PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met United Airlines (1)

Pagina's : 1 2 3 [4]

Ta2 Gerrit
13-01-11, 20:47
Ik heb net even gekeken; wij gaan nog steeds met de 777. Op rij 20 :-) maar dan A+B.

De extra beenruimte hebben mijn stompjes niet nodig, en ik heb een bloedhekel aan de tafeltjes in de leuning, die constant in gevecht zijn met mijn horecaspoiler :mrgreen:

cindy74
14-01-11, 08:20
ik hoop echt dat onze vlucht ook nog een 777 is we vliegen 7 april naar washington .
Heeft de 767 schermpjes in de stoel we vligen met kinderen en hadden special daarom bij united geboekt

Teleton
14-01-11, 08:30
.
Heeft de 767 schermpjes in de stoel

Over de schermpjes hoef je je geen zorgen te maken, dat zit wel snor. Maar ik zou wel even de iternary checken.....

cindy74
14-01-11, 08:42
Heb juist gekeken en we zouden nog steeds een 777 hebben

cindy74
16-01-11, 13:35
Hoe kijk ik weer of dit is veranderd we hebben onze vlucht via reisbureau geboekt en hebben als vluchtnummer 951 en vertrekken op 7 april om 12u10

JKG
16-01-11, 14:37
Vraag bij je reisbureau even het boekingsnr van United. Samen met de achternaam waarop de reis is geboekt, kan je op United.com bij My Reservations
http://www.united.com/page/genericpage/0,,52172,00.html?navSource=Dropdown07&linkTitle=itineraries zien wat de status is.

cindy74
20-01-11, 20:42
Je raad het al we gaan ook met een 767 in het reisbureau kwamen ze uit de lucht gevallen en ze vroegen hun af waarom wij dit wel wisten en zij nog niet................ doorverwezen naar dit forum. Maar het grootste probleem was dat ze ons allemaal apart hadden gezet en niemand zat naast elkaar na enig overleg hebben we dit toch kunnen veranderen maar op de terugvlucht zitten we nog niet naast elkaar . Doeme toch he en daarom hadden we vroeg geboekt en nu toch dit

Teleton
21-01-11, 10:23
Je raad het al we gaan ook met een 767 in het reisbureau kwamen ze uit de lucht gevallen en ze vroegen hun af waarom wij dit wel wisten en zij nog niet................ doorverwezen naar dit forum.

Ik was er al een beetje bang voor....Heen- of terugreis? Of beiden? Wij zaten ook niet meer naast elkaar maar dat kon nog worden rechtgezet.

Dat het gebeurt kan ik billijken. Mij stoorde het meest dat de medewerker van United bij hoog en bij laag volhield dat ik zelf geboekt had voor deze stoelen in een 767. En ik krijg zo graag gelijk..........;-)

Ta2 Gerrit
21-01-11, 11:24
Wij gaan (nog) met de 777, en hij zit nog lang niet vol.
Net als al onze andere komende vluchten, dus voorlopig ruimte zat \\:D/

Maar goed, er kan nog veel veranderen in de komende vijf weken.

pumi1000
21-01-11, 11:40
Via bovenstaande link van JKG heb ik ook ingelogd met eticketnummer en zag dat alles nog hetzelfde was (777 ook stoelen hetzelfde). Zoals Ta2 Gerrit is ons vliegtuig ook nog niet vol. We vliegen vanaf Amsterdam.

PENPE
21-01-11, 13:08
Ook wij konden bij United de stoelen die wij graag willen nog vastzetten,
en vliegen in september ook met de 777-200 in de 2-5-2 configuratie \\:D/

Ta2 Gerrit
21-01-11, 13:49
Voor de voorjaarsvliegers die via Brussel en Washington vliegen:

Wij gaan (nog) met de 777, en hij zit nog lang niet vol.
Net als al onze andere komende vluchten, dus voorlopig ruimte zat \\:D/

Maar goed, er kan nog veel veranderen in de komende vijf weken.

Dumbass me, ik had heel da Brussel nie gezien, wij vliegen van A'dam :oops:

Teleton
21-01-11, 14:47
Ook wij konden bij United de stoelen die wij graag willen nog vastzetten,
en vliegen in september ook met de 777-200 in de 2-5-2 configuratie \\:D/

Ik sta er niet van te kijken als alle 777-vliegtuigen in september zijn omgebouwd. Het gaat in totaal om 55 toestellen, waarvan er 33 op Europa vliegen. Daar zullen ze in september toch wel mee klaar zijn, als ze in het voorjaar beginnen?

cindy74
21-01-11, 18:43
Ik was er al een beetje bang voor....Heen- of terugreis? Of beiden? Wij zaten ook niet meer naast elkaar maar dat kon nog worden rechtgezet.

Dat het gebeurt kan ik billijken. Mij stoorde het meest dat de medewerker van United bij hoog en bij laag volhield dat ik zelf geboekt had voor deze stoelen in een 767. En ik krijg zo graag gelijk..........;-)

Voor de heenvlucht hebben we het kunnen rechtzetten voor de terugvlucht niet en zitten enkel de kinderen naast elkaar misschien kan ik het nog via united zelf rechtzetten .
Het beste was het gezicht van de dame van het reisbureau die het niet snapte dat wij dit wisten ahahhahahah misschien toch een eigen reisbureau oprichten .

Teleton
22-01-11, 15:53
misschien kan ik het nog via united zelf rechtzetten

Ik zou ze direct even bellen: 020-2013708. Mag ook in het weekend! Ik zou iig proberen niet te dicht bij de toiletoria terecht te komen.......

Toen ik laatst belde, gaven ze aan dat de reserveringen en de stoelenplannen op de site niet helemaal soepel lopen. Als ik zelf bijvoorbeeld in de Economy-plus sectie kijk, lijkt alles bomvol te zitten. Via de telefoon kreeg ik te horen dat er nog volop mogelijkheden waren.

In overleg hebben we toen de stoelen uit mogen zoeken. Ik had tijdens het gesprek seatguru.com op het scherm, zodat ik direct de voor en nadelen van bepaalde stoelen kon zien. Na een kwartiertje heb ik ingelogd bij United en kon, tevreden, vaststellen dat de beloofde stoelnummers gereserveerd waren.

ALs je op de vergelijkingssites (zoals seatguru.com of easyairplane (http://easyairplane.com/United-Boeing_767_300-seating.html)) kijkt, let dan wel op dat je de 767-300 bekijkt. Op de site van United (http://www.united.com/page/article/0,6722,50976,00.html#international_config)moet je even scrollen naar de International Configuration. Deze verschilt behoorlijk met de North America configuration.

theovg
22-01-11, 16:11
Ik zie nu dat onze stoelen op de heenreis naar Chicago met de 767-300 in de economy plus zitten, we hebben rij 28 a-b .
Ik heb economy geboekt.

Teleton
22-01-11, 16:26
.
Ik heb economy geboekt. Is dat lekker! Kadootje.....\\:D/

Tot mijn stomme verbazing is onze iternary inmiddels weer gewijzigd. We vliegen nu toch weer terug met een 777 maarrrrr....onze favoriete stoelen 21 H en J zijn inmiddels bezet.... GRR^^:")(*&*** ](*,)](*,)

cindy74
22-01-11, 16:41
eu teleton kan je ook kijken naar vlucht 951 op 7 april naar washington . of moet ik weer naar het reisbureau daar zullen ze me weer graag zien komen

Teleton
22-01-11, 16:58
eu teleton kan je ook kijken naar vlucht 951 op 7 april naar washington .
In je iternary kan ik natuurlijk niet kijken, maar als ik bij United vlucht 951 op 7 april opvraag, krijg ik een 777.....[-o<. Je kunt er wel op zien of 'jouw' stoelen bezet zijn, maar verder kan je er niet veel mee.

Maar als je zelf inlogt met je confirmatienummer of je e-ticketnummer op de site van United, kan je je iternary zelf toch zien?

http://img573.imageshack.us/img573/7998/aaaccindy74.jpg

cindy74
22-01-11, 17:18
het is weerom geregeld heb zelf gebeld in mijn beste engels en heb window seats gekregen allemaal naast elkaar

Teleton
22-01-11, 17:22
in mijn beste engels Goed for yoe;-)Maar ..met wie bel je dan? Ik krijg een keuzemenu en kies voor de gemakkelijkste optie: Nederlands. Wel zo handig!

cindy74
22-01-11, 23:00
in belgie apeland kan je alleen in het weekend in het engels geholpen worden doordeweek in het nederlands , engels of frans

corrus
22-01-11, 23:17
Nét zoals in Nederland hoor... :mrgreen:

cindy74
22-01-11, 23:43
=; breek mijn bek niet open ( zeggen we hier )

Frans_Natasja
25-01-11, 15:55
Onze vlucht op 15 augustus naar Washington (vanaf Amsterdam) is nu ook met een 767-300. De terug vlucht op 2 september staat nog wel met een 777 gepland.

pumi1000
25-01-11, 16:53
Gisteren was alles nog hetzelfde, vandaag niet meer......
Ook de 767 geworden op heenvlucht, terug nog 777.

@Teleton
Ik krijg echter een andere configuratie te zien dan jouw plaatje hierboven.
Heb toen ook even op seatguru gekeken en de 767 internationaal ziet er daar hetzelfde uit als wat ik bij United te zien krijg nu. Want we zitten op rij 31 nu en bij jou is dat bij het toilet (en stoel C is er niet......), maar op United site gaan de rijen nog door tot 39. Gelukkig wel nog 3 stoelen naast elkaar.

Of bedoel je dat de nieuwe 777 gaat worden zoals links op je plaatje?

corrus
25-01-11, 17:29
Teleton laat plaatjes zien van de nieuwe en oude 777

En jij hebt het over een 767... da's écht een ander kissie... #-o

cindy74
25-01-11, 17:38
ons vliegtuig veranderd van dag tot dag waar zijn die mee bezig ??

corrus
25-01-11, 17:53
Je vliegt nu héén met een 767 tot AMS-IAD en terug IAD AMS met een 777.

Niets meer niets minder... je kunt er van uitgaan dat dit voorlopig zo blijft.

[verwijderd]
25-01-11, 18:22
Dat is toch wel knap Corrus, verbouwen ze die 777 op Schiphol dan tot een 767 ?
Ik mag toch aannemen dat ze die 777 niet leeg naar IAD terug laten vliegen en de 767 niet leeg naar AMS. ;)
Of worden de toestellen van route gewisseld of zo ???
Normaal is het vliegtuig uit Washington toch ook degene die weer terug vliegt naar Washington?

Teleton
25-01-11, 18:35
Normaal is het vliegtuig uit Washington toch ook degene die weer terug vliegt naar Washington?

Behalve in de periode dat de 777 buiten gebruik zijn omdat ze worden omgebouwd.....:-$. Dan wordt de 767 ingezet en dat geeft al die problemen met de aanpassingen.

Het kan dus heel goed zijn dat je met een 777 heen, en met een 767 terugvliegt en andersom.

pumi1000
25-01-11, 19:26
Corrus ik dacht al dat die plaatjes van de oude en nieuwe 777 waren.........ik dacht dat links de 767 was die ingezet ging worden.

Wij vliegen nu:
AMS-IAD 767
IAD-MCO 757
MCO-IAD A320
IAD-AMS 777

Alleen heenreis was veranderd - tijd ook paar minuten - nieuwe stoelnummers, maar wel 3 langs elkaar automatisch gekregen. Dus zoals het er nu uit ziet 4x een ander toestel.

corrus
25-01-11, 19:48
Behalve in de periode dat de 777 buiten gebruik zijn omdat ze worden omgebouwd.....:-$. Dan wordt de 767 ingezet en dat geeft al die problemen met de aanpassingen.Thanks! :mrgreen:

JKG
25-01-11, 20:16
767, 777.. wat maakt het uit, als je er maar komt en bij de 777 mag hopen dat je niet in het midden zit. :mrgreen:

In mijn itinerary is het nu zelfs een 763 van en naar Amerika. Ook wel de 767 genoemd dus. :) Zelfs een domestic flight in een 767! Dat is dan wel weer bijzonder, maarja, ook wel weer naar de hele andere kant van het land zelf, wat nog eens 6 uur vliegen kost.

Ik kan mijn seats niet aanpassen vanwege de schedule change. Aangezien United NL al dicht is, even USA gebeld. Krijg je India aan de lijn... nice, daar kan ik altijd niet zo heel goed mee communiceren en mijn Engels is echt niet slecht. Nu hopen dat ze 'm vrijgeven, mijn stoelen staan goed (dacht eerst even niet, maar keek verkeerd :mrgreen: ), van de week maar weer even checken.

Guus
13-02-11, 20:15
Hopelijk blijft het bij een gerucht, maar ik las net dat IAD-AMS vanaf 1 september over gaat naar een 757. Ik begrijp niet waarom dit soort vliegtuigen nog worden ingezet voor trans-Atlantische vluchten. Het zou verboden moeten worden.

corrus
13-02-11, 20:25
Hopelijk blijft het bij een gerucht, maar ik las net dat IAD-AMS vanaf 1 september over gaat naar een 757.

