PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW met (kleine) kinderen



flubberke
20-02-07, 01:20
Wij gaan in september voor het eerst naar disneyworld met onze zoon die dan 3 jaar en 2 maanden zal zijn.
is er iemand van jullie die weet op wat ze zich baseren bij disney om de leeftijd te bepalen, of word er niet nauw naar gekeken, mijn ervaring in parijs is dat onze dochter toen ze 3,5 was nog altijd gratis mee naar binnen kon "gesmokkeld" worden.
't is toch algauw zo'n 250 euro uitgespaard.
heeft er hier iemand ervaring mee?
greets Flubberke.

Michael66
20-02-07, 05:46
Als\ ie niet al te groot is en nog niet al teveel praat ("ik ben al drie hoor") .... Ik zou me gewoon van de domme houden en als iemand iets vraagt gewoon zeggen dat 'ie "volgende week drie jaar wordt". En geen paspoort bij je hebben natuurlijk. Werkte in ons geval altijd.

calypso
20-02-07, 07:50
Zou de tip van Michael66 op volgen. denk niet dat ze zullen zien dat tie net 2 maanden ouder is, zolang die zelf er niks over zegt :-)

mickmak
20-02-07, 09:56
De laatste keer dat we gingen was onze zoon ook 3 jaar en 2 maanden. Hij is altijd aan de kleine kant geweest maar ik durfde het risico in Disney toch niet aan. Waarschijnlijk was het wel gelukt maar ik zag op tegen de stress bij de ingang 10 dagen lang + hoppen. Heb dus gewoon een ticket voor hem gekocht.
Wel is hij zonder betalen naar Seaworld gegaan. We besloten toch een dagje Seaworld te doen en ik dacht we zeggen dat hij nog net geen 3 is. Mijn man was het er niet zo mee eens maar vooruit. Ik zei aan de kassa. Hij wordt volgende week 3 jaar, moet hij een ticket en de man zei nee. Prima dacht ik. Toen we bij de ingang kwamen vroeg de vrouw aan mijn man, hoe oud is hij?
Die zei toen 2,5 en ik zag haar kijken maar zei verder niks.

Jackie

marisca
20-02-07, 09:57
zo hebben we dat ook op zijn hollands eens gedaan bij lopende buffetten hihi, helaas trappen ze er nu en vorig jaar ook niet meer in .
Bij pondarosa kunnen kinderen t/m 4 jaar gratis mee eten.
Vandaar en hij is dit jaar als we gaan al weer 8 jaar dus dat gaat niet meer lukken hahahaha.
Ach wat kost een kinder menu?
gr maris

RoyFamily
20-02-07, 21:41
Maar nu de volgende vraag:
Dit jaar zijn mijn kids nog 9 jaar dus kan ik profiteren van de goedkopere Disney tarieven. Stel ik ga volgend jaar weer en koop hier alvast via een internet aanbieder wederom de goedkopere Disney tickets (voor kids t/m 9 jaar). Ze zijn dan echter al 10, maar tegen welke controles loop ik dan aan in het park? Ik heb immers de tickets al.
Is er iemand die hier iets over kan zeggen?

Groet,
Alain

calypso
18-06-07, 14:59
Weet niet of dit al gepost is maar vond het in ieder geval nog niet;

Bron ;wdwmagic.com (http://www.wdwmagic.com/around.htm)

15 June 2007: Free refills on child beverages at table service locations
LAKE BUENA VISTA, Fla. -- Just in time for summer, Walt Disney World Resort has enhanced the value of kids' meals in table service restaurants by introducing free refills on child beverages -- including juices, milk, bottled water, and soda -- for guests nine years and under. The refill policy, which is offered at more than three dozen table service restaurants in the Disney parks and resorts, does not apply to specialty drinks that typically are not included with the kids' meals.

----
Net op tijd voor de zomer; Walt Disney Resort heeft voor alle value meals bij tafel service restaurants nu kostenloze refills van frisdrank - inclusief Orange juice, melk, flesjes water en soda's - voor alle kinderen onder 9 jaar. Dit geld trouwens niet voor specialy drinks welke niet typisch bij een kinder menu zitten.

Sjelsa
20-06-07, 00:57
Dat is mooi nieuws! Onze dochter is 9 jaar dus die kan tekeer gaan ;-) Zou je dat eigenlijk moeten bewijzen?
Groetjes Sandra

FrankS
20-06-07, 11:02
Disney kennende niet. Veel regels worden niet enforced, maar gaan ze uit van de goede wil en bedoeling van de gast. Dat er dan af en toe een (Nederlandse...) gast is die daarvan profiteert nemen ze op de koop toe. Beter dan iemand ten onrechte beschuldigen van bedrog, want dat is zéér slechte publiciteit voor Disney.

Minervi
01-07-08, 00:24
Ik denk bv. aan Turtle Talk With Crush in Epcot, of Festival of the Lion King in Animal Kingdom.

Zijn dat attracties met veel Engelse tekst, waar je kinderen de hele tijd "mamaaaa, wat zeggen ze?" of "mamaaaa, wat gebeurt er nuuuuu?" zitten te roepen? Of valt dat allemaal wel mee?

Dankje!

Petra/VS
01-07-08, 02:41
De Lion King hebben wij nooit gedaan, maar Turtle Talk with Crush is wel helemaal in het Engels natuurlijk. "Crush" praat met de kinderen, die er zitten. Hij ziet ze, want hij noemt ze bijvoorbeeld "dude with the blue shell" of "dudette with the pink shell" (t-shirt). Het is hilarisch, maar ik denk, dat de humor ervan iemand, die geen Engels spreekt, helemaal zou ontgaan.

Teleton
01-07-08, 09:31
Festival of the Lion King in Animal Kingdom.

Nauwelijks gesproken tekst, wel vrijwel alle liedjes uit de film en musical. Geschikt voor kinderen van alle leeftijden door de kleuren, de muziek en de acrobatiek. Als je de show 10 keer hebt gezien, ontdek je nog "nieuwe" elementen. Vergeet niet dat in Disney veel communicatie visueel verloopt, juist vanwege de vele internationale bezoekers.

Dit geldt voor de meeste shows. Nemo heeft bijvoorbeeld vrij veel "verhaal" maar zeker als het kind de film gezien heeft, is het prima te volgen. No worries.......[-X

Crush is inderdaad interactief waardoor het lastig te volgen is als je de taal niet spreekt.

Michael66
01-07-08, 10:47
Mijn zoon (toen 7,5 jaar oud) vond Crush helemaal niet leuk. Wel mooi, maar niet te verstaan, daardoor voor 5 minuten leuk en daarna niet meer. Is ook bijna volledig op de grapjes gericht, en als je die niet verstaat ...
Hetzelfde geldt voor voor de Comedy Room waar Mike Wazovski uit Monsters Inc. grappen staat te maken.

De show van de Lion King is veel meer visueel gericht en daardoor toegankelijker als je de taal niet spreekt. Dat geldt in mijn ogen ook voor andere shows als The beauty & The beast en zo. Mijn zoon heeft daar in ieder geval van genoten.

CorrineJ
01-07-08, 11:39
De ervaring die Michael beschrijft hadden wij ook met onze meiden
(8 en 6).

Turtle talk with Crush vonden ze inderdaad niet zo leuk omdat ze het niet konden verstaan. Ze vonden Crush wel leuk maar dat duurde maar even.

De shows/musicals als: The Lion King, Nemo, Beauty and the Beast en The Little Mermaid vonden ze wel heel leuk. Omdat ze de films kennen wisten ze al waar het verhaal over ging dus hoefden ze alleen maar te kijken en te luisteren naar de liedjes.

Zo mochten onze meiden ook mee dansen met de High School Musical show. Maar de eerste keer durfden ze dat niet omdat ze geen engels konden.
Maar onze jongste dochter is een enorme fan van High School Musical dus het leek ons wel leuk als ze een keer mee kon dansen.
We hadden haar toen geleerd hoe ze haar naam kon zeggen en dat ze uit Nederland kwam. En de volgende keer dat we stonden te kijken, we hadden de show de 1e keer maar half gezien, werd ze weer uitgekozen en is ze wel meegegaan. Na het dansen kwam ze helemaal stralend terug en was ze heel blij dat ze het toch gedaan had.

Dus soms kun je ze wel een beetje helpen, maar dat lukt bij Turtle talk haast niet want je kunt het niet zo snel vertalen.

Groetjes,

Corrine

Saskiac1977
02-07-08, 07:52
Mijn zoontje van 4 had niet zo`n problemen met het engels...maar ik denk dat een kind van 4 toch nog niet zo verbaal is ingesteld dan een kind van 6 of ouder...kinderen van 4 kijken toch naar het geheel denk ik.....

petrajessy
02-07-08, 19:03
Ik had voor de vakantie nog een keer Nemo met ze gekeken en ze vonden de Nemo show helemaal geweldig. Dat z ehet niet konden verstaan maakte echt niet uit want er was zoveel te zien en het verhaal lag nog vers in het geheugen.

Michael66
02-07-08, 19:07
kinderen van 4 kijken toch naar het geheel denk ik.....Da's een hele goeie. Zet ze voor een aquarium en ze vermaken zich goed. Heet dat "aquarium" toevallig Crush Turtle Talk dan maakt ze dat vaak niet zoveel uit. Het blijft een aquarium. En da's MOOOOOI!!!! Vind ik zelf eigenlijk ook ... :-s

Saskiac1977
03-07-08, 07:37
Precies...en mijn zoontje vond, ondanks dat hij er nix van kon verstaan, de manier waarop crush praatte erg vermakelijk..hij heeft de halve vakantie...DUDE geroepen.
En ook het moment dat ie tegen het glas aan zwemt zeg maar...helemaal schateren!!!!!!

vanderlinden48
03-07-08, 10:47
Mijn kinderen van 7 en 10 jaar vonden inderdaad crush en monster inc niet zo erg leuk vanwege de taal barriere. De shows zijn echter een heel ander verhaal. Die vonden ze geweldig!

Groeten wendy

Chanti
08-03-09, 21:00
Zelf ben ik al een aantal keer in Disney world geweest. Eerlijk is eerlijk, de laatste keer is alweer bijna 10 jaar geleden (ik word oud *grijns*) maar ik ben nog nooit met kleine kinderen naar Disney geweest. Dit jaar in December gaan we met onze dochter die dan nog net geen 3 is (eind februari 2010 wordt ze drie)

Nu moet ik zeggen dat het me een beetje tegen valt hoeveel attracties voor 42 inch and up zijn. Ook attracties waarvan ik het eigenlijk niet helemaal verwachtte.

Hoe zijn de ervaringen met kleintjes in disneyworld? Ik ga er van uit dat er meer dan genoeg te doen is hoor. Ook dingen die leuk voor onze dochter EN mamma en pappa zijn. Daar maak ik me geen zorgen over.

Maar zijn er nog tips? Dingen waar we echt aan moeten denken? Iets waar mensen zelf tegen aangelopen zijn met kleine kinderen? Onverwachte dingen?

Ik ben er heel benieuwd naar! Alvast bedankt ;-)

raygwencaith
08-03-09, 21:47
Hoi Chanti,

Onze dochter was 2.5 in 2006 bij onze eerste Orlando reis en we hebben meer dan genoeg met haar kunnen doen. Er zijn ook attracties in de kids gedeeltes waar ze in kunnen en ik raad je zeker het Winie de Pooh parkje in Disneyworld aan want dat was echt geweldig. Waar je zekers rekening mee moet houden is dat je niet echt een hele dag in een park kan hangen, verdeel dat goed.

Voor de vlucht raad ik je aan heel veel dingetjes in te pakken wantsteeds een kadootje blijft toch heel mooi en leuk voor zo'n kleine. Daarnaast een dvd speler met favo filmpjes is echt een redding. Mocht je meer willen weten vraag het gerust.

Ik verwijs je graag naar onze log.

http://delelystadamerikalijn.web-log.nl/delelystadamerikalijn/reisverslag_orlando_2006/index.html

Chanti
09-03-09, 21:55
Dank je wel. Leuke blog trouwens!!! Leuk om te lezen hoe anderen het ervaren hebben met een ukkie.

FrankS
09-03-09, 22:00
Over de vlucht: wij hadden afgelopen september 1 handbagage geheel gevuld met speeltjes voor onze dochter (toen 26 maanden oud). Ze heeft vervolgens 8 uur lang gespeeld met de plastic bekers die ze van een stewardess kreeg... De handbagage is niet eens open geweest.

Nu hebben wij wel het voordeel dat we onze dochter zich heel snel aanpast en we haar al vanaf 10 weken meegenomen hebben naar Florida; Komende zomer gaat ze voor de 5e keer, dan net 3 jaar oud. Dit keer nemen we geen speelgoed mee, hooguit een DVD speler met wat DVD's.

Chanti
11-03-09, 22:18
Is het trouwens te doen om 's ochtends vroeg naar het park te gaan, dan 's middags even slapen in het hotel voor de kleine en dan 's avonds weer naar het park? Of ben ik nu te ambitieus? Moet ik er gewoon op rekenen dat we telkens maar halve dagen kunnen gaan. We gaan in December, dus het park is ook niet heel erg lang open.

