/1166/alamo.jpg (http://img27.imageshack.us/my.php?image=alamo.jpg)

Dit is overigens zo bij elke aanbieder.

Lerac
19-03-09, 11:04
Bedankt voor de tips. Zodra ik meer besloten heb zal ik het hier plaatsen.

Michael66
27-03-09, 13:42
Voor hotelervaringen kun je het beste even in het overzicht (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5422) kijken of er misschien al een topic over is in het forumdeel Hotelervaringen (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=20). Zo niet, dan kun je daar per hotel een nieuw onderwerp openen, maar eerst wel even de spelregels (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=211) lezen a.u.b.

Lerac
27-03-09, 16:49
Mijn excuus Michael66. Je hebt helemaal gelijk, heb het bericht gelijk verwijderd.

Michael66
27-03-09, 17:30
Je hoeft het niet meteen te verwijderen, hoor. :smile: Was ook niet bedoeld als "standje" of zo, gewoon je een beetje op weg helpen. http://www.smiliez.nl/smiliez/auto/fahr04.gif
En het helpt toekomstige hotelzoekers op het forum als e.e.a. een beetje gecentraliseert is, dan is het later makkelijker terug te vinden.

Zet je nog wel je hotelvragen uit bij de Hotelervaringen? Volgens mij zijn er namelijk wel een paar forumleden die ervaringen hebben met de hotels die je aangaf.

Lerac
30-03-09, 16:52
Nee joh geen probleem. Ik heb het inmiddels al uitgezocht, en besloten dat het teveel gedoe was om van hotel te wisselen enz.