PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MarjoleinD: Orlando-Keys-Orlando



MarjoleinD
08-03-09, 19:56
Hallo,

Graag wil ik ook ons reisschema voorleggen! We vliegen eind april op Orlando voor een vakantie van anderhalve week, met ons zoontje van 4.

Dag 1: aankomst Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Magic Kingdom
Dag 4: Kennedy Space Center
Dag 5: Miami
Dag 6: Duiken op Key Largo?, overnachting Key West
Dag 7: Everglades
Dag 8: Tampa?
Dag 9: Orlando?
Dag 10: terugreis

We zijn nog op zoek naar een geschikte plek voor een of twee duiken, een overnachting na het bezoek aan de Everglades, en een invulling voor een of twee dagen aan de westkust. Verder ben ik erg benieuwd naar alle tips en adviezen voor deze reis, m'n man is een tijd geleden al een keer in Florida geweest, voor mij wordt het de eerste keer in de Verenigde Staten.

Michael66
08-03-09, 20:15
Mijn idee: Dag vakantie! :cry:

Je gaat met dit schema vooral bezig zijn met reizen, rijden, inchecken, koffers in en uit de auto halen, parkeerplaats zoeken, uitchecken, etc. En dan eigenlijk heel beperkt de dingen zien die in Florida te zien zijn.

Maar het kan wel. 8-[ Iedereen beleeft op zijn/haar eigen manier Florida.

Succes.

MarjoleinD
08-03-09, 21:58
Michael66,

Waarschijnlijk een heel terechte opmerking die je maakt, maar je begrijpt natuurlijk ook dat ik zoveel mogelijk wil zien. Stel dat we het schema iets aanpassen en bijvoorbeeld vanaf de Everglades direct teruggaan naar Orlando, waar zouden we die tijd dan het beste kunnen gebruiken? M.a.w. waar zit volgens jou het grootste knelpunt?

Michael66
09-03-09, 05:43
Knelpunt? In de instelling: Zoveel mogelijk gezien willen hebben.

Een dergelijk reisschema zorgt er m.i. voor dat je een redelijk (kort) inzicht krijgt van de toeristische attracties, de binnenkant van je auto en meerdere hotelkamers. Maar heb je dan iets van Florida gezien. Ja ..... iets. Maar van alles "iets" zien vind ik persoonlijk net zoveel als van alles zowat niets zien. Een beetje als Griekenland met al zijn/haar eilanden in 10 dagen doen.

Als je maar zo kort naar Florida gaat, zou je er ook voor kunnen kiezen om keuzes te maken. Je zou je kunnen beperken tot 2-3 plaatsen. Bijv. 5 dagen inspanning en 5 dagen ontspanning: Orlando en Golfkust. Of Miami/Key West/Clearwater, ieder 2-3 dagen. Of .... er zijn zoveel mogelijkheden.

Maar zoals ik al eerder aangaf: ieder zijn keuze, ieder zijn Floida-vakantie. En als dat voor jullie een rondreis met elke dag een andere locatie is, dan wens ik jullie alleen maar heel veel plezier! Have fun!

dennis_diana
09-03-09, 09:31
Ik wens je veel wijsheid bij je keuze: maar houd er in ieder geval rekening mee dat het voor die kleine jongen van je ook goed te doen moet zijn!!

Teleton
09-03-09, 10:31
maar je begrijpt natuurlijk ook dat ik zoveel mogelijk wil zien. M.a.w. waar zit het grootste knelpunt?

Ik begrijp best wel dat je veel wilt zien, maar er gaat toch ook een klein ventje mee? Mij valt op dat de vakantie veel meer gericht is op activiteiten voor volwassen dan voor een kind van vier. Ok, er staat al een dag MK ingepland, maar met alle respect, denk je echt dat een kind van vier belangstelling heeft voor een rondrit door de Everglades of een bezoek aan KSC? En hoeveel uur per dag ziet hij in de auto? Het knelpunt is volgens mij dat de vakantie een veel te groot "opzij, opzij op,zij, maak plaats, maak plaats,maak plaats, we hebben ongelovelijke haast" gehalte heeft.

