PDA

Bekijk Volledige Versie : Timeshare "kopen"



floridajunkie
11-03-09, 23:37
Ik heb wel eens gehoord van zogenaamde timeshare huizen. Dat wil zeggen een aantal weken per jaar dat je gegarandeerd in een huis kan zitten. Ik ben dit zelf van plan om te doen. Zijn er mensen op dit forum die daar ervaring mee hebben ? En hoe werkt dit precies ?

Teleton
12-03-09, 10:06
Ik heb wel eens gehoord van zogenaamde timeshare huizen. Ik ben dit zelf van plan om te doen. En hoe werkt dit precies ?

'k zou eens even googlen op "timeshare". Daar zijn namelijk ook erg leerzame fora voor waar je de ervaringen van voor- maar vooral ook van tegenstanders vindt. Neem goed de tijd om het timesharesyteem en de kosten grondig te bestuderen. Zelf houden we lekker onze handen vrij, kunnen gaan en staan waar we willen en zitten nergens aan vast. Toch zijn er mensen die dit een perfect systeem vinden, wie weet ben jij er een van... Goed om te weten dat er een lucratieve industrie die timeshares van spijtoptanten koopt. Maak je borst maar nat en succes met de beslissing!

Misschien zinvol om het topic over de Disney Vacation Club (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1339&highlight=Disney+Vacation+Club)op dit forum te lezen.

knaapje
12-03-09, 11:36
Ik heb er nog nooit iets positiefs over gelezen, alleen negatief en van mensen die er spijt van hadden en die het een hoop geld kostte.
Weet waar je aan begint en denk er vijfentwintig keer over na.

Succes,
Knaapje

mattrob
12-03-09, 12:22
Ik heb mezelf nog vorig jaar flink verdiept in het Disney Vacation Club timeshare model. Ook dat is timeshare en daar zijn zeker positieve verhalen over. Dus om nou bij voorbaat te zeggen dat het nooit kan werken, is misschien wat te. Er zijn meer voorbeelden hiervan, bijvoorbeeld Hapimag, die goed aangeschreven staan.

Maar het belangrijkste, zoals Teleton ook al aangeeft, is je heel goed verdiepen hierin. Daar is dit forum waarschijnlijk niet de beste plek voor, omdat kennis op andere fora waarschijnlijk veel beter is. Er is hier volgens mij wel een discussie op het forum geweest over de DVC. Dus wellicht kan je daar eens kijken.

Wij hebben, ondanks de gunstige dollar op dat moment (was ook een serieuze overweging daardoor) toch niet hiervoor gekozen. Maar ik heb me overal goed ingelezen en alles tot in de details bekeken. Ik vond het uiteindelijk niet aantrekkelijk.

Succes

escalade
18-03-09, 08:10
Gewoon niet doen, heb er teveel narigheid over gehoord en waar het rookt is vuur.

Waarom geen appartementje b.v. in Maimi kopen, het is echt niet duur op dit moment en eventueel proberen door te verhuren, op het moment dat je in Nederland verblijft.

Er zijn nederlandse makelaars die je op weg kunnen helpen, ook wat verhuur betreft.

fitnessmouse
18-03-09, 10:27
Ik ben serieus al een aantal jaar bezig met me te verdiepen in óf een Disney Vacation Club timeshare of het aanschaffen van een villa. Het blijft lonken....
Maar hoe vaak ik ook de nummertjes optel en aftrek, ook al zou ik 3 of 4 keer per jaar naar Florida op vakantie gaan, het blijft goedkoper om elke keer een villa te huren en je hebt veel meer vrijheid.

fatma30
18-03-09, 13:44
Je dient voor jezelf heel goed na te gaan wat nu exact je voordeel is. Zet duidelijk de voor en nadelen op een rij. Denk eraan dat jij specifieke wensen hebt en ook moet hebben wil dit een voordeel zijn. Persoonlijk(!) is het voor mij niet van belang om dit te doen omdat we slechts 1 a 2 x per jaar naar Florida gaan. We reizen b.v. ook nog naar het westen van de USA en maken trips door Europa. De kosten van een timeshare wegen hier niet tegen op. Een goede kennis heeft wel een timeshare gedaan maar is er na 3 jaar uitgestapt. (Dit met veel moeite) Uiteindelijk moest hij toegeven dat het "overall" te duur was geweest.
Nogmaals het is een persoonlijke keuze. Het pakt niet voor iedereen evengoed uit.
Fatma

ekkie50
18-03-09, 19:26
Wat misschien ook kan meespelen is het feit dat je dan steeds in hetzelfde huis zit, wat op den duur wellicht niet meer zo leuk is. Ikzelf hou er juist van om elk jaar een villa te huren in een ander deel van het gebied rond Kissimmee. En let's face it, voor 400-450 euro per week doe ik dat lachend. (Kan natuurlijk ook aan het lekkere weer liggen).