Is volgens mij inderdaad slechts een gerucht... :-\"

Guus
13-02-11, 20:36
Ik mag het hopen. Ik heb mezelf voorgenomen om nooit meer met een 757 trans-Atlantisch te vliegen. Dan ga ik nog liever op Brussel vliegen of desnoods met een overstap naar Amsterdam.

corrus
13-02-11, 21:20
Ach, het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit...
Bovendien bestaan er nog een behoorlijk aantal andere maatschappijen... :D Toch???

mattrob
13-02-11, 22:39
Zou ook niet mijn eerste voorkeur hebben (sterker nog; zou mijn laatste voorkeur hebben), maar gelukkig inderdaad keus genoeg met andere maatschappijen. Dan maar via Chicago, of met Continental (als je toch Star Alliance puntjes wilt) ;)

PENPE
13-02-11, 22:52
...Hopelijk blijft het bij een gerucht, maar ik las net dat IAD-AMS vanaf 1 september over gaat naar een 757...
:-k waar heb je dat gelezen ?

corrus
13-02-11, 22:52
Wij vliegen altijd via ORD... Ik vind Chicago o'Hare een fijn vliegveld bvendien heeft 't ook een betere lounge...
Deze luchthaven bevalt ons beter dan IAD (Washington Dulles)
Maar dit is uiteraard wél persoonlijk... :D

PENPE
13-02-11, 23:20
Wij vliegen altijd via ORD... Ik vind Chicago o'Hare een fijn vliegveld bvendien heeft 't ook een betere lounge...
Deze luchthaven bevalt ons beter dan IAD (Washington Dulles)
Maar dit is uiteraard wél persoonlijk... :D

Bij ons is het net andersom, wij vinden o'Hare zo chaotisch en wat de lounge betreft, wij zijn maar eenvoudige 'Premier-members' :?

corrus
13-02-11, 23:46
Ik was vroeger een absolute IAD fan... maar er verdwijnt daar steeds meer...
Er is bijna geen restaurant meer te vinden...
Gratis WiFi hebben ze al helemaal niet van gehoord...

Guus
14-02-11, 06:52
Ach, het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit...
Bovendien bestaan er nog een behoorlijk aantal andere maatschappijen... :D Toch???Klopt. Maar ik ben nu 1k bij United en overstappen naar bijvoorbeeld KLM houdt ook in dat ik weer een paar maanden zonder een aantal gemakken moet reizen. Daarnaast zit ik ook vast aan IAD aangezien ik in de omgeving van DC woon. Gelukkig woon ik in Nederland dicht tegen de Belgische grens aan. Brussel is dus ook nog een optie, hoewel ik Zaventem als luchthaven mij niet echt bevalt. Toch maar eens gaan kijken of er nog meer alternatieven zijn. Voor de gemiddelde Nederlandse reiziger maakt het niet zo heel veel uit. Die kunnen gewoon via andere luchthavens, zoals b.v. ORD, gaan vliegen.

waar heb je dat gelezen ?Het was een intern bericht dat United naar de f/a heeft verstuurd. Daarin werd melding gemaakt dat Continental vanaf 1 september 2011 route de IAD-AMS overneemt. Gevolg van de fusie dus.

Ik was vroeger een absolute IAD fan... maar er verdwijnt daar steeds meer. Er is bijna geen restaurant meer te vinden...Gratis WiFi hebben ze al helemaal niet van gehoord...De meeste restaurants op IAD bevinden zich in de B terminal. Ook de lounges zijn prima. Sinds kort is zelfs nagenoeg alle drank, inclusief bier en wijn, gratis. Daarnaast krijg ik in de lounge steevast een kaartje voor gratis Wi-Fi. Ook de people movers zijn bijna allemaal vervangen door een metrosysteem die de A, B, C terminals met het hoofdgebouw verbinden.

sonja
14-02-11, 18:35
.

Het was een intern bericht dat United naar de f/a heeft verstuurd. Daarin werd melding gemaakt dat Continental vanaf 1 september 2011 route de IAD-AMS overneemt. Gevolg van de fusie dus.

Op onze United itinerary voor december staat nu:

Amsterdam, Netherlands (AMS) Orlando, FL (MCO) FlightDepartArriveCabinSeatshttps://www.united.com/ual/asset/blank-15x11.gif Continental 6073
Flight: Confirmed AMS 12:20 PM
Fri, Dec 16, 2011 MCO 07:34 PM
Fri, Dec 16, 2011
Economy (V) 17A (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073')), 17B (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073')), 06A (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073')), 06B (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073'))
Update seat(s) on a Continental flight (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073'))

Dat er wat gaat veranderen is wel duidelijk.

edit: als ik doorklik krijg ik dus dit te lezen:
We are not able to reserve your seats at this time. Please try again later or reserve your seats at check-in.

(Sorry Ton, snagit lukt me niet)

corrus
14-02-11, 19:02
Straks (d.w.z. binnen 3 jaar) bestaat de naam Continental Airlines niet meer en is dan niets meer dan een logo op het kielvlak van alle United toestellen...
Uiteindelijk blijft er maar 1 maatschappij over... United...

PENPE
15-02-11, 08:17
Op onze United itinerary voor december staat nu:

Amsterdam, Netherlands (AMS) Orlando, FL (MCO) FlightDepartArriveCabinSeatshttps://www.united.com/ual/asset/blank-15x11.gif Continental 6073
Flight: Confirmed AMS 12:20 PM
Fri, Dec 16, 2011 MCO 07:34 PM
Fri, Dec 16, 2011
Economy (V) 17A (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073')), 17B (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073')), 06A (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073')), 06B (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073'))
Update seat(s) on a Continental flight (http://javascript<b></b>:submitCOseatform('6073'))

Vreemd, onze itinerary voor september/oktober is nog steeds ongewijzigd :
https://lh4.googleusercontent.com/_itsdkGev1vo/TTrre3rycVI/AAAAAAAAF6A/R_YiJ1p4uLU/TOPICFORUM.jpg

Groetjes,
Pieter

Ta2 Gerrit
15-02-11, 09:51
Ook bij ons is er niets veranderd. Zelfs geen "plane change" op de laatste vlucht zoals bij PENPE.
En wij vliegen een dag later, 15-10. Maar er kan nog van alles veranderen tot Oktober :-)

We zien het wel, en we komen er wel. Ook voor ons is IAD favoriet, trouwens.

corrus
15-02-11, 10:01
Vreemd, onze itinerary voor september/oktober is nog steeds ongewijzigd
Hoezo vreemd...

Jij hanteert hier het Appels en peren verhaal... ](*,)

We hebben het hier over een geheel ander seizoen en een heel andere bezettingsgraad...
Daarom zijn er verschillen met bijv. omboekingen enz...

cindy74
15-02-11, 10:40
wij haden eerst een 777 dan een 767 en nu weer een 777 en telkens zaten we allemaal verspreid over het vliegtuig en met kinderen is dit niet zo leuk . Ik heb dus al 2 maal met united gebeld om onze plaatsen te veranderen ( in het reisbureau wisten ze van niets ).
En mijn vriend is zo onzeker over alles dat hij nu nooit meer wil vliegen met united hij vloog liever met american airlines mijn schuld dus ;D.

Ta2 Gerrit
15-02-11, 11:37
Hopelijk blijft het bij een gerucht, maar ik las net dat IAD-AMS vanaf 1 september over gaat naar een 757. Ik begrijp niet waarom dit soort vliegtuigen nog worden ingezet voor trans-Atlantische vluchten. Het zou verboden moeten worden.

Hoezo vreemd...

Jij hanteert hier het Appels en peren verhaal... ](*,)

We hebben het hier over een geheel ander seizoen en een heel andere bezettingsgraad...
Daarom zijn er verschillen met bijv. omboekingen enz...

In de oorspronkelijke post staat toch echt "vanaf 1 September", dus hoezo "geheel ander seizoen" ? Pieter en Petra vliegen toch echt in September :-\"

corrus
15-02-11, 11:54
Oh....
Da's niet waar ik het over had, Pieter legde een vergelijk neer tussen zijn reis en die van Sonja... en die vliegt in een ander seizoen (kerstperiode)

Dus zou het best kunnen zijn dat Pieter z'n reis er anders uitziet dan die van Sonja...

We zitten weer eens lekker langs elkaar heen te praten hahahaha...

fransje
15-02-11, 14:17

Wat is er mis met de 757 dan?
Ben wel benieuwd nu, aangezien wij met de 757 van Continental vliegen.

Ta2 Gerrit
15-02-11, 14:45
Er is niks mis mee, alleen zijn het wat kleinere toestellen dan de 767 en 777.
Opstelling 3 - 3, zodat er (meestal) iemand naast je zit als je met z'n 2-en reist.

Voor mij hoeft dat niet zo, en onze laatste (domme :oops:) ervaring is dat bij tegenwind de overkant niet eens gehaald kan worden.
Even bijtanken in Bangor, Maine. Kost je toch weer een paar uur, en een gemiste aansluiting, dus een behoorlijk latere aankomst in FL.

Daarom ook voor ons; bij voorkeur geen 757 meer, maar het blijft persoonlijk.

@ Corrus; neem jij de appel, neem ik de peer. Niet praten met volle mond :lol:

A.Hofman
15-02-11, 14:54
Wat is er mis met de 757 dan?
Ben wel benieuwd nu, aangezien wij met de 757 van Continental vliegen.

Zoals Gerrit al zei is de indeling 3-3. Op de vlucht JFK-BRU zaten wij ook in een 757 van AA. Weinig meegekregen van de vlucht, heerlijk geslapen...:) Alleen was er geen duty free verkoop tijdens de vlucht, want daar was geen ruimte voor aan boord...
Wij waren met z'n 3en dus zaten we samen op 1 rij. Op de heenreis in een 767 zaten we in het midden (2-3-2), en dat vind ik toch vervelender zonder raampje :(

mattrob
16-02-11, 16:37
Wij vliegen eind oktober naar Las Vegas met Continental (via Houston) en na een week terug met United (via Washington). Stoelen had ik allemaal al vastgelegd, met name de laatste vlucht van Washington naar Amsterdam in de 777; stoelen 21 H en J. Beste plekken die er zijn.

Helaas is recent de laatste vlucht met United omgezet naar de 757 van Continental van Washington naar Amsterdam. Dus niet mijn favoriete plekken. De 757 zijn wel wat ouder, maar Continental heeft wel een goed inflight entertainment systeem vind ik, stuk beter dan United. Maar goed, op de terugvlucht wil ik alleen slapen en gebruik ik entertainment systeem eigenlijk niet, dus vind het wel jammer ... Ook zijn we met 4 personen en dat is in een 3 - 3 opstelling ook niet handig. Gelukkig wel exit-row stoelen vast kunnen leggen, dus in principe genoeg beenruimte om te kunnen slapen (hoop ik).

Ebelix
16-02-11, 18:12
Is het misschien mogelijk dat er een extra vlucht komt uit Washington? Naast de 777 vlucht nog een 757 wordt ingezet. Tot voor kort had Continental in de zomer twee vluchten vanaf Newark. Deze vluchten werden uitgevoerd door een 767 en een 757.

Het nadeel van de 757 is dat er minder ruimte aan boord is. De stoelen zijn minder wijd en ook de pitch is kleiner dan in een 767 of 777.

Ook heeft Continental geen economy plus. Dit zal wel gaan veranderen als de vliegtuigen worden aangepast naar United model.

Ik heb net op de Continental site een ticket gezocht om van 11 oktober van Washington naar Amsterdam te vliegen. Hieronder vind je de gegevens die ik naar voren kreeg.

Price Departing Arriving Travel Time OnePass Miles Nonstop flights from $960 from $960

Depart: 5:45 p.m. Tue., Oct. 11, 2011 Washington, DC (IAD - Dulles)
Arrive: 6:15 a.m. +1 Day Wed., Oct. 12, 2011 Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time: 6 hr 30 mn OnePass Miles/Elite Qualification*: 3,867 /100%
Flight: CO124 Aircraft: Boeing 757-200 Fare Class: Economy (W)
Meal: Dinner No Special Meal Offered. See On-Time Performance View Seats
from $960

Depart: 5:47 p.m. Tue., Oct. 11, 2011 Washington, DC (IAD - Dulles)
Arrive: 7:05 a.m. +1 Day Wed., Oct. 12, 2011 Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time: 7 hr 18 mn OnePass Miles/Elite Qualification*: 3,867 /100%
Flight: UA946 Aircraft: Boeing 777-200ER Fare Class: Economy (W)
Meal: Dinner No Special Meal Offered. See On-Time Performance
Flight UA 946 is operated by United Airlines.

Hieruit blijkt dat er 2 vluchten van Washington naar Amsterdam zijn. Goed opletten bij het boeken van de vluchten.

Frans_Natasja
16-02-11, 19:00
Ik heb net even gekeken naar de dag dat wij terug vliegen (02-09-2011). Op deze datum staan inderdaad ook bovenstaande vluchten vermeld (een week eerder staat de Continental vlucht er nog niet bij, is dan dezelfde vlucht als de UA0946)

Wel vreemd dat die United vlucht er 48 minuten langer over doet (ze vertrekken op vrijwel het zelfde moment).

Ebelix
18-02-11, 12:19
Van Luchtvaartnieuws.nl het volgende artikel geplukt.

United's Economy Plus ook aan boord bij Continental

http://www.luchtvaartnieuws.nl/Download/FileDownload.axd?ticket=662
CHICAGO - De vliegtuigen in de vloot van Continental Airlines worden voorzien van dezelfde Economy Plus-klasse als bij United Airlines. Dat heeft United Continental Holdings, het moederbedrijf van beide maatschappijen, bekendgemaakt. In Economy Plus hebben passagiers de beschikking over maximaal dertien centimeter meer beenruimte dan in Economy.
United biedt momenteel in 359 eigen vliegtuigen plus 150 toestellen van regionale partners het Economy Plus-product aan. Wanneer ook de vliegtuigen van Continental zijn aangepast is het product beschikbaar in ruim 700 toestellen. United introduceerde Economy Plus in 1999.
De beslissing om vanaf 2012 ook de Continental-toestellen te voorzien van een Economy Plus-klasse valt samen met de productintegratie van United en Continental. United Continental Holdings is bezig beide maatschappijen samen te voegen. Uiteindelijk gaan ze samen verder onder de United-merknaam.
Van onze redactie

Bron: www.luchtvaartnieuws.nl

Dit was te verwachten omdat economy plus voor United een succes is.

