Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Ann
Vorig jaar zijn we beginnen plannen : dit jaar (van 3/4 tot 17/4/2009) gaan we met 16 familieleden een bezoekje brengen aan ons nichtje en haar man. Zij wonen en werken reeds 3 jaar in Orlando. We hebben twee huizen gehuurd, vliegen per gezin apart naar ginder (boeken voor 16 man tegelijk, bleek véél te duur). Wij zijn uw zuiderburen (belgen), maar vliegen wel via Shiphol. Iedereen die ons goede raad kan geven : u zijt welkom !!! alle tips zijn welkom, zowel over de luchthaven (ik ben nooit tevoren in Shiphol geweest) als over de luchthaven van Washington (waar wij een tussenlanding maken) als over Orlando, Florida in het algemeen.
Ik heb ondertussen al héél veel informatie gelezen op deze forum. Nooit voorheen was ik aangesloten op een forum, dus het is allemaal nieuw voor mij.
Ik vind het hartstikke leuk om mij zo te kunnen voorbereiden. Maar spijtig, het klokje tikt, binnen drie weken zijn we weg....
Dus : schrijven maar, tips geven, advies, alles is welkom.
Grtjs
Ann
Welkom Ann,
leuk hoor met zo'n grote groep op stap. Speciale gelegenheid dat jullie nu met z'n allen gaan?
Met welke maatschappij gaan jullie?
We vliegen met U.A. (problemen ?)
Neen, er is geen speciale gelegenheid. We gingen gewoon graag "allemaal" ons nichtje bezoeken. Ik kwam op het idee, en plots wilde iedereen mee. Mijn ma en pa (65 jaar) gaan mee, mijn zus, man en kindjes, mijn nichtje en haar gezinnetje en wij met z'n vieren.
Ja, we zien er naar uit...
Morgen gaan we bespreken wat we allemaal willen doen, vandaar dat ik vandaag mijn "lichtje ging opsteken" op het internet en op deze site heb ik véél gevonden, waar ik naar zocht.
Er staat idd heeeeel veel op het Forum. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat erop :). Reisverslagen zijn ook leuk om snel informatie te vergaren.
Mochten er toch nog vragen overblijven dan horen we die graag..
Ja, dat heb ik al gemerkt... zeeeeer interessant...
Ik blijf maar lezen... (ten grote spijt van mijn zoontje, die liever wil dat ik bij hem in de zetel duik..)
dennis_diana
14-03-09, 21:57
Welkom op dit forum! Fijn dat je al zo lekker aan t lezen bent (leuk hè? maakt de voorbereidingen nóg leuker vind ik zelf) Ik vind t trouwens wel grappig om te lezen dat jullie ervoor kiezen om via schiphol te reizen, terwijl ik hier op t forum toch erg vaak zie dat de nederlanders juist vanaf Brussel vliegen in verband met de vaak gunstige prijzen....
als over de luchthaven van Washington (waar wij een tussenlanding maken) als over Orlando, Florida in het algemeen.
Hallo Ann, wat leuk met zo'n grote groep op stap. Wel wonderlijk dat de tickets vanf Schiphol voor jullie voordeliger waren. Onze Minister van Financien zal jullie dankbaar zijn voor de donatie van 720 euro aan extra belasting die hij ontvangt. Wij vliegen zelf voor het eerst sinds jaren weer eens via Brussel, juist vanwege de lage ticketprijzen. Geen kat snapt er meer wat van zeggen jullie dan geloof ik, is 't niet?
Over vliegen met UA heb je vast al het een een ander gevonden op dit forum, in de regel verloopt dit probleemloos. Voor informatie over de vliegvelden in de VS ; op deze site (http://www.officialusa.com/travel/airlines/index.html)vind je de wetenswaardigheden over lokaal transport inclusief de plattegronden. Over Schiphol vind je hier (http://www.schiphol.nl/) veel informatie. Kijk vooral ook even naar de parkeertarieven, als je vooraf boekt, ben je vaak voordeliger uit.
Of vertrekken jullie misschien al een dagje eerder en maak je gebruik van een Park, Sleep & Fly arrangement? Een 4 persoonskamer heb je overigens al vanaf 99 euro bij onze Tante Toos van der Valk aan de A4 en dan weet je wel zeker dat je op tijd kunt inchecken. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe deep down south jullie moeten komen, maar reken op tenminste drie uur reistijd wegens grote drukte in de ochtendspits vanaf de grens via de Moerdijkbrug, voor Rotterdam, tussen R'dam en Den Haag en op de hele A4.
Veel plezier met de voorbereidingen, vergeet vooral ESTA niet en voor straks een fijne reis gewenst!
