PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met United Airlines (1)



Pagina's : [1] 2 3 4

rvd4always
26-09-04, 17:12
Moderator Michael66: Dit is het onderwerp Vliegen met United Airlines (1) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=88). Hier vind je de eerste 1000 berichten over het vliegen met deze airline, over de periode 2004 tot begin november 2011. Berichten van na deze laatste datum vind je in Vliegen met United Airlines (2) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=14209).

Wie weet of United Airlines een gezonde financiele maatschappij is?

Zoals ik al eerder las staan US Airways en Delta op de rand van de afgrond? :arrow:

Daniel
26-09-04, 20:00
United Airlines zit dacht ik nog steeds in Chapter 11 bankruptcy, maar dat zitten ze al een hele tijd. Net als overigens nog een paar grote Amerikaanse airlines. Dit betekent gewoon dat ze uitstel van betaling van de schuldeisers hebben gekregen zodat ze hun zaken op orde kunnen brengen. In praktijk merk je echter geen of nauwelijks verschil.

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor je veiligheid. De FAA houdt daar streng toezicht op, ongeacht de financiele situatie van het bedrijf. Ik kan je overigens United Airlines van harte aanbevelen. Ze vliegen veelal met de nieuwere 777 van Boeing en ze hebben een aparte sectie genaamd Economy Plus. In die sectie heb je zo'n 15 centimeter meer beenruimte en dat is erg fijn kan ik je vertellen! In principe is Economy Plus bestemt voor mensen met een Frequent Flyer pas, maar tot nu heb ik op bijna elke vlucht de Economy Plus stoelen kunnen krijgen. Naast dit alles zijn ze ook nog eens vrij goedkoop =D>

Ebelix
26-09-04, 23:10
Van de grote jongens in Amerika is alleen Southwest gezond. Alle andere maatschappijen hebben het erg moeilijk. Ze hebben het al moeilijk sinds 9-11 en kiezen voor de weg die Daniel ook aangeeft.

rvd4always
27-09-04, 16:32
Volgend jaar willen we namelijk weer naar USA en we zitten tussen United en British Airways te twijfelen.

Over British Airways zijn we zeer tevreden maar over United weten we nauwelijk iets...

We zien wel, want we hebben nog even de tijd om te boeken :!:

Ebelix
27-09-04, 18:08
Het nadeel van BA vind ik dat ze zulke hoge luchthavenbelastingen rekenen. Het voordeel van BA is wel dat je op dezelfde terminal overstapt. Als enige uitzondering is dat wanneer je naar Miami vliegt otch vertrekt van terminal 3 ipv 4. Toch weer racen tegen de klok om op tijd bij het vliegtiug te zijn.

Rene,

Ik weet niet wanneer je volgend jaar wilt gaan maar Delta heeft nu een aantrekkelijke aanbieding naar o.a. Orlando en Tampa.

Daniel
27-09-04, 20:10
... Het voordeel van BA is wel dat je op dezelfde terminal overstapt. ...
United Airlines biedt hetzelfde op Dulles, Washington. Binnen een uur zaten we weer te wachten op onze doorvlucht...

patrijzenhof
12-01-05, 20:30
Wie heeft ervaring met United Airlines? Zijn ze stipt en goed? Hoe is het met de zitruimte aan boord?

D&A
12-01-05, 20:45
Onze ervaringen zijn erg goed. Vriendelijk personeel, elke passagier de keuze uit 6 films en 20 radiozenders, genoeg beenruimte (ik ben 1.92 m!)en volgens mij is prijs ongeveer gelijk aan de rest.

Let op : vliegt niet rechtstreeks.

Arjan

Daniel
12-01-05, 21:46
Mijn ervaringen met United zijn ook erg goed. Vliegen vaak met de nieuwe 777; erg comfortabel. Zijn goed op tijd en het personeel is idd erg vriendelijk. Kortom: je begaat heus geen blunder als je met United vliegt!

Daniel

Ebelix
13-01-05, 09:48
Helaas zijn mijn ervaringen met United wat minder positief. Kapotte stoelen, verkeerde info enz.

Ik zal het op dat moment verkeerd getroffen hebben.

Antonie
13-01-05, 15:40
Ik heb ook geen enkele klacht over United. En daar heb ik inmiddels al heel wat keren mee gevlogen. En wat stipheid betreft, ik geloof dat de afwijking (en daar zijn ze heel trots op) een kwartier is naar boven en beneden. Dus of je bent uiterlijk een kwartier te vroeg of een kwartier te laat. Is te verwaarlozen lijkt me!

rvd4always
15-01-05, 14:54
Hoe is het met de zitruimte aan boord?

Check de site ff: :arrow: http://www.seatguru.com/

Danny
17-01-05, 11:44
Daarbij, United is onderdeel van het Star Alliance team. Je kunt bij hun dus ook aan Code-sharing doen, miles sparen (ook van andere alliance partners) en indien de vlucht om één of andere reden gecancelled zou worden, je meestal nog dezelfde dag terug kan vliegen met één van de andere partners.

De T7 is echt een geweldig vliegtuig. Ze vliegen overigens niet heel veel op Amsterdam (2x per dag naar mijn weten). De rest gaat over Frankfurt vanwege hun samenwerking met Lufthansa.

antoinette
17-01-05, 17:18
Je kunt ook eens kijken op www.turbulentie.nl
Met 6 craches scoren ze wel hoog, maar we weten allemaal
wel hoe dat komt.

Groetjes Antoinette

astrid
09-03-05, 17:05
Misschien een hele stomme vraag maar heb nog nooit gevlogen :?

wij gaan in september naar florida en moetten de heenweg overstappen in chicago en de terug weg in washington.
Kan iemand mij vertellen hoe dit verloopt...moetten we dan eerst onze koffers weer gaan halen en naar de anders gate brengen en hoeveel tijd gaat hier allemaal inzitten. ( terug zit er maar een uur tussen)

alvast bedankt

Ebelix
09-03-05, 17:27
De procedure is als volgt.

In het vliegtuig moet je een 2-tal formulieren invullen. Een groen formulier, visa waiver, en een wit formulier voor de douane. Tip: Hou het adres van je eerste hotel bij de hand. Dit moet je invullen op de formulieren.

Bij aankomst in Amerika kom je bij de INS, grensbewaking, terecht. Hier moet je je paspoort met de ingevulde formulieren aan de officier geven. Deze kijkt de formulieren na en voert men de gegevens in de computer. Vervolgens moet je elektronisch je vingerafdrukken geven. Eerst de wijsvinger van je linkerhand dan je wijsvinger van je rechterhand en vervolgens moet je in de camara kijken. De officier stempelt de papieren af en zet een stempel in je paspoort.

Vervolgens kom je bij de bagagebanden. Hier haal je je bagage op en ga je door de douane. Hier geef je het witte formulier af. Neem geen verse vlees, vis, groente en fruit mee.

Na de douane kan je je bagage weer afgeven bij de balie van United Airlines. De bagage is op Schiphol al voorzien van de juiste adressering. en wordt deze gebracht naar het juiste vliegtuig. Je hoeft verder niet met je bagage te slepen.

Hierna kijk je op de schermen (alphabetische volgorde) naar welke gate je moet. Vervolgens heb je een flinke tippel voor de boeg. In totaal heb je ongeveer 90 minuten nodig om over te stappen.

Op de terugweg moet je voldoende hebben aan 60 minuten. Je geeft je bagage af op de vertrekkende luchthaven in Florida en je ziet de bagage weer in Amsterdam. Verder hoef je niet mer door de douane of zo iets dergelijks heen.

Het duurt nog even maar veel plezier.

Eric
09-03-05, 17:29
Misschien een hele stomme vraag maar heb nog nooit gevlogen :?

wij gaan in september naar florida en moetten de heenweg overstappen in chicago en de terug weg in washington.
Kan iemand mij vertellen hoe dit verloopt...moetten we dan eerst onze koffers weer gaan halen en naar de anders gate brengen en hoeveel tijd gaat hier allemaal inzitten. ( terug zit er maar een uur tussen)

alvast bedankt

Valt allemaal best mee, je wordt erg goed geholpen. Op de heen weg moet je in chicago (port of entry) door immigrations, je koffers ophalen en de douane, daarna kun je meteen weer je bagage kwijt, en wordt ie doorgestuurd.
Met de hele procedure ben je zo'n 1,5 uur bezig, hangt er erg vanaf hoe druk het is bij de immigratie. Zorg wel dat je je twee formulieren die je in het vliegtuig krijgt GOED en volledig invult en ondertekend, GEEN doorhalingen ! Chicago is een van de drukste luchthavens van de USA, maar overal lopen mensen die je vragen kunnen beantwoorden.
Op de terugweg heb je al deze sores niet, en is 1 uur voldoende.
Succes, Eric

patrijzenhof
13-03-05, 21:12
Ik reis op 9 april via Washington naar New York en na 4 dagen weer naar Washington om op een vlucht naar Orlando te stappen. Na 9 dagen weer van Orlando naar Washington om over te stappen op de vlucht naar Schiphol. Wie heeft ervaring met dit soort doorreis- en overstapvluchten? Ik vlieg alles met United airlines (via Exit geboekt). Ik reis met e-tickets en heb al een bevestiging ontvangen met stoelnummers op alle vluchten.

Is het inderdaad zo dat die stoelnummers vaststaan; krijg ik op Schiphol alle instapkaarten; moet ik telkens mijn bagage ophalen en inleveren?

Ik ben geen frequente vlieger, dus wie helpt me op weg? Bedankt vast.

Eric
13-03-05, 21:43
OK
Op schiphol krijg je een instapkaart voor je eerste vlucht + voor de vlucht naar new York. Wel moet je in Washington (port of entry, POE ) door de immigratie, je bagage ophalen, daarmee door de douane en die weer inchecken, en dan verder vliegen. Je gereserveerde stoelen staan vast, geen probleem. Bij de binnenlandse vlucht met overstap wordt je bagage gewoon doorgelabeld, net zoals op de terugvlucht. Dus alleen op de heenreis goed opletten, beide formulieren goed invullen en tekenen (geen doorhalingen). Ergens anders op dit forum staat de hele procedure uitgebreid beschreven, als ik het vind, hoor je het wel.
Succes, en een preettige vakantie,
Eric

patrijzenhof
17-03-05, 10:33
Wie heeft ervaring met de Economy Plus in United airlines-toestellen (ik vlieg met de 767-300. Is het een groot verschil? Ik wil bij een bevestigend antwoord vroeg op Schiphol zijn, om de stoelreservering om te laten zetten. Ik zit nu in Economy, rij 29, terwijl volgens SeatGuru de economy-plus tussen rij 17 en 24 zit.

Ebelix
17-03-05, 11:00
Economy plus geeft 15 cm meer ruimte en het maakt heel veel uit. Je zit veel beter

Eric
17-03-05, 12:45
Als je op o.a. http://www.vliegtarieven.nl kijkt, zie je onderin een tabel met de stoelafstanden, kun je mooi vergelijken.
Er zijn nog meer van die sites, maar ik weet zo gauw niet welke.
Prettige reis, Eric

Daniel
17-03-05, 14:20
Zeker proberen de EconomyPlus stoelen te krijgen! Het lukt niet altijd, maar 60%-80% van de tijd wel is mijn ervaring...

Saskia
17-03-05, 16:01
moet je dan bijbetalen?? of is het zo dat de plaatsen nog vrij zijn en je dan mazzel hebt? Is dit bij british airways ook zo?

Groetjes Saskia

Daniel
17-03-05, 17:42
moet je dan bijbetalen?? of is het zo dat de plaatsen nog vrij zijn en je dan mazzel hebt? Is dit bij british airways ook zo?

Nee, je hoeft niet bij te betalen. Het zijn stoelen die United Airlines reserveert voor hun airmiles programma. Als ze over zijn gaan ze naar willekeurige passagiers. Als je er naar vraagt en vroeg inchecked heb je er een goede kans op. Voor zover ik weet is United Airlines de enige met zo'n service... Maar raadpleeg voor de zekerheid de website van British Airways of bel ze even op...

clafra92
01-07-05, 21:43
Ik krijg net een mailtje dat, als je 4 mensen verwijst naar het gratis frequent flyer programm van United die dit jaar naar de us gaan de aangever 8000 mijlen oplevert. Kunnen wij forumers elkaar daar niet mee helpen?

FrankS
02-07-05, 11:18
De referrer krijgt 2000 bonus-miles per nieuw lid (met een maximum van 8000 voor dit programma) en het nieuwe lid ook nog extra 3000 miles.

Ik vermoed echter dat de United-vliegers op dit forum zelf reeds lid zijn...

pyca
02-02-06, 18:33
Gelezen op Vliegtarieven.nl:

Goed nieuws voor United Airlines: nu officieel uit Chapter 11.
United Airlines is woensdag 1 februari 2006 officieel uit Chapter 11 (Amerikaanse versie van "uitstel van betaling"). United Airlines vroeg in 2002 uitstel van betaling aan. Hoge kosten, een sterk gestegen brandstofprijs en de concurrentie van de zogeheten prijsvechters kostten de maatschappij bijna de kop. Nu na drie jaar kan de maatschappij gewoon gaan vliegen.
Na American Airlines is United Airlines in omvang de tweede luchtvaartmaatschappij ter wereld. United voert dagelijks wereldwijd ongeveer 1.700 vluchten uit met 80.000 personeelsleden

gr.
Carin

meisje
30-04-06, 16:56
Kan iemand mij uitleggen hoe ik bij UA een zitplaats kan reserveren? Is het dan ook zeker dat je op die plaats komt te zitten? Ik bedoel; kan je er dan ook echt aanspraak op maken?

thanx
meisje

Michael66
16-05-06, 06:36
Voor wie (vaker) met United Airlines vliegt kan het gunstig zijn om Milage Plus member te worden.

Sparen gaat met elke vlucht die je met United maakt, maar ook bij boeking van auto's, hotels e.d. bij aangesloten bedrijven.

Met de gespaarde mijlen kun je gratis vluchten kopen, of een upgrade op een geboekt ticket.

Klik op deze link (http://members.lycos.nl/dennisbmw/UA_MilagePlus.pdf) voor een overzicht (PDF-bestand, 3mb)
Klik op deze link (http://www.united.com/page/middlepage/0,6823,1136,00.html?navSource=Dropdown&linkTitle=TabMileage+Plus) voor de informatie op www.united.com

corrus
16-05-06, 19:53
Ik vlieg al jaren met UA... vanwege de miles... als je genoeg per jaar vliegt, krijg je zelfs iedere keer een upgrade...

mattrob
16-05-06, 21:20
maar het is leuk om toch wat te sparen ook al heb je er niks aan

:lol: !! Tja, volgens mij blijven je punten wel lang geldig. En je spaart ook punten binnen Europa (bv. Lufthansa is 1 van de partners). En je kan ook punten sparen bij hotels, autohuur, etc etc. Je kan de punten altijd wel weer voor iets gebruiken, als je het een beetje bijhoudt.

De standaard upgrade is volgens mij naar EconomyPlus (tenminste, dat heb ik wel eens van collega's gehoord, ik vlieg altijd KLM en Skyteam, dus geen UA). Dat is wel een upgrade, maar niet 'echt' een upgrade naar Business Class of zo. Ik begrijp dat je met name extra beenruimte hebt. Dat is nooit weg natuurlijk ! En als je dan een pasje kan laten zien, helpt het denk ik altijd, wel of geen 50.000 miles !

Michael66
16-05-06, 21:36
Punten blijven geldig zolang je steeds maar binnen 36 maanden weer een keertje met United vliegt. Valt wel mee dus. En je kunt trouwens ook je miles doneren ...

corrus
18-05-06, 01:02
Punten blijven geldig zolang je steeds maar binnen 36 maanden weer een keertje met United vliegt. Valt wel mee dus. En je kunt trouwens ook je miles doneren ...Op de heenweg upgraden ze ons altijd naar Economy plus...
Y-Pax is op heenreis op één of andere manier nooit vol! (laatste keer zelfs 20 stoelen leeg) dus No business voor us... :lol: LOL :lol:

Maar op de terugreis.. (m.i. het belangrijkste) werden we ook dit jaar op IAD alweer voor de 2de keer ge-upgrade naar Business Class...
Waarop ik altijd "thanks very much" en waarna ik altijd het antwoord krijg... "No Sir... Thank YOU"

In ieder geval een aardige geste... (to say the least) 8)

En dat voor het 3de jaar in successie...

Michael66
18-05-06, 21:33
Waarschijnlijk boek ik twee nachtjes in een Doubletree hotel (Hilton groep), levert zomaar ook eventjes 500 miles op.

remcozoon
25-05-06, 10:48
Als je iemand anders lid maak krijg je 5000 miles voor noppes..

wel baal ik van BMI... vloog hier mee naar london. Die zijn ook aangesloten bij Star alliance en zou ik hier voor ook de punten krijgen... maar nee hoor. je heb de spullen op gestuurd maar hoort nooit meer wat van ze.

http://img158.imageshack.us/img158/7576/ckdance2mb.gif

monique2331
07-06-06, 20:56
Hallo

Weet een van jullie hoe je online stoelen kan reserveren bij united airlines.
Heb e-ticket binnen en zou graag stoelen reserveren
Heb bij kras reizen rondreis geboekt.

Monique

Michael66
08-06-06, 01:59
Heb je al op de website van United (http://www.united.com/homepage) gekeken? Die is m.i. behoorlijk duidelijk!

En anders eventjes via Kras regelen.

monique2331
08-06-06, 17:51
Hallo

Nou Kras Reizen regelt dat dus niet de enige mogelijkheid is dus via de website maar ik kom daar niet uit mijn engels is niet zo goed ik weet niet wat ik moet aanklikken

pyca
08-06-06, 21:04
kijk ff hier voor meer info:


http://www.united.com/page/article/0,6722,50447,00.html

Michael66
09-06-06, 00:26
Nou Kras Reizen regelt dat dus niet
Jawel hoor, maar daar moet je gewoon even voor bij ze aandringen!! Ze worden dik betaald voor de boeking die je bij ze gedaan hebt. Als ze echt niet willen dreig je gewoon even met het annuleren van de hele trip, dan draaien ze zi bij!!