PENPE
18-02-11, 12:41
"..We’re happy to announce that you can continue to enjoy Economy Plus® seating on United Airlines flights worldwide, now and in the future.."

Wij zijn "gematigd positief" want er gaat dan wel met de 767 gevlogen worden..... http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smilies/icon_rolleyes.gif
http://www.united.com/page/article/0,6867,1314,00.html?navSource=FareSalePromo&linkTitle=fs9_EPlus_newUnited_gray

... en nu maar hopen dat ook onze Premier-status niet zomaar komt te vervallen http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smilies/icon_evil.gif

Groetjes,
Pieter & Petra

corrus
18-02-11, 12:58
Ze beginnen met ombouwen in begin 2012, dat wél... maar daar is dan ook alles mee gezegd...
De conversie van alle daarvoor bedoelde toestelen is pas in 2015 geheel compleet.
Dus waar praten we nog over... :D

sonja
19-02-11, 09:00
Inmiddels is bekend dat we in december met de 757 vliegen, dag mooie seats.:twisted:

theovg
19-02-11, 10:22
Ik heb net ook maar even gekeken ,maar bij ons is er nog niks veranderd.
Heen op 27 Oktober via Chicago met een 767 en terug 10 November via Washington met een 777 .
Zal mij benieuwen hoelang dat nog duurt voor het veranderd.

Het duurde niet lang ik kreeg net een mailtje dat de terugvlucht is veranderd .
We vliegen nu terug ook over Chicago met een 767.

Michael
19-02-11, 20:55
Hier is de boel ook wat anders geworden als geboekt. Eerst zouden we komende december met de 777 richting IAD vliegen, nu met een 767 naar ORD. Een uurtje eerder vertrekken en een kleine 25 minuten langer lay over. Daar maak ik mij niet zo druk om. Wat ik wel vervelender vind, is dat op de terugweg er ineens een lay over is van 5 uren ipv 2 en dat de terugreis al begint om 11.14 uur ipv 13.36 uur :sad:. Ook komen we niet aan om de gebruikelijke 7.15 uur maar om 9.25 uur. Wel een beetje apart.

Guus
19-02-11, 22:01
Aan de reacties te zien gaat het dus iets verder dan een gerucht. Het verbaast me trouwens niet zo heel erg. De vluchten tussen DC en Amsterdam zijn de laatste maanden erg slecht bezet. Laatst zaten we met 52 passagiers in een 777 waar gemiddeld zo’n 250+ passagiers in kunnen. Nu is dat in een winterperiode op zich niet heel erg verwonderlijk, maar zo erg als de laatste tijd heb ik het al lang niet meer meegemaakt. Dan moet ik toch terug gaan naar de winterperiode die volgde op 9/11. Toen kon je overigens voor een habbekrats naar de VS vliegen. Nu worden er, ondanks de slechte bezetting, nog stevige prijzen gevraagd.

corrus
19-02-11, 22:13
Da's me inderdaad nu ook wel duidelijk... :oops:

Hoewel ik regelmatig die plas over vlieg, heb ik nog geen slecht bezette vluchten op IAD gezien... eerder het omgekeerde...
Het heeft ook allemaal te maken met de conversie van Continental naar United... :D

PENPE
19-02-11, 22:26
Wij hebben net ook geconstateerd dat wij nu opeens met een Continental vlucht gaan, zijn daar ook niet blij mee :sad:
Ook wij hebben altijd EconomyPlus dus zijn benieuwd hoe dit nu verder zal gaan verlopen.

En de terugvlucht via Washington is nu gewijzigd naar Chicago...

https://lh6.googleusercontent.com/_itsdkGev1vo/TWA22EhN9oI/AAAAAAAAGH4/0o2qdIQdxe8/s512/CONTINENTAL.jpg

[verwijderd]
19-02-11, 22:42
Ons vluchtschema is dus ook gewijzigd in December, maar meteen even een mail over gestuurd om de overstap tijd te beperken. Op de heenweg nu een overstap van 5 uur, pffff.

Helaas nu al voor beide reizen dit jaar hetzelfde geintje gehad, gelukkig is de eerste aangepast nu hopen dat dat met deze ook kan. Overigens zijn we bij de reis in december ook op andere vluchten gezet van ORD-MCO en vice versa.

We wachten wel weer even af of de tijd schade te repareren is.

Michael
19-02-11, 23:44
Hoi Pieter,

Zoals ik het zie zit je met Continental business (6A en 6B) of zelfs first. (ligt aan welke 757). En de rest toch allemaal economy plus. Lijkt mij toch niet verkeerd :razz: Of kijk ik nou verkeerd?
Groet Michael.

au3
04-03-11, 23:06
Van een betrouwbare bron begreep ik dat vanaf 2 september United niet meer op IAD vliegt. Deze vlucht zal uitgevoerd worden door Continental met een 757.
United vliegt vanaf AMS dan alleen nog maar op ORD.
Dit allemaal vooruitlopend op de UA/CO fusie.

PENPE
04-03-11, 23:49
Die betrouwbare bron heeft dan zeker mn posting van 19 februari gelezen ( zie vorige pagina ) toen maakte ik al melding van het feit dan mijn vlucht van 23/9 a.s. opeens is gewijzigd naar Chicago met een Continental 757-200 :-\"

natascha666
05-03-11, 09:45
iemand al een wijziging gehad op brussel ?? (we vliegen 6 november op washington om door te gaan naar orlando en alles is nu nog hetzelfde gebleven en dat mag van mij wel, hebben nu leuke stoeltjes voor zn twee..:-() Kan ik gelijk even vragen hoe krijgen jullie mails van wijzigingen...ik moet zeggen is de eerste keer vliegen met united en is geboekt via exit maar ik wil ook wel mailtje...

Teleton
05-03-11, 10:04
iemand al een wijziging gehad op brussel ?? . Ja hoor, ook wie vanuit Brussel vliegt, ontkomt niet altijd aan de stoelendans.

Als je wil weten hoe de haasjes huppen, kan je het best zelf op de site van united je iternary (http://www.united.com/page/genericpage/0,,52172,00.html?navSource=dropDown&linkTitle=itineraries)controleren. Hiervoor heb je het nummer van je e-tickets of je confirmationnumber nodig. Vervolgens kan je per vlucht zien welke stoelen je hebt gereserveerd en met een beetje geluk kan je ze ook wijzigen.

Stoeltjes met z'n twee heb je overigens alleen maar op de intercontinentale vlucht. Op de vlucht van Washington naar Orlando en terug zit je echt met drie op een rij. Deze vluchten zijn vaak overvol, dus kiezen veel reizigers als het even kan een stoel aan het pad en in het midden als ze met twee zijn.

Sybrigt
10-03-11, 19:24
Is het bij United Airlines ook mogelijk om online in te checken en je plaatsen aan te geven waar je wilt zitten in het vliegtuig? Op de site van virtuallythere.com staan namelijk al onze stoelnummers aangegeven, terwijl ik zelf hier niks aan heb gedaan. Kan ik deze plaatsen evt. wijzigen of staan deze vast?

PENPE
10-03-11, 20:04
Kan ik deze plaatsen evt. wijzigen of staan deze vast?

Zie de reactie van Teleton :wink: maar heb ook onlangs met United gebeld omdat ik mn stoelen op een Continental vlucht niet zelf kon kiezen/wijzigen. Was in no-time geregeld \\:D/

corrus
10-03-11, 20:09
Die betrouwbare bron heeft dan zeker mn posting van 19 februari gelezen ( zie vorige pagina ) toen maakte ik al melding van het feit dan mijn vlucht van 23/9 a.s. opeens is gewijzigd naar Chicago met een Continental 757-200 :-\"Guys??? Straks vliegt United gewoon weer op IAD. Want dan heet Continental, gewoon United. Het is alleen een kwestie van tijd.

De complete merger duurt ongeveer zo'n 3 jaar. Dan blijft er nog maar eentje over. Maar daar zitten nog steeds de 757's bij hoor.

De vliegtijd AMS/IAD v.v. is trouwens minder dan met de 777. En da's wel lekker.
Enne rij 6 in een 757 is geen Business. :mrgreen:

PENPE
10-03-11, 20:35
..Enne rij 6 in een 757 is geen Business...:mrgreen:

Klopt, inmiddels hebben wij 9A + 9B toegewezen gekregen ;)

Sybrigt
11-03-11, 10:32
Wat zijn de ruimste stoelen qua beenruimte dan in een 757?

Teleton
11-03-11, 10:41
Wat zijn de ruimste stoelen qua beenruimte dan in een 757?
Kijk even op Seatguru, (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-200_A.php) daar vind je de seat plans van alle vliegtuigen.

Essie72
31-03-11, 17:40
Ben benieuwd of iemand al eens heeft meegemaakt dat er wel een stop gepland is op de heenweg (in Washington), maar dat die niet als echte overstap bij de tickets staat. Er staat dus maar één vlucht, één vluchtnummer, één aankomststijd. Er staat alleen bij 'change plane'. Vraag me dan af of we helemaal moeten overstappen (inclusief langs douane, bagage)? Nog nooit meegemaakt, maar toch al aardig bereisd. Iemand ervaring met een dergelijke constructie?

We vliegen op 13 juli met United Airlines

[verwijderd]
31-03-11, 17:43
Dit is een bekende constructie van o.a. United Airlines, hierbij heb je voor de tweede leg ook een ander vliegtuig. Dus het is gewoon een "echte" overstap, inclusief immigratie, koffers e.d.

Essie72
31-03-11, 17:44
Ok, maar wel handig om dan je tijden etc te weten.... komt dan nog waarschijnlijk?

sonja
31-03-11, 18:53
De vluchtnummers Amsterdam - Orlando zijn sinds eind vorig jaar/begin dit jaar hetzelfde, je moet in Washington overstappen, dus door immigratie, koffers ophalen, weer inleveren en dan naar de gate voor je aansluitende vlucht met hetzelfde nummer.

Ta2 Gerrit
31-03-11, 19:55
Vertrek 12.20 Schiphol, a.k. 14.32 IAD, vertrek 17.10, a.k. 18.32 MCO, uit mijn hoofd gezegd :lol:
En anders even kijken op de site van United :mrgreen:

[verwijderd]
31-03-11, 19:58
Sonja, dat is al langere tijd zo bij UA. :-$

Wij hebben al vaker deze vlucht gemaakt met de beruchte "change planes" vlucht.

JKG
31-03-11, 20:41
Weet niet meer of ik het op dit forum heb gelezen, of een andere.. maar per juni 2011 moet je ook meer miles neerleggen voor een 'gratis' vlucht. Voorheen 55.000 miles, straks 60.000 miles. Blij dat ik de aankomende keer nog netjes heb betaald met 55.000 miles per persoon. :mrgreen:

Sonja65
01-04-11, 15:50
Wij vertrekken ook vanaf schiphol richting Washington en dan door naar Orlando, nu heeft mijn man een vraagje welke type boeing van UA vliegt van Ams naar Wash.
Staat wel op het papier dat het een 777 is maar als we kijken naar de tijd en datum dat we gaan 15 juni dus dan geeft ie aan een 763.
Maar ik denk dat jullie wel weten welke het is

corrus
01-04-11, 15:55
Staat wel op het papier dat het een 777 is maar als we kijken naar de tijd en datum dat we gaan 15 juni dus dan geeft ie aan een 763.De 777 kisten worden op dit moment omgebouwd...
Dus vlieg je nu met een Boeing 767-300 (763)
Prima toestel overigens :mrgreen:

PENPE
01-04-11, 16:40
Klopt ook wij gaan in juni Amsterdam > Washington met een 767-300 en in september Amsterdam > Chicago zelfs met een 757-200 ( United vlucht wordt uitgevoerd door Continental maar zitten dan wel First Class :razz: )

Nadeel van die cabin-conversie van de 777 is wel dat het in Economy en EconomyPlus een 3-3-3 seating gaat worden...

Groetjes,
Pieter & Petra

JKG
01-04-11, 22:17
Alle 777 kisten van United? Ik vlieg domestic dus wel in een 777 de komende keer. Uiteraard niet naar Florida, daarvoor is een 777 een beetje overkill.

3-3-3 is wel minder, maar ach, je gaat op vakantie dus maakt het me niet zo heel erg veel uit.
Zal eens zien of die domestic flight dan ook al 3-3-3 is, of dat ie nog omgebouwd moet worden.

sonja
02-04-11, 09:36
Sonja, dat is al langere tijd zo bij UA. :-$
Wij hebben al vaker deze vlucht gemaakt met de beruchte "change planes" vlucht.

Foutje:oops:, we vliegen bijna altijd op Tampa maar eind december naar Orlando en toe viel het me dus pas op. Anyway de procedure met de overstap is gelijk, zodat ik Essie72 gelukkig niet helemaal verkeerd heb ingelicht.;)

Sybrigt
04-04-11, 14:37
Wie weet hoe het met de 767 zit met de televisieschermpjes.
Heeft iedereen z'n eigen schermpje waarop je bijvoorbeeld films kunt bekijken?
Of hangt er om de bijv. 3 rijen een scherm waarop films gedraaid worden?

rolandino
04-04-11, 15:18
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_767-300_B.php

Hier staat dat je eigen schermppjes hebt.

