PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Diggel: Niagara -> Miami 2010



diggel
17-03-09, 19:27
Stel, na twee USA reizen in het NW van de USA wil je, in 2010, naar het Oosten. Je hebt 20-23 dagen tot je beschikking en wilt van Niagara Falls naar Miami en wellicht zelfs nog (met de boot) oversteken naar de Bahama's voor een paar dagen zon/strand. Natuurlijk wil je New York en Washington zien maar ook natuur mag niet ontbreken dus het NP Everglades wordt bezocht. Afgezien van wat rustdagen is een gemiddelde dagafstand van 2-400 km geen punt. Wat is dan de "ideale" route ? Natuurlijk, die is voor iedereen verschillend maar goede tips zijn van harte welkom !!

Susie One
17-03-09, 19:33
Hoi,

Goed vooruitzicht om 2010 naar het oosten te gaan.

Ik zelf zou naar NY vliegen en bezoeken, auto huren dan naar niagara falls en washington DC gaan.

Vervolgens zou ik ivm reistijd/afstand naar Orlando vliegen en vervolgens daar een auto huren. zodoende heb je meer tijd om Florida te bezoeken.

Let op: Florida is to much om alles te bezoeken.

Veel plezier met de reisplanning.

Susie One

Njit
17-03-09, 19:42
Zelf zou ik de keuze maken om enkel noord-oost te bezoeken. Dan heb je ook echt de tijd om iets te bezoeken. Zat leuke dingen te doen in die hoek.

Beide combineren betekent dat je beide half doet.

diggel
17-03-09, 21:30
Mee eens maar hoe kan je uberhaupt een USA-staat "heel" doen. Het blijft, hoe intens ook je bezoek is, altijd bij "indrukken" en daarvan willen we er altijd zoveel mogelijk opdoen. De wereld is groot, de tijd beperkt
:razz:

Michael66
18-03-09, 10:29
Zo ben ik ooit met een rondreis door Florida begonnen, van alles een beetje gezien. En dat "beetje" was voor mij voldoende om vervolgens te beslissen dat / wat ik uitgebreider wilde gaan zien. En heb dat inmiddels gedaan, meerdere keren.

Zo'n rondreis kan dus ook heel goed een aanzet zijn voor meer, veel meer!

diggel
18-03-09, 20:04
Helemaal mee eens, Michael, en soms blijft het gewoon bij heel veel indrukken maar die leveren dan wel weer enorm veel mooie herinneringen op want, zoals gezegd, er is zoveel moois te zien en zo weinig tijd om dat allemaal te doen. Totop heden bevielen de rondreizen ons uitstekend zoals je op onze Reisverslag pagina kan lezen. Natuurlijk moet je wel eens dingen overslaan of ben je ergens korter dan zou kunnen maar daar staat dan weer zoveel ander moois tegenover dus : Wat mag je vooral niet missen als je van Niagara naar Miami gaat ?

Milco
19-03-09, 09:18
In 2005 heb ik drie weken Florida gedaan, één week Orlando en twee weken rondtrekken. Zodoende heb ik het meeste (toeristische) in Florida goed gezien en niet altijd in racetempo.

In 2008 ben ik twee weken geweest naar steden in het oosten NY, Boston, Washington, Baltimore en Philly. Wanneer je dan ook nog naar Niagara Falls (ga wel aan de Canadese kant zitten) wil en nog wat natuur wil bekijken dan zit je toch al aan zo'n drie weken vakantie.

Mijn advies is om dit echt op te splitsen en bezoek als het kan ook Toronto. Erg leuke stad.

Dit jaar ga ik via Chicago naar Orlando toe. Kost niks extra met de stopover, misschien is zoiets ook een optie voor jou om stedentrip te combineren met bezoek aan Florida.

PS: U bent ook bij Best Western Shore Cliff Lodge geweest in Pismo Beach, CA zag ik op de website. Geweldige lokatie van een hotel al zeg ik het zelf!

diggel
19-03-09, 17:55
Ha Milco,

Pismo Beach was een van de mooiste overnachtingen op (al) onze trip(s)
Dank voor de tips !

robisjo
19-03-09, 20:29
Als je dan inderdaad besluit om van Niagara Falls naar Miami te rijden, dan mag je onderweg absoluut de Great Smokey Mountains niet voorbijrijden. En ook het Shenandoah NP is een absolute aanrader. Maar natuurlijk zoals je zelf al aangaf, Washington DC met al zijn historie.

Wij zelf gaan van de zomer vanaf Washington naar Orlando en rijden via de plaatsen Williamsburg in Virginia, Dunn in North Carolina, Charleston in South Carolina, Savannah in Georgia om uiteindelijk in Orlando te eindigen. Wij wilden graag wat van de tijd van de slavernij terugzien, vandaar deze keuze. Het is dus afhankelijk van waar je naar op zoek bent welke route je kiest.

Groetjes,

Bianca

PS Ook wij vinden het Best Western Shore Cliff hotel in Pismo Beach het hotel met het mooiste uitzicht. Wij hebben daar in 1998 overnacht.

Dr. Phlox
20-03-09, 08:59
De vooruitzichten zien er goed uit. Lees het reisverslag (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6391) van A3 maar eens die hebben dezelfde tour gedaan.

grz
Ton

diggel
20-03-09, 13:58
Goeie tip, ga ik zeker doen !

mpahagens
09-06-09, 16:24
Mooie trip, als je meer details hebt hoor ik ze graag.
Zelf willen we na rondje Florida (in combi met New Orleans en Memphis), nu ook een keer vanuit New York of Washington naar Florida (omgeving Orlando) rijden. Ook wij vinden het reizen geen probleem (zelfs niet met 2 kids) en zien onderweg heel veel en stoppen ook nog ;-)

diggel
04-10-09, 13:29
Nog niet helemaal 100% maar het begint erop te lijken.
Alles bij elkaar zo´n 4500 km en dat valt (vergeleken bij de 8000 van dit jaar) behoorlijk mee. Wie ons kent weet dat we vooral altijd veel indrukken willen opdoen. Dat leidt dan tot het volgende schema ;
Dag
1 Amsterdam
2 New York
3 New York
4 Oneonta
5 Niagara Falls
6 Niagara Falls
7 Washington
8 Washington
9 Roanoke
10 Boone
11 Townsend
12 Townsend
13 Greenville
14 Charleston
15 Charleston
16 Jacksonville
17 Orlando
18 Orlando
19 Everglades
20 Everglades
21 Miami (of Key West)
22 Miami (of Key West)
23 Miami
24 Miami

In de route is een deel van de Blue Ridge Parkway opgenomen.
We zullen in Orlando Disneyworld en Universal niet bezoeken. (Wij vinden Disneyparken niet geweldig en Universal zagen we in Californie al. De site-info toont een minder afwisselend park dan destijds). Wel willen we naar het Space Center )
Tip etc. zijn uiteraard van harte welkom.

Ta2 Gerrit
04-10-09, 13:54
Als je toch niks met de Themeparks hebt, zou ik van Jacksonville direct doorgaan naar Titusville (KSC) en Orlando laten liggen.
Dan door naar Miami, om van daar uit Everglades en Key West aan te doen. Heb je iets meer lucht.

Universal CA en FL (net zo als zo vaak met de diverse Disneys gebeurt) met elkaar vergelijken, is net zo iets als "Ik heb al een boek" ;-) BRP is trouwens erg mooi.