PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Caroline & Jef: Rondreis 2009



Caroline&Jef
16-03-09, 17:35
Hallo iedereen,

Wij vertrekken midden mei met z'n tweeen (twee eind de 20'ers) voor 2 weken op vakantie naar Florida. Het is onze eerste keer buiten Europa, dus we vinden het best wel spannend!
We hebben intussen heel veel opgestoken uit alle informatie op dit forum en op basis daarvan hebben we een reisschema ineen gestoken. Er zitten wel nog wat onvolledigheden in, en over een aantal zaken zijn we niet zeker. We zouden heel blij zijn met jullie commentaar, ideeen of suggesties.

Eerst even aangeven wat we zelf leuk vinden: we houden van heel veel natuur, maar we willen uiteraard ook Amerika ontdekken, en da's meer dan natuur alleen natuurlijk. Verder hebben we een beperkt budget en zijn we best wel avontuurlijk aangelegd, binnen de grenzen van het aangename. We zouden op de bonnefooi gaan en misschien hier of daar kamperen, omdat dat goedkoper is en ook mooier logeren, hopen we dan (we nemen in elk geval een tent mee).

Dit is ons reisschema tot nu toe:

wo 13 mei om 21u30: aankomst luchthaven Ft Myers. En meteen ook onze eerste vraag aan jullie: Is het te doen om na de landing nog een auto te huren om ermee naar Naples bvb. te rijden, of denken jullie dat het verstandiger is om in Ft Myers te overnachten en pas smorgens naar Naples te rijden. We hebben wel rij-ervaring thuis, maar nog nooit ergens anders gereden...
do 14 mei: Ding Darling met de fiets, logeren in Naples
vr 15 mei: stranddagje rond Naples (suggesties?), overnachten in Naples
za 16 mei: Big Cypress Preserve (kanotocht ofzo), overnachten op een van de kampeerterreinen daar (of heeft iemand daar negatieve ervaringen mee?)
zo 17 mei: Key Largo koraalrif (glasbodemboottochtje) en verder doorrijden tot Key West, logeren in Key West
ma 18 mei: Key West bezoeken (is daar voldoende te beleven voor een hele dag?) en nog eens logeren in Key West (of beter al op de terugtocht weg van de Keys?)
di 19 mei: Everglades airboat en wandeling ofzo, logeren ??? (waar denken jullie dat we best logeren voor 2 dagen Everglades?)
wo 20 mei: nog eens Everglades (kanotochtje ofzo), logeren in Key Largo ofwel in Miami (of andere ideeen?)
do 21 mei: Biscayne Nat. Park en Miami bezoeken, logeren in Miami
vr 22 mei: Blowing Rocks Preserve tevoet, logeren rond Orlando
za 23 mei: Orlando zelf bezoeken (is dit de moeite voor mensen die nog nooit in Amerika geweest zijn, kwestie van ook eens een stad gezien te hebben?), logeren rond Orlando
zo 24 mei: Cape Canaveral: nat. Seashore Preserve & Kennedy Space Centre (of is dit teveel op 1 dag?), logeren rond Orlando
ma 25 mei: Seaworld, logeren rond Orlando
di 26 mei: Universal Studios, logeren ergens op de weg Orlando Ft Myers (suggesties?)
wo 27 mei: terug naar huis :cry:

Wat denken jullie? Willen we geen onmogelijke dingen doen, of juist te weinig op 1 dag? En zijn er dingen die we niet vernoemd hebben waarvan jullie vinden dat we ze zouden moeten doen?

En dan nog een vraagje, maar ik ben niet zeker dat dit de juiste plaats is ervoor: bij priceline.com (http://www.priceline.com) kan je ook auto's huren. Is dat een goed idee denken jullie? Je moet wel ter plaatse nog bijbetalen voor een extra chauffeur en evt. een extra verzekering. De autohuur is een heel hoge kost, als we die kunnen verminderen op die manier zou dat natuurlijk wel mooi meegenomen zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Caroline & Jef

Teleton
16-03-09, 19:19
En dan nog een vraagje, maar ik ben niet zeker dat dit de juiste plaats is ervoor: bij priceline.com (http://www.priceline.com) kan je ook auto's huren. Is dat een goed idee denken jullie?

Misschien beter in het juiste topic voortzetten: autohuur (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619) Of het een goed idee is? Ik zou de prijzen maar eens vergelijken met de aanbieders die hier op het forum veel worden genoemd. Denk aan usareisen.de of vliegwinkel.nl. Als stelregel geldt dat als je de auto onder europese condities huurt, ben je echt het voordeligst uit. Mij lijkt het zelf geen goed plan, zeker niet als je met een beperkt budget reist.

