PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer WDW: Vragen en Tips!



Pagina's : 1 2 3 [4]

Mushu
11-07-16, 13:55
Voor 1 dag kan je gewoon bij Disney zelf terecht. Is voor zo ver ik weet niet ergens goedkoper. Jullie weten dat een aanzienlijk deel van Hollywood Studio's verbouwd wordt en dus niet toegankelijk is?

betsydijkstra
11-07-16, 14:30
Oh echt? Nee dat was (nog) niet bekend. We gaan alleen maar voor de Star Wars shows en optredens...heb een heule grote fan en die wil dolgraag. We komen bijna ieder jaar in Disneyland Parijs, dus we gaan niet echt voor de attracties hoewel de Aerosmith Rollercoaster wél onze favoriet is:D. Ik zal es neuzen op de site. Dank voor de tip!

Mushu
11-07-16, 16:31
Voor Star Wars zit je wel goed in Hollywood Studio's ook nu tijdens de verbouwing. Maar dan moet je ook nog een keer gaan na de verbouwing want er komt nog veel meer Star Wars bij! Have Fun!

myrquin
14-07-16, 02:42
@Mushu;
Krijg je bij attractionticketsdirect voor Disney 'echte' kaarten toegestuurd?
Wij hebben daar discovery cove gekocht en ondanks dat wij 25 pond verzending hebben betaald hebben wij een mail gekregen met de toegangsbewijzen. Ik vind dat griezelig ivm het feit of het dan officieel is.

Mushu
14-07-16, 09:05
Volgens mij heb ik altijd echte kaarten gekregen voor Disney. Ik vind het ook niet kloppen dat je 25 pond verzending betaald en een mail krijgt. Zou daar wat van zeggen en geld terug vragen. Ik heb ook wel eens voor Discovery Cove en nog wat anders (weet ik niet meer) geprinte A4-tjes gehad maar wel per post in een een mapje met nog allerlei bonnen en een boekje er bij.

PixelMagic
14-07-16, 20:59
@myrquin;
Twee keer daar besteld (.de) en naast perfecte service geen enkel probleem gehad. Heb nu Discovery Cove bij Seaworld gekocht en dan krijg je exact dezelfde pdf printouts in de email. Heb je daar ook Busch Gardens bij genomen en dan ook vrij parkeren bij alle parken ?

myrquin
24-07-16, 05:51
Ja pixelmagic,voor 1 persoon Busch erbij geboekt alleen maar voor het gratis parkeren bij aquatica en seaworld.
Voor Busch zelf geen tijd aangezien wij maar 2 weken kunnen en ook nog Disney aan willen doen.

Hylkr
31-07-16, 15:17
Misschien een domme vraag maar welk park heeft de meeste attracties in de zin van achtbanen e.d? Hoop fimpjes nu gezien maar hoef niet de hele dag tussen sprookjeskastelen te lopen (wat natuurlijk met jonge kinderen wèl fantastisch is). We zijn met 4 volwassenen dus beetje actie is wel leuk.

Mushu
31-07-16, 16:45
Voor achtbanen moet je niet in WDW zijn. Kastelen vind je vooral in Magic Kingdom maar je loopt er echt niet heel de dag tussen. Als je echt op zoek bent naar wilde attracties kan je beter een ander park dan die van Disney uitzoeken. Overigens is elk park van Disney ook geschikt voor volwassenen (vind ik).

alyda
31-07-16, 19:00
Ik zou je adviseren om voor de achtbanen naar Bush Garden in Tampa te rijden.

Hylkr
01-08-16, 11:02
Heeft iemand ook ervaring met Universial Studios? Welke van de 2 is het leukste....Studios of Islands of Adventure?
Bush Garden zal ik ook even gaan bekijken.

Roy Reuter
01-08-16, 12:20
Heeft iemand ook ervaring met Universial Studios? Welke van de 2 is het leukste....Studios of Islands of Adventure?


Dat is dubbel. Elk park heeft wel iets. De ene heeft Harry Potter, wat voor mij echt de beste attractie is waar ik ooit in ben geweest en alleen voor dat ga ik weer naar dat park terug (en de Butterbeer :D). Jurassic Park voelt alweer wat gedateerd aan en mag wel eens een renovering krijgen. Er is nu ook een nieuwe King Kong attractie die wel spectaculair schijnt te zijn. Het andere park is eigenlijk merendeel 3D attracties of simulators. Eigenlijk zit je 5 x in dezelfde attractie, maar met een ander thema (TransFormers, Mummy, Men In Black). De Rock It achtbaan is dan wel weer supertof, waarbij je lijnrecht omhoog getakeld wordt.

Hylkr
01-08-16, 16:03
Dat is dubbel. Elk park heeft wel iets. De ene heeft Harry Potter, wat voor mij echt de beste attractie is waar ik ooit in ben geweest en alleen voor dat ga ik weer naar dat park terug (en de Butterbeer :D). Jurassic Park voelt alweer wat gedateerd aan en mag wel eens een renovering krijgen. Er is nu ook een nieuwe King Kong attractie die wel spectaculair schijnt te zijn. Het andere park is eigenlijk merendeel 3D attracties of simulators. Eigenlijk zit je 5 x in dezelfde attractie, maar met een ander thema (TransFormers, Mummy, Men In Black). De Rock It achtbaan is dan wel weer supertof, waarbij je lijnrecht omhoog getakeld wordt.

Dank voor je reactie!
Ik neem aan dat het eerste gedeelte van je verhaal op Studios slaat en je tweede helft op Islands of Adventure?

PixelMagic
04-08-16, 17:34
Beide kanten hebben tegenwoordig Harry Potter delen. Ik zou altijd adviseren een ticket voor beide parken te nemen. Kijk ook eens naar een 14 dagen pas, tov een dagpas erg betaalbaar, ik meen iets van €170 als je hem vooraf aanschaft.

soes
06-08-16, 09:16
Iemand die misschien 6 magic bands wil meenemen voor mij?

stitch1989
15-03-17, 11:28
Hoi iedereen

ik ben nieuw hier op dit forum en ben van plan om voor de eerste keer naar WDW te gaan met mijn zoontje
heb al veel gelezen en opgezocht maar heb toch nog een aantal vragen.

1. ik twijfel om volgend jaar of pas in 2019 te gaan, beide zullen in juli zijn ivm schoolvakanties.volgend jaar zal mijn zoontje 5 jaar en 8 maanden zijn en in 2019 dus een jaar ouder.ik vroeg mij af of hij volgend jaar nog niet te jong gaat zijn?

2.ik heb al vaak gelezen over de UK actie met het free dining plan.nu vroeg ik me af rond welke periode deze actie altijd komt en welke hotels hiervoor in aanmerking komen en welk dining plan je dan krijgt.en hoeveel het kost om eventueel up te graden naar een beter dining plan?

3.ik zou 12 dagen gaan en 2 dagen voorzien voor MK,1 voor de studios,en toch wel 3 a 4 voor epcot en animal kingdom samen.nu vroeg ik mij af of de waterparken de moeite zijn voor een kind van 5-6 jaar, denk niet dat we daar een hele dag gaan vullen?

4. ik ben van planom wel een auto te huren om toch een keer buiten het park te kunnen gaan.zijn er dingen die jullie aanraden voor een kind van de leeftijd 5-6 jaar?

