PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema marcella87: Zomer 2007 in Miami



Marcella87
07-01-07, 18:02
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Marcella, 19 jaar.
24 maart vertrek ik naar San Fransisco om daar engels te studeren. Vanuit daar ga ik naar Fort Lauderdale om daar voor 4 weken verder te studeren. Als ik daarmee klaar ben ( dat is 16 juni ) Komt mijn vriend naar mij toe, we hebben zelf een planning gemaakt met wat dingen die we willen doen, en waar we naar toe willen. Nu zijn wij nog nooit in Amerika geweest, en kunnen we nog wel een paar goede tips gebruiken. De planning die wij hebben is als volg:
17 juni: Aankomst Tim in Fort Lauderdale
18 juni: Fort Lauderdale (Sawgrass Mills)
19 juni:Fort Lauderdale
20 juni: Hollywood
21 juni: Naar Key West rijden.
22 juni: Key West
23 juni: Key West
24 juni: Key West
25 juni: National Park Everglades
26 juni: Naar Miami rijden
27 juni: Miami
28 juni: Miami
29 juni: Miami
30 juni: Miami

Natuurlijk willen we daarbij ook een heleboel gaan zien en doen. Na alle forums zo een beetje gelezen te hebben hebben we al het een en ander uitgekozen zoals:
Lincoln Road
boottocht rond Star Island
Sawgrass Mills in Fort Lauderdale
Key Largo ??
Starcruise vanaf Bayside Marketplace
Coconut Grove??
Miami Seaaqaurium

Ook vroeg ik me af of je het beste contant geld kunt pinnen of beter je creditvard kunt gebruiken. Ik heb geen idee wat voordeliger/veiliger is.

Mijn vriend vertrekt 1 juli weer naar Nederland, en dan zijn mijn vriendinnen eventueel van plan om langs te komen. Maar nu lees ik voornamelijk dat je het na een paar dagen gezien hebt.. En ik zal er dan 3 hele weken zitten in totaal. Is dit te veel van het goede, me vriendinnen zijn wel meer van het strand ed. En ik zelf heb alles waarschijnlijk al gezien. Is het af te raden om met z'n alle naar Miami te gaan alleen maar voor de zon? En heeft iemand enig idee of het veel regent begin juli? De luchtvochtigheid is namelijk wel erg hoog.

Ook vind ik het lastig om een hotel te kiezen, ik heb zelf een geprobeerd om een appartement te zoeken, maar daar hebben ze denk niet echt van gehoord. Hoe zit dat met hostels? Die zijn alweer iets goedkoper zag ik op hostelweb.com
Als ik met mijn vriend ben zullen we niet veel tijd in het hotel doorbrengen, en mag het dus wat goedkoper zijn. Alleen als mijn vriendinnen komen willen we wel graag iets fatsoenlijks.. Kan iemand een hotel aanraden waar die is geweest, ook bijvoorbeeld op Key West?

Njit
07-01-07, 18:26
Welkom op het forum Marcella.

Heb nog een vraagje: De 20e wil je naar Hollywood - wat wil je hier gaan doen.

Marcella87
07-01-07, 22:08
Eigenlijk geen idee.. Het ligt op de route naar Miami/Key West, en dacht dat het leuk was om daar iets te bekijken.. Gewoon wat wandelen door straten ed. We huren een auto, dus we kunnen makkelijk stoppen.. Maar als je er toevallig geweest bent, en er is niet veel bijzonders aan.. Kan ik het natuurlijk ook overslaan. Heb je toevallig al eerder een auto gehuurd daar, en waar heb je dat dan gedaan??

Njit
07-01-07, 22:17
Ik vroeg het omdat je misschien in de veronderstelling was dat Hollywood - Florida de plek was waar de films opgenomen werden. Dit is dus niet het geval, ze worden in Hollywood - California opgenomen :)

Wat betreft autohuur: het handigst is om deze al in Nederland te huren. Op het Forum zijn er ook goede ervaringen met het Duitse USAReisen. Zie dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2499.

Het zal alleen heel duur worden om een auto te huren. Vanaf 25 jaar kun je zonder problemen een auto huren. Tussen de 21 en de 25 jaar is er een Underage programma. Onder de 21 is het bijna onmogelijk. Er zijn wel bedrijven die het doen maar je betaald wel de hoofdprijs!