DrDre
04-04-11, 15:21
Wanneer je met deze 767 (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_767-300_B.php) vliegt dan heeft ieder zijn eigen schermp.
(klik even op de afbeelding van het videoscherm voor meer gegevens)

Sybrigt
04-04-11, 15:51
Ok, bedankt! Iemand hier ervaring mee?
Heb je dan gewoon Nederlanse (ondertitelde) films? Of is alles in het Engels?

Teleton
04-04-11, 15:59
Of is alles in het Engels? Right.......!

corrus
04-04-11, 16:00
Het is een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij zonder enige verdere contacten met een Nederlandse...

Dus de films zijn niet ondertiteld.

PENPE
04-04-11, 16:04
Vond op een van mn blogs nog een foto :

http://4.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/R_jiGc_8npI/AAAAAAAAAiw/-xJqOojp2aU/s400/04-04+DSCN1427.JPG

http://1.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/R_jhWs_8noI/AAAAAAAAAio/_OH9Cx71UQk/s400/04-04+DSCN1426.JPG

1250
05-04-11, 07:30
Ik vlieg de laatste tijd erg graag met United, maar het entertainment systeem is nog steeds echt om te huilen :(. Soms heb ik het idee alsof ik mij in de jaren '90 waan als ik naar het schermpje kijk bij United.

PENPE
05-04-11, 07:56
Zoals all reeds eerder in dit topic vermeld is men bij United bezig met een update van hun (777)toestellen dus even geduld :

http://www.flyertalk.com/forum/members/united-pr-albums-777-reconfiguration-images-picture1664-777-y-cabin-screens-shot.jpg

Groetjes,
Pieter

natascha666
05-04-11, 10:31
wij vliegen tot nu toe nog met een 777 volgens de planning en hoop dat dat zo blijft, vindt het 2-3-2 principe toch beter gekeken naar het feit dat we met zn 2tjes gaan...dan maar een kleiner schermpje :-)

A.Hofman
05-04-11, 11:36
Wijzigingen zijn niet altijd vervelend: Onze wachttijd in Chicago tijdens de terugreis is verkort van 5 naar 2.15 uur :D Prima zo, niks meer aan doen...

JKG
07-04-11, 21:39
Nou de wijziging die ze me gister telefonisch wilde doorgeven (maar ik drukte weg, want echt een verkeerd moment, Jeff Dunham show in Ahoy) was toch iets waar ik minder van kan lachen.
Anderhalf uur eerder wegvliegen... en dat is dan vanuit Las Vegas. Ipv 08.10u vliegen we om 06.15u al weg. Mag jij raden hoe laat deze jongen uit bed mag rollen.. denk dat ik gewoon direct uit het casino meteen het vliegtuig in kan. :(
Dat betekend om 5.30u UITERLIJK op de luchthaven zijn, dus om 3.30u uit bed ofzo. En dan nog eens anderhalf uur extra wortelschieten op Washington... oh well.. niets aan te doen. :)

Stilletjes hoop ik dat er nog een schedule change komt. :mrgreen:

Wel irritant dat die itinerary-to-emailfunctie niet werkt nu...

Guus
08-04-11, 06:17
En dan nog eens anderhalf uur extra wortelschieten op Washington... oh well.. niets aan te doen. :)
Misschien heb je nu net genoeg tijd om even vliegtuigjes te gaan kijken in het Udvar-Hazy Center. Mocht de tijd daarvoor te kort zijn dan kun je natuurlijk ook lekker in de wijnbar gaan hangen.

JKG
08-04-11, 20:29
Dat is wellicht nog wel iets ja. :)
Al verkijk je je vaak snel op de tijd die je over hebt. Laatste keer vanuit Miami naar Washington hadden we iets van 45 minuten. Ik dacht nog wel even snel wat te kunnen eten. Nou, vergeet het maar. Wel die metro een keer genomen, maar uiteindelijk veelste weinig tijd en kon meteen boarden. We kwamen eigenlijk in 'tijdsnood' omdat we bij de landing een doorstart moesten maken ivm jetstreams van een vliegtuig voor ons. En dan mag je weer het circuit in vliegen waar je zo weer 10 min. verder bent voor je uiteindelijk landt. Hoe dan ook, die uurtjes kom ik wel op een of andere manier door. :)

metendiana
16-04-11, 23:13
hoi hoi wij vliegen 29 juli met zijn 5en van amsterdam naar new wark door naar tampa,wij vliegen met continental een boeing 757-200.normaal vliegen we altijd met ua en upgraden we naar economy class,bij co kan je alleen extra leg room nemen,weet iemand hier mischien wat de normale legroom hoeveel cm dat is en of je dan wel redelijke been ruimte heb,want extra legroom voor 5 personen heen en terug is dus best wel prijzig maken we liever op in orlando,ik hoop dat iemand me wat kan vertellen over hun ervaring veel verschil tussen economy plus bij ua of gewoone plaatsen boeing 757-200 co oja het vliegtuig typ van ua weet ik niet meer maar de opstelling was 2-5-2 alvast thanxx voor de reactiesss

corrus
17-04-11, 01:06
www.seatguru.com (http://www.seatguru.com)

JKG
17-04-11, 12:09
Kunnen jullie ook nu nog steeds geen stoelen bekijken/wijzigen op de United site?

There was an error in processing your request. Please see the message below for instructions.

A schedule change has occurred on your itinerary. If you booked via a travel agent or other website please contact them to verify the schedule change. If you booked through United reservations or on united.com please contact 1-800-UNITED-1.

Die schedule changes blijven toch wel komen, maar ondanks dat je belt of wat dan ook, zullen ze ook niet de status aanpassen om op de site weer de seat configuration te kunnen zien (even los van Seatguru). Of heeft dit nog steeds te maken met de wijzigingen aan de Transatlantische vliegtuigen?

Teleton
17-04-11, 14:19
Kunnen jullie ook nu nog steeds geen stoelen bekijken/wijzigen op de United site?

Bij dit bericht moet je echt even bellen. Kennelijk willen ze op die manier bevestigd hebben dat je wijziging hebt gezien. Na het gesprek kan je de stoelen weer bekijken/wijzigen.

JKG
17-04-11, 15:12
Al eens eerder gebeld, zelfs met United in Amerika zelf ipv Nederland.
Toen gaven ze door wat de wijziging was (die ik ook gewoon online kon zien, maar goed), daarna kon ik geen stoelen wijzigen. Nu weer een wijziging, nog steeds kan ik niets doen. Met andere woorden: jullie kunnen dus wel gewoon het overzicht met de stoelen zien?

Teleton
17-04-11, 15:39
Met andere woorden: jullie kunnen dus wel gewoon het overzicht met de stoelen zien? Yip! Kunnen stoelen zien en aanpassen.

't blijft wel rommelig want nu was er wel weer een gedeelte van de Advanced Passenger Info verwijderd.

sonja
17-04-11, 16:00
Al eens eerder gebeld, zelfs met United in Amerika zelf ipv Nederland...
...Met andere woorden: jullie kunnen dus wel gewoon het overzicht met de stoelen zien?

Wij hebben inmiddels 4 wijzigingen doorstaan, steeds met United (1-800) moeten bellen en daarna konden we de stoelen weer zien en wijzigen.

JKG
17-04-11, 17:05
Dan heeft die prutser aan de lijn het dus daarna niet vrijgegeven...
OK, ga ik weer bellen naar Amerika met de hoop dat ze het nu wel vrijgeven. :)

edit;
Meteen maar even gebeld, flinke wachtrij, even 8 minuten wachten.. de update is mij telefonisch gemeld, die ik uiteraard ook online kon zien,
ik krijg nu per mail een update van de itinerary. Die optie deed het trouwens ook niet meer!
Meteen even gevraagd naar de seatmap, die zou het dus straks weer moeten doen. Het zal mij benieuwen!

Hopelijk kan ik nog wat wijzigen (voor zover dat natuurlijk zin heeft, daar zijn topics genoeg over), want waar we eerst
naast elkaar bij het raam zaten, zitten we nu gescheiden door een gangpad naast elkaar. Niet dat dat een wereldramp is, maar fijner als je direct naast elkaar zit.. raam of niet, kan me niet boeien, als we er natuurlijk maar komen. Maar dit is zowel nu op de heen als terugvlucht... we wachten af!

edit 2: Even uitgelogd, na ik 3 mailtjes heb gekregen (waarschijnlijk 2 die nog in een queue stonden die ik zelf had aangevraagd), en weer ingelogd. Meteen de zitplaats aangepast, er zat niemand bij het raam zelf, dus even weer opgeschoven naar originele locaties.

Dank beiden voor jullie antwoord, toch fijn zo elkaar helpen. :mrgreen:
Blijkbaar had de vorige helpdesker bij United gewoon niet aangegeven dat ik gebeld had.

metendiana
17-04-11, 21:25
hoiii corrus maar op seatguru kan ik de stoel niet in cm /inches vinden niet van continental in ieder geval maar bedankttt voor de tip

corrus
17-04-11, 22:19
http://www.seatguru.com/airlines/Continental_Airlines/Continental_Airlines_Boeing_757-200_I.php

'Écht wel...
Gewoon bovenaan de pagina direct onder de banner

Economy Class: Pitch 31.0" witdth 17.2" 159 seats with 5 inches recline

metendiana
17-04-11, 22:49
ohh echt thanxxx kon het echt niet vinden maar ja daarom ben ik een regelmatige bezoeker en jij een superfanaat hahah maar echt super bedankt hoor

PENPE
18-04-11, 07:43
..jullie kunnen dus wel gewoon het overzicht met de stoelen zien?
Inderdaad, ik kan van al mn vluchten het overzicht van mn stoelen opvragen en desnoods wijzigen.
Alleen bij de United vlucht die door Continental wordt gevlogen heb ik mn seating telefonisch laten wijzigen omdat deze optie op hun site geblokkeerd was...

sonja
18-04-11, 18:27
ohh echt thanxxx kon het echt niet vinden maar ja daarom ben ik een regelmatige bezoeker en jij een superfanaat hahah maar echt super bedankt hoor

Flink veel naar Florida reizen, veel tips geven en voor je het weet ben jij ook een superfanaat\\:D/

JKG
18-04-11, 20:33
Gelukkig hier geen Continental-vlucht.. stoeltjes staan nog goed.. ik zal het elke week nog wel even checken voor de zekerheid. Over een week of 8 mogen we weer... al dan niet naar het warme Florida, maar dat mag de pret niet drukken.. zeg maar 8 a 9 uur vliegen naar Washington, dan 3 uur wachten en dan nog een 6 uur vliegen.. pfffrrtt KLM kan het sneller, maar niet zo goedkoop. :mrgreen:

Sybrigt
23-04-11, 15:48
Wie kan mij vertellen wat nou het verschil is met economy plus? Is het qua beenruimte de moeite waard om hier te gaan zitten? En zitten er verder nog voordelen aan economy plus?

Teleton
23-04-11, 15:58
En zitten er verder nog voordelen aan economy plus?

Op de site van united (http://www.unitedairlines.nl/core/dutch/AU/travel_options.html?navSource=BonusBar07&linkTitle=bonusbar_travelenhancements)kan je daar toch alle informatie, inclusief de prijzen over vinden? Beetje zonde om die site over te typen, toch?

De moeite waard is altijd een lastige vraag. Wat voor de een zeer de moeite waard is, kan voor de ander juist de moeite niet waard zijn. Het hangt af van je lengte, je bouw, je gewicht, je portemonnee om maar een paar aspecten te noemen. De keuze is aan jou!

sonja
23-05-11, 19:27
Afgelopen zaterdag vlogen we terug van TPA via IAD naar Amsterdam. United heeft de instapprocedure gewijzigd. In zowel Tampa als IAD boarden als eerste de gebruikelijke First, 1K en BC passagiers. Daarna wordt de economy cabin geboard en wel op rijnummer. Ze beginnen achteraan en werken zo naar voren. Dit betekent dat E+ passagiers als laatste aan de beurt zijn om in te stappen.
Moet zeggen dat het dringen is, iedereen wil zo snel mogelijk aan boord om maar een overheadbin te hebben.

knaapje
23-05-11, 20:13
Deze wijze van boarden komt mij toch bekend voor.
Was het dan bij United nog niet?
Ik weet zeker, dat ik het al meedere keren zo heb meegemaakt, zeker met andere maatschappijen en ik dacht ook United.
Op de instapkaart stond dan een "groep" aangegeven, of er werden rijnummers afgeroepen en begon men ook achterin.
Op zich vind ik dit ook een vrij logische gang van zaken.

Knaapje

[verwijderd]
23-05-11, 20:14
Ik heb dit ook al meermalen meegemaakt maar ik denk dat dat dan bij Delta is geweest, bij United was het vorig jaar idd van voren naar achteren vullen waardoor de passagiers die op de eerste rijen zitten de mensen die daarachter moeten gaan zitten in de weg staan.

Als je van achter naar voren vult ben je sneller klaar met boarden dus logische stap van United.

trails
23-05-11, 20:51
Ook wij hebben dit al vaker meegemaakt.

Teleton
24-05-11, 08:43
, iedereen wil zo snel mogelijk aan boord om maar een overheadbin te hebben. Deze volgorde wordt al een poosje toegepast, maar kennlijk niet overal en altijd. Hoe logisch de volgorde ook lijkt, het blijkt niet de gedroomde oplossing voor vlot boarden te zijn.

De truc van 'ervaren' reizigers is inderdaad om een gedeelte van hun handbagage in de eerste de beste lege bin in E+ te mikken om vervolgens 'extra light' naar hun stoel op rij 34 te kuieren.

