PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met United Airlines (1)

Pagina's : 1 [2] 3 4

PENPE
30-06-08, 23:19
Hoi Ezzie,

Of er aan de balie op Schiphol nog iets te regelen valt weet ik niet.
Ik zag wel in april tijdens mn overstap in Washington dat er veel werdt gewisseld met de plaatsen voor de aansluitende vlucht.

Er werdt dan iede keer omgeroepen dat mensen die samen of met 3, of 4 reisden zich even wilde melden aan de balie. Omdat wij samen reisden
melden wj ons ook even, maar als wij zouden ruilen dan hadden we slechtere plaatsen gekregen en dus niet gedaan.

Enne , fijne vakantie ( maak je een weblog ? )

Groetjes,
Pieter

:razz: Over 2 maanden en 5 dagen gaan we weer !!

Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/
Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/

Guus
04-07-08, 11:51
Omdat ik nu niet ga vliegen kan ik het niet heleaal verder bekijken, maar er staat mij iets bij dat ik het pas 24 of 36 uur van te voren kon veranderen. Hopelijk lukt het je nu , zoniet, laat het even weten dan graaf ik nog wat dieper in mijn geheugen.....
Nadat je bent ingelogd kom je automatisch op de 'My mileage summary' pagina uit. Daar klik je op de 'view my itineraries' link. Je krijgt dan alle reserveringen te zien die je op dat moment bij United op jouw naam openstaan. Klik vervolgens op ‘view/modify’ link van de reis waarvan je de zitplaatsen wilt wijzigen. Je krijgt dan een overzicht van alle vluchtdelen (b.v. AMS-IAD, IAD-MCO etc.) die onder deze boeking vallen. Als je vervolgens de tab 'seat assignment' aanklikt, krijg je per vlucht een overzicht waar je zit en welke stoelen er nog vrij zijn. Dit laatste is afhankelijk van je status. Hoe hoger je status bij United, des te meer vrije stoelen zijn er zichtbaar. Indien je een andere zitplaats wilt hebben klik je één van de vrije plaatsen aan. Op die manier werk je de gehele reservering af. Aan het eind bevestig je de wijzigingen door op ‘finish’ te drukken en alles wordt automatisch aangepast. Kind kan de was doen.

HenkR
04-07-08, 20:03
Zo heb ik het tijden geleden inderdaad ook gedaan. Je bent alleen niet verzekerd dat deze verdeling zo blijft. Zoals ik al eerder in dit stuk aan heb gegeven zijn van de 4 vluchten die wij maken er al 3 veranderd door ???.

donkey
11-07-08, 11:25
Wij vliegen altijd met United en zijn nog nooit koffers kwijtgeraakt of hebben vertraging gehad. En dat economyplus abonnement is super.:-\"
Als er een lange rij staat bij de doane en de overstaptijd is krap, dan vraag ik altijd aan diegene die de rijen indeeld of we vooraan mogen. En dat is nog nooit een probleem geweest:-o

groeten,
Claudia

Moderator Mickey99:
verplaatst vanuit het topic: Suit your case (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3823)

HenkR
16-07-08, 18:06
Als aanvulling op mijn vorige bericht. Het was het nu zelfs zo erg dat er bij een van de vluchten een van onze medereizigsters geen stoel had en ik kon hem er ook niet bij "plakken". 2x een mailtje aan united geen reactie. Gisteravond een mailtje aan Exitreizen en vanochtend om 9:00 uur hadden ze al voor me geregeld. Tot op heden niets dan lof voor ER=D>

Carlo
16-07-08, 22:20
Wij zijn 11 juni met United via Washington naar Orlando en via Los Angeles en Chicago weer terug gevlogen. Moet zeggen dat ik alle vluchten prima vond. Relaxte sfeer op de grond en in de lucht, goede verzorging eigen schermpje met leuke films, hebben we slechter gehad....iets met een M of zo....
Alleen de stopover in Washington was dramatisch. Ik heb zoiets zelfs in Turkije nog nooit meegemaakt. Eerst een gigantische rij voor de paspoorten, vervolgens een chaotische bende om je koffers te halen. Hierna moesten we terug lopen richting de paspoortplek om achteraan te sluiten in een nog langere rij voor de koffercheck. Het was dat iemand van de douane zo verstandig was om te vragen of er mensen een transfer hadden anders hadden we aan de drie uur zelfs geen genoeg gehad en mochten we zonder koffercheck door. Ik ben echt niet zo'n zeurder en heb al veel vliegvelden gezien maar dit was echt de meest ongeorganiseerde bende tot nu toe...Dus mocht je in tijdnood komen gewoon tegen zo'n langslopend uniform zeggen dat je je vlucht mist en medestanders zoeken en een hoop lawaai maken...

PENPE
16-07-08, 23:37
Hoi,

:roll: in April hadden wij ook overstap in Washington met 5 uur wachttijd vd vlucht naar Orlando en alle formaliteiten waren binnen 15 minuten afgehandeld...:-\"

Nu maar hopen dat dit in September ook zo is, in ieder geval dan maar 2 uur overstaptijd

Groetjes,
Pieter & Petra

corrus
17-07-08, 00:08
Dus mocht je in tijdnood komen gewoon tegen zo'n langslopend uniform zeggen dat je je vlucht mist en medestanders zoeken en een hoop lawaai maken...

JA goed plan... [-X

En dan ga je met al je medestanders gewoon "even" niet vliegen...:shock:

Zo simpel gaat dat... :-\"

Guus
17-07-08, 08:12
Wij zijn 11 juni met United via Washington naar Orlando en via Los Angeles en Chicago weer terug gevlogen. De stopover in Washington was dramatisch. Ik heb zoiets zelfs in Turkije nog nooit meegemaakt. Eerst een gigantische rij voor de paspoorten, vervolgens een chaotische bende om je koffers te halen. Hierna moesten we terug lopen richting de paspoortplek om achteraan te sluiten in een nog langere rij voor de koffercheck. Het was dat iemand van de douane zo verstandig was om te vragen of er mensen een transfer hadden anders hadden we aan de drie uur zelfs geen genoeg gehad en mochten we zonder koffercheck door.Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Op Dulles worden passagiers met de bestemming Washington en passagiers die een transfer hebben direct na aankomst gescheiden. Aangezien jullie naar Orlando gingen moeten jullie dus in de transfer terminal hebben gestaan. De vraag van de douane of er mensen waren met een transfer is dus op zijn zachtst gezegd vreemd. Dat je nog eens door security moet, de koffercheck zoals jij dat noemt, geldt voor elke luchthaven. Op zich is dat niet zo vreemd. Het vertrouwen in buitenlandse security checks is blijkbaar niet zo groot. Pas echt vreemd is het op de luchthaven van Atlanta. Als je in Atlanta moet zijn dan moet je door de security check om de luchthaven te verlaten.
Waarschijnlijk heb je gewoon de pech gehad dat er een aantal vluchten gelijktijdig zijn binnengekomen. Komt wel eens voor. Van al die keren dat mijn reis via Dulles liep heb ik dit één keer meegemaakt. Op zich dus een redelijk gemiddelde.

