PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Neophyte: Miami-Miami apr-mei '09



neophyte
06-03-09, 16:39
Mijn vriendin en ik vertrekken 15 april richting Miami voor 4 weken!!!
3 weken daarvan zullen we gaan touren door florida. Omdat we niks geboekt hebben tot op heden zijn we lekker vrij om te doen wat we willen. Dus bevalt het ons ergens niet dan gaan rijden we gewoon naar de volgende stad, of andersom, blijven we ergens langer dan in eerste instantie gepland. hieronder een impressie van ons idee...

15-4; 's avonds aankomst Miami, hotel geboekt bij vliegveld.
16-4; 15.35uur vertrek richting familie in Houston,Texas met AA
17-4; koffers laten we achte in Miami zodat we alleen met handbagage
18-4; hoeven te reizen.
19-4;
20-4; Terugkeer in Miami, auto ophalen om +/-16.30 uur, richting Key Largo
21-4; Verkennen van the Keys, Key West -> fiets huren
22-4; Als Keys bevallen langer verblijf anders richting Napels met Everglades
zowiezo een air-boat ride en bv alligator show
23-4; Verblijf in Napels of Fort Meyers. Dagje strand en shoppen
24-4; Verblijf in Napels of Fort Meyers. Dagje strand en shoppen
eventueel iets als een boardwalk door mangrovebos
25-4; Vertrek richting Tampa, misschien verblijf in Venice (aan te raden??)
26-4; bezoek st Petersburg en/of omgeving
27-4; Tampa Bush Garden bezoek (gratis kaarten via Discovery cove)
28-4; ------dagje speling----- anders lekker chillen
29-4; Richting Orlando en lekker rondkijken daar??
30-4; Misschien een pretpark bezoek (denk zelf aan Epcot)
01-5; Bezoek Discovery Cove
02-5; Orlando shoppen en chillen
03-5; Orlando pretpark of shoppen anders richting st Augustine
04-5; verblijf st Augustine en richting KSC
05-5; Cocoa (Beach) chillen
06-5; ------dagje speling----- anders lekker chillen of al richting Miami
07-5; Richting Fort lauderdale Miami
08-5; Miami, shoppen en genieten van hopelijk het mooie weer de laatste
09-5; dagen. dus lekker toeristje spelen op south beach ;-)
10-5; Vertrek richting huis om 17.00 uur.
11-5; Weer terug in Amsterdam

We denken zo een gevarieerd en toch hopelijk niet te vol programma te hebben.

vraagje........... is het verstandig om als we bv in Orlando zijn een aantal dagen nu al een Hotel te boeken of lukt dat op de dag zelf ook wel voor een aantal dagen aan een stuk??? Dit geldt ook voor de laatste dagen in Miami??

Alvast bedankt voor jullie reacties...

WE LOOKING FORWARD TO IT!!!

Teleton
06-03-09, 17:11
hieronder een impressie van ons idee...


Meen je dit nu, of is de tekst weggevallen?

Ta2 Gerrit
06-03-09, 17:20
Ik denk dat dat nog ingevuld moet worden (door ons ??;-)) en zal wel regelmatig bijgewerkt gaan worden.
Maar waarom via Miami naar Houston, er zijn kortere wegen.

neophyte
06-03-09, 17:26
De laptop had zoeits van, laat ik het alvast maar opzetten.... ;-)
Zijn idd kortere wegen maar dit was het meest praktisch qua vlucht en dus geld... ;-)

Redelijk bijgewerkt nu he... :-)

Teleton
06-03-09, 17:47
Redelijk bijgewerkt nu he... :-)

Ah....zo kunnen we zaken doen! Gerrit heeft al iets over de verplaatsing naar Houston gezegd, verder een lekker flexibel schema, lijkt mij. Je kunt nog overwegen om iets langer in Orlando te blijven en voor 7 dagen een villa te huren. (of en condo/townhouse whatever) Een welkome afwisseling op het verblijf in hotels en het leven uit de koffer. Bovendien kan je de shirtjes en de shortjes even door de wasmachine jagen. Een villa kan je beter vooraf reserveren, toegegeven, dat zit jullie flexibiliteit wel een beetje in de weg. In deze periode is het reserveren van een hotel niet nodig, ook niet in Miami. Je kunt pech hebben als er conventies zijn, is het vol, druk en duur. Neem je de laptop mee, profiteer dan van de internet rates of kijk eens hoe Priceline werkt. Maak anders gebruik van de couponboekjes voor hotelkortingen.