Resultaat is dat E+ reizigers met hun handbagage achter in het vliegtuig naar een lege bin op zoek moeten. De gevolgen bij het in- maar vooral bij het uitstappen laten zich raden. Boarden is en blijft toch altijd een beetje een bende.........

1250
24-05-11, 08:58
In maart stond er nog een 'Boarding nummer' op je instapkaart, en E+ was altijd 2, en Economy (gewoon) was altijd 3... dus dit is inderdaad een nieuwe procedure.

Ik zou het eigenlijk logischer vinden; First, 1K, Business, Elite, Economy Plus en daarna van achter naar voren de Economy passagiers.

Yvet
24-05-11, 11:42
Ik zou het eigenlijk logischer vinden; First, 1K, Business, Elite, Economy Plus en daarna van achter naar voren de Economy passagiers.

Idd dit zou de logische manier zijn....
Maar tja helaas werkt niet altijd alles heel erg logisch.
Misschien dat United hierop terug gaat komen als er maar genoeg geklaagd wordt door E+ mensen...

mattrob
24-05-11, 12:20
Ik vond ze de laatste keren dat ik gevlogen heb, best streng op wie er door mag lopen. In het verleden liep iedereen gewoon door op het moment dat de eerste (vaak BC) mochten boarden. Mijn laatste 2 vluchten vanaf Amsterdam dit jaar (maar ook terug) werd er heel goed op je boardingpass gekeken of je wel echt al mocht boarden. Dat scheelt alweer.

sonja
24-05-11, 18:07
In maart stond er nog een 'Boarding nummer' op je instapkaart, en E+ was altijd 2, en Economy (gewoon) was altijd 3... dus dit is inderdaad een nieuwe procedure.

Even 1K, First, BC en PE buiten beschouwing gelaten want zij stappen als eerste in (over de rode loper):

Klopt, United werkte altijd met seating area's van 1 t/m 4 en dat bestaat dus kennelijk niet meer.

gonniegans
25-05-11, 20:18
Begin mei nog wel hoor, wij hadden seating 2 maar gewoon Economy

cindy74
25-05-11, 20:31
bij ons ook

Ta2 Gerrit
03-06-11, 00:46
Het was maar van korte duur, dit boarding experiment, volgende week alles weer op oude voet.
Eerst bij United, later volgt Continental. Bron; http://www.facebook.com/unitedairlines

svenehans
05-06-11, 10:17
Ik heb het in de afgelopen 2 weken een paar keer meegemaakt bij United dat het boarden van achteruit begint. Het is logisch, werkt prettig.

De opmerking dat Economy Plus eerder zou moeten boarden vind ik echt complete onzin, sorry. Zeker de reden dat anders mensen hun handbagage ergens anders in een overhead cabin zouden doen... kom op zeg!

Iedereen wil graag snel boarden en van achteruit naar voren werkt gewoon effectiever. En bedenk... voordat je instapt weet je al waar je moet gaan zitten, dus what the hell...

Hopelijk gaan ze door met de nieuwe boarding-procedure! Prima zet!

Ta2 Gerrit
05-06-11, 22:12
Hopelijk gaan ze door met de nieuwe boarding-procedure! Prima zet!

Als je mijn bericht boven dat van jou had gelezen, had je gezien dat het al weer voorbij is met de pret :lol:

corrus
05-06-11, 22:18
De opmerking dat Economy Plus eerder zou moeten boarden vind ik echt complete onzin, sorry. Zeker de reden dat anders mensen hun handbagage ergens anders in een overhead cabin zouden doen... kom op zeg!

Ik vlieg nog al wat keertjes op en neer... en maak 3 van de 4 keer mee dat mensen spullen in de Economy Plus bins proberen te duwen...
Dus dat is beslist geen onzin... 8-[

Guus
06-06-11, 18:14
Ik heb het in de afgelopen 2 weken een paar keer meegemaakt bij United dat het boarden van achteruit begint. Het is logisch, werkt prettig.
Iedereen wil graag snel boarden en van achteruit naar voren werkt gewoon effectiever.
Ik zou niet durven stellen dat het effectiever is. Het effect blijft namelijk hetzelfde. Aan het eind van de boardingprocedure zit iedereen op zijn plek. Het zou wel efficienter kunnen zijn, ware het niet dat het gros van de passagiers pas in het vliegtuig gaat bedenken wat ze met de bagage willen doen. Het kost mij 5 tot 10 seconden om mijn bagage op te bergen. De spullen die ik bij me wil houden zitten in een klein tasje dat aan mijn trolley hangt. Zodra ik bij mijn zitplaatst ben gaat het tasje onder de stoel en de trolley in de bin. Als iedereen dit zou doen dan zou het boarden pas echt snel gaan.
Maar ja, als ik zie wat mensen allemaal het vlieg inslepen.

sonja
06-06-11, 18:21
Zodra ik bij mijn zitplaatst ben gaat het tasje onder de stoel en de trolley in de bin. Als iedereen dit zou doen dan zou het boarden pas echt snel gaan.
Maar ja, als ik zie wat mensen allemaal het vlieg inslepen.

Eigenlijk is het bizar als je ziet wat als carry on mee de cabin in gaat. Als je dat optelt bij de 23 kg waar een Economy passagier recht op heeft dan zou United hier goud mee kunnen verdienen.

nikie1968
07-06-11, 10:07
dat klopt, kunnen ze inderdaad geld mee verdienen.....maar hoop niet dat ze dat gaan doen....ikzelf laai de stuwardessenkoffer altijd nokkievol nie te tillen en erop gaan zitten om dicht te maken....lekker makkelijk en zeker een extra 12 tot 15 kg ....

Daan
07-06-11, 10:13
Van mij mogen ze een stuk strenger zijn qua controles op handbagage. De meeste carry-ons zijn vaak groter dan de toegestane maten en gewicht. En vaak zie je zelfs mensen met 2 carry-ons lopen. Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik mijn kleine schoudertas niet eens de bin kwijt kon omdat mevrouw voor me 2 grote koffers, jas en nog een plastic tas vlak voor me daarin gestopt had.

Helaas zie je dat ook steeds vaker gebeuren. Jaren geleden toen je 2 koffers van 32 kg mocht meenemen gebeurde dat veel minder. Nu moet alles in 1 koffer van 23 kg (want een 2e moet je extra voor betalen) en probeert iedereen extra spullen mee te nemen in de handbagage. Helaas.....

nikie1968
07-06-11, 10:15
ja dat is inderdaad wel zo...toen nam ik alleen een handtas mee in het vliegtuig nu de toegestane stuwardessenkoffer afgeladen vol.....

Daan
07-06-11, 10:24
De stewardessenkoffer zit ook nog steeds aan een restrictie vast. Geen gewicht meer volgens mij (correct me if i'm wrong) maar nog wel aan het formaat. Het mag maar lineair 114cm zijn. En per persoon mag je er maar 1 meenemen. Nu heb ik ook totaal geen problemen met iemand die 1 zo'n koffer mee neemt in het vliegtuig. Ik erger me alleen aan de "aso's" die en er 2 bij zich hebben en daarnaast nog een extra tas. En vaak zijn die koffers ook nog eens huge, dat ze bijna niet eens in de bin passen.

nikie1968
07-06-11, 10:27
nee daan asoos, zijn we niet hebben alleen allebei zo'n koffer bij maar gewoon loei en loeizwaar......

corrus
07-06-11, 10:30
Wat is nu weer een "Stewardessenkoffer" :???:

Daan
07-06-11, 10:31
Een trolley :) Je ziet al die stewardesjes daarmee lopen (net als de piloten en zo)

corrus
07-06-11, 10:33
Oohhh... Gewoon een trolley... een stewardessenkoffer is namelijk geheel iets anders...
Ik dacht al... wat moet je daar nu mee...

nikie1968
07-06-11, 10:34
nie zo bijdehand.......hahahaha..........je weet wat we bedoelen......

corrus
07-06-11, 10:34
Pardon????

Gewoon dingen noemen zoals ze heten... voordat je mij bijdehand noemt.

Daan
07-06-11, 10:40
Oohhh... Gewoon een trolley... een stewardessenkoffer is namelijk geheel iets anders...
Ik dacht al... wat moet je daar nu mee...

Ik niets hoor :) Ik probeer altijd zo licht mogelijk te reizen.
1 schoudertas die ook onder mn stoel geschoven kan worden is voor mij voldoende. Zelfs alleen en koptelefoon en een boek is voldoende voor mij.

Bij mij ging ook niet gelijk een lampje branden hoor. Ik zag voor een stewardessenkoffer een veredelde beautycase voor me :shock:

nikie1968
07-06-11, 10:42
neeje daar kan nie genoeg in........hahahaha
meestal laad ik hem helemaal vol spijkerbroeken.....

nikie1968
07-06-11, 10:44
corrus maak je niet zo druk.....aan mijn reactie zie toch dat het helemaal niet lullig bedoeld is....wij noemen ze nou eenmaal zo.......

corrus
07-06-11, 10:48
corrus maak je niet zo druk.....aan mijn reactie zie toch dat het helemaal niet lullig bedoeld is....wij noemen ze nou eenmaal zo.......
Ik maak me niet druk, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die meteen anderen maar een stempeltje geven...

Maar ik ben er al weer klaar mee...
Jij blij, ik weg!

ruthytje
09-06-11, 09:04
om een idee te geven wat ik allemaal als ezel meesleur in de cabin:
2 nintendos en dito opladers voor tijdens de tussenlanding + de R4's vol games en 1 originele spelletje voor de douane (yes we know it)
2 ipads :-D en eveneens dito opladers
een kruiswoordraadselboek +pen
camcorder en canon fototoestel
beide gsm's
natte doekjes
en that's it.

travel light is my motto want het is bewezen dat vrouwen veel te veel meesleuren en ik probeer dit te vermijden, het lukt me beter met de jaren ervaring.

Ik heb gisteren leuk voor de eerste keer geboekt bij United via orbitz, via seatguru mijn plaatsen gecontroleerd en rara verrassing personal tv ook in economy, yess nu nog hopelijk een vriendelijk bediening aan boord + lekker catering op zijn vliegers en orlando kan al niet meer stuk.

1250
09-06-11, 09:24
Van mij mogen ze een stuk strenger zijn qua controles op handbagage. De meeste carry-ons zijn vaak groter dan de toegestane maten en gewicht. En vaak zie je zelfs mensen met 2 carry-ons lopen. Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik mijn kleine schoudertas niet eens de bin kwijt kon omdat mevrouw voor me 2 grote koffers, jas en nog een plastic tas vlak voor me daarin gestopt had.

Helaas zie je dat ook steeds vaker gebeuren. Jaren geleden toen je 2 koffers van 32 kg mocht meenemen gebeurde dat veel minder. Nu moet alles in 1 koffer van 23 kg (want een 2e moet je extra voor betalen) en probeert iedereen extra spullen mee te nemen in de handbagage. Helaas.....

Binnen de VS is het nu het grootste probleem, de te veel handbagage, want je moet voor alle koffers betalen. Veel Amerikanen nemen dus een giga Carry-On mee zodat ze niet voor hun ruimbagage hoeven te betalen.

Ikzelf reis zodra ik minder dan een week naar de US ga Carry-On only, en ja dan heb ik een Carry-On die 114CM lineair is en een rugzak(je), maar het mag van de airline, dus ik doe niks fout :wink:.

corrus
09-06-11, 09:32
Ikzelf reis zodra ik minder dan een week naar de US ga Carry-On only, en ja dan heb ik een Carry-On die 114CM lineair is en een rugzak(je), maar het mag van de airline, dus ik doe niks fout :wink:.En daar zit écht alles in???
Dagcreme
Nachtcreme
Vloeistofjes
lippenstift
luchtjes... enz. enz...

Daan
09-06-11, 09:45
Echt? Moet je nu voor binnenlandse vluchten nu ook voor je 1e koffer betalen? Dat wist ik niet eens. Dan kan ik me wel voorstellen dat je zo veel mogelijk in handbagage mee neemt. Al valt het best mee als ik kijk. 1 koffer kost "maar" 25 dollar. En dan maar zeggen dat nederlanders cheap zijn :-\"

Ik heb ook geen problemen met iemand die een normale trolley mee neemt. Het staat niet voor niets in de regelementen. Als voorbeeld. Vorig jaar december vlogen we naar New York. Mn vriendin en ik hadden beiden een tas bij ons. Voor mij een soort van laptop tas en mn vriendin een rugzak. Die hebben we gewoon voor ons onder de stoel geplaatst. De cabin bin boven ons zat al helemaal vol met trolleys. Vlak voor ons was er 1 persoon met 2 trolleys naar binnen gegaan, en die had dus bijna alle plek in z'n eentje opgeslokt. Want naast de 2 trolleys had hij natuurlijk ook nog een laptoptas en een grote plastic tas met spullen bij zich. Vooralsnog nog steeds geen probleem (behalve dat het ongeveer 10 minuten duurde voordat hij alles opgeruimd had). Nadat wij waren gaan ziten kwam er een dame aan, die naast ons (bij het raam) kwam zitten. Ze had een trolley bij d'r die net zo groot was al een volwaardige koffer. Daar was dus geen plek meer voor boven ons. Mevrouw was zo slim om te proberen om die koffer voor haar te plaatsen en daarna maar met haar voeten BOVENOP de koffer te gaan zitten. Na veel geduw en getrek had ze die koffer er tussen. Naast dat zij niet goed kon zitten, kon mn vriendin die naast haar zat ook niet goed zitten. Dus wij er wat over gezegd. En toen kregen we ineens een grote mond van haar. Waar we ons mee bemoeide. Gelukkig kregen we bijval van mensen voor ons, want die zat ook niet echt lekker met een koffer in d'r rug. En de stewardess kwam ook even netjes aangeven dat die koffer daar echt niet mocht staan. Dus die stewardess kreeg ook de volle laag, dat er geen plek was etc. Uiteindelijk werd haar koffer dus ergens voorin gezet.