Guus
17-07-08, 08:25
Als aanvulling op mijn vorige bericht. Het was het nu zelfs zo erg dat er bij een van de vluchten een van onze medereizigsters geen stoel had en ik kon hem er ook niet bij "plakken". 2x een mailtje aan united geen reactie.Persoonlijk heb ik dit nog nooit meegemaakt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet kan voorkomen. Soms wordt er wel eens een ander toestel (met een andere stoelindeling) ingezet of worden de vluchttijden aangepast, maar de door mij uitgekozen stoel wordt dan keurig overgezet. Slechts in een enkel geval merk ik wel eens dat ik niet meer met mijn stoel kans schuiven. In die gevallen, is achteraf gebleken, bleek ik een dubbele boeking te hebben. Met een telefoontje naar United is dat echter in 2 minuten opgelost. Bellen gaat zo wie zo sneller dan mailen. In hun commitment naar de klant staat namelijk dat ze 30 dagen hanteren voor de beantwoording van vragen en klachten. Dit commitment hebben ze bij mij tot nu toe altijd waargemaakt.

Teleton
17-07-08, 09:03
en medestanders zoeken en een hoop lawaai maken...

Klinkt allemaal heel flink, maar het is een slecht advies dat zeker niet tot het gewenste resultaat zal leiden. Dan heb je echt niet goed begrepen hoe "we" daar met elkaar omgaan. Gewoon rustig aandacht voor je probleem vragen (Excuse me, sir in plaats van Hey you, mister...:oops:) lijkt mij een beter advies...:p.

Ta2 Gerrit
17-07-08, 09:26
De laatste keer dat wij op Dulles (Mei) aankwamen was het ook zo'n zelfde chaos.
Maar de oorzaak was ook duidelijk. Wij waren een uur te vroeg :-), een vlucht uit Parijs was erg vertraagd en er was nog een Duitse vlucht op tijd.

Dan wordt het wel erg druk in de toch al niet al te grote transferterminal. Maar met een beetje geduld rol je vanzelf wel door customs, waar we ook nog even (2 minuten) uit de rij mochten voor een steekproef check.

Maar normaal is het daar zeker niet zo druk en kun je redelijk doorwandelen. Deze keer duurde het een kleine 3 kwartier, maar ook dat is te overleven.
Behalve als je een erg korte aansluiting hebt, natuurlijk. Maar dat kun je zelf regelen.

En ook ik ben er van overtuigd dat "opstandig worden" niet echt helpt en zelfs averechts werkt.

JKG
17-07-08, 10:04
3 kwartier op Dulles? Dan mag je van geluk spreken. Ik stond er anderhalf uur voor ik naar mn aansluitende vlucht mocht rennen die al een kwartier langer aan de grond werd gehouden. Volgende keer zal ik ook aangeven dat we een aansluitende vlucht hadden. Probleem was dat de hele rij dat namelijk ook had ;)

Carlo
17-07-08, 18:24
Teleton heeft helemaal gelijk, hou het wel netjes maar ik bedoelde dat je iemand in een uniform moet aanspreken en zeggen dat je een transfer hebt en als dan meer mensen dit doen (dit bedoelde ik met lawaai....) gaat het misschien wat sneller. Zeker geen grote mond opzetten [-X! Dus als dat de boodschap leek heb ik dat bij deze hoop ik rechtgezet......;)

Teleton
17-07-08, 19:25
Dus als dat de boodschap leek heb ik dat bij deze hoop ik rechtgezet......;)

...door het lawaai had ik je niet goed verstaan......:? Boodschap is nu luid en duidelijk overgekomen. Over en sluiten?

HenkR
17-07-08, 23:17
Guus: Persoonlijk heb ik dit nog nooit meegemaakt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet kan voorkomen.
Dan ben ik een pechvogel. De vluchten en vliegtuigen zijn niet gewijzigd. Alleen op 3 van de 4 vluchten onze plaatsen in het vliegtuig, waarbij de vlucht Mia-Washington geheel raar was. Tijdje geen enkele plaats en toen 5 van de 6. Had ik alles tijdig lekker met z'n 6'n bij elkaar wordt er gehusseld.

HenkR
23-07-08, 19:50
:-kIk denk dat ze mij niet mogen bij United.:cry:
Eerst steeds dat geschuif met stoelen en nu nog erger. Ipv Asd- Washington is het nu Asd-Chicago met een overstap van 5 uur. Tevens weer de stoelen door elkaar op de terug vlucht. We zitten nu "gezellig" allemaal (6p) achter elkaar dus over zes rijen.:twisted:
Maar weer gevraagd of Exit weer wat voor mij wil en kan betekenen[-o<

PENPE
23-07-08, 20:13
Hoi allemaal,

Naar aanleiding vd berichten in dit 'draadje'van het forum regelmatig mn seating gechekt op onze vluchten. Vanaf het begin ( Februari )zijn ze nooit gewijzigd maar nu opeens ( had vorige week nog gecheckt en niks veranderd ) zijn op 3 van onze 4 vluchten toch de seatings gewijzigd.

Op de IAD-MCO vlucht zijn we verplaatst van 1A+1B naar 2A+2B
Op de MCO-IAD vlucht zijn we verplaatst van 1A+1B naar 3A+3B
( Op zich niet erg want rij 1 is toch altijd krapper ivm de cabinewand. )

Op de terugvlucht IAD-AMS zijn we verplaatst van 17F+17G naar 17A+17B

:? raar maar waar...

Groetjes,
Pieter & Petra

Ik ga nu de komende 6 weken dagelijks checken ...

sonja
23-07-08, 20:18
Hier hetzelfde op onze vlucht van IAD naar MCO zijn we van rij 1 naar rij 2 verhuisd. Ik kon het gelukkig wel weer terug zetten, maar ik vind het wel vreemd.
Wij hebben al een paar jaar Economy Plus access en dit is de eerste keer dat ze zomaar de stoelen hebben gewijzigd.

Yvet
23-07-08, 21:49
Op seatguru kun je zien dat het vliegtuig evt de plaatsen op rij 1,2 en 3 kan opeisen doordat het type vliegtuig ineens veranderd (uit mijn hoofd: van een 320s naar een 322).

Dit geldt dus voor de vluchten mco-iad en andersom.

deh78
25-07-08, 18:11
Vraagje over inchecken bij de balie :
Ik heb mijn vlucht geboekt via Expedia maar hun kunnen me niet verder helpen.

Ik vlieg met United maar de vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa....ik check dus gewoon in bij de United balie.

Terugweg vlieg ik met Lufthansa uitgevoerd door United...bij wie check ik nu in ik neem aan Lufthansa.