Misschien ook nog maar even snel een reactie op de vraag over de eerste overnachting. Alles is te doen, dus je kunt gerust verder rijden nadat je de auto hebt opgehaald. Of het verstandig is valt te bezien. Rijden in de VS lijkt gemakkelijk, toch is het handig om eerst even te wennen aan de nieuwe verkeersregels, de plaats van de stoplichten en het keep your lane principe. Bedenk zelf hoe je je zult voelen na een lange, vermoeiende en misschien ook wel enerverende reis en zes uur tijdsverschil. Wat is hierop je antwoord.....?

Voor de vragen "is daar voldoen te beleven?" "Is het de moeite waard" en "is het teveel" is het erg lastig reageren. Ook met "een dagje Orlando bezoeken" kan je als Forumlid niet zo veel. Je kunt de Orlando area niet vergelijken met een citytrip zoals wij dat hier in Europa kennen. Zo zitten er naast een aantal concrete leuke plannen, nog best wel veel vraagtekens in jullie schema die anderen nauwelijks voor je kunnen oplossen of beantwoorden.

Over de tent zou ik nog eens goed nadenken. Als je niet al te hoge eisen stelt, kan met een zeer beperkt budget in hotels verblijven. Daar komt priceline.com nu wel weer heel goed van pas of gebruik de coupons uit de couponboekjes die je bij restaurants en winkels kunt krijgen. Mei is een prachtige maand in Florida maar reken er op dat de temperatuur al behoorlijk oploopt.

Heb je al reisverslagen gelezen? Reisschema's van anderen helpen je vaak ook goed. Hierin vind je veel informatie en kan je zelf bepalen of het voor jullie leuk, te doen, haalbaar, betaalbaar of de moeite waard is. Wanneer je dat hebt bepaald, is het veel gemakkelijker om op de plannen te reageren. Onmogelijk is vrijwel niets want Florida's too much! Veel plezier met de voorbereidingen op deze prachtige reis.

lisje
17-03-09, 07:01
Hallo,

Om je te vertellen wat je zeker moet doen of net niet, ben ik absoluut nog niet "ervaren" genoeg maar ik kan je wel vertellen dat ik zou overnachten in Fort Myers. Na zo'n lange vlucht, ben je kapot (wij toch) Het enige wat wij op die moment nog willen doen, is in ons bed kruipen. Ik lees hier soms verhalen van mensen die nog gaan winkelen maar dat is echt niet voor ons. De auto kan je gerust al huren en daarmee naar het hotel rijden. De autoverhuurders zitten nl rechtover de uitgang van de luchthaven.

Volgende maand vertrekken wij terug maar deze keer landen wij in Tampa (heb maar vorige week geboekt en de prijzen om op Fort Myers te landen waren schandalig duur) Wij landen om 21h en zullen dus eerst een nachtje in Tampa blijven om vervolgens 'smorgens lekker vroeg naar ons "huisje" in Cape Coral te vertrekken.

Zoals Teleton ook al gezegd heeft, aangezien jullie nog nooit in de States gereden hebben, is het het beste dat jullie het verkeer en de regels eerst even wennen. En volgens mij kan dit nog steeds het beste bij klaarlichte dag. Zo stond mijn ventje de allereerste keer midden op het kruispunt voor de rode lichten... Gelukkig wel op tijd gecorrigeerd.

Heel veel plezier,
lisje

A3
17-03-09, 09:01
Hallo,

Leuk schema!

De hoofdreden waarom wij al negen keer in Florida waren is de natuur. Onze ervaring is dat er op veel plaatsen in de wereld veel dieren zitten, alleen dat je ze over het algemeen niet of slechts moielijk te zien krijgt. Zo niet in Florida!

Enkele tips:

* bezoek zeker het Corkscrew Swamp Sanctuary; wij zagen er de laatste keer van 'up close' grote en kleine slangen, alligators, wasberen, herten, kikkers, schhildpadden en heel veel vogels.
* neem, als je van westkust naar oostkust rijdt de zgn 'loop road' een weg die iets ten zuiden van de Tamiami trail loopt en daar ook weer op uit komt. Je kunt dus niet fout rijden! Hier zitten de alligators zelfs in de plassen op de weg.......
* shark valley (ingang Everglades National park vanaf Tamiami Trail)is wat ons betreft ook zeker de moeite waard. Je kunt er ook fietsen huren.
* in Crystal River (ten noorden van Tampa) kun je fantastisch zwemmen met wilde lamantijnen; een unieke belevenis!
* ga ten noorden van Orlando snorkelen/tuben in Kelly Park. Een fantastisch stuk jungle op 35 minten van Disney World!