Als men bij het inchecken zich nou zouden houden aan hun eigen regels zouden deze dingen veel minder voorkomen.

Even op de site van united gekeken, en dit zijn de regels voor handbagage (van 31 maart):

Carry-on baggage policies for all United travel

For worldwide travel on any United flight, you may carry on one bag and one personal item such as a briefcase, garment bag, laptop computer, purse or small backpack. Your carry-on bag...

must fit under your seat or in the overhead bin;
must not be more than 9 x 14 x 22 inches (23 x 35 x 56 cm) or 45 linear inches* (114 linear cm); and
may be required to travel as checked baggage if the bag cannot be safely stowed on your flight.

The following personal items are not counted toward your one bag and one personal item limit:

Assistive devices (canes, crutches, etc.)
Child safety seats for ticketed children
Infant restraint devices (infant seat with or without stroller, front pouch or back carrier)
Outer garments (coats, hats, etc.)
Reading material (a reasonable amount)
Umbrellas (one per passenger)
Food and beverages to be consumed onboard
Dus in theorie mag een trolley en een rugzak niet eens. Dat het getolereerd wordt, is een ander verhaal hehe.

Maar volgens mij is dit een united topic, en dwalen we teveel af met de handbagage. :)

corrus
09-06-11, 10:06
Echt? Moet je nu voor binnenlandse vluchten nu ook voor je 1e koffer betalen? Dat wist ik niet eens. Dan kan ik me wel voorstellen dat je zo veel mogelijk in handbagage mee neemt. Al valt het best mee als ik kijk. 1 koffer kost "maar" 25 dollar. En dan maar zeggen dat nederlanders cheap zijn

Klein misverstandje...

Indien je alleen maar een binnenlandse vlucht zou hebben betaal je voor de eerste koffer.
Reizigers welke in combinatie vliegen met een intercontinentale / international vlucht betalen dit niet.

1250
09-06-11, 13:47
En daar zit écht alles in???
Dagcreme
Nachtcreme
Vloeistofjes
lippenstift
luchtjes... enz. enz...

Ik neem een tandenborstel mee, tandpasta, klein potje gel en lenzen vloeistof (reisformaat) en reisformaat deodorant. Ik ben geen vrouw ;-).
Het is echt heel makkelijk hoor, en als ik een beetje m'n best doen dan zou ik er ook makkelijk twee weken mee vooruit kunnen.

PENPE
13-06-11, 21:34
..Ik erger me alleen aan de "aso's" die en er 2 bij zich hebben en daarnaast nog een extra tas. En vaak zijn die koffers ook nog eens huge, dat ze bijna niet eens in de bin passen.

Wij hebben altijd als cabinbagage 2 rolkoffertjes + 2 rugzakken en deze voldoen aan de maten voor airlines maar inderdaad is de bin dan bijna meteen vol. :???:

Maar ja, of ik dan meteen een aso ben :-k

@ Daan : Het meenemen van een trolley + rugzak aan boord is toegestaan, want dit wordt namelijk bij de boarding ook omgeroepen.

Sanibel
14-06-11, 15:44
Wij sluiten ons aan bij Penpe.
Zoals al in de tekst van Daan c.q. United staat

For worldwide travel on any United flight, you may carry on one bag and one personal item such as a briefcase, garment bag, laptop computer, purse or small backpack. Your carry-on bag...
must fit under your seat or in the overhead bin;
must not be more than 9 x 14 x 22 inches (23 x 35 x 56 cm) or 45 linear inches* (114 linear cm); and
may be required to travel as checked baggage if the bag cannot be safely stowed on your flight.

Je mag per persoon een 22 inch rol koffer meenemen en een laptop tas(rugzak) meenemen.

Wij doen dit zeker op de terugweg altijd, en zijn dan volgens mij niet asociaal bezig, wij houden ons netjes aan de regels.

Sjon, Bianca en Romy.

Daan
14-06-11, 15:56
Wat voelen mensen zich gelijk aangevallen zeg :(

@PENPE, je hebt het over we, dus er is dan niets mis met 2 trolleys toch? Want het geldt per persoon. Ik heb het over 1 persoon die 2 trolleys mee neemt. En dan ook nog eens groter dan de toegestane grootte.

Ook met kleine rugzakken heb ik geen probleem, want dat is ook toegestaan. Ik heb het meer over de grote rugzakken die ook nog eens meegenomen worden.

ruthytje
15-06-11, 20:32
vraagje rond economy plus:
hoe boek je het voordeligst en is het echt waard?

als ik mijn seats bekijk voor mijn komende vluchten ('12) vraagt united $99 per seat/vlucht wat op een totaal van $396 komt /vlucht wat redelijk veel is.

Heeft iemand tips?

corrus
15-06-11, 21:14
Economy Plus kun je niet op een bepaalde manier goedkoper boeken...

Hoewel... Indien je méér dan 1 keer zou gaan, kun je een annual Eco Plus kopen...
Alleen dan ben je voordeliger uit...

Of 't het geld waard is??
Het hangt er voornamelijk af van of je het er voor over hebt ja of nee...

PENPE
15-06-11, 21:49
Inderdaad zoals Corrus al zegt, als je van plan bent om binnen 12 maanden meerdere keren te gaan, dan moet je gewoon die annual nemen.

( Kost voor 1 jaar voor 2 personen iets van $425 volgens mij en ik vindt het 't geld echt waard )

Groetjes vanuit een onweerachtig Orlando,
Pieter

Guus
15-06-11, 21:57
vraagje rond economy plus:
hoe boek je het voordeligst en is het echt waard?
Vaak hoor ik bij de gate bedragen die iets lager zijn dan de bedragen die jij nu noemt. Is natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbaarheid. Ik zou alleen voor economy plus gaan indien je lang bent c.q. nog moet werken (extra ruimte voor laptop). In beide gevallen is de extra beenruimte het geld waard. In andere gevallen is m.i. het voordeel beperkt.

pumi1000
16-06-11, 11:21
Wij hadden gewoon economy geboekt afgelopen mei en zaten op de terugweg economy plus (gratis). Heeft wel iets meer beenruimte, maar in economy vond ik het ook al goed (man is 1.90 meter).

Teleton
18-06-11, 11:00
Oeps, computerstoring legt alle vluchten UA plat. arme passagiers en misschien wel vooral: arme baliemedewerkers. Bron RTL 4 (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/06_juni/18/buitenland/storing-legt-united-airlines-plat.xml)

Boze passagiers stapten massaal naar de balies van United Airlines. Op enkele vliegvelden moesten extra bewakers het personeel beschermen. Intussen komt de computer weer langzaam op gang.

[verwijderd]
18-06-11, 11:59
En volgens mij zoudenonze mede Florummers Pieter en Petra (PENPE) gisteren met United terug gevlogen hebben. We zullen nog wel even moeten afwachten voor we dit op hun blog zullen kunnen lezen. ;-)

Ta2 Gerrit
18-06-11, 12:13
Ik had vanochtend al een ton aan FB berichten hierover (makkelijk toch ?).
Het schijnt inmiddels weer beter te gaan, ze zijn i.i.g. druk bezig het op te lossen.

http://img402.imageshack.us/img402/5230/faceunited.jpg (http://img402.imageshack.us/i/faceunited.jpg/)

Teleton
18-06-11, 12:19
We zullen nog wel even moeten afwachten voor we dit op hun blog zullen kunnen lezen. ;-) What is new.......:-\".

Maar serieus; wij zijn eigenlijk al zo verwend dat we eigenlijk nauwelijks rekening houden met dit soort tegenslag op reis. Moet er toch even niet aan denken om tussen de muitende meute op MCO voor een plekje aan boord te moeten knokken......

[verwijderd]
18-06-11, 12:24
Wij hebben het er hier dus net over dat we met de overstap op de heenweg eigenlijk nooit rekening houden met het missen van de bagage als je Amerika in komt. Nu hadden wij dat op de heenweg en haalden we nog net de volgende vlucht terwijl we een ruime overstap hadden maar ik zag net bij Pieter en Petra hetzelfde verhaal op hun blog van de heenreis.

Zo zie je maar dat je altijd afhankelijk blijft van vele factoren die je niet in de hand hebt.

Guus
18-06-11, 12:33
Het is niet de eerste keer dat dit probleem zich voordoet. Enkele jaren terug hebben wij hetzelfde probleem gehad. Net toen ze op het punt stonden om alles met pen en papier af te gaan handelen kwam het systeem weer op gang.
Gisteren overiges gewoon zonder problemen met United van IAD naar AMS gevlogen. Wel met de nodige vertraging, maar dat had meer met de weersomstandigheden en mismanagement te maken.
Wij hebben het er hier dus net over dat we met de overstap op de heenweg eigenlijk nooit rekening houden met het missen van de bagage als je Amerika in komt.Nu weet je waarom veel reizigers hun bagage als cabin lugage meenemen. Tot groot verdriet van menig forumlid als ik de eerdere discussie mag geloven :-). Maar ja, als één keer je aansluiting hebt gemist omdat je bagage te laat komt of zelfs niet aankomt op de eindbestemming dan leer je natuurlijk snel.

[verwijderd]
18-06-11, 12:51
Helaas lukt het niet iedereen om AL zijn/haar bagage mee te nemen als handbagage Guus. :D:grin:

En ik maak me verder nooit druk om het missen van bagage, dat is een risico van het reizen. Ook nu zijn wij weer de gelukkige die in afwachting zijn van de laatste koffer die verdwaald is. Het is alleen jammer dat juist in die koffer de cadeautjes zitten voor het thuisfront en de toilettassen, dus voorlopig kan ik me niet scheren. :-\"

trails
18-06-11, 12:58
Ons is het 1 keer overkomen doordat de vlucht AMS-LGW veel te laat vertrok. De aansluiting naar Tampa konden wij nog net halen maar onze bagage niet meer.
In Tampa netjes aangifte gedaan en de bagage zou de dag erna op MCO aankomen. Was geen probleem want daar gingen we die dag toch heen. Anders hadden ze het laten bezorgen bij ons hotel in Tampa.
We hebben voor de 1e nacht en dag wat spulletjes gekocht (toiletartiken, ondergoed en korte broek met t-shirt) en hebben netjes alles vergoed gekregen. Zelfs inclusief de parkeerkosten en de kop koffie op MCO.
Ik doe er verder ook niet moeilijk over. Kan gebeuren maar kan onze pret niet drukken.
Maar serieus; wij zijn eigenlijk al zo verwend dat we eigenlijk nauwelijks rekening houden met dit soort tegenslag op reis. Moet er toch even niet aan denken om tussen de muitende meute op MCO voor een plekje aan boord te moeten knokken......Wij hadden soortgelijke problemen op de terugreis vorig jaar februari. Niet door computerstoringen maar door de sneeuwstormen in de Tristate area. Wij vlogen via New York en moesten daar overstappen.
Er werden meer dan 1000 vluchten geannuleerd en iedereen moest dus omgeboekt worden. Wij konden pas 3 dagen later dan geboekt vertrekken, wat we overigens geweldig vonden want van die extra dagen hebben we nog effies lekker genoten.
Op MCO, waar iedereen dus echt uren heeft moeten wachten op nieuwe tickets hoorden we totaal geen onvertogen woord. We zeiden zelfs nog tegen elkaar: dat had in AMS eens moeten gebeuren, dan was het totale anarchie geweest.

Ook eens op EWR gehad dat de computers het niet deden en iedereen moest volgens lijsten ingecheckt worden. Ook daar geen onvertogen woord gehoord.

PENPE
19-06-11, 17:27
En volgens mij zoudenonze mede Florummers Pieter en Petra (PENPE) gisteren met United terug gevlogen hebben. We zullen nog wel even moeten afwachten voor we dit op hun blog zullen kunnen lezen. ;-)

Wij zijn zaterdagmorgen teruggevlogen vanaf Orlando, de problemen waren toen inmiddels al opgelost. Voor de vlucht Orlando > Washington was een Boeing 767 ingezet om het ontstane capaciteitsprobleem op te vangen en deze was dan ook fully booked. Er stonden zeker nog 15 passagiers op standby en er werden ook vrijwilligers gevraagd om een latere vlucht te nemen.

De 767 ging vanaf Washington naar Amsterdam dus hoefden we niet naar een andere gate dus da's dan wel weer makkelijk :-\"

Groetjes,
Pieter

nikie1968
20-06-11, 11:54
ik neem in mijn handbagage altijd een stje kleding mee badkleding en andere schoenen en toiletspullen in mini uitvoering......en ja hoor vorig jaar troffen we het voor de 1e keer dat we een koffer mistten....geen probleem want we hadden alles genoeg....en daags daarna werd de koffer gebracht.....

ruthytje
20-06-11, 20:27
een goed tip van mijn reisagent was je kleding verdelen over de twee of meerdere bagages zodat je altijd van 1 valies zou kunnen leven mocht de andere vertraging hebben.

corrus
20-06-11, 21:00
Dus als ik het goed begrijp ga je met 2 valiezen per persoon reizen???
Is dat niet een beetje overdreven???

PENPE
20-06-11, 22:57

Hoezo, doen wij ook :lol::lol:

corrus
20-06-11, 23:07
Valies=koffer
en niet koffer en trekteckletje...