Misschien is het geen slecht idee om wat reisverslagen te lezen van mensen die met kinderen reizen. Hierin lees je dat je de fijnste vakantie hebt, als je rekening houdt met de vermoeienis van de reis, het tijdsverschil en de vele nieuwe indrukken. Alles kan, en als je denkt dat het gezien met deze reis een reuze vakantie heeft, moet je het natuurlijk vooral doen. Maar zoals Michael ook al aangeeft, twee verplaatsingen is meer dan genoeg en verwen je zoon met wat meer Disney, een of twee daagjes zwembad of, misschien nog spannender Kelly Park. Alligators bekijken en een tocht met een boot kan ook in de omgeving van Orlando, binnen drie kwartiertjes rijden vind je Cypress Gardens, een heerlijk speelpark en Seaworld waar hij de dolfijnen, kan voeren en de stingrays kan aaien, Animal Kingdom waar hij de Lion King kan zien en naar Nemo kan roepen, een dagje naar Tampa om Busch Gardens te zien, oef, nu doe ik het zelf bijna ook, de vakantie is al weer bijna te vol gepland......](*,)

Michael66
09-03-09, 10:36
... binnen drie kwartiertjes rijden vind je Cypress Gardens, een heerlijk speelpark ...Is momenteel gesloten (http://www.cypressgardens.com/). Onduidelijk wanneer het weer opengaat.

nbh
09-03-09, 11:30
Mijn ervaring met kleine kinderen is dat ze het prettig vinden om terug te komen na een dag vol ervaringen op een plek die ze kennen. Mijn advies is:
-om 2 villa's te huren: 1 bij orlando en 1 aan de westkust ergens tussen clearwater en cape coral(ligt aan je wensen)
-Qua duiken google naar duikplaatsen aan de westkust.
- minder reistijd richting zuiden dus tijd voor:
- dolfijnen trips, manatees spotten, busch gardens, witte stranden etc, etc

Miami zou ik persoonlijk overslaan: 1 dag is toch vooral zoeken en wennen....:-k

Teleton
09-03-09, 11:31
Onduidelijk wanneer het weer opengaat.

Tsja, de kredietcrisis zeker weer....Ik heb overigens begrepen dat de "rebirth" op 28 maart gepland staat en dat het Ouderwetsche Familiepark toch wel een beetje verleden tijd schijnt te zijn. Never mind, want zelfs zonder Cypress Gardens is er best veel aanbod voor een jong gezin, lijkt mij.

stefimke
09-03-09, 14:46
Ik begrijp best wel dat je veel wilt zien, maar er gaat toch ook een klein ventje mee? Mij valt op dat de vakantie veel meer gericht is op activiteiten voor volwassen dan voor een kind van vier. Ok, er staat al een dag MK ingepland, maar met alle respect, denk je echt dat een kind van vier belangstelling heeft voor een rondrit door de Everglades of een bezoek aan KSC? En hoeveel uur per dag ziet hij in de auto? Het knelpunt is volgens mij dat de vakantie een veel te groot "opzij, opzij op,zij, maak plaats, maak plaats,maak plaats, we hebben ongelovelijke haast" gehalte heeft.

Onze kids die ruim een jaar geleden 4jr en 2.5jr waren toen we in FL waren hebben het nu nog steeds over de "krokodillen" (tjsa, oke.. het verschil tussen alligators en krokodillen snappen ze nog niet) die ze in de Everglades gezien hebben. Fantastisch om de foto's terug te zien waar zo'n kleintjes met open mond geboeid naar die prehistorische beesten aan het turen zijn. Priceless. Dus om nu te zeggen dat "een 4-jarige de Everglades niks aan vind" vind ik wat kort door de bocht.

Als je met kinderen gaat moet je een goede balans zoeken, veel afwisselen, geen autoritten van hele dagen. Wij hebben met onze "lange" ritten vaak stops gemaakt, een uurtje een speeltuintje ingegaan, effe wat over het strand gerend, een Toys'r'Us ingedoken, ... dan hou je het voor jezelf als voor je kids leuk.


Als ik echter het plan van de TS zie dan ben ik bang dat het veel te veel rijden is. Alleen deze fase al:
Dag 4: Kennedy Space Center
Dag 5: Miami
Dag 6: Duiken op Key Largo?, overnachting Key West
Dag 7: Everglades
Is echt way... WAY too much in mijn optiek. Florida is t.o.v. het zuidwesten van de States best compact te noemen, maar het niet zo dat je in een uurtje rijden van de ene naar de andere highlight komt.
In 1 dag van Miami naar Key West en onderweg nog ergens gaan duiken met dolfijnen en de volgende dag alweer terug in de Everglades?
Misschien als je erg energiek bent en 's avonds/'s nachts veel km's kunt maken, maar dat is persoonlijk niet mijn idee van een relaxte vakantie.