De enige mogelijkheid is dus via de website, maar ik kom daar niet uit.
Mijn engels is niet zo goed.
Ik weet niet wat ik moet aanklikken.
Tsja, daarom boek je zo'n reis via een reisbureau. Die behoort e.e.a. dan ook helemaal voor je te regelen, inclusief de "lastige" zaken. Als zij het toch helemaal laten afweten, dan kun je 't beste even iemand opzoeken die wel goed engels spreekt en die even met je mee laten kijken. De stappen in het reserveren van stoelen zijn nl. erg lastig om heel precies te beschrijven.

pyca
09-06-06, 08:12
heb je UA zelf al gebeld? +31 (0)20 - 201 3708

vraag Kras het reserveringsnummer en vraag UA hoe je dat op hun site moet doen.
En ik zou tegen Kras zeggen dat dit de laatste keer is dat je bij hun hebt geboekt. succes :lol:

monique2331
09-06-06, 16:59
ik heb de e-tickets al thuis en de rest ook van de papieren daar staan al die nummers op
online kan je pas 24 uur van te voren inchecken en dan gelijk stoel reserveren
en heb united gebeld en daar wordt gezegd dat op de dag van vertrek pas de stoelen worden gegeven.

corrus
10-06-06, 20:03
Online inchecken is uitsluitend mogelijk voor vluchten binnen de USA, en geld niet voor intercontinentale vluchten.

IMO heeft Kras hier een redelijk steekje laten vallen...

loveUSA
13-06-06, 18:30
Hi Michael66,
Ik reis regelmatig naar de USA met UA, en ik heb bij een touroperator gewerkt. Vantevoren worden niet alle stoelen vrijgegeven. Soms kan er sprake zijn van "airport check in only". Dat betekend dat de stoelen dus alleen bij het inchecken toegewezen kunnen worden. Dus men kan niet altijd het reisbureau of de touroperator verwijten.
Bovendien zit je er helemaal naast wat betreft de opmerking dat een reisbureau dik betaald wordt!!
Sinds 11 september zijn de commissies voor reisbureaus en touroperators afgeschaft en verdienen ze soms nog maar € 15 aan een ticketreservering.
Bovendien is dreigen met annuleren helemaal zielig. Als je de medewerking wilt van een reisbureau moet je dat vooral niet doen!!
Je kan ook gewoon om de reden vragen. Bovendien kun je UA bellen 020-2013709. Groeten loveUSA

FrankS
14-06-06, 09:17
De Nederlandse UA desk kan je soms helpen, maar het kan zijn dat ze zeggen dat vooraf reserveren van je stoel niet mogelijk is. Ik heb dat een aantal keer meegemaakt. In al die gevallen is het me overigens met de (Amerikaanse) internationale desk van UA wél gelukt. Daarvoor moet je echter wel een redelijk mondje Engels spreken, dus wellicht is het verstandig als je even hulp vraagt van iemand die de taal goed beheerst. Het nummer daarvan vind je op de Amerikaanse site van UA, maar ik meen dat ik het hier ook ooit heb gepost.

Dat Kras dit niet voor je doet is schandalig en inderdaad een reden om nooit meer terug te komen.

Ik heb het nummer even voor je opgezocht: 1-800-538-2929. Als je met een vaste lijn belt moet je dat vooraf laten gaan door "00", met een GSM door "00" of "+" (zonder aanhalingstekens uiteraard). Officieel vermeldt de United-site overigens dat als je via een reisagent hebt geboekt, je via die agent de stoelreservering moet doen. Maar ze zijn nooit te beroerd om je te helpen, zeker niet als je uitlegt dat de reisagent weigert mee te werken...

Het helpt ook als je deelnemer bent aan Milage Plus (het mijlspaarsysteem van United), want voor "vaste klanten" hebben ze wel wat over. Aanmelden daarvoor kun je gratis op www.united.com

loveUSA
14-06-06, 13:41
Stoelen boeken kan niet altijd vantevoren.
Er wordt maar een bepaald percentage stoelen vrijgegeven, de rest kan alleen bij het inchecken toegewezen worden.
Normaal gesproken kun je voor zowel transatlantische als binnenlandse vluchten stoelen reserveren, mits beschikbaar.
Je kunt dus niet altijd een reisbureau of touropator verwijten een gebrek aan service te verlenen.
Ik heb zelf in de reisbranche gewerkt en weet dat de opmerking van Michael66 niet klopt. Sinds 11 september hebben airlines commissies afgeschaft en krijgen bureaus als Kras echt niet dik betaald voor boekingen. Tegenwoordig verdient men soms nog maar € 10 of 15 aan een boeking. Bovendien is dreigen met annuleren een beetje zielig.
grt loveUSA
ps UA kun je bereiken op 020-2013709

remcozoon
17-06-06, 15:21
Ik denk dat de meeste dit hebben...
ik zou het echt niet prettig vinden als mijn vlucht gecanceld wordt.. op vakantie wil je eigenlijk dat alles vlekkeloos loopt, maar dat lukt niet.
mijn collega had bij united 2 dagen vertraging en het enige wat ze kreeg was een tegoed bon van 100 dollar.
terwijl toen ze een keer naar washington vloog en haar tv-tje deed het niet kreeg ze een tegoedbon van 200 dollar..
Snappen jullie het nog?

Riv71
22-06-06, 22:34
Lees nog eens ons verhaal van United....

En volgens de man die ons naar een ander hotel bracht was het regelmatig dat er dingen met United (vertragingen of cancel van een vlucht) gebeurde...

http://www.floridaforum.nl/about2029.html

corrus
22-06-06, 23:07
Ik heb met United 1 x vertraging gehad... 6 jaar geleden, en vlieg toch echt heel veel met United... Echt nooit problemen verder...

Riv71
22-06-06, 23:32
Op Alberto na is het goed verlopen. Alberto heeft ons alleen een hoop regen bezorgt. Wij waren gelukkig steeds het extreme weer voor....
Verder hebben wij in 2 weken heel veel gezien en gereden.
Van Miami naar Key West, Ft. Meyers, Tampa, Old Town, Silver Springs, St. Augustine, Titusville, Orlando, Ft. Lauderdale, Miami geweest....

Wij zijn net gisteren wo. 21 juni terug gekomen.
De terug reis ging gelukkig goed. Ik moet zeggen in de grotere vliegtuigen zit je perfect van United.
Alleen de Airbus die wij hadden, maakte voordat wij gingen opstijgen in Miami het vreemde geluid waar in Washington het probleem mee begonnen was.... dan krijg je toch wel de kriebels. Maar dat ging ook goed.

In Washington kwam overigs een groep van 30 mensen in het vliegtuig erbij, die toch weer een uur vertraging hadden met United. Die nog net de vlucht naar Nederland konden meemaken....

EllenM
22-07-06, 06:50
he Remcozoon,

het kan zijn dat je ticket bij BMI niet in de juiste lettercode was geboekt. Ik heb hetzelfde gehad met singapore airlines naar nieuw-zeeland. Om de punten te krijgen bij een andere maatschappij moet je boeken in een bepaalde lettercode, bijvoorbeeld united heeft voor economy W-V- etc.
hangt af van de voorwaarden van je ticket. Ik weet wel dat ik baalde dat ik me er van te voren niet verder in verdiept had, want waren toch behoorlijk wat mijlen geweest.

corrus
23-07-06, 10:46
die truc wil ik ook graag weten heb ik volgende maand ook wat aan...

DennisEr is geen truc...

Je moet gewoon veel met United vliegen... wij gaan 3 á 4 keer per jaar naar de overkant... waardoor de zogezegde elite staus vehoogd word naar "Premier"... je krijgt dan ook een pasje met een andere kleur (zilver)... en gratis upgrades... we worden in ieder geval altijd ge-upgrade naar Economy plus...
En op de terugvlucht zit je in de regel Business...

Zou je nóg vaker en/of verder vliegen, dan ga je naar een nóg hogere elite status, waardoor je nóg sneller upgrade, in de regel direct naar business...

Phileas
24-08-06, 23:07
Hoi allemaal,

Ik heb mijn (e)-tickets binnen voor de grote reis in oktober. Op dit formulier is alles netjes vermeld met tijden en vluchtnummers, maar...... we reizen heen met Lufthansa (via Frankfurt). En bij alle gegevens staan geen stoelnummers vermeld. Via internet is het me ook niet gelukt om nu al in te checken en een stoel uit te zoeken; maar misschien kan dit pas 24 uur voor vertrek. Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor de terugreis staan alle vluchtgegevens + alle stoelnummers vermeld op het formulier. Ik heb natuurlijk www.seatguru.com gecontroleerd om te kijken waar we zitten, en............ met TED vind ik alles best, als ik maar tijdig uit het vliegtuig ben (rij 16). Maar daarna! UA Boeing 777 stoelen 31 G en F. Kan iemand zich herinneren of deze plekjes een beetje OK zijn? Seatguru geeft ze op als "het kan goed en het kan slecht zijn", en daar kan je dan weer net niets mee. :?:

<volgens het overzicht zijn dit de stoelen in het midden van het vliegtuig achter de toiletten met zo'n grote witte muur voor je. Meestal zitten hier toch ouders met babies? :-$ >

Michael66
25-08-06, 01:11
TED: tot rij 12 is Economy plus, waarbij rij 10/11 nog meer beenruimte hebben i.v.m. nooduitgang. Wij zaten rij 12, 1e rij van "normale" economy, is ook erg goed.

United Boeing 777: Zoals Seatguru al aangeeft hebben seats 31 F/G voor- en nadelen. Voordelen: Beenruimte, TV-schermpje vlakbij (uitvouwbaar vanuit armleuning), toiletten dichtbij. Nadelen: geen bagage voor je toegestaan bij start en landing, stoel iets smaller door schermpje en tafeltje die in armleuning zitten, toiletten direct voor je waar regelmatig veel reizigers staan te wachten en met hun nieuwsgierige ogen staan te koekeloeren wat jij allemaal doet. En de kans dat je naast een gezin met gillende baby(s) zit is zeer groot .....

Riv71
25-08-06, 08:23
Alles is er al over gezegd.... wij hebben daar prima gezeten op de heen en terug reis in Juni van United Airlines (naar en van Washington). :!:
Alleen geen raampje :(

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2006/DSC03989.jpg

Njit
25-08-06, 09:22
En dan zit je dus zo:

http://img237.imageshack.us/img237/6064/res042020in20het20vliegtuigst6.jpg (http://imageshack.us)

Riv71
25-08-06, 13:00
Ik ben 1.93 en zat daar perfect ! Alles bij de hand (beenruimte en eigen scherm), alleen geen raampje waar je af en toe lekker kan kijken of je al land ziet... of voor de foto's....

Ceetje
25-08-06, 19:14
Wil niet de voorpret bederven, maar ik zou er nog niet helemaal vanuit gaan dat je ook deze stoelen hebt: mijn ervaring is dat je pas zeker weet waar je zit als je ingecheckt bent. Check als het kan in via internet, maar afgelopen zomer konden wij (nog) niet inchecken voor de transatlantische vlucht bij United. Goede vakantie en ach ... de verzorging van United is altijd wel goed. Als je wat langer bent is economy plus wel een aanrader. Beetje flauw is wel dat als je moet overstappen (en dat moet je vaak bij United) dat je dan 2x de toeslag moet betalen als je de hele vlucht ruimer wil zitten. Wij hebben alleen het langste stuk "plus" gezeten.

marloes
27-08-06, 11:21
Online inchecken kan ook niet bij United, maar vroeg op het vliegveld zijn en vragen of je economy-plus bij kan boeken. Ter plekke reken je dan af. Ging bij ons twee keer gesmeerd.

Mag ik vragen hoeveel je per persoon dan kwijt bent als je aan de balie economy plus erbij neemt?

Groetjes Marloes

corrus
27-08-06, 11:26
€ 78,- p.p. en op=op

monique2331
27-08-06, 13:30
hallo

Ik heb helemaal niet bij hoeven boeken voor economy plus ik kreeg ze gewoon bij het inchecken. Heeft me niets extra gekost.

Op de heenreis had ik het niet en op de terugreis wel en zonder te vragen. Het zit ruimer maar om daar nu zoveel voor te betalen vind ik niet nodig maar ja ik ben ook niet zo groot.
Maar wat ik al zei ik had het gekregen zonder te vragen en het heeft me niets gekost.
En het vliegtuig zat helemaal vol geen ene lege stoel over.

Monique

Ceetje
28-08-06, 15:19
En die luxe hadden wij vorig jaar ook op de terugvlucht en nu zijn we zo verwend dat we niets anders willen op de lange afstanden. Ik vind het het geld zeker waard (ben 1,80) Wat ik alleen belachelijk vind, is dat je het tweede deel van de reis ook dit bedrag moet neertellen (ams-chicago chicago-vancouver) Dat hebben we niet gedaan, die 4 uur kan ik wel zonder. Je koopt toch ook één ticket amsterdam- vancouver?

deh78
28-08-06, 15:29
Ik ben er nog niet uit, we zijn vroeg op schiphol Donderdag en als er plek is dan proberen we een plekje te regelen anders jammer...maar het is vakantie en het is mischien toch wel lekker om uitgeruster op je vakantie adres aan te komen...voordeel is ik ben vrij klein 1.65 dus voor mij maakt het niet zo veel uit

Dennis

Ceetje
28-08-06, 19:21
als je 1.65 bent zou ik het geld in mijn zak houden; dat is toch een paar keer lekker eten. Die 15 cm maken echt verschil als je langer bent. In de gewone economy zit ik net niet met mijn knieen tegen het tijdschriftenrekje aan (ik heb het wel over vluchten naar de VS, niet met lotus air/transavia naar Egypte: dat is een heel ander verhaal :cry: ) in de plus heb ik dus gewoon meer knieruimte en dat ik heel fijn. Dus Dennis: goede vakantie en eet smakelijk!

deh78
04-09-06, 00:12
Perfect was de vlucht ruimte zat...is maar goed dat ik die €78 euro niet aan een upgrade besteed heb.

Dennis

Harold
22-09-06, 18:23
Hallo, Harold hier,

wij gaan ook met United via IAD, ik heb niet een vraag over de overstaptijd, maar over de stoelen in het vliegtuig, zijn ze een beetje comfortabel in de Economy? beter als bij Martinair hoop ik!
en weet iemand toevallig of het een type 777-200 of 777-300 is?

Groeten Harold

Michael66
22-09-06, 19:54
Ze vliegen met dit toestel (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_777-200_2.php).
En ja, ik vind het comfortabeler. Meer beenruimte en schermpjes in de stoel voor je.

Even de zoekfunctie van het forum gebruiken met zoekwoord "united".

Mickey99
07-02-07, 17:38
Hallo Corrus,

Zag net dit topic en was benieuwd wat het verschil is tussen Economy en Economy plus bij United? Verder was ik nieuwsgierig of je Economy plus van tevoren kunt boeken of alleen op de luchthaven en wat het ongeveer kost?

Groet,
Sonja

Michael66
07-02-07, 18:36
Voor boekingen gemaakt vanaf zaterdag 27 januari t/m 16 februari 2007 geeft Vliegtarieven.nl i.s.m United een exclusieve gratis upgrade van Economy naar Economy Plus. Dit geldt voor de transatlantische heenvlucht Amsterdam-Washington (UA 947) of Amsterdam Chicago (UA 909). Vertrekperiode t/m 31october 2007.

Deze upgrade wordt na ontvangst van uw boeking en betaling per email aan u bevestigd binnen 1 week na boeking.
United Economy Plus

United Economy Plus is een aparte sectie binnen de United Economy klasse. De zogeheten ‘pitch' (afstand van rugleuning tot rugleuning) bedraagt in Economy Plus ca. 92 cm, tegenover ca. 79 cm in de standaard Economy klasse. De Economy Plus stoelen bevinden zich direct achter de Business Class in een apart gedeelte.


Maar ja, wat is "gratis"....

marloes
17-05-07, 12:48
Hallo,

Ik heb afgelopen Januari 2 vliegtickets rechtstreeks en online bij United gekocht. Ik kan dan in mijn itineray steeds kijken of de vlucht tijden veranderd zijn en welke stoel ik heb gekozen enz.
Nu hebben ze de vluchtijden al een aantal malen veranderd met een paar minuten verschil, dat is niet erg. Maar ze hebben nu de terugvlucht zo veranderd dat het mijn onmogelijk lijkt om de 2de vlucht (overstap) te halen. Ik heb dan maar 1 uurtje de tijd om over te stappen, ik wordt altijd snel kwaad en gestrest als ik mij moet haasten, dus 1 uurtje lijkt mij niet genoeg.

Dit is wat ze er nu van gemaakt hebben, en waar ik dus niet blij mee ben.

Wed, 24 Oct, 2007
Vetrek vanaf Orlando om 15:07 (Schedule change) nog niet confirmed!
Aankomst op Chicago voor een tussenstop om 16:57

Vertrek vanaf Chicago om 17:57 (Confirmed)
Aankomst op Schiphol om 9:15 next day

Dit was het eerst toen ik het geboekt had en waar ik wat meer tijd heb voor de overstap:

Wed 24 Oct, 2007
Vertrek vanaf Orlando om 13:17
Aankomst op Chigago voor een tussenstop om 15:14

Vertrek vanaf Chicago om 17:58
Aankomst op Schiphol om 9:10 next day.

Ik had juist gekozen voor wat meer tijd tussen de vertrektijden, zodat ik me niet hoef te haasten en er niet gespannen van wordt. Misschien dat ik gewoon moet afwachten tot de laatste weken voor we vertrekken (1 okt, vertrekken we) en hopen dat ze het gunstig veranderd hebben?
Kan ik dit op de een of andere manier veranderen (de vertrektijden). Wie weet dit?

Groetjes Marloes

calypso
17-05-07, 13:04
Ik resi dan wel niet met United, maar met Delta, mar heb ook al 5 veranderingen door gekregen.
Wat ik je aanraad is om te wachten, 24 oktober is nog lang! en zo'n 3 weken van te voren eens te bellen met United om het definitieve itinerary vast te leggen. Heeft nu geen nut omdat het toch weer kan veranderen.