Ja het is raar dat ons reisbureau het op dat moment goedkoopste zitje vond op een vliegtuig dat vanuit Shiphol vertrekt... Het zou voor ons véél makkelijk geweest zijn om vanuit Brussel te vertrekken. Dat ligt amper één uurtje rijden van bij ons. We waren zinnes om ons te laten brengen. Mijn schoonvader zou rijden, maar omdat iedereen ons afraadt om in de ochtendspits naar Amsterdam te rijden, hebben we er toch maar voor gekozen om het met de trein te doen, geen parkeerproblemen, geen files... Alleen een extra kostprijs. Een enkele rit van hier (de Kempen) tot in Amsterdam is snel 32 euro (x 4 personen x 2 retour !) dat maakt onze reis nog 's 250 euro duurder... Ja het is niet anders. Een extra nachtje slapen in Amsterdam zou al even duur zijn + dan komen er de parkeerkosten nog bij hé...
Ons ESTA formulier is ingediend.. Jaja, dat zijn we niet vergeten...
We komen sewwens (deze nmd) met z'n 16 samen om alles nog 's op een rijtje te zetten en goede afspraken te maken. Ik ga er van genieten. En zeker reclame maken voor deze site... Zodat IEDEREEN die meegaat zich kan registeren \\:D/ en véél info kan verzamelen over Florida en deze fantastische reis die ons te wachten staat.
Ik dank jullie allen al vast voor de leuke tips die ik kreeg.
dat maakt onze reis nog 's 250 euro duurder... Ja het is niet anders. Een extra nachtje slapen in Amsterdam zou al even duur zijn + dan komen er de parkeerkosten nog bij hé...
De trein is wel een aardige oplossing maar zelf vinden we het nogal een gedoe en gesjouw met koffers. Ik neem aan dat jullie dan ook een overstap hebben in Antwerpen misschien? En jullie moeten dan toch ook al héééél vroeg vertrekken? Misschien toch nog eens bij www.hoteliers.nl (http://www.hoteliers.nl) of op hotels.nl (http://www.hotels.nl/nl/schiphol/valk/)kijken? Een park sleep fly arrangement met 15 dagen parkeren kost bij aankomst op 2 april 99 euro voor een 2 persoonskamer. Een 4 persoonkamer kost ook 99 euro, dus de totale kosten bedragen 200 euro voor 6 personen en parkeren. Je kunt ze bellen en vragen wat een PSF arrangement voor 4 personen kost.
Deze prijzen bij deze brokers zijn meestal lager dan je direct bij van der Valk betalen zou. Heerlijk relaxed vertrekken op deze manier. Op de terugweg raad ik je aan om bij één van de wegrestaurants op je gemak te ontbijten zodat je niet in de files tussen A'dam en R'dam terechtkomt. Als de files na 9:00 uur oplossen, tuf je weer op je gemak weer naar de mooie Kempen...\\:D/
Je hebt gelijk, treinen is idd veel gesjouw.. en gesleur met valiezen ed.. We moeten in Antwerpen overstappen en ja, we moeten hééél vroeg opstaan : onze trein vertrekt om 6u15 in de Kempen en we zijn dan om 9 uur in Shiphol, onze vlucht is pas om half één. We kunnen natuurlijk ook één uurtje later vertrekken, maar we gaan op zeker spelen. Even over het hotelbezoek : ja, indien we een dag vroeger willen komen, zitten we met hetzelfde probleem : we kunnen niet vroeg vertrekken. Onze zoon zit op kot in Gent en moet nu al zijn vrijdag forfait geven, omdat we die dag vertrekken. Nog een extra lesdag missen, wil ie niet. Hij is op donderdag pas om 20u15 thuis, als we dan ook nog naar Amsterdam moeten rijden, zijn we pas rond middernacht daar. Het is ofwel héél vroeg op (maar kom, dan noemen we dit maar "voorspel" onze reis begint als we de trein opstappen...) ofwel heel laat aankomen op donderdagavond in Amsterdam. Ja, het is wikken en wegen...
Ja, het is wikken en wegen...
...maar 't komt vast goed! En het is ook wel weer lekker om alle files vanuit de trein te zien. Dat uurtje later vertrekken is inderdaad geen goed idee want je moet toch rond 9:30 uur inchecken, dus zit er eigenlijk nauwelijks speling in dit schema.
Ik zit nog met enkele vraagjes.
Kunnen we op het vliegtuig onze laptop opladen ? Want een batterij die de hele vlucht meegaat, hebben we niet.
Is het moeilijk om in florida onze laptop op te laden ? We hebben wel van die stekkers om ginder in het stopcontact te steken, maar omdat er slechts 110 V is ipv 220 moeten we daar een speciale laptop voor hebben ? Of is er op elke laptop een knop om om te schakelen ?
En wat met onze gsm's ?? Hebben we ginder bereik ? Kunnen we gewoon bellen, zoals in elk Europees vakantieland ?
En verder heb ik nog vele vragen ivm het bestellen van inkom-tickets voor de parken. Ik heb nog niet de tijd gehad om het hele forum uit te pluizen. Waarschijnlijk vind ik hierop ergens het antwoord wel terug.