Ta2 Gerrit
08-01-07, 10:21
Hollywood Fl. heeft, behalve de naam, helemaal niets gemeen met Hollywood Ca. Er is helemaal NIETS te beleven, behalve een zeer rustig strand met daaraan wat hotels en daarddoor een goedkoop alternatief voor SoBe.
Wij hebben daar ooit eens een paar nachtjes doorgebracht als tussenstop van Orlando naar Key West en als uitvalsbasis om Miami en Ft.Lauderdale te bezoeken (het ligt er mooi tussenin) maar als we meer info hadden gehad (was nog ver voor het internettijdperk) waren we wel verder naar het zuiden afgezakt.
Maar voor de thuisblijvers klinkt het wel interessant, even naar Hollywood :p

Marcella87
08-01-07, 18:57
Uiteraard ga ik in CA ook naar Hollywood toe.. Denk toch handiger om te verblijven in Fort Lauderdale die ene dag, al dat gesleep met die koffers is ook niet ideaal. Balen dat je een underage programma hebt, mijn vriend is dan wel 22, maar dan heb je dat probleem dus ook. Had ik niet echt rekening mee gehouden. Dus bedankt voor de tip! Helaas is het in Amerika niet echt te doen zonder auto heb ik begrepen, dus dan maar iets meer betalen. Zit niets anders op..

Njit
08-01-07, 19:05
Betekent dan dus wel dat alleen je vriend mag rijden. Zelf ben je dan niet verzekerd als je wel zou gaan rijden.

Houd hier wel rekening mee met je planning zodat je niet te lange stukken gaat rijden. Dit gaat je (vriend) uiteindelijk opbreken (spreek uit ervaring).

Marcella87
08-01-07, 19:42
Ja, ik vertelde het hem net.. Hij had er al rekening mee gehouden. Is het stuk van Fort Lauderdale naar Key West dan te lang denk je? We willen ook de Everglades zien, zou een overnachting daar aan te raden zijn. Dat maakt de afstand al weer wat minder groot.

SpaceAce
08-01-07, 20:45
De afstand van Fort Lauderdale naar Key West is wel lang, maar opzich niet té lang. Alleen als je onderweg ook nog eens de Everglades wilt gaan bezoeken, denk ik dat het wel een te lange rij-dag wordt. Dit omdat je (voor bijvoorbeeld een airboattour) heb beste een tour kunt boeken langs de Tamiami Trail. Dit is de weg die net boven de Everglades loopt van Miami naar Tampa.

Zou je dus eerst van Fort Lauderdale naar de Tamiami Trail rijden voor een boattour, dan moet je dat hele stuk weer terug rijden om naar Key West te gaan.

Misschien een idee'tje om deze boattour/verkenning van de Everglades tijdens je verblijf in Miami te bezoeken (als een dagtripje dus)? En om eventueel nog een overnachtingsbreak te plannen tussen Fort Lauderdale en Key West te overnachten op bijvoobeeld Key Largo of Islamorada? Op Key Largo kun je bijvoorbeeld heel goed duiken (ook als je geen duikersbrevet hebt - dit noemen ze dan een beginnersduik) of bij Islamorada kun je bij de 'Theater of the Seas' met dolfijnen zwemmen. Weet niet hoe je daar tegenover staat? :)

Marcella87
08-01-07, 21:36
Duiken heb ik altijd al willen doen, maar kan niet tegen druk op mijn oren. Helaas is dat dus niet voor mij weggelegt. Theater if the seas met dolfijnen zwemmen lijkt me wel erg leuk. Maar is dat niet ontzettend duur?? De evenglades ziet er heel groot uit op de kaart, ik weet niet wat er precies allemaal te doen is, maar als we de ene dag vroeg vanuit fort lauderdale vertrekken naar de everglades, daar de boattour doen, een nacht blijven overnachten, en de volgende dag eventueel nog iets kunnen doen en naar key west doorrijden. Of zou dat te veel zijn? Ik ga meteen even op de website van everglades bekijken wat we kunnen doen haha.. Heb me nog niet overal in kunnen verdiepen...

Eric
08-01-07, 21:54
Marcella, van Fort Lauderdale naar Key West is (een beetje afhankelijk van het verkeer) een volle dagtrip, en valt dus niet te combineren met een bezoek aan de Everglades.
Maar je kunt wel tot Florida City/ Homestead rijden (uurtje of 2 of iets langer als je via de kust rijd), dan daar de Aligatorfarm bezoeken en een airbootride maken) en daar overnachten. de volgende dag is het dan een uur of vier naar key West, zodat je lekker op tijd aankomt, en 's avonds van de zonsondergang op Mallory Square kunt genieten.
Eric

SpaceAce
08-01-07, 22:08
Misschien om het praten makkelijker te maken, heb ik geprobeerd om een mooi kaartje te maken van Florida

(klikbaar)
http://img181.imageshack.us/img181/201/floridaqw5.th.png (http://img181.imageshack.us/my.php?image=floridaqw5.png)

Legenda:
01. Fort Lauderdale
02. Flamingo
03. Key West
Geel gestreepte lijn = Tamiami Trail door de Everglades.

Een airboattour is dus langs deze Tamiami Trail heel goed te doen. Om echt door de Everglades te rijden en om bijvoorbeeld in Flamingo een boattour (geen airboattour overigens) te doen, moet je dus via Florida City helemaal naar beneden. Om weer op de weg naar Key West te gaan, zul je dus weer een heel stuk (een uur reistijd) naar Florida City rijden, om vervolgens je weg weer te vervolgen.

