PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met United Airlines (1)

Pagina's : 1 2 [3] 4

Guus
13-07-09, 16:16
Of ik dergelijke grote bedragen zou overhebben voor de upgrade ... ik denk het niet ... Hoeft ook niet. Gewoon nog twee keer met United vliegen en je krijgt standaard Economy Plus.

desteijntjes
13-07-09, 17:13
Hoeft ook niet. Gewoon nog twee keer met United vliegen en je krijgt standaard Economy Plus.

Verklaar je nader?? Klinkt interessant. Is hier een speciale procedure voor ofzo? Wij hebben wel zo'n mileage plus pas. Maar ik heb wat jij zegt nooit iets over gelezen, dus ben zeer benieuwd :)

corrus
13-07-09, 17:29
Hoeft ook niet. Gewoon nog twee keer met United vliegen en je krijgt standaard Economy Plus.

Hoe kom je aan die wijsheid???

Normaal gesproken gebeurt dit pas wanneer je de Premier Status hebt.
Dit gebeurd pas indien je meer dan 25.000 miles per jaar vliegt...

Guus
13-07-09, 17:30
Verklaar je nader?? Klinkt interessant. Is hier een speciale procedure voor ofzo? Wij hebben wel zo'n mileage plus pas. Maar ik heb wat jij zegt nooit iets over gelezen, dus ben zeer benieuwd :)
Indien je 25.000 qualifying miles bij elkaar hebt gesprokkeld krijg je automatisch de Premier status (75.000: Premier Executive en 100.000 of meer: Premier Executive 1K). Vanaf Premier en hoger kun je zelf een stoel in de economy plus zone selecteren. Een enkeltje AMS-MCO levert je minimaal 4625 qualifying miles. Met drie retourtjes kom je dus ruim aan het aantal miles dat benodigd is voor de Premier status.

Guus
13-07-09, 17:30
Hoe kom je aan die wijsheid???Heb ik van jou geleerd!

corrus
13-07-09, 17:46
Heb ik van jou geleerd!

LOL :lol: LOL

theovg
13-07-09, 22:54
Hoe gaat het met de de stoelen selecteren als je besluit van economy naar economy plus te gaan .
Want je kan van tevoren niet zien welke plaatsen er nog vrij zijn in economy plus teminste volgens mij.
Ik zit er ook wel aan te denken om het te doen maar als ik twee stoelen in de middenrij krijg doordat alles aan de zijkant bezet is dan baal ik wel.
Of is er een manier om dat te weten te komen.

Groeten Theo

Guus
14-07-09, 07:54
Hoe gaat het met de de stoelen selecteren als je besluit van economy naar economy plus te gaan. Want je kan van tevoren niet zien welke plaatsen er nog vrij zijn in economy plus teminste volgens mij.
Voor Premier members en hoger zijn de Economy Plus stoelen wel zichtbaar. Het is dus gewoon een kwestie van de stoelen die je wilt hebben aanklikken. Kind kan de was doen.

Ta2 Gerrit
14-07-09, 08:53
Voor Premier members en hoger zijn de Economy Plus stoelen wel zichtbaar. Het is dus gewoon een kwestie van de stoelen die je wilt hebben aanklikken. Kind kan de was doen.

PLUS nog een beetje bijbetalen, uiteraard :mrgreen:.

Teleton
14-07-09, 09:02
PLUS nog een beetje bijbetalen...

...vandaar Economy PLUS...#-oMaar dat tientje per uur heb ik er voor d'n oversteek graag voor over....

Ta2 Gerrit
14-07-09, 09:59
Same here ;-), maar dat was even voor de duidelijkheid, snappu :-)

Guus
14-07-09, 10:38
PLUS nog een beetje bijbetalen, uiteraard :mrgreen:.
Bijbetalen? Voor Premier members en hoger is dit vooralsnog gratis.

theovg
14-07-09, 11:45
Nu heb ik hier op het forum iets gelezen dat in de 777 de plaatsen op rij 21 h-j in de economy plus de beste plekken zijn,[volgens mij zijn het geen exitplaatsen] weet iemand of dat klopt want die plaatsen zijn nog open op de datum dat wij vliegen.
Ik kan het op het forum niet terug vinden.

Guus
14-07-09, 13:17
Nu heb ik hier op het forum iets gelezen dat in de 777 de plaatsen op rij 21 h-j in de economy plus de beste plekken zijn,[volgens mij zijn het geen exitplaatsen] weet iemand of dat klopt want die plaatsen zijn nog open op de datum dat wij vliegen.
Ik kan het op het forum niet terug vinden.
Normaal gesproken zijn de stoelen 21 H en J inderdaad stoelen met extra beenruimte. Dit komt omdat de rijen 17 t/m 20 (H + J stoelen) zijn gereserveerd voor de 'crew tent'. Dit is echter geen wet van Meden en Perzen. Ik heb het namelijk ook wel eens meegemaakt dat deze tent op een ander locatie in de cabine stond. In dat geval zijn de stoelen 21 H + J normale Economy Plus stoelen. Nog steeds niet verkeerd voor wat de beenruimte betreft, maar wel minder dan in het eerste geval.

mattrob
14-07-09, 14:53

Wel binnen een jaar volgens mij, is denk ik nog wel een nuttige toevoeging :wink: ! Ik weet niet hoeveel mensen dat halen.

En ik ben idd Premier Executive, dus ik hoef ook niet te betalen. Maar als ik dat niet was, zou ik het geld er alleen niet voor over hebben. Dat was mijn statement :mrgreen:

Ta2 Gerrit
14-07-09, 17:04

Wij hebben inmiddels wel de Premier status, maar niet in één jaar bereikt (1 jaar en 1 maand :-&) en krijgen bij de boeking wel de E-Plus zichtbaar en boekbaar, maar moesten de laatste boeking gewoon bijbetalen, $380,-.

Vandaar dus, of het heeft met je oorspronkelijke boekingsklasse (de goedkoopste) te maken. Daar zit ook nog wel wat verschil in, met redeemen (kan zo gauw geen Ned. term bedenken ;))

Guus
14-07-09, 19:20
Wij krijgen bij de boeking wel de E-Plus zichtbaar en boekbaar, maar moesten de laatste boeking gewoon bijbetalen, $380. Vandaar dus, of het heeft met je oorspronkelijke boekingsklasse (de goedkoopste) te maken.Geen idee, ik heb tot op heden nog nooit iets extra voor deze stoelen betaald. Ook niet voor de persoon waarmee ik samen reis.

En ik ben idd Premier Executive, dus ik hoef ook niet te betalen. Maar als ik dat niet was, zou ik het geld er alleen niet voor over hebben. Dat was mijn statement.
Ik reageerde op een stukje wat jij (dacht ik) had geschreven, waarin je aangaf voor het eerst met United te hebben gevlogen. Vandaar mijn opmerking. Ik zal het wel verkeerd hebben gelezen. En ja, de vluchten moeten inderdaad binnen één jaar worden gemaakt. Op zich inderdaad een belangrijk gegeven. Wat sommige wellicht wat heeft geholpen is het feit dat United van 19 maart tot 15 juni dubbele qualifying miles gaf. Op deze manier volstaan twee retourtjes al om jezelf voor dit en volgende jaar voor premier te kwalificeren.

1250
18-07-09, 12:26
Wel binnen een jaar volgens mij, is denk ik nog wel een nuttige toevoeging :wink: ! Ik weet niet hoeveel mensen dat halen.

En ik ben idd Premier Executive, dus ik hoef ook niet te betalen. Maar als ik dat niet was, zou ik het geld er alleen niet voor over hebben. Dat was mijn statement :mrgreen:

Hoe kan jij jezelf zo snel Premier Executive maken?
Je had dit jaar toch één keer met US Airways gevolgen (Star Alliance) en nu met United (Star Alliance) maar ben je al zo snel Premier Executive??
Bij Continental moet ik minimaal één keer naar LAX en één keer naar East Coast wil ik Silver status halen....

Ingg
18-07-09, 16:59
Ik heb al erg vaak met United gevlogen, eigenlijk was het elke keer een prettige vlucht. Prima stoelen, bij de intercontinentale vluchten een videoschermpje voor leuke films en series en over het eten was ik zelfs te spreken. De warme maaltijd vind ik nooit lekker, dus ook niet bij united. Maar de snackbox was erg lekker (zakje chips, een kitkat chuncky, een ijsje).

De economy plus stoelen waren vooral erg prettig, al moet je daar wel geluk mee hebben.

Dit jaar vliegen we met Delta. Ik ben benieuwd!

millhill
20-07-09, 13:01
We zijn in 2005 en dit jaar met United naar Orlando (via Washington) gereisd. Prima maatschappij, geen vertragingen meegemaakt. In 2007 met Delta gegaan, idem dito.

MillHill.

breaker9240
20-07-09, 20:45
Kort vraagjeuh!

Bij AA kreeg je bij je vlucht geluids oortje, je kent ze wel voor muziek te luisteren.
Krijg je deze bij United ook?

Marjol
20-07-09, 21:17
Je krijgt bij United oordopjes.

JKG
20-07-09, 21:38
Zou lekker je eigen oordopjes gebruiken van bijv. je Ipod of ander mp3 spelertje, want de United oordopjes zijn a la goedkopie en gaan volgens mij na verloop van tijd zeer doen in je oren. Ik maak de zakjes in elk geval nooit open en gebruik m'n eigen doppies. Nog mooier is als je noise cancelling oordopjes hebt, die filteren veel herrie eruit. M'n broer had die bij de Walmart gekocht afgelopen september en ik heb me rotgezocht afgelopen maart, maar kon ze niet vinden...

Ta2 Gerrit
20-07-09, 23:05
Inderdaad, de gratis oordopjes gaan je (mij) vrij snel irriteren.
Ik heb mezelf een paar jaar geleden bij BestBuy ook een noise-reduction koptelefoon (Sony) gekocht en het werkt echt.

Ik gebruik hem voor de Ipod en voor de inflight entertaiment. Zo gauw je hem "aanzet" krijg je een ruis, die het vliegtuiggeluid reduceert. Raar maar waar.

Frans_Natasja
21-07-09, 13:54
Ik heb ook m'n eigen oordopjes gebruikt (die ik ook voor mijn psp gebruik). Die van United zijn vrij lomp en je oren gaan er zeer van doen.

breaker9240
21-07-09, 19:02
Dus zoals bij AA...

Verder, ik zou graag kijken of er nog plaats is bij economy plus voor mijn lange vluchten.

Maar ik ben bang als ik boek en betaal dat blijkt dat we geen goede plaats hebben (volgens seat guru dan)

groetjes, sven

Teleton
21-07-09, 22:49
Verder, ik zou graag kijken of er nog plaats is bij economy plus voor mijn lange vluchten.

Maar ik ben bang als ik boek en betaal dat blijkt dat we geen goede plaats hebben (volgens seat guru dan)

....enne...wat is de vraag?

theovg
22-07-09, 07:17
Ik heb het vorige week bijgeboekt op de site van United voor dat je betaald kan je zien welke plaatsen er nog vrij zijn.

breaker9240
22-07-09, 08:06
Ik heb het vorige week bijgeboekt op de site van United voor dat je betaald kan je zien welke plaatsen er nog vrij zijn.

Dat was de vraag dus teleton ;).

In de luchthaven zelf waar kan je om een upgrade vragen?
Is dat waar je incheckt of de service balie???

Teleton
22-07-09, 08:31
In de luchthaven zelf waar kan je om een upgrade vragen?

Hey Sven,

als ik je goed begrijp wil je upgraden naar Economy +? Je kunt dit op verschillende plaatsen doen. Hoe langer je wacht, hoe minder keuze. Dus is de methode die theovg aangeeft de handigste. Je bepaalt dan zelf op welke stoel je zit, uiteraard heb je de keuze uit de vrije stoelen. Je kunt dus in principe niet op een slechte plek gezet worden. Technisch gezien heb je geen recht op de gereserveerde stoel, je ticket geeft immers alleen recht op vervoer van A naar B in een bepaalde klasse. Andere mogelijheden om te upgraden zijn: bellen naar United en informeren naar de mogelijkheden tijdens het inchecken. Wanneer de economy overboekt is en de plus niet, worden sommige passagiers wel gratis geupgrade.

Tijdens onze vlucht waren er best nog een aantal economy+ stoelen vrij, alleen in de middenrij. De bemanning hield scherp toezicht dat er geen economypassagiers in de plussectie gingen zitten.

desteijntjes
23-07-09, 14:11

Een vraagje. Nu kreeg ik vandaag voor mijn man een premierpas. Wij (ikzelf en de 2 kids) hebben 2x met United gevlogen. Manlief is zowel dit jaar als vorig naar NieuwZeeland geweest met Singapore Airlines en heeft deze miles laten bijschrijven op zijn United pas.

Om een lang verhaal kort te maken. Hij heeft nu de premierstatus, hij kan aanspraak maken, als ik het goed begrijp op economy-plus. Of in ieder geval voorrang. Mag hij dan ons ook meenemen? Wij hebben met zn 4en geboekt.

Nog een vraagje, ik lees in de bijgesloten brochure dat hij ook priority check-in heeft. Mag hij dan bij de business-class inchecken (en wij dus ook????)

Ebelix
23-07-09, 17:15
Met betrekking tot Economy plus komt hij in aanmerking. Of jullie in aanmerking komen weet ik niet.

Jullie kunnen wel met zijn allen inchecken bij de business class balie.