Lees maar: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2077

MVG

A3

Caroline&Jef
18-03-09, 15:38
Bedankt voor jullie reacties!

De eerste nacht zullen we dan idd maar overnachten in Ft. Myers. Het heeft geen zin om snachts nog halsbrekende toeren uit te halen als we dat smorgens met een fris hoofd nog kunnen.

Bedankt ook A3 voor de leuke suggesties! Er zitten er een paar tussen die we zeker zullen onthouden!

Wat kamperen betreft, hier is opvallend weinig over te vinden in dit forum vind ik (ofwel heb ik niet goed genoeg gezocht). Zouden jullie zowiezo nergens kamperen, of alleen in Florida niet? En hoe moet ik mij die temperaturen eigenlijk voorstellen? Ik heb gelezen dat het ong 20 graden blijft snachts in mei, maar mijns insziens is dat een ideaal temperatuurtje om bij te slapen... Of is de vochtigheid de spelbreker? Of wordt het er van bij het eerste zonnestraaltje smorgens al snikheet?
En hoe zit het met de veiligheid? Je kan in sommige natuurparken gratis van de kampeerterreinen gebruik maken. Maar ik lees op sommige websites dat Florida niet de veiligste plek op aarde is. Denken jullie dat zo'n berichten een beetje typische amerikaanse paranoia zijn, of is er echt iets van aan. Met andere woorden: is kamperen in zo'n park daar even veilig als bij ons (zonder oordeel over de veiligheid bij ons dan) of lopen daar echt meer ongure types met slechte bedoelingen rond? (ik weet het, vreemde vraag, maar dat kamperen is iets waar we echt heel hard over twijfelen, het is zo'n gesleur met dat materiaal, dus moeten we op voorhand weten of 't het waard is)

C&J

A3
18-03-09, 16:02
K(r)amperen? In Florida?

Muggen.......heet....vochtig......

Wij hebben er in elk geval nog nooit aan gedacht. Belangrijkste reden?
Waarom zou je in een tentje oid gaan liggen met alle ongemakken vandien als je voor pak em beet 30 - 40 dollar per nacht in een hotel/motelkamer kunt slapen met airco, bad etc.

Zeker met z'n tweeën moet het voor die prijs kunnen lukken. In Orlando zelfs voor minder! Zoek maar eens op bijvoorbeeld www.easyclicktravel.com (http://www.easyclicktravel.com) of verdiep je in het bieden op hotels via Priceline. Je bepaalt zelf je budget en het is nog leuk ook - vind ik tenminste....-

MVG

A3

Teleton
18-03-09, 16:28
En hoe moet ik mij die temperaturen eigenlijk voorstellen? Ik heb gelezen dat het ong 20 graden blijft snachts in mei, maar mijns insziens is dat een ideaal temperatuurtje om bij te slapen...

TSja, die temperatuur. Je ziet maar weer hoe persoonlijk het is. Zet die twintig graden eens af tegen de gemiddelde temperatuur van 12 graden die we hier gewend zijn; jij vind het lekker, ik moet er zelf niet aan denken. En in mei lopen de gemiddelde temperaturen op tot boven de dertig graden en reken erop dat dat snel gaat. Qua vochtigheid is mei in Florida een gematigde maand, maar er valt gemiddeld in die maand altijd nog 15 mm meer regen dan bij ons in de natste maand! Regen valt in grote hoeveelheden, je hebt zelden een motregentje voor één dag maar je hebt één geluk, je tent is zo weer droog!

Of we het zelf zouden doen? Qua weer, veiligheid en comfort: onder geen voorwaarde!

kol
21-03-09, 14:12
Ik zou ook onder geen enkele voorwaarde in Mei in Florida gaan kamperen. Onze buren hebben het eens gedaan toen ze nog student waren en het was echt vreselijk. Muggen in het kwadraat vochtig en bloedheet. De eerste dag dat ze aankwamen dachten ze nog, hey heerlijk rustig hier op de camping. De tweede dag zagen ze de lol van kamperen ook niet meer in en daarna hebben ze hotels genomen.