Hoeveel kost een inkomkaartje voor bv. Sea World.
Bestellen we dit best vooraf via internet ?
Een combinatie-ticket is waarschijnlijk ook wel goedkoper, waar vind ik deze ?
Het komt dichterbij en er rijzen maar meer en meer vragen.
alvast bedankt voor de steun en de antwoordjes tot hiertoe,
Grtjs Ann
- Vliegtuig opladen: ga ervan uit dat het niet kan, tenzij je Business Class vliegt
- Opladen in Florida: nee, is niet moeilijk. Kijk op de oplader van je laptop of daar 110-220V op staat (dit is in 99% van de gevallen zo). Dan hoef je ter plekke enkel je wereld-stekker te gebruiken om de boel op te laden
- GSM: je hebt daar bereik indien je een Tri-band telefoon hebt. Als je weet welk merk en type je hebt kun je dit meestal eenvoudig Googlen. Mocht dat niet lukken dan geef de details maar even door
- Tickets voor Seaworld kun je gewoon online bestellen. Is inderdaad goedkoper. Je kan de kaartjes zelf printen en je hebt dan direct toegang. Zie hier: http://www.seaworld.com/Tickets/Visitors.aspx (ook voor combinaties).
Het komt dichterbij en er rijzen maar meer en meer vragen.
En daar is het Forum voor, maar (even tijd om een beetje streng te zijn) het handigst is het als je de vragen in de juiste rubrieken stelt. Net als je in de supermarkt de doperwtjes bij de conserven zoekt en de biefstuk bij de slager, zo houden we het Forum met z'n allen overzichtelijk en kunnen we zelf ook gemakkelijk de onderwerpen terugvinden.
Maar we zijn hier de beroerdste niet hoor, dus een seven zien of we je in snetrienvaart op weg kunnen helpen. Over de Disneytickets zijn twee belangrijke topics te lezen. In deze (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=33208&postcount=1)lees je alles over de prijzen van de verschillende aanbieders en hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8269) vind je meer tips en trucs die je zou moeten weten voor je de tickets koopt.
Over het opladen van apparaten is al veel geschreven, je vind het hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=601&highlight=laptop) en veel vragen over de laptop werden hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1642&highlight=laptop) al voor je beantwoord. Tickets voor Seaworld koop je het voordeligst via hun site (http://seaworld.com/sitepage.aspx?PageID=546) . Op dit forum is ook al veel te vinden over de combinatietickets (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8809&highlight=combitickets). In het kort komt het er op neer dat je verschillende combitickets kunt kopen voor Seaworld, Aquatica, Busch Gardens, Wet &Wild en Discovery Cove. Verder kan je Universal Studio's en Isands of Adventure combineren en zijn er flex tickets te koop die toegang geven tot al deze parken. Voor de vier themaparken van Disney, Disney Wuest en Wide World of Sports en de twee zwembaden zijn ook weer combinaties te maken. 't lijkt allemaal ingewikkelder dan het is, neem gewoon even de tijd om de mogelijkheden tegen elkaar af te zetten.
De telefoon tot slot vereist ook weer wat studie. In dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1294&highlight=mobiel+bellen.)vind je veel informatie, maar er is meer. Je vind dit het gemakkelijkst als je de zoekfunctie in de blauwe balk die je bovenin ieder pagina van dit forum vindt. Tik het zoekwoord in, in dit geval 'mobiel bellen' en je krijgt de informatie op je scherm. In 't kort komt het er op neer dat je niet zo maar met je telefoon kunt bellen, deze moet wel geschikt zijn voor het systeem dat in de VS wordt gebruikt. Of jouw toestel geschikt is, vindt je in de gebruiksaanwijzing, anders kan je provider je misschien helpen. Kan je gelijk even nakijken wat de kosten zijn voor mobiel bellen.
Stel gerust je vragen als er iets niet duidelijk is, maar probeer de structuur van het forum te respecteren.
Teogevoegd: In dit overzicht (http://www.seatguru.com/)vind je de mogelijkheden van de maatschappij en het type vliegtuig waarmee jullie vliegen. Ik zou er inderdaad maar niet op rekenen dat je de laptop kunt opladen....Dan maar een filmpje kijken!
Alsjemenou..... Nu heb ik gelijk ALLE antwoorden. Ik wil me wel verontschuldigen... Ik ben pas sinds zaterdag op dit forum en ik heb nooit eerder met een forum (of iets in dien aard) gewerkt... Ik ben nog een leek. Was blijkbaar niet verder gaan kijken, dan mijn neus lang is. Mijn oprechte verontschulidgingen en ook mijn dank om mij met alle vragen een stuk in de goede richting te duwen.
Thanxxxx
Geeft niks hoor. Sommige oudgedienden op het Forum kunnen de inhoud dromen.
En die hebben de antwoorden dan ook heel snel paraat...