Corry
09-08-07, 13:25
Heb de vraag al eerder - via omwegen- gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Ook niet van United zelf. Heb tickets gekocht voor Amsterdam-Washington-Orlando-Frankfurt-Amsterdam. Volgens cheaptickets kreeg ik een "upgrade" naar Economy Plus voor het traject Amsterdam-Washington. "Fijn" dacht ik zo maar voor het traject terug en misschien ook wel het traject Washington-Orlando wil ik dat ook wel. Is het nu handig om toch de $ 299.- te betalen of is het beter om "enkele" upgrades te kopen. Ik heb echt geen idee en heb het ook nog nooit eerder gedaan.
:oops:

Guus
09-08-07, 15:36
In principe zijn de Economy Plus stoelen alleen beschikbaar voor passagiers met een Economy Plus Access membership kaart of Mileage Plus members (Economy Plus is standaard vanaf Premier). Als niet alle stoelen zijn gevuld, dan gaan ze in de 'uitverkoop'. Hiervoor vragen ze voor $99 per enkele reis (trans-Atlantisch). In het geval van een overboeking gaan ze vanzelf schuiven. In dat geval moet je gewoon een beetje geluk hebben. Het helpt dan wel als je een Mileage Plus kaart hebt.

Corry
09-08-07, 16:54
Maar ik heb dus al een toegezegde upgrade voor het stukje Ams-Was. Dat zou dan dus betekenen dat ik voor de terugreis maar moet afwachten of er beschikbaarheid is OF $ 299.- uitgeven en dan ZEKER weten dat je Economy Plus vliegt toch??

Ebelix
09-08-07, 17:20
Corry,

De terugreis is waarschijnlijk met Lufthansa ipv United. Lufthansa heeft geen economy plus stoelen. Kijk goed op je ticket of er bij de terugvlucht niet staat operated by Lufthansa of operated by star alliance partner. Ook kan het zijn dat het vluchtnummer begint met LH.

Ook ben ik benieuwd hoe aan het bedrag van usd 299 bent gekomen voor de upgrades?

Eric

Corry
09-08-07, 19:02
Hoi Eric,

Er wordt idd teruggevlogen met LH.(Ik heb bij een reisbureau gewerkt) en die doet dus te vlucht. Ik dacht dat beide UA en LH wel die upgrades zouden hebben. Het is goed te weten dat dat dus blijkbaar niet zo is. Als je lid wordt van EPA(Economy Plus Access) kost dat $ 299.00 (vandaar dat bedrag en ze garanderen dan dat je een plek hebt met meer ruimte) maar als dat voor de vlucht terug al geen optie is dan ga ik daar mijn goede geld niet aan uitgeven want ik heb tenslotte al die "automatische" upgrade volgens cheaptickets en het geld groeit me helaas niet op de rug:-({|=.
Ik vind dit behoorlijk verwarrend allemaal. Misschien ben ik niet zo intelligent maar ze maken het er ook niet makkelijker op hoor! Ben in iedergeval blij dat je hebt gereageerd anders had ik die $ 299.00 voor niets uitgegeven.

Guus
10-08-07, 16:39
Sorry, ik had even niet gezien dat je via Frankfurt terugvloog. In dat geval heeft het inderdaad geen zin om na te gaan of je een Economy Plus stoel kunt krijgen. Het is overigens een misvatting dat je met een Economy Plus Access kaart gegarandeerd bent van een Economy Plus stoel. Deze stoelen worden namelijk in een bepaalde volgorde toegewezen. Mensen met een Economy Plus Acces kaart en verder geen status (dus geen Global Services Member, 1K, Premier Executive of Premier) krijgen pas als laatste een stoel toegewezen. Met een Economy Plus Access kaart krijg je dus alleen een Economy Plus stoel toegewezen als deze beschikbaar is. Als dat niet zo is, dan heb je gewoon pech. Ondanks het feit dat je hiervoor $299 hebt betaald. Op de internationale vluchten is dat over het algemeen geen probleem. Op binnenlandse vluchten komt het echter regelmatig voor dat er geen Economy Plus stoelen meer beschikbaar zijn. Het spreekt voor zich dat dit regelmatig een hoop commotie oplevert bij de incheckbalie.

Corry
10-08-07, 19:02
Ja dat van die volgorde staat ook op de website van UA. Het is dan dus voor mij niet nodig die upgrade te kopen omdat ik die al heb voor het stuk naar Washington en LH dus geen optie daarop heeft.

Ik laat het dus voor wat het is. Fijn dat ik de upgrade heb voor 1 stuk en dan zien we het wel:smile:

corrus
11-08-07, 14:00
Wij zitten altijd 17A 17B (Bulk Head)
Zit altijd bij het raam, als ik moet opstaan kan m'n vrouw gewoon normaal blijven zittem...
Ik kan hier helemaal languit gestrekt zitten...

Maar ja dit zijn er maar 2...

Guus
11-08-07, 14:53
17A en B zijn inderdaad ook prima plaatsen. Voordeel van deze stoelen is dat je je voeten tegen de afscheidingswand kunt zetten. 21 H en J bieden echter veel meer beenruimte. Tevens kun je je bagage onder de stoel voor je schuiven. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

Guus
13-08-07, 07:13
De eerder genoemde stoelnummers zijn van de Boeing 777 waarmee United de lijndienst Amsterdam-Washington (eindbestemming Los Angeles) uitvoert. Voor de vlucht van United naar Chicago is rij 15 de rij direct na de afscheidingswand. Hier zijn dus 15 A en B, of 15 F en G de stoelen met wat extra beenruimte. Je kunt de stoelen zelf vastleggen als je een Mileage Plus member bent. Hierbij geldt wel dat je status bepaalt hoeveel stoelen voor jou beschikbaar zijn. Een andere optie is om te bellen met United 020-201 3708. United geeft echter maar 30% van de stoel vooraf uit. De rest wordt pas op de dag van vertrek toegewezen.

Albert38
26-08-07, 18:17
Hebben een offerte van usafunvacations liggen waar ik zeer tevreden over ben. Toch heb ik een vraag die ik via het forum wil stellen.

-Bij vertraging van een vlucht vanaf Schiphol heb je minder tijd om over te stappen. Hoe lost United dat dan op?, als het ernaar uit ziet dat je de binnenlandse vlucht naar Orlando zal missen? Moet je dan wachten op een andere vlucht?.

Was het afgelopen jaar tevreden over Martinair en daar hoefde je niet over te stappen.

Graag jullie reacties.

raygwencaith
26-08-07, 18:30
Wij hebben dit jaar met United gevlogen en alles ging goed. Alleen van Washington naar orlando met Ted hadden we wat vertraging doordat er benzine uit de tank moest. Maar als je nu even kunt aangeven wat je vliegtijden en de periode want dat kan veel uitmaken, wij hadden 1.5 uur en waren na 30 min door de duane en hebben nog rustig kunnen eten (juni 2007).

Marjol
26-08-07, 18:41
Als je door hun schuld te laat bent, boeken ze je volgens mij automatisch in op een volgende vlucht. Wij hadden in 2006 iets meer dan 2 uur om over te stappen, maar waren binnen een half uur al bij de juiste gate.

Volgend jaar vliegen we weer met United en nu hebben we iets minder dan twee uur overstaptijd, maar ik maak me daar geen zorgen (meer) om.

Albert38
26-08-07, 19:41
Nog een vraagje erbij : hoe gaat het met de koffers?

Worden die dan automatisch in het andere vliegtuig geladen?

raygwencaith
26-08-07, 19:51
Nee je haalt ze zelf van de band af, loopt dan naar de volgende controle (50 meter ofzo) en levert dan je koffer weer in. Als voordeel dat je de aangkochte spullen op Schiphol (gesealed en wel) in je koffer kan doen. Vervolgend zet je ze op de band en kun je richting de gates lopen.

Maar he wat zijn je vliegtijden en periode die kunnen nog weleens het verschil maken op drukte.

Connie
26-08-07, 22:24
Wij zijn gisteren teruggekomen met United, op de heen reis waren we zo door de douane heen en onze koffers opgehaald en naar de gate gelopen. Toen mochten we nog 5 uur wachten op onze volgende vlucht. De terugreis waren we vroeg zodat we met een vlucht eerder konden dan gepland, deze had wel een uur vertraging maar we waren lekker op tijd voor de terugvlucht naar Nederland. Onze eigenlijke vlucht vertrok pas om kwart voor 3 inplaats van half 2 dan was het dus krap geweest. Maar dan hoef je je koffers niet op te halen en niet door de douane dus dan ben je binnen 10 minuten bij je gate. Ik moet zeggen dat ze dit netjes regelen als ze zien dat de vlucht vertraging heeft, dat ze je dan een vlucht eerder inboeken zodat je toch op tijd bent.

deh78
28-08-07, 09:14
Ik heb ook wel eens hard moeten lopen,ik had nog maar 5 min. Dit kwam doordat het vliegtuig Miami-Washington vertraging had ik zou dus mijn vlucht Washington-Amsterdam niet meer halen.In Miami ben ik naar de balie gegaan en kreeg al een andere vlucht aangeboden.
Gelukkig kwamen we in Washington aa en had ik nog 5 min. toen is het vliegtuig iets langer blijven staan om ook alle koffers mee te nemen.
Dus alles goed gelopen.

Dennis

Ta2 Gerrit
28-08-07, 11:54
Het kan ook allemaal anders](*,) Zie de laatste 2 dagen van onze web-log.
We zijn al een paar weken bezig met een ja/nee spelletje met United en dat is nog lang niet ten einde.:o
gr. Paula

Wij hebben nagenoeg hetzelfde meegemaak als jullie, maar dan week later, ook vanaf LV via Chicago naar A'dam ( zie http://sd4onlasvegastour.web-log.nl ) en daarop een klacht ingedient.
Niet voor de weersomstandigheden en de noodzaak van hotel en transport, want dat is inderdaad overmacht en daar haal je niets van.
Maar wel over de constante miscommunicatie en informatie over de vervolgvlucht, zodat we bijna nog een dag extra moesten blijven.
Dankzij bemiddeling van Teo (AV) is ons voor de eerstvolgende vlucht naar de USA een leuke upgrade toegezegd, waar we erg tevreden over zijn \\:D/

paula
28-08-07, 12:14
Dat was ook het grootste probleem, die dozen van Custums Service, die hadden moeten zien in de computer dat we doorgeboekt waren.
Verder was ons verteld dat de vertraging door een meganisch probleem kwam, en dat er ook nog eens onweer etc. bijkwam heeft hier niets mee te maken, we hadden sowieso de aansluiting gemist.

Het enige wat we willen zijn de kosten voor de extra hotelovernachting terug.
En zo'n upgrade spreekt me ook wel aan.:lol: (de planning voor volgend jaar is al bijna klaar, en ja ik vlieg dan gewoon weer met United)
We hebben het nu maar bij Trudy van AV (jou wel bekend) neergelegd, die hebben denk ik toch andere wegen die ze bewandelen.

gr. Paula

RoyFamily
29-08-07, 23:35
Een ervaring met United van 1&#189; week geleden.
Ons vliegtuig in Miami steeg door een mechanisch probleem 3 uur te laat op waardoor we onze aansluiting naar Amsterdam in Washington mistte. Bij aankomst in Washington doorverwezen naar de verkeerde Customer Service. Deze bleek namelijk alleen voor problemen met binnenlandse vluchten te zijn. Na 1&#189; uur in de rij bij de verkeerde Customer Service te hebben gewacht mochten we dus een stuk verderop in de hal aansluiten bij de Customer Service voor internationale vluchten. De wachttijd bleek hier 2&#189; uur en al wachtende zagen we alle mogelijke alternatieve vluchten richting Europa vertrekken! Eindelijk aan de beurt bleek de oorspronkelijke vlucht maar dan een dag later het beste alternatief. Keurig behandeld door United: voucher gekregen voor overnachting in het Hyatt met uitleg hoe daar te komen met de shuttle. Ook voor $ 100,= voedsel vouchers gekregen te besteden binnen 24 uur. Heerlijk geslapen en ontbeten en nog lekker wezen shoppen in een nabij gelegen Mall. Onze koffers die we zo'n 1&#189; dag eerder in Miami hadden ingecheckt bleken bij aankomst in Amsterdam ook keurig meegereist. Ik ben dus wel te spreken over United!

paula
11-09-07, 15:50
Dankzij bemiddeling van Teo (AV) is ons voor de eerstvolgende vlucht naar de USA een leuke upgrade toegezegd, waar we erg tevreden over zijn \\:D/
Toch wel grappig dat ze voor bijna hetzelfde geval met een andere oplossing komen.
We hebben het probleem aan Trudy (AV) overgedragen en door jou verhaal verwachtte ik ook wel een upgrade, maar we krijgen p.p. (3stuks) een korting van $100 bij ons eerstvolgende vlucht als die binnen een jaar plaats vindt en de vergoeding van de extra hotelovernachting in Chicago.
Dat binnen het jaar vind ik wel een beetje vreemd maar goed , dat waren we toch wel van plan:-\"

Pietc
14-10-07, 01:33
Volgende week zondag is het zover, we gaan dan eindelijk naar Orlando voor bijna 2 weken! Met dank aan deze forum heb ik vrijwel alles via internet kunnen regelen en ook een heleboel informatie kunnen verzamelen, dus wij zijn er klaar voor! Mijn dank is groot! =D>

Ik heb toch nog even een paar vragen over het vliegreis. Wij vliegen met United Airlines (via Washington) naar Orlando toe. Tickets heb ik geboekt op cheaptickets.nl. Bij de bevestiging heb ik tevens een inlogcode gekregen waarbij ik op checkmytrip.com kan inloggen en van alles over mijn vlucht kan bekijken, onder andere; de zitplaatsen. Voor alle vluchten (behalve de teurgvlucht via Frankfurt) hebben wij al zitplaatsen toegewezen gekregen. Ik ben een groot fan van vliegen dus vind ik het natuurlijk leuk om naast het raam te zitten. Alleen, het vlucht van Ams-Washington zitten wij in het middelste rij. Is er nog een manier om dit te veranderen? Moet ik of:
- Wachten tot 24 uur voor de vlucht om in te loggen op de site van UA om de plaatsen te wijzigen
- Op Schiphol bij het inchecken het stoel wijzigen
- Zo snel mogelijk naar UA bellen om te kijken of hun het stoel kunnen wijzigen


Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn. De vlucht van Orlando-Washington zitten wij "verplicht" aan het raam sinds het toch een "klein" vliegtuig is. Voor de vlucht van Orlando naar Frankfurt zitten wij gelukkig ook al bij het raam.

Nog een vraag, hebben de vliegtuigen van UA die vanuit hier naar Washington vliegen een Personal Entertainment System aan boord?

mafo
14-10-07, 10:12
Je kan als je de confirmation code van United hebt beter nu alvast je stoelen wijzigen dan ben je zeker. Volgens mij kan je tot 24 uur van te voren je stoelen wijzigen, de laatste 24 uur kan dit niet meer. Als je terug via Frankfurt gaat zit je waarschijnlijk niet in een vliegtuig van United dan heb je zoals ik heb ervaren geen schermpje in je stoel. De intercontinentale vluchten van United hebben bij mij altijd een eigen videoschermpje gehad, geen spelletjes zoals bij Continental overigens.

Voor de laatste vlucht met Lufthansa kan je waarschijnlijk ook je seat assignment niet online aanpassen, dat lukt volgens mij alleen voor de United vluchten. Dus ik zou het maar even proberen en anders even bellen. Op het vliegveld moet je maar net geluk hebben of je nog kan verkast worden.

http://static.flickr.com/1281/613043020_5872dc7f29_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/613043020/)http://static.flickr.com/27/56053007_1ce59583ea_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/56053007/)
rugleuning Lufthansa_____________rugleuning United

Boterletter
14-10-07, 12:49
Wij vliegen met United Airlines (via Washington) naar Orlando toe. Tickets heb ik geboekt op cheaptickets.nl. Bij de bevestiging heb ik tevens een inlogcode gekregen waarbij ik op checkmytrip.com kan inloggen en van alles over mijn vlucht kan bekijken, onder andere; de zitplaatsen....

Wij vliegen in april ook dezelfde route met United, met het verschil dat we niet via Washington maar via Chicago vliegen. Ik heb echter geen inlogcode gekregen (heb geboekt via WTC). Hebben jullie deze code bij boeking gekregen of pas bij het toesturen van de E-tickets?

@Mafo: Wat waren jouw ervaringen met de Duitse douane? Ik neem aan dat controle in Frankfurt zal plaatsvinden (als entrypoint van de EG) en dat er geen controle meer op Schiphol zal paatsvinden (i.v.m. Schengen verdrag).

John

Pietc
14-10-07, 13:39
Net gebeld naar United Airlines, vriendelijke dame aan de lijn gekregen (Engelstalig) maar helaas, alle plaatsen zijn al bezet :(
Maar Mafo, goed om te horen dat de vliegtuigen dus wel een Personal Entertainment Systeem hebben, dat scheelt weer wat.

Boterletter: Het is een 6-cijferige code wat wij gekregen hebben bij de boekingsbevestiging bij cheaptickets.nl. Hiermee kan je dan inloggen, i.c.m. jou achternaam. Inloggen doe je op checkmytrip.com

mafo
14-10-07, 15:22
Ik heb echter geen inlogcode gekregen (heb geboekt via WTC). Hebben jullie deze code bij boeking gekregen of pas bij het toesturen van de E-tickets?

@Mafo: Wat waren jouw ervaringen met de Duitse douane? Ik neem aan dat controle in Frankfurt zal plaatsvinden (als entrypoint van de EG) en dat er geen controle meer op Schiphol zal paatsvinden (i.v.m. Schengen verdrag).

John

Dit voorjaar had ik ook via WTC geboekt en daar krijg je pas laat je E-tickets. Toch kun je redelijk simpel aan je reserveringsnummer komen door een Frequent Flyer pasje aan te vragen. Als je dat nummer heb kan je met United bellen en vragen of ze je vlucht aan je Frequent Flyer nummer kunnen koppelen. Tot nu toe had ik dan voldoende aan alleen mijn naam.

De Duitse douane is zeer prettig, ongeveer hetzelfde als in Nederland. Het grote voordeel is dat je met een klein vliegtuig op Schiphol komt en je ook heel snel je bagage hebt. Verder hoef je inderdaad ook niet meer door de Douane in Nederland.

Snap overigens niet waarom er zo veel verschil moet zitten tussen het krijgen van je ticketgegevens. Dit jaar was wel het snelst voor het eerst met E-bookers en ik had binnen een paar dagen zowel mijn vlieg als autovouchers.

http://static.flickr.com/1145/612376601_30a4d34fee_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/612376601/)

Boterletter
14-10-07, 20:16
Dit voorjaar had ik ook via WTC geboekt en daar krijg je pas laat je E-tickets. Toch kun je redelijk simpel aan je reserveringsnummer komen door een Frequent Flyer pasje aan te vragen. Als je dat nummer heb kan je met United bellen en vragen of ze je vlucht aan je Frequent Flyer nummer kunnen koppelen. Tot nu toe had ik dan voldoende aan alleen mijn naam.