Natasja L.
23-07-09, 20:30
Om een lang verhaal kort te maken. Hij heeft nu de premierstatus, hij kan aanspraak maken, als ik het goed begrijp op economy-plus. Of in ieder geval voorrang. Mag hij dan ons ook meenemen? Wij hebben met zn 4en geboekt.
Als je man de boekingen heeft gemaakt (en ik neem aan dat dat zo is) dan kan hij zichzelf en jullie op een stoel in de economy plus zone zetten, mits er nog plaatsen beschikbaar zijn natuurlijk. Mocht dat niet zo zijn dan moet je het even bij het inchecken vragen.

Nog een vraagje, ik lees in de bijgesloten brochure dat hij ook priority check-in heeft. Mag hij dan bij de business-class inchecken (en wij dus ook????)
Tot op heden was het altijd zo dat medereizigers dezelfde voordelen hebben als de premier member. Dat begint dus al bij het inchecken op Schiphol. Je hoeft daar niet in de normale rij aan te sluiten maar je kunt rechtstreeks naar de premier/premier executive balie gaan (balie naast business/1k). Het zelfde geldt aan de gate. Ook daar kun je de normale rij laten voor wat het is en doorlopen naar het punt waar het bordje premier/premier executive/1k/business/first staat. In de VS geldt hetzelfde ritueel.

desteijntjes
23-07-09, 20:48
Bedankt voor jullie antwoorden. Lekker dat we mogelijk ook Economy Plus kunnen zitten (zonder bij te betalen:wink: we blijven zuunige hollanders....)

Maar sowieso het inchecken bij de andere balie. En bij de gate is ook ideaal. Dit hebben we een keer eerder meegemaakt, vorig jaar toen we zijn geupgrade naar Businessclass.

Ik ben weer een stuk wijzer!!

Raffie_CT
25-07-09, 13:45
hai allemaal,

Valt allemaal niet mee om een goede maatschapij te vinden vanuit Bergen (BGO) Noorwegen. Uiteraard kan ik eerst naar AMS vliegen maar kost meteen 300 per ticket meer.

We zoeken een maatschapij met eigen TV en goede beenruimte, dus dat zou United of Delta moeten zijn.

Maar valt niet mee om iets te vinden.

Raffie

Teleton
25-07-09, 18:13
We zoeken een maatschapij met eigen TV en goede beenruimte, dus dat zou United of Delta moeten zijn.

Wat is er nu precies moeilijk? Vanuit Bergen naar Orlando, in oktober met United 2455 euro en met de KLM/Partners voor, pakweg 680 euro.En dan heb ik alleen maar gekeken, niet echt gezocht.....

Raffie_CT
25-07-09, 19:53
Hai Teleton,

KLM heeft toch geen TV in de stoelen of ben ik mis ?

Raffie

Ta2 Gerrit
25-07-09, 20:00
met de KLM/Partners voor, pakweg 680 euro.

KLM/ partners, dat kunnen ook Delta en/of NWA zijn, en die hebben wel TV's op diverse toestellen in de stoelen.

Ebelix
26-07-09, 08:59
Hai Teleton,

KLM heeft toch geen TV in de stoelen of ben ik mis ?

Raffie

Wanneer je met de Airbus 330 en Boeing 777 van de kLM vliegt heb je wel eigen scherm in de stoel voor je. LAngzaam verschijnen deze ook in 747 en MD11. Het ombouwen van de laatste types duurt tot eind volgend jaar.

Raffie_CT
26-07-09, 20:43
hallo,

Bedankt voor je goede antwoord en tips.

Dus gewoon opletten bij het boeken.

Bij veel Airlines kan ik nog niet kijken naar de prijzen van Oktober 2010, iemand een idee wanneer de "winterprijzen" bekend worden ?

Raffie

1250
26-07-09, 22:47
330 dagen voor vertrek.

Raffie_CT
27-07-09, 12:12
hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb nu gekeken via KLM.no en dan vanaf Bergen naar Amsterdam, van Amsterdam naar Atlanta en van daar naar Miami. Beste een hele reis dus, is dit aan te raden of hebben jullie tips of juist advies ?

Kun je bij de KLM upgraden naar een betere stoel of classe ?

Raffie
vanuit regenachtig Noorwegen

Ebelix
27-07-09, 14:20
De KLM heeft geen tussenklasse zoals United en British Airways. Wel is mogelijk om bij het inchecken tegen een extra bedrag een stoel bij de nooduitgang te reserveren. Wellicht is het slim om direct een business class ticket te kopen?

Een andere trip is wellicht mogelijk vanaf Oslo naar Newark en daar vanuit naar Miami. Dit alles is mogelijk met Continental. Wellicht behoort Oslo -Atlanta/New York - Miami met Delta ook tot de mogelijkheden. Verder met de SAS vanuit Bergen naar Kopenhagen dan naar Washington en door naar Miami.

Overstappen moet altijd en wellicht is de trein van Bergen naar Oslo sneller dan vliegen naar Amsterdam of Kopenhagen.

Raffie_CT
27-07-09, 23:04
Hai,

Bedankt voor de tips.

Ik kan zeker ook naar Oslo rijden, is maar 8 uurtjes rijden, dus is makkelijk te doen. Daar de auto zetten en dan door.

We willen gewoon een goede vlucht hebben, met een goede maatschapij en wat ik zo lees komen American Airlines, Delta of United Airlines goed uit de bus. Je kan dan extra beenruimte kopen en men heeft een TV in de hoofdsteun.

SAS is hier een slechte Airline, dus die nemen we maar niet. Maar we kunnen ook met Icelandair, alleen daan lees ik niets over uiteraard. Deze vertrekt vanuit hier naar Reyjavik om vanaf daar naar de USA te vliegen. Maar nog nooit iets over gehoord en ga liever af op de reacties en menigen van andere.

Trouwens hoeveel kg bagage mag je gemiddeld meenemen naar de USA ?

Raffie
nog steeds vanuit nat Bergen

corrus
28-07-09, 00:28
2 x 23 kg p.p. p.k.

Oftewel 2 koffers per persoon, niet zwaarder dan 23 kg per koffer. :D

Raffie_CT
28-07-09, 08:33
wow.... dat is zeker 46kg ruimbagage en nog eens 5 tot 10 kilo handbagage ? =D>=D>=D>

Toppie, dan kunnen we veeeeeeeel kopen :wink:

Ik weet het, bonnetjes en prijsjes vd kleding halen.

Raffie

corrus
28-07-09, 09:53
En jij maar denken dat dát helpt...

Raffie_CT
28-07-09, 13:02
:-) daarom zitten we op een forum....
jullie kennis en ervaringen kunnen mij als "Florida maagd" dan weer uit een droom helpen.... ;-)

metendiana
07-08-09, 07:22
wij hebben wel geupgrade met 4 pers.retour,en ik kan je zeggen het was het geld dubbel en dwars waard. gr diana

Ta2 Gerrit
07-08-09, 08:36
:-) daarom zitten we op een forum....
jullie kennis en ervaringen kunnen mij als "Florida maagd" dan weer uit een droom helpen.... ;-)

Wake-up call :lol::lol::lol: 46 KG lijkt veel, maar Florida heeft nog veeeel meer :mrgreen:

Wel de koffers even wegen voor vertrek, overgewicht (per koffer) wordt duur betaald.
En de tweede koffer misschien binnenkort bij UA ook wel :evil:

van der Steen
07-08-09, 17:32
ja mensen weeg je koffers even voor je vertrekt ;)

ben vandaag teruggekomen uit florida en gister heb ik toch echt weer een aantal mensen zien etteren met het overplaatsen van kleding etc van de ene naar de andere koffer :)

je mag volgens mij 50lbs meenemen vanuit amerika

verder was de vlucht van united/ted weer erg goed
zeker geen klachten

Lea
20-08-09, 10:20
Als alles doorgaat vliegen we in mei ook met United naar Orlando via Washington.

Is een beetje veel om dit topic helemaal door te gaan lezen maar hoe werkt het de overstap daar. moet je naar een andere terminal of zo heb geen idee.

Heb wel gezien dat het een groot vliegveld is Dulles maar kom er niet precies uit hoe het allemaal zit.

Teleton
20-08-09, 10:50
Is een beetje veel om dit topic helemaal door te gaan lezen

Met de zoekfunctie heb je het echt zo gevonden hoor. Over overstappen vind je meer in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=95337&postcount=2). In het kort komt het er op neer dat het op ieder vliegveld duidelijk staat aangegeven, dus ook in Washington. Na het uitstappen, immigrations, koffers etc. zoek je de monitoren op waar de vertrekgegevens voor je volgende vlucht opstaan. Vervolgens ga je, al dan niet met treintjes, trammetjes, roltrappen, rolbananen of people movers naar de gate waar je vliegtuig vertrekt. De United vliegtuigen landen en vertrekken op IAD in de regel vanaf de concourses C & D (http://www.metwashairports.com/_/Image/_/map_cd.jpg) alles is op loopafstand.

cloggie68
20-08-09, 10:56
Wij waren daar aflopen april ook voor het eerst en het wijst zich inderdaad vanzelf, het is groot maar allemaal op loopafstand.

Lea
20-08-09, 15:55
Dan gaat het gewoon helemaal goed komen.

JKG
04-09-09, 19:45
Weer een pluspuntje voor United wat ik hier even kwijt wil. Ik kwam erachter dat United geen miles had toegevoegd van mijn vakantie van september 2008. Ik weet niet of het fout ging bij het reisbureau of United zelf, maar blijkbaar werd er niets opgeteld.

Je hebt 12 maanden de tijd om als nog je miles te claimen, maar dan moet je wel de vliegticketnummers nog hebben. Ik zoeken en zoeken, kon nog alles vinden van maart 2008 en maart 2009, maar niet van sept 2008. Die had ik dus weggegooid. Toch zonde van bijna 10.000 miles per persoon... contact met ze opgenomen per webformulier en het airline confirmationnummer gegeven met alle vluchtnummers, vliegvelden en stoelnummers om het zo gedetailleerd mogelijk te geven, met uitzondering dus van de ticketnummers die je er eigenlijk voor nodig hebt.

Na een dag krijg ik een email terug met dat alles geregeld is en ik + vriendin deze miles als nog erbij heb gekregen. Toch een nette service, ondanks dat ik geen ticketnummers meer had!
Uiteraad over 2 weken weer United. :)

Met 50.000 miles had je toch geloof ik ongeveer een gratis vlucht?

Guus
05-09-09, 09:43
Met 50.000 miles had je toch geloof ik ongeveer een gratis vlucht?Een economy ticket kost bij United 55.000 punten.

JKG
05-09-09, 14:37
Ok, thanx. Dan ben ik er al 'bijna', immers straks weer bijna 10000 erbij.
Ik ben in elk geval lekker bezig met sparen.

sonja
12-09-09, 09:43
Het is zover, ook United gaat het invoeren, zie hier (http://www.united.com/page/article/0,6867,52482,00.html)

Yvet
12-09-09, 11:25
Misschien is het een idee voor de mensen die nog niet geboekt hebben voor de meivakantie, om dus te boeken voor 29 september als je de meivakantie weg wilt, bespaar je toch even $50 pp.......

2lingmams
12-09-09, 11:28
Zijn er uberhaupt nog wel maatschappijen waar je nog wel 2 stuks mag meenemen?

JKG
12-09-09, 15:03
Online betalen dus. Scheelt weer wat geld wat je weer kan gebruiken voor de euroknallers bij McDonalds :) . Gelukkig voor mij elke keer dan wel enkele reis, want ik vouw m'n grote weekendtas op de heenweg in m'n koffer. What's next, geld vragen voor 'pasta or chicken'? Of een schoteltje neerleggen bij het toilet waar je 2 quarters op moet leggen, na het legen van je blaas of dan wel je darmen?

FloridaVerslaafde
12-09-09, 15:57
Dan maar weer met Martinair naar Orlando. Daar zijn nog steeds 2 stuks gratis.

:cool:

mrloes
12-09-09, 16:05
En ze vliegen rechtstreeks mahja, wij waren te laat om daar een leuke (lees: betaalbare) deal te sluiten. Als je met vijven reist en je bespaart p/p bv 300 E
op je ticket dan is dat 1500 E totaal: kun je heel wat bagage extra voor inchecken ...

sonja
12-09-09, 16:08
Misschien is het een idee voor de mensen die nog niet geboekt hebben voor de meivakantie, om dus te boeken voor 29 september als je de meivakantie weg wilt, bespaar je toch even $50 pp.......

Is dat wel zo, als ik het goed lees is dit uitsluitend voor vluchten vanuit de VS en niet vanaf Europa naar de VS, maar misschien lees ik dit verkeerd?8-[

FloridaVerslaafde
12-09-09, 17:27
Is dat wel zo, als ik het goed lees is dit uitsluitend voor vluchten vanuit de VS en niet vanaf Europa naar de VS, maar misschien lees ik dit verkeerd?8-[

Er staat wel "Between United States and Europe" maar het maakt volgens mij niet uit of het nu van US naar EU of van EU naar US is. Ik denk als je echt zeker wilt zijn je gewoon even naar United in Amsterdam moet bellen.

hockey
12-09-09, 17:46
met zijn 5-en nemen we nooit meer dan 4 koffers heen en terug 5 koffers mee, dus mij maakt het niets uit.

Renske1978
12-09-09, 17:56
Dan maar weer met Martinair naar Orlando. Daar zijn nog steeds 2 stuks gratis.

Ja goed idee zo'n 400 euro pp meer betalen omdat je dan je 2e stuk bagage "gratis" mag meenemen.

