PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW: Zwanger



sleepwalker
23-04-05, 22:21
Hey allemaal,

In juni gaan mijn vrouw en ik voor het eerst naar Florida. Zoals het er nu naar uitziet is zij dan 25 weken zwanger. We hadden het plan islands of adventure te bezoeken maar zijn nu aan het twijfelen. Welk park heeft de leukste rides waar je ook als zwangere mee mag (kunt).

Heeft iemand verder nog tips als je als aanstaande ouders naar Florida gaat?
(er gaat al een extra tas mee voor de babykleertjes)

Zijn er plaatsten waar je, net als in nederland, een pretecho kunt maken?

Sleepwalker

floridagek
23-04-05, 23:14
Wij gaan ook op stap met een aanstaande moeder en ze is 16 weken als we vertrekken :lol: :lol:

RMB
24-04-05, 12:31
Wij zijn in februari in orlando geweest, mijn vrouw was toen ook zwanger.
Als je naar een pretpark gaat zoals IOA of Universal mag je vrouw NERGENS in. In Amerika zijn ze zo voorzichtig, als de stoel waar je inzit maar een beetje trilt mag iemand die zwanger is er niet in !! Om een voor beeld te geven, Shrek 4-d de stoel waar je in zit gaat 3 of 4 keer omhoog
( 2 a 3 cm) en als je zwanger bent mag je er niet in. ( hebben we dus wel gedaan) Het voordeel van Amerika is dat er ontzettend veel dikke mensen rond lopen dus als ze niet meteen zien dat je vrouw zwanger is kom je de meeste atracties toch wel in. Echter de achtbanen en dergelijke zou ik uit voorzorg toch mijden.

Pret echo hebben we daar ook naar gekeken maar konden we nergens vinden. We hebben iemand gesproken die daar woont, hij zei dat zoiets daar niet bestond, omdat ze voor de normale echo al moeten betalen.

Baby kleertjes zijn daar spotgoedkoop, en ook de merk kleding zoals Tommy Hilfiger. De meeste kleertjes zijn echter niet voor newborn, maar als je een beetje zoekt kun je toch wel het een en ander vinden. (aan de hoeveelheid te zien die we mee naar huis hebben genomen )

RMB
24-04-05, 12:46
Ik zou ook een dokters verklaring mee nemen, wanneer de uitgerekende datum is, meestal mag je tot 32 weken vliegen. Stel dat iemand twijfeld kun je laten zien dat je vrouw maar 25 weken is. Ook zou ik melden bij de luchtvaartmaatschapij dat je vrouw zwanger is, dan krijg je stoelen met extra been ruimte. En dan zit je zelf ook beter !! Dit geld overigens ook met 16 weken

Michael66
24-04-05, 22:46
Niet doen!! Waarom zou je risico's nemen? Als er na je bevalling iets mis blijkt te zijn sla je jezelf voor je kop! De richtlijnen van Disney en zo zijn niet voor niets.

floridagek
24-04-05, 22:57
Wij vliegen met Martinair en dan heb je die ruimte wel nodig.Communiceren met klanten is alleen niet hun sterkste punt helaas.

mickey
25-04-05, 11:35
Hey allemaal,

In juni gaan mijn vrouw en ik voor het eerst naar Florida. Zoals het er nu naar uitziet is zij dan 25 weken zwanger. We hadden het plan islands of adventure te bezoeken maar zijn nu aan het twijfelen. Welk park heeft de leukste rides waar je ook als zwangere mee mag (kunt).

Heeft iemand verder nog tips als je als aanstaande ouders naar Florida gaat?
(er gaat al een extra tas mee voor de babykleertjes)

Zijn er plaatsten waar je, net als in nederland, een pretecho kunt maken?

SleepwalkerZe hebben daar ideale babyverz.tassen,antilekbekers enz.het is allemaal net wat handiger en vooral goedkoper als wat je in Ned. kunt krijgen.Ga daarvoor naar wallmart.

sleepwalker
25-04-05, 15:06
Op de FAQ van Martinair staat inderdaad dat :


Het in de Economy Class van tevoren doorgeven van een preferentie voor een stoel met extra beenruimte is mogelijk voor:

* Passagiers met een medische indicatie
* Minder valide passagiers
* Zwangere vrouwen
* Lange passagiers (vanaf 2 meter)
* Groepen (minimaal 15 personen)

De diverse preferenties zullen, afhankelijk van het aantal geschikte stoelen, zo goed mogelijk worden gehonoreerd. Voor Europese en intercontinentale vluchten kunt u uw preferenties doorgeven via het Martinair Customer Contact Center 020 60 11 767.

Indien het een intercontinentale vlucht betreft die als full charter wordt gevlogen, dienen de prefertenties tot 2 dagen voor vertrek te worden doorgegeven aan de desbetreffende touroperator. Binnen 2 dagen voor vertrek kan één en ander ook worden doorgegeven aan de afdeling reserveringen via telefoonnummer 020 60 11 767.