@FrankS: bedoel je dat je dochter zich snel aanpast aan de andere tijden? Ik hoop ons kind ook, dat we niet dagen met een jetlagged kind lopen. Daar ben ik een tikkeltje nerveus voor.

corrus
11-03-09, 23:55
Ik hoop ons kind ook, dat we niet dagen met een jetlagged kind lopen. Daar ben ik een tikkeltje nerveus voor.

Het meeste last van Jet Lag heb je indien naar het oosten reist.
Naar het westen valt het eigenlijk best wel mee...
Bovendien kleine kinderen hebben daar ook nog eens het minste last van. :D

FrankS
12-03-09, 00:41
Ik bedoel inderdaad dat ze zich snel aanpast en geen last heeft van jetlag. Eigenlijk is ze er na 1 nachtrust al overheen.

petrajessy
12-03-09, 10:37
Meestal slapen die kids bij in de auto en in de buggy.....geen jetlag kind gehad hoor. Lees verder maar mijn weblog (onderstaande link). Wij hebben genoten en mijn dochter was 3 jaar. en 4 maanden.

Chanti
12-03-09, 14:34
@Petrajessy: Wat een super leuke blog! Was de parentswap ook goed te doen? Er zijn een aantal dingen waar onze puk dus nog niet in mag.
Maar als ik dat zo lees, gaat het helemaal goed komen ;)

petrajessy
12-03-09, 21:49
Ja hoor, wij hebben er wel gebruik van gemaakt. Er zijn ook overal bij de attracties bankjes waar je rustig kunt zitten met de kleine, ijsje eten en zo. Echt Disney...ze denken aan alles. Heel veel plezier!

S@skia
31-05-09, 20:47
Voor onze aanstaande reis met 2 kleine kinderen zijn wij erg benieuwd naar ervaringen van jullie met betrekking tot de taalbarriere. Voor veel parken zijn er 'kid-activities' (Animal Kingdom: Kids discovery club; Epcot: Kids funstops etc etc) waarbij uitleg naar ik aanneem in het Engels gegeven zal worden. Uiteraard blijven wij erbij om het hoognodige te vertalen en uit te leggen. Maar hoe gaan castmembers om met kleine kinderen die geen Engels spreken? Is er in Epcot , World showcase, sprake van tweetaligheid per land (Duits in Germany enz.)?

shockblade
31-05-09, 20:55
In de diverse landen in Epcot zul je inderdaad de taal kunnen spreken van desbetreffend land. Niet elke CM spreekt desbetreffende taal, maar er zijn er altijd wel diverse. In Duitsland en Noorwegen is het me al meermaal gebeurd dat ik tegen een NL-sprekende en/of begrijpende CM ben aangelopen. In geheel WDW heeft elke CM een naambordje, waarop naam en de gesproken talen staan. De talen staan aangegeven met vlaggetjes. Zo kun je in 1 blik zien welke talen desbetreffende CM spreekt. Veel Nederlands zul je binnen WDW niet tegenkomen, maar het kan je op de meest gekke plekken toch gebeuren. Zo blijkt er een serveerster te werken in het Plaza Restaurant dat een paar woordjes NL spreekt.

Kinderen doen over het algemeen niet moeilijk over andere talen. Kijk maar eens hoe snel ze beste vriendjes zijn met kinderen die een andere taal spreken. Tel daar bij op dat in WDW meer dan genoeg kinderen komen die weinig of geen engels spreken. De CM's weten daar over het algemeen goed mee om te gaan. Gebaren om taal te ondersteunen, in de belevingswereld van het kind gaan zitten, noem maar op.

Overigens kun je alleen aanwezig blijven bij de activiteiten waar dit toegestaan is. Er zijn diverse activiteiten op WDW-terrein die 'kids only' zijn. Denk hierbij bijv. aan de diverse pirate cruise activiteiten op de diverse resorts.

cloggie68
01-06-09, 11:24
Een enkele keer vonden mijn kids het wel jammer dat ze niet alles verstonden (ze zijn 5 en 6) maar over het algemeen spreken beelden meer dan woorden en er is natuurlijk zoveel dat ze zien in WDW. Epcot zijn we niet geweest dus geen ervaring mee. Verder vind ik het heel leuk om te zien hoe snel ze een paar woorden oppikken!

Michael66
01-06-09, 14:40
In Epcot bij de KidCot funstops nemen de castmembers voldoende tijd voor de kids. Maar de kds zijn daar vooral zlf bezig: ze krijgen er een symbooltje voor aan het masker dat ze kunnen krijgen en kunnen het masker inkleuren. Wij doen dat al jaren, sinds onze zoon 3-4 is en hij heeft nooit iets van taalproblemen of zo gehad.

Waar mijn zoon wel problemen had was bij attracties die interactief "humoristisch" zijn, en dan met name in Epcot "Turtle talk with Crush" en Monsters, Inc. Laugh Floor in Tomorrowland in Magic Kingdom. Grappen vertalen is nooit leuk en je bent dan toch altijd weer te laat. Maar gelukkig zijn er nog tientallen andere dingen die de kids leuk vinden ook zonder de taal te verstaan.

kol
02-06-09, 00:14
Ik vond het altijd opvallend hoe snel kinderen toch verstaan wat er in het engels wordt gezegd. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar ze pikken een taal echt heel snel op. Niet dat ze als ze een jaar of 6 jaar zijn, meteen al goed engels spreken, maar ze verstaan dan wel al snel een heleboel.

S@skia
02-06-09, 20:57
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Mijn kids zijn 3 en 7 (bijna 8)oud als we gaan. Inderdaad kunnen kinderen veel op basis van gebaren en pikken ze dingen snel op. We kunnen niet wachten tot we gaan.8-)

Dlicious
02-06-09, 21:37
Zo de reis is geboekt... september 3 weken Orlando Florida. We are still Florida virgins :). Maar wat is jullie ervaring met een kleintje van die leeftijd?

Wat moet je wel en niet doen in Disney / Universal. Tips t.a.v. rustdagen tussen al het stappen door? De jetlag, het dag-nacht ritme etc etc.
We zijn erg nieuwsgierig naar de ervaringen. Ik ben bang dat ze 3 weken niet meer slaapt als ze in de Jaws ride is geweest :P

Ik hoor het graag!

tx alvast.

[verwijderd]
02-06-09, 22:01
Allereerst genieten van je vakantie, je kind zal hoe klein ook weer veel indrukken opdoen maar zal ook best genieten van Disney.

De rust tijden en dergelijke zullen niet veel verschillen van je normale leven, enige nadeel is de zon en de warmte waar je wel even goed rekening mee moet houden. Dus zorgen voor voldoende bescherming en aandacht voor voldoende drinken.

De attracties waar de kleine niet in moet gaan is denk ik al snel duidelijk als je de attractie info bekijkt, in ieder geval de dyno rit in Disney overslaan. Leek ons wel kunnen maar bleek toch veel te eng voor onze kleine van 3,5 vorig jaar.

Verder hebben wij weinig problemen ondervonden met de kleine, misschien is het eten nog een puntje afhankelijk van wat de kleine wel of niet lust.

S@skia
02-06-09, 22:45
Wij gaan zelf met ons zoontje van net 3 in augustus tot 4 september.
We laten dan wel weten hoe het was.
Wat betreft de attracties is er sowieso de hoogte beperking waardoor de allerengste attracties uitgesloten worden en verder is het je gezonde verstand gebruiken en je kind voorbereiden op wat ze gaat zien (mickey wint altijd, dit is niet echt alleen maar show zoasltelevisie, het wordt nu donker en er komt hard geluid etc etc).
Als een kind voorbereid is, gaat het al veel gemakkelijker.

koenkamphuys
02-06-09, 23:02
Misschien een tikje offtopic maar deze ervaring wil ik toch wel kwijt. Mijn zoon Erik was 8 jaar en we zaten in Montreal op een groot straatfeestenevenement. Erik wilde graag meedoen aan een of ander spel met ridders en een schone jonkvrouwe. En dus krijgt hij, net als een aantal leeftijdsgenootjes, een zwaard in de hand gemaakt van een ballon. De briefing - in het Frans - van wat de bedoeling is gaat uiteraard helemaal langs hem heen en aangezien de jongens allemaal op elkaar in aan het hakken zijn met hun zwaarden, schijnbaar zonder orde, doet hij vrolijk mee. De spelleider geeft zo nog wat aanwijzingen aan de jongens in het Frans, en op een gegeven moment gaat het hele grut ineens op commando voor dood op de grond liggen. Behalve Erik natuurlijk want die had natuurlijk niets ervan begrepen. Dus staat-ie daar verbaasd rond te kijken terwijl zijn leeftijdsgenootjes dood liggen te wezen. Reactie van de spelleider: hij duwt Erik met zachte dwang ook tegen de grond. Uiteraard alles op video vastgelegd, het is het komische hoogtepunt van de vakantie-DVD. De moraal: al snappen ze er niks van, lol hebben ze toch wel.

mickmak
03-06-09, 13:29
Er zijn op het forum veel mensen die met kleine kinderen naar Orlando zijn geweest. Elk kind is natuurlijk anders (en de ouders).
Ons zoontje is nu 6 en gaat al vanaf toen hij net 1 was elk jaar mee.

Als je naar Disney gaat dan raad ik je aan om gebruik te maken van de babyrooms. Daar kun je in alle rust je kinderen verschonen, eten geven etc.
Er staat een magnetron en een luie stoel en er is voor de iets grotere kinderen een kinder wc. Ook voor jezelf een verademing.

Ons zoontje sliep makkelijk in een buggy en dus gingen we gewoon de hele dag op pad en hij sliep wanneer hij moe was gewoon heerlijk.

Jackie

Renske1978
03-06-09, 17:21
Ik heb zelf geen kleintje maar ik weet wel dat het belangrijk is om in ieder geval voor in het vliegtuig te zorgen voor voldoende speelgoed en dergelijken om je kind te vermaken.

petrajessy
04-06-09, 21:30
Mijn dochter was 3 toen we deze reis maakten:
http://www.rickenpetra.blogspot.com/
Misschien heb je er wat aan?

raygwencaith
05-06-09, 17:13
Onze dochter was 2.5 bij onze eerste florida reis, 3.5 bij de 2e keer.

http://delelystadamerikalijn.web-log.nl/delelystadamerikalijn/reisverslag_orlando_2006/

http://delelystadamerikalijn.web-log.nl/delelystadamerikalijn/reisverslag_orlando_2007/index.html

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Dlicious
05-06-09, 22:54
Ik heb het allemaal even aandacht gelezen! THANKS a lot!

Chanti
16-06-09, 13:24
Wij zitten in het zelfde schuitje. Onze dochter is ook ongeveer 2 jaar en 9 maanden in December als we naar Disney World gaan.

Wat voor ons een goede oplossing leek was zo'n Disney Ultimate ticket gehaald zodat we makkelijker voor korte periodes naar de parken kunnen gaan en wat meer rust kunnen bieden voor onze dochter.

Ik ben ook erg benieuwd wat wel en wat niet kan qua eng. Er wordt namelijk al geroepen dat Sneeuwwitje en Peter Pan te eng zijn voor kleintjes, maar ik denk dat dat aan het kind ligt. Mijn dochtertje vond de boze heks uit sneeuwwitje in de Efteling al niet eng (en die vond ik zelf behoorlijk heftig) dus ik denk dat de plastic heks uit Amerika wel helemaal mee zal vallen. Die dino rit heb ik idd mijn twijfels over om eerlijk te zeggen, dus ik denk dat we die wel zullen mijden.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen na September! Ik maak me persoonlijk vooral zorgen om de reis. Wij hebben een kind die moeilijk stil kan zitten :S

cindy74
16-06-09, 22:52
Ik vind persoonlijk sneeuwwitje in disney echt wel eng vor kleintjes mijn zus haar dochtertje schrok zich dood en zij is ook niet bang aangelegd. Peter pan vond zij geweldig en pinokkio ook maar sneeuwwitje vond ze eng . Dinosar schrik je je dood daar moet je geen bepaald jaar of lengte voor hebben hoor .

Orangedevil
07-09-09, 01:15
Vorig jaar was onze Savannah 1 jaar toen we gingen. Dit jaar gaan we weer en dan is ze net 2 als we gaan. Vorig sliep ze gewoon halverwege de dag in de buggy. Wij deden s'morgens eerst de attracties voor haar en als ze dan sliep de attracties voor ons. Sneeuwwitje en Peter Pan is ze toen gewoon ingeweest hoewel ze op 1-jarige leeftijd nog niet echt angst hebben.

Dit jaar nemen we haar mee in Peter Pan,haunted mansion en sneeuwwitje. Dinosaur,its tough to be a bug,Twister en Jaws zeker niet.
Je kunt zelf wel een beetje nagaan of het eng is of niet.

In het vliegtuig nemen we genoeg spullen mee voor haar zoals elk uur een klein kadootje. De buggy mag je tot halverwege de slurf meenemen en dan daar laten staan.