En jij reist volgens eigen zeggen met 1 koffer en 1 trekteckeltje p.p.....

ruthytje
20-06-11, 23:30

Ma ba nee om het op zijn west-vlaams te zeggen, we zijn met 4 en ik heb maar 2 valiezen mee en ik verdeel het geheel ( alle kledij en derg. van de vier man samen) onder de twee zodat als er één een omweg maakt, er een ander is die ons kan depanneren. Travel light is mijn motto vooral met een wasmachien je kot. :wink:

corrus
20-06-11, 23:47
we zijn met 4 en ik heb maar 2 valiezen mee en ik verdeel het geheel ( alle kledij en derg. van de vier man samen)Héél verstandig... :lol:
Gewoon "kruislings" inpakken, zodat er bij zoekraken in ieder geval ondergoed voor alle partijen beschikbaar is... :D

Sanibel
21-06-11, 16:39

Op de heenweg is dat idd veeeeels te veel.

Maar die terug weg he!!!!!!!!!!

Dan is dat veeeeels te weinig:razz::razz::razz::razz::razz::razz:

PENPE
21-06-11, 17:10
Op de heenweg is dat idd veeeeels te veel.

Maar die terug weg he!!!!!!!!!!

Dan is dat veeeeels te weinig:razz::razz::razz::razz::razz::razz:

Wij zijn dan ook afgelopen zondagmorgen apart door de douane gegaan :-$

natascha666
25-06-11, 20:22
vraagje; ik heb nog nooit gevlogen in mn leven dus dacht ik ik pak het gelijk goed aan en ga voor de 9 uur :-)
maare hoe zit het eigenlijk met het eten/drinken on board bij united?
Alcohol/non alcohol, is het erbij in begrepen of moet je met de cc betalen?
Eten krijgen we heb ik gezien...zal een echte 5-sterren maal worden zker! :-D

AlexFL
25-06-11, 20:58
non alcoholic drinks zijn on the house, hier komen ze na het opstijgen mee langs, daarna volgt de warme maaltijd, dan heb je de keuze uit meestal kip met rijst of pasta maar af en toe beef ipv kip. na het eten komen ze nog met koffie :) gedurende de vlucht komen ze af en toe langs met water of jus voor de mensen die er behoefte aan hebben. alcoholische dranken zijn te koop in economy. Voor je land krijg je nog een kleine snack en die is bij united idd vrij klein. Heb je nu tijdens de vlucht zo'n ontzettende zin in een sprite ofzo, druk dan even op het knopje of ga zelf ff naar de galley toe, dan kun je het ze vragen en tot nu toe heb ik altijd gewoon gekregen.

PENPE
25-06-11, 20:59
... hoe zit het eigenlijk met het eten/drinken on board bij united?
Alcohol/non alcohol, is het erbij in begrepen of moet je met de cc betalen?
Eten krijgen we heb ik gezien...

Alle non-alcohol is gratis, alcoholische drank kost $6 en betalen kan alleen met je creditcard.

Het eten is een keuzemenu : Beef or Pasta

Groetjes,
Pieter

corrus
25-06-11, 21:09
Is de Chicken gone??? :razz:

natascha666
26-06-11, 11:29
hmmm...dan gaan ik die 9 uur wel overleven zo te horen :-P beetje drinken en tv kijken en hopelijk als het lukt een dutje doen....

Guus
26-06-11, 14:22
Neem voor de zekerheid ook wat leesvoer mee. Het in-flight entertainment system van United vertoont nogal eens kuren. Geen geluid bij het beeld, strepen door het beeld zodat je de film niet kunt volgen of zoals op de laatste vlucht dat het gehele systeem niet werkt.

PENPE
26-06-11, 14:31
..Het in-flight entertainment system van United vertoont nogal eens kuren. Geen geluid bij het beeld, strepen door het beeld zodat je de film niet kunt volgen of zoals op de laatste vlucht dat het gehele systeem niet werkt...

Klopt, daar hadden wij vorige week ook 'last' van, maar inmiddels zijn onze 7000 extra miles p/persoon al bijgeschreven :-\"

natascha666
26-06-11, 15:27
oke, thanx voor de tips; boekje mee en mp3 spelertje!

sonja
26-06-11, 17:55
@PENPE;
7000 voor premier members en 3000 voor de gewone man.:wink:

Frans_Natasja
26-06-11, 19:58
Vakantiegangers die vandaag met United naar Washington/Orlando zouden vliegen hadden pech. De vlucht is geannuleerd. Reden die op de site van United wordt gegeven is "aircraft servicing".

pkoole
24-07-11, 11:12
Ik heb de iternary gecheckt en de overige pages van united. Ik blijf echter met twee vragen zitten.
- Hoeveel kilo mag je koffer, die in het ruim gaat, zijn.
- Zijn er nog rijen die beter zijn als andere rijen. Bijvoorbeeld de eerste rij achter een tussenschot. Waarschijnlijk worden stoelen met een extra ruimte meteen aangemerkt als economy plus. Maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaring.

We kunnen 24 uur van tevoren electronisch inchecken. Pas dan zijn onze plekken definitief vastgelegd. Klopt dat? Dat betekend dat je er wel vroeg bij moet zijn, ander kunnen anderen ook jouw gereserveerde (volgens Exit-reizen is het alleen een voorkeur vastlegging) stoelen vastleggen. Dat kan betekenen dat we met z'n vijven apart komen te zitten.

riwi
24-07-11, 11:28
Check de volgende link.
http://www.seatguru.com/

Hier kun je alles vinden over de plaatsen in elk vliegtuig.

Veel plezier
RIWI

Teleton
24-07-11, 11:47
We kunnen 24 uur van tevoren electronisch inchecken.

Inchecken is wat anders dan je stoel reserveren. Vraag bij Exit je confirmationnumber op. Hiermee kan je de stoelen nu al reserveren. Andere passagiers kunnen dan niet meer aan je stoelen komen, United wel......dus controleer regelmatig of je nog bij elkaar zit en of er geen vluchtwijzigingen zijn.

Stoelen vastleggen kan overigens alleen nadat Exit de tickets daadwerkelijk geticketed heeft.

Op de site van united (http://www.united.com/page/article/0,6867,52482,00.html)vind je alle info over de bagage.

natascha666
24-07-11, 11:53
23 kg mag tie wegen ( http://www.united.com/page/article/1,,52907,00.html#overweight)

Alleen zou het 150,- euro kosten als je teveel bij hebt maar dat lijkt mij nog al veel, dus weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft? (lijkt mij wel, al dat shop geweld wat mee terug moet :-P)

Teleton
24-07-11, 12:15
Alleen zou het 150,- euro kosten als je teveel bij hebt maar dat lijkt mij nog al veel, Het is dan ook voordeliger om een extra koffer mee te nemen op de terugreis. Zo lossen veel Florummers dat op.

Ennne...reken maar gerust dat ze bij United streng zijn op koffers met overgewicht. Iedere koffer wordt gewogen voor je mag inchecken en je mag 200 dollar aftikken als 't ie zwaarder dan 23 kg is. Weegt je koffer meer dan 32,2 kilo, dan kost dat zelfs $400. Overpakken mag ook.....altijd weer en leuk gezicht!

Overigens heeft United de regels aangepast en gelden er tijdelijk weer verschillende tarieven, afhankelijk van waneer je de tickets hebt gekocht en waar je naar toe reist. Voor de internationale vluchten vanuit Europa zijn de tarieven 1e koffer vrij, tweede 50 euro/ $70

natascha666
24-07-11, 12:17
oke thanx voor de tip! Misschien toch een extra koffer in de koffer proberen proppen :)

corrus
24-07-11, 12:18
23 kg mag tie wegen ( http://www.united.com/page/article/1,,52907,00.html#overweight)

Alleen zou het 150,- euro kosten als je teveel bij hebt maar dat lijkt mij nog al veel, dus weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft? (lijkt mij wel, al dat shop geweld wat mee terug moet :-P)
Ja veel geld... maar je weet nu dat je hiermee dus moet oppassen...
Niet doen dus...

Je leest het en toch twijfel aan de dingen die de maatschappij zélf schrijft...

Schiet niet op zo...

natascha666
24-07-11, 12:20
kon ook zijn dat ik het misschien verkeerd begrepen had, dus beter dat je het ff aan de ervaren vliegeniers vraagt! :-) (ben nog nooit van mn leven ergenst naar toe gevlogen dus alles zal voor mij een beetje nieuw zijn :-) )

corrus
24-07-11, 12:22
nu weet je het in ieder geval... het kan je inderdaad zomaar 150 euro kosten...
Wederom... niet doen dus...

[verwijderd]
24-07-11, 13:23
Dus als je koffer zwaarder weegt dan 23 kg dan kan je beter een extra koffer meenemen die je dan $70 kost ipv de prijs voor het overgewicht te betalen.

Wij nemen daarvoor altijd nog een lichte weekendtas mee voor het geval dat we toch met het gewicht komen te zitten.

Gelukkig tot op heden het altijd binnen de perken weten te houden.

Slechts 1 keer moeten betalen maar dit achteraf terug gekregen omdat dit onterecht was, wat ik daar al aangaf maar die mensen waren net zo stellig als ik was. In Nederland klacht ingediend bij aankomst op Schiphol en had snel mijn geld weer terug.

pkoole
25-07-11, 22:07
Ik heb de tickets van Exit-reizen. Met het confirmation number kan ik bij united de stoelen zien. Zijn deze dan definitief geboekt? Exit zegt namelijk dat het een voorkeur is die bij inchecken nog kan veranderen.

Hebben jullie tips over hoe je je koffer kan wegen. We hebben natuurlijk geen weegschaal mee.

<<Moderator Michael66: Zie het topic over Maten en gewichten (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3848) van koffers en tassen. Daar heb ik ook de reacties hierover heen verplaatst.>>

pkoole
07-08-11, 04:52
We zijn nu in Amerika en de tip van Micheal kwam goed van pas. We hadden nog een handweegschaal om m'n gevangen vis te wegen. Ook thuis de koffers gewogen. Gemiddeld nog geen 15 kg per koffer. Kunnen we nog aardig wat mee terugnemen.

Electronisch inchecken, dat je in ieder geval bij United Airlines kan doen is echt een aanrader. Dit betekend dat je alleen nog je koffers hoeft in te leveren. Bij ons betekende dit dat we een een wachtrij kwamen die de helft zo kort was als de gewone incheckers en ook nog een keer zo snel ging.

Zie onze overige bevindingen op ons blog pietkoole.wordpress.com (http://pietkoole.wordpress.com). Ik probeer elke dag het blog bij te werken.

Groeten Piet

forrelletje
07-08-11, 14:28
Wat een optie is als je te veel kg mee.wil.nemen uit US;(wie niet)
Laat je oude kleding wat vuil is opsturen naar huis kost je minder dan extra koffer.En geen douana en inklarings kosten.

gr Ann

[verwijderd]
07-08-11, 14:35
Ik denk dat je je daar nog lelijk in vergist wat de verzend tarieven zijn van Florida naar Nederland. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent door een extra koffer in te checken.

r.teeuwsen
07-08-11, 16:13
Wij nemen op de heenweg maar een kg of 6-7 mee per persoon, dan weegt de koffer dus 9 à 10 kg.... en terug 23 kg.
Koffers zitten altijd in de security check op de heenweg, mooi kaartje van TSA dat ze weer hebben gekeken wat er in zit. Eigenlijk standaard bij zulke lichte koffers.
Alles is daar te koop, wat wil je hier vandaan meenemen? Alleen voor de eerste twee dagen?? Extra koffer is rond de $55,- kijk op de site van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt voor meer info.

Succes, Remco

trails
07-08-11, 17:19
Wat een optie is als je te veel kg mee.wil.nemen uit US;(wie niet)
Laat je oude kleding wat vuil is opsturen naar huis kost je minder dan extra koffer.En geen douana en inklarings kosten.
gr Ann

Of gewoon daar laten.
Wij nemen oude kleding en ondergoed mee naar Florida. Kopen daar toch nieuw spul en gooien de oude dingen daar weg.

Frans_Natasja
11-08-11, 19:29
Binnen 2 weken tijd is vlucht UA 0947 twee keer gecancelled (vorige week dinsdag en vandaag). Is dit toeval?

PENPE
11-08-11, 19:52
Binnen 2 weken tijd is vlucht UA 0947 twee keer gecancelled (vorige week dinsdag en vandaag). Is dit toeval?

Dit is toeval, de vlucht van vandaag is gecancelled ivm een technisch probleem aan het toestel wat niet a la minute verholpen kon worden.

Zie de blog van Ronald, een vd passagiers : http://florida2011californie.blogspot.com/

Groetjes,
Pieter

Frans_Natasja
11-08-11, 20:27
Hopen dat maandag alles werkt zoals het hoort te werken. Een dag langer in Amerika zitten zou ik niet zo erg vinden, maar een dag later uit Nederland vertrekken..........

donkey
16-08-11, 12:49
Ik heb al weer aardig wat miles gespaard bij United. Dus ik dacht even kijken of ik in mei een vlucht kan boeken met miles. Ik viel zowat van mijn stoel. Ze hebben het aantal miles dat je nodig hebt verdubbeld.:shock: Eerst was het 55000 miles naar Orlando nu 110000. Ik ben er dus nog lang niet met sparen. Leuk zo'n merger met Continental. Weet iemand waarom dit is aangepast?

Sanibel
16-08-11, 13:15
Wij hebben een paar weken geleden nog wel tickets voor 55000 Miles kunnen aanschaffen.
Ik denk dat het te maken heeft met de tijd vooraf en de populariteit van de bestemming. Maar dit is natuurlijk een aanname.