Dennis

senkermens
26-07-08, 22:52
hallo donkey; je schreef:

Wij vliegen altijd met United en zijn nog nooit koffers kwijtgeraakt of hebben vertraging gehad. En dat economyplus abonnement is super.:-\" Als er een lange rij staat bij de doane en de overstaptijd is krap, dan vraag ik altijd aan diegene die de rijen indeeld of we vooraan mogen. En dat is nog nooit een probleem geweest:eek:

maar wat is een economyplus abonnement en hoe kom je er aan???

groetjes senkermrns

Moderator Mickey99:
verplaatst vanuit het topic Suit your case (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3823)

raygwencaith
21-08-08, 14:36
CHICAGO - United Airlines neemt na een grote capaciteitsreductie opnieuw een drastische maatregel om de sterk gestegen brandstofkosten te compenseren. Vanaf komend najaar serveert de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij op niet alle transatlantische vluchten nog een gratis maaltijd. Dat blijkt volgens Amerikaanse media uit een memo die United aan het cabinepersoneel heeft gestuurd.

Wat jarenlang als vanzelfsprekend werd ervaren tijdens een lange vliegreis is dat bij United Airlines met ingang van 1 oktober niet meer. Op vluchten van Europa naar Washington moeten passagiers in de economy class vanaf dan betalen voor een hapje en een drankje. In business en first class blijft het eten wel ‘gratis’.

Een snackbox met kaas, crackers, fruit, yoghurt en een gebakje gaat zes dollar kosten. Voor salades en broodjes moet negen dollar worden betaald. Volgens United is de beslissing om passagiers te laten betalen voor eten ‘moeilijk, maar noodzakelijk’.

Of in de toekomst ook op andere intercontinentale United-vluchten moet worden betaald voor voedsel, wordt in een later stadium besloten. United zal passagiers in een onderzoek naar hun mening vragen. Op veel binnenlandse vluchten in de Verenigde Staten zijn maaltijden al niet meer gratis.

Washington wordt door United Airlines gebruikt als ‘poort naar Europa’. Dagelijks voert de maatschappij 33 internationale vluchten uit vanaf Dulles International Airport, onder meer naar Amsterdam en Brussel.

------------------------------------------------------------------

Gelijk dus even naar United gebeld met hoe dat zit met al geboekte tickets voor 2009 waar dus nog wel de maaltijd op het ticket staat.

Het bericht werd direct bevestigd. Toen ik vroeg hoe het zat met al geboekte tickets werd ik in de wacht gezet. Daarna vertelde de medewerkster mij dat het ook voor geboekte vuchten geldt. Toen kreeg ik het nummer van de klachtenafdeling.

Ook dus daarheen gebeld. Kreeg een zeer net correct sprekende dame aan de lijn. Het is voor hun allemala erg vers en het had nog niet mogen uitlekken naar internetsites (www.luchtvaarnieuws.nl) Ze zijn nog heel veel aan het uitzoeken en hebben vragen bij he hoofdkantoor neergelegd. Wat daar uit zal komen zal nog gecorrespondeerd worden.

knaapje
21-08-08, 15:41
Zal je eens zien wat voor een puinhoop het aan boord wordt als mensen zelf eten en drinken mee gaan nemen.

Knaapje

Michael66
21-08-08, 22:29
Waarschijnlijk is het volgende dat ze je gaan chargen per gram afval dat je bij ze inlevert ... :roll:

Ta2 Gerrit
21-08-08, 22:41
Ach, het is weer een stukje minder dienstverlening, maar zo'n ramp is het ook weer niet.
Nu kun je tenminste wel zelf bepalen (en betalen :-)) wanneer je wil eten, en wat.
Chicken en pasta ken ik nu wel, dus een maaltijd op Schiphol komt nu in zicht (hebben die ook weer wat klandizie) en kan ik tijdens de vlucht gewoon doorslapen ;-).

Of je het nu linksom (brandstoftoeslag) of rechtsom (geen eten) draait, betalen moet je toch.
Dan maar een familysize pizza mee aan boord, past mooi in de overhead bin.

JKG
21-08-08, 23:54
What's next, betalen om het toilet te gebruiken? Oh nee, daar was al een hoax van :)

Syllvia
22-08-08, 08:00
Doe mij maar 3 snackboxen dan :) Beter dan pasta of kip.

Grappig, krijgen we op de heen weg nog wel wat te eten en terug niet, dat is namelijk oktober...

Het lijkt me wel een bende worden hoor, komen er ook nog koelboxen bij de handbagage.

JKG
22-08-08, 11:08
Lekker als je buurman dan een broodje tonijn van huis meeneemt.. of een broodje met gekookte ei... gaat lekker stinken in het vliegtuig!

Ik zal nog even laten weten hoe ik dan heb genoten van de laatste maaltijd, vlieg namelijk wel in september terug :)

corrus
22-08-08, 12:22
:-x ^&^@#%% :-x Pay per Chew!!! :-x ^&^@#%% :-x

Vandaag bekend gemaakt op de United Site
--------------------------------------------------------------------------------------------
*Effective October 1, 2008: On all flights between
Washington-Dulles (IAD) and Europe, complimentary meals
in United Economy will be replaced with buy-on-board

Fresh food

and SnackBox offerings.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Dus op de heenweg wordt er nog wél een maaltijd geserveerd!

(De vraag is echter... Voor hoelang nog) :roll:

Ik denk dat veel airlines dit zullen gaan volgen

Marjol
22-08-08, 14:47
Hee, verrek.. alleen op de terugweg... dan hebben wij mazzel ;)

Wij vliegen h&#233;&#233;n via Washington en terug via Chicago :D

Ta2 Gerrit
22-08-08, 15:21
Is dus nog minder erg dan ik dacht. Nachtvlucht, en daar mis ik toch altijd het ontbijt :-)
We zullen zien, we vliegen 12 Okt. heen en de 19e terug.

Syllvia
22-08-08, 15:57
Hee, verrek.. alleen op de terugweg... dan hebben wij mazzel ;)

Wij vliegen héén via Washington en terug via Chicago :D

Sjips! wij net andersom!

Nu even wat anders, wordt er nog wel drank geserveerd?

groetjes

Marjol
22-08-08, 17:19
Volgens mij wel :)

Syllvia
22-08-08, 17:21
Beter:) want ik heb altijd erge dorst, en om nu voor ieder bekertje water te betalen...........

raygwencaith
22-08-08, 17:48
Ik heb ook vandaag weer met United gesproken en het gaat alleen om de maaltijden en niet de drankjes.

Meer informatie volgt binnenkort

JKG
22-08-08, 17:59
Gewoon een koude triple cheeseburger van Wendy's mee in je tas, zit je gegarandeerd voor de helft van de vluchtduur harstikke vol!