Ik belde dus met mijn touroperator D-Reizen om dit te regelen. De dame in kweste vertelde mij doodleuk dat het een kwestie was van op tijd inchecken en hierom vragen. Ik meldde haar dat het in de voorwaarden van Martinair staat beschreven waarop zij is gaan bellen. Ik wacht nog op antwoord..... Na een dag wachten en nog geen antwoord van D-reizen heb ik nogmaals gebeld. Omdat D-reizen klanten doorschakelt naar een minder drukke winkel kreeg ik iemand anders aan de lijn. Deze keek het na in de computer en wat bleek... De eerste dame heeft helemaal niets gedaan met mijn aanvraag! Hellaas had ik haar naam niet opgeschreven anders had ik haar aan de schandpaal genageld.
Enfin, deze tweede dame heeft het doorgegeven aan Martinair. Indien mogelijk zal elke aanvraag gehonoreerd worden met dien verstande dat iemand die 20 weken zwanger is voorrang heeft op iemand die 16 weken zwanger is (mits natuurlijk geen bijkomde problemen)
Ik ben benieuwd

Michael66
25-04-05, 18:48
Kijk ook eens voor leuke en handige babyartikeltjes bij de Toys 'R Us. Hele grote afdeling met babyspul, bekers, lepeltjes, speelgoed etc. Je vindt een Toys 'R Us bij (dus niet in) de Florida Mall aan de Orange Blossom Trail.

Loop dan ook eens de Florida Mall binnen en bezoek de Playmobil-store. Allemaal Playmobil tegen erg lage prijzen. Misschien nog wat vroeg als je net zwanger bent, maar wel leuk.

Ook in de Florida Mall: Sears. Grote afdeling met vaak behoorlijk afgeprijsde kinder- en babykleertjes, op de eerste verdieping.

mickey
26-04-05, 10:04
In de floridamall zit ook een winkel waar je een beer naar keuze uitzoekt en vervolgens helemaal op je eigen manier kunt aankleden,je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het.Mijn kids spelen ijshockey dus die hebben allebei een ijshockeybeer.Ik weet alleen niet meer hoe die winkel heet maar je komt er vanzelf wel langs.

Petra/VS
26-04-05, 17:11
Dat is Build A Bear (http://www.buildabear.com), onze kinderen zijn er dol op, het huis stikt van de aangeklede beren, paarden, honden, kikkers etc. ;)

floridagek
28-04-05, 19:29
Je hebt bij Martinair een soort rangorde van medische gevallen die in aanmerking komen voor extra beenruimte van daaruit wordt bekeken of een zwangere vrouw aanspraak kan maken op extra ruimte.Dat wordt volgens martinair pas op het laatst beslist.

Anthonie
12-05-05, 15:21
Als je zwanger bent mag je nergens in.Mijn vrouw was toen we naar Florida gingen ook zwanger en baalde natuurlijk wel dat ze niet overal in mocht, maar goed dat namen we maar voorlief, het zal jou maar gebeuren dat er iets mis gaat je vergeef het jezelf nooit.

Anthonie

astrid
04-06-05, 11:34
Ik ga eind september een rondreis maken door florida en weet sinds kort dat ik daar naar toe ga als mama in spe :D
Heeft er iemand leuke tips mbt atractie parken en dergelijke wat ik wel kan bezoeken....want walt disney ed. zullen we helaas moeten schrappen omdat ik nergens in kan....


alvast bedankt....mama in spe

Petra/VS
04-06-05, 20:17
Waarom kun je nergens in? Jawel, hoor! Je mag alleen niet in de wilde ritjes, maar er zijn genoeg dingen, die je wel mag doen, in alle 4 de parken. Denk alleen al aan de leuke shows en allerlei heel rustige ritjes zoals Spaceship Earth in Epcot, It's a Small World (is dat weer open?) in Magic Kingdom, Safari in Animal Kingdom en nog veel meer! De Disney parken lijken me juist de beste attractie parken om als zwangere te bezoeken, ik heb het tenminste meerdere malen gedaan!

astrid
06-06-05, 19:28
Ik dacht juist als je zwanger was dat je nergens in mocht en vooral in amerika niet omdat ze daar al zo voorzichtig zijn mbt zwangere vrouwen?
Maar dit is goed om te horen want dan gaan we gewoon zoals gepland naar de disney parken.....

groetjes astrid

Maartje
06-06-05, 23:00
Als je vier maanden zwanger bent van je eerste kind ben je niet dikker dan de gemiddelde Amerikaanse vrouw, en zullen ze het niet in hun hoofd halen om onbeleefd te vragen of je misschien zwanger bent. Dus, gebruik gewoon je verstand, ga niet in die ritjes die ze ook aan hartpatiënten verbieden en zo, maar doe vooral niet overdreven voorzichtig, nergens voor nodig!
Dit jaar ben ik per ongeluk in in de Atlantis ride van Seaworld terecht gekomen, en dat vond ik persoonlijk zo eng en heftig dat ik meteen snapte dat iemand met hartproblemen dat echt niet moet doen, maar anderen vinden zoiets een eitje. Hangt er dus ook vanaf hoe bang je van nature bent, maar die kleine in je buik zit hartstikke stevig hoor!