Maar ok, on topic. Ik denk dat luchtvaartmaatschappijen weten dat ze weinig meer kunnen vragen voor hun "gewone" vlucht en ze dit maar moeten gaan doen om de dalende afname te compenseren.

parrot
12-09-09, 18:36
Misschien straks voor je filmpje betalen? DELTA vraagt domestic $6 per film dus als er iemand in Atlanta plots een idee krijgt.......

Aan de andere kant, je weet het nu van te voren dus gewoon even optellen bij je ticket en je weet je nettoprijs.

Yvet
12-09-09, 19:16
What's next, geld vragen voor 'pasta or chicken'?

Vorig jaar heeft United heel even al de maaltijden afgeschaft, ze deden net zo'n mededeling als nu op hun website, maar voordat de datum in zou gaan waarop de maaltijd tegen betaling kon worden genuttigd werd deze maatregel al teruggetrokken vanwege veel klachten hierover.....

Yvet
12-09-09, 19:17

Als je in de link uit het 1e topic kijkt dan gaat het om vluchten vanaf Amerika naar Europa om $50.
In dezelfde link staat een andere link die aangeeft wat de prijzen zijn vanaf Eiuropa naar Amerika toe en dan is het €35 voor een 2e koffer.
Het is iets goedkoper als je het via internet regelt.

sonja
12-09-09, 19:27
@Yvet, bedankt, ik heb nog 3 vluchten geboekt tot mei 2010, kan dus nog flink shoppen.:grin:

[verwijderd]
12-09-09, 20:36
Bij British Airways is het ook al feest, daar geldt bij boeken na 7 oktober dat je nog maar 1 koffer mee mag per persoon.

Het ziet er echt naar uit dat het bij alle maatschappijen doorgevoerd gaat worden.

http://www.britishairways.com/travel/new-baggage-policy/public/en_nl

robisjo
13-09-09, 09:12
In de USA today van vrijdag 11 september staat:
All U.S. carriers now charge for a second bag to Europe; United ends holdout.

Voor de rest van het artikel, lees hier (http://www.usatoday.com/travel/flights/item.aspx?type=blog&ak=68498801.blog&csp=Travel)

Maakt dus niets meer uit bij wie je boekt.

Groetjes,

Sjon en Bianca

gamed0g
20-09-09, 18:36
al iemand die hier iets van heeft mee gemaakt, recently zeg maar?

tiz me eigenlijk nog steeds onduidelijk hoe fo wat

Ta2 Gerrit
20-09-09, 19:16
al iemand die hier iets van heeft mee gemaakt, recently zeg maar?

tiz me eigenlijk nog steeds onduidelijk hoe fo wat

Dan zou je eigenlijk het stukje in de eerste post (onderstaand) eens moeten lezen.
Daar staat in dat het nog ingevoerd moet worden, dus nog weinig recente ervaring :mrgreen:

Het is zover, ook United gaat het invoeren, zie hier (http://www.united.com/page/article/0,6867,52482,00.html)

hzengerink
21-09-09, 16:50
Afgelopen zaterdag hebben we de tickets opgehaald voor onze vluchten 3 oktober en ik heb meteen de vraag gesteld m.b.t. de toeslagen op de extra koffers. Helaas kreeg ik de bevestiging dat er voor geen uitzondering bestaat voor mensen die voor deze regel geboekt hebben.

Nu gaan wij alleen met mannen op vakantie dus veel zijn we niet nodig

* schone onderbroek
* Zwembroek
* tandenborstel

de rest kunnen we daar dan toch kopen?\\:D/

Teleton
21-09-09, 17:17
Afgelopen zaterdag hebben we de tickets opgehaald voor onze vluchten 3 oktober

Meen je dat nou? Ik dacht dat ik het eindelijk begreep, maar ben nu weer een tikkeltje confused......... of blond :oops:

Van de United site:

The latest revision to the baggage policy takes effect September 30, 2009. The revised policy applies to tickets purchased on or after September 30, 2009, for travel on or after December 15, 2009.

rob gertsen
21-09-09, 17:24
Helaas kreeg ik de bevestiging dat er voor geen uitzondering bestaat voor mensen die voor deze regel geboekt hebben.

Misschien kun je wat beter uitleggen wat je precies bedoelt. Geldt het voor jou wel omdat je vlucht na 1 oktober gaat of geldt het niet voor jou en geldt het voor iedereen die na 1 oktober een vlucht boekt:-\"

hzengerink
21-09-09, 18:57
Euhm ik zal idd even proberen mijn tekst te verduidelijken..

Wij vliegen met continental, en van mijn reisbureau heb ik te horen gekregen dat zij voor ieder 2e koffer p.p. 50 dollar afrekenen, ik weet niet per wanneer dit was. Maar ik weet wel dat het al geld voor onze reis op 3 oktober en wij hebben halverwege maart deze reis al geboekt, dus Continental maakt geen uitzondering voor vroege boekers als ons blijkbaar.

Teleton jij vliegt met United, het is goed mogelijk dat zij er een andere policy op na houden, of je bent lid van de airmiles club of hoe dat ook heet bij hen zodat je voordelen hebt? Daar kan ik niet over oordelen, dit is de situatie hoe die voor ons jammer genoeg is, maar ja ik kan mij natuurlijk prima redden met een:

* schone onderbroek
* zwembroek
* tandenborstel

Teleton
21-09-09, 19:02
Wij vliegen met continental

en het topic heet........Vandaar!

Ennnne... die onderbroek is trouwens niet echt noodzakelijk. Halverwege de vakantie kan je hem ook nog omdraaien:-#:-#:oops:

knaapje
21-09-09, 19:09
..............Ennnne... die onderbroek is trouwens niet echt noodzakelijk. Halverwege de vakantie kan je hem ook nog omdraaien:-#:-#:oops:...........

Voor/achter of binnen/buiten??

Knaapje

rob gertsen
21-09-09, 19:33
Ik heb afgelopen zaterdag een United vlucht geboekt via Vliegwinkel ( zomer 2010). Weliswaar uitgevoerd door Lufthansa (Star Alliance) maar op mijn ticket staat vermeld dat ik per persoon 2 stuks bagage mag meenemen. Ben benieuwd of daar de komende tijd nog een correctie op komt.

Ta2 Gerrit
22-09-09, 00:18
Ik denk het niet. De regeling van United gaat immers pas eind September in, volgens hun site.

corrus
22-09-09, 08:59
Ik heb afgelopen zaterdag een United vlucht geboekt via Vliegwinkel ( zomer 2010)
En welke datum was het zaterdag??? :lol:

Njit
22-09-09, 09:05
Leggen we het nog 1 keer uit :)
Het maakt dus niet uit dat je vliegt in 2010, het gaat erom dat je je ticket boekt na 30 september 2009.

http://img9.imageshack.us/img9/7843/unitedyl.jpg (http://img9.imageshack.us/i/unitedyl.jpg/)

rob gertsen
22-09-09, 09:46
En welke datum was het zaterdag??? :lol:

Mijn god zeg[-o<Bericht is van gisteren, dat was de 21e. Zaterdag was dan de 19e. September 2009;)

Op tijd geboekt dus.

FloridaVerslaafde
22-09-09, 09:57
Dit is de juiste informatie voor ons van toepassing

Baggage fees for travel from Europe to North America
Departure location The Netherlands or Belgium
First bag FREE
Second bag if paid at the airport €35
Second bag if paid online €32

If you purchased tickets on or after September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009

bron: http://content.united.com/ual/asset/intl_checked_bag_fees_09_09.pdf

Njit
22-09-09, 10:01
Plaatje uit bovenstaande PDF:

http://img23.imageshack.us/img23/7255/united2p.jpg (http://img23.imageshack.us/i/united2p.jpg/)

Chanti
25-09-09, 21:21
Wij gaan met Virgin (met continental geloof ik) en dan mag je nog 2 stuks meenemen, maar ze mogen wel maar 1.58 in totaal zijn (laat onze koffers nou net iets groter zijn, maar dat zien we dan wel weer)

Simone en Ton
29-09-09, 22:43
Hulp gezocht...
Wij hebben een 'discussie' over het gewicht wat je nu per persoon mee mag nemen. We vliegen met 2 volwassenen (natuurlijk met UA, gezien dit topic..). Volgens onze tickets mogen we nog steeds 2 koffers per persoon mee nemen (zonder bijbetaling). Maar is het nu 23 kilo per persoon (evt verdeeld over 2 koffers) of is het per koffer per persoon 23 kilo, dus in de 'ergste aanval van shopgedrag' ongeveer 46 kilo per persoon?
Onze creditcard hoopt het eerste.. :?

Teleton
29-09-09, 23:05
of is het per koffer per persoon 23 kilo, dus in de 'ergste aanval van shopgedrag' ongeveer 46 kilo per persoon?

Zo is het.....\\:D/

JKG
02-10-09, 20:03
Weer een United ervaring rijker. Op de heenvlucht zat ik in een 767 waarbij de LCD schermpjes wel naar 'buiten' konden worden getrokken, op de terugweg in een 767 niet. Ze kunnen het dus toch niet allemaal (wist ik eigenlijk ook wel).
Jammergenoeg ging na 2 films (ongeveer op de helft) het videosysteem kapot en had je dus alleen nog audio. Video + Map waren voor de resterende 4 of 5 uur niet meer beschikbaar. Mailtje naar United gestuurd met deze klacht en ik zou travel certificates krijgen als 'goodwill gesture'. Zit ik nog op te wachten (denk dat ze die vergeten zijn te sturen, want die klacht stuurde ik al vrij vlot tijdens m'n vakantie), benieuwd hoeveel die certificates gaan inhouden voor een volgende vlucht....

PENPE
02-10-09, 20:32
... benieuwd hoeveel die certificates gaan inhouden voor een volgende vlucht....

- Indien je een Mileage Member bent, krijg je 3867 miles extra op je account

- Zo niet, krijg je een waardebon van $ 50 om te besteden in hun 'shoppingboekje'

Ik ga dus altijd voor de extra miles ;) en door dus 2x een klachtenkaartje te
hebben gevraagd en met de daarop vermelde code de online customer-survey
te hebben ingevuld hebben we met 3 retourvluchten + de 2 'bonusaanbiedigen'
al 65.000 miles :razz:

Groetjes,
Pieter ( hopend dat volgende maand wederom mn audio stuk is ;) )

JKG
03-10-09, 13:32
Das niet slecht Pieter, 65.000 miles bij elkaar gesprokkeld. Is toch al een hele vlucht :)
Ik ben mileage member, dit ook aangegeven in de klacht, maar ik krijg dus travel certificates via de post toegestuurd. Kan 10 tot 15 dagen duren. Ben benieuwd, zal het hier nog wel even neerzetten als ze binnen zijn. Niets gehoord over het shoppingboekje, dus ik hoop eerder een korting op een volgende vlucht. Miles erbij is ook niet slecht... audio stuk is wel vervelend. Dan kan je geen enkele film volgen.

fedde
07-10-09, 20:48
Hoi,

Wij gaan 17 oktober van amsterdam via washington met z'n 6en naar Miami.
Nu ben ik pas net Mileage Member geworden.Nu vroeg ik me af hoe ik nu nog aan die punten kan komen aangezien ik geen pasje oid heb.

cloggie68
07-10-09, 20:53
Het pasje volgt vanzelf maar je hebt wel een nummer toegewezen gekregen. Als je vlucht geweest is krijg je de punten bijgeschreven op dat account nummer.

fedde
07-10-09, 20:54
Dat nummer moet je doorgeven bij dropoff plekken op schiphol ofzo?

PENPE
07-10-09, 20:55
De miles worden na een paar weken na je vlucht bijgeschreven op je account, en dan zal je inmiddels je membercard ook wel ontvangen hebben.
( Duurt een paar weken )

Groetjes,
Pieter & Petra

cloggie68
07-10-09, 20:56
Nee hoor, dat kun je toevoegen aan je vlucht op de United website en anders inderdaad bij de grondstewardess (tenminste ik neem aan dat het daar ook kan). Achteraf kun je ook nog je 'miles' claimen.

JKG
07-10-09, 20:57
Wel even opletten bij je itinerary dat nummer wel genoteerd staat, als je deze al wel hebt gekregen. Anders is het gewoon op het pasje wachten en een keertje inloggen na je reis om te zien of ze er bij staan. Ook als je online gaat inchecken voor je vlucht, zie je al of je een frequent flyer nummer hebt.

Ik had ze een keertje niet erbij gekregen en op het laatste nippertje toch nog gekregen ondanks dat ik de tickets al 11 maanden terug had weggegooid. Miles kun je tot 12 maanden na de vlucht claimen.

Wat betreft mijn travel certificates, ik krijg per post wat toegestuurd, kon 10 tot 15 werkdagen duren. Ben benieuwd, zou niet meer lang mogen duren.

PENPE
07-10-09, 21:00
Dat nummer moet je doorgeven bij dropoff plekken op schiphol ofzo?

Nee, als je inlogt op je account bij United zul je zien dat aan je Mileage Membership ook je reservering vd tickets is gekoppeld :wink:

#-o krijg het idee dat ik iedere keer te laat reageer !!

Groetjes,
Pieter

fedde
07-10-09, 21:04
En iedere passagier moet z'n eigen miles "claimen" Dus ik kan niet voor 6 passagiers miles op me eigen account krijgen?