Goeie tip, heb ik vanmiddag gedaan en dat was binnen 5 minuten gepiept. Viel me op dat er nog maar 11 plaatsen waren waar ik uit kan kiezen. Weet niet wat voor plek ik nu heb dus dat kan wel eens een verkeerde keus gaan worden. Kun je je seat nadat je het hebt gewijzigd nog eens veranderen? Dan zal ik voor de rest van de fam. ook maar een Frequent Flyer aanvragen...

mafo
14-10-07, 21:12
Je kan je plaatsen onbeperkt wijzigen tot 24 of 48 uur voor vertrek zolang er vrije plaatsen zijn. Hier (http://www.seatguru.com/) kan je kijken welke stoelen goed zijn en welke nadelen hebben, als je met je muis over een stoel gaat dan komt er een venster die de bijzonderheden van die plek aangeeft. Ik kon afgelopen voorjaar van het begin af aan geen stoelen wisselen bij United. Je kan natuurlijk altijd bij het inchecken om specifieke plaatsen vragen vooral als je vroeg bij de incheck balie bent heb je kans dat ze het dan nog kunnen aanpassen.

In december ga ik met USairways en daar kon ik nog genoeg keuze maken, helaas waren de beste plaatsen al wel bezet :(.

Wat ik me overigens wel afvraag is of je normaal gesproken een controle op Schiphol kan krijgen voor aan te geven goederen. Dit omdat in Duitsland de koffers automatisch worden overgeladen in het andere vliegtuig en je dus niet gevraagd wordt of je iets aan te geven hebt. In mijn geval was deze controle op Schiphol onbemand maar dit heb ik ook al eens op andere vluchten meegemaakt.

Iemand enig idee hoe dit zit ?

Guus
16-10-07, 02:54
Net gebeld naar United Airlines, vriendelijke dame aan de lijn gekregen (Engelstalig) maar helaas, alle plaatsen zijn al bezet :(
United geeft per vlucht maar 30% van de stoelen uit. De rest houden ze voor zichelf en voor premier t/m 1k members. Als je op de vertrekdag op tijd op Schiphol bent zou een betere stoel geen probleem moeten opleveren.

Ta2 Gerrit
17-10-07, 08:35
Hmm, goed om te horen! Volgens de site van UA is hun balie op Schiphol vanaf 8.00AM open, dus zullen we er dan ook meteen bij zijn :D

De check-in is 3 uur voor de eerste vlucht bemand/vrouwt. Wij hadden dat ook op de site gezien, van dat 8.00 uur. Maar dat geldt dus voor de ticketbalie. Onze vlucht (naar Chicago) was om 11.25 uur en de balie ging open om.....8.25 uur.
Maar we waren wel mooi de eersten en hadden dus de stoelen voor het uitzoeken \\:D/

Daarom gaan we liever met Delta. Buiten de meestal betere prijs zet je de stoelen lekker achter je PC vast.
Online stoelen uitzoeken bij Martinair.... yeah right :-?

Guus
17-10-07, 14:14
De check-in is 3 uur voor de eerste vlucht bemand/vrouwt. Wij hadden dat ook op de site gezien, van dat 8.00 uur. Maar dat geldt dus voor de ticketbalie. Onze vlucht (naar Chicago) was om 11.25 uur en de balie ging open om.....8.25 uur.Vanaf 08.00 kun je inchecken voor zowel Chicago als Washington. Houdt er echter wel rekening mee dat er dan al een behoorlijke rij kan staan.

Daarom gaan we liever met Delta. Buiten de meestal betere prijs zet je de stoelen lekker achter je PC vast.
Online stoelen uitzoeken bij Martinair.... yeah right :-?Dat kan bij United ook. Je moet dan echter wel even een Mileage Plus kaart aanvragen. Kost niets en is in een zucht geregeld. V.w.b. de prijs heb je helemaal gelijk.

Ta2 Gerrit
17-10-07, 14:42
Mijn verhaaltje was niet fictief, hoor. Wij stonden daar keurig om iets voor achten en werden netjes teruggestuurd naar het begin van de touwen en om stipt 8.25 verschenen de dames en heren van de incheck en mochten wij (wel als eerste) opstomen naar de balies.

De ticket cq infobalie van United was daarentegen wel open.

De Milageplus hebben we inmiddels wel en daar mee kan het inderdaad wel geregeld worden. Maar bij Delta kon het voorheen ook met alleen je itinerary nummer. Daar hebben we nu ook (al een tijdje) de Skymilespas van, wat het nog makkelijker maakt.

Guus
17-10-07, 23:40
Mijn verhaaltje was niet fictief, hoor. Wij stonden daar keurig om iets voor achten en werden netjes teruggestuurd naar het begin van de touwen en om stipt 8.25 verschenen de dames en heren van de incheck en mochten wij (wel als eerste) opstomen naar de balies. De ticket cq infobalie van United was daarentegen wel open.

Mijn reactie was eveneens niet fictief. Ik reis regelmatig met United, zowel via Chicago als via Washington. Tot nu toe zijn de incheckbalies op de keren dat ik er was altijd om klokslag 08.00 open gegaan. Op zich klopt dat ook met jouw verhaal, want de vlucht naar Chicago vertrekt om 10.55 (08.00 is &#177; drie uur vooraf). De vertrektijd van 11.25 voor de vlucht naar Chicago kan ik overigens niet plaatsen. Wellicht dat dit een gedateerde vertrektijd is (vorig jaar?).
Rond 08.00 uur is het ook geen probleem om in te checken voor de vlucht naar Washington. Althans, ik heb hier tot nu toe nog geen problemen mee gehad. En volgens mij ging de vraag over de vlucht van Amsterdam naar Washington.

Harold
18-10-07, 13:28
Hoi iedereen,

Vorig jaar december, stond de rij ietsies na 8 uur al tegen de counters/desk thv balie rij 26 aan!

vervolgens bleek dat we een kwartier in de verkeerde rij stonden, want de vlucht(en?) van Delta checkten ook in... die incheckbalies staan tegenover elkaar, zodat je in het midden 2 lange rijen hebt, die bijna niet uit elkaar te houden zijn. de rij van Delta was overigens langer dan die van UA...

Ik weet niet hoe dat nu is, maar ik ben in ieder geval van plan om dit jaar 7.30u sharp voor de balie te staan!

Groetjes Harold

Boterletter
18-10-07, 14:18
Hmm, ik zal dan voor de zekerheid er gewoon voor zorgen dat wij om 8.00 bij de balie staan, mocht het toch iets later zijn so be it.

Ik heb trouwens een mileage plus kaart aangevraagd en kan nu ook al inloggen op de site van UA. Echter kan hij de ticket niet vinden :(

Je moet even United Airlines bellen en vragen of ze je mileageplus aan je vlucht koppelen. Als deze combinatie is gemaakt zie je al je vluchtgegevens en eventuele mogelijkheden om je seats aan te passen.

John

Boterletter
20-10-07, 09:15
Zoals eerder in dit topic werd vermeld is dat United slechts 30% van zijn stoelen van te voren uitgeeft, dit werd mij ook nog eens bevestigd door United zelf. Als er nu geen acceptabele plaatsen meer voor je zijn dan moet je inderdaad op tijd op Schiphol zijn.

Wij gaan ook terug met Lufthansa en daar kon ik telefonisch nog wel kiezen uit veel plaatsen (maar wij gaan pas in de meivakantie 2008), zelfs nog aan het raam. Lufthansa geeft, in tegenstelling tot United, dus wel al zijn plaatsen vrij. Voor de vlucht Frankfurt-Amsterdam kon ik geen plaatsen reserveren.

John

kiamzo
27-11-07, 19:55
Heb een vraage over Unetid airlines.

Wij hebben via het reisbureel de vliegtickets besteld.

en nu willen wij wel de zelfde dag maar later vertrekken ,nu zegt men bij United dat dat pas kan vanaf wij vertrokken zijn .

daar het ervoor afhangt van het reisbureel .

Maar die kunnen niets daan omdat het met promotie geboekt is.

Nu is mijn vraag kan ik nog veranderen als ik eenmaal in florida ben????

Michael66
27-11-07, 20:07
Hangt af van de voorwaarden van je ticket. Als je inderdaad met een "promotie" hebt geboekt moet je heel goed de voorwaarden bestuderen. "Promoties" gaan meestal samen met een beperking van de voorwaarden, zoals beperkingen m.b.t. het recht om je vlucht te wijzigen. In dat geval ben je afhankelijk van de goedheid van de maatschappij als je wilt wijzigen. In het slechtste geval weigeren ze alles en als je echt moet wijzigen kan dat betekenen dat een duur nieuw tichet moet kopen.

Goed naar de voorwaarden kijken dus. En: vragen kan altijd, nee heb je al, ja kun je krijgen.

Njit
27-11-07, 20:10
Meestal kun je aan je ticket zien wat voor een voorwaarden er aan verbonden zijn.
Heb je geen e-ticket nummer?

mafo
27-11-07, 20:25
Kiamzo, als je nog geen bevestigingsnummer van je reisbureau hebt (sommigen geven dat pas een week of 2 van te voren). Vraag dan even een Mileage Plus Nummer aan bij United. Als je die hebt kun je bellen naar United en vragen of ze je ticket willen koppelen aan je Mileage plus nummer je kan dan namelijk gelijk je E-ticket opvragen en zien.

Je E-ticket is hetzelfde als de ouderwetse vliegtickets alleen nu kun je deze zelf afdrukken of af laten drukken op het vliegveld. Het maakt dus niet meer uit of je deze verliest. Je paspoort met daarin de naam die ook op de ticket staat is voldoende.

Waarschijnlijk wil United nu nog niet verplaatsen omdat ze nog niet weten of de vlucht de dag erna vanzelf vol komt. Je hebt ook kans dat je wijzigingskosten moet betalen als het al mogelijk is om te wijzigen met het ticket wat je nu hebt.

Proberen kan altijd.

Hier staat (http://www.saveflights.com/image/ticket-looks.jpg) een voorbeeld van een e0ticket.

ietie
02-01-08, 15:50
ik heb vliegtickets geboekt via ae en ook reeds betaald, de ticket uitgifte was 28 december 2007 krijg ik de tickets dan ook al thuis gestuurd of blijven ze bij american estates liggen tot de rest van de papieren verstuurd worden?
op de site van mijn frequent flyer pass staan er nog geen tickets aan mijn pass gekoppeld, dit gebeurt toch automatisch?

pverspeek
05-01-08, 03:38
Wel, wij hebben nu dus een slechte ervaring met United. We zijn op 21/12/2007 vertrokken in Amsterdam richting Miami via Washington Dulles met United Airlines.

We waren ruim 2 uur op voorhand in Amsterdam. Daar kregen we te horen dat er problemen waren met de plaatsen. We zouden pas een stoel krijgen in de gate, ipv in de incheck balie.

Aangekomen in de gate moesten we onze incheck papieren afgeven. Na een hoop gedoe werden we afgeroepen, en kregen we opeens een upgrade naar Business Class.

Wel; BC is heel mooi meegenomen, want de economy vond ik maar heel magertjes in vergelijking met andere maatschappijen waarmee we al gevlogen hebben.

Waarom de upgrade? Omdat United blijkbaar in deze periodes ALTIJD teveel stoelen verkoopt. En dan komen uiteraard de problemen. Nu werd iedere BC geupgrade naar 1st, en wij waren een van de gelukkigen die naar BC werden geupgraded. En ik heb enkele mensen gesproken die gewoon economy vlogen; en dat was nogal povertjes.

Dan aangekomen in Washington Dulles. Wel, dat lijkt eigenlijk gewoon een Ryanair bestemming. Daar was dus juist niets te vinden. Na een hoop gedoe bij customs, waar ze zogenaamd een vingerafdruk van je nemen, die eigenlijk op niet veel trekt; maar dat terzijde; waren we dus binnen in Dulles. We hadden normaal gezien een volgende vlucht naar Miami binnen 2 uur; maar we wisten al van 4 maanden op voorhand dat er een vertraging ging zijn van in totaal 6 uur wachten.

Bij de gate aangekomen zat er niemand op ons te wachten, zelfs na 5 uur niet. Na ongeveer 5,5 uur kwam er eindelijk een persoon opdagen; die me doodleuk wist te vertellen dat wij geen plaatsen hadden.

Watblief???? Ja; alle zetels zijn verkocht, en er zijn er zelfs teveel verkocht. U staat op de wachtlijst, nummer 3 en 4.

Daar stonden we dan... United My Ass....

Normaal gezien zouden we tegen 20:00 uur boarden. Wel; uiteindelijk is het 22:00 uur geworden dat het vliegtuig geboard werd. De mensen die op nr. 1 en 2 stonden kregen wel plaatsen. Wij stonden daar met 9 anderen te wachten. Op het allerlaatste moment zei die man, jullie 2, snel aan boord. En we hadden inderdaad de allerlaatste 2 plaatsen.

Het was dus ondertussen 22:00 uur Washington Dulles time, zonder eten, en ook bijna geen drinken te vinden daar. We waren al wakker van 6:00 uur die morgen Belgische tijd. Je kan wel begrijpen hoe moe we waren.

Toen we dan uiteindelijk rond 0:45 in Miami aankwamen bleek mijn vrouw haar koffer ook nog niet gearriveerd.

Na een hoop gedoe zijn we rond 3:00 uur in ons bed gekropen.

Dat was dus zaterdag ochtend. De koffer was op een of andere manier in Texas beland (voor zover dat ons duidelijk was). De koffer zelf hebben we pas op zondag gekregen, waardoor een deel van onze planning in het water is gevallen.

United is me tot nu toe dus niet goed bevallen. Als goedmakertje zouden ze een tegoedbon mailen van $ 25. Maar die heb ik nog steeds niet gezien.

We hopen dat onze terugvlucht op 10/01/08 een beetje gaat lukken. Want we hebben maar 1,5 uur tijd in Dulles om het vliegtuig naar A'dam te pakken.

groet

Pascal

mafo
05-01-08, 09:23
Vervelend dat dit is gebeurd, vraag me af met welke maatschappij je normaal vliegt eigenlijk. Mijn ervaring is dat United Airlines over het algemeen geen krappere plaatsen in Economy heeft dan andere maatschappijen (http://www.seatguru.com/charts/intl_economy.php), maar ze bieden ook de mogelijkheid voor Economy plus. Lijkt me eerlijk gezegd gewoon een kwestie van krijgen waar je voor betaald. Ook het overboeken (http://ask.yahoo.com/20040423.html) is niet iets wat United als enige doet, het is vervelend als het je overkomt maar vaak wordt dit wel op de een of andere manier opgelost.

Je ervaring bij de Douane op Dulles staat los van United dat is iets wat op elke luchthaven gebeurt.

Wat betreft de eet - winkel voorzieningen op Dulles zijn er naar mijn idee ook voldoende, je kunt hier (http://www.metwashairports.com/dulles/shopping_dining_2/dining_2/eateries), hier (http://www.metwashairports.com/dulles/shopping_dining_2/dining_2/sit_down_pubs_restaurants) zien wat er te eten valt. Lijkt me dat na het kijken op een plattegrond in de terminal toch wel de tijd zou moeten hebben om ergens iets te drinken ?

Wat ik een beetje uit jullie verhaal opmaak is dat jullie wat passief zijn in zelf een oplossing forceren. Zelf had ik of naar een servicedesk van United gegaan of gewoon de klantservice gebeld. Bij de servicedesk zou je vast en zeker ook coupons gekregen hebben om ergens wat te eten.

Ook wat betreft compensatie voor problemen heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Ik heb nooit zulke grote problemen meegemaakt die jullie nu hebben gehad maar ik heb al wel vouchers gehad voor enkele honderden dollars. Verder heb je ook grote kans dat je reisverzekering ook een uitkering zal doen bij vertragingen van een aantal uur.

Probeer alstjeblief nog lekker te genieten van je vakantie vul desnoods op de luchthaven een klachtenformulier in en bewaar het stukje van de instapkaart. Mail United bij thuiskomst op een vriendelijke manier dat je zeer ontevreden bent geweest over je heenvlucht en dan denk ik echt dat je de volgende keer stukken goedkoper naar de VS kan vliegen door de vouchers die je dan per regulier post krijgt toegestuurd.

{aanvulling}

Ik heb nog even jullie stukje goed gelezen maar jullie noemen de overstaptijd die je van te voren wist een vertraging. Dat lijkt me niet helemaal juist, en zo te zien hebben jullie ook gewoon de vluchten gehad waarvoor jullie hebben geboekt en de eerste vlucht ook nog een hogere klasse.
Als ik dan eerlijk ben denk ik niet dat de reis echt zo rampzalig is verlopen als je hier schetst. Maar uiteraard kan je altijd nog een e-mailtje sturen naar United misschien zijn ze het toch met jullie eens en ontvang je een compensatie.

Eric
06-01-08, 04:28
Ik ben het wel een groot deel met mafo eens.
Businessclass vliegen voor economy prijs noem ik niet echt slecht.....kijk maar eens wat een business seat normaal kost !!
Dulles is een gewone airport, niks mis mee, en het heeft trouwens niks met United te maken.
Als jullie meteen naar een United balie waren gegaan, (jullie hadden tenslotte tijd zat) was de vlucht naar Miami vast wel opgelost, misschien hadden ze jullie zelfs op een eerdre vlucht gezet.
Conclusie:
Er kan uiteraard altijd wel iets misgaan, en dat gebeurd ook regelmatig bij ALLE maatschappijen, maar je moet je wel constructief opstellen en zelf vaak even meedenken.
Eigenlijk is het allemaal een beetje onze eigen schuld.
We willen namelijk liefst voor 200 euro helemaal naar de andere kant van de oceaan, liefst in een brede leunstoel, op tijd met een paar heerlijke maaltijden en dan moet iedereen ook nog eens klaar staan voor onze wensen.
Helaas, door de concurrentie met prijs is de service een flink stuk achteruit gegaan met het vliegen.
De tijd dat je voorjelolvloog ligt een paar jaar achter ons.
Eric

pverspeek
06-01-08, 05:00
Ik ben het niet eens met wat jullie hierboven schrijven. We zijn op zoek gegaan naar verdere informatie op Dulles Airport; echter kregen we overal te horen dat we bij de Gate moesten zijn. Daar was gewoon niemand, totdat het bijna tijd was om te boarden. Iedereen begon een beetje raar te zien. Op een bepaald moment stond er op de monitor bij de gate, nog 5 min. tot boarding time. En er was nog niemand te bekennen. We klagen dan ook niet over de 6 uur wachten; wel over het feit dat we met heel veel geluk de 2 laatste zitjes naar Miami hebben kunnen bemachtingen. Er waren 7 andere reizigers die wel pech hadden; en in Dulles mochten overnachten. Daarvoor moesten ze eerst weer naar de klantendienst waar een urenlange file was, met diverse passagiers van andere vluchten met klachten. Na zoveel uur wakker zijn hoop je gewoon dat je verder kan; en heb je helemaal geen zin meer in gedoe op een luchthaven op weg naar je vakantie. Als dan even later ook nog blijkt dat je koffers niet meegekomen zijn; is het helemaal toppie...