Bai,

Maartje

Petra/VS
07-06-05, 03:47
Behalve dat zijn er zoveel dingen in de Disney parken, die mensen, die niet dol zijn op heen en weer gehusseld te worden, leuk vinden. Toen ik er was, zwanger van mijn tweede en nogal gauw misselijk, heb ik niet Space Mountain en dergelijke gedaan, maar zoals ik al eerder schreef, er is ontzettend veel dat niet zo ruw is. Het is niet zoals Universal of andere parken, die vooral de achtbanen hebben.

Lotje
29-06-05, 21:02
Hey allemaal,

In juni gaan mijn vrouw en ik voor het eerst naar Florida. Zoals het er nu naar uitziet is zij dan 25 weken zwanger. We hadden het plan islands of adventure te bezoeken maar zijn nu aan het twijfelen. Welk park heeft de leukste rides waar je ook als zwangere mee mag (kunt).

Heeft iemand verder nog tips als je als aanstaande ouders naar Florida gaat?
(er gaat al een extra tas mee voor de babykleertjes)

Zijn er plaatsten waar je, net als in nederland, een pretecho kunt maken?

Sleepwalker


Ik vind dat jullie niet het risico moeten nemen om in zulke atractie's te gaan. Stel dat er achter af iets mis blijkt te zijn, dan vergeef je het jezelf nooit. Wees gewoon voorzichtig en pak de atractie's waar geen geen risico's aan vast zitten.

Groetjes Lotje

sleepwalker
05-07-05, 22:47
zoals je in reisverslagen kunt lezen zijn we terug. Die amerikanen zijn gek. Je zou helemaal nergens in mogen. Met gezond verstand is er echter zat te doen. Wie meer wil weten wat wel en wat niet moet ons reisverslag maar lezen.

gr

Ralf

Ta2 Gerrit
06-07-05, 09:43
zoals je in reisverslagen kunt lezen zijn we terug. Die amerikanen zijn gek. Je zou helemaal nergens in mogen. Met gezond verstand is er echter zat te doen. Wie meer wil weten wat wel en wat niet moet ons reisverslag maar lezen.

gr

Ralf

Ze zijn niet echt gek, hooguit een beetje anders en erg overprotective. Vooral om lawsuits te voorkomen cq omzeilen. Dit staat erg goed omschreven in Charles Groenhuijsen´s (die van het NOS journaal) boek "Amerikanen zijn niet gek" (zie je nou wel :wink: ).
Leuk boek, groot deja vu gehalte en leest makkelijk weg.

sleepwalker
06-07-05, 09:46
Dat boek ga ik dus zeker lezen. Was ook wel wat overdreven. Op sommige gebieden hebben ze het ontzettend goed voor elkaar. Maar soms... :roll:

sleepwalker
30-10-07, 00:26
ha, dat boek heb ik inmiddels gelezen. Best leuk maar enigszins dogmatisch geschreven. Sommige punten was ik het totaal niet mee eens, beetje eenzijdig belicht.

mafo
30-10-07, 07:48
zoals je in reisverslagen kunt lezen zijn we terug. Die amerikanen zijn gek. Je zou helemaal nergens in mogen. Met gezond verstand is er echter zat te doen. Wie meer wil weten wat wel en wat niet moet ons reisverslag maar lezen.

gr

Ralf


Tja gek, is denk ik toch echt een verkeerde benaming. Waarom een risico nemen met je ongeboren kind ? Is het nou echt zo belangrijk om in de +/- 8 maanden waarin je weet dat je zwanger bent in een attractie te gaan ?

Lijkt mij in ieder geval niet een ongeluk zit in een klein hoekje, een plotseling weigerende attractie waarvan de noodstop opeens in werking gaat of wat dan ook.

Lijkt mij niet gek maar verstandig, toch een heel verschil.

calenzia
30-10-07, 16:14
Ff een reactie op pretparken en zwangere vrouwen.

Ben in de universal parken, sea-world en bush gardens parken geweest, bij vrijwel alle "rides" staat idd een waarschuwing dat zwangere vrouwen er niet in mogen soms terecht maar bij een aantal rides (bijv. E.T. in universal volledig onterecht), maar je kunt er idd geen risico mme nemen.

Bij sommige attracties als Jimmy neutron en Shrek 4D bewegen de stoelen tijdens de show, er is bij deze 2 echter op aanvraag ook mogenlijk om op niet beweegbare stoelen te zitten helemaal voorin en dus gewoon film te kijken, gewoon ff vragen.

Verder zijn in alle parken veel shows (de meeste bij Sea world) die je zowiezo kunt doen. Alleen de Simbad stuntshow in Island of Adventure zou ik overslaan omdat je hier aan het schrikken wordt gemaakt met flinke explosies.