5.rond welke periode vind ik de beste vliegtuigtickets en raden jullie een rechtstreekse vlucht aan of toch met overstap doordat je dan even uit het vliegtuig bent,heb hier een mannetje in huis die niet zo goed kan stilzitten hahaha

sorry voor mijn vele vragen en alvast bedankt voor de antwoorden

tomenvalesca
15-03-17, 12:03
Hallo, leuke vooruitzichten!
Eens kijken in hoeverre ik je kan helpen :)
1. is je kind volgend jaar oud genoeg? Dat weet jij (denk ik) als ouder het beste van iedereen, elk kind is anders, als jij denkt dat het kan, dan kan het! Ik ga in augustus en dan is mn dochtertje pas 2, dus in mij ogen kan 5 zeker en vast!
2. kan ik je niet mee helpen
3. wij hebben beide waterparken gedaan en hebben een lichte voorkeur naar typhoon lagoon (louter persoonlijk) en hebben in beide waterparken inderdaad ongeveer een halve dag doorgebracht, aan typhoon lagoon heb je ook wel een minigolf baan van Disney, ook heel leuk om te doen!
4. Disney springs niet vergeten, het Disney shop walhalla :D , als je zoontje gek is van auto's op zaterdag avond de classic car parade in old town , in de Florida mall heb je een build-a-bear (weet niet of je zoontje into beren is?) daar kan hij zelf zijn beer maken (kiezen, opvullen, badje geven, hartje uitkiezen en geven, kleertjes kiezen,... je hebt ook legoland maar zijn we zelf nog niet geweest.
5. wij beginnen vaak al in september te kijken voor tickets in juli-augustus (zijn ook schoolvakantie gebonden) en boeken meestal in november-december, wij (weer persoonlijk) nemen altijd een vlucht met tussenstop omdat dat letterlijk je vlucht breekt, dan kunnen de kids ook even rondlopen, beentjes strekken, wat eten,... andere mensen vinden dan weer een rechtstreekse vlucht beter, is wat persoonlijk.

Tip: als je zoontje graag in het water zit, neem overal (echt OVERAL) een handdoek en reserve kledij of zwemkledij mee, Florida heeft bijna overal van die leuke waterfonteintjes waar je altijd kleine kids in ziet spelen, worden ze natuurlijk kleddernat, maar dat mag in Florida dan ook wel :D

geen probleem van je vele vragen, daar is dit forum voor!

Njit
15-03-17, 12:06
1. Volgend jaar is het 2018 :) Je bent nooit te jong voor Disney. Het is voor alle leeftijden, jong én oud.
3. Waterparken zul je geen hele dag aan besteden. En zeker wel leuk voor kinderen.
5. Je kunt ca 330 dagen voor de terugreis beginnen met het zoeken naar tickets. Wij boeken ze meestal ergens rond de 300 dagen.

Er staan vele reisverslagen op het Forum, ook van Forumleden met kinderen. Bekijk die eens om ideetjes op te doen: http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?16-Reisverslagen

Don Tuse
15-03-17, 13:57
3. Waterparken zul je geen hele dag aan besteden.

Onzin om dit zo te generaliseren. Ik ken veel mensen die er een hele dag doorbrengen.

Njit
15-03-17, 15:55
Ow sorry. Ik zal in het vervolg overal 'persoonlijk vind ik' bij schrijven...

Mushu
15-03-17, 16:13
1. Disney is inderdaad voor alle leeftijden.

2. Volgens mij komen de Free Dining deals voor UK en Ie meestal in april uit. Hoe eerder je boekt hoe beter de deal. Ze starten vaak met FD, $200 giftcard, 14 dagen tickets/ 7 dagen betalen en gratis Memory Maker. Daarna gaat de giftcard naar $100 om uiteindelijk te verdwijnen. Ook de FD zal uiteindelijk verdwijnen en dan heb je alleen nog de goedkopere tickets en gratis Memory Maker. Zo was het de afgelopen jaren maar of het dit jaar ook zo is?
Soms krijg je bij een value resort een ontbijt gratis. Bij een moderate resort krijg je het quickservice dining plan. Om van quickservice op te waarderen naar een gewoon dining plan was in 2016 €126 pp voor 7 dagen.

3. 2 dagen per park zou ik zeker op rekenen. De waterparken zijn denk ik heel leuk voor (kleine) kinderen, zeker als ze van in water spelen houden. Ik zorg altijd dat ik net voor opening (10u) in het park ben. Het is bij de opening over het algemeen nog rustig en dan kan je lekker een paar glijbanen achterelkaar doen. Om 13u is het voor mij dan wel weer genoeg maar ik besteed bijna al mijn tijd in het water of op de glijbanen en een hapje eten. Je kan natuurlijk ook nog een tijdje in de zon liggen oid (al zal dat met een actieve 5-6 jarige er wel niet van komen).

stitch1989
15-03-17, 16:31
1. Disney is inderdaad voor alle leeftijden.

2. Volgens mij komen de Free Dining deals voor UK en Ie meestal in april uit. Hoe eerder je boekt hoe beter de deal. Ze starten vaak met FD, $200 giftcard, 14 dagen tickets/ 7 dagen betalen en gratis Memory Maker. Daarna gaat de giftcard naar $100 om uiteindelijk te verdwijnen. Ook de FD zal uiteindelijk verdwijnen en dan heb je alleen nog de goedkopere tickets en gratis Memory Maker. Zo was het de afgelopen jaren maar of het dit jaar ook zo is?
Soms krijg je bij een value resort een ontbijt gratis. Bij een moderate resort krijg je het quickservice dining plan. Om van quickservice op te waarderen naar een gewoon dining plan was in 2016 €126 pp voor 7 dagen.

3. 2 dagen per park zou ik zeker op rekenen. De waterparken zijn denk ik heel leuk voor (kleine) kinderen, zeker als ze van in water spelen houden. Ik zorg altijd dat ik net voor opening (10u) in het park ben. Het is bij de opening over het algemeen nog rustig en dan kan je lekker een paar glijbanen achterelkaar doen. Om 13u is het voor mij dan wel weer genoeg maar ik besteed bijna al mijn tijd in het water of op de glijbanen en een hapje eten. Je kan natuurlijk ook nog een tijdje in de zon liggen oid (al zal dat met een actieve 5-6 jarige er wel niet van komen).

bedankt voor de antwoorden

ik dacht dat je bij somlige value zoals all start sport het quick dining gratis kreeg maar zal dus opnieuw moeten uitrekenen wat het voordeligste is upgraden naar moderate en dan bijbetalen voor het table dining plan aangezien we wel wat characterdiners en ontbijten willen doen ofwel een value resort en dan betalen voor eêdiner plan of gewoon alles los betalen.
zijn er moderate resorts.die de voorkeur hebben?

wat die waterparken betreft noah is een waterrat maar is ook nogal een bangerik dus 2 halve dagen zullen wel volstaan we hebben ook nog altijd het zwembad in hzt hotel tenzij hij binnen een jaar ineens meer durft :)

heeft er ook iemand ervaring met legoland want in universal vind ik veel attracties waar hij tr klein voor is en voor dicovery cove moet je minstens 6 zijn om met dolfijnen te zwemmen.

Don Tuse
15-03-17, 16:40
Legoland is voor een kind van 5-6 erg leuk en zeker voor een kind dat van Lego houdt. Universal is meer voor de teenagers.

masch
15-03-17, 20:25
1. Hij zal in bepaalde attracties nog niet kunnen, maar in eigenlijk alle parken zijn er genoeg attracties te vinden welke prachtig zijn voor kinderen van 5. Alleen HS is misschien op dit moment niet heel geschikt voor een kind van 5, want er wordt daar nu heel veel verbouwd. Mijn ervaring is dat kinderen er echt van genieten.

2.Hier heb ik helaas geen ervaring mee, wij eten altijd bij voorkeur buiten de parken. Dit in verband met budget.

3. Onze kinderen zijn hélémaal gek van de waterparken van Disney. Wij hebben dit jaar een 14 daagse pas en zullen meerdere keren naar de waterparken gaan. Het is ook een hele relaxte afwisseling ten opzichte van de hele drukke dagen in de attractieparken. Ik hoor hier andere meningen, maar wat mij betreft is de waterpark optie écht een waardevolle toevoeging. Blizzard Beach en Typhoon Lagoon zijn heerlijk, de 'kindergedeeltes' zijn erg overzichtelijk, de kinderen vermaken zich prima en papa kan heerlijk van alle glijbanen :D Overigens zijn de lazy rivers de favoriet van mama. Heerlijk relaxed ronddobberen en bruin worden.