Syllvia
22-08-08, 18:09
Kun je dan aan de stewardess vragen of ze hem even op wil warmen? :roll:

Corry
22-08-08, 19:25
Zoon vliegt in dec/jan naar Chicago. Ik ga hem het goede nieuws(not) brengen dat hij TOCH eten krijgt. Het leven zit soms vol "surprises"!

raygwencaith
22-08-08, 20:05
Subway in je tas is ook een optie.

Over al reeds geboekte tickets komt binnenkort meer info

cloggie68
25-08-08, 12:46
Ik heb net even bij United gekeken en bij ons staat er nog voor beide vluchten 'Refreshments'... afwachten dus maar (ga niet gelijk klagen...).

Syllvia
25-08-08, 16:15
Bij Ons op de tickets staat :
September amsterdam / chicago : lunch / snack
Oktober Washington / Amsterdam : Niets

Ta2 Gerrit
25-08-08, 23:12
Heb net even de itinerarys gecheckt, en inderdaad; in Oktober op de heenreis nog wel voedsel, terug niet.
En voor volgend jaar feb./maart is de (gratis) keuken dicht zowel op de heen- als de teugreis.

mc.kunst
25-08-08, 23:17
Ik heb net ook even gekeken, maar bij ons (wij gaan in december) staat er wel nog steeds op de heenweg lunch en snack en op de terugweg dinner en snack.

Waar ik wel behoorlijk van baal is dat onze plaatsen terug ineens gewijzigd zijn! We hadden goede plaatsen, maar nu dus niet meer. Terwijl onze tickets al betaald zijn en (als het goed is) geticket. Ik heb hier geen ervaring mee, maar hoe kan dat nou? Hoe kan ik de plaatsen voor de heenweg vastzetten en de plaatsen voor de terugweg wijzigen?

Groetjes, Claudia

deh78
25-08-08, 23:24
Toevallig net ook effe gespiekt maar ook wij krijgen vanaf Frankfurt New York eten
Vanaf Washington naar Brussel niet meer.

Beetje Jammer...

Dennis

cloggie68
26-08-08, 07:57
Heb net even de itinerarys gecheckt, en inderdaad; in Oktober op de heenreis nog wel voedsel, terug niet.
En voor volgend jaar feb./maart is de (gratis) keuken dicht zowel op de heen- als de teugreis.

Dus 'refreshments' in april/mei betekent gewoon 'keuken dicht'?

Gaan jullie United mail sturen/bellen?

Natasja L.
26-08-08, 09:16
Ik vind het allemaal niet zo erg. Wij eten altijd iets op de luchthaven. Het eten in het vliegtuig (op de Business class gerechten na) vind ik gewoon niet lekker. Dus ik zal het ook niet gaan missen. Volgens mij wordt er ook ontzettend veel voedsel weggegooid. Tenminste als ik zie wat de mensen om mij heen er van eten, dan is dat niet veel. Of eten jullie wel allemaal netjes je bordje leeg ;)? De mogelijkheid blijft natuurlijk dat je een maaltijdpakket kan kopen. Ik heb liever deze maatregel, dan onnodig voedsel weggooien en de prijs van de tickets verhogen.

Syllvia
26-08-08, 09:45
Volgens mij wordt er ook ontzettend veel voedsel weggegooid. Tenminste als ik zie wat de mensen om mij heen er van eten, dan is dat niet veel. Of eten jullie wel allemaal netjes je bordje leeg ;)?

Ik heb ook het idee dat er heel veel wordt weg gegooid, vooral op de terug weg, Washington / AMS.
Iedereen laat alles liggen of slaan over, of wuiven kribbig naar de stewardess dat ze niet willen, omdat ze slapen.

Ik zelf eet het ook bijna nooit op, mijn man wel, maar als ik hem een gebakken schoenzool voorzet eet hij hem geloof ik ook op ](*,)

Ta2 Gerrit
26-08-08, 10:18
Dus 'refreshments' in april/mei betekent gewoon 'keuken dicht'?

Gaan jullie United mail sturen/bellen?

Ach, zo bijzonder waren de maaltijden ook weer niet en nu pakken we wel wat wanneer ons dat uitkomt. Mocht dat in de lucht zijn, dan wordt het de snack- of saladbox.
Of anders op Schiphol of tijdens de layover.
Zolang ze maar blijven komen met de drank :lol:

Dus bellen of mailen (als dat al zin zou hebben) doen we maar niet.
Hooguit om er op te wijzen dat er nu ook wel wat personeel uit kan :mrgreen:
De attendants hebben hierdoor een stuk minder te attenderen, toch :-\"

Yvet
26-08-08, 10:33
Ik, wij gaan wel rrageren.
Voor mij is het een principe kwestie, ik heb betaald voor een ticket die me vervoer van a naar b geeft en daarbij maaltijden geeft.
Dat is waar ik voor betaald heb, dus wil ik ook die service krijgen.

Het zal allemaal niks uitmaken enzo maar we gaan er zeker even contact over opnemen.
Op dit moment staan onze tickets gewoon nog vermeld met maaltijden, zodra deze worden aangepast zullen we dan ook contact gaan opnemen.

Nicole
26-08-08, 12:07
Maar je mag toch geen eten vanaf schiphol meenemen het vliegtuig in?? als je eenmaal in America bent dan zie je iedereen eten meenemen het vliegtuig in. Kom dan ook niet meer bij. Hele MC menu's gaan het vliegtuig in.

Njit
26-08-08, 12:10
Misschien wel een gat in de markt: een McDonalds net voor de slurf naar het vliegtuig.

'One Happy Meal to go please!'

Syllvia
26-08-08, 12:17
Dan liever een BK, zon Whopper lust ik ook wel koud :lol:

Njit
26-08-08, 13:09
Het broodje is toch al koud.. dus veel verschil merk je niet...

raygwencaith
26-08-08, 18:37
Maar je mag toch geen eten vanaf schiphol meenemen het vliegtuig in?? als je eenmaal in America bent dan zie je iedereen eten meenemen het vliegtuig in. Kom dan ook niet meer bij. Hele MC menu's gaan het vliegtuig in.

Je mag gewoon eten in het vliegtuig meenemen hoor, heb altijd ivm diabetes eten enzo in me tas.

Net als bij Yvet is het voor ons ook een principe questie. Wij hebben ons beklag bij United gedaan en horen binnnenkort meer.

Syllvia
26-08-08, 20:33
Ik ga er verder niet over klagen.

Wij kregen pas een wijziging, we vliegen nu niet via Washington maar via Chiacago en zijn dus langer onderweg. Terwijl ik dat een maand of 9 geleden al geboekt en betaald heb.
Er word gezegd,u accepteert dit en anders krijgt u uw geld terug.