Dus denk dat een pretpark bezoeken zonder de achtbanen en spectaculaire attracties toch nog wel de moeite waard, met name Sea world en Bush Gardens hebben veel shows, van Disney kan ik je verder geen info geven.

sleepwalker
31-10-07, 22:34
nu ben ik geen vrouw dus geen ervaringsdeskudige of zo, maar als je bang bent voor een noodstop dan kun je als zwangere vrouw maar beter jezelf opsluiten in huis. Met dat in het hoofd kun je niet eens in de auto stappen. Verstandig zijn betekent ook je niet gek laten maken...Natuurlijk ga je niet in de Sheikra of een achtbaan.
Shrek 4D en Jimmy Neutron zijn we ook ingeweest, die stoelen bewegen minder dan een Belgische autoweg.

Grappig dat deze discussie nu weer naar boven komt want in november 2005, dus vier maanden nadat mijn vrouw in enkele attracties heeft gezeten, is onze dochter geboren. Harstikke gezond en alles op de juiste plaats.

Ze is nu twee en nergens bang voor en wil de hele tijd klimmen en koppeltje duiken, het kan niet hard genoeg gaan. Wellicht toch een tik eraan over gehouden???? Misschien tijd voor een Lawsuit! (oh nee, DAAROM staan die borden er natuurlijk....)

mafo
01-11-07, 00:10
Het blijft een keus sleepwalker en inderdaad gezond verstand speelt een rol. Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft. Maar het kan geen kwaad om in je achterhoofd te houden dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten. Een ongelukje waar je ongeboren kind zijn leven lang klein of groot ongemak aan kan overhouden.

Toch lijkt het mij niet handig om als je gewaarschuwd wordt om niet in een attractie te gaan met een bepaalde lichamelijke gesteldheid dat wel te doen. De kans is misschien klein dat de attractie op hol slaat, maar het zou maar net bij jou gebeuren. Kennelijk zijn de parken toch heel voorzichtig hiermee en willen ze het risico niet nemen.

Terwijl het voor een park "alleen" maar geld kan kosten, voor diegene die zwanger is zijn de gevolgen veel verdergaand als het misgaat.

Nogmaals iedereen moet zelf weten wat te doen en te laten bij een zwangerschap, alleen denk ik niet dat het een paar maanden niet in een attractie kunnen echt een hele grote opgave is.

florida
05-04-08, 12:26
Wij vertrekken over 2,5 week naar Florida. We verblijven ook 3 dagen in Orlando. We willen graag 2 parken bezoeken. 1 staat voor ons al vast en is Sea World. Als we in Orlando zijn ben ik 13 weken zwanger. Welk park is dan het leukst om te bezoeken. Achtbanen e.d. mag ik dan niet in dus het liefst een park met veel shows. :-D

pascalbrouwers
05-04-08, 12:36
Als mijn vrouw zwanger zou zijn zou ik denken aan:

1 Epcot center ( zowie zo onze favoriet). wijkt totaal af van alle andere parken.
Het future world gedeelte met enkele heftige attracties
World showcase lekker rond slenteren in het landen gedeelte.

2 Magic Kingdom.
Om de ultieme disney sfeer te proeven.

3 Universal studio's veel shows.


Greetz,
Pascal

wippelgem
05-04-08, 14:12
sea world heeft ook veel shows.
wij hadden het geluk om van alle pretparken te kunnen genieten en pas zwanger uit florida terug te komen :razz:\\:D/en ligt ons liefje hier al 9 weken bij ons!!!!

trouwens proficiat met je zwangerschap en geniet ervan! Hopelijk ben je niet te misselijk!

aeroxerel
05-04-08, 15:17
1 Epcot center ( zowie zo onze favoriet). wijkt totaal af van alle andere parken.
Het future world gedeelte met enkele heftige attracties
World showcase lekker rond slenteren in het landen gedeelte.


Epcot is inderdaad een schitterd park om rustig rond te 'hangen'. Zeker als er iets speciaal te doen is zoals het 'Flower en Garden festival' of 'Food & Wine'

pascalbrouwers
05-04-08, 15:34
Epcot is inderdaad een schitterd park om rustig rond te 'hangen'. Zeker als er iets speciaal te doen is zoals het 'Flower en Garden festival' of 'Food & Wine'


Yep klopt.
The flower festival kunnen ze dan meemaken.
Ze vertrekken over dik twee weken.
Park is dan mooi aangekleed.
Pascal

Tathna
05-04-08, 23:40
Wij gaan over iets minder dan 4 weken en ik ben dan 25 weken zwanger. De 4 Disneyparken gaan wij zeker bezoeken. We hebben ook een kleine van dan net 2 jaar bij ons en vermaken ons er prima.

In november zijn we er ook geweest (ook zwanger terug gekomen uit Orlando) en hebben alle Disney parken bezocht. Toen mocht ik al in veel attracties niet, omdat ik 2 maanden ervoor een hernia operatie had gehad.

Zelf vind ik Magic Kingdom erg leuk, je kunt daar de echte Disney sfeer proeven.
Je moet voor jezelf nagaan wat je leuk vindt om te doen en te zien. Kijk op de websites van de parken wat er te doen is en beslis dan wat voor jullie de doorslag geeft.