4. Old Town is heel leuk, en er zijn natuurlijk heel veel andere attractieparken. Wat onze kinderen ook heel leuk vinden is een dagje naar het strand, bijvoorbeeld Daytona Beach. En vergeet ook Celebration en Disney Springs niet!

5. Wat wij altijd doen is de sites goed in de gaten houden, een prijs bepalen die je zelf wilt betalen, als je deze vindt de tickets aanschaffen en daarna ook niet meer terugkijken. In ons geval was de prijs die we pp wilden betalen € 550. Uiteindelijk kan het goedkoper, maar de zekerheid van tickets geeft ons rust ;)

Mushu
15-03-17, 22:33
Ik weet niet zeker hoe het met de value resorts zat en dining plan. Maar in ieder geval zit er niet altijd een echt dining plan bij. Op de USA site is het bij free dining over het algemeen zo dat bij de value's quickservice zit en bij de moderate het gewone dining plan. Bij de UK en Ie sites heb ik altijd alleen maar het quickservice bij de moderate gezien (met mogelijkheid tot upgraden) daar dacht ik dat er bij de value's meestal alleen ontbijt oid bij zit maar zoals gezegd ik weet het niet zeker meer.
Meestal is Caribbean Beach Resort het voordeligst en het is ook een heel leuk resort. Alleen wordt het resort vanaf mei dit jaar flink verbouwd. De hele foodcourt, winkel en het restaurant gaan op de schop. Ook worden er een paar blokken met kamers (ik dacht in ieder geval Barbados) afgebroken. Er komt een heel nieuw restaurant aan het water. Dit verbouwen gaat zo'n 2 jaar duren. Als je nu een kamer boekt op CBR krijg je een $75 giftcard per dag.
Coronado Springs wordt ook verbouwd. Er komt hoogbouw en er worden ook verschillende blokken met kamers afgebroken. Dus als je niet in de verbouwingen wil zitten dan moet je voor Port Orleans Riverside of French Quater gaan. Mijn voorkeur zou dan naar Riverside gaan omdat het mooier en groter (lees lekker wandelen) is. Zoek je iets kleiners en overzichtelijkers dan is FQ prima. Voor kinderen zijn beide niet de meest aansprekende, CBR is dan het leukst denk ik. Of je kiest voor een Cabin in Fort Wilderness. Een value resort is voor een kind nog wel het meest visueel aantrekkelijkst. Zeker het Art of Animation resort! Eventueel kan je bij Davids Vacation Club kijken of je een deluxe voor een leuke prijs kan krijgen. Maar daar zitten dan niet al die voordelen bij die je bij de Uk en Ie site weer krijgt.
Ik ben heel benieuwd welke aanbiedingen er voor 2018 gaan komen in verband met al die verbouwingen bij de moderate resorts. Misschien zit alles daardoor snel vol en zijn er weinig aanbiedingen beschikbaar.

Roy Reuter
15-03-17, 23:13
Juli / augustus zullen wel erg drukke periodes zijn in WDW, houd daar ook een beetje rekening mee.

stitch1989
16-03-17, 09:23
Juli / augustus zullen wel erg drukke periodes zijn in WDW, houd daar ook een beetje rekening mee.


ik weet het maar aangezien ik gebonden ben aan een vrij strikte verblijfsregeling voor mijn zoontje met mijn ex heb ik dus weinig andere keuze dan in de grote vakantie te gaan aangezien mijn ex niet van de vastgelegde regeling wil afwijken

stitch1989
16-03-17, 09:27
Ik weet niet zeker hoe het met de value resorts zat en dining plan. Maar in ieder geval zit er niet altijd een echt dining plan bij. Op de USA site is het bij free dining over het algemeen zo dat bij de value's quickservice zit en bij de moderate het gewone dining plan. Bij de UK en Ie sites heb ik altijd alleen maar het quickservice bij de moderate gezien (met mogelijkheid tot upgraden) daar dacht ik dat er bij de value's meestal alleen ontbijt oid bij zit maar zoals gezegd ik weet het niet zeker meer.
Meestal is Caribbean Beach Resort het voordeligst en het is ook een heel leuk resort. Alleen wordt het resort vanaf mei dit jaar flink verbouwd. De hele foodcourt, winkel en het restaurant gaan op de schop. Ook worden er een paar blokken met kamers (ik dacht in ieder geval Barbados) afgebroken. Er komt een heel nieuw restaurant aan het water. Dit verbouwen gaat zo'n 2 jaar duren. Als je nu een kamer boekt op CBR krijg je een $75 giftcard per dag.
Coronado Springs wordt ook verbouwd. Er komt hoogbouw en er worden ook verschillende blokken met kamers afgebroken. Dus als je niet in de verbouwingen wil zitten dan moet je voor Port Orleans Riverside of French Quater gaan. Mijn voorkeur zou dan naar Riverside gaan omdat het mooier en groter (lees lekker wandelen) is. Zoek je iets kleiners en overzichtelijkers dan is FQ prima. Voor kinderen zijn beide niet de meest aansprekende, CBR is dan het leukst denk ik. Of je kiest voor een Cabin in Fort Wilderness. Een value resort is voor een kind nog wel het meest visueel aantrekkelijkst. Zeker het Art of Animation resort! Eventueel kan je bij Davids Vacation Club kijken of je een deluxe voor een leuke prijs kan krijgen. Maar daar zitten dan niet al die voordelen bij die je bij de Uk en Ie site weer krijgt.
Ik ben heel benieuwd welke aanbiedingen er voor 2018 gaan komen in verband met al die verbouwingen bij de moderate resorts. Misschien zit alles daardoor snel vol en zijn er weinig aanbiedingen beschikbaar.

het zal er dus vooral op aankomen om beide sites goed in het oog te houden en te vergelijken.
ik heb idd gezien dat caribbeans beach en coronado springs verbouwd worden, als je op de site wil boeken voor deze hotels krijg je daar een mededeling van.
Als je dit hotel nu zou boeken krijg je dan alsnog de giftcard of was dit enkel voor mensen die al geboekt hadden voor de verbouwingen aangekondigd waren?
mijn voorkeur ging ook uit naar art of animation maar hier zit blijkbaar nooit het free dining plan bij en het valt toch wel duurder uit dan de andere value resorts

Mushu
16-03-17, 09:48
Ook als je nu boekt krijg je de giftcard. Maar ik weet niet of dat ook voor boekingen in 2018 is, in ieder geval voor boekingen tot eind dit jaar. Art of Animation is inderdaad (bijna) altijd uitgesloten van FD of andere leuke deals. Maar alle andere value resorts zijn ook leuk hoor. En zeker kinderen kijken met heel andere ogen, die zijn soms onder de indruk van iets dat ons niet eens was opgevallen.

stitch1989
16-03-17, 10:01
Ook als je nu boekt krijg je de giftcard. Maar ik weet niet of dat ook voor boekingen in 2018 is, in ieder geval voor boekingen tot eind dit jaar. Art of Animation is inderdaad (bijna) altijd uitgesloten van FD of andere leuke deals. Maar alle andere value resorts zijn ook leuk hoor. En zeker kinderen kijken met heel andere ogen, die zijn soms onder de indruk van iets dat ons niet eens was opgevallen.

sorry voor mijn vele vragen maar het is best een dure reis en als single mama wil je er toch zo voordelig mogelijk uitkomen :)
mss moet ik is naar Disney bellen om te vragen of de giftard ook volgend jaar nog gaat gegeven worden.is deze per kamer of per persoon?

ja voor kinderen zien de value resorts er idd wel super dus het zal vooral van de prijzen en acties afhangen wat het gaat worden.