Ik neem aan dat ze over zo'n maaltijdje al helemaal niet moeilijk doen, dus bespaar ik me de moeite

JKG
27-08-08, 09:11
Het heeft ook geen zin om te klagen... maar vanaf Chicago doen ze nog wel eten toch? :)

Ta2 Gerrit
27-08-08, 10:40
Het heeft ook geen zin om te klagen... maar vanaf Chicago doen ze nog wel eten toch? :)

Nog wel :mrgreen:, maar ik denk dat op den duur alle gratis maaltijden er af gaan.

Ebelix
27-08-08, 12:23
De maaltijden verdwijnen. De volgende stap is dat je moet gaan betalen voor alle drank aan boord. Binnenkort overal nog maar 1 tas/koffer als bagage. Om het busvervoer kompleet te maken wordt er elke 2 uur een tussenstop gemaakt om te plassen en een sigaret te roken ;-).

Er zal een nieuwe markt ontstaan waar je voor je ticket wat meer betaald en wel alle service kan krijgen. Denk maar aan de toestellen die nu helemaal ingericht zijn voor business class krijg je dat ook met economy/economy plus of soortgelijk. De markt blijft in beweging. Of deze maatschappijen het lang volhouden is weer een andere vraag.

Michael66
27-08-08, 12:38
De maaltijden verdwijnen. De volgende stap is dat je moet gaan betalen voor alle drank aan boord. Binnenkort overal nog maar 1 tas/koffer als bagage.Zo vreemd vind ik het allemaal niet. Bij Europese prijsvechters is het al zo dat je voor alle extra's betaalt. Met credit card betalen? € 5 extra per persoon. Een koffer inchecken? Vanaf de eerste koffer direct betalen. Een plaats reserveren? € 5 per plaats per enkele reis. No problem. Ik vind het allemaal geen probleem, het is in ieder geval wel duidelijk dat/wat je voor elke dienst betaalt. Een beetje het pay-per-view idee: wat je wilt betaal je, wat je niet wilt betaal je niet.

Ebelix
27-08-08, 13:56
Ik vind het vreselijk om met de prijsvechters te reizen. Al het gedrang en de hoeveelheid handbagage die men meeneemt. Dit wordt ook aangemoedigd door de prijsvechters want hoe sneller de turnaround hoe meer vluchten met hetzelfde toestel gemaakt kunnen worden. Ik ben dan ook bereid om extra te betalen voor meer service en ruimte. De maaltijd maakt me niks uit. Vaak wijs ik deze toch af.

Ik ben het wel met je eens dat het duidelijk is wat je betaald voor welke dienst. Als je er geen gebruik van maakt dat je er niet voor betaald.

Syllvia
27-08-08, 18:30

ja, maar wij vliegen terug via washington..........

Yvet
28-08-08, 13:12
Eten zit in de prijs inbegrepen vandaar dat het voor ons een principe kwestie is.

Daarnaast heeft klagen mss geen zin maar ze doen nu iets wat eigenlijk niet mag, een service waarvoor je dus betaald wegschrappen.

De vluchtroute veranderen is iets heel anders.
Dit mag United of welke vliegmaatschappij doen dat staat ook in de algemene voorwaarden waarmee je bij boeken accoord gaat.

Syllvia
28-08-08, 14:01
Klagen kan altijd:) Maar ik heb geen idee, wat wel en niet mag worden gedaan door de vliegtuigmaatschappij.
Zou mij niets verbazen als er ergens in de algemene voorwaarden staat, dat eten een service is.

groetjes

Njit
28-08-08, 15:58
Volgens mij betaal je voor het vliegen en heb je een stoel. En wat er voor de rest voor een service bij zit staat volgens mij nergens vast. Je ziet bij het boeken immers ook geen kosten staan voor je maaltijd.

raygwencaith
02-09-08, 20:33
Onze tickets zijn inmiddels weer aangepast zoals het was bij boeken. terug gewoon weer Dinner en Snack.

Ta2 Gerrit
02-09-08, 22:05
Ook onze itinerary is weer voorzien van een maaltijd op alle transatlantische vluchten :-)

Syllvia
02-09-08, 22:08
yep, bij de onze ook, wat een geluk, toch nog Pasta or Chicken :)

cloggie68
03-09-08, 09:50
Ook hier weer gewijzigd van 'refreshments' in 'meal service'!

raygwencaith
03-09-08, 11:11
Ik heb zojuist weer gesproken met de medewerkster van United. Vond het top dat zij nog steeds wist dat we pas juni 2009 vliegen.

United heeft besloten niet te stoppen met het verstrekken van de maaltijden. De rede daarvan is dat er ontzettend veel commentaar op is gekomen en veel klachten.

Alle tickets zijn weer aangepast en we hoeven ons geen zorgen meer te maken.

Groetjes

Gwenda

cloggie68
03-09-08, 11:31
Bedankt voor de info Gwenda... is toch weer een meevaller :)

corrus
03-09-08, 15:33
E dit stond nu officieel op ReisRevue...

United ziet af van betaalde maaltijden

03 SEP 2008

http://www.reisrevue.nl/media/uploads/united.jpg

Het plan van United Airlines om op transatlantische routes geld te vragen voor maaltijden is wegens negatieve reacties van klanten naar de prullenbak verwezen.

Half augustus lekte een interne memo uit, waaruit bleek dat United op vluchten van Washington naar Europa, waaronder Amsterdam, kosten in rekening wilde brengen voor een maaltijd. ‘Dat werd niet goed ontvangen door de klanten,' zegt Rudy Horn van United.
'We hebben de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in onze Business en First Class. Dan is het natuurlijk vreemd om dan in Economy geen full service meer te bieden.'

raygwencaith
03-09-08, 16:54
Luchtvaartnieuws komt met het volgende bericht.

CHICAGO - United Airlines blijft toch gratis maaltijden verstrekken op alle transatlantische vluchten van Europa naar Washington. Het plan om passagiers vanaf 1 oktober negen dollar te laten betalen voor een salade of een sandwich is daarmee van de baan. Dat heeft de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij woensdag (3 september) bekend gemaakt.

"Onze klanten hebben ons nadrukkelijk gemeld veel waarde te hechten aan een warme maaltijd tijdens de vlucht", aldus Robin Urbanski, woordvoerster van United. De plannen om de gratis warme maaltijd te vervangen voor een broodje van negen dollar viel bij de vaste klanten van de maatschappij niet in goede aarde.

Wel is United Airlines nog steeds van plan op 1 oktober te starten met een test waarbij klanten in de business class tijdens binnenlandse vluchten - afhankelijk van de duur van de vlucht en vertrektijd - verse broodjes, salades of een snackbox aan te bieden in plaats van een warme maaltijd. "De resultaten van deze test zullen aan het eind van het jaar worden geëvalueerd. Naar aanleiding van de resultaten zullen nieuwe plannen verder worden ontwikkeld", aldus de maatschappij.

Marjol
03-09-08, 16:57
Nou, storm in een glas water dus :)

Eind goed, al goed.