JKG
07-10-09, 21:10
Nee, miles zijn echt persoonsgebonden. Zelfs bij het doorgeven van miles aan een vriend kostte het geloof ik (veel) geld. Maar in principe hoef je ze niet te claimen, normaal gesproken krijg je ze dus automatisch.

Penpe: vaker F5'en :mrgreen:

fedde
07-10-09, 21:25
Ik krijg alleen maar deze melding .Zal morgen maar even bellen

There was an issue adding your frequent traveler number to the reservation, please contact united.com customer support at 020-2013708.

PENPE
07-10-09, 21:33
Dit zal te maken hebben met het feit dat je 'pas' lid bent :wink:

Guus
08-10-09, 17:29
Nee, miles zijn echt persoonsgebonden. Zelfs bij het doorgeven van miles aan een vriend kostte het geloof ik (veel) geld.
Als je daadwerkelijk miles aan iemand wilt schenken, dan wordt daar inderdaad (m.i. te veel) geld voor gerekend. Als je echter je miles gebruikt om in één boeking voor jezelf en iemand anders en ticket te kopen, dan kan dat zonder problemen en extra bijkomende kosten. Het is dus een kwestie van erbij blijven voor het beste en goedkoopste resultaat.

JKG
08-10-09, 20:42
Vandaag heb ik (naast de brief van de reisverzekering) ook van United post gehad.
Ik krijg per reiziger 150 dollar korting op een volgende vlucht tussen nu en een jaar (dat gaat wel lukken) voor het videosysteem wat 4 a 5 uur defect was.
Meer dan ik had verwacht van United, dus nog steeds een tevreden klant. :mrgreen:

metendiana
12-10-09, 21:08
hoi ik had een vraagje over de miles van ua,mijn man heeft 13.250 miles.en ik en de kids hebben er ieder 9.250.kan ik deze miles inleveren bij onze vliegtickets voor volgend jaar.voor te upgraden naar economy plus.en kan iemand mij dan ook mischien vertellen hoe ik dat moet doen.verleden jaar hebben we ook onze zit plaatsen ge upgrade naar economy plus,daar hebben we toen voor betaalt,voor onze reis van volgend jaar zijn de tickets al geboekt maar we willen toch weer de zit plaatsen met meer been ruimte ,van daar de vraag of ik dan nu die miles kan inleveren en dat het up graden dan goedkoper is of helemaal niks kost.
gr diana

corrus
12-10-09, 21:12
Nee, hiermee kun je (helaas) nog niets doen... gewoon doorsparen dus... :D

Dus de voldgende keer wordt het óók weer gewoon betalen voor United Economy Plus. : D

metendiana
12-10-09, 21:29
nou dat is helaas echt jammer,bedankt voor je zeer snelle reactie,enuh dat wordt helaas weer betalen hahaha.weet jij mischien wat je nog meer kunt doen met die miles ????? en hoeveel heb je er ongeveer nodig voordat het een beetje interesant wordt en je er wat mee kunt
gr diana

sus
13-10-09, 11:04
hoeveel moet je betalen om te upgraden naar economy plus p.p? (bij United airlines)

corrus
13-10-09, 11:20
Ongeveer EUR 80,- per persoon per enkele reis.
Dit geldt alleen voor de continentale vlucht (de lange vlucht)

fedde
13-10-09, 16:59
Hoe kan je eigenlijk miles krijgen voor al geboekte huurauto's en hotels?

Ta2 Gerrit
13-10-09, 18:06
Ongeveer EUR 80,- per persoon per enkele reis.
Dit geldt alleen voor de intercontinentale vlucht (de lange vlucht)

Is het verhoogd dan ? Ik heb voor Feb. (en al meer) €65,- p/p/p/r betaald.
Of $95,- al naar gelang van waaruit geboekt wordt.

Je kunt ook een abo-tje nemen, maar voor zover ik begrijp geeft dat nog geen exclusief recht dat je E-plus krijgt toegewezen. Dus vandaar maar los boeken.

Yvet
13-10-09, 18:45
Is het verhoogd dan ? Ik heb voor Feb. (en al meer) €65,- p/p/p/r betaald.
Of $95,- al naar gelang van waaruit geboekt wordt.

Je kunt ook een abo-tje nemen, maar voor zover ik begrijp geeft dat nog geen exclusief recht dat je E-plus krijgt toegewezen. Dus vandaar maar los boeken.

Als je een abbo neemt kun je ten tijde van boeking gelijk je stoelen vastleggen in de e+ klasse.
Dus dan heb je ook definitief je stoelen.

sonja
19-10-09, 22:44
Als je een abbo neemt kun je ten tijde van boeking gelijk je stoelen vastleggen in de e+ klasse.
Dus dan heb je ook definitief je stoelen.

Precies, kosten $ 349,00 per jaar voor 2 personen, de kosten voor een enkeltje is nu al $ 97,--p/p.

PENPE
19-10-09, 22:50
Precies, kosten $ 349,00 per jaar voor 2 personen, de kosten voor een enkeltje is nu al $ 97,--p/p.

Klopt, wij hebben nu voor het 2e jaar achtereen zo'n "abbo" en het is echt
goedkoop, zeker als je 2x per jaar vliegt ;)

Groetjes,
Pieter & Petra

Lea
22-10-09, 08:08
Ik heb een vraagje over de standaard ruimte zeg maar in de economy klasse van de vliegtuigen ten opzichte van die van Martinair zeg maar.
Zit er veel ruimte verschil tussen?

Nu zullen we wat de heenweg betreft er niet veel last van hebben zitten zowat bij de deur rij 31, maar terug zitten we op rij 32 zoals het er nu naar uitziet.
is het erg krap en zou het dan nuttig zijn om bijv voor de terugweg toch te upgraden.

Heb even een plattegrond erbij gepakt van de 777-200 (waar we waarschijnlijk dus in zitten) en daar zitten we dus niet bij de deur , maar op de vleugel zeg maar.

Nou ach voor de heenweg niet erg en zeker als er in verhouding meer ruimte zou zijn dan bij Martinair.

Ta2 Gerrit
22-10-09, 09:01
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar voor zover ik me kan herinneren is de standaard ruimte bij United net zo groot als de comfortklasse van Martinair.
Gewoon blijven zitten waar je zit, dus. Of je moet wel erg ruim willen zitten, pak dan E-plus.

Lea
22-10-09, 09:08
Nou dan zal het wel goed "zitten"

En aan de andere kant vind ik het voor de terugvlucht waar je hoogstwaarschijnlijk toch een beetje probeert te slapen ook weer zonde van het geld om dan nog ruimer te gaan zitten.

Dus laat ik het maar zo. Kan voor dat geld wel iets anders doen.

JKG
22-10-09, 09:59
Ligt er aan hoe lang je benen zijn. Ik ben 1.80m en heb totaal geen moeite met de economy seats, maar e-plus zit natuurlijk wel lekkerder als je bij je tas wilt (die ik altijd onder de stoel gooi). Maar een vriendin die laatst mee ging, is ook iets van rond de 1.80m maar heeft hele lange stelten. Die zat dus echt met haar knieeen tegen de stoel van de voorganger aan en als deze zijn stoel naar achter gooide, was dat wat minder voor haar. Maar voor de gemiddelde mens is een economy seat prima te doen.
Die vriendin zou altijd e-plus moeten vliegen bij United.

knaapje
22-10-09, 11:16
De upgrade naar Economy plus gaat per gevlogen traject en nheeft ook per traject een prijs.
Ik heb A'dam-Wash, Wash-Jacksonville en Orlando-Wash-A'dam gevlogen en kon dus 4 keer upgraden tegen 3 verschillende prijzen.
Ik heb alleen intercontinentaal geupgrade.
Wash-Jacksonville was een "kleintje" en maar zo'n 1 1/2 uur vliegen. Orlando-Wash had ook in de gewone economy goed beenruimte en is ook maar zo'n 2 uur.

Intercontinentaal heeft het zijn extra comfort. Ik zou echter liever wat meer betalen om voor mij een vaste stoel te hebben.
De heenvlucht vertrok om +-12.30 's middags, maar ik had iemand voor mij die al na de maaltijd gekijk zijn stoel achterovergooide en tot Wash zo bleef zitten.
Op de terugreis idem.
Ook verwonderde het mij dat op de heenvlucht na de maaltijd alle luiken gesloten werden en de cabine donker werd, midden op de dag.

Economy plus leuk, maar tot een bepaalde prijs.

Knaapje

Syllvia
22-10-09, 14:40
Ja dat heb ik ook altijd, iemand voor mij die gelijk de stoel naar achteren doet.

Ik doe dat dan ook (sorry achterbuurman) anders kan ik de film niet zien die in de rugleuning voor mij zit, doe al men leesbril op :)

Waar ik wel ontzettend hekel aan heb is als mensen die achter je zitten met de knieen opgetrokken gaan zitten en die laten leunen tegen mijn rugleuning. dan zit je steeds te 'wiebelen' doordat ze hun benen bewegen.

maarja je moet er wat voor over hebben om in Orlando te komen :)

JKG
24-10-09, 00:32
Sommige schermpje kan je aan de onderkant naar voren klappen, zodat ze weer rechtop staan als je voorganger de stoel naar achter dondert. Dit is echt niet in elke 767 van United zo.. de 777's wel, maar de ene 767 heeft dus wel beweegbare schermpjes en de ander weer niet. Dat met die knieen is irritant ja, of als ze naar het toilet moeten, dat ze zich optrekken via jouw leuning... maargoed, het is vakantie dus ik stoor me er niet echt aan, tenzij ik de hele tijd mn stoel voel wiebelen.

muriel
24-10-09, 14:14
Hallo,

Heeft iemand ervaring in het meenemen van windsurfmateriaal? Op de web staat $400 maar wat zou dit inhouden? Wij laten het daar dus het zou enkel one way zijn.

Rickwes
24-10-09, 15:11
Wij vliegen in April/Mei 2010 met een Airbus 340? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kids (7 en 5) en vliegen van Dusseldorf rechstreeks naar Miami...
Handige tips ook altijd welkom! :-)

Teleton
24-10-09, 17:49
Handige tips ook altijd welkom! :-)

Nou, komt 'ie: Kijk voor de informatie over de vliegtuigen eens hier (http://www.seatguru.com/)of hier (http://seatexpert.com/seatmap/326/United_Airlines_Boeing_777-200_(International_1)/UA-951-20091130-BRU-IAD-836/).

PENPE
28-10-09, 22:15
Zojuist kreeg ik onderstaande mail :

<quote>

We at United® are pleased to welcome Continental Airlines as the newest Mileage Plus® partner and Star Alliance® member airline.
This exciting new partnership enables you to travel to more destinations than ever before. Reach more than 60 new cities around the world.

Fly nonstop from Europe and India to New York City.
Travel to more than 25 new cities in Mexico and the rest of Latin America.

What's more, you can earn Mileage Plus miles on every paid Continental flight and redeem your Mileage Plus miles for Continental award travel and upgrades.

<unquote>

Dat opent weer perspectieven \\:D/

Groetjes,
Petra & Pieter

cloggie68
28-10-09, 22:19
Die MattRob heeft ook altijd mazzel... boekt ie het allergoedkoopste vluchtje naar NYC...krijgt ie nog miles ook haha!!

desteijntjes
28-10-09, 22:22
Had ik inderdaad ook al gezien bij het boeken. Dus gelijk mijn MileagePLusnummer maar meegegeven. Telt toch weer lekker mee. Als het mee zit ben ik met mijn miles van dit jaar toch ook Premier. Maar zoveel miles als Mattrob ga ik bij lange na niet halen.

Mattrob heeft het zometeen nog druk om al die gratis miles op te gaan maken.:-\"

mattrob
28-10-09, 22:23
Kreeg ik zowiezo wel hoor :-\". Ik ben FF bij KLM/Air France en daar waren ze tot afgelopen weekend partner van. Sinds afgelopen maandag volgens mij, zijn ze aangesloten bij Star Alliance en ook ik ben FF bij United, dus voor mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit :mrgreen: ! Had alleen vervelend geweest als ze bij OneWorld waren aangesloten (BA, AA, etc), daar heb ik geen FF status ....

Dus komt allemaal goed, puntjes worden wel verdiend :-D

cloggie68
29-10-09, 08:59
Gelukkig maar :)

Teleton
07-11-09, 10:06
Gelezen op Luchtvaartnieuws. Dit biedt de vertrekkers vanuit Brussel wellicht nog meer perspectieven op leuke aanbiedingen bij connections. Be prepared!

United Airlines start non-stop lijndienst Brussel-Chicago
06-11-2009

BRUSSEL - United Airlines opent een rechtstreekse lijndienst tussen Brussel en Chicago O’Hare. Met ingang van 28 maart 2010 onderhoudt de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij een dagelijkse vlucht op deze route. Op dit moment vliegt United al dagelijks van Brussel naar Chicago, maar vindt onderweg een tussenlanding plaats op Londen Heathrow.

Deze vlucht wordt met ingang van het nieuwe zomerseizoen vervangen door een rechtstreekse lijndienst, zo heeft Brussels Airport bekendgemaakt. De route zal worden uitgevoerd in nauwe samenwerking met Brussels Airlines, een nieuwe partner van United Airlines binnen Star Alliance.