En ja; we hebben wel constructief dingen proberen oplossen. En we hebben vragen gesteld. En we zijn op zoek gegaan naar eten; maar buiten een beetje fastfood hadden ze niets... En ik ben niet zo een fastfood fan... En daarom vind ik Dulles nogal knudde...

Maar voor de rest proberen we hier te genieten. De eerste week is er iedere dag iets mis gegaan. Daar zijn we nu week 2 doorheen hoop ik. :)

BIj terugkomst zal ik eens uitgebreid een brief naar United sturen. En we zullen wel zien wat er van komt.

De enige reden dat we Business vlogen; was omdat ze teveel stoelen verkocht hadden. Dit is een geluk geweest voor enkele mensen, voor hetzelfde geld waren de business seats ook allemaal verkocht, en hadden er mensen in A'dam mogen achterblijven. En dan gaat United zwaar in de fout. En dat lossen ze niet op door een paar mensen business te laten vliegen. Dat doen ze omdat ze een fout gemaakt hadden; niet omwille van mijn schone blauwe ogen...

Als ik mijn eigen bedrijf op zo een manier moest runnen zoals United het gedaan heeft; zou ik al lang failliet zijn. Ik weet hoe zaken er aan toe gaan, en ik heb al vele vluchten over de hele wereld gemaakt. Maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Een grote chaotische toestand.

Pascal

Syllvia
06-01-08, 08:37
Wij zijn in oktober met united gevlogen, en kregen op schiphol al de instapkaarten voor het vliegtuig van W'ton naar Orlando, dus een stoel verzekerd.

Ik dacht eigenlijk dat dat standaard was?

Anyway het lijkt me wel balen zeg als je daar aankomt en dat je dan geen stoel hebt!

groetjes Sylvia

Eric
06-01-08, 14:37
De enige reden dat we Business vlogen; was omdat ze teveel stoelen verkocht hadden.
Pascal

Iedere maatschappij verkoopt meer stoelen dan ze beschikbaar hebben.
Daar hebben ze zelfs bepaalde computer rekenmodellen voor.
Dat doet óók de KLM, maar ook elke Amerikaanse maatschappij.
Dat is omdat er nou eenmaal een aantal passagiers niet komt opdagen.
Eric

Renske1978
06-01-08, 17:34
Dat die koffer niet is gearriveerd is inderdaad irritant de rest is gezeur. Heb jij trouwens gevraagd wat voor tickets die 7 overgebleven passagiers hadden? want er zijn zat passagiers die speciale tickets hebben (tegen extreem lage tarieven) waarbij ze van te voren weten dat het nog maar de vraag is of ze meekunnen.

BC stoelen voor Coach prijzen is gewoon een perfecte oplossing ze konden het niet beter voor je oplossen dus geen gezeur.

wat ik raar vind is je zegt het volgende:

Het was dus ondertussen 22:00 uur Washington Dulles time, zonder eten, en ook bijna geen drinken te vinden daar. We waren al wakker van 6:00 uur die morgen Belgische tijd. Je kan wel begrijpen hoe moe we waren.en vervolgens zeg je dit

En we zijn op zoek gegaan naar eten; maar buiten een beetje fastfood hadden ze niets... En ik ben niet zo een fastfood fan... En daarom vind ik Dulles nogal knudde...Je hebt ervoor gekozen niet te gaan eten, overigens ze hebben op dulles echt wel ander voer als fast food hoor kijk maar eens naar de links die mafo gaf.

Ik krijg bij het lezen van je berichtjes een beetje een zuurpruim gevoel.

jaap
06-01-08, 18:13
Wij hebben dit ook gezien bij US Airways. Er waren mensen die in Amsterdam ook geen instapkaart hadden gekregen voor de overstap in Philadelphia naar Orlando. Zij moesten in Philadelphia ook wachten op een plaatsje in het vliegtuig, ze konden niet mee. Het waren er wel een stuk of acht. Ik weet niet hoe het afgelopen is, want wij mochten gewoon mee.

Op de terugweg was er een gezin die het zelfde probleem hadden. Ze waren heel verbaasd toen ze toevallig zagen dat wij al instapkaarten hadden. Zij hadden ze niet en de paniek sloeg toen toe.
Zij werden ook niet geholpen bij de balie en moesten wachten tot iedereen was ingestapt. Toen de kinderen gingen huilen omdat ze niet mee mochten naar huis, werdt er gevraagd of er mensen waren die morgen wilden vliegen. Er waren toen mensen die hun plekje in het vliegtuig opgaven, zodat het gezin toch mee kon.

Ik krijg wel meer het idee dat de luchtmaatschappijen vaak denken dat als je eerst maar weg ben dat ze het verder maar op het volgende vliegveld uitzoekt. Dan is het tenminste hun probleem niet meer.

ietie
18-02-08, 16:21
Ik heb zojuist op de site van united gekeken naar de stoel indeling van onze vlucht.
Nu kan ik alle indelingen zien ,washington-orlando,terug reis orlando-chicago-amsterdam, behalve de heen reis van amsterdam naar washington niet, wie weet wat hier de reden van kan zijn.Op de site staat dat de stoelen pas op schiphol uit gegeven worden bij het inchecken, gebeurt dit vaker, of houdt dat in dat de vlucht nu al overboekt is?

HenkR
19-02-08, 19:35
Ik vlieg in oktober met United. Asd-Washington, Washington-Orlando, Miami-Washington, Washington-Asd. Ik heb van mijn reisorganisatie (Exit reizen) direct de electronische gegevens gekregen. Hiermee kan ik direct zien met wat voor vliegtuigen we vliegen, waar we zitten en op United.com zelfs schuiven enz met de plaatsen

brin
20-02-08, 10:40
Wij hebben ook onze tickets via Exit geboekt. Wij vliegen in maart van Brussel naar Washington en dan door naar Orlando. Ik kreeg van Exit enkele printable mails met flight nummer en reeds onze plaatsen. Zijn dit nu onze echte tickets, of volgen die nog ?

Volgens wat ik lees hier op het forum is de economy niet veel soeps, wij denken eraan een upgrade naar Economy plus te doen, hoe doe jij dat Henk met je stoelen schuiven op de site van United? Onze vlucht zit pracktisch vol...

Ik heb wel alvast de Mileage plus kaart aangevraagd, nu moet ik nog bellen naar United om onze geboekte vlucht met Exit te koppelen aan de kaart.
Wat zijn trouwens de voordelen van deze kaart ? Mijn Engels is niet zo goed om alles wat op hun site staat te begrijpen...

Michael66
20-02-08, 11:15
Volgens wat ik lees hier op het forum is de economy niet veel soeps, ...Waar lees je dat dan? En wat is in jouw ogen "niet veel soeps"?

Qua ruimte zijn ze voldoende naar mijn wensen, ik zit er met mijn lange benen niet klem of zo. En voor die paar euro's vind ik dat ze voldoende kwaliteit en service geven.

Uiteraard is kwaliteit en prijs sterk met elkaar verbonden, dus Economy Plus kost meer en geeft dan ook wat meer ruimte. En Business Class nog meer, als je dan ook de prijs daarvan ervoor over hebt.

ietie
20-02-08, 12:11
Ik ben in het bezit van een frequent flyer pass van ua nu kan ik ook extra miles krijgen als ik een auto huur bij bv avis, maar hoe doe ik dit.
Moet ik alleen mijn pasje afgeven als ik de auto ophaal , of moet ik me eerst ergens laten registeren, wie weet dit?

corrus
20-02-08, 12:54
Dit dien je achteraf te doen op de United site.
Even inloggen met je kaartnummer, dan even zoeken naar Car rental partners, daar kiezen voor Avis, de rest wijst zich dan zelf

Natasja L.
20-02-08, 14:08
Wat zijn trouwens de voordelen van deze kaart ? Mijn Engels is niet zo goed om alles wat op hun site staat te begrijpen...

Om het simpel te houden; je spaart voor punten die je vervolgens weer kunt inleveren voor upgrades of vluchten. Hoe meer punten, hoe meer privileges je krijgt. Als je 50.000 punten hebt, dan kan dat al voldoende zijn voor een (gratis) vlucht. Die vluchten moet je overigens wel op tijd boeken. Ik heb nog niet zo lang het pasje van United Airlines, omdat wij voorheen altijd met Delta Airlines vlogen. Daar heb ik wel een keer genoeg punten gespaard en dus een keer gratis kon vliegen. United heeft trouwens veel partners die ook meedoen, zoals alle grote autoverhuurbedrijven, verschillende hotels etc.

Mijn vriend vliegt al langer en vaker met United Airlines (voor werk moet hij vaak naar Amerika) en is in één jaar tijd 1K member (Premier Executive 1K)geworden. Die status krijg je als je 100.000 miles of meer hebt gevlogen op een jaar tijd. Dankzij de 1K status van mijn vriend ben Premier Associate (Premier Associate® is a new elite level in our Mileage Plus membership program and is available by invitation only). Dus ik sta gekoppeld aan mijn vriend. Krijgt hij een upgrade, dan ik ook en mag hij als allereerste het vliegtuig in, dan ik ook, toegang tot de lounges op de luchthavens en zo zijn er nog meer voordelen.

Hij heeft tevens Business Class vouchers gehad, die wij op de volgende vlucht al verzilverd hebben. Wij vliegen op de heenreis Business Class en op de terugreis staan we op de wachtlijst voor Business Class. We zitten in ieder geval in Economy Plus (exit row = nog meer beenruimte). Dat voordeel krijg je ook als je veel miles hebt gespaard. Je krijgt altijd voorrang!

De pas kost je verder niets en wie weet, vlieg je over een tijdje gratis naar Amerika!

PS: op de vraag hoe je moet handelen als je bij Avis een auto huurt; volgens mij kan je daar ter plaatse ook je pas overhandigen. Zij voeren het dan in het systeem en je punten worden er dan automatisch bijgeschreven.

bluedolph1n
20-02-08, 14:53
ik dacht te zien staan dat de pas alleen voor het eerste jaar gratis was en daarna 60 dollar? Ik neem aan dat het niet echt loont om zo'n pas aan te schaffen als je maar 1 keer per jaar ofzo vliegt met United?

Natasja L.
20-02-08, 17:17
Je hebt waarschijnlijk gelezen over de United Airlines Mileage Plus Visa Card. Die kost jaarlijks $60. De kaart waar wij het hier over hebben is geheel kosteloos. Ik vloog destijds met Delta ook maar 1 keer per jaar en toch heb ik een gratis vliegticket bij elkaar gespaard. United Airlines heeft ook andere luchtvaartmaatschappijen als partner in het Frequent Flyer programma.

De meeste op dit forum gaan elk jaar wel een keer naar Amerika en dan is het best de moeite waard!

Ta2 Gerrit
20-02-08, 17:24
Wij hebben ze ook allebei (Delta en United) en een gratis vlucht is in zicht, ws volgend jaar.
En als je met Delta's E-rewards meedoet (enquete's invullen) spaar je tussendoor ook nog wat miles.

Kost niets en vliegen doe je toch ;-)

kiamzo
20-02-08, 19:50
Hallo zeker doen die miles pas .Hadden wij die vorig jaar naar San Francisco gehad dan hadden wij nu in maart al wat extra punten gehad.
Nog een vraagje wij nemen 2kleinkinderen mee ,kunnen wij de milles van de kinderen op onze kaart bijzetten?

corrus
21-02-08, 00:48
Kan ik kort over zijn...Neen, dit is niet mogelijk.

Guus
21-02-08, 07:21
Dit dien je achteraf te doen op de United site.
Even inloggen met je kaartnummer, dan even zoeken naar Car rental partners, daar kiezen voor Avis, de rest wijst zich dan zelf
Volgens mij gaat deze vlieger alleen op indien je een auto huurt met de UA kortingscode. Voor alle andere gevallen kun je gewoon bij het ophalen van de huurauto je UA Mileage Plus kaart overhandigen. De baliemedewerker zal dan je UA nummer aan je reservering koppelen. De rest gaat vanzelf. Hou er overigens wel rekening mee dat je bij sommige verhuurbedrijven een kleine bijdrage betaalt voor de FF miles. Zo betaal je bij b.v. Avis en Hertz $0,5 per dag met een maximum van $2.
Bovenstaand verhaal gaat ook op bij nagenoeg alle bekende hotelketens. Zover mij bekend betaal je bij hotels (nog) niets voor de FF miles.

Guus
23-02-08, 11:39
Een Frequent Flyer pas wordt op naam gesteld en is dus altijd persoonlijk. Er is een optie om gespaarde punten naar verloop van tijd over te boeken van de ene naar de andere kaart. Daar betaal je echter wel voor en zover ik het heb kunnen bekijken is dat niet echt lucratief. Het is wellicht alleen een optie indien je net een paar duizend punten tekort komt voor een gratis ticket.

Natasja L.
26-02-08, 09:33
Dankzij zo'n kaart (weliswaar de 1K status) vliegen wij zowel heen als terug businessclass! Van economy plus geupgrade naar businessclass. We hebben gisteren de bevestiging gekregen dat we ook op de terugvlucht businnesclass vliegen. Natuurlijk levert de kaart meer op als je een 'echte frequent flyer' bent. Voor de reizigers die 1 of 2 keer per jaar vliegen is een gratis vlucht is ook best haalbaar! Je doet er misschien iets langer over.

Syllvia
26-02-08, 09:40
Kun je met je behaalde 'punten' gratis upgraden naar business?

wij zijn namelijk aan het apren voor een gratis vlucht, maar het schiet niet echt op:)

groetjes

Natasja L.
26-02-08, 13:42
Zoals ik al schreef; Het gaat hier om privileges die een Premier Executive 1K member krijgt. Bijvoorbeeld 6 upgrades voor businessclass. Er moet dan ook wel plaats zijn. Als 1K member heb je zowiezo voorrang op Premier en Premier Executive members.

Hieronder nog wat voorbeelden:

- You are guaranteed a reservation, even on sold-out flights
- You will be invited to board early with our United First customers
- We'll reserve the front rows of the United Economy cabin for our Premier members. - When you choose an aisle seat of the middle row, we will try to place you next to
an empty middle seat.
- United offers the Economy Plus seat to our premier customers.
- Vouchers for free alcoholic beverages.
- If upgrades are not available when you call, 1K members will be placed ahead of
Premier Executive and Premier members for upgrades when you stand by at the gate
- 3 bags, maximum 70 pounds / 32kg each

Wat betreft je vraag.... Je kunt niet zo maar met je behaalde punten een upgrade maken naar businessclass. Het heeft ook alles te maken met wat voor ticket je hebt. Sommige tickets kun je niet upgraden. Ik heb me eerlijk gezegd daar nooit zo mee bezig gehouden, dus ik kan je daar verder weinig over vertellen. Hieronder heb ik wel een link voor je naar United Airlines, met een Award Upgrade Chart:

http://www.united.com/page/article/0,,1151,00.html

Als je niet zo veel geduld hebt, dan kan je natuurlijk ook altijd kiezen voor een vlucht naar een bestemming in Europa. Dat zijn misschien niet zoveel miles als een vlucht naar Amerika? Gratis vlucht naar bijvoorbeeld Itali&#235; is toch ook al leuk?

Yvet
11-03-08, 14:15
Ik kreeg een mail binnen van United met veranderingen in de tijden.
Het zijn grote veranderingen, het gaat maar om minuutjes maar toch mss handig om te weten en handig om voor jezelf ook even na te gaan of er voor jouw vluchten ook wat veranderd is.
Op de heenweg gaat dat voor velen zeker zo zijn omdat we dan in het forumvliegtuig zitten.......

Onze vliegdagen zijn zatredag 26 april heen en 24 mei terug.

UNITED 947
Depart:
AMSTERDAM 12:25 PM
Arrive:
WASH/DULLES 3:01 PM

TED 1565
Depart:
WASH/DULLES 5:10 PM
Arrive:
ORLANDO/INTL 7:24 PM

TED 1475
Depart:
ORLANDO/INTL 1:40 PM
Arrive:
WASH/DULLES 3:47 PM

UNITED 946
Depart:
WASH/DULLES 5:17 PM
Arrive:
AMSTERDAM 7:00 AM

JKG
11-03-08, 22:20
Van United krijg je veel wijzigingen hoor.. ik heb er vanaf september 2007 tot februari 2008 in totaal 5 wijzigingen gehad. Gaat o.a. om je plekkie in het vliegtuig of vluchtwijzigingen. Als ik het zo zie vliegen ze er lang over om terug te gaan van Dulles naar Amsterdam... wij vlogen om 5.39PM en zouden rond 6.00AM landen op Schiphol. Dat was dus 6.30u vliegen... of zou het komen omdat we nu maar 5 uur tijdsverschil hebben tot 30 maart? ;)

In elk geval moesten we nog even een paar rondjes boven de Noordzee maken voor we mochten landen. Als je voor 6 uur 's morgens op Schiphol land, dan krijgt United een dikke boete. We vlogen daarom ook niet om 5.39PM weg maar zelfs 20 minuten later ofzo, scheelde wat kerosine anders waren we nog langer aan het cirkelen...


Wees er in elk geval op voorbereid dat je nog wijzigingen kan krijgen, zeker als je stoelnummers nog niet zijn ingevuld !!! En ook dan kan het nog wijzigen. Wij zouden op de terugweg niet bij elkaar zitten. Gelukkig wijzigde de boel 2 weken voor de vlucht en zaten we gelukkig naast elkaar.