Njit
16-03-17, 10:59
Disney zal nu nog niet weten of willen vertellen hoe hun prijzen straks zijn. Ze kijken ook naar de concurrentie.

Mushu
16-03-17, 13:27
Disney zal nu nog niet weten of willen vertellen hoe hun prijzen straks zijn. Ze kijken ook naar de concurrentie.

Op de Ie en Uk website zijn de prijzen voor heel 2018 al bekend. Op de USA site kan je nog niet boeken voor 2018. Al heb ik wel gehoord dat het telefonisch vaak wel mogelijk is maar dat de prijs dan inderdaad nog niet bekend is. Maar de vraag ging niet over de prijzen van de kamers maar of de giftcard die nu gegeven wordt ivm de verbouwing van CBR ook in 2018 wordt gegeven.

@Stitch1989 Je kan altijd bellen maar of ze het antwoord weten? Het is echt een rommeltje geweest en iedereen kreeg iets anders te horen. Sommige mensen hebben $75 korting p/d gekregen op de kamer en kregen later ook nog een giftcard! Eerst een giftcard van $25 en later werd dat $75. Disney is waarschijnlijk gek geworden van alle telefoontjes en na een tijdje hebben ze toch maar voor iedereen dezelfde compensatie afgesproken en dat is de $75 giftcard per kamer per dag. Of ze hun personeel al hebben verteld wat het volgend jaar gaat worden betwijfel ik. In het verleden hebben ze zelden compensatie geboden bij verbouwingen. Dus misschien is dit wel een zoethoudertje geweest ivm de grote hoeveelheid mensen die gebeld hebben en om compensatie hebben gevraagd. Het is nu wachten op de 2018 aanbiedingen.

stitch1989
17-03-17, 15:52
Op de Ie en Uk website zijn de prijzen voor heel 2018 al bekend. Op de USA site kan je nog niet boeken voor 2018. Al heb ik wel gehoord dat het telefonisch vaak wel mogelijk is maar dat de prijs dan inderdaad nog niet bekend is. Maar de vraag ging niet over de prijzen van de kamers maar of de giftcard die nu gegeven wordt ivm de verbouwing van CBR ook in 2018 wordt gegeven.

@Stitch1989 Je kan altijd bellen maar of ze het antwoord weten? Het is echt een rommeltje geweest en iedereen kreeg iets anders te horen. Sommige mensen hebben $75 korting p/d gekregen op de kamer en kregen later ook nog een giftcard! Eerst een giftcard van $25 en later werd dat $75. Disney is waarschijnlijk gek geworden van alle telefoontjes en na een tijdje hebben ze toch maar voor iedereen dezelfde compensatie afgesproken en dat is de $75 giftcard per kamer per dag. Of ze hun personeel al hebben verteld wat het volgend jaar gaat worden betwijfel ik. In het verleden hebben ze zelden compensatie geboden bij verbouwingen. Dus misschien is dit wel een zoethoudertje geweest ivm de grote hoeveelheid mensen die gebeld hebben en om compensatie hebben gevraagd. Het is nu wachten op de 2018 aanbiedingen.

bedankt voor de informatie iedereen!
ik ga de actie op de uk site afwachten en dan zien wat er uit de bus komt.
heb ook al vaak gelezen dat de porties eten ginder enorm zijn ten opzichte van hier en als het zon warm weer is vrees ik dat het veel te veel eten gaat zijn voor 1 volwassene en 1 kind.
iemand nog tips hoe je begint te plannen?eerst restaurants uitzoeken of eerst de parken?
en hoe betalen jullie daar,doen jullie dit met gewone bankkaart of isa/mastercard of alles met cash geld?

in disneyland parijs ken ik alles zoals mijn broekzak maar dit is toch wel wat anders :) :)

Mushu
17-03-17, 21:28
Het zijn geen enorme porties hoor. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je kiest maar alles bij elkaar kan het best veel zijn. Als je het diningplan hebt dan is het een kwestie van uitvogelen hoe je er het meeste uithaalt. Snacks, bijgerechten en toetjes kan je ook bewaren voor bijvoorbeeld het ontbijt. En je kan ook een maaltijd delen zodat je de overgebleven credits weer kan besteden aan een ontbijt. Wees creatief en je hoeft niets extra's meer uit te geven aan eten!
Ik zelf bepaal vooraf in welke restaurants ik graag wil eten en dan maak ik een planning. Als een restaurant niet beschikbaar is voor de dag of het tijdsstip dat ik wilde dan pas ik de planning aan. Wanneer ik die planning helemaal rond heb, ga ik de fastpassen inplannen.
Het betalen doe ik (de laatste keren) met mijn Magicband. Mijn creditcard is daar aan gekoppeld en zo vind je alle uitgaven terug op het overzicht dat je de laatste dag aan de deurknop gehangen krijgt. Cash heb ik ook altijd bij me (niet te veel) voor de zekerheid.

Roy Reuter
19-03-17, 12:44
Als je in een Disney hotel wilt zitten met Dining, adviseer ik French Quarter of Riverside. Die zijn ons beter bevallen dan Coronado Springs. Zeker met kinderen lijkt die laatste mij niet geschikt. Caribbean Beach is wel leuk, maar de Disney bus stopt echt bij een enorm aantal haltes. Tenzij je met de auto bent, anders zou de bus best tijdrovend kunnen zijn.

Verder betalen wij alles met creditcard in Amerika (vergeet de 15-20 % fooi niet in Restaurants). Een beetje cash bij je hebben voor kleine betalingen of de enkele keer dat er niet met kaart betaald kan worden.

Mushu
20-03-17, 11:30
Caribbean Beach heeft 7 stops voor de bus en Riverside heeft er 4 en Coronado Springs ook. Dus voor Caribbean Beach geldt dat er altijd een busstop erg dichtbij is. Persoonlijk heb ik alle keren dat ik in CB heb gezeten nooit problemen met de bus gehad. CB wordt op internet minder goed beoordeeld dan de andere resorts en dan wordt er vaak gesproken over wel 15 minuten naar de foodcourt lopen. Die mensen lopen waarschijnlijk via een ander resort :D want meer dan 7 minuten ben je echt niet kwijt (en dan doe je het nog rustig aan). Maar CB wordt flink verbouwd (vanaf mei) net als Coronado Springs dus ik zou eerst even op internet kijken of dat nog wel leuk is. Caribbean Beach ligt trouwens erg gunstig tov alle parken, het valt mij altijd op hoe snel ik uit en thuis ben. French Quarter is de kleinste van alle resorts en is daarom nog wel eens favoriet. Ik vind zelf dat er op de andere resorts meer te beleven is en ik heb bij de grote resorts nooit het gevoel in iets massaals terecht gekomen te zijn. Dat heeft te maken met de opstelling van de resorts. Ik weet niet waarom Roy Coronado Springs niet geschikt vindt voor kinderen. Het is een conferentie resort maar daar heb je geen last van en het zwembad is ook leuk. Het is net iets chiquer dan de andere resorts maar op z'n Disney's dus voelt heel relaxed. Hoe dan ook, alle resorts zijn prima en het is vooral het gevoel dat je er zelf bij hebt.

Roy Reuter
20-03-17, 11:56
Oh zeker, alle resorts zijn leuk, maar wij hebben nu in Riverside, French Quarter en Coronado gezeten en zijn meerdere keren bij CB geweest om te eten en te wandelen. Ik vond CS vorig jaar echt de minste qua Disney sfeer. Misschien kwam dat ook vanwege de vele conventies die plaats vonden en het resort overstroomd was met mensen die niet voor Disney kwamen. Ook qua persoonlijke benadering en Disneyesque vriendelijkheid vond ik dat in de andere resorts beter voor mijn gevoel. 7 Busstops is precies wat ik bedoel. Als je pech hebt, zit je bij de eerste halte en moet je nog verplicht langs alle 6 de andere haltes om mensen op te halen, wat best tijdrovend kan zijn. Dit vonden wij bij Coronado al een ramp, waar we maar 4 stops hadden. Maar goed, dat kan voor iedereen verschillend zijn qua voorkeur.