Teleton
03-09-08, 17:29
Heb je het ooit zo zout gegeten............?#-o#-o

Yvet
04-09-08, 14:12
Ik heb mijn buik vol van dit verhaal.....](*,):roll::-\"

Corry
04-09-08, 14:20
Aaaaaaaaaah, IK ben ZO blij dat we toch weer van die culinaire hoogstandjes kunnen gaan genieten. Ik zie er zooooooo(niet) naar uit.

Syllvia
04-09-08, 17:03
sja, en ik ben opgevoed van : Bordje leeg eten.............#-o

Ta2 Gerrit
04-09-08, 17:51
Ach, het heeft ons toch mooi 57 berichten bezig gehouden ;-)
Ik heb er honger van gekregen, ik ga een happie eten (geen pasta, wel chicken :-) )

Michael66
04-09-08, 17:56
58: Meteen maar een tip! Als je airline de mogelijkheid biedt, bestel dan een bijzondere maaltijd. Ik heb dit jaar voor ons een kindermaaltijd en twee low-fat maaltijden besteld. Je krijgt dan het eten als eerste (geen gezeur als dechicken op is en je alleen maar paaaasta kunt eten) en het was ook wel lekkerder. Wij kregen gestoomde zalm als maaltijd, en fruit of een slaatje als snack. Bijzonder.

Guus
05-09-08, 10:04
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze het plan niet doorzetten. Meestal eet ik zelf voorafgaande aan de vlucht zodat ik tijdens de vlucht kan werken of slapen. Ik maak dus zo wie zo geen gebruik van de maaltijden die tijdens de vlucht worden uitgeserveerd. Ik heb er over het algemeen alleen maar last van aangezien tijdens het uitserveren van de maaltijd de gangen worden geblokkeerd door de galleys en de rommel vaak veel te lang overal blijft staan. Het serveren van een goede sandwich of iets dergelijks was m.i. een uitkomst geweest. Zelfs als je daar voor moet betalen.

HenkR
05-09-08, 19:54
Het is alweer een tijdje stil op/in het United hoofdstuk.
Ik heb binnen het vorige stuk een aantal keren binnen gereageerd en daar onze datum nu toch dichtbij komt maar weer eens opgestart.
Zoals ik in het vorige stuk al had aangegeven wordt er aardig met ons gezeuld/gehusseld.](*,)Ik hoopte vroeg geboekt en de seats goed ingedeeld dat dit niet zou veranderen.

Wij zijn met 6 personen en had vroeg in het jaar al geboekt en meteen de mogelijkheid gekregen om online met de seats te spelen.
Het gaat om Asd-Washington-Orlando en Miami-Washington-Asd.
Nadat een paar keer de stoelen toch weer opeens door elkaar waren gegooid (zelfs 1 keer opeens nog maar 5 personen), werd het helemaal erg. De heenweg werd niet via Washington, maar Chicago (met lange wacht/overstaptijd):cry:. Ook nu weer regelmatig de stoelen opeens anders. Op dit moment zitten wij met z'n zessen Asd-Chicago geheel door elkaar door het vliegtuig (niemand zit ook maar in de buurt van elkaar).

Toch lees ik veel goede berichten over de vluchten zelf. Ben ik de enige die dit overkomt en zullen de vluchten dit ongemak goed maken[-o<????

Moderator Mickey99: verplaatst naar het algemene topic over United

aeroxerel
05-09-08, 20:03
Kan je niet de dag voor vertrek online inchecken?
Bij US Airways is dit het geval en krijg je dan definitief de stoelen pas toegewezen volgens mij...

JKG
05-09-08, 20:25
Je stoel is geen garantie dat je die krijgt, United is verplicht je te vervoeren en ze proberen voor zover mogelijk die stoelen aan te houden, maar dat gaat niet altijd lukken. Zelf zijn mijn stoelen ook aardig verschoven en ik heb maanden eerder dan mn broer mn reis geboekt, maar hij zit mooi bij het raam (en Economy Plus volgens mij) en ik ergens in het midden. Maakt mij geen zak uit hoor, maar ik begrijp wel een beetje hoe jij denkt ;) We zijn anders gewend, aan de andere kant, normaal gesproken bij bijv. Martinair, Transavia.com krijg je pas bij inchecken een stoelnr.

Je kan bij het inchecken vragen of je meer bij elkaar kan zitten. United houd volgens horen zeggen zo'n 30&#37; van de reserveringen vast wat betreft de stoelen.

De vlucht zelf is verder niets mis mee, geen klachten van mijn kant, al ga je je na een paar uur toch wel een beetje vervelen. :mrgreen:

raygwencaith
05-09-08, 21:16
Neem anders contact op met United en geef aan dat jullie graga bijelkaar willen zitten. Dit heb ik ook direct na boeken gedaan (we vliegen pas 16-06-09) en dat ging goed.

Nikkie1974
05-09-08, 21:21
Wij vlogen vorige maand ook met United en zaten in eerste instantie ook met zijn vijven verspreid over het hele vliegtuig. We zijn gewoon vroeg naar de incheckbalie gegaan en hebben daar aangegeven dat we toch wel graag bij elkaar wilden zitten. Was geen probleem en we kregen ook nog een gratis upgrade naar Economy Plus.

Ta2 Gerrit
05-09-08, 21:36
Zo erg als bij jullie zie je niet vaak, maar ook voor onze Oktobervlucht zitten/zaten de stoelen in een flipperkast. En dan alleen voor de laatste vlucht IAD/AMS.
Dan weer hier, dan weer daar, dan weer helemaal niet, todat we op een gegeven moment 28A, 29A en 30A bezetten. Toen heb ik maar even een belletje gedaan.

Nu zitten we op 27A en 28A en B. De rest, en vooral AMS/IAD 24A en B Ec. Plus, is gelijk gebleven, gelukkig.

Syllvia
06-09-08, 07:12
Onze stoelen staan nog steeds 'vast' alleen is ook de vlucht verandert, via chicago en niet via washington. En inderdaad met een lange overstap, 4 uur:(

theovg
06-09-08, 08:44
Dit heeft wel niks met United te maken maar bij delta is dit ook zo .
In januari geboekt voor eind november en al een keer zeven op een van de vier vluchten een tijd verandering of een ander vliegtuig gekregen.
Dus nu kijk ik iedere week maar een keer of ik de zitplaatsen moet veranderen.

Theo

mc.kunst
06-09-08, 20:59
Bij ons is het idd ook veranderd. We hebben eind maart geboekt en hadden goede plekken. 2 Om 2 en bij het raam. Nu zijn bij ons de plekken op de terugreis ook gewijzigd. Op de korte vlucht (gelukkig) zitten we zelfs niet bij elkaar. Gelukkig nog wel 2 om 2. Op de lange vlucht zitten we op A,B,C en D, maar op plekken die door seatguru als rood aangegeven worden... Ik heb met United gebeld, maar die kunnen, volgens hun zeggen, niks voor ons doen. Dus maar vroeg naar het vliegveld en hopen dat we het nog om kunnen zetten.