Michael66
12-03-08, 22:32
Ik had bij mijn terugvlucht afgelopen maandag hetzelfde als JKG: later vertrekken i.v.m. verschil in zomertijd tussen de VS en Europa en het niet eerder dan 6.00u mogen landen. Maar ook nog een zeer sterke wind mee. Die wind leverde op de heenweg juist vertraging op. Al-met-al vertrokken we pas rond half 18.30u i.p.v. 17.39u.

Ook heb ik tussentijds veel wijzigingen in de vertrek- en aankomsttijden gehad. Maak ik me nooit zo druk over. Wel zag ik vandaag (ik check mijn mail niet zo vaak) dat ik op de dag van vertrek (28-2) 's ochtends een mail van United heb gehad met daarin de melding dat ik overgeboekt was op de aansluitende vlucht, en niet met vlucht 1565 van 17.15u zou vliegen maar zo'n drie uur later met vlucht 1517. Onderweg heb ik daar niets van gemerkt, ik heb gewoon met 1565 gevlogen. Rare zaken.

calypso
13-03-08, 13:16
Dit heb ik met Delta in September ook gehad, toen moesten we op de taxibaan wachten zeker een dik uur, en alle andere vliegtuigen laten voor gaan omdat ze anders inderdaad een boete zouden krijgen omdat in Schiphol je niet mag landen voor 6uur in de morgen. Alleen jammer dat ze dat niet zeiden toen we boarden dan hadden we nog even normaal kunnen zitten nu zit je daar maar te wachten terwijl je vliegtuigen zit opstijgen echt balen maar goed ligt meer aan de nederlandse wetgeving dan aan de maatschappij.

Erik_R
05-04-08, 06:17
Op 16 februari de United Mileage Plus aangevraagd.. heeft iemand enig idee wanneer wij de pas ontvangen ?:-? Of moet ik voorlopig uitdraai van het nummer aan de balie laten zien ?

Ebelix
05-04-08, 10:06
Je moet de uitdraai aan de bali laten zien. Het kan zijn dat je pas de pas krijgt als de eerste punten erop geboekt worden.

Yvet
05-04-08, 10:39
Het kan zelfs zo zijn dat je nooit een pasje krijgt toegestuurd.

Gewoon de uitdraai maken en wij hebben het pasje daaruit geknipt en op een kartonnetje geplakt en die zit in onze portomonee dus altijd bij ons.

Ff bij het inchecken laten zien en je wordt gekoppeld aan je vluchten.

Wat je ook kunt doen is dat je degene die de vliegtickets heeft geboekt laten weten dat je een ff nr hebt en dan koppelen zij deze voor je.

Guus
05-04-08, 10:57
Het kan zelfs zo zijn dat je nooit een pasje krijgt toegestuurd.Als je een United Mileage Plus kaart aanvraagt, dan krijg je deze altijd uitgeleverd. Je hoeft er ook niet eerst voor te vliegen. Mocht je voordat je gaat vliegen nog geen pasje hebben, dan volstaat het om je Mileage Plus nummer te geven als je incheckt. Nog handiger is om gewoon even met United te bellen (020 – 201 3708) en te vragen of ze je nummer aan je reservering willen koppelen. Op dat moment heb je ook de mogelijkheid om een deel van de stoelindeling te zien en indien wenselijk je zitplaatsen aan te wijzigen.

calypso
06-04-08, 12:51
het is niet echt noodzakelijk om je pas te hebben zolang je het nummer maar weet want dat is waar alles geregistreerd me staat. Dis pas is maar een extra.

Dr. Phlox
07-04-08, 11:59
Als je boekt via een organisatie AV heb je dan ook recht op de punten?

DrDre
07-04-08, 12:07
Wij hebben geboekt via AE.
Vanochtend heb ik het nummer wat in berichtje #68 (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=63798&postcount=68) staat gebeld (btw, prima tip Guus!!), en het nummer van mijn reservering is door een hele vriendelijke dame van United, aan mijn Mileage Plus nummer toegevoegd. Ik neem aan dat bij het inchecken de punten dan ook toegevoegd zullen worden.
En als dat via de boekingen van AE gaat, dan zal dat vast ook met de boekingen van AV gaan.

Yvet
07-04-08, 12:47
Ja ook via een TA worden je punten gewoon aan jou toegekend.
Het gaat erom dat je met United vliegt, hoe je dat regelt maakt hun niet uit.
Je moet dan alleen het zelf koppelen aan je account.
Dit kan bij het inchecken, even je MP nummer doorgeven en ze koppelen alle vluchten aan jouw account.

De punten krijg je bijgeschreven na je vlucht, zodat ze ook zeker weten dat je gevlogen hebt.
Het kan een paar weken duren voordat je punten worden bijgeschreven.

Guus
07-04-08, 16:34
Nee, waarom. Ik doe alles via het internet met United en ik krijg altijd mijn punten bijgeschreven. Ik zie in dit geval het nut niet van een pasje, ik zie ook niet in wat ik er meer mee kan dan alleen ff ermee zwaaien....
Maar als ik hierin iets mis dan hoor ik dat graag.Kloppen jullie adresgegevens wel? Wellicht dat daar het probleem zit. Het is namelijk normaal dat je binnen 2 maanden je pasje binnen hebt. In principe heb je inderdaad alleen Mileage Plus nummer nodig, maar als je adresgegevens niet kloppen dan mis je mogelijk bepaalde voordelen zoals b.v. coupons voor gratis alcoholische drankjes etc. Een en ander is wel afhankelijk van je status (Premier, Premier Executive, 1K). Ben je Premier of hoger dan wordt het wel belangrijk om het pasje te hebben, anders kun je geen gebruik maken van de bijbehorende voordelen.

Erik_R
10-04-08, 07:54
Heb afgelopen dinsdag het pasje ontvangen:grin:.
Ga wederom United AMS bellen want 1.5 maand terug ook al gebeld om te vragen de vlucht aan de milespas te koppelen. Maar wanneer je aanlogged kan je niet je vlucht zien dus daar zit iets nog niet helemaal goed.:(

K'tje
25-04-08, 15:39
Ik heb me vandaag ingeschreven bij Mileage Plus, ik zal het pasje dus niet meer krijgen voor ons vertrek. Kan ik mijn nummer toch koppelen aan het e-ticket confirmation number, zodat ik die miles er toch bij verdien?

Guus
25-04-08, 16:00
Ja dat kan. Even met United Amsterdam bellen (020 – 201 3708) en vragen of ze de koppeling willen maken.

corrus
25-04-08, 18:54
Het nummer opschrijven en bij het inchecken even doorgeven... :)

laanvdj
25-04-08, 20:04
Wij hebben net onze kaart gekregen.
Toen ik ging kijken op de site zag ik dat de vluchttijden waren veranderd.
Ook hadden ze het type vliegtuig veranderd.
Onze stoelen stonden ook niet meer vast.
Toen ik ging bellen werd me verteld dat we nu midden in een rij van 5 zaten.
Gelukkig kon ik dit nog veranderen naar 2 plaatsen naast elkaar bij het raam.
Op mijn vraag wat een eenmalige update kost konden ze me geen antwoord geven.
Ook via de site lukt het me niet, weet iemand wat een losse upgrade kost bij UA? Dus geen jaarabonnement.

sonja
25-04-08, 20:17
Het is 70,-- p/p per vlucht, alleen te boeken bij het inchecken.

corrus
26-04-08, 00:08
Die toestel type wijziging was anders al maanden bekend.

Een losse upgrade naar Economy plus kan uitsluitend bij Check-in en is op basis van beschikbaarheid...
Kosten 71 euro p.p. en per enkele reis.

Yvet
26-04-08, 20:39
Nee er wordt niet op de planning gewerkt door 1 van ons (denk ik zo) maar hierover is maanden geleden al een topic geweest en ikzelf had voor vandaag ook een ander toestel en dat was idd al een maand of 4 geleden bekend.

Het is van een 747 een 767 geworden, minder plek dus.
Er zijn vele mensen omgezet van via Washington vliegen naar via Chocago vliegen, ook zijn de stoelen toen opnieuw ingedeeld.
Gewoon regelmatig de site checken of jezelf via je freq flyer aanmelden voor allerts over je vluchtveranderingen.....

Dr. Phlox
26-04-08, 20:52
Klopt het dat je zonder in te loggen op de site van United niet de vluchten van over een maand of 2 kan bekijken. Ik zie alleen maar een mogelijkheid tot een paar dagen in de toekomst te kijken?
Grz
Ton

Yvet
26-04-08, 20:54
Dat klopt.

Je kunt alleen je eigen vluchten en stoelen ed bekijken als je ingelogd bent.

Dr. Phlox
26-04-08, 20:56
Ik heb wel de stoelnummers doorgekregen tijdens het boeken van Teo van AV. Is dat voldoende of moet je ook bepaalde nummers hebben om je te kunnen aanmelden

Yvet
26-04-08, 21:06
je moet je Confirmation of e-ticket nummer hebben, dan kan je hier kijken:

http://www.united.com/page/genericpage/0,,52172,00.html?navSource=Dropdown07&linkTitle=itineraries

Yvet
26-04-08, 21:35
Ik zal het 1 voor 1 proberen te beantwoorden.

Wat bedoel met 1 van ons?
Zie hier de vraag van Guus

Werk jij op de planning van United? Dat moet ik onthouden. Je weet nooit waar het goed voor is.

Wij hebben dus een groter toestel gekregen, wij vlogen vanaf het begin al via Chicago,
Het zijn juist kleinere toestellen geworden ipv grotere en doordat er mensen van de vluchten van Washington zijn bijgezet zijn er veranderingen voor de vluchten naar washington en naar chigaco geweest.
Niet alleen maanden geleden maar ook nu nog dagelijks.

Ik ben al aangemeld voor freq. flyer
Je moet niet alleen zijn aangemeld maar je ook apart (via je freq flyer account) voor alerts.

mijn vraag ging over de kosten van een upgrade;-).
Deze was al beantwoord.
Gelukkig maar dat deze al beantwoord is, maar ik reageerde niet alleen op jou maar eigenlijk tegelijkertijd op een aantal anderen in 1 antwoord.

Snap je hem?!?

corrus
26-04-08, 22:18
Normaal gesproken wordt er door United naar Washington gevlogen met een Boeing 777

First Class: 12 suites (wordt 8 Suites)
Business Class: 42 seats (wordt 40 Flat bed seats)
Economy Plus Class: 107 seats More Info
Economy Class: 114 seats More Info

Naar Chicago wordt er normaal gesproken gevlogen met een 767

First Class: 10 Standard seats
Business Class: 32 Standard seats
Economy Plus Class: 67 seats
Economy Class: 84 seats

Doordat United op dit moment alle 777 aan het verbouwen is worden alle vluchten zowel op Washington als Chicago op dit moment uitgevoerd met een 767.

mattrob
28-04-08, 03:01
Voor wie het leuk/interessant vindt, uit NY Times:

Continental Airlines said Sunday that it had abandoned merger talks with United Airlines and was planning to remain an independent carrier, a blow to lengthy efforts by United to find a merger partner.



Continental’s decision, announced by the airline Sunday afternoon, will change the complex game of musical chairs that the airline industry is playing after the merger announcement last week by Delta Air Lines (http://topics.nytimes.com/top/news/business/companies/delta_air_lines_inc/index.html?inline=nyt-org) and Northwest Airlines (http://topics.nytimes.com/top/news/business/companies/northwest_airlines_corporation/index.html?inline=nyt-org).

Continental’s move was a stunning development for United’s parent, UAL, which had been negotiating in expectation of reaching a deal by late this week. As recently as Friday, it looked as though Continental, based in Houston, and United, based outside Chicago, were on the way to reaching a merger agreement.

Continental decided to drop the discussions after UAL announced worse-than-expected earnings, which sent shares falling last week. On Tuesday, United said it lost $537 million during the first quarter, on sharply higher costs for jet fuel. The airline, which spent more than three years under bankruptcy protection earlier this decade, said it would cut flights and eliminate a further 1,000 jobs.

Directors at Continental, who met Sunday afternoon, feared that a merger with United could put their company in peril. Continental, which had been expected to take management responsibilities in a deal with United, survived two bankruptcy filings of its own in the 1980s and 1990s, and has been considered one of the industry’s best-run carriers.

With the United-Continental deal scrapped, a new set of pairings is likely to take place. UAL is expected to push to reach a deal with US Airways (http://www.nytimes.com/mem/MWredirect.html?MW=http://custom.marketwatch.com/custom/nyt-com/html-companyprofile.asp&symb=LCC), with which it had also been discussing a merger, people involved in the talks said. UAL could not be reached for comment.

Meanwhile, Continental is expected to press ahead with preliminary talks to create a three-way alliance — short of a full merger — with American Airlines (http://topics.nytimes.com/top/news/business/companies/amr_corporation/index.html?inline=nyt-org) and British Airways (http://www.nytimes.com/mem/MWredirect.html?MW=http://custom.marketwatch.com/custom/nyt-com/html-companyprofile.asp&symb=BAIRY).

In a letter to Continental employees, Lawrence W. Kellner, the airline’s chief executive, and Jeffery A. Smisek, its president, wrote: “The board very carefully considered all the risks and benefits of a merger with another airline, and determined that the risks of a merger at this time outweigh the potential rewards, as compared to Continental’s prospects on a stand-alone basis.”

They said they worried a deal would put company’s operational and financial strengths “at risk.” They also hinted at forming a new alliance, saying, “We are considering alternatives to SkyTeam” — an alliance with Delta and Northwest — “as we carefully evaluate which major global alliance will be best for Continental over the long term.”

The executives did not mention American or British Airways.
The two sides had agreed on several issues in their talks. Mr. Kellner would have run the combined company, while United’s chief executive, Glenn F. Tilton (http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/t/glenn_f_tilton/index.html?inline=nyt-per), would have stepped away from day-to-day operations.
Mr. Tilton had advocated strongly for industry consolidation, saying it was the only solution to help the struggling airlines become consistently profitable. US Airways’ chief executive, W. Douglas Parker, has also pushed for consolidation, making an unsuccessful hostile bid last year for Delta before it emerged from bankruptcy protection.

Mr. Kellner, in his letter, at least seemed sympathetic to the industry’s plight, telling employees, “Every U.S. carrier, including Continental, is under enormous pressure from record high fuel prices, a slowing U.S. economy and a weak dollar.”

United’s stock closed at $21.43 on Monday. That evening, Delta and Northwest announced their merger plans. On Tuesday, United’s shares closed below $14. They ended the week at $15.21, off 29 percent for the week.

On Tuesday, United’s chief financial officer, Frederic F. Brace, said repeatedly that the airline was in compliance with the covenants of its bank agreements. But, Mr. Brace added, “With the recent spike in fuel prices and the softening economy the trajectory of our covenant coverage is downward.”

Because of steps the airline was taking to cut costs, he said, “it’s really very difficult to predict whether we will have an issue or not.”
On Wednesday, after the sharp drop in its stock, United issued a statement saying that it was in compliance with the terms of deals governing its credit arrangements with banks, including JPMorgan Chase (http://topics.nytimes.com/top/news/business/companies/morgan_j_p_chase_and_company/index.html?inline=nyt-org), Citibank and Credit Suisse (http://topics.nytimes.com/top/news/business/companies/credit_suisse_group/index.html?inline=nyt-org).

Analysts said the situation created doubt about United’s health, an issue that has hovered around United since it emerged from bankruptcy protection in early 2006. That concern was a reason talks between Delta and United, which took place while Delta was under bankruptcy protection earlier this decade, never gained traction.

Meanwhile, Continental’s next steps are far from clear. Although it planned to pursue discussions with American about joining its alliance with British Airways, the corporate cultures of Continental and American differ significantly. American, as the nation’s biggest airline until the Delta-Northwest deal is completed, is likely to want to dictate the terms under which the much-smaller Continental comes on board.

At the same time, Continental’s membership in the SkyTeam alliance could offer much greater reach than a deal with American and British Airways. The new Delta will be bigger than American, and other members in SkyTeam include KLM (http://www.nytimes.com/mem/MWredirect.html?MW=http://custom.marketwatch.com/custom/nyt-com/html-companyprofile.asp&symb=AKH;AKHWS) and Air France, which have a broader base than American and British Airways across Europe and the rest of the world.

Meanwhile, in a further sign of the industry's problems, Eos Airlines, a business-class carrier, said Sunday that it had filed bankrupcy protection and ceased flying. Eos said it filed for Chapter 11 protection in New York on Saturday. Eos offered business class flights between New York's JFK Airport and Stanstead Airport in London. It was the latest in a series of small airlines to file for bankruptcy protection in the last few weeks.
Eos made its final flights from London to New York on Sunday, and canceled flights in the opposite direction. It began flying in 2005.

deh78
04-05-08, 12:13
Ook ik heb een vraag :
1 Sept vlieg ik met United van Brussel naar Frankfurt en vandaar naar New York.
4 Sept. vlieg ik van New York naar orlando.
Krijg ik mijn tickets van New York - Orlando al in Brussel omdat ze onder de zelfde bevestegingscode zijn gestuurd of begint in New york eigenlijk een nieuwe reis.

Dennis

Guus
04-05-08, 13:40
Nee, de boardingpas voor het reisdeel van New York naar Orlando krijg je pas op het moment van inchecken in New York (4 september).

marcelis10
06-05-08, 22:02
Hoi,

Wij vliegen met United. Weet iemand hoeveel kilo je mee mag nemen per persoon en heeft iemand toevallig een indeling van het vliegtuig? We hebben al stoelen toegewezen gekregen maar ben wel benieuwd waar dat precies is. Volgens mij vliegen we met een 767.

Groetjes Monique

Njit
06-05-08, 22:24
Zie hier alle details van je koffers: http://www.unitedairlines.nl/core/english/SI/baggage/checked.html
Ik gok dat dit de layout van je vliegtuig is: http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_767-300_I.php

PENPE
06-05-08, 22:46
Hoi Monique,

De indeling van de 767 is 2-3-2 ( Economy en Economy Plus ), wat stoelrij betreft is het dus afhankelijk welke klasse je hebt geboekt:

Rij 15 t/m 23 is Economy-Plus
Rij 24 t/m 35 is Economy

Als je je reserveringsnummer al hebt kun je je registeren op www.unitedairlines.nl (http://www.unitedairlines.nl) en dan kun je je stoel zien.