Mushu
20-03-17, 12:56
Het is inderdaad echt het gevoel dat je er bij hebt. Ik vind Coronado (2x geweest) juist het mooiste resort maar dat is dan ook vanuit volwassen ogen gezien. Al denk ik dat het voor kinderen ook prima is. Vond de Disney sfeer niet anders dan bij andere resorts (heb alle moderates 1x of vaker gehad en alle values 1x of vaker behalve music). Al denk ik wel dat de thematisering voor de value resorts meer speels is en voor kinderen meer aanspreekt (maar ik vind het ook leuk hoor!). Het busprobleem in CB valt echt heel erg mee. Ik heb er 3x een week of langer overnacht en altijd gebruik gemaakt van de bussen. Er zijn twee loops die er gereden worden afhankelijk van waar de bus vandaan komt. En als je de laatste bent van een loop dan hoef je dus nooit langs al die andere voordat je naar het park gaat en als je de eerste bent dan word je ook weer als eerste afgezet op de terugweg. Ik geloof dat het iets van 5-10 minuten extra in de bus zitten is. Maar inderdaad dat is persoonlijk. Kan misschien zijn dat ik als Rotterdammer ook bussen, trams en metro's gewend ben en die stoppen ook overal voordat je op plaats van bestemming bent. En ik zit liever in een Disney bus dan in een RET metro :D. Als wij na een tijdje geen Disney weer in een Disney bus stappen en de welkomsttekst horen, verschijnt er een big smile op ons gezicht en voelen we ons weer helemaal thuis!

Roy Reuter
20-03-17, 14:54
Het Kan misschien zijn dat ik als Rotterdammer ook bussen, trams en metro's gewend ben en die stoppen ook overal voordat je op plaats van bestemming bent. En ik zit liever in een Disney bus dan in een RET metro :D. Als wij na een tijdje geen Disney weer in een Disney bus stappen en de welkomsttekst horen, verschijnt er een big smile op ons gezicht en voelen we ons weer helemaal thuis!

Ha, wij zijn ook in Rotterdam :) Dit jaar gaan we voor het eerst niet in een Disney resort zitten, dus we zijn erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Anders volgend jaar weer in Disney, en waarschijnlijk CB dan. :cool:

Mushu
20-03-17, 15:20
Ha, wij zijn ook in Rotterdam :) Dit jaar gaan we voor het eerst niet in een Disney resort zitten, dus we zijn erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Anders volgend jaar weer in Disney, en waarschijnlijk CB dan. :cool:

Geen fan van het Rotterdamse ov zeker :D. Zie het nu inderdaad staan bij je naam, had het dus kunnen weten! Buiten Disney is ook leuk, weer een ander soort vakantie maar wordt vast ook super. Ik vind het altijd wel heerlijk om ondergedompeld te zijn in het Disney gebeuren maar als je buiten Disney zit, doe je toch sneller ook andere dingen. Misschien dat we elkaar volgend jaar in CB treffen, voor dit jaar zit er voor mij waarschijnlijk helemaal geen vrije dag, laat staan vakantie, in. Ga nu maar via het forum dagelijks op vakantie :cool:.

Ed & An
03-08-17, 15:37
Is het gek als ik zeg dat de entree-prijzen bij Disney asociaal zijn?

Mushu
03-08-17, 16:59
Is het gek als ik zeg dat de entree-prijzen bij Disney asociaal zijn?

Als jij dat vindt, mag je dat zeggen. Universal doet trouwens niet onder voor Disney wat prijs betreft. Ik vind het veel geld maar het wel waard. Shows, mooie attracties en vriendelijke medewerkers, dat kost wat.

moonlight91
03-08-17, 18:19
Dat mag je zeggen, al sluit ik me bij Mushu aan , wij zijn inmiddels toch
ook al 8x wdw bezoeken verder
Vorig jaar zijn we voor het eerst ook eens in Parijs geweest
€50 voor twee parken , 1 dag en eerlijk dat vond ik duur!!

Ed & An
03-08-17, 18:51
We zijn er zelf in 2009 en 2010 geweest, 2011 in Universal, maar toen was het toch al een heel stuk goedkoper dan nu. Als ik me niet vergis betaalden we toen iets van Euro 650,00 tot 700,00 voor 7 dagen Magic Your Way met 2 volwassenen en een kind, zonder hopper of wat dan ook. Maar nu betalen we voor hetzelfde dus bij Undercover Tourist iets van Euro 1066 voor 3 volwassenen, een paar tientjes verschil omdat dat kind nu volwassen is. De koers was destijds een stuk gunstiger natuurlijk. Ik vind het wel jammer. Vooral voor kids die het waarschijnlijk nooit kunnen meemaken. Onze dochter is nu 3 en wordt tegen de tijd dat we gaan 4, dus voor haar gaan we naar Disney toe. Maar ik blijf het ontzettend veel geld ervoor vinden...

PixelMagic
03-08-17, 19:14
14 dagen hoppen tussen 6 parken voor €880 vorig jaar, natuurlijk is het veel geld maar daar krijg je wel wat voor terug vinden wij.

overigens is universal sinds dit jaar absurd duur, we hebben in 2015 14 dagen onbeperkt toegang gehad voor €350, met wet and wild er gratis bij. Dat is nu met Volcano er bij €540 geworden. Maar hoe dan ook, wel erg leuk ;)

FloridaFabian
04-08-17, 09:27
overigens is universal sinds dit jaar absurd duur, we hebben in 2015 14 dagen onbeperkt toegang gehad voor €350, met wet and wild er gratis bij. Dat is nu met Volcano er bij €540 geworden. Maar hoe dan ook, wel erg leuk ;)

Dit voorbeeld is voor twee personen denk ik?

PixelMagic
04-08-17, 10:15
Dit voorbeeld is voor twee personen denk ik?

Inderdaad, vergeten te vermelden.

Ed & An
04-08-17, 12:03
Oh dat zul je mij niet zien tegenspreken. :) Het is prachtig!


Maar hoe dan ook, wel erg leuk ;)

Roy Reuter
07-09-18, 15:21
Wij zijn al 5 x naar WDW geweest in de laatste 7 jaar, maar altijd tijdens oktober-november. Omdat we nu een jaarkaart hebben, willen we volgend jaar voor het eerst ook tijdens de lente gaan (April / Mei). We willen niet tijdens Spring Break of andere grote vakanties daar zijn in ieder geval.

Zijn er andere WDW kenners die wel eens of vaak rond die periode gaan of zijn gegaan en een goed moment kunnen aanraden?

Mushu
07-09-18, 18:47
Wij zijn al 5 x naar WDW geweest in de laatste 7 jaar, maar altijd tijdens oktober-november. Omdat we nu een jaarkaart hebben, willen we volgend jaar voor het eerst ook tijdens de lente gaan (April / Mei). We willen niet tijdens Spring Break of andere grote vakanties daar zijn in ieder geval.

Zijn er andere WDW kenners die wel eens of vaak rond die periode gaan of zijn gegaan en een goed moment kunnen aanraden?

Ik ben vaker eind april/ begin mei geweest en vind het een fijne periode. Het wordt dan al weer lekker warmer en het is geen piektijd. Ook leuk is het Flower and Garden Festival in Epcot (meestal in de maanden maart, april, mei).

moonlight91
08-09-18, 08:33
Wij zijn ook al enkel keren in mei geweest
ik zelf heb het idee dat het dan iets minder druk is
dan in oktober

moniquekruiningen
14-09-18, 16:36
Is het gek als ik zeg dat de entree-prijzen bij Disney asociaal zijn?