Chicago wordt de tweede United-bestemming die rechtstreeks bereikbaar is vanaf Brussel. De Amerikaanse carrier is al jaren actief op de route Brussel-Washington.

svenehans
08-11-09, 12:41
Als ik het hier goed heb gevolgd, heeft United de 777's in onderhoud/ worden deze gemoderniseerd, waardoor vliegtuigen op vluchten van Amsterdam naar Washington (tijdelijk?) worden vervangen door 767's. Weet iemand of die 777's al weer worden ingezet? Of nog altijd 767's? We vliegen eind december naar Orlando via Washington... vandaar...

arno
08-11-09, 13:19
gisteren teruggevlogen met een 777 . dus ze worden weer ingezet.

theovg
09-11-09, 09:17
We vliegen 26 November heen met de 767 en terug met de 777

pietje
07-12-09, 21:19
Op Seatguru zie ik bij sommige stoelen staan SOME DRAWBACKS. Weet iemand wat dit betekent? Pietje

knaapje
07-12-09, 21:31
Een paar nadelen.
Zit een kastje in de weg.
Je kunt je benen net niet goed kwijt.
Rugleuning kan niet geheel naar achteren.
Scherm niet goed te zien.
enz.

Knaapje

corrus
07-12-09, 21:56
worden vervangen door 767's. Weet iemand of die 777's al weer worden ingezet? Of nog altijd 767's? We vliegen eind december naar Orlando via Washington... vandaar...

Vanaf half januari 2010 gaat United beginnen met het ombouwen van de oude business naar de flatbeds in de 777...

Dus vloog je initieel met een 777 dan vlieg je die nu ook... hetzelfde geldt voor de 767...

theovg
09-12-09, 02:54
Als ik in Orlando online incheck maar niet uitprint hoe gaat het dan op het vliegveld.

Ta2 Gerrit
09-12-09, 08:37
Dan ga je naar een kiosk (computerterminal), leest je paspoort in en dan kun je ze uitprinten.
Mocht dat niet soepeltjes verlopen (zoals bij ons de eerste keer ;-) ), dan staat er altijd assistentie die je daar bij helpt. Die moet zowiezo je bagage labelen.
Een stuk sneller dan in de reguliere incheck-rij.

JKG
12-12-09, 00:04
Bij mij werkte die terminal niet in Las Vegas en niet in Miami met United. Hij wilde die dingen niet printen. Maargoed, er staat iemand klaar en die helpt dan. Volgens mij was in Las Vegas m'n eigen fout, omdat die stappen die je moet doorlopen niet duidelijk genoeg zijn en ik misschien halverwege het proces stopte omdat ik dacht klaar te zijn (of ik denk te moeilijk/technisch, want mijn Engels is verder uitstekend). :mrgreen: Kan ook zijn dat het papier op was, maar ik neem aan dat ze dan wel een melding hadden ontvangen op een eigen terminalscherm.

Oh well... het werkt gewoon verder goed. :)

PENPE
12-12-09, 19:49
Dan ga je naar een kiosk (computerterminal), leest je paspoort in en dan kun je ze uitprinten.
Mocht dat niet soepeltjes verlopen (zoals bij ons de eerste keer ;-) ), dan staat er altijd assistentie die je daar bij helpt. Die moet zowiezo je bagage labelen.
Een stuk sneller dan in de reguliere incheck-rij.

Zo inderdaad zeg, dat ging gisteren echt als een speer bij United incheck \\:D/

Grtzzz,
Pieter

brrr.. wat heb ik het koud

Syllvia
13-12-09, 09:23
Gewoon je paspoort er door en dan klaar? Ik heb eens gekeken bij zo'n terminal maar snapte er niet veel van. Toen stond ook niemand om je te helpen, dus ben ik maar gewoon in de rij gaan staan.

6foot6
13-12-09, 09:33
dus ben ik maar gewoon in de rij gaan staan.

Die mogelijkheid is er bij veel amerikaanse luchthavens al niet meer

JKG
13-12-09, 21:10
Precies, op Miami Int. kon het in elk geval al niet eens meer anders en dan staat er wel iemand bij die uiteraard je bagage moet labelen (zoals Gerrit al zei).

svenehans
14-12-09, 19:51
Mijn ervaring is dat het zo makkelijk gaat, dat je denkt dat dat niet goed kan zijn... En toch is het dat! Super oplossing met die check-in-terminals!

desteijntjes
23-12-09, 17:41
Het duurt nog wel even voordat we daadwerkelijk gaan, maar toch kregen we vandaag een berichtje dat onze vluchtgegevens zijn gewijzigd:-k

Helaas voor ons is onze overstap in Washington niet echt een supertijd meer.

Hadden we eerst een layover van 3,5 uur (vond ik goed te doen). Nu hebben ze in plaats van vertrek van 17.10 pm naar Miami, een vertrektijd van 18.50 uur](*,)

Nog ruim anderhalf uur er gratis bij!! Nu vraag ik mij af of er iemand weet of er ook excursies vanuit het vliegveld richting Washington DC worden georganiseerd.

Bv hier op Schiphol gaan in het voorjaar speciale bussen voor transitpassengers die dan een kleine excursie van een paar uur naar Keukenhof kunnen maken.

In Singapore kun je een rondtrip met een bus maken. Weet iemand of zoiets ook bestaat op Dulles Airport? En of hier ook sites van bestaan?

Er kan natuurlijk nog een hoop gebeuren voor eind april, maar anders proberen we van de nood maar een deugd te maken:sun:

mattrob
23-12-09, 17:53
5 uur is wel erg ruim ja ... Heb je niet optie om op eerdere vlucht over te boeken (of is die er niet) ? Ik heb wel eens gehoord van het Air & Space museum, een dependance of zo, die op of bij het vliegveld zit. Misschien is dat een optie :-k

knaapje
23-12-09, 18:21
5 uur is ruim, maar ik ben toch bang, dat het ook weer te kort is om verder iets te doen.
Reken, dat je 1 a 1 1/2 uur zeker nodig hebt voordat je, na de landing door alle formaliteiten bent.
Je moet weer ongeveer 1 uur voor vertrek op de luchthaven zijn.
Als ik mij goed herinner sluit de balie voor domestic 45 minuten voor vertrek. Je moet ook weer door het hele circus van controles.

De dependance van het Air and Space zit in een hoekje van de luchthaven. Je kunt er met de "buurtbus" in 10 minuten, voor $ 0,50 naartoe, maar rijdt 1 keer per uur ofzo. Op zich is het museum zeker de moeite waard.

Al met al zal je er dus hooguit 2 uur kunnen vertoeven.

Knaapje

P.S. Je vraag over excursies: DC ligt ongeveer 1 uur van de luchthaven, als het verkeer tenminste doorstroomt. Daar moet je je dus niets van voorstellen. Het openbaar vervoer van/naar de luchthaven is een ramp.

vondutchga
23-12-09, 18:42
Zodra je in washington land en alle formaliteiten achter de rug zijn laat je je op de standby lijst zetten van eerdere vluchten.

Wie weet vertrek je nog wel eerder dan de oorspronkelijk 17:10

Marco Stern
23-12-09, 21:02
Wij hadden dit met onze laatste reis ook. Heb toen even een mail gestuurd naar Vliegtarieven en zij hebben vervolgens ons in een eerdere vlucht geplaatst.

Ta2 Gerrit
23-12-09, 21:31
Dat is op zich niet verkeerd. Of je kijkt op het vluchtschema van die dag en kunt dan zelf al zien of er eerdere vluchten zijn.
Als dat zo is kun je ook met United zelf bellen voor een oplossing. Ze zijn erg behulpzaam.

Een korte excursie lijkt me vrijwel onmogelijk, zoals Knaapje al zei, op Air en Space na dan.

JKG
24-12-09, 00:07
United verwisselt vaker van schema dan een mens van ondergoed. Er kan dus voor 30 april nog veel gebeuren en tijden kunnen dus allemaal worden aangepast. Ik heb wel eens 5 wijzigingen gehad (hmm 5x onderbroek wisselen in die paar maanden... nah misschien wisselt een mens toch vaker van ondergoed dan United van reisschema :mrgreen: ).

Andere optie is om het hele vliegveld een keer te bezoeken? Er zijn genoeg winkeltjes, maargoed, wachten blijft irritant.

mickmak
24-12-09, 05:42
Wij kregen de laatste keer ook ineens een wijziging (inderdaad een van de vele) waar we ineens heel lang moesten wachten.
Toen heb ik eerst gezocht bij United zelf of er op een eerdere vlucht nog plaatsten zijn en dat was zo dus toen gebeld en het werd gewoon gewijzigd.

Jackie

desteijntjes
24-12-09, 11:44
Ik weet dat je rekening moet houden met zo'n anderhalf uur door customs, koffers ophalen en weer op de band zetten en zo. We hebben al een keer een stopover van 5 uur gehad, en dan zul je zien dat je binnen 3 kwartier alles hebt gehad en alleen nog maar hoeft te wachten. Dat duurt best nog lang dan hoor voor de volgende vlucht.

Manlief vliegt één of twee keer per jaar via Singapore naar Nwzeeland, wel met een stopover van 12!!! uur. Daarvan neemt hij dan voor 6 uur een hotel op het vliegveld en meestal doet hij dan daarna een tour in Singapore-stad. Dit wordt georganiseerd vanaf het vliegveld, vandaar dat ik hoopte dat er ook zoiets was in Washington.

@JKG Ik weet dat dit nog zeker niet de laatste wijziging hoeft te zijn. Dus hoop ik maar dat ze nog in "mijn voordeel" een flight change doen.
@ Mattrob bedankt voor de tip. Ik heb gekeken bij United voor een eerdere vlucht, die is er wel, maar die gaan wij zeker niet halen. Tot nu toe gaan er nog niet zoveel vluchten van United van Washington naar Miami. Meer in de ochtend, maar daar koop je niet veel voor als je smiddags landt. Als we inderdaad wat langer op Washington verblijven is, zullen we zeker dit museum overwegen. Hopelijk is het wat:lol:
@vondutchga, dit advies ga ik zeker doen. Als er in de tussentijd niet zoveel meer verandert, lijkt me dit een goede optie.

Ik zal zeker ook even met USAF even bellen/mailen om te vragen of er nog andere opties zijn op dit moment.

Een vriendin van mij vliegt op dezelfde datum met haar gezin. Zou op dezelfde vlucht zitten, maar is inmiddels doordat er overboekingen op deze vlucht zijn, overgeboekt naar een vlucht met Lufthansa.

Ze vertrekken nu iets eerder vanuit Amsterdam, vliegen dan naar Frankfurt en vandaar uit rechtstreeks naar Miami en komen daar smiddags aan =D>. Dat is in ieder geval beter als pas om half 10 s avonds landen in Miami.

Nou ja, we wachten het wel af. Bedankt in ieder geval alvast voor het meedenken;-)

[verwijderd]
24-12-09, 15:02
Denk je dat het helpt contact opnemen met de USAF - United States Air Forces ???

Tenzij je wat connecties hebt met Obama en wellicht met zijn helikopter verder mag vliegen. :lol:

Overigens vliegen wij ook de 30 ste met United maar dan naar Orlando maar hebben nog niets vernomen van een veranderde vlucht, zal binnenkort eens checken via hun website,

Guus
24-12-09, 15:05
@ Mattrob bedankt voor de tip. Ik heb gekeken bij United voor een eerdere vlucht, die is er wel, maar die gaan wij zeker niet halen. Tot nu toe gaan er nog niet zoveel vluchten van United van Washington naar Miami. Meer in de ochtend, maar daar koop je niet veel voor als je smiddags landt. Als we inderdaad wat langer op Washington verblijven is, zullen we zeker dit museum overwegen. Hopelijk is het wat:lol:
Als je een beetje van luchtvaart houdt dan is dit een leuk museum. Er staan een aantal spraakmakende vliegtuigen zoals de Lockheed SR-71 Blackbird (blijft een indrukwekkend vliegtuig), Boeing B-29 Superfortress Enola Gay (vliegtuig welke de eerst atoombom afwierp op Hiroshima)de space shuttle Enterprise en de concept demonstrator van de X-35 (de voorloper van de F-35 ook wel bekend als Joint Strike Fighter genoemd). Ik ga zelf regelmatig naar dit museum als ik te vroeg ben voor mijn vlucht.

6foot6
24-12-09, 20:49
... laat je je op de standby lijst zetten van eerdere vluchten.

Hee, daar heb ik nog nooit aan gedacht! ...maar hoe gaat dat dan met je bagage?

desteijntjes
24-12-09, 23:13
@verwijderd;
Ik bedoelde met USAF natuurlijk USAFunvacations :-\" Barack had ik al gebeld, maar zijn vliegtuig zat al vol en was overboekt en de heli was dan in onderhoud:wink:

Wij vliegen niet naar Orlando maar naar Miami. Maar het kan nooit kwaad om af en toe eens te kijken of er iets is gewijzigd. Dat kan ook nog wel eens gebeuren met je stoelen. Ook al heb je je voorkeur opgegeven, soms gooien ze het hele vliegtuig om en zit je ineens weer allemaal verspreid (is me vorig jaar ook al eens overkomen). Dan is het prettig dat je iedereen weer bij elkaar kunt zetten.

Guus
25-12-09, 08:37
Hee, daar heb ik nog nooit aan gedacht! ...maar hoe gaat dat dan met je bagage?Die gaat gewoon op dezelfde vlucht mee.

6foot6
25-12-09, 09:04
Welke dezelfde vlucht, de late vlucht waarvoor die gelabeld is, of denk je dat ze op zoek gaan naar jouw bagage om er een nieuw label aan te hangen

Guus
25-12-09, 22:32
Welke dezelfde vlucht, de late vlucht waarvoor die gelabeld is, of denk je dat ze op zoek gaan naar jouw bagage om er een nieuw label aan te hangenIn principe dezelfde vlucht als waar jij mee vliegt. Mocht dat niet lukken dan komt je bagage later. Dat is een beetje het risico van het wijzigingen van je vluchtschema. Negen van de tien keren gaat het overigens zonder problemen.