Florida City ligt dus op de kruising waar de drie wegen elkaar kruizen. Om naar Florida City te komen is de reistijd ongeveer een uur. Om vervolgens naar Flamingo te komen is de reistijd ook weer een uur en om weer terug te komen bij Florida City is dus de retourreis ook weer een uur. Dan moet je dus nog naar Key West. Vanaf Florida City is dit nog een behoorlijk eindje (uur of 3 reistijd). Tel maar uit hoelang je ongeveer over dit ritje dus doet!!!

Dan kun je dus ook nog ervoor kiezen om vanaf Fort Lauderdale naar de Tamiami Trail te rijden en daar een airboattour te doen, maar ook dan ben je vanaf daar een behoorlijk eindje (en tijd) onderweg naar Key West. Zeker de weg op de Florida Keys zelf zijn slopend lang.

In de Everglades zelf zul je niet kunnen overnachten. Dit zul je in de steden rondom moeten doen. Ofwel, dan is Islamorada een goed alternatief, mits je 165 dollar niet te duur vindt om met de dolfijnen te zwemmen :)

Maar het moet te doen zijn hoor -> vroeg vertrekken uit Fort Lauderdale, airboattour en dan naar Key West. Maar of je vriend dat zo'n geweldig plan vind, is een tweede. Ikzelf reis aankomende vakantie (in mei) ook van Key West naar Everglades City (dat ligt aan de oostkant van Florida). Een lange reis, maar wij (ik en m'n vriend) rijden ook allebei. Om-en-om die dag...

Overigens, als duiken geen optie is.. misschien is dit wel een optie: Snuba Diving op Key West (http://www.snuba.com/about_snuba.asp)? :grin:

SpaceAce
08-01-07, 22:16
Maar je kunt wel tot Florida City/ Homestead rijden... de volgende dag is het dan een uur of vier naar key West

Streets & Trips geeft 2.5 uur aan en heb ik er dus 3 uur reistijd van gemaakt... maar ik begrijp dat Streets and Trips wat betreft de Keys niet te gebruiken is?

pascalbrouwers
08-01-07, 22:19
Estimated Driving Time:
3 hours, 40 minutes

Total Distance:
189.17 miles

Ft Lauderdale tot Key West.

http://www.texaco.com/findatexaco/routesearch.asp

Groet,
Pascal

SpaceAce
08-01-07, 22:26
Estimated Driving Time:
3 hours, 40 minutes

Hm, streets and trips geeft bij mij aan 3 uur en 36 minuten. Dus S&T is toch te vertrouwen dus??

Eric
08-01-07, 22:41
Niet voor de rit naar Key West. Je rijd namelijk nooit de maximum snelheid, hebt veel bruggen, stoplichten en moet ook vaak stoppen voor afslaand verkeer.
Eric

Marcella87
08-01-07, 22:47
165 euro voor zwemmen met dolfijnen en helemaal niet duur. Zeker de moeite waard om dat te doen:) Denk dat overnachten in Islamorada dan perfect is om te doen.. En dat snuba diving ziet er ook erg leuk uit.

Marcelg
09-01-07, 04:05
Ik rijd zelf zeker 2x per mnd van Key West naar Fort Lauderdale, daar doe ik inderdaad zo'n 3 1/2 uur over.
Het vervelendste stuk is Homestead <> Key West, maar dat lukt mij altijd in 2 uur en 40 min.
Natuurlijk als er iets ongewoons is (ongeluk oid) kan het wat langer duren, maar op een gewone dag is het zo'n 2 uur en 40 min en zeker geen 4 uur.
Als je s'ochtends om 9.00 uur vertrekt ben je om 11.00 uur bij de alligator farm, kijk je wat rond, airboat tochtje, zit je om 13.00 uur in de auto, doe je een lunch van een uurtje, dan ben je nog voor 17.00 uur in Key West.
Ik heb het regelmatig gedaan als ik bezoek heb, en dan combineer ik het zelfs van uit FT Meyers.
Overnachten in Homestead vind ik persoonlijk niets aan.
Ik hoop wel dat je niet van uitgaan houd, je moet hier 21 zijn en er wordt bij bijna alle bars om je legitimatie gevraagd.
Marcella veel plezier,
Marcel

Marcella87
11-01-07, 14:53
Gelukkig ben ik niet zo een uitgaanstype:)
Bij de alligaterfarm willen we zeker het airboattochtje gaan doen. Maar voor de rest nog geen idee wat we daar willen doen..
We willen in Key West nog niets boeken omdat we een B&B willen, dus kunnen we altijd nog op het laatste moment beslissen om bijvoorbeeld een nachtje op Islamorada te doen.. Ligt er denk een beetje aan wat we allemaal willen zien.. In ieder geval heel erg bedankt voor de tips iedereen, :D