Chanti
23-09-09, 22:26
Wij hebben speciaal een 'dora laptop' gekocht voor het vliegtuig. Die kan de goedheiligman ons kind dan nog mooi even toestoppen voor we weg gaan. Eigenlijk vond ik mijn dochter nog wat jong voor een 'compijuter' zoals ze er zelf zo eigenwijs naar verwijst, maar om nou 8 uur lang op actieve mommy-duty te zitten.. *pffft* soms is even rust toch wel lekker. Ik ben al naar het hele goden pantheon aan het bidden dat ze ook even slaapt in de vliegtuig (iets wat ze in de auto nauwelijks doet, hoe lang we ook rijden... en hoe langer de rit, hoe vermoeider ze is en hoe valser en luidruchtiger de liedjes worden die ze eruit blaat.... en je wil toch niet je medemens 8 uur lang gek maken met nonstop luidruchtige versies van 'the alphabet song')

Verder liggen de kleurboekjes, stickerboekjes en makkelijke puzzeltjes al ingepakt klaar om haar om de zoveel tijd even met iets nieuws te verrassen en zoet te houden. Het wordt immers een lange reis voor ons. We moeten niet alleen 8 1/2 van London naar Orlando vliegen, maar ook nog eens een hele dag in London doorbrengen. Het wordt spannend en ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de reis!

Teleton
02-04-10, 16:31
Die kaarten van Disney zijn in verhouding veel duurder dan de kaarten voor de Flex tickets of niet? Hoe doen jullie dat en hoe hebben jullie dat gedaan?

De volgorde is eigenlijk dat je het best eerst kunt bepalen welke parken je zult bezoeken. Doordat er nog al wat mogelijkheden zijn, kan je dan pas zien welke tickets het best uit komen.

Een 7 daags Magic Your way ticket met waterpark, Fun & more kost bijvoorbeeld (http://www.americanestates.nl/) voor volwassen 224 en voor kids 196 euro. Je kunt dan binnen twee weken iedere dag naar een park voor respectievelijk 16 en 14 euro per dag. Kijk voor alle aanbieders in het topic over de prijsvergelijking (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112).

Flextickets zijn relatief duur, ze worden pas aantrekkelijk als je niet alleen naar Universal en Seaworld, maar ook naar Aquatica, Wet and Wild en Busch Gardens wilt. Je kunt voordeliger uit zijn als je e-tickets voor Universal (http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx#) en Seaworld (http://www.seaworld.com/Tickets/Visitors.aspx) koopt. Een dagje Universal kost $ 79 / 69, (excl tax) koop je een meerdaagse kaart, dan wordt dit voordeliger. Meerdaagse tickets zijn 14 dagen geldig. Een dagje Seaworld kost $ 68,95 (excl tax) en dan mag je ook nog binnen 7 dagen een extra dag gratis terugkomen.

De prijsoverzichten op de verschillende sites spreken voor zich. Toch komen veel 'beginners' er soms niet lekker uit. Niet erg; gewoon nog eens even vragen als je planning rond is.

belgske
02-04-10, 18:10
Ik stel je even in jouw plaats. 2 weken Orlando, ik zou zoals hierboven al staat een 4 of 7-daags Disney's Magic Your Way ticket (prijsverschil minimaal) aanschaffen, met water&fun optie. (in feite zijn je vakantiedagen dan al gevuld)
Is je kind doodop, kan je gerust even naar je hotel om vervolgens weer naar hetzelfde park terug te keren voor een avondshow.

Verder zou ik SeaWorld niet overslaan. 2de dag is idd gratis maar je moet met je ticket vd eerste dag, voor de 2de dag wel even afhalen bij een loket aan het begin vh park. (of is dit intussen veranderd?)
Eventueel nog Kennedy Space Center en/of Gatorland en je 2 weken zitten overvol.

Kunde het nog een beetje volgen? #-o

raygwencaith
02-04-10, 20:21
Onze dochter gaat al sinds ze 2,5 is mee naar de parken. Zowel bij Disney als Universal is er van alles te doen voor kids, van welke leeftijd dan ook. Bij Disney en Universal heb je leuke kinderattracties en lopen er veel characters. De waterparken hebben ook hun kids plekken en is er voldoende te doen. Discovery Cove is alleen 6 jaar als je je kind met dolfijnen wilt laten zwemmen. Heeft verder zeer mooie watergedeeltes en een mooi zandstrand. Ik zou niet weten waarom je een park niet vanwege kids hoeft te bezoeken.

S@skia
03-04-10, 17:28
We zijn verleden jaar geweest met onze dochter van toen 8 en onze zoon van toen 3, als ik nu vraag waar we in augustus weer naartoe moeten roepen ze beiden meteen EPCOT. Veder is SeaWorld en Aquatica heel goed bevallen. Dit jaar slaan we de Disney parken over en kopen we een kaart voor 2 weken onbeperk Seaworld, Aquatica en Busch Gardens, kosten $99,95 pp. Niet te duur dus.

belgske
03-04-10, 18:02
We zijn verleden jaar geweest met onze dochter van toen 8 en onze zoon van toen 3, als ik nu vraag waar we in augustus weer naartoe moeten roepen ze beiden meteen EPCOT..

Ben toch wel benieuwd wat jouw 2 kinderen zo geweldig vonden aan EPCOT? Mijn 2 dochters, bij bezoek resp. 10 & 8 j., vonden EPCOT echt het minste Disneypark.

greetd
04-04-10, 08:36
Onze kindjes, toen 5 en 3 vonden Epcot ook het beste. We waren er tijdens het 'flower and gardenfestival'. Er was een tuintje aangelegd van de elfjes, ze mochten meedoen aan dansjes en er was een wedstrijd van tekeningen en glittertjes...
verder deden ze ook mee aan de kidcot activiteiten waar ze in elk land iets moesten doen en ook iets kregen om aan hun maskertje te hangen. We hebben gaan kijken naar verschillende optredens, ook naar de snoepkunstenares Miyuki in Japan Ze stonden versteld van de mooie dingen die die maakte, en werden nog beloond met zo'n prachtig snoepje ook. Ze vonden alles geweldig. We hadden toen wel een dubbele buggy gehuurd zodat ze konden zitten als ze moe waren. we eindigden met in Frankrijk te eten, daar kwam een garcon met een sprekende Ratatouille onder een stolp te voorschijn... ja, toen kon het helemaal niet meer op.
Voor de rest vonden ze natuurlijk ook animal, magic kingdom, MGM en Seaworld meer dan leuk.

pascalbrouwers
04-04-10, 09:50
Nou Belske,
Mijn dochter vind dit park ook heel leuk.
Wij zijn altijd tijdens het flower and garden festival geweest.
Zij vind Soarin en testtrack geweldig.
Verder het slenteren in het landen gedeelte, de vlindertuin, snuffelen, tekenen, verzamelen van stempelsen foto's van al die charaters etc etc.

Het = gewoon een heel ander park, met een aparte sfeer.
vergeet ook niet het vuurwerk dat er s'avonds gegeven wordt.

Greetz,
Pascal

belgske
04-04-10, 11:18
Maar als je kinderen vraagt : 'naar welk Disneypark willen jullie absoluut terug?', dan denk ik toch niet dat EPCOT op de eerste plaats komt hen.

S@skia
05-04-10, 08:16
Moet eerlijk bekennen Belgske dat ik dit ook niet verwacht had, maar in het eerste deel hebben ze zelf vanalles kunnen doen zoals het Piggy Bank spel, we hebben ze beiden een paspoort gekocht waarin ze in ieder land een stempel kregen en een inwoner iets schrijft in de eigen taal en verder was de Kidcot Funstop een succes, knutselen. Je moet als ouders een beetje geduld hebben maar het loont. Bij onze dochter is het Kim Possible Avontuur waarbij je opdrachten via en mobieltje krijgt erg in de smaak gevallen. Zie zie je maar weer dat kids je toch kunnen verrassen.

belgske
05-04-10, 13:41
Blijkbaar.

Ik moet wel toegeven dat bij ons bezoek aan Epcot het ontzettend druk was en dat mijn vrouw de ganse dag last had van een irritante hoofdpijn. Dit kan dus wel eens beinvloedbaar geweest zijn voor onze beoordeling.

esthervdm
06-04-10, 22:00
Ik heb alle reacties doorgelezen en weet nu wat meer. En we zijn eruit. We gaan zo'n combiticket nemen voor Seaworld en Aquatica en kopen daar wel een Magic Your Way ticket voor Disney. Zoveel scheelt dat blijkbaar toch niet.

[verwijderd]
06-04-10, 22:09
Maar als je kinderen vraagt : 'naar welk Disneypark willen jullie absoluut terug?', dan denk ik toch niet dat EPCOT op de eerste plaats komt hen.


Dat zou ik maar niet te hard roepen, die van ons wil daar toch echt altijd heen. Zodra wij het over Disney hebben heeft hij het over Epcot, daar mogen de kleinste maskers kleuren en allerlei dingetjes die eraan gehangen worden verzamelen en ook kan je daar een paspoort kopen waar ze dan van alle landen stempels in krijgen.

Tevens is Epcot, Soarin en Future world (in de bol) toch echt favoriet bij hem en hij is pas 5 geworden.

cloggie68
06-04-10, 22:25
Vorig jaar hebben wij Epcot overgeslagen omdat de kids heel graag nog een keer naar Animal Kingdom wilden maar dit jaar gaan we zeker Epcot doen (ze zijn 6 en 7 nu). Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden!

esthervdm
10-04-10, 13:41
Ik hoor zoveel verschillende verhalen over Epcot dat het denk ik toch aan de interesse van je kind ligt. Dat is ook niet zo raar natuurlijk :-)
Wij hebben besloten om Epcot over te slaan, er zijn genoeg andere dingen te bekijken.

jurlin
29-04-10, 09:50
Nu willen wij in Jan. met onze kinderen van 2 en 4 jaar naar Disney. Nu krijg ik van sommige te horen de ze daar nog veel te klein voor zijn en ze in veel dingen niet in kunnen.
IN parijs zijn we nu al tig keer geweest en okay in de grote dingen kunnen ze niet maar er zijn nog genoeg andere attracties.
Ik zou graag jullie ervaringen horen, klopt het wat ze zeggen of is bullsh..!!

Michael66
29-04-10, 10:06
<<Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp over WDW met kleine kinderen.>>

Er is genoeg te doen en vooral zien in WDW voor de allerkleinsten! Laat de leeftijd van je kids absoluut geen struikelblok (of excuus?) zijn om er niet heen te gaan.

Kijk eens op de website van de verschillende thema- en zwemparken in WDW, daar staan namelijk per attractie de beperkingen qua lichaamslengte op, en eventuele andere beperkingen en/of voorwaarden.

Ik zie dat jullie in januari gaan, dan is de temperatuur geen grote factor. In de zomermaanden als het slopend heet met een hoge vochtigheidsgraad is, dan is het aan te raden om met de allerkleinsten niet al te lange dagen buiten in de themaparken door te brengen.

Veel plezier in Florida.

wendy1
29-04-10, 15:08
Wij zitten met hetzelfde "probleem". Onze kids zijn bijna 4, bijna 6, en 3 maanden oud. We gaan 3 wkn naar Orlando. We twijfelen over de volgende opties:

10 daagse disney base/hopper ticket + Universal 14 daagse pas
of
21 ultimate disney ticket.

Onze valkuil is dat we een baby bij ons hebben en we dus geen goed gebruik kunnen maken van de waterparken omdat 1 van de 2 volwassen bij de baby moet blijven buiten het zwembad..
We vragen ons ook af of Universal wel leuk is voor ze omdat ze wel houden van de achtbanen maar er niet inmogen..

Michael66
30-04-10, 04:32
Onze valkuil is dat we een baby bij ons hebben en we dus geen goed gebruik kunnen maken van de waterparken omdat 1 van de 2 volwassen bij de baby moet blijven buiten het zwembad.Ben ik niet met je eens. Je kunt best een heleboel, alleen met beperkingen en verdeling van de aandacht voor de kleinste.

Er is voor de kleinsten in alle parken wel een deel waar ze zich kunnen vermaken. Maar ja, met een plasje water waat dan ook vermaken ze zich al :-)

Je kunt met de kleinste in het zand zitten, aan de rand van de baden, een rondje in een band dobberen in de lazy river, gewoon genieten van alles om je heen etc. Zoek wel regelmatig de schaduw en wat verkoeling op. Florida kan ook slopend zijn.
We vragen ons ook af of Universal wel leuk is voor ze omdat ze wel houden van de achtbanen maar er niet inmogen..Universal hebben wij uitgesteld tot onze zoon 7-8 was, dan is er wat meer herkenning. En nu hij 10-11 is vraagt hij er ook naar, wil alle wat wildere rides daar doen.

Voor kids in de jongere leeftijd vind ik dat er meer te doen en zien is in de Disney-parken, en natuurlijk ook SeaWorld.

petrajessy
30-04-10, 14:45
Ik hoor dit soort verhalen ook altijd van mensen.....als je doorvraagt zijn ze zelf nog nooit in een Disney park geweest. Kunnen zer dus ook niet over oordelen.
Bedank dat Walt Disney een park voor ogen had waar je met de hele familie naar toe kon gaan. Een park dat voor jong en oud geweldig is.