Heel veel plezier en geniet van je zwangerschap!!

tanzer
06-04-08, 01:57
Kan Animal Kingdom wel aanbevelen!! Heb je wel een doktorsverklaring van de verloskundige!! Mij staat bij dat je ook niet met alle maatschapijen even makkelijk mee mag!! Lees de voorwaarden van je maatschapij wel even goed na. Weet dat voor mijn vrouw ook een papier moest regelen, kan het even niet vragen, ik zit op het werk en zij ligt lekker te slapen.](*,)

Bericht heeft meer betrekking op Tathna (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=3176) (30 weken), die is al gevorderd met haar zwangerschap, neem aan dat voor florida (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=3386) (13 weken) geen belemmering zal zijn.

corrus
06-04-08, 02:55
Kan Animal Kingdom wel aanbevelen!! Heb je wel een doktorsverklaring van de verloskundige!! Mij staat bij dat je ook niet met alle maatschapijen even makkelijk mee mag!! Lees de voorwaarden van je maatschapij wel even goed na. Weet dat voor mijn vrouw ook een papier moest regelen, kan het even niet vragen, ik zit op het werk en zij ligt lekker te slapen.](*,)

Bericht heeft meer betrekking op Tathna (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=3176) (30 weken), die is al gevorderd met haar zwangerschap, neem aan dat voor florida (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=3386) (13 weken) geen belemmering zal zijn.

Tot 33 weken mag je zonder verklaring gewoon vliegen, zowel bij United, Delta als Continental

Souraia
14-04-08, 12:25
Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden als je zwanger bent?
Ook ik zal 25 weken zwanger zijn als we op vakantie gaan.
Zo zal ik bijvoorbeeld geen kraanwater drinken, rekening houden met zonnen, bepaald voedsel vermijden en rust inplannen.
Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden? welke zonnebrand creme is aan te raden bijvoorbeeld?

Tathna
14-04-08, 23:54
Tanzer: bedankt voor de waarschuwing. Maar ik ben 25 weken als we vertrekken en 28 weken als we terugkomen, dus ik mag zonder problemen mee. Natuurlijk heb ik het wel nagevraagd vantevoren. Ik neem gewoon mijn zwangerschapskaart mee, maar meer voor mijzelf mocht er iets gebeuren.


Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden als je zwanger bent?


Gewoon aan dezelfde dingen denken als dat je in Nederland zou doen. De voorschriften die hier gelden, breng je daar ook in praktijk.
In het vliegtuig wel regelmatig even rondlopen, ivm de verhoogde kans op trombose.
Wat betreft zonnebrandcreme, neem een merk mee waar je zeker weten tegen kunt. Je huid kan anders reageren door de hormonen, dus test het anders eerst even thuis. Zelf neem ik altijd al een merk dat olievrij is, aangezien ik zonne allergie krijg anders.

Petra/VS
16-04-08, 05:24
Zo zal ik bijvoorbeeld geen kraanwater drinken,

Waarom niet? Het kraanwater is hier veilig, hoor. Ik heb het met alle drie mijn zwangerschappen gewoon gedronken :).


rekening houden met zonnen, bepaald voedsel vermijden en rust inplannen.
Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden? welke zonnebrand creme is aan te raden bijvoorbeeld?

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit, niets daarvan gaat door de placenta. Ik denk, dat je gewoon zo kunt leven, als je in Nederland zou doen. Mijn enige probleem destijds was, dat ik dol was op Sun Chips en me daar ziek aan at, sindsdien vind ik die vreselijk ;).

Souraia
16-04-08, 11:32
Ik hoor altij dat de kans op een zwangerschapsmasker groter is, vandaar dat ik vroeg welke creme je dan het beste kan gebruiken.
En over dat kraanwater. Ik vind het kraanwater zo anders smaken dan hier in Nederland, ik weet dat het veilig is, maar voor mijn gevoel lijkt bronwater mij dan weer net iets veiliger.
Haha Sun chips, heel herkenbaar, ik eet zakken chips van Lays weg, ik hoop dat ik straks na de bevallig voor eeuwig genezen ben.

Petra/VS
16-04-08, 21:59
En over dat kraanwater. Ik vind het kraanwater zo anders smaken dan hier in Nederland, ik weet dat het veilig is, maar voor mijn gevoel lijkt bronwater mij dan weer net iets veiliger.


Dat is dan echt alleen je gevoel ;). Van de site van de FDA (http://www.fda.gov):

High Standards

Is the extra expense of bottled water worth it? One thing consumers can depend on is that the FDA sets regulations specifically for bottled water to ensure that the bottled water they buy is safe, according to Henry Kim, Ph.D., a supervisory chemist at the FDA's Center for Food Safety and Applied Nutrition, Office of Plant and Dairy Foods and Beverages. Kim, whose office oversees the agency's regulatory program for bottled water, says that major changes have been made since 1974, when the Safe Drinking Water Act (SDWA) first gave regulatory oversight of public drinking water (tap water) to the U.S. Environmental Protection Agency (EPA). Each time the EPA establishes a standard for a chemical or microbial contaminant, the FDA either adopts it for bottled water or makes a finding that the standard is not necessary for bottled water in order to protect the public health.
"Generally, over the years, the FDA has adopted EPA standards for tap water as standards for bottled water," Kim says. As a result, standards for contaminants in tap water and bottled water are very similar.

