PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema kimm82: Miami-Miami



kimm82
15-03-09, 17:52
eindelijk lijkt het nu een beetje op te schieten. Wij gaan naar Florida van 20-04 t/m 08-05. Dat zijn dus 19 dagen.
Tot nu toe ziet ons schema er ongeveer zo uit:

20-04: aankomst miami (en overnachting)
21-04: palm beach
22-04: orlando
23-04: orlando (pretpark)
24-04: orlando (?pretpark?)
25-04: orlando (pretpark)
26-04: orlando
27-04: orlando (pretpark)
28-04: tampa
29-04: clearwater
30-04: sarasota
01-05: sarasota
02-05: naples
03-05: naples
04-05: naples
05-05: miami
06-05: miami
07-05: miami
08-05: miami

Ik twijfel nog enorm, dus als jullie tips voor andere/ leukere plaatsen hebben hoor ik het graag. Ik heb nog niks geboekt. Ik wil wel deze week alvast voor de eerste nacht en voor orlando een hotel gaan boeken. De rest doen we ter plaatsen (met travelsavers coupons).

Ik dacht er aan om na aankomst in miami gelijk door te rijden (we huren een auto) naar fort lauderdale (is het wat?) en daar de 1e en 2e nacht te verblijven. Is dat te doen na zo'n lange vlucht (we komen rond 16.30 aan)?

In orlando willen we 3, misschien 4, pretparken bezoeken (seaworld, universal studio"s en 1 disney park) en verder willlen we naar zo'n outlet mall en orlando zelf gewoon een beetje verkennen. O ja, als echte M&M addicts moeten we ook zeker de M&M winkel daar gezien hebben.

In 2001 ben ik al eens geweest (met mijn ouders, ..ga nu met mijn vriend) en vond toen de westkust mooier, daarom wil ik daar meer verblijven dan aan de oostkust. Ik verbleef toen in sarasota en naples. Zijn er plaatsen die nog leuker zijn (lees: mooie stranden, leuke boulevards, winkelstraatjes, gezellige terrasjes/ restaurants e.d)? Naar Naples wil ik zeker, de rest mag nog veranderd worden. Ik hoor het graag. Is tampa bijvoorbeeld de moeite?
Misschien kan ik sommige plaatsjes zoals sanibel ook bezoeken terwijl ik in een grotere plaats in de buurt verblijf, of er doorheen rijden als we op weg zijn van a naar b.

De eerste keer ben ik wel in key west geweest. Dacht eraan om het nu over te slaan omdat het zo veel tijd in beslag neemt, of vinden jullie dat ik deze plaats niet moet overslaan? Kan me er niet heel veel meer van herinneren.

Excuses voor de vele vragen. Er kwam ineens zo veel in me op (en dat zal nog niet alles zijn, maar die vraag ik wel in andere topics).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Teleton
16-03-09, 10:37
eindelijk lijkt het nu een beetje op te schieten. Excuses voor de vele vragen.

Het schiet zeker op en ik zou maar snel stoppen met twijfelen en vanaf nu een plan gaan trekken. Om met Herman Finkers te spreken: Kallem an, maar rap een beetje....! Excuses maken op een forum waar het vragen stellen juist een belangrijk bestanddeel vormt, is natuurlijk helemaal niet nodig. Vraag maar raak, je krijgt vast een reactie.

Maarrrrrr...op sommige vragen is helaas lastig een antwoord te geven. "Is dat te doen" is een mooi voorbeeld. En of "wij" vinden of je Key West over kunt slaan. 'Leuke plaatsjes' zijn echt voor iedereen verschillend, de één vindt Tampa heel aantrekkelijk, de ander valt het enorm tegen. Wie er gelijk heeft? Jij mag het zeggen....

Met betrekking tot jullie schema valt mij het volgende op: De route is kennelijk uitgestippeld en dat ziet er helemaal niet verkeerd uit. Je kunt je afvragen waarom er gekozen is voor Miami als aankomst- en vertrekplaats, maar dat zal waarschijnlijk met de directe vlucht te maken hebben.

De invulling van de route roept wel vragen op; want eigenlijk blijkt uit het schema helemaal nog niet wat je nu precies wilt doen. Verder staat in het schema voor de tweede dag Palm Beach gepland maar verderop vraag je je af of je niet naar Ft Lauderdale zult rijden...en of dat te doen is? Je hebt 19 dagen vakantie na een vermoeiende reis. Als je met de rode brigade vliegt, kom je waarschijnlijk vroeg in de avond aan. Immigrations, auto ophalen, hapje eten en een airporthotel liggen het meest voor de hand, maar ja, het is zeker te doen om in een uurtje naar Ft Lauderdale te rijden. Palm Beach is weer een half uurtje verder volgens onze goede vrienden van Google Earth.