Groetjes,
Pieter

marcelis10
06-05-08, 22:54
hoi,

bedankt voor het snelle antwoord. Alleen zie ik nu op de boekingsbevestiging dat deze zitplaatsen alleen vastgesteld zijn op de vlucht van Washington naar Orlando. Dan vliegen we met een airbus industrie 321 jet. Die vind ik niet terug op de site die je aangaf. Maar kan ik bij de vlucht van Amsterdam naar Washington de plaatsen pas bepalen bij het inchecken? Kan dit ook via internet? En ik schrik van wat ik mee mag nemen aan gewicht. Dat wordt shoppen daar dan.

Groetjes Monique

corrus
06-05-08, 23:01
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Airbus_A320_TED.php

Dit toestel de A320 is hetzelfde als de 321 is net zo groot en heeft dezelfde stoelconfiguratie...


Maar kan ik bij de vlucht van Amsterdam naar Washington de plaatsen pas bepalen bij het inchecken? Kan dit ook via internet?

Indien er "Check-In Required" staat zijn de 30% vooruit te boeken stoelen gewoon op. De rest regelt United zelf...

Dit kun je via internet ook niet veranderen.

Bovendien kun je bij United niet online inchecken voor intercontinentale vluchten.

laanvdj
06-05-08, 23:05
Als je het niet via de site kunt doen, dan moet je even bellen met United in Amsterdam.
Zij kunnen je dan een stoel vastleggen.
Zorg dat je de layout van het vliegtuig voor je hebt, kun je kijken of het goede plaatsen zijn.
Ik heb via de site van UA een fake boeking gedaan( zelfde gegevens ingevoerd) , kreeg toen ons vliegtuig met seatplan en kon met de telefoniste meekijken of me de stoelen aanstonden.
Succes

corrus
06-05-08, 23:30
Die max. 32kg voor Economy is al veel langer geleden dan 3 jaar hoor...

Maar in ieder geval is het nu...

Economy Class - 23kg... per koffer
Business Class - 32kg per koffer
First Class - 32kg per koffer...

Toegestaan:
2 koffers Check-in Lugage
1 stuks handbagage + 1 laptoptas...
Officieel mag de handbagage niet zwaarder zijn dan 5 kilo,
maar wij hebben weleens iets van 20kg de cabine ingesleept

Guus
07-05-08, 10:05
Toegestaan:
2 koffers Check-in Lugage
1 stuks handbagage + 1 laptoptas...
Officieel mag de handbagage niet zwaarder zijn dan 5 kilo,
maar wij hebben weleens iets van 20kg de cabine ingesleeptDe laatste tijd is men erg strikt op de hoeveelheid bagage die passagiers mee het vliegtuig in willen nemen (cabin luggage). De laatste keer stond er zelfs een FAA inspecteur bij de ingang van het vliegtuig te controleren. Alles wat meer was dan de toegestane hoeveelheid moest alsnog worden ingecheckt. Tot aan de beren van kinderen aan toe.


Da's nog steeds zo in de zakelijke klasse :)De Premier Executive en 1K members van United mogen zelfs 3 koffers van 32 kg meenemen.

Michael66
07-05-08, 10:56
In Orlando wordt (in ieder geval bij United) zelfs al voordat je de rij van de check-in in mag al het gewicht gecontroleerd. En 50 pond is 50 pond, ook al is het maar een pond meer dan wordt je verzocht er iets uit te halen of extra voor de koffer te gaan betalen.
Als je van plan bent veel of zware dingen te gaan kopen in Orlando, ga dan even bij de Walmart langs en koop op de afdeling met vissersspullen voor $5 een vis-weegschaal. Die gaat pecies tot 50 pond en dan kun je dus vantevoren je koffers wegen.

Handbagage wordt inderdaad ook streng(er) gecontroleerd, maar vooral op formaat en aantal. Gewicht vooralsnog niet of nauwelijks.

Alexandra
07-05-08, 13:35
Wij vliegen 30 juni met United Airlines en er staat nu dus al dat we een 767 hebben i.p.v. een 777:wink:

FrankS
08-05-08, 10:08
Bovendien kun je bij United niet online inchecken voor intercontinentale vluchten.

Je kunt voor intercontinentale vluchten wel online je stoelnummers kiezen en vastleggen. Ik heb dat een paar weken geleden nog gedaan voor onze vlucht (met UA) in september.

corrus
08-05-08, 11:45
Een goede reisorganisatie doet dit al standaard... mits dit uiteraard nog mogelijk is.
Maar dat heb je ook als je dit zelf zou doen.

Guus
10-05-08, 16:04
Maar die nemen dan ook personeel mee om al die koffers te sjouwen :)En geef ze eens ongelijk. Waarom zelf sjouwen als je het iemand anders voor $6 kunt laten doen :).

belinda680
12-05-08, 20:03
hallo allemaal nu had ik misschien een rare vraag maar zijn de films van United airlines ondertiteld ?
want dat is namelijk een stuk fijner voor mijn dochter van 8 jaar:-(:-(:-(

Mickey99
12-05-08, 20:08
Moderator Mickey99:
belinda680; ik heb je vraag naar dit topic verplaatst met de titel: "Vragen over United".

Marjol
12-05-08, 20:10
hallo allemaal nu had ik misschien een rare vraag maar zijn de films van United airlines ondertiteld ?
want dat is namelijk een stuk fijner voor mijn dochter van 8 jaar:-(:-(:-(

Nee, de films zijn niet ondertiteld.
Je kunt ze soms ook in een andere taal kijken, maar helaas niet in het Nederlands.

sonja
14-05-08, 18:37
In Orlando wordt (in ieder geval bij United) zelfs al voordat je de rij van de check-in in mag al het gewicht gecontroleerd. En 50 pond is 50 pond, ook al is het maar een pond meer dan wordt je verzocht er iets uit te halen of extra voor de koffer te gaan betalen.


Wij zijn maandag j.l. vanuit Tampa teruggevlogen en hadden 24 uur vantevoren online ingechecked (kan alleen op de terugreis).
Mijn reisgenoot had een koffer van 38 kg en was voorbereid dat ze moest bijbetalen, echter... de man achter de balie slaakte een diepe zucht en plaatste de koffer zonder opmerking op de bagageband achter hem. Ik denk dat dit gewoon geluk was.

corrus
14-05-08, 21:48
de man achter de balie slaakte een diepe zucht en plaatste de koffer zonder opmerking op de bagageband achter hem. Ik denk dat dit gewoon geluk was.

Dat was inderdaad puur geluk...

janrianinahendriks
14-05-08, 22:09
Afgelopen zaterdag vanaf Miami gevlogen met United. Max. gewicht per koffer was max. 50 lbs. Weet zo niet wat de omrekeningfactor is naar kgs, maar er werd erg streng op gelet. Zelfs zo erg dat vrienden van ons een gedeelte van hun bagage in onze koffers hebben gedaan om een 'boete' te voorkomen. We checkten tegelijkertijd 6 koffers in die tesamen niet meer dan 300 lbs wogen, maar bv. wel 1x 41 lbs en 1x 56 lbs. Word dus niet gekeken naar totaal gewicht van de in te checken koffers maar echt naar het gewicht per koffer. Misschien iets om goed in de gaten te houden, want dat er flink geshopt moet worden in Florida staat natuurlijk vast......hadden al niet veel kleding meegenomen, maar toch nog een extra koffer moeten kopen om alles mee terug te krijgen!

Groetjes,
Ria

corrus
14-05-08, 23:06
Word dus niet gekeken naar totaal gewicht van de in te checken koffers maar echt naar het gewicht per koffer.

Economy Class - 23kg... per koffer

Er stond ook per koffer... :mrgreen:

50Lbs =22.67962 Kg

ienelien
14-05-08, 23:33
Wij hadden het inderdaad ook afgelopen zondag. Er stond een beambte die de koffers één voor één woog. Bij één zaten we er over heen. 100 dollar bijbetalen of gaan schuiven/verdelen over de andere koffers. Er was een speciaal hoekje ingericht, mét weegschaal, zodat je kon checken of je nu wel onder de 50 bleef. Even 2 toilettassen overgeheveld en het gewicht was weer in orde.
Op Schiphol bij de douane waren 2 jonge gasten aangehouden die hun koffers hadden moeten leegruimen. In het voorbijgaan zag ik wel 8 paar schoenen staan en stapels shirtjes ..... of die er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen??? Wij zijn in ieder geval maar snel doorgelopen.
Ien

ietie
15-05-08, 12:19
Ook in orlando moet je eerst wegen voordat je uberhaubt mag inchecken,er staat een medewerker van het vliegveld naast die alles controleert.

Dr. Phlox
10-06-08, 19:12
Vanuit welke vertrekhal van Schiphol moet je vertrekken met United Airlines. Is dat vertrekhal 3. Afgelopen Zaterdag waren wij op schiphol en kon alleen de bali van United Airlies vinden in vertrekhal 3
Grz
Ton

Alexandra
10-06-08, 19:25
Ik heb net even op de schipholsite gekeken en las daar dit:

Check-in balie Vertrekhal: 3 Ticketbalie Vertrekhal: 3 Self Service Check-In Niet aanwezig

Dr. Phlox
10-06-08, 19:28
Ik heb het gezien. Bedankt. Zelf even niet aan gedacht. :oops:
Grz
Ton

ilssse
11-06-08, 20:06
Ik heb een aantal maanden geleden al geboekt bij United en heb toen ook mijn stoelen mogen kiezen. Maar nu heb ik weleens gehoord dat als je laat aankomt om in te checken dat je stoelen dan zijn weggegeven??
Heeft iemand dit weleens meegemaakt??

Ta2 Gerrit
11-06-08, 22:09
Nee, dat niet, maar een regelmatige controle van je itinerary kan geen kwaad, want het wil nog wel eens voorkomen dat alle stoelen weg zijn van een vlucht.
Wij hebben dat in Oktober. We zaten mooi met z'n 3-en op rij (A,B,C) en kunnen nu in de trein (27A,28A,29A).
Dus wij kijken ook regelmatig even, of we dit terug kunnen zetten.

ilssse
12-06-08, 07:15
Oke dat ga ik doen!! Dank je wel!

Syllvia
12-06-08, 07:22
En hoe gaat dat dan? gewoon op de pagina van United?

groet Syl

Ta2 Gerrit
12-06-08, 10:01
Ja, gewoon even inloggen met je Mileage nummer of emailadres en wachtwoord en dan naar "My itinerarys". Daar kun je het seatplan wijzigen.
Dat is overigens gelukt. We zitten nu 29A en 30A en B :-)
De aanhouder wint, al kan dat zo weer veranderen :-(

PENPE
12-06-08, 10:20
Nee, dat niet, maar een regelmatige controle van je itinerary kan geen kwaad, want het wil nog wel eens voorkomen dat alle stoelen weg zijn van een vlucht.
Wij hebben dat in Oktober. We zaten mooi met z'n 3-en op rij (A,B,C) en kunnen nu in de trein (27A,28A,29A).
Dus wij kijken ook regelmatig even, of we dit terug kunnen zetten.

Hoi,

Ik kijk ook regelmatig of er iets veranderd is, maar sta sinds de reservering in december nog steeds op rij 17 vd atlantische vluchten en rij 1 vd binnenlandse vluchten. Dus daar valt weinig aan te veranderen 8-)

Groetjes,
Pieter

JKG
12-06-08, 11:08
Als je te laat komt kunnen ze wel je stoel weggeven. Heb het zelf meegemaakt met een terugvlucht van Washington naar Amsterdam. Mensen die in de wachtrij stonden werden ineens omgeroepen en konden het vliegtuig in. Dit was wel op het allerlaatste moment.

Maar toen ik nog lang in de rij stond bij Immigration, werden de stoelen wel vrijgehouden. Wellicht dat ze via de porto doorgaven dat er nog mensen aankwamen.

En die stoelen... ik zit ergens middenin, m'n broer besloot mee te gaan en een paar maanden na onze boeking zit hij gewoon bij het raam! :)
Gewoon inderdaad regelmatig checken, United houd iets van 30&#37; gereserveerd. Maar dan nog weet je nooit zeker of je de stoelen krijgt. Dat je mee vliegt is een feit, maar je stoelnr kan altijd veranderen.

Zo heb ik voor de a.s. vlucht terug stoelnummers gekregen, maar log ik in bij United, dan heb ik geen stoelen meer en hoor ik het bij het inchecken. Ik zie het allemaal wel, als ik er maar kom. Vorige keer wijzigde het schema qua stoelen 5x, dus ik ga nergens meer van uit :)

Syllvia
12-06-08, 21:03
Ja, gewoon even inloggen met je Mileage nummer of emailadres en wachtwoord en dan naar "My itinerarys". Daar kun je het seatplan wijzigen.
:-(

Ik heb ook even gekeken, nooit geweten dat ik een password heb daar, maar nu wel:)

onze stoelen staan gewoon zoals ze greserveerd zijn.

Maar kun je zelf het seatplan wijzigen? of moet je dan dat nummer bellen?
(just in case)
groetjes sylvia

JKG
12-06-08, 21:40
Seatplan kan je wijzigen ja... van de week nog plekken van mn broer gewijzigd, hij heeft alleen denk ik geen bevestiging ervan gehad of hij heeft het nog niet aan me doorgegeven. Maar dan nog, al ga je nu veranderen, dan kan het zo zijn dat je plek door United weer aangepast wordt.

Flufjuh
12-06-08, 22:14
Kan je stoelnummer ook nog wijzigen als je via een reisorganisatie boekt? Of is dat alleen voor stoelen die rechtstreeks bij United geboekt zijn?

JKG
12-06-08, 22:17
Ik heb het via USAFV geboekt en ik kan gewoon mn plekje veranderen. Dus heb zelf niets rechtstreeks geboekt. Je moet alleen een confirmationcode hebben van je vluchten en je achternaam invullen van de hoofdboeker. Dat staat op de itinerary (vluchtschema).

PENPE
13-06-08, 07:47
Koffer mee gaat geld kosten bij United Airlines

Uitgegeven: 12 juni 2008 20:07
Laatst gewijzigd: 12 juni 2008 20:07
CHICAGO - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines gaat haar passagiers 15 dollar vragen voor iedere ingecheckte koffer of tas. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Eerder deed concurrent American Airlines een vergelijkbare aankondiging.

United Airlines neemt de maatregel ter compensatie van de hoog opgelopen brandstofprijs. De luchtvaartmaatschappij verwacht er een extra omzet van 275 miljoen dollar per jaar aan over te houden.
Tot voor kort vroegen vrijwel alleen prijsvechters geld voor iedere koffer in het bagageruim. Andere luchtvervoerders brengen doorgaans alleen kosten in rekening vanaf de derde koffer of als het maximumgewicht wordt overschreden.

Continental Airlines
Branchegenoot Continental Airlines liet donderdag weten dat het meer dan veertig bestemmingen in binnen- en buitenland schrapt om kosten te besparen. Vorige week maakte het bedrijf al bekend dat het duizenden banen schrapt en zijn vloot inkrimpt in verband met de hoge brandstofprijzen.
Luchtvaartbedrijven dekken zich doorgaans in tegen schommelingen in de olieprijs. Sinds het begin van dit jaar is olie evenwel alleen nog maar duurder geworden, zodat strategisch inkopen steeds moeilijker wordt. Veel bedrijven dreigen daardoor in grote problemen te komen.

Bron : http://www.nuzakelijk.nl/20080612/bedrijven/koffer-mee-gaat-geld-kosten-bij-united-airlines

Njit
13-06-08, 08:21
Zie hier de pagina bij United: http://www.united.com/page/middlepage/0,6823,1031,00.html

International Travel staat trouwens op een aparte pagina. Dus ik gok dat wij er geen last van hebben (of je moet een binnenlandse vlucht nemen).

Disneyfan1970
13-06-08, 09:32
United had al op de binnenlandse vluchten dat je moest betalen voor de 2de koffer die je inchecked.
Als je internationale vlucht bestaat ook uit een binnenlandse vlucht, hoefde je er niet extra voor te betalen, dus ik verwacht nu ook niet.

Jeroen

corrus
13-06-08, 09:41
Kan je stoelnummer ook nog wijzigen als je via een reisorganisatie boekt? Of is dat alleen voor stoelen die rechtstreeks bij United geboekt zijn?

Heb je geen stoelen dan???

JKG
13-06-08, 10:08
Heb je geen stoelen dan???

Nee bij reisorganisaties hebben ze hangmatten ipv stoelen =D>

Ik las gister die vraag totaal verkeerd, dacht dat Flufjuh vroeg of de stoelen ook gewijzigd konden worden als je niet zelf had geboekt bij united :roll:

ilssse
13-06-08, 18:02
Huh... extra betalen voor tweede koffer? Dat is bij United toch niet?? Net als Lufthansa kan je gewoon 2 koffers meenemen Jeroen...
Maar nu dus 15 euro per koffer. Toch niet meer als je een tweede meeneemt??

Teleton
14-06-08, 08:16
Dat is bij United toch niet??


Even op hun site gekeken:
http://www.united.com/page/article/0,6722,52482,00.html#international

ilssse
14-06-08, 09:48
Toppie! Dank je wel... Ik kan dus lekker shoppen haha...

Flufjuh
14-06-08, 14:31
Ik las gister die vraag totaal verkeerd, dacht dat Flufjuh vroeg of de stoelen ook gewijzigd konden worden als je niet zelf had geboekt bij united :roll:

Uhm, dat vroeg ik toch ook? Ik zou het namelijk nogal vervelend vinden als ik bij het inchecken ineens andere stoelen krijg aangewezen dan die op mijn bevestiging van USAFV staan.

Ik snap de opmerking van Corrus daarom ook totaal niet.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval JKG.

Teleton
14-06-08, 18:17
Ik zou het namelijk nogal vervelend vinden als ik bij het inchecken ineens andere stoelen krijg aangewezen dan die op mijn bevestiging van USAFV staan.

Zou toch echt zo maar kunnen. Je ticket is slechts een vervoersbewijs, lees de kleine lettertjes nog maar eens na. Nog beter is het om het vluchtschema zo nu en dan te controleren. Maar tot je je boarding pass hebt, kan je geen aanspraak op stoelnummers maken. Idem voor vluchtnummers en vertrektijden.

JKG
14-06-08, 23:10
Flufjuh, ik weet niet of je vaker bij USAFV hebt geboekt, maar als je stoelnr's veranderen bij United, dan krijg je van USAFV een mailtje (geautomatiseerd via United) dat er een wijziging is. Daarbij krijg je meteen een PDF met je nieuwe reisschema.