Ik zou proberen om zeker 3 van je "bestemmingen" te skippen uit je lijstje. Jammer dat je via Orlando ook weer terug moet, dat is met een relatief korte vakantie niet zo handig omdat het zo noordelijk ligt van de dingen die je wilt gaan doen. Kun je niet vanaf Miami terug?

MarjoleinD
09-03-09, 22:42
Oke, point taken! We hebben besloten het tempo terug te schroeven, meerdere nachten op dezelfde plek te blijven en de Gulfcoast en KSC te schrappen. We hebben nu drie verschillende plaatsen waar we overnachten. Zo komt ons nieuwe plan eruit te zien:

Dag 1: aankomst Orlando, hotel Kissimmee
Dag 2: Orlando, hotel Kissimmee
Dag 3: Magic Kingdom, hotel Kissimmee
Dag 4: reis naar Key Largo, resort op Key Largo
Dag 5: Everglades?, resort op Key Largo
Dag 6: Key West?, resort op Key Largo
Dag 7: duiken?, resort op Key Largo
Dag 8: terugreis naar Orlando, hotel Orlando
Dag 9: Animal Kingdom, hotel Orlando
Dag 10: 's Middags terugvlucht vanaf Orlando.

Ik zou zeggen: Schiet maar, ik sta open voor nog meer verbeteringen in het programma.
Kan iemand me misschien ook nog helpen met tips om een goed resort op Key Largo via Priceline te boeken?

Michael66
10-03-09, 07:32
Paar opties:
Kennedy Space Center eruit halen vind ik persoonlijk wel jammer, aangezien mijn zoon dit op die leeftijd erg heeft genoten.
Vanuit Key Largo dingen gaan doen is op zich "centraal" maar nog best ver rijden naar Key West (2,5 uur) en Everglades (2 uur). Voor duiken is het uiteraard wel een zeer geschikte locatie.

Misschien een mogelijkheid, ervan uitgaande dat je vlucht van/naar Orlando al vastligt:
Dag 1: aankomst Orlando, hotel Kissimmee
Dag 2: Lekker shoppen (Florida Mall?) en rondkijken, misschien paar uurtjes Gatorland doen (?? ligt op de route naar de Florida Mall), hotel Kissimmee
Dag 3: Magic Kingdom, hotel Kissimmee
Dag 4: Via Kennedy Space Center (uurtje rijden vanuit Kissimmee) naar Key Largo, resort (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=58327&postcount=1) op Key Largo
Dag 5: Duiken!!, resort (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=58327&postcount=1) op Key Largo
Dag 6: Key West?, resort (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=58327&postcount=1) op Key Largo
Dag 7: duiken?, resort (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=58327&postcount=1) op Key Largo
Dag 8: terugreis naar Orlando via Everglades (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=303), hotel Orlando (Lake Buena Vista? Kijk eens bij de hotelervaringen (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=81270&postcount=2)!)
Dag 9: Animal Kingdom, hotel Orlando
Dag 10: 's Middags terugvlucht vanaf Orlando.

MarjoleinD
10-03-09, 12:53
Michael66, jij bent er 's morgens ook al vroeg bij! Je stelt dus voor om op de twee reisdagen (Orlando - Key Largo en v.v.) er een activiteit bij in te plannen, KSC en Everglades. Gaat dat dan juist niet weer veel te druk worden?

Michael66
10-03-09, 13:48
Gaat dat dan juist niet weer veel te druk worden?Nee, het is m.i. juist een leuke tussenstop onderweg, een lekker lange break. Dat maakt dat je dag niet alleen maar een lange-zit-in-de-auto is maar ook een leuke informatieve dag. KSC kun je een uurtje of 4-6 doorbrengen, in de Everglades ben je met een airboot-tour en een alligator-show met ca. 3 uur wel door. Dan nog wat uurtjes rijden en je bent op je bestemming. 's Avonds wat lekkers uit eten en de de dag is alweer voorbij.