Zolang mensen dat betalen... het is veel geld zeker.
Maar er zijn toch heeeeel veel mensen die het er voor over hebben en tegen kostprijs zullen ze het niet doen. Het zal de komende jaren nog wel duurder worden, want ik meen dat in 2021 het salaris bij WDW met 25% zal stijgen.

Een Floridavakantie kost sowieso veel geld, maar mijn ervaring is inmiddels, dat ik toch echt liever een vakantie in Florida vier, dan voor de helft van het geld in Frankrijk. Afgelopen zomer was tof, in Frankrijk, maar het kan niet meer op tegen Florida. En ja we zijn ook afhankelijk van de dollar koers en vliegen zal de komende jaren wel duurder worden ook. Vanwege de, terechte, milieu maatregelen. Dus de prijzen stijgen, ons geld wordt nog steeds minder waard. Want wat je nu voor €1000 kan kopen kost volgend jaar €1025: het devies is dan ook: geniet er van nu het nog kan.. dat roep ik ieder jaar weer, want wellicht komt er een tijd dat ik het niet meer kan... we gaan over 96 dagen, YES!,

daveytje
19-09-18, 16:56
Volgend jaar voor het eerst naar Orlando :). Nu heb ik wat vragen over Disney world:
1 Ik wil het value Hotel: Sports resort boeken. Iemand ervaringen met het resort en een prettig verblijf gehad?
2 Ik wil via de Engelse website van Disney het hotel boeken in ponden gezien je hier de moviemaker en gratis ontbijt erbij krijgt. Dit is mogelijk toch ondanks dat er staat dat het eigenlijk enkel voor Groot Brittannië en Ierland is?
3 In de parken heb je als je de Quick Dining Service boekt 2 maaitijden (zelfbediening) en 2 snacks per dag. Kun je ook 1 dag 3 maaltijden doen en 1 dag 1 of geen als je die dag niet naar Disney gaat maar naar Universal bijvoorbeeld?
4 Een auto parkeren bij het hotel kost 13$ per dag. Kun je dan wel met de auto gratis parkeren bij de parken of moet je daar ook opnieuw betalen als je niet de bus neemt van het resort?
5 De Magic bands. Zie verschillende kleuren. Kun je kiezen als je aankomt bij het hotel of eerder via de Disney experience of krijg je een vaste kleur die je voor een bepaald bedrag kan wisselen?
6 Schoonmaak: is dit dagelijks? Zie dat er bij de zwembaden gratis handdoeken te halen zijn. Via de receptie of bar neem ik aan?

Annelies131083
21-09-18, 13:31
Volgend jaar voor het eerst naar Orlando :). Nu heb ik wat vragen over Disney world:
1 Ik wil het value Hotel: Sports resort boeken. Iemand ervaringen met het resort en een prettig verblijf gehad?
2 Ik wil via de Engelse website van Disney het hotel boeken in ponden gezien je hier de moviemaker en gratis ontbijt erbij krijgt. Dit is mogelijk toch ondanks dat er staat dat het eigenlijk enkel voor Groot Brittannië en Ierland is?
3 In de parken heb je als je de Quick Dining Service boekt 2 maaitijden (zelfbediening) en 2 snacks per dag. Kun je ook 1 dag 3 maaltijden doen en 1 dag 1 of geen als je die dag niet naar Disney gaat maar naar Universal bijvoorbeeld?
4 Een auto parkeren bij het hotel kost 13$ per dag. Kun je dan wel met de auto gratis parkeren bij de parken of moet je daar ook opnieuw betalen als je niet de bus neemt van het resort?
5 De Magic bands. Zie verschillende kleuren. Kun je kiezen als je aankomt bij het hotel of eerder via de Disney experience of krijg je een vaste kleur die je voor een bepaald bedrag kan wisselen?
6 Schoonmaak: is dit dagelijks? Zie dat er bij de zwembaden gratis handdoeken te halen zijn. Via de receptie of bar neem ik aan?

Wij gaan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando (april), en zaten met min of meer dezelfde vragen :-). Nu hebben wij net ons resort geboekt. Wij zouden ook eerst voor Sports Resort gaan, maar hebben uiteindelijk gekozen voor Pop Century. Die was +/- 120 pond duurder (voor 1 week), maar die heeft een eigen bus + de kamers zijn allemaal vernieuwd en zien er een stuk beter uit. Wij hebben ook geboekt via de UK website van Disney in ponden, en dat ging zonder problemen. Wij hebben free breakfast erbij gekregen. Quick Dining sprak ons niet aan, want lijkt nogal duur voor wat het is.

Op je vragen 4 tot 6 heb ik zelf geen antwoord, maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit.

Misschien nog 1 tip: nadat wij geboekt hebben, kregen we de mededeling dat het 30 dagen zou kunnen duren vooraleer 'mydisneyexperience' actief is. Dat lijkt ons heel lang, en hopelijk gaat het sneller want als wij 30 dagen moeten wachten, dan zijn we al te laat voor de restaurants die je echt 180 dagen vooraf moet reserveren zoals 'be our guest'... Dus dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.

daveytje
22-09-18, 13:02
Wij gaan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando (april), en zaten met min of meer dezelfde vragen :-). Nu hebben wij net ons resort geboekt. Wij zouden ook eerst voor Sports Resort gaan, maar hebben uiteindelijk gekozen voor Pop Century. Die was +/- 120 pond duurder (voor 1 week), maar die heeft een eigen bus + de kamers zijn allemaal vernieuwd en zien er een stuk beter uit.

Oke, dat de kamers wat gedateerd zijn vind ik niet zo erg, zie dat ze er wel goed uitzien op foto's en reacties van anderen.
Heb juist gekozen voor de sports resort omdat daar de bus als eerste stopt van de 3 resorts die hij aandoet. Dus altijd een lege bus :)...

Ik wil voor 2 weken gaan en dan wordt die anderen toch wel een stuk duurder voor een kamer waar je hopelijk niet vaak bent.

Mushu
23-09-18, 11:45
Volgend jaar voor het eerst naar Orlando :). Nu heb ik wat vragen over Disney world:
1 Ik wil het value Hotel: Sports resort boeken. Iemand ervaringen met het resort en een prettig verblijf gehad?
2 Ik wil via de Engelse website van Disney het hotel boeken in ponden gezien je hier de moviemaker en gratis ontbijt erbij krijgt. Dit is mogelijk toch ondanks dat er staat dat het eigenlijk enkel voor Groot Brittannië en Ierland is?
3 In de parken heb je als je de Quick Dining Service boekt 2 maaitijden (zelfbediening) en 2 snacks per dag. Kun je ook 1 dag 3 maaltijden doen en 1 dag 1 of geen als je die dag niet naar Disney gaat maar naar Universal bijvoorbeeld?
4 Een auto parkeren bij het hotel kost 13$ per dag. Kun je dan wel met de auto gratis parkeren bij de parken of moet je daar ook opnieuw betalen als je niet de bus neemt van het resort?
5 De Magic bands. Zie verschillende kleuren. Kun je kiezen als je aankomt bij het hotel of eerder via de Disney experience of krijg je een vaste kleur die je voor een bepaald bedrag kan wisselen?
6 Schoonmaak: is dit dagelijks? Zie dat er bij de zwembaden gratis handdoeken te halen zijn. Via de receptie of bar neem ik aan?