PENPE
31-12-09, 17:04
De prijs van de United Economy Plus annual gaat m.i.v. 04-01-2010 met $76 omhoog :
https://store.united.com/traveloptions/control/product?product_id=UM_EPA&category_id=UM_LEGRM&navSource=Dropdown07&linkTitle=epa

Happy New Year,
Pieter & Petra

sonja
31-12-09, 17:32
Dat is nogal een prijsverhoging van $ 349,- naar $ 425,-, we hebben nu al een aantal jaren annual E+ het begon met $ 299,- toen 349,- en nu dus 425,-. Afgelopen jaar hebben we er 4x gebruik van gemaakt, dat was de moeite waard. Inmiddels premier status bereikt en dan krijg je het kennelijk (if available). Maar die status verlies je waarschijnlijk weer als je niet minimaal 3x per jaar vliegt. Zal me dan toch nog eens beraden.:roll:

JKG
12-01-10, 09:13
Ik ben benieuwd hoe ze dat willen doen. De vliegmaatschappij houd meestal geloof ik 30% vast, daarbij zijn de mensen die het eerste boeken vaak het beste af, maar nog steeds kan de vliegmaatschappij jou zo in een andere stoel zetten. En dan nog, mij maakt het niet heel veel uit waar ik zit, liefste bij het raam, maar is het in het midden dan ook prima. Je hebt boven de wolken toch weinig boeiends meer, behalve een warme en verblindende zon tegen je hoofd.

Ta2 Gerrit
12-01-10, 09:41
Hi all.
Ik vond een online service, link verwijderd, die online check-in is bepaald door het geven van de beste plaatsen voorkeur door ons.
Ze sturen instapkaart per e-mail.

Ik ken een manier die precies hetzelfde werkt, maar wel een stuk goedkoper is;
Zelf doen :mrgreen: ! Bij de meeste airlines krijg je 24 uur van te voren bericht, of i.i.g. de mogelijkheid, om online in te checken en daarbij je stoelen (als je dat al niet gedaan had) vast te zetten.
Je kunt dan direct je boardingpassen uitprinten, en hoeft dan op de luchthaven niet meer in de rij, en alleen je koffers af te geven bij de "Bags only" balie.

Deze "service" lijkt erg op die van de "services" die voor €49,- je ESTA wel even willen invullen, iets wat je ook eenvoudig zelf kunt doen.
En dat de airlines alleen snachts inchecken is ook BS, want ze (en dat regelt hun computersysteem) beginnen exact 24 uur voor de vlucht in te checken, wat dus in ons geval altijd overdag is.

Voor wie het niet zelf "kan" (het is echt simpel) is het misschien een uitkomst, maar volgens mij riekt het op z'n minst naar misleiding.

Teleton
12-01-10, 11:43
Hi all.
Ik vond een online service, LINK VERWIJDERD DOOR TELETON, die online check-in is bepaald door het geven van de beste plaatsen voorkeur door ons.
Ze sturen instapkaart per e-mail.

Ik vroeg mij even af: Stel dat jij en ik van deze service gebruik maken. Aan wie geven ze dan de beste plaatsen?

En wat zijn de beste plaatsen eigenlijk? Je kunt je voorkeur opgeven, that's it. Bij veel maatschappijen en in ieder geval bij United Airlines kan je gewoon kostenloos je stoel al vastleggen na het boeken/ticketen. Het moment van de stoelkeuze staat dan volkomen los van het inchecken. En de check in zou volgens deze 'aanbieders' meestal at night zijn. Volgens mij is dat echter 24 uur voor vertrek, dus voor de meesten van ons zal dat in de loop van de ochtend zijn.....

wasp
14-01-10, 21:24
Vind zo,n service pure oplichting,[-X ,n kind kan de was doen.
Tis echt niet moeilijk om zelf 24 uur vantevoren in te checken, dus weggegooid geld als je het mij vraagt.

Teleton
15-01-10, 08:43
dus weggegooid geld als je het mij vraagt. Ik denk dat rony1434 graag had dat je je geld in zijn richting weggooide........:-$

Felix.Daan
13-02-10, 10:45
Hierbij een vraagje aan de ervaren Florida gangers.

We reizen 29 april a.s. met 2 volwassenen en 2 meiden van 8 en 4 met United Airlines naar Orlando. Ik heb gezien dat we online kunnen inchecken en daarbij onze stoel voorkeur kunnen vastleggen. Maar wat vinden de ervaren United reizigers de beste plaatsen voor een gezinnetje van 4?:-k

Thanx..!

nickro
13-02-10, 10:49
Als je op seatguru.com kijkt, de juiste luchtvaartmaatschappij en dan het vliegtuigtype waarmee je vliegt opzoekt dan worden je vragen opgelost.

Felix.Daan
13-02-10, 10:52
Thanx ga ik gelijk doen!

Teleton
13-02-10, 11:11
Ik heb gezien dat we online kunnen inchecken en daarbij onze stoel voorkeur kunnen vastleggen. Ik denk niet dat je hoeft te wachten met het vastleggen van de stoelen tot je incheckt. Ik zou adgb *) de stoelnummers vastleggen.........;-). Met inchecken moet je wachten tot 24 uur voor vertrek.

*) als de gesmeerde bliksem; of zoals Raymond van het Groenewoud wel zegt: Nu, niet seffens, niet direkt, niet subiet, niet weldra maar nu, maintenant, tout de suite, heute nog, snotverdomme

PENPE
13-02-10, 11:17
Omdat wij onze vlucht van volgende week last-minute geboekt hebben zitten wij op de vlucht Chicago > Las Vegas niet bij elkaar omdat het toestel al bijna vol is. Moeten we aan de incheckbalie nog even gaan bekijken hoe we dat gaan oplossen :-k

Groetjes,
Pieter & Petra

Felix.Daan
13-02-10, 11:45
Ik denk niet dat je hoeft te wachten met het vastleggen van de stoelen tot je incheckt. Ik zou adgb *) de stoelnummers vastleggen.........;-). Met inchecken moet je wachten tot 24 uur voor vertrek.

*) als de gesmeerde bliksem; of zoals Raymond van het Groenewoud wel zegt: Nu, niet seffens, niet direkt, niet subiet, niet weldra maar nu, maintenant, tout de suite, heute nog, snotverdomme

Misschien een stomme vraag maar hoe leg ik ze vast (adgb)? Ja ik weet het, de stomste vraag is de niet gestelde. Maar toch!

Ta2 Gerrit
13-02-10, 12:05
Met je confirmation code van je vluchten kun je op de site van United inloggen en zo je vluchten met de eventuele vrije stoelen bekijken.
En dan is het een kwestie van klikken (i.c.m. seatguru) om de beste zetel te krijgen.

Teleton
13-02-10, 12:20
Maar toch! Stel je voor dat er geen vragen meer werden gesteld op het forum.......

Gerrit heeft het al prima uitgelegd; toch een plaatje ter ondersteuning, al was het maar voor de volgende vragensteller......;-):

http://img192.imageshack.us/img192/8354/unitediternary.jpg

Felix.Daan
13-02-10, 12:26
Bedankt, alleen heb ik dat nummer nog niet ontvangen. Ik heb namelijk alles bij AE geboekt in een pakket.

Michael66
13-02-10, 12:35
Bel of mail ze dan even dat ze je dat nummer geven.
Dan kun je tenminste alvast aan de slag.

sonja
13-02-10, 15:13
Je kunt ook gratis een mileage plus kaart aanvragen en AV vragen je boeking te koppelen aan je nummer, je spaart dan ook miles. Je kunt dan bij United inloggen onder dat nummer en met stoelen gaan schuiven.

Felix.Daan
13-02-10, 17:52
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels de code. De stoelen zijn al vastgelegd. Ik ga even checken of we goede plaatsen hebben.

Teleton
13-02-10, 18:09
. Ik ga even checken of we goede plaatsen hebben.

Meestal is dat door AE ook prima geregeld, maar je kunt het nu lekker zelf naar je eigen behoefte aanpassen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie nu gaan zitten.........

Felix.Daan
13-02-10, 18:39
Helaas, ik heb net gekeken maar het vliegtuig zit vol en de plaatsen zijn al ingedeeld.We zitten op rij 36 aan stuurboord zijde stoelen D, E, F en G. lijkt me prima.

corrus
13-02-10, 19:44
Aan de rechterzijde... dus???

Felix.Daan
13-02-10, 19:58
Ja klopt helemaal.!! In een Boeing 777-222.

corrus
13-02-10, 20:37
Dus gewoon aan de recherzijde van het toestel... (een vliegtuig is geen schip) :D
Aan die plaatsen mankeert niets aan...

Felix.Daan
13-02-10, 22:22
Prima..! dan zijn we gerust gesteld met dank aan AE en alle reacties.

Ta2 Gerrit
13-02-10, 23:56
Dan kan hier mooi een slotje op
http://img693.imageshack.us/img693/6876/smileylock.jpg (http://img693.imageshack.us/i/smileylock.jpg/)

Lea
15-02-10, 19:38
Zit voor de gein eens te kijken hoe het werkt op misschien toch te upgraden voor onze reis maar als ik heb ingelogd zeg maar dan staan er geen gegevens van mij.

Ga je je afvragen of de vliegreis er wel is wat natuurlijk wel zo is want vanaf de mail met bevestiging van USAFUN kom ik op een site waar alles op staat...

Ta2 Gerrit
15-02-10, 19:48
Ga je je afvragen of de vliegreis er wel is wat natuurlijk wel zo is want vanaf de mail met bevestiging van USAFUN kom ik op een site waar alles op staat...

Als daar alles op staat, en het is toevalig een United website, dan kun je daar ook je stoelen upgraden.
In dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10777&page=2)staat een kleine handleiding :D

Lea
15-02-10, 19:53
Zit daar nu een beetje te kijken ja ja is gelukt om er in tekomen maar nu staat er weer iets anders wat ik blijkbaar nog moet doen Secure flight data is blijkbaar nog niet compleet

Ta2 Gerrit
15-02-10, 19:58
Dat kan, en is gewoon een kwestie van invullen tot je een groen vinkje krijgt. Werkt simpel.

mattrob
15-02-10, 19:59
Ik heb dat al een aantal keer geprobeerd, ik kreeg steeds 'unable to save the information'. Vandaag maar gewoon gebeld, want we vliegen zaterdag ... Toen is alles netjes ingevuld voor me. Maar online lukte het me echt niet, paar maanden terug ook al eens geprobeerd.

Lea
15-02-10, 19:59
Is dat dan niet het zelfde als dat email formulier dat ik naar UAFUn heb moeten mailen met paspoort gegevens?

Pfffff goed dat ik ff voor de grap gekeken heb anders wist ik dit niet

Het is me net in een keer gelukt dus dat is ook al weer geregeld

JKG
15-02-10, 20:36
Lea, die Secure Flight Data hoef je niet in te vullen, heeft USAFun al gedaan. Alleen de verwerking is niet zo vlot bij United zelf. Of tussen Worldspan en United.. ze hebben me het uitgelegd een maandje terug ofzo toen ik zelf lekker ging klooien met de stoelen. Er werd met nadruk bij gezegd NIET de secure data in te vullen omdat dat al was gebeurd (de site wordt dus niet lekker geupdate bij United ofzo). En de stoelen had ie ook al netjes geregeld. En dat klopte, alleen staan die ook vaak niet meteen aangegeven op de United site.

Als je er het fijne van weten, bel ze even. Het is me uitgelegd, maar heb alleen nog maar het belangrijkste ervan onthouden. :mrgreen:

xinhier
19-02-10, 19:15
heb een vraagje,
wij gaan in juli met United vanuit Brussel via Washington naar Orlando.

Hier in deze topic lees ik dat je 2 stuks bagage per persoon mag meenemen, maar op hun site lees ik 1 stuk met maximum gewicht van 23 kg en dat als ik een tweede wil meenemen, dit op de luchthaven 35 euro extra zou kosten.

Vanuit amerika naar belgie zou dit 50 $ extra zijn

klopt dit of hoe zit dit nu juist ?

christel

Ta2 Gerrit
19-02-10, 19:39
Dat klopt, maar is afhankelijk van wanneer je tickets uitgegeven zijn.
Is dit gebeurt voor 29 September (dacht ik, staat ook op de site) dan val je nog onder de oude regeling van 2 stuks vrije bagage.

Zijn de tickets van later, moet je, helaas, bijbetalen voor de tweede koffer.
Dat is tegenwoordig bij nagenoeg alle airlines zo.

Meri
26-02-10, 11:45
Wij gaan 2 juli van Ams naar Orlando met United. Eerst vlogen wij met de tussenstop op Chicago en nu zie ik dat het veranderd is in Washington. Nu maakt mij helemaal niks uit waarop ik vlieg, als ik maar veilig aankom. Maar we zaten eerst op de vlucht naar Chicago op rij 41 naast elkaar en nu zitten we met z'n 3en achter elkaar. Maar dat betekend dat mijn dochter van 5 alleen zit. Dat kan natuurlijk niet. Weet iemand hoe ze bij United hiemee omgaan?

Tegen de tijd dat wij daadwerkelijk gaan vliegen zal het wel weer 100x veranderd zijn, maar wil niet dat mijn dochter alleen zit. Dat kan natuurlijk ook niet.[-X

Teleton
26-02-10, 11:50
. Weet iemand hoe ze bij United hiemee omgaan?