Sjon, Bianca en Romy

Ebelix
16-08-11, 13:42
Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met United. Wel zijn er vanaf 15 juni 2011 nieuwe tarieven in miles vastgesteld.

sonja
16-08-11, 17:23
Eerst was het 55000 miles naar Orlando nu 110000. Weet iemand waarom dit is aangepast?

Op 15 juni 2011 is een nieuwe regeling ingegaan, op de chart (http://www.united.com/ual/asset/United_Star_Chart_eff_after_6_15.pdf)staan nu de benodigde miles voor een enkele reis. Had dat ook nog niet gezien.
Dat wordt flink doorsparen.

Erik_R
17-08-11, 21:46
aanstaande dinsdag vlieg ik met gezin naar Chicago / Orlando. Volgens United website is vlucht UA909 een 777 met 2-5-2 indeling. We hebben economy+ tickets.

Is dit daadwerkelijk een 777 in 'oude' stijl of is dit eigenlijk een 767?

PENPE
17-08-11, 22:01
..Is dit daadwerkelijk een 777 in 'oude' stijl of is dit eigenlijk een 767?..
Ik heb al een tijdje geen 777 op AMS gezien dus ik denk dat je met een 767 gaat, ook wij hadden in december en juni een 767. United vliegt overigens nog op Brussel met de 'old-style' 767...

A.Hofman
17-08-11, 22:46
aanstaande dinsdag vlieg ik met gezin naar Chicago / Orlando. Volgens United website is vlucht UA909 een 777 met 2-5-2 indeling. We hebben economy+ tickets.

Dan zitten wij op de zelfde vlucht om 11.15? Er staat idd een 777 in het reisschema...

PENPE
17-08-11, 22:56
..Er staat idd een 777 in het reisschema... Klopt inderdaad, 777 met oude cabine-indeling :sun:

Erik_R
17-08-11, 23:41
Idd... dan zitten we in hetzelfde toestel. Als kleine referentie gekeken op airliners.net. Op dinsdag 2 augustus is er een 777 van United op schiphol geweest. Ikzelf vlieg meestal op vrijdag met dit vluchtnr. en dan is het altijd een 767..

natascha666
20-08-11, 10:41
Bedankt voor tip voor het regelmatig checken van je reservation via de united site want zie nu inderdaad dat we op de terugreis inneens economy plus zitten van miami naar washington en dat hebben we toch niet nodig op zon stukkie :-) (was ook weer 80,- dollar)
Snel stoeltjes maar verzet ! :-)
Verder waren de tijden wat verschoven maar niet dramatisch....volgende week weer maar ff checken!

Michael
20-08-11, 11:35
Ja dat is een goed idee, laat k dat ook maar eens doen, om vervolgens te leren dat ik ineens 6 uren layover heb gekregen op de heenweg.
Jadaahaag. Even mailen.

Teleton
20-08-11, 12:02
want zie nu inderdaad dat we op de terugreis inneens economy plus zitten van miami naar washington en dat hebben we toch niet nodig op zon stukkie :-) (was ook weer 80,- dollar)
Snel stoeltjes maar verzet ! :-)
Ehm..je tickets zijn toch al betaald? Als United je economyplus stoelen geeft, ga je die toch niet wijzigen in economy?

natascha666
20-08-11, 14:37
en dan achteraf van de creditcard halen.....(stond netjes een bereking van de kosten bij) heb ooit nog eens zo grapje gehad, was dan wel niet in de catogorie vliegen maar toch....en voor die 2 uurtjes gaat het zeker zo ook wel lukken :-)

Guus
20-08-11, 15:39
Ik heb al weer aardig wat miles gespaard bij United. Dus ik dacht even kijken of ik in mei een vlucht kan boeken met miles. Ik viel zowat van mijn stoel. Ze hebben het aantal miles dat je nodig hebt verdubbeld.:shock: Eerst was het 55000 miles naar Orlando nu 110000. Ik ben er dus nog lang niet met sparen. Leuk zo'n merger met Continental. Weet iemand waarom dit is aangepast?
Zover ik het kan zien is er niet zo heel veel veranderd. De prijs van een saver ticket is iets omhoog gegaan van 55.000 naar 60.000. De andere optie (110.000) kun je gebruiken indien er geen saver stoelen meer beschikbaar zijn op de vlucht die je wilt hebben. Handig als je toch voldoende punten hebt. En dat is het geval voor de meeste frequent flyers. Zij krijgen namelijk naast de standaard miles ook bonus miles (premier 125%, premier executive en 1k 200%).

sonja
20-08-11, 16:11
iets omhoog gegaan van 55.000 naar 60.000. De andere optie (110.000) kun je gebruiken indien er geen saver stoelen meer beschikbaar zijn op de vlucht die je wilt hebben.

Heb al eerder vluchten geboekt met miles toen het nog 55.000 miles kostte, we betaalden toen uitsluitend de taxes.

Maar ben nu even de weg kwijt, als ik een vlucht wil boeken met miles kost dat 110.000 miles p/p. Ik zie geen optie 'saver stoelen', begrijp ik iets verkeerd?

corrus
20-08-11, 16:42
Die voordelige voor maar 55.000 miles, vallen in de categorie "supersaver"
supersavers bestaan nog steeds...
Het kan zijn dat er voor jullie periodes gewoon geen supersaver (meer) beschikbaar zijn... :)

[verwijderd]
20-08-11, 19:41
Ja dat is een goed idee, laat k dat ook maar eens doen, om vervolgens te leren dat ik ineens 6 uren layover heb gekregen op de heenweg.
Jadaahaag. Even mailen.

Heb ik meermalen gedaan maar helaas zonder resultaat, ook fijn zo'n vreselijk lange overstap na een wijziging in de vluchten.

Guus
20-08-11, 19:47
Het kan zijn dat er voor jullie periodes gewoon geen supersaver (meer) beschikbaar zijn... :)
Klopt helemaal, en in dat geval kun je nog steeds met miles een ticket kopen alleen kost het je dan het dubbele. Delta heeft deze optie al heel lang. Van United weet ik het niet precies. Ik ben het in ieder geval in de afgelopen twee jaar al vaker tegengekomen.
Een andere optie die je nog kunt bekijken is miles & money. Je betaalt dan de helft met miles en de helft met geld. Persoonlijk vind ik dit geen echte optie aangezien je toch nog een redelijk aantal miles en geld kwijt bent terwijl je geen miles krijgt als je gaat vliegen. In dat geval kun je beter één keer alles met miles betalen en één keer met geld. Krijg je in ieder geval nog één keer miles terwijl je in principe hetzelfde aan miles en geld kwijt bent.

knaapje
20-08-11, 20:01
Er schijnen in de nieuwe vliegplannen heel wat vluchten uitgevallen te zijn.
Maak voor 4 okt a.s. hetzelfde mee bij US airways.
Overstap heen was (heel mooi!!!) op PHL 2.15 uur en is nu 4.50 uur.
Vlucht geschrapt na 1 oktober en alleen als ik zo'n EUR 150 bijbetaal is er wat beters te regelen.
Vind ik toch wel een beetje veel.

Knaapje

Guus
20-08-11, 21:16
United is de laatste tijd inderdaad erg onbetrouwbaar. Van mijn laatste 4 vluchten zijn er maar liefst 3 geannuleerd. Zal mij benieuwen of United er dit jaar weer uit komt als 'best major carrier in on-time arrivals'. Als dat zo is dan kunnen we wel stellen dat de NS truck wordt uitgehaald.

knaapje
20-08-11, 21:51
Er is natuurlijk wel een verschil tussen vluchten annuleren en in het nieuwe winterseizoen vluchten er uithalen.
Al haal je vluchten uit je schema, kan je wel op tijd vliegen.

Knaapje

pkoole
21-08-11, 20:53
Ik vlieg morgen met United vanaf Orlando Int Airport via Washinton terug naar huis. Het eerste deel is dus een binnenlandse vlucht. Hoe lang moet je van tevoren op het vliegveld aanwezig zijn. Is het hier handig om electronisch in te checken?
Groeten Piet
(reisverhalen op http://pietkoole.wordpress.com)

[verwijderd]
21-08-11, 21:15
2 uur van te voren is normaal gesproken goed genoeg, dit is vooral van belang omdat je koffers gescreend moeten worden en jij ook nog door de veiligheidscheck moet. Die veiligheidscheck moet je toch op 30 minuten wachten rekenen. En je moet natuurlijk nog even je ticket ophalen en je koffers inleveren en je bent niet de enige die dat moet doen daar.

Van te voren inchecken maakt niet veel verschil volgens mij.

goerik
22-08-11, 20:55
hmmm... wij vliegen morgen ook naar Orlando. Het leek weliswaar een oude 777 maar kennelijk is dit de nieuwe configuratie. 3-3-3. Dus dat was weer
schuiven met de stoeltjes en met enige vertraging toch de mogelijkheid om online in te checken.

We zijn er klaar voor :)

PENPE
22-08-11, 21:02
Dat is dus blijkbaar een vd eerste vluchten in/met de nieuwe configuratie, en we zijn dan ook reuze benieuwd maar neem aan dat je na aankomst misschien wel een update op dit topic gaat plaatsen ?

Heb je Economy of Economy-Plus seatings ?

Groetjes & goede reis,
Pieter & Petra

corrus
22-08-11, 21:11
http://www.seatguru.com/en_US/img/128/seatguru/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_777-200_2_New.gif

A.Hofman
26-08-11, 13:36
Klopt inderdaad, 777 met oude cabine-indeling :sun:

Ter info: Het was dus de nieuwe configuratie 3-3-3. (UA0909)

De vlucht verliep rustig, in tegenstelling tot de overstap. Op de vlucht van ORD naar MCO kregen we economy+ stoelen, en dat zit toch wel een stuk beter. Zelfs zo goed dat ik voor het opstijgen al lag te slapen :-\"

Qua service en comfort merkte ik nauwelijks verschil tussen American Airlines en United, dus de volgende keer(...) gaan we gewoon voor de goedkoopste.

pkoole
26-08-11, 21:38
We hebben in augustus 2011 met volle tevredenheid met United Airlines gevlogen. Ik zie op het forum wat bedenkingen over hun service. Ik ben daar echter zeer tervreden over. Twee kleine minpuntjes echter. Het eten op de terugweg was niet te pruimen en op de heenweg hadden 3 van de 5 familieleden problemen met het beeldscherm. Hiervoor kregen we echter 3 Apology Cards. Hiermee kan je iets goedkoper met een volgende vlug. Ik ga echter de eerste tijd niet met United vliegen, dus wie heeft hier interesse in. In principe gratis, maar een verrassing zou welkom zijn. Hieronder de specificaties. Het gaat om 3x het onderstaande. Het is of $50 of de 10%

$50 E-Certificate: For travel within the 50 United States, Puerto Rico, or U.S. Virgin Islands during the travel period specified. Save off published United fares on a qualifying flight purchased at united.com. Discount applies only when ticket is purchased within the 50 United States, Puerto Rico, or U.S. Virgin Islands using a credit card with a valid U.S. billing address. Ticketing and travel by August 25, 2012.. Terms and conditions (https://secure.unitedmileageplus.com/CPRTerms.jsp?GRP=1)

https://secure.unitedmileageplus.com/images/Map_NAmerica_Tiny_96ppi.jpg 10% Economy E-Certificate.: For travel to and from any city served by United or United Express during the travel period specified. Save off published United Economy fares on a qualifying flight purchased at united.com or on a united.com worldwide site. Ticketing and travel by August 25, 2012.. Terms and conditions (https://secure.unitedmileageplus.com/CPRTerms.jsp?GRP=2)

JKG
26-08-11, 22:54
50 dollar maar? Ik kreeg 150 dollar per persoon toen na 2 films het videosysteem niet meer werkte.. (en ik dan toch meestal geen films meer kijk :mrgreen: ) let wel op dat het kan zijn dat de kortingen op jullie naam staan. Op Schiphol kan je dat dan omzetten, of ik meen een brief sturen naar United met daarop dan ook jullie gegevens (kopieen paspoorten) aan de nieuwe ontvangers van de tickets.

pkoole
27-08-11, 11:36
Het zijn drie handgeschreven kaartjes met een voorbedrukte code. Het vluchtnummer staat er met de hand op geschreven maar geen persoonlijke gegevens. Tijdens het opstarten van de site worden er geen persoonlijke gegevens gevraagd. Het lijkt daarom niet persoonlijk. Trouwens, het lijkt mij dat de 10% optie interessanter is.

Ta2 Gerrit
28-08-11, 10:02
De 10% is zeker interessanter, omdat de $50,- alleen voor binnenlandse vluchten geldt, en die worden door forummers niet zo vaak (uitzonderingen daar gelaten) gemaakt.

Guus
28-08-11, 17:00
@pkoole;
Meestal geven ze ook een derde optie te weten punten. Staat er die bij jullie niet bij?

pkoole
28-08-11, 17:31
Nee, alleen deze twee opties.

Briggy
30-08-11, 18:10
Ik vlieg waarschijnlijk van Orlando naar Boston, Massachusetts. Ik neem aan dat je op 1 vlucht, maar 1 keer de 10% kan gebruiken toch? Of kun je ook 30%?

Ta2 Gerrit
30-08-11, 19:08
Zoals in de Terms & Conditions (https://secure.unitedmileageplus.com/CPRTerms.jsp?GRP=2)vermeldt staat; 1 per vlucht per persoon.

Briggy
30-08-11, 19:34
Bedankt, ik had er even snel overheen gelezen, maar het was niet opgevallen.

Michael66
01-02-12, 11:00
Deze discussie gaat verder in Vliegen met United Airlines (2) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=14209).