1. Prima resort. Is een Disney vallue dus niet super de luxe maar gewoon goede Disney standaard.
2. Geen probleem. Je kan ook bij de Ierse site boeken, is het in euros.
3. Ja, je kan de credits besteden zoals jij dat wil. Dus alles op 1 dag of verdeeld over je verbleeft. Maakt allemaal niet uit zolang je ze maar tijdens je verblijf besteedt.
4. Betalen bij de parken is gratis voor resort gasten. Volgens mij in 2019 bij de hotels ook nog als je via de uk of ie site boekt (contract was al getekend toen ze de regel veranderde).
5. Via My Disney Experience kan je de magicbands (gratis) aanpassen. Je kan uit een aantal kleuren kiezen en een naam opgeven (die naam staat aan de binnenkant van je band en verschijnt op de computer als je ergens incheckt met je band. Ik kies altijd gewoon mijn eigen naam maar je kan je fantasie de vrije loop laten). Doe je dit niet voor een bepaalde tijd dan krijg je grijze.
6. Is dagelijks. Je boekt gewoon een hotel dus betaal je voor dagelijkse schoonmaak. Bij sommige Disney hotels krijg je tegenwoordig de mogelijkheid om de schoonmaak te weigeren. Je krijgt dan geld terug via een Gift Card. De handdoeken liggen gewoon bij het zwembad (bar of receptie is niet altijd direct bij het zwembad gelegen) of je neemt een handdoek van je kamer mee.

Mushu
23-09-18, 11:49
Oke, dat de kamers wat gedateerd zijn vind ik niet zo erg, zie dat ze er wel goed uitzien op foto's en reacties van anderen.
Heb juist gekozen voor de sports resort omdat daar de bus als eerste stopt van de 3 resorts die hij aandoet. Dus altijd een lege bus :)...

Ik wil voor 2 weken gaan en dan wordt die anderen toch wel een stuk duurder voor een kamer waar je hopelijk niet vaak bent.

En de bus gaat op drukkere tijden alleen naar 1 resort (dus niet langs alle 3), ik had meestal een bus die alleen naar Sports ging. Buiten dat is de busservice prima, ook als je wel langs alle drie de resorts gaat. Ik zou zeker niet meer betalen om een betere busservice bij Pop want het maakt helemaal niets uit. Voor de kamers en/of het thema zou ik het eventueel wel doen.

daveytje
23-09-18, 12:38
Bedankt voor de reacties :)

En het hotel: Disney Coronado Spring Resort? Zie dat ze aan het verbouwen zijn tot en met volgend jaar. Iemand toevallig geweest en veel overlast gehad? Ze zeggen dat je voor 9 uur en na zonsondergang er niets van mag merken.

Mushu
23-09-18, 14:08
Bedankt voor de reacties :)

En het hotel: Disney Coronado Spring Resort? Zie dat ze aan het verbouwen zijn tot en met volgend jaar. Iemand toevallig geweest en veel overlast gehad? Ze zeggen dat je voor 9 uur en na zonsondergang er niets van mag merken.
Daar wordt een heel nieuw gebouw bijgebouwd. Het is echt mega zag ik toen we er langs reden. Volgens mij zijn ze ook de kamers aan het renoveren van het bestaande gedeelte maar ik weet niet hoe ver ze daar mee zijn. Las net dat de grote pool ook gesloten is. Ik vind het verder een heel mooi resort (ben er een paar keer geweest maar voor alle verbouwingen). Over het algemeen is Disney heel goed in verbouwen zonder dat je er echt last van hebt. En waarschijnlijk ben je overdag ook op pad zodat je er helemaal niets van merkt wat geluid betreft. Ik raad je aan om op youtube naar recente filmpjes te zoeken en kijk ook op de disboards: https://www.disboards.com/threads/disneys-coronado-springs-resort-information-questions.3270962/

Roy Reuter
24-09-18, 15:46
Wij hadden in 2016 wel last van de verbouwingen in Coronado Springs en vonden ook de service/personeel daar niet vriendelijk, in vergelijking met French Quarter of Riverside.

daveytje
25-09-18, 12:20
Nog een vraag:
Dit staat bij de veelgestelde vragen op de site:
Q When are the holiday vouchers and other tickets sent out?
A For ticket only bookings, you will receive a printable e-ticket. For hotel and ticket packages and flight inclusive holidays your travel documents are sent out approximately 14-28 days prior to the departure date.

Krijg je als je je hotel en tickets boekt alles online of wordt het per post verstuurd? En wordt het dan ook naar een Nederlands adres verzonden want dat duurt langer dan nationale post?

Mushu
25-09-18, 13:58
Waar heb je geboekt? Als het via Disney uk of ie is en je hebt een hotel er bij dan krijg je bij inchecken (in het hotel) je magic band en daar staat alles op. Je gebruikt helemaal geen fysieke tickets meer. Je krijgt dan per post nog een pakket met info en luggage labels (voor de leuk) ongeveer een week voordat je weggaat. Op My Disney Experience kan je de bestelling terugvinden.

daveytje
25-09-18, 19:16
Waar heb je geboekt? Als het via Disney uk of ie is en je hebt een hotel er bij dan krijg je bij inchecken (in het hotel) je magic band en daar staat alles op. Je gebruikt helemaal geen fysieke tickets meer. Je krijgt dan per post nog een pakket met info en luggage labels (voor de leuk) ongeveer een week voordat je weggaat. Op My Disney Experience kan je de bestelling terugvinden.

Nog niet geboekt. Maar was de q/a aan het doorlezen. Je zou een bonnenboekje krijgen en papieren. Maar dat zijn dus bagagelabels en niets noemenswaardig.
Ik ga via de Disney uk boeken inderdaad.

Mushu
25-09-18, 21:29
Nog niet geboekt. Maar was de q/a aan het doorlezen. Je zou een bonnenboekje krijgen en papieren. Maar dat zijn dus bagagelabels en niets noemenswaardig.
Ik ga via de Disney uk boeken inderdaad.

Je krijgt netjes een mapje met de labels er in, een brief, een info boekje en een soort bonnenboekje (en eventueel een voucher voor je giftcard als die bij de aanbieding zat). Dan in het resort krijg je nog een keer labels (tenminste dat heb ik tot nu toe altijd gehad) en ipv het bonnenboekje een plastic kaartje die je voor de kortingen kan gebruiken. De kortingen (bonnen) zijn voor bij verschillende winkels en restaurants in Disney Springs en wat watersport mogelijkheden in Disney. Heb je niet super veel aan omdat als je zo'n pakket boekt je waarschijnlijk al free dining hebt (al kan dat natuurlijk ook alleen ontbijt of quick service zijn) en tickets met alles er op en er aan. Maar er zitten wel bruikbare dingen tussen hoor.

daveytje
26-09-18, 13:43
Je krijgt netjes een mapje met de labels er in, een brief, een info boekje en een soort bonnenboekje (en eventueel een voucher voor je giftcard als die bij de aanbieding zat). Dan in het resort krijg je nog een keer labels (tenminste dat heb ik tot nu toe altijd gehad) en ipv het bonnenboekje een plastic kaartje die je voor de kortingen kan gebruiken. De kortingen (bonnen) zijn voor bij verschillende winkels en restaurants in Disney Springs en wat watersport mogelijkheden in Disney. Heb je niet super veel aan omdat als je zo'n pakket boekt je waarschijnlijk al free dining hebt (al kan dat natuurlijk ook alleen ontbijt of quick service zijn) en tickets met alles er op en er aan. Maar er zitten wel bruikbare dingen tussen hoor.
AH oke... Dus mocht het niet op tijd met de post aankomen dan is dat geen probleem.

Gebruiken jullie de Disney Magical Express van Orlando (MCO)?

Mushu
26-09-18, 15:06
AH oke... Dus mocht het niet op tijd met de post aankomen dan is dat geen probleem.

Gebruiken jullie de Disney Magical Express van Orlando (MCO)?

Tot nu toe heb ik de papieren altijd op tijd gehad. De Magical Express ook al vaak gebruikt, is ideaal. Je komt al helemaal in de sfeer en na een lange vliegreis is het best lekker als je gereden wordt :).

daveytje
26-09-18, 15:08
Tot nu toe heb ik de papieren altijd op tijd gehad. De Magical Express ook al vaak gebruikt, is ideaal. Je komt al helemaal in de sfeer en na een lange vliegreis is het best lekker als je gereden wordt :).
Ah oke.. Ja je moet vooraf reserveren. Kan dat via de My disney experience?