Je kan er dus best wel van uit gaan dat jij de plek krijgt die op je ticket staat, maar dit kan altijd wijzigen. De vorige keer dat ik met United vloog, wijzigde het reisschema 5x (dat was eigenlijk meer de stoelnr's die ingevuld werden die ik nog niet had), de laatste 4 weken gebeurde er niets meer en kreeg ik precies de stoelen die op het reisschema stonden. Je kan er dus best van uit gaan dat je de stoelnr's krijgt op je schema, maar het is geen hard gegeven dat je precies die krijgt. Als United anders beslist, dan heb je maar te slikken. :)

Anyway, jij kan dus ook je stoel wijzigen op de website.

Flufjuh
15-06-08, 12:31
Het is mijn eerste keer met USAFV, sowieso de eerste keer naar Florida trouwens, dus ik heb echt nul ervaring met dit soort dingen. Voorlopig heb ik nog niks gehoord van USAFV qua wijzigingen, dus hopen dat het zo blijft. :)
Nu maakt het mij in principe weinig uit waar ik zit, het enige dat ik wel belangrijk vind, is dat mijn vriend en ik naast elkaar zitten. Verder zijn volgens mij toch alle stoelen hetzelfde. Behalve die van de business class natuurlijk, maar ja....... :D

Teleton
15-06-08, 12:46
Verder zijn volgens mij toch alle stoelen hetzelfde. Behalve die van de business class natuurlijk, maar ja....... :D

Kijk maar eens op deze site: http://www.seatguru.com/ Hier kan je in ieder geval zien op welke stoelen je beter niet kunt gaan zitten. Zo is het geen feest om 9 uur rechtop te zitten, omdat je de leuning niet kunt verstellen.

Flufjuh
15-06-08, 14:36
Thanks voor de tip, Teleton. Alleen staat de BOEING B777-222 waarmee wij vliegen er niet bij. Of, misschien beter gezegd, ik kan 'm hier niet vinden. Ik zie alleen BOEINGS 777-200 en ik heb geen idee of dat dan dezelfde zijn ja of nee. :(

sanlot
17-06-08, 22:56
Wij vliegen over 5 weken met united airlines.
Maar ik heb begrepen dat er pas bij inchecken stoelen worden toegewezen en dat je dat niet van te voren kunt vastleggen.
Wij vliegen via washington.
En we reizen met 10 volwassen en 2 kinderen, dus we willen graag bij elkaar zitten en het liefste met goeie beenruimte voor de kinderen om daar evt. te kunnen spelen.
Weet iemand of je nu wel kan inchecken of niet?

JKG
17-06-08, 23:26
Dan moet je een stoel hebben bij een exit op de vleugels (en die zijn schaars :) ). Maar die stoelen kunnen geloof ik niet naar achter. Maar kinderen moet je niet laten spelen op de grond tijdens de vlucht, gewoon in de stoel neerzetten met wat speelgoed. Als er turbulentie is, lijkt het me niet slim om je kinderen 'los' op de grond te laten spelen.

Daarbij krijg je dus al wel vaak stoelen van te voren aangewezen, maar kan dat dus door United op moment van inchecken (en eerder) door hun gewijzigd worden. Heb je geen stoelnr's van te voren, dan krijg je ze idd met inchecken.

PENPE
17-06-08, 23:39
Hoi,

De enige stoelen bij de nooduitgang zitten in het Economy-Plus gedeelte,
en ook die zijn meestal al bezet zodra je kunt boeken voor de vlucht.

In september zitten wij op heen- en terugvlucht op rij 17, dit is de rij achter de nooduitgang, dus als de stoelen voor mij niet naar achter kunnen heb ik ondanks al Economy Plus dus nog iets extra ruimte.

Groetjes,
Pieter & Petra

:D Nog 2 maanden 2 weken en 4 dagen voor we weer gaan...

Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/
Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/

corrus
18-06-08, 07:34
Je kunt bij United g&#233;&#233;n Exit row boeken.
Bovendien mogen er beslist g&#233;&#233;n kinderen zitten in Exit rows.

Syllvia
18-06-08, 08:09
De vorige keer dat wij vlogen, hadden wij ook geen stoelnummers, die kregen we pas op schiphol.

Dan kun je beter vroeg gaan, dan heb je de meeste kans dat je bij elkaar zit.

groetjes Sylvia

sanlot
18-06-08, 10:49
Dan moet je een stoel hebben bij een exit op de vleugels (en die zijn schaars :) ). Maar die stoelen kunnen geloof ik niet naar achter. Maar kinderen moet je niet laten spelen op de grond tijdens de vlucht, gewoon in de stoel neerzetten met wat speelgoed. Als er turbulentie is, lijkt het me niet slim om je kinderen 'los' op de grond te laten spelen.

Wij hebben 2 kinderen en maar 1 stoel omdat de kleinste 10 maanden is dus als ze bij onze benen zitten hebben we ze snelgenoeg weer opgepakt in hun stoelen denk ik. En het is een reis van 13 uur (met tussenstop) dan lukt het niet om ze continu op hun stoel te houden.

In ieder geval bedankt voor je reactie


Je kunt bij United een Exit row boeken.
Bovendien mogen er beslist géén kinderen zitten in Exit rows.

Dan hebben we er weinig aan.
We moeten dus maar afwachten.
We gaan zeker optijd naar schiphol toe.

PENPE
18-06-08, 11:00
Hoi,

Wij zijn zo-wie-zo altijd vroeg aanwezig want ondanks de gereserveerde plaatsen weet je het maar nooit...

Groetjes,
Pieter & Petra

:grin: Nog 2 maanden 2 weken en 3 dagen voor we weer gaan...

Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/
Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/

Guus
18-06-08, 14:23
In september zitten wij op heen- en terugvlucht op rij 17, dit is de rij achter de nooduitgang, dus als de stoelen voor mij niet naar achter kunnen heb ik ondanks al Economy Plus dus nog iets extra ruimte.De stoelen op rij 16 kunnen gewoon normaal achteruit, maar aangezien je op rij 17 zit (Economy Plus) heb je m.i. voldoende ruimte. Tenzij je erg lang bent, maar dan zit je volgens mij nergens echt comfortabel.


Alleen staat de BOEING B777-222 waarmee wij vliegen er niet bij. Of, misschien beter gezegd, ik kan 'm hier niet vinden. Ik zie alleen BOEINGS 777-200 en ik heb geen idee of dat dan dezelfde zijn ja of nee. :(De 777-222 is de 777-200 variant van United.

PENPE
18-06-08, 18:11
De 777-222 is de 777-200 variant van United.

Amsterdam-Washington en v.v. wordt al een tijdje gevlogen met de 767-300

Groetjes,
Pieter


De stoelen op rij 16 kunnen gewoon normaal achteruit, maar aangezien je op rij 17 zit (Economy Plus) heb je m.i. voldoende ruimte. Tenzij je erg lang bent, maar dan zit je volgens mij nergens echt comfortabel.

.. ik ben niet echt lang ( 1.85 ) maar weeg wel 115 kilo dus het probleem zit hem bij mij niet in de beenruimte maar de "buikruimte" :oops: ....

Groetjes,
Pieter

corrus
18-06-08, 19:45
Dat wordt in november weer veranderd naar Boeing 777...

Guus
19-06-08, 12:50
Amsterdam-Washington en v.v. wordt al een tijdje gevlogen met de 767-300.I know. Maar dat was in dit geval niet de vraag waarop ik heb geantwoord.

Flufjuh
19-06-08, 17:22
Nee Guus, je antwoordde op mijn vraag, waarvoor dank. En daarnaast vlieg ik niet via Washington, maar via Chicago en staat er op mijn vluchtinfo dat ik met een 777 vlieg. :)

corrus
19-06-08, 18:08
Dat kan ook, want ook daar gaan ze Boeing 777 toestellen op in zetten.

Flufjuh
19-06-08, 18:20
Kijk maar eens op deze site: http://www.seatguru.com/

Hhmm, ben er nu nog niet helemaal uit, als ik de 777-200 US aanklik (wat me logisch lijkt omdat we naar/in de US vliegen) staat rij 38 er niet bij, en die rij hebben wij nu juist opgekregen. #-o

En bij de 777-200 WW 1 zitten we nog net niet op de poor seats..... Hopen dan maar dat we een beetje goed zitten. :)

Ta2 Gerrit
19-06-08, 19:12
Omdat je naar de US vliegt is dus de WW (Worldwide) van toepassing.
De 777-200 US is alleen voor de binnenlandse vluchten (en misschien Puerto Rico)

Teleton
19-06-08, 19:28
Omdat je naar de US vliegt is dus de WW (Worldwide) van toepassing.

Goeie toevoeging, Gerrit. Had ik er misschien even bij moeten zetten.

Maar nu het volgende: Weet jij (of iemand anders) ook waar de toevoeging 1, 2 en 3 voor staat? Ik zie wel verschil in de First- en Business, maar dat is slechts voor weinigen weggelegd....:-&

Heeft het misschien iets te maken met de ombouwoperatie van de toestellen? In WW 3 geeft Seat Guru aan dat er geen poor seats in economy meer zijn.

Flufjuh
19-06-08, 20:22
Ah ok&#233;, bedankt voor de uitleg Gerrit!

BroWorld
19-06-08, 20:31
Maar nu het volgende: Weet jij (of iemand anders) ook waar de toevoeging 1, 2 en 3 voor staat? Ik zie wel verschil in de First- en Business, maar dat is slechts voor weinigen weggelegd....:-&


Als je bij seatguru meteen bovenaan de website kijkt na het aanklikken van het vliegtuigtype zie je dat ze de WW1 gebruiken voor 5000+ miles flights, de WW2 voor vluchten naar Europa en Azie en de WW3 wordt pas in het najaar in gebruik genomen en heeft idd luxere stoelen in met name business en firstclass.

Ik bekijk wel vaker op Seatguru configuraties, maar dit was mij ook nooit opgevallen, dus werd ook erg nieuwsgierig naar het antwoord op je vraag.

corrus
20-06-08, 00:22
Goeie toevoeging, Gerrit. Had ik er misschien even bij moeten zetten.

Maar nu het volgende: Weet jij (of iemand anders) ook waar de toevoeging 1, 2 en 3 voor staat? Ik zie wel verschil in de First- en Business, maar dat is slechts voor weinigen weggelegd....:-&

Heeft het misschien iets te maken met de ombouwoperatie van de toestellen? In WW 3 geeft Seat Guru aan dat er geen poor seats in economy meer zijn.

777-1 Heeft de standaard Busines Class met de conventiele Business Class stoelen.
Wordt inderdaad gebruikt voor East bound vluchten vluchten

777-2 Heeft een grote(re) Businesss Class met de conventiele Business Class stoelen.
Wordt gebruikt op Japan en Australië.

777-3 Heeft een een kleine Business Class met de nieuwe Business Class (Flat Beds).
De Economy is iets ruimer opgezet, stoelrijen lopen verder naar achteren in het toestel... waardoor je geen mis-alligned window sets meer hebt, ook zijn beide pantries zijn iets smaller gemaakt waardoor het geheel ruimer wordt.
Wordt gebruikt op Midden Azië


Of werd dit niet bedoeld... :???:

Teleton
20-06-08, 12:55
Of werd dit niet bedoeld... :???:

Jij weet precies wat ik bedoel....;-)

HenkR
22-06-08, 17:13
Nou het is mij ook overkomen:mad:. Ik dacht dat ik voor mijn vluchten in oktober al gereserveerde plaatsen had (had alles lekker zitten invoeren en verschuiven), maar zoals eerder in dit onderwerp gezegd wil dat niets zeggen.
Van Asd-AID zitten we met z'n 6'n niet meer bij elkaar
En terug van MIA-AID zegt hij dat we onze plaatsen bij het loket krijgen (nog maar 5 van de 6 gereserveerd):evil:

Dr. Phlox
30-06-08, 14:26
Vandaag de tickets etc opgehaald.
De Boeing 777 is vervangen door een 767 300/300ER
De stoelen die we eerst hadden zaten naast elkaar nu met de terug weg 4x op 1 rij en dan 1x 8 rijen erachter. Ons is geadviseerd om dit met United op te nemen. Heeft iemand hiermee ervaring.
Grz
Ton

kayla
30-06-08, 14:44
Bij ons waren de stoelen ook veranderd.
Ik heb toen united gebeld en die adviseerde om vroeg naar schiphol te gaan om zo weer stoelen bij elkaar te krijgen bij het inchecken.
Ik heb echter 24 uur van te voren online zelf de stoelen kunnen veranderen. Zo zaten we toch weer gezellig allemaal weer bij elkaar:p

Succes ermee!:p

ezzie25
30-06-08, 15:14
hoi floridagangers, wij zaten op de heenweg in "de trein"achter elkaar. Bij united gaven ze aan om ter plekke te kijken of we konden wijzigen. Ik vlieg met mijn 2 kinderen van 13 en 14. mijn dochter heeft vliegangst en vindt het verschrikkelijk om niet naast mij te zitten. op de terugreis ord-ams hadden we wel stoelen naast elkaar. In 1e instantie niet, maar we hebben de vlucht omgeboekt zodat het wel zou lukken. Nu heeft United echter een vluchtwijziging doorgevoerd en zitten we verspreid door het vliegtuig. Ik heb United gebeld en deze geven aan dat we alles bij het inchecken moeten regelen. Ontzettend balen, vooral omdat we het hele schedule hiervoor hebben omgegooid en mijn dochter het bijna niet meer ziet zitten om te gaan. Weten jullie of minderjarige eigenlijk wel alleen mogen zitten of dat ze altijd bij een volwassene moeten zitten. Ik heb al gezocht maar kon er niets van vinden. Nen benieuwd of &#233;&#233;n van jullie ervaring heeft. Bedankt voor alle tips trouwens hier op het forum.

Dr. Phlox
30-06-08, 15:58
Ik heb echter 24 uur van te voren online zelf de stoelen kunnen veranderen.

Bedankt voor je info. Maar waar bij United doe je dat dan. Ben ingelogd, maar kan niets vinden om de stoelen aan te passen.
Grz
Ton

kayla
30-06-08, 16:23
Hoi Ton,

Als je op itineraries & check-in klikt , zie je een kopje: my itineraries.
Daarbij staat dat je je stoelen kunt veranderen.
Je moet dan inloggen. Omdat ik nu niet ga vliegen kan ik het niet heleaal verder bekijken, maar er staat mij iets bij dat ik het pas 24 of 36 uur van te voren kon veranderen.

Hopelijk lukt het je nu , zoniet, laat het even weten dan graaf ik nog wat dieper in mijn geheugen.....

In ieder geval een fijne vakantie toegewenst!

gr. Marja

Dr. Phlox
30-06-08, 16:36
Bedankt voor de tip. Zal zeker lukken.
Grz
Ton

Teleton
30-06-08, 19:23
Weten jullie of minderjarige eigenlijk wel alleen mogen zitten of dat ze altijd bij een volwassene moeten zitten.

Minderjarigen boven de twaalf mogen volgens mij zelfs alleen reizen, dus ik ben bang dat je je daar niet op kunt beroepen.

Voor de rest: Je vliegticket is eigenlijk niet meer dan een vervoersbewijs. De maatschappij is verplicht je van A naar B te brengen. Vluchtschema, stoelnummers, overstapplaatsen, lay-overs kunnen allemaal door de maatschappij worden gewijzigd. Als je het leuk vindt, kan je de kleine lettertjes eens lezen, beter van niet want je wordt er niet vrolijk van.

Maar, d'r is ook goed nieuws. In de regel proberen de maatschappijen het de klant wel zoveel mogelijk naar de zin te maken.... hopen dus maar dat jullie toch nog (al is het op het laatste moment) bij elkaar kunnen zitten.

Met de tip van Kayla kan je in ieder geval proberen zelf nog wat te schuiven, anders vroeg uit de veren om op tijd in te checken....
We duimen voor jullie[-o<

corrus
30-06-08, 19:56
Weten jullie of minderjarige eigenlijk wel alleen mogen zitten of dat ze altijd bij een volwassene moeten zitten.

Ja, volgens alle Airline Regulations mag dat...

Alleen kinderen van 11 jaar en jonger mogen niet alleen op een vlucht worden geplaatst (solo reizen)... Dan wordt het een zogezegde UM (Unaccompanied Minor)...
Deze worden dan onder de hoede genomen van de airline en volledig begeleid op ALLE luchthavens. en bij evt. grote vertragingen, ook begeleid naar een hotel.

Maar een UMmetje kost geld, ongeveer US$ 100, per enkele reis.

Kinderen tussen 12 en 18 jaar mogen wel alleen op een vlucht geplaatst worden (solo reizen) maar worden bij grote vertraging niet opgevangen in hotels, daar de meeste hotels geen minderjarigen zonder volwassenenbegeleiding toestaan.
Dus zal de airline je ook hier adviseren om deze ook te laten reizen als een UM.

Maar alleen zitten... Ja dat mag...
Persoonlijk vind ik dat het helemaal geen probleem te zijn voor de reizigers...
Je kunt toch gewoon van plek verwisselen met één medereizigers in je groep?? dan zit dat kind niet alleen.

Gereserveerde stoelen zijn geen verplichting, maar altid optioneel.
Het verplicht de airline tot niets.

Dr. Phlox
30-06-08, 20:46
Corrus en Teleton, Bedankt voor je info. We zien wel waar we komen te zitten. We stappen toch op de zelfde plek uit.
Grz
Ton

bluedolph1n
30-06-08, 22:36
Mocht het niet bij inchecken lukken, dan heb je kans dat het in het vliegtuig zelf ook nog wel te regelen valt. Vraag het vriendelijk aan een stewardess, en de meeste zullen welwillend zijn om rond te vragen of mensen willen ruilen. Dat heb ik in ieder geval afgelopen meivakantie zelf meegemaakt.

ezzie25
30-06-08, 22:59
bedankt voor jullie reacties.Ik zal de tips zeker gebruiken. ik zal zorgen dat ik ruim op tijd op schiphol sta. Als ik het goed heb gezien gaat de united balie om 08:00 open. In chicago komen we om 14:00 aan en vertrekken we om 18:00 dus hopelijk is dat ook ruim op tijd. We hopen het maar. Als we met een grotere groep waren was het natuurlijk geen probleem. We gaan echter maar met zijn 3tjes. Het is de eerste keer dat we naar Amerika gaan, best wel spannend dus.