De keuze is echt aan jullie. Wanneer "wij" bijvoorbeeld advies of tips moeten geven over drie dagen pretpark (plus één met een vraagteken.....) in Orlando, dan maak je het de forumleden niet gemakkelijk. Vul je die dagen in en noem je de parken die op je verlanglijstje staan, dan is er vast wel iemand die er wat van kan zeggen. Al is het maar de tip dat het a little bit too much is om 3 dagen achter elkaar naar een themapark te gaan. Maar misschien was je wel van plan om de dagen af te wisselen met een bezoek aan Typhoon Lagoon.....

Samengevat; stop vandaag echt nog met twijfelen en vul je vakantie zelf eerst verder in. Lees de topics over Sarasota, Tampa, Clearwater en bepaal zelf of je ter plekke gaat shoppen, zonnebaden, varen, op de pier zitten etc. etc. Leg dat uitgewerkte schema aan de forumleden voor. Je zult zien dat je dan gerichte reacties krijgt. Daarna kan je zelf bepalen of je iets aan de tips hebt of dat je ze naast je neer legt. Jullie hebben een fantastische reis voor de boeg, welke keuze je ook maakt, Florida is too much:wink:

kimm82
16-03-09, 18:10
bedankt voor je reactie. We vliegen inderdaad rechtstreeks met martinair, vandaar Miami-Miami. Palm beach op de tweede dag stond meer gepland als tussenstop op weg naar Orlando.
Aangezien Ft Lauderdale mij ook wel aanspreekt dacht ik dus (:idea:) dat het slimmer was om na de vlucht door te rijden daar naar toe, en daar dan te verblijven (2 nachten). Maar we zouden ook de eerste nacht in Miami kunnen doorbrengen en dan de volgende dag op weg naar Palm beach, Ft Lauderdale met de auto kunnen verkennen (en dus niet daar overnachten).
Dit zijn dus dingen die ik moeilijk vind van te voren te beslissen omdat ik niet weet of een plaats wel leuk is (of dat een andere plaats dan misschien wel leuker was geweest). Daarom lijkt het mij ook slim (:idea:) om niet te veel vooraf te boeken, maar gewoon daar met de coupons. Hadden we in 2001 ook gedaan en dat werkte prima. Zo kunnen we eerst een kijkje gaan nemen in een plaats die ons leuk lijkt, bevalt het dan knippen we een coupon uit en verblijven daar, zo niet dan rijden we door naar een andere plaats.
Van Orlando en Naples weet ik zeker dat ik het er leuk vond en daar gaan we dan ook zeker heen. Miami vond ik toen persoonlijk wat tegenvallen (met name de stranden t.o.v die aan de westkust) maar mijn vriend ziet het erg zitten. Ik moet zeggen dat het nu ook allemaal wel heel anders zal zijn als de eerste keer met mijn ouders. Misschien vind ik Miami nu toch ook wel heel leuk.
Ik ga nog eens goed op het forum lezen over verschillende plaatsen. Wil echt zo veel zien. De eerste keer was ons schema: Miami- Key west- Palm beach- Daytona- Orlando- Sarasota- Naples- Miami. Je begrijpt dus wel dat er nog heel wat plaatsen zijn die ik niet gezien heb. Ik ga maar eens aan de slag.
Je vroeg je trouwens af wat we op de planning hadden staan. Nou het enige wat we dus zeker willen doen is 3 dagen pretpark in Orlando, lekker shoppen en door de everglades rijden. Verder gewoon lekker vakantie vieren en heel veel van Florida zien. :cool:

Lerac
17-03-09, 23:18
Als je met Martinair vliegt zitten wij in hetzelfde vliegtuig. Ook gratis seat upgrade gehad? Wie weet tot 20-04 ;)

A.Hofman
17-03-09, 23:40
Misschien is Venice(beach) nog leuk om in te passen in je schema, wij vonden het in elk geval een mooi stadje. Lekker eten bij Sharky's on the pier !

kimm82
18-03-09, 18:41
Venice dacht ik ook aan, bedankt. Misschien leuk om daar een lunchpauze in te lassen op weg van Sarasota naar Naples. Of kan iemand ons Bradenton aanraden (i.p.v Sarasota)?. Wij hebben trouwens geen gratis seat upgrade gehad. Wel een wijziging van de vluchttijden gister. Maar dat scheelde gelukkig maar een paar minuten.

Lerac
18-03-09, 23:31
Ik heb ook een wijziging ontvangen zoals jij. Ik heb vroeg geboekt en kreeg gratis seat upgrade. Alleen als je voor 16 feb geboekt hebt kreeg je het.

http://www.aanbiedingen-web.nl/blog/2009/01/22/gratis-upgrade-comfort-class/

kimm82
19-03-09, 14:51
Ik had de tickets in december al geboekt. Waarschijnlijk was die aanbieding toen nog niet. Ik zou even kunnen bellen of mailen. Kan het altijd proberen.

buurea
29-03-09, 13:37
Wij hebben de eerste dagen ook een hotel in Fort Lauderdale geboekt. Het is daar iets rustiger en de hotels aan zee zijn ook iets goedkoper. Je bent er zo vanaf de luchthaven.