S@skia
01-05-10, 09:56
We zijn verleden jaar geweest toen ons zoontje 3 was. Heb hem niet horen klagen, hij heeft het nu nog bijna iedere dag over "zijn parken" waarbij vooral EPCOT heel erg goed bevallen is. Lekker doen en genieten!! Wij gaan in augustus weer, kunnen niet wachten.
Gr. Saskia

belgske
01-05-10, 19:43
Bedank dat Walt Disney een park voor ogen had waar je met de hele familie naar toe kon gaan. Een park dat voor jong en oud geweldig is.


Je kunt het draaien of keren, maar 't is gewoon zo. Met (zeer) kleine kinderen kun je nergens beter zijn dan in Walt Disney World.
(als je keuzes in parken moet maken, hè!)

cindy74
02-05-10, 11:12
Yep inderdaad disney is geweldig voor kleine kinderen . Ik heb een zoon van 10 maar ik heb hem al van baby overal meegenomen naar pretparken en dit is nooit tegengevallen .

Lelli Kelly
13-08-10, 22:20
Onze dochter is als wij in Florida zijn net 3 jaar geworden. Veel parken (ook Disney) hebben tarieven voor kinderen tot 2 jaar en dan vanaf 3 jaar weer andere (lees duurdere) tarieven.
Weten jullie of er wordt gecontroleerd hoe oud je kind is als je een kaartje bij de ingang van een park koopt ?
Misschien wel slecht hoor van mij...en ik weet niet of ik het "liegen om haar leeftijd" durf hoor als ik daar eenmaal sta :oops:

r.teeuwsen
13-08-10, 22:27
nee hoor, daar vraagt niemand naar....

Remco

Nikkie1974
13-08-10, 23:01
Vrienden van ons hadden onlangs in Disney braaf een kaartje gekocht voor hun 3 jarige dochter en niemand die naar de leeftijd vroeg of wat dan ook. In Universal hebben ze het erop gewaagd en gezegd dat ze in november 3 zou worden. Werd meteen geloofd en niemand die naar een leg. bewijs vroeg.

fitnessmouse
17-08-10, 12:01
Is dit ook wanneer een kind 9 of 10 is? (Wanneer je in Disney een volwassen kaartje moet kopen?)
Ik denk vast vooruit; onze zoon is nu 7 en is echt ieniemienie. Morgen opnieuw langs bij de arts voor groeicontrole

Tinkerbell
17-08-10, 15:03
Disney vertrouwd inderdaad op de eerlijkheid en integriteit van de ouders.
Het enige wat er bereikt wordt met liegen is dat uiteindelijk alle kaartjes duurder worden voor iedereen.

cindy74
17-08-10, 20:13
Das waar maar mijn zoon heeft dwerggroei waardoor hij nu 11 nog altijd niet in een heleboel dingen kan gaan als je dan toch het volledige bedrag moet betalen is ook niet echt eerlijk. Ik heb wel nog nooit gelogen over zijn leefdtijd dat zou zowel ik als hijzelf niet leuk vinden .

corrus
17-08-10, 21:43
M.a.w. ik zit in een rolstoel en kan helemaal niet lopen... dan hoef ik toch helemaal niets te betalen want ik kan helemaal nergens in... :-(

Komop nou zeg...:roll:

Flufjuh
17-08-10, 22:08
Volgens mij vroeg iemand hier alleen of de leeftijd gecontroleerd wordt..... Verdere discussie lijkt me vrij overbodig. :)

corrus
17-08-10, 22:15
Je hebt nog gelijk ook...

Maar goed, Disney conroleert niet zo snel op leeftijden...

cindy74
17-08-10, 22:53
Das mijn persoonlijke mening corrus. Mijn zoon lijkt 6 maar is wel 11 ik zou dus makkelijk kunnen liegen maar doe het niet .

fransje
18-08-10, 11:26
Hoi Cindy,
Het kan ook andersom: kennissen van me hebben dochters die veel te groot zijn voor hun leeftijd. De oudste was 2, maar zag eruit als 5, toen er bij de Efteling een hele discussie over was, want "de ouders logen over de leeftijd" om onder de kosten van een gewoon kaartje uit te komen......
( en dan heb ik het nog niet eens over hoe het kind zelf zich moet voelen als het overal te oud wordt ingeschat).
Maar die kennissen nemen voortaan maar het paspoort van de kinderen mee om problemen te voorkomen:???:

Het lijkt me iig voor jouw zoon niet leuk om niet overal in te kunnen.

HKB
19-08-10, 13:51
Wij hebben dit jaar ook zoiets gehad,onze is 2 en is redelijk groot voor zijn leeftijd.
Bij Disney is slechts 1 x gevraagd naar zijn leeftijd,maar bij Seaworld en Aquatica letten ze er wel degelijk op.

Gewoon paspoort meenemen en het was afgelopen.

Riverwood
19-08-10, 17:14
Bij het aquarium van Tampa wordt gecontroleerd, kinderen t/m 2 jaar gratis en tot 12 jaar dollar 14,95.

Zelfs als het erg druk is, niet iedereen staat met legitimatie klaar, daardoor lange wachttijden.

[verwijderd]
20-08-10, 12:27
Ach en de ouders kunnen wel liegen maar een kind zegt als ze het vragen aan hem/haar toch de werkelijke leeftijd. Dus dan sta je flink voor ....

Kinderen liegen daar meestal niet over, dat doen alleen ouderen. :D

Lelli Kelly
20-08-10, 14:12
Ach en de ouders kunnen wel liegen maar een kind zegt als ze het vragen aan hem/haar toch de werkelijke leeftijd. Dus dan sta je flink voor ....

Kinderen liegen daar meestal niet over, dat doen alleen ouderen. :D

Maar mijn dochtertje van 2 jaar spreekt en verstaat toch nog echt geen Engels ;)

[verwijderd]
20-08-10, 14:33
Gelukkig werken er bij Disney ook Nederlanders. Maar voor jouw dochter hoef je ook nog niet te liegen.

Mijn zoon van 5 spreekt wel engels en weet ook vaak wat er gezegd wordt, daar lukt het echt niet mee.

karin1433
22-08-10, 21:32
Ik ben afgelopen weken in alle parken geweest en nergens is de leeftijd van onze kinderen gecontroleerd. Al hebben wij naar waarheid betaald!

Lady-M
22-08-10, 22:40
Dat je zelf zou moeten liegen over de leeftijd van je kind is tot daar aan toe, maar je moet je kind ook opdracht geven om te liegen voor het geval ze het aan je kind vragen en dat vind ik écht niet kunnen. Je geeft daarmee aan je kind aan dat liegen geoorloofd is. Als ouder heb je wel een voorbeeldfunctie.

Orangedevil
22-08-10, 22:40
wij hebben er dit jaar ook een flinke kostenpost bij. Onze dochter word 3 weken voor ons vertrek 3 jaar. Dat gaat flink wat geld kosten aan tickets. Zelfs voor Kennedy s.c. kost het voor haar 35$. Alles gaan we gewoon eerlijk doen. Ik heb geen zin om elke dag mij zorgen te maken of het deze keer weer gaat lukken. Maar gelukkig hebben we dit ingecalculeerd in de kosten.

Eerder gaan en dus voor haar verjaardag heeft geen nut want dan zouden we 1500$ duurder uit zijn voor de reis ivm hoogseizoen.

maantje71
24-08-10, 21:37
wij hadden in mei het omgekeerde
mijn zoontje was in april 10 geworden dus ik had een volwassen kaartje gekocht om het gezeik voor te zijn.
nu is hij klien en mager van stuk dus toen het niet lukte met zijn vingerafdruk,
zei de meneer dat we een verkeerd kaartje hadden gegeven hij dacht dat het er 1 van ons was.
en dat mijn zoontje een kinderkaart moest hebben.

wippelgem
17-09-10, 11:41
We denken er over na om in april volgend jaar naar WDW te gaan. Voor ons de tweede keer maar wel de eerste keer met kinderen (dan bijna 3.5 en bijna 1). Nu stellen we ons serieus vragen bij de haalbaarheid hiervan.

- Is er voldoende te doen voor kinderen van die leeftijd?
- Is het haalbaar om onze dag zo in te richten: voormiddag park, namiddag zwembad en slapen voor de jongste en dan savonds af en toe terug naar de parken voor vuurwerk?
- Is het te doen om met de shuttles je op het park te verplaatsen met 2 kinderen en dus 2 buggy's?
- Is het all star movie resort een aanrader met kinderen? Past er een babybed in de kamer? Zijn er eventueel familiekamers?
- Kan je met openbaar vervoer/shuttle/taxi/... voor een schappelijke prijs ook eens naar seaworld, de outletmalls,...? Wat ik me ook afvraag hoe het zit met kinderstoeltjes in taxi's?
- De shuttlebus van disney brengt je van de luchthaven naar je hotel. Hoe zit het hier met kinderstoeltjes?
- Ivm dining plan: het ontbijt in movies resort is dat te betalen met een quick service voucher of is dat een table service voucher dat je er moet voor geven?
- Ivm dining: we willen eigenlijk graag smorgens goed ontbijten en savonds een volledige maaltijd nemen. Smiddags willen we dan gewoon een snackje zoals popcorn of zo. Welk maaltijdplan nemen we dan best? Volgens mij het gewone dining plan?

Bedankt voor de info alvast en ik ga ook verder grasduinen in de site om reisverslagen en zo te vinden!

ietie
17-09-10, 11:57
Ja, dan zijn wel erg veel vragen in 1 keer.
In de parken zelf hebben ze schitterende karretjes te leen zelfs een duo kar voorzien van een zonnedak, dus je eigen buggy zou je in het hotel kunnen laten.
Ik zelf vind het een must om een eigen auto te hebben als je daar bent , het openbaar vervoer is verre van ideaal, en met een taxi overal heen lijkt mij geen optie met 2 van die kleintjes.

[verwijderd]
17-09-10, 12:12
- Er is voor de kinderen genoeg te doen, Disney is heel erg gericht op het gezin en houd rekening met de verschillende leeftijd groepen. Kinderen vinden om een reden mij niet bekend ook Epcot altijd erg leuk, ondanks dat het op de meeste volwassenen overkomt als een park minder leuk voor kinderen.

- Als je Disney tickets hebt kan je zo in en uitlopen, wil je verschillende parken op een dag doen dan moet je alleen de Hopper mogelijkheid nemen op je tickets.

- Shuttles op het park zijn te doen, enige nadeel is dat ze wel eens erg vol zijn of dat je moet wachten op de volgende bus. Het wachten kan wel eens wat langer duren.

- Waarom nemen jullie geen auto, de auto's kan je voor redelijke prijzen huren bij USAreisen.de en kosten je iets van Euro 225,- per week, hierdoor ben je veel flexibeler.

- Met de kinderen denk ik dat je beter af bent met een condo/appartement of wellicht een villa. En dat kan nog wel eens goedkoper uitpakken dan een verblijf bij Disney zelf.

Verder heb je daardoor ook wat meer vrijheid met eten/slapen, je hebt de beschikking over een wasmachine en droger dus je neemt minder kleding mee. De opmaak van de bedden moet je alleen zelf doen maar je wordt verder gedurende dag niet gestoord op je kamer.

Ondanks dat wij meestal zelf alles regelen hebben wij voor volgend jaar besloten de tickets en de condo te regelen via http://www.usafunvacations.nl en we zijn zeer tevreden over hun offerte. Wij nemen bewust een condo ipv een hotelkamer omdat we volgend jaar met 2 kinderen op pad gaan waarvan de jongste dan 6 maanden zal zijn.

En er zijn mogelijkheden te over in de dichte nabijheid van Disney en met een auto zijn de afstanden daar makkelijk te overbruggen.

En voor het eten heb je dan eigenlijk veels te veel mogelijkheden gezien het aantal eetgelegenheden in Orlando.

Tinkerbell
17-09-10, 12:13
Ik zou op de eerste plaats zeggen als je kunt ga dan niet in April. Het is dan Pasen en je doet jezelf en de kinderen geen plezier met de wachttijden dan.
Zie jij jezelf al door deze meute laveren met een of twee kinderwagens?

http://img841.imageshack.us/img841/6160/79501506.jpg (http://img841.imageshack.us/i/79501506.jpg/)

Wat betreft dining plan zou ik even kijken wat je wilt. De kleinste is gratis en en de drie jarige betaald kids prijs. Zelf zou ik minimaal het gewone dining plan nemen.

http://disneyworld.disney.go.com/media/wdw_nextgen/CoreCatalog/WaltDisneyWorld/en_us/PDF/2011Dining.pdf

Je krijgt dan een QS = ontbijt, 1 snack en 1 table service per dag per persoon.


All Star Movies is groot genoeg voor 4 personen en voor de kleinste kun je een "Pack and Play vragen.
Zelf zou ik voor een Disney resort gaan en niet voor een villa of condo. De kids zullen 's middags vast wel even een slaapje moeten doen en als je dan weer terug moet naar je villa is de halve dag al kwijt aan vervoer. Trouwens zonder on site verblijf geen dining plan. Er zijn ook family suites in de Value Resorts maar welk?

