PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jez: Florida 2005



Jez
13-06-05, 22:37
Ons plan is om in februari het volgende te gaan ondernemen:

Dag 1 Aankomst Miami, motel zoeken
Dag 2 Bezoek aan de Everglades; tocht met een airboat? Evt. naar Key Largo
Dag 3 Inschepen op de Majesty of the Seas, voor een 5-daagse cruise naar Nassau, Coco Cay en Key West
Dag 7 Terug in Miami. Via de Tamiami Trail naar La Belle; daar een motel zoeken
Dag 8 Over de 27 naar Orlando; motel zoeken
Dag 9 Naar de Daytona 500
Dag 10 Cape Canaveral bezoeken
Dag 11 Terugvlucht vanaf Orlando

Wat vinden jullie ervan? Tips & suggesties zijn welkom!

Eric
14-06-05, 00:32
Ik denk persoonlijk dat je Key Largo moet schrappen, dat is echt teveel op een dag, vooral omdat jullie dan ook nog met een jetlag zitten.
Voor de rest kan het, maar je mist wel de pretparken in Orlando.
Ik zou er persoonlijk voor kiezen iets minder te verkassen, en me op 2 plaatsen te focussen, Miami en Orlando, en van daaruit dan uitstapjes tye ondernemen. Scheelt ook heleboel in- en uitpakken.
Eric

benk
14-06-05, 00:53
Hoi Jez,

Ik zou het eerste hotel/motel op voorhand vastleggen, omdat je na de lange heenreis niet veel zin meer zal hebben in een zoektocht naar een hotel/motel! Je weet dan ook waar naartoe als je aankomt!!

Veel plezier met het plannen van jullie reis, wij hebben onze hotels vandaag alvast allemaal vastgelegd!

Groetjes,
Benk.

mickey
14-06-05, 09:59
hoi Jez
waarom ga je op dag 8 eigenlijk naar Orlando?Zo te zien was je niet van plan om daar iets te doen,hoewel dat wel reg zonde is.Orlando is toch de "funcapitel of the world".

Ebelix
14-06-05, 11:24
Ons plan is om in februari het volgende te gaan ondernemen:

Dag 1 Aankomst Miami, motel zoeken
Dag 2 Bezoek aan de Everglades; tocht met een airboat? Evt. naar Key Largo
Dag 3 Inschepen op de Majesty of the Seas, voor een 5-daagse cruise naar Nassau, Coco Cay en Key West
Dag 7 Terug in Miami. Via de Tamiami Trail naar La Belle; daar een motel zoeken
Dag 8 Over de 27 naar Orlando; motel zoeken
Dag 9 Naar de Daytona 500
Dag 10 Cape Canaveral bezoeken
Dag 11 Terugvlucht vanaf Orlando

Wat vinden jullie ervan? Tips & suggesties zijn welkom!

Hoi Jez,

Wat een vreemde plek om elkaar te ontmoeten :D Ik ben het met mijn naamgenoot eens dat Key Largo niet haalbaar is op dezelfde dag dat je de everglades wilt bezoeken. Je kan beter die dag naar Key Largo gaan en op de dag dat je naar La Belle gaat een tochtje met een airboat maken.

Orlando is lekker centraal voor de dingen die je daar nog wilt bekijken. Het is inderdaad verstandig om geen motel te nemen in Daytona als je daar de 500 wilt bekijken. Daytona staat dan echt op zijn kop.


Veel plezier met plannen.

Jez
14-06-05, 21:54
Hoi allemaal!

Ik zal maar bij de 1e reactie beginnen..........
We hebben meestal niet zo'n last van jetlag (heen tenminste, terug des te meer), dus dat komt wel goed. We zien wel of we aan Key Largo toekomen; we gaan in elk geval richting Flamingo en weer terug. We zouden anders nog de ochtend van de 3e dag kunnen kijken, aangezien we pas om 17.00 uur hoeven in te schepen.

Wij geven niets om pretparken (mijn man kan niet lang lopen of staan); we wonen ongeveer naast de Efteling en Disney in Parijs trekt ons al niet........

Geloof me, we verkassen erg weinig; 3 x in 11 dagen is voor ons doen erg luxe! En slechts 500 km rijden ook. (In september "doen" we de oostkust en dan overnachten we in 3 weken op ca. 11 versch. adressen, over een afstand van ca. 4500 km.....)

De reden dat we uit Miami gaan, is omdat we in La Belle een oom willen bezoeken en in Orlando een nichtje en een vriend. We weten nog niet, of we ook bij (1 van) hun zullen overnachten. Verder lijkt Orlando ons een goede uitvalsbasis naar Daytona en Cape Canaveral.