Mushu
26-09-18, 15:15
Ah oke.. Ja je moet vooraf reserveren. Kan dat via de My disney experience? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bijna nooit gedaan heb. Deze keer hadden we voor de cruise een hotel via Davids Vacation Club (Animal Kingdom Lodge) en heb ik de Magical Express via Davids Vaction Club gereserveerd. Terug gaan we met de huurauto. Andere keren heb ik me gewoon gemeld op MCO bij de Magical Express balie. Maar volgens mij is er wel iets mogelijk via My Disney Experience en anders gewoon op MCO melden (is echt geen enkel probleem).

daveytje
02-10-18, 19:42
He.. wilde Disney conorado spring resort boeken in juni 2019. Volgeboekt.. tenminste hij komt niet voor in de opties. Balen..

Zit nu te kijken tussen carribean Beach en french quarter. Wat raden jullie aan? De laatste lijkt nieuwe en betere recensies te hebben.

Mushu
02-10-18, 22:27
He.. wilde Disney conorado spring resort boeken in juni 2019. Volgeboekt.. tenminste hij komt niet voor in de opties. Balen..

Zit nu te kijken tussen carribean Beach en french quarter. Wat raden jullie aan? De laatste lijkt nieuwe en betere recensies te hebben.

Caribbean Beach. Maar ik ben niet zo'n fan van French Quarter, is wat kleiner dan de andere resorts en dat vinden de meeste mensen hier op het forum juist een voordeel. Ik vind dat er meer is op de grotere resorts en de sfeer van Caribbean Beach vind ik leuker. Er wordt nog wel gebouwd in juni 2019 maar daar zal je weinig last van ondervinden. De receptie, foodcourt en het restaurant zijn net helemaal verbouwd en staan op het punt om geopend te worden.

daveytje
03-10-18, 20:03
Vandaag geboekt voor 2 weken in caribbean Beach :).

Mushu
03-10-18, 21:00
Top! Ik heb net weer een fantastische vakantie achter de rug in Disney. Zit nu op het vliegveld van Orlando plannen te bedenken voor de volgende keer :)

daveytje
04-10-18, 20:55
En mijn reservering al kunnen linken in de app :). Magic bands kleuren al gereserveerd. :)

Mushu
04-10-18, 22:04
En het grote voordeel van in een Disney resort verblijven is dat je geen problemen hebt met fastpasses! Ik ben deze vakantie 3x in Flight of Passage geweest met fastpass. Slinky dog 1x (had ik ook maar 1x gereserveerd) en ook genoten van alle "oudere" attracties met fastpass. Ik doe niet aan lange wachttijden :)

laredo
01-11-18, 09:49
Via aanbiedingensite nl.pepper.com kwam ik dit tegen, weet niet of het hier al bekend is? Gratis Dining plan bij je vakantie in Disney world Orlando

Leuke aanbieding die maar weinig mensen weten te vinden. Eigenlijk alleen bedoeld voor mensen uit Ierland en Engeland, maar werkt ook perfect voor pepperende Nederlanders. Aanbieding loopt tot 6 november, grote kans dat er dan weer een nieuwe voor in de plaats komt.

Boek je vakantie naar Disney world via de officiele Disney website van de UK (dus niet USA) en zet rechtsboven de lokatie op Ireland. Plots krijg je een aanbieding die zelfs de amerikanen nergens zullen vinden. Bij je verblijf in een goedkoop hotel krijg je gratis ontbijt, boek je een moderate hotel krijg je zelfs een compleet Dining plan gratis.

Verder krijg je op deze manier ook nog gratis "memory maker", een dienst die normaal 199 dollar kost.

Uiteraard is Disney world een duur grapje, maar hierdoor scheelt het minimaal honderden euro's. Zelf hebben we 10 dagen geboekt in een moderate hotel met pretpark tickets, gratis dining plan en memory maker voor 2800 euro (voor 2 personen). Via de Amerikaanse website was dit pakket ruim 1000 euro duurder. Link http://www.disneyholidays.ie/walt-disney-world/

Mushu
01-11-18, 13:56
Meerdere forumleden maken al jaren gebruik van deze aanbieding. Ik ook! Tegenwoordig ook te verkrijgen via attractiontickets ierland en uk.
Amerikanen kunnen hier geen gebruik van maken net als dat wij geen gebruik kunnen maken van de bijvoorbeeld de Canadese aanbiedingen. Let wel op dat de Disney tegenwoordig snel van uk/ie naar de Europese site springt. En die heeft weer heel andere aanbiedingen.
Ook zit meestal niet het reguliere diningplan bij de moderate resort maar het quickservice. Je kan wel upgraden natuurlijk. En als je echt op tijd boekt, krijg je er ook een $200 giftcard bij.
Voor mensen die graag (wat langer) in een Disney resort willen verblijven is dit inderdaad vaak een goede aanbieding.

Jeli Jafra
19-03-19, 09:49
Was even aan het kijken voor de openingstijden en magic hours in de periode dat ik er ben.
Als ik kijk voor AK zie ik op de website( https://disneyworld.disney.go.com/en-eu/calendars/five-day/2019-04-20/ ) dat er op zondag 21 april extra magic hours zijn maar als ik via de app kijk is dat niet zo maar zijn ze op maandag. Is trouwens gewoon de officiële Disney World app. Wat is verstandig om aan te houden?

Als ik iets verder zoek lijkt het wel alsof het via de website niet klopt. Lees bv dat AK meestal op zaterdag en maandag MH heeft.

laredo
19-03-19, 15:35
Zondag 21 april is het eerste paasdag. Tweede paasdag is dan (uiteraard ;-))de dag erna maar kennen ze niet in Amerika. Wat nu de juiste data is durf ik niet te zeggen. Misschien Disney even een berichtje sturen?

Jeli Jafra
19-03-19, 15:58
De hele planning loopt een dag verkeerd, niet alleen met pasen.

Mave
19-03-19, 22:09
Goede vraag...ik had zelf geboekt voor AK maandag 26 Augustus omdat er geen EMH waren in de ochtend. Nu zag ik tot mijn verbazing dat er op de crowd calender van undercover tourist wel ineens EMH stonden in de ochtend. Ik wilde al van dag veranderen maar dat zou me weer geld gaan kosten. Welke dag zijn er nou EMH? Zondag of maandag...ik ben benieuwd!

Paul76
20-03-19, 09:27
Als ik kijk op de maandkalender van WDW zie ik dat elke zaterdag en maandag EMH zijn in AK.

Jeli Jafra
20-03-19, 09:53
Dus hierdoor heb je een verkeerde boeking gedaan? Je wilde graag zonder EMH toch?
De maandkalender komt wel overeen met de andere websites maar de 5 dagen planner klopt niet.

Was trouwens ook even naar de crowdcalender van undercovertourist en touringplans.com aan het kijken maar die zeggen nog wel eens wat verschillend. Mooi puzzle blijft het zo om het beste er uit te halen.

Mattie
20-03-19, 13:33
Anders mail/bel je toch even naar Disney (USA)? Dan weet je het 100% zeker!

Mave
20-03-19, 16:06
Hebben we dus gewoon pech! Hopelijk kan ik FOP kiezen met een fast pass maar anders gaan we gewoon weer 2 uur in de rij staan :rolleyes:.

Mave
26-04-19, 09:12
Vandaag toch besloten om voor een extra dag Disney te gaan:D. Omboeken voor een andere dag kon uiteindelijk wel bij attractionsdirect.de maar dat koste ongeveer €80. Dus nu uitzoeken welk park het gaat worden, we zijn in alle 3 nog niet geweest maar denken aan MK.