Wasen en drogen is ook geen probleem Ieder Disney Resort heeft diverse wasserettes. Ik maak er altijd dankbaar gebruik van en het scheelt me minimaal een koffer wat ik minder mee hoef te slepen.

Wij hebben wel een auto maar die staat tien dagen op de parking. Het voordeel van het Disney transport is dat je recht voor ingang van de parken afgezet wordt en met de auto moet je of een enorm parkeer terrein aflopen of je moet weer met een trammetje naar de auto wat ook weer lang oponthoud geeft.

Wil je naar een ander park zou ik gewoon een taxi nemen of een auto op het Shades of Green resort huren voor een dagje. Er zijn meerdere verhuurplaatsen op het hele gebeuren maar ik weet even niet waar nog meer.

wippelgem
17-09-10, 12:21
bedankt voor de antwoorden, meer antwoorden zijn welkom!

Pasen... daar had ik niet op gedacht. De oudste gaat naar school dan en daarom dachten we aan april: paasvakantie maar eigenlijk heeft ze nog geen schoolplicht dus kunnen we een andere optie kiezen.

Waar ergens vind ik nu weer die site waarop je kan zien wanneer het hoe druk is?

Vorige keer dat we gingen logeerden we buiten disney maar nu zou het ons duurder uitkomen om buiten disney te logeren als we autohuur ed meerekenen. We willen liever ook de disneysfeer niet verlaten... ;-)

IVM buggyhuur ga ik het nog eens nakijken.

corrus
17-09-10, 12:33
Persoonlijk vind ik het helemaal niets als het zo vreselijk stil is in de parken... er hangt dan ook geen enkele sfeer...
Wachtrijen horen bij een themapark.

De stilste periode is tweede week januari (ongeacht het jaar)
Maar of je dát gezellig vindt... bovendien vind ik het dan koud

[verwijderd]
17-09-10, 12:44
Goedkoper als je in Disney verblijft ???

Cane Island of Terrace ridge kost je ongeveer €51 per nacht voor een 3 bedroom condo, dus Euro 357,- per week en dan een auto midsize SUV komt je met het plus pakker op Euro 200,- per week. Samen dus Euro 557,- per week alleen zitten hier dan nog geen toegangskaarten voor Disney bij.

Overigens zou ik het wel zonde vinden als je daar bent en niet ook naar de malls gaat, er is zoveel leuks voor de kleintjes te koop qua kleren en voor zeer aantrekkelijke prijzen.

Tinkerbell
17-09-10, 13:00
We gaan zelf half mei om de paasgekte te ontlopen. :razz: Het is dan nog net niet al te heet en de drukte valt reuze mee. Tja en of je wachtrijen onder de noemer sfeer moet brengen weet ik niet maar als de CM aan de attractie ingang zeggen als je doorloopt kun je in de eerste rit mee is wel heerlijk hoor. \\:D/
Heb je al een op de Engelse Disney site gekeken? Er zijn daar leuke aanbiedingen wat betreft tickets, gratis Dining Plan en resort verblijven. Zelf hebben we weer via de US site geboekt en daar zijn ook leuke aanbiedingen bij. Met een beetje mazzel komen eind december de 4 voor 7 acties weer voorbij. Als je bij Disney zelf boekt kun je elke keer als er een andere actie komt met een belletje je reservering veranderen.

Persoonlijk zou ik helemaal geen buggie huren maar er twee kopen bij de Wall Mart. Voor een paar dollar per buggie ben je onder dak en nadien laat je hem gewoon achter.

wippelgem
17-09-10, 13:01
Ok, nieuwe berekening gemaakt en we komen uit voor 2 volwassenen, 1 baby en 1 kind op 4800 euro: vluchten met british, hotel 14n residence inn at seaworld (ontbijt incl), 10 dagen tickets hopper en waterparken en huurwagen suv 14 dagen.

Vind ik wel een tamelijk goede prijs... wat denken jullie?

oja, we zouden nu vanaf 7 mei ongeveer gaan! vorige keer waren we er ook in mei en dat was heel goed te doen qua drukte en weer!

cloggie68
17-09-10, 13:09
Zoals al eerder gezegd lijkt het mij niet heel handig om met twee hele kleintje in een hotel te zitten, je hebt in een condo, townhouse of villa meer ruimte, je kunt makkelijker wat te eten maken en bewaren, koelkast, vriezer etc heb je meestal niet in een hotel.

je zult ook niet hele dagen in de parken blijven met 2 kleintjes, die slapen misschien nog overdag af en toe? Dan hebben ze in ieder geval een eigen kamer. Dat je daarbij een auto huurt is een groot voordeel, kids kunnen lekker al in de auto in slaap vallen en hoeven niet op ander vervoer te wachten. Bovendien staan in veel villa's buggy's en andere handigheden voor kinderen al gratis om te gebruiken.

Michael66
17-09-10, 13:27
Er zijn trouwens ook al een behoorlijk aantal onderwerpen op het forum die jouw vragen misschien al deels van een antwoord kunnen voorzien. Zoek eens met het woord "kinderen" in de titel, dan vind je o.a.:
Vliegen: Met kinderen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9553&highlight=kinderen)
Florida met kinderen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1290&highlight=kinderen)
WDW met kleine kinderen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8914&highlight=kinderen)
Autohuur: Kinderen in de auto (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=10314&highlight=kinderen)
Waterpark met kleine kinderen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9482&highlight=kinderen)
Verblijf met kleine kinderen rond pretparken (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5680&highlight=kinderen)
Tip voor Orlando bezoekers met (kleine) kinderen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4965&highlight=kinderen)
Eten met kinderen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2937&highlight=kinderen)

Als je over die onderwerpen meer wilt weten kun je dat beter in die onderwerpen vragen, dan blijft de info een beetje vindbaar.

[verwijderd]
17-09-10, 13:36
2 weken autohuur SUV plus programma Euro 633,-
2 weken condo/appartement huur Euro 714,-
10 dagen kaart Disney met parkhopper en waterparken voor 2 volwassenen en 1 kind Euro 850,-
Vliegtickets 2 volwassenen, 1 kind en 1 infant (op schoot?) ong. Euro 1800,-

Euro 4000,- is ongeveer waar ik op uit zou komen, laat het je maar eens voorrekenen door een op Florida gespecialiseerd reisbureau. Behalve de auto natuurlijk want volgens mij blijft USAreisen.de daar de geodkoopste mee.

Kost niets en wellicht kom je toch voordeliger uit.

wippelgem
17-09-10, 13:41
residence inn is weliswaar een hotel maar de kamers zijn kleine studio's: met keuken, 2 kamers, living, eettafel en grote badkamer. Ontbijt en opruim elke dag is er bij inbegrepen dus heel handig!

Bedankt voor de links! michael 66 die lees ik zeker door!

corrus
17-09-10, 13:47
Ik had begrepen dat je ontbijt belangrijk vond...

Een Continental Breakfast in een hotel stelt niets voor...

Meestal bestaat dit uit enkele Muffins, cakejes of donuts
Nep sinaasappelsap (met water aangelengd) en of waterkoffie.

Maar daar houdt het wel mee op...

wippelgem
17-09-10, 14:30
ja, maar in dit hotel zijn we al geweest en weten we dat het wel meevalt: wafels, eieren, spek, hash browns, cereals, toast,... dus best wel ok! Natuurlijk wel geserveerd op de standaard wergwerp bordjes en wegwerpbestek...

carino
18-09-10, 11:35
wij zijn zelf vorig jaar november 3 weken naar orlando geweest met onze twee kinderen, toen 10 maanden en 3,5 jaar. We hadden een villa gehuurd en een auto. Voor de oudste hadden we een booster seat bij de Walmart gekocht en voor de jongste een autostoeltje dat in de aanbieding was dus het openbaar vervoer hebben we niet gebruikt. We zijn een dag naar Magic kingdom geweest en naar Gatorland. De jongste had daar niet zo veel aan maar de oudste heeft erg genoten.

wat wel erg leuk is om te doen, bij de orlando zoo en bij gatorland heb je een klein waterparkje met allerlei sproeiers, er g leuk voor kleine kinderen omdat het water niet blijft liggen. ze kunnen er gewoon rondlopen/kruipen.

Wij hadden overigens maar een buggy meegenomen omdat er een stond in de villa die we gehuurd hadden.

ook ik moet de andere forumleden gelijk geven: ik geef met kleine kinderen de voorkeur aan een villa. Alles erop en eraan en je kanwassen/drogen etc. 's middags heerlijk met de oudste aan het zwembad terwijl de kleine slaapt!

Wat je ook beslist veel plezier met de voorbereidingen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

wippelgem
18-09-10, 13:17
carino: heb je toevallig geen tripreport geschreven? Ik lees graag al je ervarigen!
Hoe was de vlucht met de 2 kindjes, welke maatschappij vlogen jullie?

Zijn jullie slechts 1 dag naar disney geweest? Bij ons zou het de bedoeling zijn elke dag in de voormiddag naar de parken te gaan, in de namiddag naar een waterpark of zwembad bij hotel/villa (nog niet uit) en eventueel savonds terug voor vuurwerk.

Wij zouden ook maar 1 buggy meenemen maar met een buggyboard op zodat de oudste erop kan als ze moe wordt. We gaan zowiezo altijd maar halve dagen op stap dus zo moe zal ze niet worden. Hier in disney parijs lukt het ook al goed (gaan we toch 2 keer per jaar gemiddeld naar toe).

Nu zouden we trouwens 10 dagen orlando doen (5 dagen disney en dan nog 5 dagen andere zaken bezoeken) en erna nog een weekje strand.
Wie raadt er welk strand/hotel aan met kleine kinderen? Clearwater beach vinden we mooi strand maar in 2008 was heel dat stadje in verbouwingen en viel dat ons dus eigenlijk wat tegen. Hoe is Fort Meyers? Key west is ook wel leuk maar vind ik minder geschikt met kinderen of zie ik dat verkeerd? Een ander Key eiland misschien?

Lelli Kelly
18-09-10, 18:34
Hoi Wippelgem,

Wij vertrekken over 7 weken naar Florida met onze dochter van dan (net) 3 jaar. Kan je dus helaas onze ervaringen nog niet vertellen.
Wel wat onze plannen zijn:
Wij gaan 14 dagen en een kleine rondreis doen Orlando - Crystal River - Sarasota - Orlando. We hebben een auto gehuurd (via usareisen.de) en hotels gekozen waarbij de kamers bestaan uit een soort van "appartementen", dus aparte slaapkamer/zitgedeelte en een keukentje in de kamer. We nemen ons eigen autostoeltje mee en de buggy.
Voor in het vliegtuig nemen we onze eigen DVD-speler mee en de laptop zodat ze nog wat filmpjes kan kijken. Ik heb een kinderkoptelefoon gekocht voor onze dochter: http://www.kindertoetsenbord.nl/kinderkoptelefoon-hartjes-first-headphone-p-110.html?osCsid=8ea5fdf8fa07eb6f6d9afd5483f20bdf

cindy74
18-09-10, 21:07
wij vertrekken dus 7 april is het dan al zo druk

Tinkerbell
19-09-10, 08:53
Pasen is volgend jaar 24 en 25 april. Ik weet niet hoelang jullie blijven maar je hebt natuurlijk kans dat je een staartje meepikt.

@ Wippelgem. We zijn twee keer in Naples geweest en daar is een geweldig mooi strand. Hotel ook met ontbijt :-P

nancy1
19-09-10, 09:39
qua drukte in de parken is de meivakantie heel goed te doen.

Persoonlijk zou ik met kleine kinderen voor een ruime villa met privé zwembad kiezen.

Tinkerbell
19-09-10, 11:31
Tja of je nu bang moet zijn weet ik niet maar wij stemmen de datum af op Pasen. Het was een keer maar nooit meer. Moet er wel bij zeggen dat wij de luxe hebben van en geen schoolgaande kinderen en geen werk waar we rekening moeten houden met bepaalde regels.
Laat ik je dan als "troost" meegeven dat je in ieder geval de Braziliaanse Tourgroups misloopt.

cindy74
19-09-10, 15:40
tinkelbell wij hebben wel een afspraak dat we dingen die in disney parijs ook staan die doen we al niet dus kunnen we wel al wat schrappen . Maar alleen zullen we niet zijn

Njit
19-09-10, 16:27
Niet alles wat in Parijs dezelfde naam heeft ziet er hetzelfde uit qua ritbeleving in Orlando. Bijvoorbeeld de Tower of Terror, Rock'N'Rollercoaster, Pirates of the Caribean.

wippelgem
19-09-10, 16:31
Het grootste verschil vind ik space mountain. Die in florida is een mislukte kermisatractie (in mijn ogen dan) terwijl die in parijs mega spectaculair is. Pirates is inderdaad ook gans anders!

[verwijderd]
19-09-10, 16:42
Gewoon bij de "Rope Drop" 's morgens al aanwezig zijn en meteen het park in gaan, dan zijn de rijen nog kort en ben je overal vrij snel doorheen. Daardoor kan je veel meer doen dan als je pas rond 11.30 of zo naar een park toegaat.