Ik zal misschien inderdaad op zoek gaan naar een motel in de buurt van Miami, hoewel ik niet gewend ben van te voren motels te reserveren. maar zal eens verder op dit forum neuzen! Maar mocht er iemand alvastsuggesties hebben............. :)

Hee Ebelix! Wat leuk je hier ook te spreken! Ik kwam al meer bekende namen tegen....... :D

Groetjes, Jez

Eric
15-06-05, 00:08
Nou, ik kan je wel vertellen, waar ik altijd in Miami slaap, nl. in het Best Western Miami Airport West.
http://book.bestwestern.com/bestwestern/productInfo.do?propertyCode=10323
Dat is een vrijwel nieuw hotel, weliswaar in een (hele nette) buitenwijk, maar prima met de auto bereikbaar, en gratis parkeren voor de deur. Uiteraard diverse restaurants in de directe omgeving, en slechts 20 minuten rijden vanaf de airport. Ernaast zit de Baymont inn van dezelfde eigenaar, ongeveer $ 10.00 goedkoper, maar iets kleinere kamers.
ik heb hier al een keer of vier gelogeerd, alle keren meerdere dagen, en ga er in oktober weer heen. je zit vanaf het hotel in 5 minuten op de interstate naar de Keys of naar Orlando, ook al een groot voordeel.
Succes, Eric

Michael66
16-06-05, 18:17
Ons plan is om in februari het volgende te gaan ondernemen:

Dag 1 Aankomst Miami, motel zoeken
Dag 2 Bezoek aan de Everglades; tocht met een airboat? Evt. naar Key Largo
Dag 3 Inschepen op de Majesty of the Seas, voor een 5-daagse cruise naar Nassau, Coco Cay en Key West
Dag 7 Terug in Miami. Via de Tamiami Trail naar La Belle; daar een motel zoeken
Dag 8 Over de 27 naar Orlando; motel zoeken
Dag 9 Naar de Daytona 500
Dag 10 Cape Canaveral bezoeken
Dag 11 Terugvlucht vanaf Orlando

Wat vinden jullie ervan? Tips & suggesties zijn welkom!

Tip: neem nog een week vrij!! na die ene week Orlando heb je wel even tijd nodig om te herstellen van de jetlag en de indrukken die je hebt opgedaan. En natuurlijk heb je in 8 dagen geen tijd om te slapen, wil je alles tenminste zien.

ekkie50
18-06-05, 12:54
Tip voor de (lange) reis van Miami naar Orlando: neem de Florida's
Turnpike. Het kost een paar tientjes (in Dollars), maar je bent er veel
sneller dan via de 27. Die heeft namelijk nogal wat stoplichten onderweg,
en de max. snelheid haalt het niet bij die van de turnpike.
Neem uiteindelijk exit 242, ga westwaarts richting Kissimmee (als dat je
bestemming is tenminste) en dan kom je ook nog direkt langs de
plaatstelijke "VVV" waar je van alles over deze omgeving te weten kunt
komen.

Ik neem aan dat je redelijk snel in Orlando wilt zijn: genoeg te doen en te
zien daar! De meesten van ons forummers krijgen geen genoeg van die regio.

Alvast veel voorpret, en een fijne vakantie.

Eric
18-06-05, 13:13
Ekkie, als je een stukje terug leest, zie je dat ze onderweg familie gaan bezoeken, vandaar de vreemde route.
In het begin vond ik het ook een raar programma, maar ze gaan vooram naar Florida om familie te bezoeken, en niet voor de pretparken en zo.
Eric

ekkie50
18-06-05, 13:55
Inderdaad overheen gelezen :oops: met mijn blik op de snelweg....

Jez
18-06-05, 20:33
Bedankt voor alle reacties!
Ik vind ons reisschema erg relaxed,vergeleken met hoe we anders altijd reizen.............
1e dag vliegen, 2e dag rustig op en neer naar Flamingo (Everglades), 3e t/m 6e dag lekker op een cruiseschip, beetje op de Bahama's rondlummelen, 7e dag op ons gemakkie door de Everglades naar La Belle rijden (da's maar 225 km!), 8e dag rustig over de 27 naar Orlando (maar 235 km!), 9e dag naar de Daytona 500, 10e dag wat rondkijken op Cape Canaveral en de 11e dag vliegen we weer naar huis.

Zet daar tegenover onze vakantie in september: we reizen dan door 15 staten, 4500 km rijden, in 3 weken, waarvan we 11 dagen bij familie doorbrengen........... Daar wordt je pas moe van!