PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema cvr: Orlando - Keys - Orlando



cvr
09-03-09, 10:02
Tijdens de meivakantie zijn wij 2 weken in Orlando. In de 2e week hebben we het plan om van zondag tot woensdag het zuiden van Florida te bekijken, inclusief de keys.

De globale route zou er ongeveer als volgt uitzien:

* zondag 3 mei Orlando - Fort Myers/Cape Coral
* maandag 4 mei Fort Myers - Key West
* dinsdag 5 mei Key West - Miami
* woensdag 6 mei Miami - Orlando

Ik heb al veel tips gezien op dit forum maar zit nog met de volgende vragen:

* Waar is het leukste om te overnachten in de buurt van Fort Myers/Cape Coral
* Op de 2e dag willen we een airboat trip doen. Welke is de beste en heeft de meeste "value for money"?
* Waar overnachten in Miami?
* Wat is leuk in Miami en waar moeten we juist NIET zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Marco Stern
09-03-09, 11:12
De trip Fort Myers - Keys in 1 dag is echt veel te lang. Je bent dan een hele dag aan het rijden voordat je in Key West bent. Als ik jou was, zou ik of Miami of de Keys overslaan als je niet extra dagen hebt. Wat Fort Myers betreft, je zou eventueel kunnen overnachten op Sanibel Island. Een airboat tour kan je vanaf Everglades City doen, op de route richting Miami/Keys. Overnachten in Miami natuurlijk aan de beach! Vergeet vooral niet de rich & famous sightseeing tour te doen.

robisjo
09-03-09, 11:34
Of overnachten in Key Largo ipv Key West, scheelt zo'n 2,5 uur reizen richting Key West.

Ik weet niet of het te doen is van Fort Myers naar Miami inclusief stop in de Everglades.

Sanibel Island is inderdaad perfect, maar wel wat duurder qua accomodatie. Wij slapen altijd in de Country Inn & Suites Sanibel Gateway (http://www.countryinns.com/hotels/flsanibe). Dit hotel ligt letterlijk bij de ingang naar Sanibel Island. Heerlijk knus hotel met een goed ontbijt en ruime kamers.

In de Everglades zijn wij naar Gatorpark (http://www.gatorpark.com/)geweest, je hebt hier een combi van een airboattoer en een wildlifeshow. In de diverse boekjes zitten kortingsbonnen, maar ook online kan je een kortingsbon printen. Wij vinden het hier prima, maar hebben nog geen ervaring met andere maatschappijen.

Miami hebben we nog niet ontdekt en kan ik dus niets over vertellen, maar inderdaad lijkt me de beach het beste.

Groetjes,
Bianca

cvr
10-03-09, 06:55
De Keys overslaan is niet echt een optie want dat is het belangrijkste doel van deze trip. Misschien kunnen we op dag 1 doorrijden tot de Everglades en daar overnachten? Miami is niet echt noodzakelijk maar ik heb in andere posts gelezen dat de trip Keys - Orlando veel te lang is voor 1 dag. Vandaar de stop/overnachting in Miami.

robisjo
10-03-09, 07:52
De Keys overslaan is niet echt een optie want dat is het belangrijkste doel van deze trip.

Je kan er altijd voor kiezen om richting de Keys te rijden en op de dag zelf te bepalen of je door rijdt tot aan Key West of op een van de eerdere Keys stopt om te overnachten. Het is wel te doen, maar het is veel rijden. Vanaf Key Largo (eerste Key) naar Key West is 2,5 uur. Dit heb je dan 2 keer. Kan je niet een dag extra in dit gebied doorbrengen. Dan overnacht je bijvoorbeeld (dat doen wij namelijk) in Key Largo en ga je op 1 dag heen en weer naar Key West. En dan op donderdags weer naar Orlando ipv woensdag. Of je rijdt door naar Key West en blijft daar een extra dag, dan is het ook nog te overzien. Je zit gelukkig niet in het weekend dus zijn er genoeg hotels beschikbaar om op de gok te gaan en kun je op het allerlaatste moment beslissen wat je wil doen.

Succes

Groetjes,

Bianca

dennis_diana
10-03-09, 10:24
ik begrijp dat de reis op zich al vast staat? Want anders zou je er voor kunnen kiezen om via Miami weer terug te vliegen...... scheelt je een reisdag! (de rit miami-orlando)

cvr
11-03-09, 22:54
Yep de reis staat vast, we komen aan op zaterdag de 25e april en vertrekken op vrijdag de 8e en beiden via Orlando airport.

Het zal voornamelijk Disney worden en een keer naar Daytona. Omdat we graag een airboat tocht willen doen en de keys willen zien hebben we deze trip in gedachten maar eerlijk gezegd vinden we 4 dagen al erg lang... Heb zelfs nog even naar vliegen gekeken maar dat is veel te duur (voor ons)...

Nog ff een ander idee:

* zondagochtend Orlando - Key West
* maandagavond Key West - Key Largo
* dinsdagavond Key West - Naples
* woensdagochtend via Everglades terug naar Orlando

Ik realiseer me dat we dan 1 erg lange stretch op zondag hebben. Als we vroeg vertrekken komen we laat in de middag aan en op maandagavond tuffen we op het gemakkie naar Key Largo.

Wat vinden jullie hiervan?

robisjo
12-03-09, 08:19
* zondagochtend Orlando - Key West
* maandagavond Key West - Key Largo
* dinsdagavond Key West - Naples
* woensdagochtend via Everglades terug naar Orlando
Wat vinden jullie hiervan?

Ga je maandagavond weer terug naar Key West of overnacht je in Key Largo. Ik zou dan in ieder geval op dinsdag onderweg naar Naples stoppen in de Everglades en dan vanaf Naples doorrijden naar Orlando en niet eerst terug gaan.