En daarbij is de "Rope Drop" ook erg leuk om mee te maken.

Enne, als je kinderen al kunnen lezen vertellen wij ze hier toch even dat de attracties anders zijn. ;-)

cindy74
19-09-10, 16:45
Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan en door de jetleg is dit een makkie .
Neen neen zij kunnen geen engels lezen en dit forum krijgen ze niet te zien tot volgend jaar mei :P

carino
19-09-10, 16:56
Nee ik heb geen trip report geschreven. we vlogen met Martinair de laatste keer. Daar hadden we bewust voor gekozen omdat het een rechtstreekse vlucht betrof. Dat doen we nooit meer. Vlucht zelf was oke maar na aankomst in orlando waren de kinderen doodop en het heeft nog zeker 2,5 uur (!)geduurd voor we alle controles gepasseerd waren en in een enorme rij bij alamo konden aansluiten. Twee jaar geleden vlogen we via Detroit en dat is achteraf veel beter bevallen! Je hebt alle controles dan daar al en kan in orlando zo doorlopen dus wij vliegen een volgende keer zeker niet meer rechtstreeks! ik heb hier trouwens bij andere topics van andere forumleden ook over gelezen, sommigen verkiezen ook een overstap.

Tip: als je toch een auto gaat huren en je doet dat bij alamo, een van jullie kan het best met een van de kinderen in de rij gaan staan en de andere de koffers verzamelen want de rij kan zooooooooo lang zijn!

Wij zij maar 1 dag naar Magic Kingdom gegaan omdat de kinderen daar eigenlijk te klein voor waren. De oudste vond het super maar we hadden ook Character Dining gereserveerd maar dat heb ik uiteindelijk afgezegd omdat hij toch wel heel eng vond toen hij sommige characters in Magic Kingdom zag lopen. en een dag was gewoon meer dan voldoende.

Wij zijn dus wel naar de Orlando Zoo geweest, dat is een leuke dierentuin en de kinderen kunnen daar heerlijk met water spelen. hetzelfde geldt voor Gatorland, ik heb een klein filmpje op you tube gezet: http://www.youtube.com/watch?v=OlFDHugy8VA

Wij zijn met de kinderen naar Bradenton geweest, was wel een eindje rijden maar prachtig strand! Geen idee trouwens hoe dat nu is na die olieramp.

wat mij trouwens wel tegenviel; mij jongste zoon was toen 9 of 10 maanden en kreeg nog een aantal keer per dag een fles. Er is dus nergens een magnetron om de voeding op te warmen! Sommigen doen het wel als je het vraagt( bijv bij de foodcourts in de mall) maar in het algemeen niet want ze zijn bang dat het te warm wordt en evt claims. Dus wat ik deed ik nam een thermofles met warm water mee en Bob's your uncle!

oma van tijn
25-09-10, 19:41
wij zitten nu met onze twee kleinkinderen in Florida. Zitten niet in een hotel maar lekker in een mooie villa waar de kinderen kunnen zwemmen, De Disneyparken tja met twee kleintjes is het toch een heel gedoe. In Magic Kingdom is maar 1 echte kinder verzorgingsruimte aan het begin van het park. Tijn, nu 3 en Puck 14 weken hebben de eerste dag samen Magic Kingdom gedaan. Ik merkte toch dat het een heel gedoe is met de allerkleinste. Daarbij komt dat als je kindje onder een bepaald aantal centimeters is. Hij of zij niet van de attractie gebruik mag maken. Hebben dus besloten dat onze kinderen en wij gesplitst naar de parken gaan. Wel gaan wij gezamelijk naar de zwemparken. Hebben een 4 dagen ticket gekocht met 4 dagen fun en dat is voor ons ruim voldoende.
De rijen zijn bij disney toch best wel aanzienlijk en een fastpass is leuk maar je moet wel op een bepaald moment dan bij de attractie aanwezig zijn. En met een kleintje laat dat zich niet zo sturen.
Veel plezier met de voorbereiding.
O ja vorig jaar hebben wij geboekt via exitreizen (auto en vlucht) dit jaar bij florida estates. De villa via floridaholiday.

[verwijderd]
25-09-10, 22:02
Oma van Tijn, daar hebben ze dus de babyswap voor bedacht bij Disney. Dan gaat eerst de ene ouder en daarna de andere ouder waarbij er maar 1 in de normale wachtrij hoeft te gaan staan.

cindy74
26-09-10, 15:46
Oma van tijn . Smijt al je plannen en kaarten van de parken weg en go whit the flow geniet van de wandelingen en de omgeving en vergeet de gedachte ik kan dit of dat niet . Geniet gewoon van alles wat je ziet met de kleine . Ik zou het je niet na doen met zo een kleintje maar mijn zoon was een echt herriemakertje toen hij klein was was ook cm te klein maar in zijn koppe veel cm te groot :)

wippelgem
26-09-10, 16:07
Omavantijn: bedankt voor je reactie maar ik heb ook meer zoiets als cindy: gewoon go with the flow. Toch wat betreft de parken. Daar heb ik helemaal geen schrik voor hoor! We zijn met ons meisje al 5 keer naar disney parijs geweest en de laatste keer was onze jongste er ook bij en helemaal geen problemen gehad en er is ook maar 1 babycare center vooraan in het park. We splitsten ons niet op hoor! Samen gezellig genieten gewoon! Daarom gaan we toch op reis?
En ivm die fastpasses: je kan toch afgewisseld op de attractie gaan en 1 blijft dan bij de kindjes die dan moeten eten of zo? Daarom hebben ze ook babyswitch: 1 iemand blijft bij de kindjes die niet op de attractie mogen en de andere kan lekker op de attractie gaan! Ideaal toch!
We zijn trouwens 3 jaar geleden nog zonder kinderen al in de parken geweest en weten wel aan wat ons te verwachten qua aanschuiven en zo!
Toch bedankt voor je reactie!

Michael66
27-09-10, 08:40
Als je al vaker geweest bent heb je het grote voordeel dat het "moeten" een beetje weg is. Je "moet" niet meer zonodig alle attracties doen, die heb je al eens gedaan. En dan komt de ontspanning eerder, kun je gemakkelijker genieten van hetgeen op je pad komt. En dat is meestal meer dan genoeg.

Onze zoon gaat al mee sinds hij 5/6 maanden oud is, en het leuke is dat er elk jaar weer andere dingen zijn die hij leuk gaat vinden. Zo zijn er elk jaar weer andere dingen die je "samen" kunt ontdekken, samen voor het eerst beleven.

Dit jaar aan iets niet toegekomen? Mooi, da's weer een reden om volgend jaar terug te gaan!! Jippie, we "moeten" O:) weer naar Florida .....

wippelgem
27-09-10, 23:19
Het 'moeten' is er inderdaad af! Vorige keer zonder kids deden we de 'grote' attracties dus nu tijd voor de kleinere en bravere dingen. Die hebben we toch nog niet gedaan. Dus inderdaad veel samen ontdekken!

euskris
18-08-11, 15:57
hallo allemaal...
wie wil me helpen zodat ik niet alles hoef na te pluizen?
we gaan 1 dag naar magic kingdom ik heb wel de plattegrond gevonden maar daar kan ik niet heel goed zien wat nu leuke attracties zijn voor een 3 jarige. en om onze dag goed te benutten lijkt het me al handig om dit soort dingen uit te zoeken. dus wat mogen we absoluut niet missen...en welke zijn er bv eng of is ze nog te klein voor!! oja een baby van 10 maanden gaat ook mee....zijn er dan veel attracties die we apart moeten doen of zijn er ook atracties waarbij Tije ook mee kan.

thx alvast voor de tips....

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over WDW met kids. Hier kun je al een heleboel info vinden.>>

Njit
18-08-11, 16:04
Op http://disneyworld.disney.go.com/attractions/ kun je filteren per park, leeftijdsgroep en lengte. Ik denk dat je daar een heel eind mee komt..

http://img695.imageshack.us/img695/5479/1882011150345.png (http://disneyworld.disney.go.com/attractions)

[verwijderd]
18-08-11, 16:10
Het is inderdaad gewoon eerst kijken naar de parkmap om te zien waar je kind wel of niet in mag, daarmee streep je al een deel van de attracties weg.

En dan heb je de lengte van de 3 jarige inschattende ook meteen de lijst waar de baby ook in mee kan.

Hier heb je een compleet park plattegrond welke je door CTRL-"+" kan vergroten en dan kan je zien hoe of wat.

Parkplattegrond (http://img855.imageshack.us/img855/5074/mkmap.jpg)

euskris
18-08-11, 16:20
thx kijk dat had ik weer niet ontdekt....

ps hoe laat beginnen de parades?

katrien.vt
23-01-13, 11:57
Hallo

Op 10 april gaan wij de grote uitdaging aan: we zouden een fijne dag willen doorbrengen in MK met onze drie zoons. (We zijn er ons van bewust dat we gerust drie dagen in MK kunnen vullen, maar het plan is dus: 1 dag.)

We weten dat we nooit alles kunnen doen in die ene dag en we willen niet te hard rushen maar genieten, maar het is voor een groentje zoals ik heel moeilijk om te beslissen wat wel en wat niet... En dan is onze jongste ook nog maar 4 (maar wel groter dan 1 m), de middelste een bangerikje en de oudste een grote durver. Niet gemakkelijk dus :confused:

Ik heb al wat rondgekeken op touringplans.com en op easywdw, maar zo "easy" vind ik het toch niet.

Kunnen jullie me doorsturen naar andere nuttige info of hebben jullie zelf tips? Wat zouden jullie zeker wel doen en wat zeker niet? Wat eerst en wat laatst? Wat was jullie plan?

Alle hulp is erg welkom!

Katrien

FloridaVerslaafde
23-01-13, 12:38
Nou dat is absoluut geen makkelijke opgave, zo niet een onmogelijke opgave. MK is groot...heel groot en in 1 dag niet te doen, zeker niet met jonge kinderen. En begin april is vaak Springbreak (voorjaarsvakantie) alhoewel het wel per regio verschilt welke data precies, maar als je ongeluk hebt dan is het enorm druk in WDW op die dagen. Als je gaat zou ik zeggen, laat iemand (je man) bij binnenkomst direct Fastpasses halen bij de attracties waarvan je van te voren weet dat je die wilt zien. Beperk je bezoek aan 2 "landen", Fantasyland, Frontierland....enz. Trek goede schoenen aan. En ga goed voorbereid MK in. Maar eigenlijk zou ik maar 1 tip hebben voor je.....ga meer dan 1 dag.

Groetjes,
Walter :cool:

Dr. Phlox
23-01-13, 13:38
Maak voor je zelf een lijst waar welk kind in zou willen. Op die wijze kan je de overeenkomsten gebruiken om die op een logische volgorde af te werken. Maak ook goed gebruik van de Fastpass.
Grz
Ton

trails
23-01-13, 13:40
Vóór opening daar zijn. Je moet je auto parkeren. Dan evt. nog tickets kopen. Dan met monorail of boot naar de ingang.
Dus: zorg dat je een half uur voor opening op de parking bent zodat je gelijk bij opening ook naar binnen kunt.
Touringplans werken voor ons goed en we houden ook altijd hun volgorde aan.

moniquekruiningen
23-01-13, 13:43
Goh een uitdaging? Zo zie ik het helemaal niet... maar ik ben dan ook niet bang iets te missen.
Wij deden vorig jaar MK in 1 hele dag en 1 avond..(29 feb erg druk) attracties die te druk zijn slaan we over en bekijken we later op de dag zeker nog eens..maar als we het de moeite niet vinden van het wachten, dan jammer..
De shows zijn een aanrader maar wil je met 3 kleintjes een uur in de rij en dan nog de show uitzitten? Je hebt uuuren de tijd en het is voor de kids vermoeiend.. dus ik zou zeggen, bepaal van te voren wat je wil zien, stippel een route uit.. (Wij zijn gewoon gaan lopen) en zorg dat je 1 parade ziet en het vuurwerk.. waarvan ik dan eigenlijk betwijfel of de kinderen het wel boeiend vinden... en als het tijd is ga je naar huis.. iets niet gezien is jammer.. je weet gelukkig niet wat je mist.. en de kinderen ook niet.. :rolleyes: En als je echt alles wil zien... dan moet je echt meer dagen gaan... wij deden 1 dag studios, 1 dag Epcot, 2 dagen MK, 2 dagen AK (vonden wij het allerleukst) en 1 dag ?? ik weet t niet meer... toen had ik mijn buik wel vol van Mickey... dit jaar staat t niet op t programma, we gaan naar Universal en Busch.. toch kriebelt het een beetje...
Down town hebben we zelfs nooit gezien.. Jammer wellicht, maar ach weet je het is net als het echte leven... you can't have it all!