Claudia

Nita
07-09-08, 11:40
Heb net gechecked en ook wij zijn overgeboekt naar een vlucht via Chicago ipv Washington en onze gereserveerde stoelen zijn ook veranderd naar plaatsen in het midden :-( Het ergste vind ik de lange overstaptijd in Chicago; 3 uur en 3 kwartier. Grrr... Denk je alles vroeg en goed geregeld te hebben, gebeurd dit. Via UA online kunnen we geen wijziging in de itinerary aanbrengen, heb nu maar een mail naar USA funvacations gestuurd met de vraag of zij nog iets kunnen doen. Oh, ja we vertrekken nu ook eerder (11.15) ipv 12.30 uur zoals in eerste instantie ...

JKG
07-09-08, 11:55
Ik ga over 5 dagen, hier geen veranderingen, ik ga nog steeds naar Dulles Washington.

Denk niet dat USAFV er wat aan kan doen, United beslist hoe ze vliegen en er zal wel een reden voor zijn. Maargoed, even reactie van USAFV afwachten of ze misschien de reden weten. De overstaptijd zou dan dus +/- 2u langer zijn, maar je vliegt ook +/- 75 minuten eerder weg. Dus uiteindelijk ongeveer een uurtje langer onderweg van deur tot deur, dat valt nog mee. Je weet ook niet hoe lang je dus bij immigration staat en persoonlijk vind ik het wel even lekker om ergens te gaan zitten en wat te eten en drinken (vorige keer was daar bij mij geen tijd voor).

Nita
07-09-08, 12:21
Tuurlijk er is allemaal wel overheen te komen, maar ik vind het vreemd dat een dergelijke omzetting gebeurd, zonder opgaaf van reden of in kennisstelling van de betrokkenen. Voor ons was de latere vertrektijd beter omdat we uit Zuid Limburg moeten komen en als we niet (dankzij dit forum ;-) ) gekeken zouden hebben op de United site (was anders echt niet in me opgekomen) waren we mooi vertrokken om op tijd te zijn voor de vlucht van 12.30 naar Dulles. Nu zijn we ook een tijd langer onderweg :( We wachten maar even af en zodra ik een reactie van USAFunvacations heb laat ik het zeker weten.

Nita
08-09-08, 20:01
Inmiddels antwoord gehad van USAFunvacations en zoals verwacht kunnen zij er niks aan doen maar komt het van United af. Verder is er ook niks aan te wijzigen schijnbaar want zij kunnen niet en bij United rechtstreeks gaat het niet tenzij rechtstreeks bij hen geboekt. Zit dus niks anders op dan via Chicago te reizen.

JKG
08-09-08, 21:41
Zelfs al had je direct bij United geboekt, volgens mij valt er dan nog weinig te wijzigen (behalve annuleren, maar wie wil zn vakantie annuleren? :) ).

Syllvia
09-09-08, 06:30
De laatste tijd gebeurt dat heel vaak, Ik geloof dat United een kleiner vliegtuig inzet op de vlucht a'dam / w'ton. Dus blijven er mensen over, en die mogen dan via Chicago.

Terug vliegen wij wel via Washington.

Ik vind het ook jammer, je moet hier ruim een uur eerder weg, en je komt uiteindelijk een uur later aan in Orlando.

FrankS
09-09-08, 07:36
Wat was dan je oorspronkelijke type vliegtuig op je vlucht Amsterdam - Washington?

Syllvia
09-09-08, 07:51
Dat weet ik niet, maar een tijdje geleden heeft Yvette hier wat over geschreven volgens mij. Dat daarom zoveel mensen ineens via Chicago vliegen.

Nita
09-09-08, 08:38
Wat was dan je oorspronkelijke type vliegtuig op je vlucht Amsterdam - Washington?

Ons oorspronkelijke vliegtuigtype naar Washington DC was een Airbus Industrie A321 JET

Nita
09-09-08, 08:43
hallo, heeft iemand ervaring met het upgraden van een ticket bij UA? Hoe gaat dat in z'n werk en hoeveel ffmiles heb je dan nodig? Ik heb een Milage Plus kaart maar die verder nog nooit gebruikt... Alvast bedankt!

JKG
09-09-08, 09:15
Waar wil je naar upgraden? Soms bieden ze het je ook aan als je je incheckt bij het koffers inleveren. Voor 50 dollar ofzo kon ik upgraden naar Economy Plus. Weet alleen niet of dat de vlucht van MIA naar IAD was of van MIA naar AMS, maar afgeslagen, economy van United vind ik prima zat.

Maar er zullen hier vast wel ervaringsdeskundigen zijn :)

JKG
09-09-08, 09:33
Ik dacht dat de 767 werd ingezet (waar ik mee vlieg van AMS naar IAD) ipv de 777's.
De A321.... AMS -> IAD is 3852 miles, een volgeladen A321 kan zo'n 3500 mile vliegen. Rare keuze dan, of willen ze het laatste stuk de motoren uitschakelen en naar de landingsbaan zweven? :)

Voor de binnenlandse vlucht heb ik wel een A321.

Nita
09-09-08, 11:56
Het is me nog nooit 'spontaan' aangeboden ;-) maar ik heb die kaart dus ik dacht waarom niet eens gebruiken en dan inderdaad naar Economy + bijvoorbeeld........

bedankt voor je reactie in ieder geval en goeie reis, zie dat het voor jou nu helemaal opschiet ;-)

JKG
09-09-08, 12:28
Ik weet niet hoeveel punten je op je mileage kaart moet hebben voor je een upgrade kan krijgen eventueel tegen korting oid. Weet ook niet of je bij je vorige Amerika trip met United hebt gevlogen? Ik vond de stoelen in elk geval ruim zat, zeker vergeleken met de charters in Europa en heb zelf geen Economy Plus nodig, althans, ik ga er niet voor betalen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang je bent of je bouw enz. dus het kan voor een ieder verschillen wat de ervaringen zijn van een economy stoel bij United :)

Misschien kan USAFV (daar heb je geboekt toch?) je ook nog wel tips geven of ec. plus je aanraden of juist niet. Mijn ervaring met USAFV is dat je ze niet genoeg vragen kunt stellen, ze beantwoorden ze allemaal en als je maar vragen blijft stellen, blijven ze die rustig beantwoorden zonder dat je het gevoel hebt dat ze van je af willen om verder te gaan met waar ze mee bezig waren. Hele vriendelijke mensen die samen altijd goed met je mee willen denken. Altijd leuk om met ze te bellen en niet voor niets meteen m'n 2e florida reis direct bij terugkomst bij ze geboekt. ;)

Bel ze eens op, ze hebben genoeg gevlogen naar Amerika (hebben daar ook zelf een eigen villa) dus naar mijn mening genoeg ervaring mbt upgrades :)

En voor mij schiet het inderdaad op. Kan niet wachten!!!! Nu moet de dollar nog weer even wat minder waard worden, maar dat ziet er niet echt goed uit....