Afhankelijk van de bezettingsgraad van het vliegtuig kan je zelf op de site van United inloggen en je stoelen wijzigen. Bellen kan ook, ze zijn erg vriendelijk aan de telefoon. Ik zou niet wachten tot het inchecken maar echt proberen om het vooraf te regelen. NU doen, dus.

Meri
26-02-10, 11:56
Nou heb inderdaad ingelogd op de site en zie dat je niet meer kan wisselen van plaats, alles zit vol (althans dat geeft het scherm aan). Ga gelijik telefoonnummer zoeken en bellen.

Bedankt voor het antwoord. U hoort nog van mij.:D

Ik heb even met AV gebeld, aangezien ik daar onze vakantie heb geboekt en die zien inderdaad dat er een aantal wijzigingen zijn opgetreden en gaan daar mee aan de slag. Ik hoor straks meer van hun.

fransje
24-08-10, 19:20
jaaaa, ben ik weer met een vraagje:grin: (of eigenlijk 3:-#)

Wij vliegen met U.A. van Amsterdam via Frankfurt naar Miami, maar deze vluchten worden door Lufthansa uitgevoerd.
Nou weten wij niet precies, omdat we al in Europa overstappen, of je dan 2 of 3 uur van te voren in moet checken. En aangezien het vliegtuig om 7.25 vertrekt, kan dat toch een uurtje slapen schelen, haha. Dat was de eerste vraag.
De tweede is: van die 2 heenvluchten kunnen we op de United-site niet (en ook niet bij Lufthansa) de seatsmap bekijken, die is niet available. Is dat gebruikelijk als een vlucht door een ander uitgevoerd wordt? Ook heb ik van AMS naar FRANKFURT geen stoelnummers gehad, maar dat is voor een vlucht van een goed uur ook geen probleem.
En als laatste: volgens de informatie die ik wel kan vinden, zou de vlucht van Frankfurt naar Miami geen economy+ hebben, kan dat kloppen? Ik zie ook nergens op de site de mogelijkheid tot upgraden, en dat vinden we eigenlijk wel een beetje jammer. Als het niet mogelijk is, heeft het natuurlijk ook geen zin om "vroeg" in te checken voor een evt. (gratis) upgrade, dus dan kunnen we NOG wat langer slapen......
Scheelt toch wel hoor, of je er een uurtje of anderhalf eerder uit moet midden in de nacht:sad:
Thanks alvast

au3
24-08-10, 19:38
Hoi Fransje,

inchecken 3 uur van tevoren geldt alleen voor intercontinentale vluchten, als je binnen Europa vliegt, geldt dit dus niet.
Ik ben dit jaar via Manchester naar Orlando gevlogen en volgens mij moesten we 2 uur van tevoren inchecken.

De seatmap kan je alleen inzien bij de maatschappij die de vlucht uitvoert. Maar dat zou in jouw geval dus LH moeten zijn... :-kmmm

Groetjes,
Audrey

Guus
24-08-10, 19:47
van die 2 heenvluchten kunnen we op de United-site niet (en ook niet bij Lufthansa) de seatsmap bekijken, die is niet available. Is dat gebruikelijk als een vlucht door een ander uitgevoerd wordt?Ja, vluchten zijn alleen zichtbaar bij de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert. In dit geval zal je een account bij Lufthansa moeten aanmaken om de stoelindeling te kunnen zien.

volgens de informatie die ik wel kan vinden, zou de vlucht van Frankfurt naar Miami geen economy+ hebben, kan dat kloppen?
Klopt. Lufthansa heeft, zover mij bekend, geen economy plus stoelen. Upgraden kan natuurlijk wel maar dan wel naar business dan wel first class.

fransje
24-08-10, 20:47
Da's nou jammer, dat Lufthansa geen economy+ stoelen heeft. Vanwege een nekhernia heb ik een nekkraag om (heb toestemming van de neurochirurg, vandaar dat we pas heel laat geboekt hebben:D) , en had wel een beetje ruimte willen hebben. Ik kan natuurlijk de stoelen bij de nooduitgang vragen, maar die krijg ik vast niet met die kraag om. Of helpt dat ding juist in m'n voordeel?
Nou ja, in ieder geval hebben we de terugreis vanaf Chicago ge-upgraded voor $89 pp, dat lijkt me iets makkelijker slapen. Daar ben ik he-le-maal niet goed in, doe geen oog dicht normaal gesproken.
Ik had bij Lufthansa al gekeken aan de hand van de reserveringsnummers en e-ticketnummers, maar kon mezelf niet vindenO:).
Lufthansa heeft trouwens ook geen stoelschermpjes op de boeing 747, jammer:-(, en pijnlijk tv kijken met die nek van me:x

au3
24-08-10, 21:17
Vrees dat het in je nadeel werkt, aangezien van passagiers op stoelen bij de nooduitgang verwacht wordt dat ze in staat zijn te assisteren bij bijv. een noodlanding. Oudere mensen, mensen met kinderen en mensen met mob. beperkingen zullen om deze reden niet op emergency exit seats worden gezet.
:(
Groetjes,
Audrey

sjemmie
24-08-10, 21:18
Sorry fransje,

Geen stoelen bij de exits voor jou. Daarvoor moet je goed in staat zijn om anderen te kunnen assisteren via de exit naar buiten te gaan, mocht dat nodig zijn.

Met een nekkraag om, is die kans te klein.

fransje
24-08-10, 21:43
Ik had al een donkerbruin vermoeden:p[-X:razz:
Een van de bepalingen is trouwens ook dat je goed de taal van de stewardessen/ luchtvaartmij moet spreken om snel orders te kunnen uitvoeren c.q. opvolgen.
Vorig jaar zaten we in de rij achter die bij de nooduitgang. Bij de nooduitgang mochten een paar italiaanse jongens gaan zitten , maar de stewardess kwam mooi controleren hoe het met hun engels gesteld was (was met Delta). Ze ging een heel gesprek met ze aan, en nam van alles met ze door.

fransje
24-08-10, 21:53
Als je geboekt hebt bij United, maar je vliegt met Lufthansa, dan moet je bij United inchecken toch?

au3
24-08-10, 22:09
Hey Fransje,

we hebben een hotline vandaag, hihihi

Als je vliegt met LH, moet je ook inchecken bij LH! Quote van mijn eigen itinerary:
' Your itinerary includes a code-share flight. Please remember to check in with the operating carrier for your flight(s).'

[verwijderd]
24-08-10, 22:45
En mijn ervaring met United en de code share was dat ik dus niet kon inchecken bij LH om de een of andere reden. Daardoor waren we aangewezen op de reeds toegewezen plaatsen.

Guus
24-08-10, 23:10
Inderdaad zoals au3 al aangaf dien je in te checken bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Indien het meerdere vluchten betreft check je in bij de eerste luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. In jouw geval kan het ook niet anders. Jij vliegt als om 07.25 terwijl de United balies pas rond een uur of 08.00 opengaan.

fransje
25-08-10, 10:07
Dank jullie wel voor de reacties en de "hotline":razz:
We zouden mooi bij de verkeerde maatschappij zijn gaan staan:sad:.
En U.A. zit in terminal 3, terwijl Lufthansa in 1 zit, dat is dan nog eens een extra stukkie lopen ook. We overnachten in het CitizenM hotel op Schiphol, en gaan nu dus op t gemakkie gelijk naar terminal 1.
Het is stom: we zijn zo'n jaar of 8 geleden met air france via Parijs naar Miami gevlogen, maar we kunnen ons helemaal niks meer herinneren van de gang van zaken qua inchecken enzo. Alleen dat Charles des Gaulles een puinhoop was: overal verbouwingen, slecht aangegeven ( toen dus, nu ongetwijfeld niet meer) telefoons die alleen op kaarten werkten ( toen hadden we nog geen mobiel bij ons) en waarvoor we het halve vliegveld af moesten zoeken....pffff
En toen kende ik het Floridaforum ook nog niet, scheelt ook heeeeel veel:-P:-P:-P

Michael66
25-08-10, 10:15
En toen kende ik het Floridaforum ook nog niet, scheelt ook heeeeel veel:-P:-P:-PDat kan wel kloppen, want het bestaat (in de huidige forum-vorm ook "pas" sinds 2004.

fransje
25-08-10, 12:46
Dat kan wel kloppen, want het bestaat (in de huidige forum-vorm ook "pas" sinds 2004.
oepsie......

maarre....nog even over welke m.ij met inchecken: het vluchtnummer is van U.A., dan moeten we daar toch ook zijn?????

Flight
United UA9156 (Operated By DEUTSCHE LUFTHANSA AG) Booking Class: Promotion

anders had er toch een Lufthansa vluchtnummer bij gestaan?

corrus
25-08-10, 13:02
Je dient te inchecken bij de uitvoerende luchtvaartmaatschappij...

In dit geval is dat Lufthansa...
(het vluchtnummer is alleen maar een boekingtechnisch verhaal, daar heb je gelukkig niets mee te maken).

Guus
25-08-10, 14:13
maarre....nog even over welke m.ij met inchecken: het vluchtnummer is van U.A., dan moeten we daar toch ook zijn?????
:?: Je begint in herhaling te vallen. Je stelt een vraag. Je krijgt vervolgens van twee mensen een antwoord op je vraag. Je bevestigt dat je het hebt begrepen om vervolgens doodleuk nogmaals dezelfde vraag te stellen.

fransje
25-08-10, 15:03
Zo zal het idd wel over komen ja, en ik ben niet eens blond.

Dat komt omdat ik dacht wel eens gelezen te hebben dat, als je vliegt met b.v U.A, uitgevoerd door Lufthansa, er dan ook een Lufthansa vluchtnummer bij staat.
En als je kijkt op de site van Schiphol op vertrektijd ( 7.25u ), dan staan er zowel van United als van Lufthansa vluchtnummers, maar wel dezelfde incheckbalie, die van Lufthansa. Dat vond ik verwarrend, vandaar:oops:.

Ik had wel begrepen van jullie dat we bij Lufthansa moeten zijn hoor. De ticketaanbieder, in dit geval WTC, zou het eigenlijk ook wel duidelijker mogen vermelden vind ik, waar je moet zijn. Maar goed, we zijn er uit nu, ik zal er niets meer over vragen:-#

Ebelix
25-08-10, 16:37
In de wereld van de vliegerij is het erg belangrijk om te lezen wat er staat. Het is tegenwoordig met alle samenwerkingsverbanden nog maar zelden dat je vliegt met de maatschappij waarbij je boekt.

Guus
25-08-10, 17:20
Maar goed, we zijn er uit nu, ik zal er niets meer over vragen:-#No worries, je mag vragen zoveel je wilt.

PENPE
28-08-10, 15:15
Het zal ons benieuwen of wij hier ook nog een voordeel aan gaan hebben :

http://www.nu.nl/economie/2321409/vs-keuren-fusie-united-en-continental-goed.html

Groetjes,
Pieter & Petra

Syllvia
29-08-10, 07:24
Het verbaasde mij ook al,we hebben bij Continental tickets geboekt, vliegen heen met Continental en terug met United....dus het zat al in het vat :)

Vraag me alleen af hoe dat gaat bij het inchecken, we hadden ook al last met stoelen reserveren, bij Continental zeggen ze dat we dat via United moeten doen (terugvlucht dus) en bij United zeiden ze nee hoor bij Continental geboekt dus regel het maar via hun. We shall see

cindy74
15-09-10, 22:20
weet iemand wat dit wil zeggen het staat onder de prijs van het ticket.
Any discounts will apply only to the base fare and not to any taxes, fees or surcharges that may be included in the fare shown above.

Additional taxes, fees and surcharges:
(Award travel may be exempt from select taxes, fees and surcharges.)

Travel within the 50 United States
Fare includes 7.5% U.S. excise tax. For travel to or from Hawaii and Alaska, fare also includes U.S. government excise tax of 8.10 USD per direction. Fare does not include the following taxes, fees and surcharges:
Airport passenger facility charges (PFCs) of up to 18.00 USD roundtrip
U.S. Federal Segment Tax of 3.70 USD on each flight segment†
September 11th Security Fee of 2.50 USD per enplanement at a U.S. airportInternational travel (including Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands)
Fare includes U.S. excise tax, and carrier-imposed fuel surcharges (YQ) of up to 250.00 USD per direction of travel may apply. For travel to some countries, additional airport, transportation, embarkation, security and passenger service taxes/surcharges may also apply depending on destination. Fare does not include the following taxes, fees and surcharges:
Airport passenger facility charges (PFCs) of up to 19.50 USD roundtrip
September 11th Security Fee of 2.50 USD per enplanement at a U.S. airport
Other government taxes and fees (including U.S. government excise tax) of up to 140.00 USD based on destination; total may vary slightly based upon currency exchange rate at time of purchase
*Taxes and fees are subject to change without notice and at the discretion of each country’s government
* Additional checked baggage charges may apply. Please visit our baggage (http://www.united.com/page/middlepage/0,6823,1031,00.html?navSource=PriceBreakdown&linkTitle=baggage) section for more information.
† A flight segment is defined as each segment of an itinerary that involves one takeoff and one landing.Wil dit zeggen dat er nog taxen kunnen bijkomen bovenop de prijs?

corrus
15-09-10, 22:52
Dat de korting uitsluitend over het "kale" ticketbedrag wordt berekend... en NOOIT over de taxes...