Mushu
23-01-13, 22:06
Geen zorgen! Tour guide Mushu adviseert om alles gewoon op je gemak te doen. Attracties met een wachtrij langer dan 20min (of neem het iets ruimer bv 30min) overslaan en eventueel later terugkomen (dan kan de wachtrij opeens 10min zijn), heel goed gebruik maken van fastpass (ja die werken goed en het scheelt echt veel tijd. Maar je kan ze niet allemaal tegelijk halen, op de fastpass kaartjes staat welke tijd je weer een nieuwe kan aanschaffen).
Verder zoals eerder genoemd, arriveer voor openingstijd. Er is ook nog een soort show voordat het park opengaat dus die kan je dan ook gelijk meepakken. Neem voldoende rust en laat de kinderen het tempo bepalen. Vooraf attracties uitzoeken die iedereen iig gedaan wil hebben. En laat je kids af en toe los bij de verschillende water-speelplaatsen, hebben ze opeens weer energie voor 10 en kunnen de volwassenen even lekker zitten en wat drinken.
Ik heb vaker MK in 1 dag bijna helemaal gedaan (ja ook in de zomer, druk, bloedheet en fastpasses bestonden nog niet) maar dat gaat met kinderen waarschijnlijk niet lukken zonder dat ze super vervelend worden. Dus gewoon lekker genieten en volgend jaar weer gaan (en het jaar daarop en daarop en ...).

katrien.vt
24-01-13, 10:40
Dank jullie wel voor jullie tips! Ik denk dat het inderdaad het beste is om een "relaxed" houding aan te nemen.

Nog een paar vraagjes:

- Staat de duur van de wachtrijen ergens aangegeven?
- Hoe maak je goed gebruik van de FASTPASS?
- Wat doen jullie met het eten?
- Mag je een broodje mee binnen nemen?
- Welke attracties zijn het wachten niet waard?

Ik heb er niet echt een idee van hoe groot MK is. Vandaar een misschien rare vraag: is het kleiner - groter - veeeeeeeel groter dan de Efteling?

Groetjes

Katrien

Mushu
24-01-13, 11:09
- De duur van de wachtrijen kan je vinden op verschillende apps voor je telefoon maar ook gewoon op het bord dat je ah eind van mainstreet vindt net voordat je de brug overgaat naar het kasteel. Op het tijdenlijstje (meepakken samen met de map vh park, te vinden bij de ingang van het park onder het treinstation) staan ook allerlei tijden van voorstellingen en restaurants etc.
- Weten voor welke rides je echt fastpass nodig hebt (ook voor die dag) en nooit in een rij gaan staan die langer dan 30 min is terwijl je fastpass kan halen. Goed in de gaten houden wanneer je een nieuwe fastpass kan halen en dat dan ook doen. Alleen fastpasses halen voor de familieleden die die attractie willen doen. Dus als iemand niet in space mountain wil, zou ik voor die persoon geen fastpass halen. Misschien kan die persoon met iemand anders een fastpass halen voor een andere attracties.
- Wij eten altijd wat in het park en kopen het daar. Maar je mag gewoon eten en drinken meenemen. Waarschijnlijk geen glas en zeker geen messen oid (ze controleren bij de ingang op wapens).
- Is verschillend voor iedereen. Toen ik voor het eerst in MK was (met 3 volwassenen) hebben we in de rij gestaan voor een foto met Mickey. Dat wisten we niet anders hadden we dat zeker niet gedaan. Als er iemand met Disney figuren op de foto wil, zou ik voor een restaurant kiezen waar ze langskomen want dat scheelt enorm veel tijd (maar je ziet dan alleen de figuren die daar vast rondlopen en dat zijn misschien niet je favorieten). Ik zal straks een lijstje maken met rides en opmerkingen daarbij.
- MK is volgens mij (en wat ik heb kunnen vinden) ongeveer gelijk aan de Efteling. Iets groter wat opp betreft maar ongeveer evenveel attracties (zonder de shows dan). Maar ik vind de rides over het algemeen wel meer de moeite waard dan in de Efteling.
Ik ga even aan de slag met een lijstje voor de rides en plaats het straks hier.

Mushu
24-01-13, 12:40
Oke het is een beetje lang lijstje geworden! En misschien mist er nog wel wat... Doe er je voordeel mee.

Tomorrowland
Atro Orbiter: ronddraaiende vliegtuigjes op grote hoogte (zoals dumbo maar dan veel hoger). 1x gedaan. Niet doen als je hoogtevrees hebt. Wat langere wachttijd omdat er weinig mensen inkunnen. Geen topper.

Stich’s great escape: Je zit stil op een stoel en stitch ontsnapt, het wordt donker en dat is eng. Vond het vroeger (voordat ze Stich gebruikte) veel leuker want Stitch is niet zo eng. Slaan wij tegenwoordig altijd over. Wachttijd valt meestal mee.

Indy Speedway: in een auto een rondje rijden. Alleen leuk voor kleine kinderen die nog lang geen rijbewijs hebben. Wij Floridagangers zitten liever in een dikke SUV. Vaak zeer lange wachtrij. Slaan wij altijd over.

Space Mountain: Achtbaan in het donker. Gaat niet over de kop en niet vergelijkbaar met die in Parijs (daar is het meer een echte achtbaan). Je wordt vooral heenenweer geschud. Zal niet iedereen in durven. Soms opeens korte wachtrij, anders fastpass halen.

People Mover: treintje dat boven tomorrowland rijdt. Duf maar favoriet bij velen (ook bij ons). Even lekker zitten en leuk uitzicht over MK. Meestal nauwelijks wachttijd.

Carousel of Progress: draaiend theater waarbij je een gezin door de tijd volgt. Is wat oud maar ook orginele attractie van Walt voor de World Fair (lang geleden). Vinden wij altijd wel leuk (airco en zitten) en als je moe bent kan je gelijk even slapen. Voor de trillseeking kids niets aan. Meestal nauwelijks wachttijd.

Buzz Lightyear’s Space Ranger Spin: Vanuit een karretje op doelen schieten. Erg leuk maar sinds Toy Story Midway Mania er is (in de Studio’s) een beetje afgedaan (want die laatste is veeeeel leuker). Soms korte wachttijd en anders fastpass nemen.


Monsters Inc. Laugh Floor: Commedy club met Monsters Inc. Als je geen Engels spreekt is het niet leuk. Kans dat je er uitgepikt wordt en er grapjes over je worden gemaakt. Opzich wel lachen maar wij slaan ‘m meestal over. Wachttijden te doen.

Fantasyland
It’s a Small World: klassieker met irritant liedje dat de hele dag in je hoofd blijft zitten. Sommige vinden het super andere (zoals ik) gaan alleen als het regent en de wachtrij is 0 min. Ach, wel lekker boottochtje. Soms zeer lange en soms zeer korte wachttijd.

Peter Pan’s Flight: Vliegen over London. Ik vind veel van deze attracties niet Disney-waardig maar toch staan hier altijd lange wachtrijen. Wel fastpass nemen.

Mickey’s PhilarMagic: 4D film. Met bril, water en geur. Is Disney wel goed in. Om een vage reden kan je hier een fastpass krijgen, nooit nodig gehad er passen heel veel mensen in het theater.

Prince Charming Regal Carrousel: een carrousel. Gaan wij als volwassenen nooit in. Voor kleine kinderen natuurlijk leuk.

Mad Tea party: ronddraaiende kopjes (zoals monsieur cannibale). Word ik heel misselijk in dus sla ik over. Maar vinden velen wel leuk. Geen idee hoe het zit met de wachtrijen.

Winnie the Pooh: In honingpot door Poohland. Tja, ook weer goedkope Disney attractie. Wel interactieve wachtrij. Gezellig ritje. Soms erg lange wachtrij dan fastpass nemen.

Het nieuwe Fantasyland gedeelte
Barnstormer: Kinder achtbaan. Fastpass beschikbaar, ik zou voor een korte rij gaan.

Dumbo: Ronddraaien met Dumbo. Vroeger zeer lange wachtrijen, tegenwoordig 2x zoveel zitplaatsen en nieuw wachtsysteem. Je kind kan eerst in de tent spelen todat je pieper afgaat. Of gewoon in de rij staan. Soms lang, soms kort. Fastpass beschikbaar.

Casy Jr Splash ‘N Soak (andersom) Station: waterspeelplaats. Voor de kids om af te koelen. Misschien iets droogs om aan te trekken meenemen.

Pete’s Silly Slideshow: Meet and Greet met Disney figuren.

Under the Sea: Nog niet gedaan, pas open. Waarschijnlijk lange wachttijden ivm nieuw. Fastpass beschikbaar.

Ariels Grotto: Meet and Greet met Ariel. Ook nieuw.

Enchanted Tales with Belle: interactieve meet and greet met belle. Ze vertelt verhalen en de kinderen doen mee. Ook nieuw.

Frontierland
Splash Mountain: In een (grote) log in het water dobberen en dan naar beneden storten. Verrassend lange attractie met veel te zien. Wel behoorlijke plons naar beneden dus niet voor iedereen te doen. Onze favoriet. Bijna altijd fastpass nemen want anders sta je zeer lang in de rij!

Big Thunder Mountain Railroad: achtbaan, gaat niet over de kop. Te doen voor de niet waaghalzen denk ik. Afhankelijk van de wachttijd fastpass nemen (vaak wel nodig).

Tom Sawyer Island: Eiland om te wandelen en dingen uit verhaal van Tom Sawyer tegenkomen. OVERSLAAN als je maar 1 dag hebt.

Country Bear Jamboree: Zingende beren. Ik vind er niets aan, duurt veels te lang en krijg het gevoel gillend gek te worden en niet weg te kunnen. Maar dat zullen velen anderen niet hebben… Ik zou ‘m dus OVERSLAAN.

Adventureland
Swiss Family Treehouse: Door de boom van de Swiss Family lopen. Grappig om te zien, mooi gemaakt maar als je 1 dag hebt: OVERSLAAN.

Magic Carpets of Aladdin: Net als Dumbo maar dan vliegende tapijten. Pas op voor de spugende kamelen! Net echt een aanrader, zeker als je Dumbo al hebt gedaan zou ik deze overslaan. Afhankelijk wat je kinderen willen. Soms wel heel korte wachttijd, zeker in de avond!

Jungle Cruise: Boottochtje door de wateren van Azie, Afrika en alles doorelkaar. Ook leuk door de zeer flauwe woordgrappen, maar dan moet je wel goed Engels verstaan. Zou ik wel doen. Neem fastpass als de wachttijd langer dan 20min is en anders later terugkomen. Wachttijd varieert erg op de dag.

Pirates of the Caribbean: Met Johny Depp! Boottocht door de piratenwereld. Zeker doen (wel een paar kleine afdalingen maar minder dan die in Parijs). Bij lange wachttijd overslaan en later terugkomen. Vaak wachttijden van maar 5 min.!

Enchanted Tiki Room: Vond ik voor de brand erg leuk en gezellig (lekkere muziek). Is na de brand hersteld zoals het vroeger was en dat vind ik saai. Muziek is ouderwets en wat sloom. Toch maar OVERSLAAN als je er geen tijd voor hebt.

Liberty Square
Hall of Presidents: Animatronics van alle presidenten van USA. Voor kinderen saai. Ook voor volwassenen goede gelegenheid om in de airco te kunnen slapen. Maar zeker mooi gedaan en ook Obama zegt iets. Heel patriotisch. Wij gaan altijd wel naar binnen, ook om af te koelen.

Riverboat: Boottocht op grote radarboot. OVERSLAAN bij 1 dag.

Haunted Mansion: Spookhuis Disneystyle. Doen en neem de interacctieve rij (door het kerkhof). Je komt uiteindelijk allemaal weer bijelkaar en het scheelt weinig tot niets in wachttijd.

En wel even de replica van de Liberty Bell aanraken!

Verder:
Railroad: Trein om heel het park. Verschillende stations: Ingang, Frontierland en Fantasyland. Zeker even lekker zitten en leuke manier om te verplaatsen (het is een echte stoomtrein) maar soms erg lange wachtrijen. Kijk als je er vlakbij bent of het te doen is maar anders zou ik het overslaan. All Aboard!

Winkels: airco om af te koelen. Na ongeveer iedere attractie kom je vanzelf in een winkel. Anders Shoppen op main Street USA.

Kasteel: voor de foto’s. Verder geen ride (en geen draak te vinden zoals in Parijs).

Als je vanaf het Transportation and Ticket Centre naar MK gaat, is de monrail vaak sneller. De ferryboat is echt niet spectaculair. En de beroemde woorden in de monorail mag je ook niet missen: por favor montega ce allegandro de las puertas. Er waren ooit T-shirts van te koop.

katrien.vt
24-01-13, 14:36
Mushu, REUZE bedankt!

Wat een schat aan informatie! Ik bekijk het straks rustig!

Katrien

pbl
24-01-13, 15:07
Wow Mushu, wat een goeie lijst !
Ook wij gaan die zeker gebruiken, bedankt !