JKG
16-04-08, 23:38
Het kraanwater smaakt (en ruikt) naar chloor. Ik vond het echt ontzettend smerig, al ergens in een ander topic neergezet. Dus ik zou sowieso lekker flessen water kopen, of het nou wel of niet beter is voor de zwangerschap ; niet interessant. Als het maar goed smaakt :)

Overigens smaakt het water in Miami wat meer naar wat we gewend zijn in NL. In Kissimmee en die regio vond ik het echt niet lekker, dus wie weet is het in Virginia waar Petra/VS woont best goed te drinken.... per regio verschillend dus.

corrus
16-04-08, 23:45
Ok. Orlando water heeft nu éénmaal niet de beste smaak ter wereld...
Maar je kunt het gewoon drinken... no problem...
In de zomer smaakt het meer naar chloor dan in de winter...
Wij zetten er geen koffie mee, vanwege die smaak, maar tanden poetsen, medicijnen innemen,o.i.d. hebben we helemaal geen probleem mee...
Of zelfs een glas vol om even snel van de dorst af te komen...

Bovendien maakt de koelkast ook geen ijsblokjes van mineraalwater... :mrgreen:

guido405
20-07-08, 22:24
3 Universal studio's veel shows.
In Universal Studios zijn er inderdaad veel shows. maar sommige shows gaan er wild aan toe. Disaster! is niet echt een show maar lijkt er wel een beetje op. TIP: het is een metro in een aardbeving. dus het gaat erg trillen. ik zou het dus niet doen. Jaws kan denk ik wel. Universal's Islands of Adventure is een stuk wilder.

FrankS
21-07-08, 12:21
Wij zijn in WDW geweest toen mijn vrouw 12-14 weken zwanger was. Tevoren geïnformeerd bij verloskundige en gyneacoloog of we bepaalde attracties moesten mijden. Er werd aangegeven dat zolang er geen rechtstreekse stomp in je buik komt, er niets aan de hand is. Mijn vrouw is dus gewoon en zonder problemen in attracties als Splash Mountain, Rock 'n Roller Coaster, Expedition Everest, Tower of Terror en Mission Space geweest.

SuzanneVerbaan
21-07-08, 16:19
Er zijn geen officiele regels over welke attracties je wel en niet in mag als je zwanger bent. De een stapt dan ook rustig een achtbaan in, een ander niet....zelf heb ik het ook niet gedaan. Uit ervaring weet ik wel dat alle parken van Disney, maar ook Universal Studios en Sea World allemaal hartstikke groot zijn en vertier voor jong en oud bieden. In Disney World zijn bijv. maar een handjevol attracties waar je niet in mag. Verder zou ik geen speciale maatregelen in acht nemen. Als de mensen in Florida hun eigen kraanwater drinken zou ik dit ook gewoon doen. Verder: drink veel en ga niet in je blote buik in de felle zon liggen. Dit vind je baby niet fijn
:-). Verder...kijk of er ergens een dokter/ziekenhuis bij je in de buurt zit en neem je eigen kussen mee van thuis (=tip voor de zwangeren die 't al langer zijn en last van hun rug hebben).

blauwra
02-03-09, 14:35
Hallo,

Wij gaan 22 maart richting orlando, en willen natuurlijk wel wat parken bezoeken. We hoeven echt niet alle parken te bezoeken maar gewoon een leuke selectie.

Nou ben ik zwanger en wil daarom graag weten wat het meest geschikt is. Parken met vele grote achtbanen hoef ik dus niet te bezoeken denk ik zo??

Ook graag info over de andere attractieparken dan WDW.

gr. laura

Njit
02-03-09, 14:43
De volgende attracties zou ik overslaan met de baby:

Magic Kingdom: (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/magickingdom/mkindex.htm)


Big Thunder Mountain Railroad (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/magickingdom/fro-bigthunder.htm)
Space Mountain (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/magickingdom/tom-space.htm)
Splash Mountain (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/magickingdom/fro-splash.htm)
Tomorrowland Indy Speedway (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/magickingdom/tom-speed.htm)

Epcot (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/epcot/ep-overview.htm):


Body Wars (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/epcot/epfw-wonders.htm)
Mission: SPACE (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/epcot/epfw-mission.htm)
Test Track (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/epcot/epfw-testtrack.htm)

Disney's Hollywood Studios: (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/mgm/st-overview.htm)


Star Tours (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/mgm/st-startours.htm)
Rock 'n' Roller Coaster (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/mgm/st-rockin.htm)
Twilight Zone Tower of Terror (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/mgm/st-tower.htm)

Animal Kingdom: (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/animalkingdom/ak-overview.htm)


DINOSAUR (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/animalkingdom/ak-dino-Dinosaur.htm)
Expedition Everest (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/animalkingdom/ak-asia-expedition.htm)
Kali River Rapids (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/animalkingdom/ak-asia-kali.htm)
Kilimanjaro Safari (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/animalkingdom/ak-africa-safari.htm)
Primeval Whirl (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/animalkingdom/ak-dino-primeval.htm)