mattrob
18-03-09, 19:34
De overweging om steeds 'ergens anders' heen te gaan, zelfs naar andere wereld-delen, hoeft niet te betekenen dat time-share niets voor je is. Met DVC kan je de 'punten' die je jaarlijks krijgt ook gebruiken voor time-shares over de hele wereld, middels een samenwerking. Van een appartement in Aspen tot een luxe overnachting in een safari-kamp in Afrika, etc etc. Dus je moet zeker naar meer kijken dan alleen 'ik wil ook wel eens ergens anders heen'. Ik heb van genoeg DVC members gehoord, die niet eens meer in hun eigen Resort kwamen.

bertvlug
19-03-09, 12:05
Beste Floridajunkie,

Voor velen blijkt de kreet "Timeshare" toch een beladen woord, zo ook voor ons, maar dat het anders kan lopen zal ik je proberen uit te leggen.

Ik kom al zo'n 25 jaar in Amerika, waarvan velen keren in Florida, eerst alleen, daarna met mijn echtgenote en kinderen en sinds kort (de kinderen zijn volwassen) weer met zijn tweeën.

2 Jaar geleden moesten mijn vrouw en ik voor een concert (Alan Jackson :-P) in Orlando zijn en waren we op zoek naar een slaapplaats voor een aantal nachten. We waren in de buurt van de Disney parken aan het zoeken, maar alles was vol omdat er een Halloween weekend was. Op een gegeven moment waren we weer bij een balie aan het vragen of er plek was (en kregen dus weer nee te horen) en werden aangesproken door een jonge dame die ons vroeg of we niet in "haar" complex een paar dagen wilden verblijven. Achter haar hingen een aantal flatscreens die beelden van het park vertoonden en dat zag er zeer exclusief uit.
Wat moet dat wel niet kosten vroeg ik haar (zag er erg duur uit), ze zei dat ze ons mocht uitnodigen voor 3 overnachtingen voor maar $ 45.00 per dag !!! (voor jouw info, een gewone overnachting kost ergens tussen de $ 200.00 en $ 300.00 afhankelijk van het aantal personen en de ruimtes).
OK zeg ik, maar wat moet ik daar voor doen (ben natuurlijk niet helemaal "gek"), wel het enige wat u hoeft te doen is een "Timeshare" bijeenkomst bijwonen, inclusief een ontbijbuffet, en het was een verplichting als we niet zouden gaan moesten we alsnog het "volledige" bedrag betalen.

Omdat wij beiden geen zin meer hadden om verder te zoeken hebben we toegestemd en afgesproken dat we het "praatje" wel zouden bijwonen en daarna weer zo snel mogelijk naar één van de 5 ;);) zwembaden zouden gaan.

De jonge dame schreef dus de "uitnodiging" uit en gaf aan de bewaking door dat wij onderweg waren. Vervolgens kwamen we in dit park terecht:

http://mystic-dunes-resort.com/

Zoals je ziet erg lux, een Jacuzi op de slaapkamer, uitzicht (in ons geval)op het kasteel van Disney vanaf het balkon. Uiteindelijk op dag twee naar het "praatje" geweest, we hebben een rondleiding gehad door het park, veel te horen gekregen en toen was het tijd om over "de kosten" en "mogelijkheden" te gaan praten. (let wel we hadden afgesproken om zo snel mogelijk nee [-X te zeggen en weer naar het zwembad te gaan).

Nu had ik altijd gedacht dat "Timeshare" een vaste we(e)k(en) op een vaste plek was/is, dat is in dit geval niet zo, je kan je weken "inruilen" bij een organisatie, zie hier de website:

http://www.intervalworld.com/web/cs?a=5

En daarvoor "ergens anders op de wereld" (zoek maar eens op de website) een ander aangesloten park uitzoeken om je weken door te brengen.
Als je eens geen gebruik daarvan wilt maken, kan je je weken maximaal 3 jaar "in deposit" zetten, m.a.w. sparen voor een langere vakantie. Afhankelijk van het aantal "sterren" wat een ander park heeft kan er nog wel een extra bedrag voor verblijf gevraagd worden.

Met name deze laatste mogelijkheden (uitwisselen) maakte het voor ons aantrekkelijk om hier toch eens goed over na te gaan denken, er zijn vele plekken op deze aarde waar we nog steeds eens een keer naartoe willen (bv Hawaï, Australie en Nieuw Zeeland, maar kijk nogmaals maar eens op de site er zijn vele excotische plekken mogelijk) en hiermee zouden we toch in een paar luxe resorts kunnen gaan verblijven.