Paula

gudu
24-01-13, 18:34
zijn jullie al eens in parijs geweest ? zo ja dan die attracties overslaan ( mijn kinderen vonden parijs na amrika helemaal niet zo leuk meer omdat ze de meeste attracties al kenden en vonden de eiffeltoren notre dame en met demetro gaan veel leuker ) . mijn kinderen vonden de attracties in MK over het algemeen wat saai ( ze waren toen bijna 4 en bijna 9) . de aankleding is super maar uiteindelijk is bv alladin gewoon een een soort vliegtuigjes die de hoogte in kunnen attractie die je in elk pretpark vind . wij vonden epcot en daarna Ak de mooiste parken . mijn zoontje van toen bijna 4 was 1 meter 4 of 5 en mocht in 95% van de attracties in alles disneyparken. zoals iedereen al zegt , lange wachttijd overslaan en van te voren kijken welke attracties je zeker wil doen . wij namen gewoon flesjes ingevroren drinken mee , snoep en broodjes .

wij gaan dit keer niet naar disney maar naar busch garden , seaworld en 2 waterparken . de waterparken zijn favoriet boven de pretparken .zoveel mensen zoveel wensen zoveel meningen ;) veel plezier en 1 dag is best goed tedoen, wij hebben in 1 hele drukke dag ongeveer 80% van de attracties gedaan

JariLitmanen
29-01-13, 18:49
Wow Mushu, wat een goeie lijst !
Ook wij gaan die zeker gebruiken, bedankt !

Paula

Waar kunnen wij de lijst van Mushu vinden?

Esther2013
29-01-13, 18:56
Wat dacht je van een blad terug :p

chippie
29-01-13, 19:48
- Staat de duur van de wachtrijen ergens aangegeven?
JA, bij de attractie zelf en bij Epcot op het centrale plein, heb je een smartphone dan kun je de disney app gebruiken, met het gratis wifi kun je mooi op de hoogte blijven.

- Hoe maak je goed gebruik van de FASTPASS?
Geen fastpass halen wanneer de return time (terug kom tijd) te veel voor uit is. Immers je kunt pas na 2 uur of na gebruik fastpass weer een nieuwe fastpass halen. Dus neem geen fastpass om 9 uur 's ochtends als de return time op 1300 staat. JE kan dan pas een nieuwe fastpass halen om 11 uur.

- Wat doen jullie met het eten?
We nemen geen eten en drinken mee, dat halen we daar. Genoeg mogelijkheden. Tip, zorg dat je voor de lunch voor 12 uur ergens zit of anders na 14:00 uur. Tussen deze twee tijden is het heel druk op drukke dagen.

- Mag je een broodje mee binnen nemen?
Ja

- Welke attracties zijn het wachten niet waard?
De attracties die JIJ niet leuk vindt. Sorry dat is echt niet te zeggen. Dit is voor iedereen verschillende. Wij vinden bijvoorbeeld buzz light year geweldig, een ander vindt dit weer helemaal niets, net zoals dat wij space mountain helemaal niets vinden. M.a.w dat zul je toch zelf moeten ondervinden.

Ik heb er niet echt een idee van hoe groot MK is. Vandaar een misschien rare vraag: is het kleiner - groter - veeeeeeeel groter dan de Efteling?
Ik ben al jaren niet in de Efteling geweest, maar gevoelsmatig vonden wij het groter dan MK in Parijs, maar Epcot vonden wij dan weer veel groter terwijl Animal Kingdom weer kleiner is. Maar het is relatief. In de States is alles al snel groter.
Succes met je voorbereidingen.

julieke
30-01-13, 19:02
Wij zijn vorig jaar in de paasvakantie, heel druk, met ons 4 jarig zoontje geweest. Wij hebben alles kunnen doen in 1 dag. Zijn er geweest vanaf de opening, 8 uur, tot na het vuurwerk!!
hebben de verschillende parades gezien, telkens op de eerste rij :-) . Dus daar hebben we ook veel tijd aan uitgegeven met het wachten op de parades.

je moet s morgens meteen naar fantasyland gaan. Dan peter pan enzo doen. Ondertussen dat je daar bent gaat er 1 van jullie fast passes halen bij bv Buzz ... Zo deden wij het en hebben echt alles kunnen doen waar ons zoontje in durfde.
het is even plannen en bij ons liep papa op en weer voor fastpasses.

Gaan dit jaar weer in de paasvakantie en plannen weer 1 dag voor Magic Kingdom.

vbosstb
06-03-14, 17:14
Hallo iedereen,

Wij zouden volgend jaar met onze dochter (die dan bijna 5 zal zijn) een bezoekje willen brengen aan de Disney (en niet Disney) parken.
We zouden 6 volledige dagen in Orlando verblijven alvorens onze vakantie voort te zetten naar de Gulf Coast.
Probleem is dat er zoveel parken zijn en het dus moeilijk kiezen is.

Magic Kingdom, Animal Kingdom en Sea World lijken ons geschikt voor alle leeftijden, de andere zijn iets moeilijker.

Kunnen jullie dus advies geven over welke van onderstaande parken geschikt (of helemaal niet) zijn voor een meisje van 4?
Epcot?
Disney's Hollywood Studios?
Typhoon Lagoon?
Blizzard Beach?

En hoe zouden wij die 6 dagen het best indelen rekening houdend dat wij de eerste dag toch een beetje willen acclimatiseren van de lange vlucht van de dag ervoor :)

Groeten,
Bram

cant51
06-03-14, 19:05
Wij waren vorig jaar met onze kleindochter van 4 en zij vond Disney, Disney Hollywood Studio, en Epcot geweldig, ook een van de water parken kan je gerust doen.

We hadden ook in Disney World de Bibbidi Bobbidi Boutique geboekt voor haar, vroeg in de morgen (is wel behoorlijk prijzig als je het meest complete pakket neemt), maar ze heeft de hele dag als een prinses rondgelopen ze vond het geweldig, als je dit zou willen doen moet je wel snel boeken ik weet wel dat ik het een behoorlijke tijd voor we er naar toe gingen heb geboekt, en toen was de 1e datum die wij hadden gepland al vol.

Wens jullie een geweldige vakantie in Florida.

Mushu
06-03-14, 19:39
Als eerste: alle Disney parken zijn geschikt voor (kleine) kinderen. Natuurlijk is er wel verschil tussen de parken en zal het ene park leuker zijn voor een 4 jarige dan het andere park. Magic Kingdom is natuurlijk het meest geschikt met een speciaal gedeelte voor de kleintjes (fantasyland) .
Ik heb de plattegronden er even bij gepakt om te kijken wat er zoal te doen is in de verschillende parken waar je nog over twijfelde.
Studio's: Muppets Movie, Honey I shrunk the the Kids Playground, Toy Story Midway Mania, Disney Junior Live on Stage, Voyage of the Little Mermaid en er zijn nog een aantal andere attracties die kunnen. Verder zijn er veel optredens door heel het park die leuk kunnen zijn.
Epcot: Verschillende kleine attracties in Inoventions East en West, Nemo, Turtle Talk (wel veel minder leuk als je geen Engels verstaat), Living with the Land (lijkt super saai maar is bij volw en kids vaak toch geliefd), Figment, de Kidcot stations in alle landen, The Three Cabelleros ride in Mexico, mini treintjes kijken in Duitsland. En regelmatig zijn er Disney figuren te vinden in de landen.

De waterparken zijn ook goed te doen met kleine kinderen. Welke het leukst is zou ik niet weten en op internet zijn de meningen verdeeld. Beide parken hebben een speciaal kindergebied.

Het bezoeken van de parken kan vermoeiend zijn voor kleine kinderen (ook veel indrukken) dus het beste is om wat rust in te bouwen (kan het bijna niet intypen). Dat kan door niet elke dag naar een park te gaan of door bv tussen de middag te rusten en later weer terug te komen. Verder is het aan te raden je kind het tempo te laten bepalen (dat werkte bij ons altijd het best). Ze konden soms 15 minuten naar een fontein oid staren en dat lieten wij gewoon lekker toe, gaf ons ook rust. Gemiste attracties haal je de komende jaren wel in want je gaat toch terugkomen (verslavingsgevaar!)
De eerste dag niets doen is zonde. Je bent vaak vroeg wakker dus juist een goed plan om gelijk een park te bezoeken (vroeg in de ochtend = rustiger). Vaak ben je wel wat eerder moe dus kies een park waar je niet in de avond nog wat wil gaan doen.

Mijn advies is om gewoon de parken te kiezen die je zelf ook leuk vindt en dan zal je zien dat het voor je kleine meid ook leuk is (het is tenslotte Disney).

Njit
06-03-14, 20:02
In de Florida Forum Shop (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/c-666191/dvd-s-over-florida/) kun je ook de Disney Vacation Planner (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/a-18807453/dvd-s-over-florida/dvd-disney-vacation-planning-dvd-2013/) DVD bestellen. Wellicht handig om een eerste indruk op te doen.

Anthon14
06-03-14, 21:55
En vooral even kijken wanneer Magic Kingdom 's morgens geen extra magic hours heeft en dan op zo'n dag naar Magic Kingdom gaan en zorgen dat je er 30 minuten voor openingstijd al bent dan kun je de speciale "rope drop" zien en dat is ook erg leuk om mee te maken. Overigens moet je dan zorgen dat je ca. 45 - 60 minuten voor de openingstijd al de parkeerplaats van Magic oprijdt want om op het park zelf te komen kost je ook nog ca. 15 á 20 minuten.

En zoals hier al gezegd alle Disney parken zijn voor de kleintjes ook al leuk.

Michael66
06-03-14, 23:48
Een goede video voor Orlando met kids (van Visit Orlando)

Orlando is made for little ones!



http://www.youtube.com/watch?v=jj-oRfeb-qE

En nog:


http://www.youtube.com/watch?v=PNSK3bt7gfw

vbosstb
07-03-14, 09:53
@Iedereen: alvast bedankt voor julle feedback, ik heb al wat stof tot nadenken.

***Bijkomende feedback is nog steeds welkom :)***

Marjol
07-03-14, 18:29
Hallo!

Wij gaan over een kleine 7 weken met onze dochter van 3,5 ook een weekje naar Orlando en hoewel jullie dochter wat ouder is, denk ik dat de interesses wel redelijk overeen zullen komen. In 2012 zijn we ook met onze (toen 1,5 jaar oude) dochter naar Orlando geweest en ze heeft absoluut genoten (zie onze blog). Alle parken hebben wel iets leuks voor kleintjes.
Nu gaan we dus twee weken rondreizen in het zuidoosten en daarna een week Orlando. In die week hebben we een vol Disneyprogramma, we gaan allevier de Disneyparken bezoeken en ook nog beide zwemparken. In 2012 hebben we het iets rustiger aangedaan.
Wellicht leuk dus om onze blog te volgen en te kijken waar jullie interesses liggen? :)

Patrick
07-03-14, 20:24
Onze kleine man gaat straks voor de 4e keer mee, hij is dan 4. Wat hij erg leuk vindt, zijn waterparken. Qua pretparken zijn Magic Kingdom en SeaWorld zijn favorieten. En Busch Gardens als goede runner up (Sesame Street gedeelte).
Je zou voor relatief weinig geld een combi-kaart kunnen kopen van SeaWorld-Busch Gardens en Aquatica (kan je 14 dagen onbeperkt naar deze parken). En dan eventueel een los kaartje Magic Kingdom.

vbosstb
08-03-14, 09:33
Wellicht leuk dus om onze blog te volgen en te kijken waar jullie interesses liggen? :)Inderdaad, super leuke blog, zal ons zeker helpen! Op de vele fotootjes zie je duidelijk dat je dochtertje het naar haar zin had :) Hopelijk zal die van ons het ook zo leuk vinden.
Bedankt voor de goede tips!!

@Anthon14:
Bedankt voor de tip!

Je bent vaak vroeg wakker dus juist een goed plan om gelijk een park te bezoeken (vroeg in de ochtend = rustiger). Vaak ben je wel wat eerder moe dus kies een park waar je niet in de avond nog wat wil gaan doen.Allereerst bedankt voor de vele tips!
Welk park zou een goede 'opwarmer' zijn om de eerste dag te doen?

Mushu
08-03-14, 20:30
Een goede opwarmer zou Animal Kingdom kunnen zijn. Meestal vroeg open en geen avondprogramma. Je kan er op je gemak diertjes kijken maar er zijn ook leuke attracties en natuurlijk de Nemo musical (en Lion King als deze weer terug is).

lvfl
16-03-14, 22:05
Ik deel de mening dat alle Disneyparken geschikt zijn! Welke de voorkeur geniet, hangt gewoon van het kind af...
Wij deden er vorig jaar 2 weken :o over en ze hebben zich geen seconde verveeld. Ze waren toen 6 en 2,5 jaar (ook geweest toen ze 4,5 en 14 maanden waren).
Moeilijk om onmiddellijk aan enkele tips te denken, maar kijk gerust eens onze blog door. Of het filmpje om wat in de sfeer te komen :)
Een fantastische vakantie zal je sowieso hebben!!!

Michael66
27-11-14, 15:25
50 Walt Disney World attractions for kids under 10:

http://www.wesh.com/orlandomyway/orlando-theme-parks/50-walt-disney-world-attractions-for-kids-under-10/24699542

http://www.wesh.com/image/view/-/24711850/medRes/2/-/maxh/358/maxw/538/-/14wg00kz/-/dumbo-the-flying-elephant-00-MK-jpg--1-.jpg