STEL:
Een vliegticket kost 300,-
opgebouwd uit 100,- voor de kale vliegticket
en
200,- tax.

Een kind krijgt 25% korting (dus 75,- voor de kale ticket)
Maakt dus een totaal 275,- voor een kinderticket.

cindy74
16-09-10, 05:36
bedankt corrus ik dacht dat hier verborgen taxen zouden berekend worden

Guus
16-09-10, 06:59
ik dacht dat hier verborgen taxen zouden berekend worden
De extra toeslagen die in rekening worden gebracht worden gewoon benoemd. Dat zijn m.i. dan ook geen verborgen kosten. Op de United site wordt de prijs weergegeven zonder taxes en fees. Als je op de link 'price breakdown' kijkt dan zie de daadwerkelijke prijs.

koenkamphuys
16-09-10, 07:02
...maar we kunnen ons helemaal niks meer herinneren van de gang van zaken qua inchecken enzo. Alleen dat Charles des Gaulles een puinhoop was: overal verbouwingen, slecht aangegeven ( toen dus, nu ongetwijfeld niet meer) ...
Nee hoor, het is er nog steeds een even grote puinhoop. Op Rome na nooit zo'n zooi gezien.

meisje
05-10-10, 13:54
Als je met United vliegt moet je dan:

het nummer van je Esta formulier bij je hebben?
en er 3 of 4 uur voor vertrek zijn?

thnx
meisje

[verwijderd]
05-10-10, 14:04
Volgens mij kan je ook al vooraf via internet met je boekingscode aanvullende reisinformatie verstrekken bij United op de site. En verder is voor een transatlantische vlucht aangegeven dat je 3 uur van te voren op Schiphol moet zijn waar je eventueel ook je aanvullende gegevens bij de balie kunt opgeven.

Zelf heb ik altijd een uitdraai bij me van de ESTA formulieren, die zitten in ons vakantie mapje waar ook alle verdere reserveringen/vouchers e.d. in zitten zodat we alles bij elkaar hebben. Uiteraard opgeborgen in de volgorde waarin we ze nodig hebben. Wij doen dit in van die doorzichtige insteekmapjes voor in een multimap die dan in een Leitz mapje kunnen.

bluedolph1n
05-10-10, 18:25
Men zegt dat het niet nodig is om de esta papieren mee te nemen, maar bij ons is er al een paar keer naar gevraagd, dus ik denk wel dat het toch verstandig is om te doen.
Zoals Jeroen al zegt, 3 uur inderdaad. De tijd vliegt zo voorbij vind ik altijd. ;)

meisje
06-10-10, 06:21
misschien een hele stomme vraag hoor...maar hoe kom ik dan weer bij dat formulier zodat ik het kan uitprinten? Heb het dus al wel ingevuld en toen het klaar was niet geprint...#-o

6foot6
06-10-10, 08:29
Dat lukt niet meer.
Afdrukken kan alleen direct na het aanvragen en alleen als je meteen toestemming krijgt

Je kunt nog wel je nummer en de bijbehorende toestemming vinden en printen

sjemmie
16-10-10, 00:34
Wij zijn inmiddels terug uit Florida. Wij vlogen met United, maar er is niets gevraagd over ESTA. Niet bij United, niet in het vliegtuig en niet bij de US Customs in Washington (onze tussenstop) en ook niet in Orlando.

JKG
31-12-10, 17:37
Aanstaande vakantie wederom geboekt bij United.
Zie ik op mn telefoon dat ik rond 12u een gesprek heb gemist. Even Googlen en het is de reserveringslijn van United in Amerika. Nu zie ik als ik inlog dat er een schedule change is.. 5 minuten eerder vliegen, en iets eerder aankomen op Dulles.

Normaal krijg ik altijd per mail een schedule change door, nu dus niet. Ze gaan toch niet voor elke wissel bellen hoop ik? Mail adres is bekend bij ze, heb alleen dit keer telefonisch direct bij ze geboekt ipv via een reisbureau.. en die changes zijn hartstikke leuk, maar waarom nu al elke keer dat doorgeven, als ik pas over een half jaar ga vliegen.. mailtje is genoeg, bellen is wat overdreven lijkt me. Andere mensen hier ervaring mee? Ik kan wel terugbellen (kan toch bijna gratis bellen naar Amerika), maar de knallen in de buurt zijn lekker hard en dichtbij, daar is geen normaal gesprek mee te voeren. :)

Teleton
31-12-10, 17:56
Normaal krijg ik altijd per mail een schedule change door, nu dus niet.

Als je in je iternary kijkt, zie je waarschijnlijk ook dat er een schedule change is. Je kunt je stoelreserveringen waarschijnlijk ook niet meer bekijken. Dit kan pas nadat je hebt gemeld dat je de wijziging hebt gezien. Zelf bel ik altijd gewoon naar het nederlandsche nummer 020-2013708. Vorige reis zijn we zo vier of vijf keer gereset.......

JKG
31-12-10, 17:59
Stoelen zijn nog goed, tenminste, ik zie ze gewoon staan op mijn itinerary.
Ja dat ze vaak wisselen weet ik inderdaad maar al te goed, maar dat ze je er voor gaan bellen is een beetje onzin, vind ik. ;)

Enkel paar minuutjes verschil, en normaal krijg ik dat soort dingen per mail..

mattrob
31-12-10, 21:06
Ik werd een paar weken terug ook gebeld, dat de vliegtijd met 20min opgeschoven was op de heen- en terugreis. Ik zag onbekend nummer, was het de klantenservice uit India, of ze me nog ergens mee van dienst konden zijn :lol: ! Voor dit soort kleine wijzigingen, is een email wat mij betreft voldoende. Als ik dan iets wil omzetten, bel ik zelf wel ;-) ! Maar blijkbaar is het dus nieuw of zo.

corrus
01-01-11, 02:20
Thanks in advantage,
Ehhhm... :???: :???: :???:

donkey
01-01-11, 19:04
Ik krijg wel altijd updates op de dag dat ik vertrek, maar dat heb ik zelf ingesteld.
Misschien heeft United dit wel zelf gedaan in jullie mileage plus account.
Zou je eens moet kijken in flight notifications instellingen onder reservations & Check-in.

JKG
02-01-11, 12:08
Bij mij belden ze echt met het 1-800 nr, maar India kan natuurlijk ook dat als callerID gebruiken. Voor die paar minuten hoeven ze me niet te bellen.

Bij Reservations & Check-in stond dus de wijziging van 5 minuutjes... tenminste, de melding dat er een flight change was en ik zag dus die paar minuten.
Aangezien er meestal toch wel 5 wijzigingen zijn, zullen ze me vast nog wel eens bellen. :mrgreen:

kimm82
07-01-11, 17:42
Hallo,

even een vraagje. Ik zag deze tickets bij tix.nl. rechtstreeks naar Orlando.

€ 575.96 p.p.
https://tix.nl/core/images/airlines/small/UA.gif
United Airlines
Standard economy class https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/tell_me_more.gif

https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/email.gif email https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/compare.png vergelijk https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/save.png opslaan

https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/outbounds_icon.gif di 3/05 12:15u Amsterdam (AMS) Schiphol

di 3/05 19:34u Orlando (MCO) International Airport

UA 947 https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/technicalStop.png (13u19)

https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/inbounds_icon.gif ma 23/05 13:45u Orlando (MCO) International Airport

di 24/05 07:05u Amsterdam (AMS) Schiphol

UA 946 https://tix.nl/core/templates/default/images/icons/technicalStop.png (11u20)

Maar dit staat er in kleine letters onder:

Opgelet: Vlucht UA 947 bevat een technische tussenlanding om brandstof bij te tanken. Washington (IAD) van 14:30u naar 17:10u. Vlucht UA 946 bevat een technische tussenlanding om brandstof bij te tanken. Washington (IAD) van 15:57u naar 17:28u.

Iemand enig idee wat dit nou precies betekent? Zullen we toch moeten overstappen (wat dan dus niet rechtsreeks is) of blijven zitten in het vliegtuig tijdens het tanken? Maar wat bedoelen ze met die tijden; van 14.30u naar 17.10u? Moeten we dan zo lang in dat vliegtuig blijven wachten?

JKG
07-01-11, 17:53
Volgens mij vliegt 0947 door naar Los Angeles en niet naar Orlando. Ik denk dat Tix.nl het 2e vluchtnummer niet geeft. Je gaat namelijk met een Airbus meestal naar Orlando toe, wat een kleiner toestel is met een ander vluchtnummer. En terug ook, de 946 pak je pas in Washington zelf.

Je blijft zeker niet in het vliegtuig zitten.. en met een Amerikaanse maatschappij moet je altijd landen op een hub (vluchthaven waar meestal het hoofdkantoor van een vliegmaatschappij zit). United heeft bijv. hubs in Chicago en Washington. Daar ga je door immigratie, douane, heb je meestal nog even tijd om wat te eten en dan stap je in het 2e vliegtuig en kom je als nog rond 19.30-20u aan in Orlando. De 0947 zal dan doorvliegen naar Los Angeles bijv.
De 0946 vliegt vanuit Los Angeles naar Washington. Daar stap jij in en dan vliegt ie door naar Amsterdam.

Met KLM vlieg je bijv. wel rechtstreeks, al weet ik niet of die op Orlando vliegen, ik vlieg alleen maar met United. :mrgreen:

Ta2 Gerrit
07-01-11, 17:55
Leuk grapje van tix. Dit is een reguliere United vlucht, dus gewoon uitstappen, langs Immigration, koffers van de band, langs Customs en de koffers weer afgeven. Net als altijd.

United heeft onlangs vluchtnummers aangepast, dus wat eerst 946 + aansluitend 828 was is nu onder één vluchtnummer geplaatst. Je vliegt (althans wij in Oktober) zelfs met een kompleet ander (Airbus 320) toestel verder van Washington naar Orlando.

Terug idem dito, 320 naar IAD, 777 naar Amsterdam. Gewoon een verkooppraatje, dus :mrgreen:

@JKG; ook 947 is nu het vluchtnummer van MCO naar Schiphol. Is nieuw.

JKG
07-01-11, 18:00
Ok nu dus ook 947 van MCO naar IAD neem ik aan? Of tenminste, ligt er aan waar je boekt... ik ben nog nooit teruggevlogen vanuit MCO. Altijd via MIA met een Embraer Jet 170 naar IAD en dan met de ouderwetse 946 naar home sweet home.
Tijd om eens vanaf MCO terug te gaan, maar nee... ik MOET toch naar Miami elke keer. :lol:

kimm82
07-01-11, 18:10
oké, dus het is helemaal geen rechtstreekse vlucht. Wel erg misleidend dat tix deze vlucht bij de rechtstreekse vluchten plaatst en niet bij de vluchten met 1 tussenstop.
Dan kies ik er dus toch voor om met KLM rechtstreeks naar Miami te vliegen, is maar 20 euro duurder dan "zogenaamd" rechtstreeks naar Orlando met United.
Bedankt!!!

[verwijderd]
07-01-11, 18:57
De 946 en de 947 van United staan al in ieder geval 2 jaar te boek als rechtstreekse vlucht maar is het feitelijk niet, vaak wordt ook aangegeven dat je alleen van vliegtuig wisselt.

Deze vluchtnummers worden in Amerika voor 2 vluchten gebruikt, waarvan de 1 richting LAX (dacht ik) gaat en de andere naar MCO. Raar maar waar.

En United geeft het naar de aanbieders aan als 1 vlucht, zelfs op hun eigen site beschouwen ze het als 1 vlucht. :-D

Ta2 Gerrit
07-01-11, 20:10
Even voor de duidelijkheid;
http://img716.imageshack.us/img716/8909/946947.jpg (http://img716.imageshack.us/i/946947.jpg/)

JKG
08-01-11, 00:02
Gerrit, je moet eerst nog naar Bike Week, maar je hebt ook al tickets voor Biketober!
Hoezo Florida & motorverslaafd? \\:D/

Teleton
13-01-11, 17:05
Voor de voorjaarsvliegers die via Brussel en Washington vliegen:

Op een aantal data is de 777 in april uit de roulatie genomen. De vluchten BRU/IAD en IAD/BRU worden dan uitgevoerd met de vernieuwde 767. (Dat dan weer wel..:-s)

Voor ons heeft dat vervelende gevolgen; onze geliefde stoelen H en J op rij 21 in de 777, waar we op de terugvlucht weer voor hebben geopteerd, worden ons nu door de neus geboord. Niks geen gestrekte beentjes meer en ook geen jaloerse blikken van medepassagiers........;).

http://img705.imageshack.us/img705/8555/img2607yq.jpg

Mocht de ombouw van de 777 meezitten, dan kan het zijn dat dit type toch weer wordt ingezet. In de nieuwe configuratie zijn deze riante stoelen overigens vervallen. De meest aantrekkelijke optie lijken de bulkheadseats op rij 20, omdat je daar nog met z'n tweetjes naast elkaar zit. Op rij 31 zit je ook 2 aan 2 maar wel net naast het toiletorium.....[-o<

Waarom wij niet van deze wijziging op de hoogte zijn gesteld, kon de medewerker niet vertellen, wel gaf hij aan dat het zinvol is om de iternary van tijd tot tijd zelf te controleren. Waarvan akte!

Links de nieuwe, rechts de oude configuratie met de stoelen voor de Unitedmedewerkers FA en de ontbrekende stoelen op rij 20:

http://img337.imageshack.us/img337/1240/configuratie777nieuw.jpghttp://img21.imageshack.us/img21/2083/configuratie777oud.jpg