Je snapt het misschien al, we hebben uiteindelijk toch "ja" gezegd, met dien verstande dat we ervoor gekozen hebben om twee weken om het jaar te kopen (dus één jaar wel, het volgende jaar niet). Aankomende mei gaan we voor het eerst gebruik hiervan maken, we hebben gekozen voor ons "eigen Resort" om eens te kijken hoe de behandeling is.

Nu zul je je afvragen of dit veel kost, het antwoord is JA, het is echt wel veel geld, maar je krijgt daar de nodige "luxe" voor terug, jarenlang hebben wij in de wat "goedkopere motels" overnacht en we kunnen ons nu meer veroorloven dan enkele jaren geleden. Mocht het uiteindelijk toch "niets"" zijn, dan zullen we de boel wellicht wel weer verkopen (kijk overigens maar eens op internet wat er aan "Timeshare" te koop aangeboden wordt, dat is echt wel veel !!). Wellicht nemen we een grote gok en "verliezen" we erop als we moeten verkopen, maar ik zeg maar zo, soms moet je een risico nemen om bepaalde dingen uit te proberen, als je zelf nooit "Timeshare" bezit hebt gehad, is het (volgens mij) moeilijk om daar over te oordelen. Als deze "Timeshare" dezelfde zou zijn geweest als dat ons in al die jaren aangeboden is geweest (een vaste periode op een vaste plek) dan hadden wij dit echt nooit gedaan, met name het feit dat we deze "Timeshare" flexibel kunnen gebruiken is het belangrijkste argument geweest om dit te doen.

Hopelijk heb ik jouw vraag(en) hiermee beantwoord en tevens ben ik ook benieuwd of er nog meer Floridaforum leden zijn die bekend zijn met "Mystic Dunes" en ik zou ook graag hun ervaringen van dit Resort willen horen.

Groet,
Bert Vlug

Teleton
19-03-09, 16:43
Aankomende mei gaan we voor het eerst gebruik hiervan maken, we hebben gekozen voor ons "eigen Resort" om eens te kijken hoe de behandeling is.

Dit is een heldere uitleg met goede argumenten waar een lezer iets aan heeft. De enige manier waarop we elkaar als forumleden kunnen helpen is door elkaar te informeren. Compliment voor de obejctieve manier waarop je jouw beweegredenen beschrijft.

Wij hebben het timeshareprincipe zelf ook grondig bestudeerd en hebben zelfs kennissen die er net zo tegen aan kijken als jij. Ik kan melden dat zij al jaren enthousiast en tevreden deelnemen aan een timeshareproject. Het is zeker niet al kommer en kwel, je moet je beslissing alleen wel goed overwogen nemen. Zelf maken wij andere keuzes, maar dat is beslist geen reden om timesharedeelnemers te veroordelen.

Het resort Mystic Dunes ziet er prachtig uit, we kennen het ook van het voorbij rijden over de Old Lake Wilson. Veel plezier met de eerste kennismaking in mei en mag ik misschien een vriendelijk verzoek doen om het forum je bevindingen te laten weten?

pascalbrouwers
19-03-09, 17:41
Een neef van mij doet dit al bijna 20 jaar, in de buurt van Seaworld.
En zij vinden het nog steeds een prima systeem.
Afgelopen jaar hebben ze de kinderen voor het eerst alleen laten gaan.

Ik vind disney vacation club interessant, maar duuuur

Pascal

Hans Welbergen
19-03-09, 18:23
Ik woon in Florida en ben happy met mijn Marriott Timeshare (In Palm Beach). Direkt aan het strand en ik breng mijn boot om te vissen.
Als je daar een appt wil kopen aan zee kost je dat zelf in deze tijd minimaal 700 duizend voor een vergelijkbaar appartement . Kopen en verhuren zoals gesuggereerd loppt op niets uit want je hebt leegstand en hoge management kosten. Koop wel van een gerenommeerde internationale company zoals Marriott,Hilton,Sheraton en Disney. Je bent flexibel in het uitwisselen van je timeshare met andere projecten (Interval International) of je gebruikt de punten voor hotels en vliegreizen. Ik zie altijd uit naar mijn "verplichte" vakantieweken anders blijf ik maar doorwerken hier in Orlando

bertvlug
19-03-09, 18:39
Beste Teleton,

Bedankt voor je compliment, ik zal jou (en natuurlijk de overige Forumleden) op de hoogte houden hoe "alles" gegaan is in mei.

disney-golf
20-03-09, 02:52
@bertvlug,

Van het timeshare gebeuren in mystic dunes weet ik niets af.
Wel ken ik Mystic dunes van het golf gebeuren en kan ik meespreken van het onderhoud van het gehele complex. Gewoonweg perfect!
Omdat een condo niets voor ons is heb ik een villa gekocht aan de rand van de golfcourse.
Voor mij de beste buurt van Kissimmee maar dat zal je zelf wel ondervinden...=D>
P.S. misschien tot in mei want dan zijn we er zelf ook!