En wat betreft Universal:

Universal Studios:
Jimmy Neutron
Men In Black
The Mummy
The Simpsons
Shrek - je zou kunnen overwegen om in een niet-actieve stoel te zitten

Islands of Adventure:
Alle achtbanen
Spiderman
Jurassic Park
Dudley Do-Right
Storm Force Acceletron
High in the Sky Seuss trolley rit (de lapbars kunnen krap sluiten)
Popeye is een twijfelgeval

------------
Bekijk sites van de parken eens. Vaak zie je dan al snel genoeg wat je wel en wat je niet kunt doen. De meeste shows zijn veilig. Bij Simulators kun je vaak ook een niet-bewegende stoel krijgen.

FrankS
02-03-09, 14:45
Tja, je hebt zwanger en zwanger. Mijn vrouw is zwanger terug gekomen uit Disney World (gelukkig was ik er ook... ;) ) en is 15 weken zwanger in Expedition Everest, Tower of Terror en Rock 'n Roller Coaster gegaan, mét voorafgaand medisch advies en zonder problemen.

De parken in WDW zijn niet afgeladen met achtbanen, dus daar heb je alle keuze. Wel zijn de loopafstanden in sommige parken aanzienlijk groter, maar ik weet niet in hoeverre lopen al een probleem voor je is. Disney Hollywood Studios is redelijk compact en Epcot is enorm groot. Qua oppervlak is Animal Kingdom het grootst, maar een groot deel daarvan is het safari-gebied en daar loop je niet doorheen.

Buiten Disney vind je de meeste achtbanen in Islands of Adventure (bij Universal) en Bush Gardens (bij Tampa).

blauwra
02-03-09, 14:51
Als we richting orlando gaan dan ben ik 11 weken zwanger, vrij pril dus.
Lopen e.d. geen problemen, ben altijd aardig sportief.

Als we 3 parken kiezen welke 3 zouden jullie dan aanraden?

En wat zijn de ideeen over de waterparken??

pascalbrouwers
02-03-09, 18:25
3 parken zou ik gaan voor
Epcot
Magic Kingdom
seaworld

Waterparken:
Typhoon Lagoon.

Groet,
Pascal

Corrine
02-03-09, 23:13
Ik zou bijna hetzelfde als pascalbrouwers doen alleen epcot verruilen voor hollywood studios omdat daar meer shows zijn.....

corrus
03-03-09, 00:51
De volgende attracties zou ik overslaan met de baby:


Bovendien staan bij alle rides die niet geschikt zijn voor zwangere vrouwen héle duidelijke waarschuwingsborden.

Dit betekent waarschuwingbord? :shock: Lezen en opvolgen. 8-)


Lees onderstaande ook maar eens...

http://allears.net/pl/pregnant.htm


.

pascalbrouwers
03-03-09, 10:07
Ik zou bijna hetzelfde als pascalbrouwers doen alleen epcot verruilen voor hollywood studios omdat daar meer shows zijn.....

Hallo Epcot is toch veeeel leuker \\:D/ \\:D/
en ook heel veel shows, sávonds lekker eten in 1 vd de vele restaurantjes.



maar goed mgm uh hollywood studios is ook leuk :wink:

pascal

Corrine
03-03-09, 18:43
hahahahahah:razz::razz:
Wat fijn dat iedereen hier toch zn eigen voorkeur kan delen.........en inderdaad mgm uh Epcot is ook leuk ;)

lovely_laura
12-03-09, 05:21
Ik ga in Mei naar Orlando en ben dan 22 weken zwanger omdat ik erg nieuwschierig was waar ik allemaal in mocht en waarin niet heb ik een mailtje gestuurt naar universal studios omdat ik het op de site niet kon vinden.
Vandaag heb ik een reactie terug gehad namelijk:

Due to the intense nature of the attractions at Universal’s Islands of Adventure®, expectant mothers are recommended to avoid riding Storm Force Accelatron®, The Incredible Hulk Coaster®, The Amazing Adventures of Spider-Man®, Doctor Doom’s Fearfall®, Dueling Dragons®, Jurassic Park River Adventure®, Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls®, Pteranodon Flyers®, The Cat in the Hat™, and Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges®. We have provided comfortable areas at each of these attractions where you may wait for your party. Please ask a team member at each attraction to direct you to the Family Room.
(Hier blijft geloof ik alleen maar de kinderspeeltuin over)

If you plan to visit Universal Studios Florida®, we also recommend that you avoid riding Revenge of the MummySM, Men in Black™ Alien Attack™, Woody Woodpecker’s Nuthouse Coaster®, Disaster!™, The Simpsons Ride™, and JAWS®. We have provided comfortable areas at each of these attractions where you may wait for your party. Please ask a team member at each attraction to direct you to the Family Room.Nu is mijn vraag aan de mensen die er al zijn geweest is dit erg overdreven of zijn al deze attracties echt te wild want als dat zo is dan hoef ik niet naar island of adventures te gaan!!