Ergens op het forum schreef iemand dat hij in deze periode (ook off season) te veel geld voor overnachtingen had betaald door niet vooraf te boeken. Lijkt mij echt niet nodig, want ze zijn blij met iedere toerist. Bereid je goed voor, dan betaal je zeker niet de volle mep! Veel plezier op het forum en met de voorbereidingen van de reis.

neophyte
06-03-09, 17:58
helemaal toppie...
Thnx voor de uitgebreide reactie.
Laptop laten we denk ik thuis maar zijn we nog niet over uit. Heb je echt voor en/of nadelen?? Die coupons boekjes vind men toch bij de wall mart enzo?

nogmaals THNX

Njit
06-03-09, 18:07
Die boekjes vind je vooral bij restaurants als de Wendys, Dennys, Ponderasa etc.

Teleton
06-03-09, 18:08
Laptop laten we denk ik thuis maar zijn we nog niet over uit. Die coupons boekjes vind men toch bij de wall mart enzo?


Bij ons MOET de laptop zeker mee. Denk aan je foto's, je informatie over bijvoorbeeld de hotels en de prijzen, openingstijden attracties, de voordelige communicatie met het thuisfront d.m.v. skype etc. Daarnaast is het bijna verplicht hier om een reisverslag te maken:oops::oops:.

De couponboekjes vind je i.i.g bij veel restaurants. Bij de supermarkten vind je meestal de couponboekjes met kortingen voor restaurants, attracties etc. Je kunt ze vooraf ook van internet plukken, handig voor het eerste deel van je reis. Zoek even op "coupons' op dit formidabele forum;)

neophyte
09-03-09, 09:52
we zijn er nu wel overeens dat we de laptop lekker meenemen. Inderdaad ook makkelijk voor contact met thuis en foto's ed.
Verder had ik al wel gekeken naar hoe het zit met stroom. Maar werkt je laptop gewoon via een 'amerikaanse verleng stekker'??
Verder lees ik ook veel op het forum dat het fijner is, is ook wel logisch, om ergens iig meer als 1 nacht te blijven om je reizen te beperken en dan vanuit het hotel dingen te ondernemen. Is het dan ook zo dat wanneer je ergens langer blijft je een betere prijs kan bedingen dan wanneer je er maar 1 nacht blijft?
Had nog wat vragen in mijn hoofd zitten maar ben ik ff kwijt... is voor de volgende keer ;-)

Thnx!!

Njit
09-03-09, 10:27
De meeste adapters voor laptops werken op 110-220V. Je hebt enkel een wereldstekker nodig.

Of je korting krijgt als je meerdere nachten boekt hangt ervan af waar je boekt. Reisburo's hanteren vaak een standaard prijs per nacht. Als je direct bij het hotel boekt dan krijg je soms korting. Mijn ervaring is dat je met kortingsbonnen (Coupons) meestal maar korting krijgt voor 1 nacht. De volgende dag kun je dan wel weer een bonnetje inleveren..

Expedia/Hotels.com heeft vaak ook een bepaalde korting indien je meerdere dagen boekt.

neophyte
13-03-09, 17:15
zo zijn we weer...
De laptop gat zekers mee, daar zijn we nu wel over eens...

Wat zijn jullie ervaringen/tips met het boeken van hotels...???
Denk aan de mogelijkheden om de dag van te voren via de laptop of bellen, op de dag zelf via de laptop/bellen en reserveren of gewoon naar binnen lopen...???
Stel dat bellen de voorkeur krijgt, is het dan makklijker om daar voor winig een mob tel te kopen? Lijkt me nit echt fijn voor mijn rekening om dat met mijn eigen telefoon te doen... ;-)

Ook zitten we nog te denken wat wijsheid is in bv Orlando...
We hebben dan een dag bij DiscoveryCove geboekt en zat er aan te denken om daar heel dichtbij een hotel te pakken.. (all-in :grin:)
Maar dat is verders niet echt in de buurt van het gezellige deel(centrum?) van Orlando toch? Is het dan wijzer om na 1 nachtje dicht bij Disc Cove een hotel of iets aan de rand van de stad te pakken...? En geld dit ook voor bv Miami...? En dan gewoon met de auto de stad in...

Denk toch ook dat voor het gemak en rust we vaker 2 dan 1 nacht ergens zullen zitten en dan vanuit daar dingen ondernemen...

En stel dat we iets moeten/willen schrappen qua sight-seeing... aan welke kant moet dit dan vallen... Oost of west kust of middlen hierin??

Zo weer een hoop vraagtekens geplaatst...
Bij voorbaat dank alweer [-o<

groeten

Ta2 Gerrit
13-03-09, 17:41
Voor een hotel bij DC zou ik denken aan Int. Drive. Veel hotels, restaurants winkels etc. en relatief dicht bij DC. Je zou er zelfs heen kunnen met de I-Ride.
En één van de "gezelligste"delen van Orlando.