groetjes Laura

FrankS
12-03-09, 10:11
Los van het feit dat er genoeg artsen zijn die stellen dat je als zwangere prima in een achtbaan kunt gaan, zolang er maar geen stompe beugel rechtstreeks op je buik drukt, lijkt me de lijst van Islands of Adventure niet overdrevenl; dat zijn inderdaad allemaal attracties waar sprake is van g-krachten. Bij de Universal lijst vraag ik me alleen af waarom Jaws er tussen staat.

lovely_laura
12-03-09, 19:34
Ik vind het ook heel logisch dat achtbanen met een stang voor je buik afgeraden worden en dit zal ik ook zeker niet doen maar BV splash mountain in magic kingdom heeft als ik het me goed herinner geen stang maar word toch afgeraden. Ik snap niet helemaal waarom want echt heftig is hij ook niet.
Iemand enig idee?

Groetjes Laura

Corrine
15-03-09, 17:36
Ik denk dat dat wordt afgeraden ivm de laatste hoge afdaling...???? Je hebt wel geen stang in je buik maar deze is toch wel lekker stijl.

Angelina
01-03-11, 11:24
Wij gaan waarschijnlijk in de meivakantie weer terug naar Orlando en dan ben ik ook 21wk zwanger. Helaas voor mij dus geen achtbanen dit jaar en dat is best wel even slikken voor een achtbanen fan als ik ;)
Maargoed, beide oma's gaan mee en de kleinste 2 zijn nog maar 4 en 2 jr dus we kunnen toch niet overal in. Dus ik heb wat gezelschap als de rest wel in de achtbanen gaan.

Nu heb ik dit hele topic gelezen en vroeg me eigenlijk af of er nog dingen veranderd zijn. Het laatste bericht is toch alweer van 2 jaar geleden.
Dus als iemand nog recentere tips heeft................graag!

Ook las ik hierboven dat in US Men in Black afgeraden wordt.
Die snap ik niet helemaal.............misschien door de draaiingen van het karretje ofzo?

Njit
01-03-11, 11:47
Men in Black zijn inderdaad draaiende karretjes. En je komt soms tot een snelle stop.
Kan me voorstellen dat dit wat minder prettig is als je zwanger bent. Buzz Lightyear is vergelijkbaar.

[verwijderd]
01-03-11, 11:50
Allereerst gefeliciteerd, en mijn ervaring van Universal studio's is dat ze daar erg voorzichtig zijn aangezien bij zelfs het fietsen met ET waarschuwingen gegeven worden terwijl de attractie niets voorstelt.

Maar als je zelf al eerder bent geweest denk ik dat je zelf heel goed kan inschatten welke attracties wel of niet gedaan kunnen worden.

En als je straks de kleine na de geboorte in je handen hebt, ben je de gemiste attracties alweer vergeten.

Angelina
01-03-11, 23:48
Oh inderdaad hoor. Ik weet dat ik in mijn favorieten niet in kan, dus dat is van te voren ingecalculeerd. We twijfelden nl eerst erg of we wel of niet moesten gaan maar ik wil echt graag. Dus dan moet je de consequenties dragen he :D
Ach, weer meer tijd voor mij om te shoppen, shoppen en oja............nog meer shoppen :D

Het scheelt inderdaad enorm dat je al bekend bent met de attracties van zowel Disney als Universal.
Ik zou bijvoorbeeld dus niet in Jimmy Neutron gaan, omdat dat schudden beslist niet lekker aanvoelt voor je buik (en dus je baby). Niet omdat de attractie nou zo gevaarlijk is.
Bij Men in Black is het denk ik wel te doen (mits je tussen de beugels nog past, tis nl mijn 5e ;)) Je bent toch al voorzichtiger met je buik, dus je zult je toch steviger vast houden. Ach, we zien het wel. En zoals ik al zei, lekker shoppen dan maar............he vervelend dat zwanger zijn ;)

[verwijderd]
02-03-11, 08:29
Het meest vervelende is dat je waarschijnlijk een koffer te kort komt met al die leuke babykleding bij de wallmart, gap, e.d. \\:D/

Gewoon lekker van genieten en hopen dat het niet TE warm wordt als jullie er zijn.

FrankS
02-03-11, 13:05
Achtbanen zijn in de regel prima te doen als je zwanger bent. Zolang er maar geen stomp uiteinde van een beugel rechtstreeks op je buik drukt. Veel beugels drukken tegenwoordig meer op je bovenlichaam en dat is helemaal geen probleem. Vraag bij twijfel je arts maar eens. Mijn vrouw was 4 maanden zwanger gewoon in Rock 'n Roller Coaster en Expedition Everest geweest.

Wen
03-03-11, 00:20
Ik was ook 21 weken zwanger, en heb geen risico's genomen.. Ben gewoon lekker in de rustige attracties geweest.. Heb een super leuke vakantie en bezoeken aan de Disney parken gehad.. :grin:

En net een week voor dat we gingen kregen we te horen dat we een zoontje kregen dus we konden gericht shoppen 8-)