Ralphy
09-09-08, 13:00
Inderdaad JKG. Gister gesloten op € 1.41. Gaat nog steeds de verkeerde kant op.

We gaan iig met rustig gevoel het vliegtuig in.

Weet jij toevallig of die schermpjes in de stoelen per persoon zijn te bedienen?

Yvet
09-09-08, 13:10
Dat weet ik niet, maar een tijdje geleden heeft Yvette hier wat over geschreven volgens mij. Dat daarom zoveel mensen ineens via Chicago vliegen.

Klopt, er worden ipv 777's nu 767's ingezet.
De 767 heeft minder ruimte dan een 777 waardoor er mensen overgezet moeten worden (waarom ze nog steeds mensen laten boeken in een 777 snap ik ook niet hoor).
De route naar Washington wordt veel meer gebruik van gemaakt dan de route Chigaco, dus kunnen de stoelen zo verplaatst worden op die vlucht.

En ja, dit mag United doen (ieder maatschappij overigens).
Ze moeten je van A naar B brengen en hoe ze dat doen maakt niet uit en nee, ze hoeven je dit niet te laten weten.
De passagier heeft de eigen verplichting zijn of haar vlucht in de gaten te houden.
En dan gaat het om verplaatsingen van tijd en/of vluchtnummer.
Niet zoals bv laatst bij iemand van dit forum (Tom en Valesca) is gebeurd dat hun vlucht helemaal komt te vervallen dan moeten ze je dit laten weten.

JKG jij zegt dit:

De A321.... AMS -> IAD is 3852 miles, een volgeladen A321 kan zo'n 3500 mile vliegen. Rare keuze dan, of willen ze het laatste stuk de motoren uitschakelen en naar de landingsbaan zweven?

Ik snap even niet zo goed wat je hiermee nu bedoelt??
Je vliegt transatlantic met een 767 of een 777 (recentelijk bij United dus 767) maar nooit met een A321 die is voor de continentale vluchten.....

JKG
09-09-08, 13:23
Ach dan nog, nu is 10 euro $14,10 waard, een paar weken terug $15,50 . Dood ga je er niet van.

De schermpjes zijn per stoel te bedienen. In je armleuning heb je knopjes voor video, radio (kanaal 9 is communicatiekanaal tussen piloten en toren, best leuk om te luisteren als je opstijgt en gaat landen) en de kaart waar je vliegt (zou ik niet te vaak naar kijken, wordt je niet blij van). Dan heb je een aantal filmkanalen, tekenfilmkanalen, misschien in totaal een kanaal of 8, ga je hoger dan heb je dezelfde kanalen maar in het duits, frans of spaans etc.

JKG
09-09-08, 13:35
JKG jij zegt dit:

Ik snap even niet zo goed wat je hiermee nu bedoelt??
Je vliegt transatlantic met een 767 of een 777 (recentelijk bij United dus 767) maar nooit met een A321 die is voor de continentale vluchten.....

Dat is op een reactie van Nita die gaf aan waar hij/zij oorspronkelijk mee zou vliegen tussen Amsterdam en Washington;

Ons oorspronkelijke vliegtuigtype naar Washington DC was een Airbus Industrie A321 JET

Dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat ze die grote afstanden niet kunnen afleggen (volgeladen) dus is de kerosine al op voor je geland bent. :grin:
In februari vloog ik ook al met een 767 bij United. Dus de 777's zijn al een tijdje in onderhoud.

fatma30
09-09-08, 14:55
Mijn ervaring is dat tijdens een (binnenlandse) vlucht altijd de mogelijkheid is om te upgraden. Meestal wordt dit aangeboden via de schermen die bij de gate hangen. Daarnaast wordt dit tijdens het inchecken (als je dit al niet online gedaan hebt) aangeboden. Prijzen varieren dan van 50 tot 150 dollar afhankelijk van de vluchtduur en de upgrade. Vaak is het de moeite niet waard. Bij een vlucht van bv. MCO naar JFK (dik 2,5 uur) is het de 50 dollar pp niet waard. Je zit meestal iets ruimer. That's it. Indien je natuurlijk business class van MCO naar LAX kunt vliegen moet je het wel doen. (indien betaalbaar)
Vaak is het je eigen keuze. Afweging van: route, vliegduur, kosten, welke upgrade, enz.
succes

Yvet
09-09-08, 15:21
Aha ik snap hem....
Gewoon niet goed genoeg opgelet....

Michael66
09-09-08, 15:23
Upgraden naar Economy Plus op het traject Washington - Amsterdam kost $ 97 per plaats per enkele reis. Ik vond dat ruim de moeite waard aangezien ik redelijk lang ben en met name op de terugreis die extra ruimte goed kon gebruiken om een beetje te kunnen slapen. Voor de heenreis en de korte vluchten tussen Washington en Orlando vond ik wat krapper zitten niet erg en heb daar dus geen upgrade genomen. Zo uit mijn hoofd kostte dat zo rond de $ 40 per plaats per enkele reis.

Nita
09-09-08, 16:08
USAFV is inderdaad altijd welwillend en behulpzaam daar waar kan, niks over aan te merken :-)

Maar dat upgraden op de terugweg om wat meer ruimte te hebben, is een goeie tip Michael66. Wij hebben ook twee lange manspersonen bij ons en alle beetjes die je kunt pitten op de terugreis zijn meegenomen.... Het gaat ons namelijk ook om het langere deel van de vlucht. Die paar uur van Chicago (zijn omgeboekt) naar Orlando nemen we ook voor lief... dan zijn we er bijna ...

Nita
09-09-08, 16:41
Oeps, sorry voor de verwarring jongens; hand niet helemaal goed gekeken :-\" (toch een leesbril nodig denk ik :sun: )
Het intercontinentale deel was inderdaad met een BOEING 777 en het binnenlandse deel was de Airbus...

yviera24
10-09-08, 12:43
Het kan idd geen airbus zijn, dat red hij niet kwa afstand. United vliegt met een triple 7 naar washigton maar ook naar chicago vanaf oktober. En idd soms met een 767. Us airways vliegt soms zelfs met een 757 en die red het net kwa afstand naar Philadelphia !!!

Als het goed is zitten wij 3 oktober in een triple 7 erg fijn. Heerlijk zo'n groot toestel ...

FrankS
10-09-08, 15:31
Ik heb in maart al geboekt, voor een vlucht eind volgende week via Dulles, met een 767 van UA. Vanaf het begin was dit al gepland als een 767, dus ik vermoed dat deze vlucht gewoon via Dulles blijft gaan. Het zou me niet verbazen als alle geplande 777 vluchten uiteindelijk omgezet worden naar Chicago.

Yvet
10-09-08, 16:48
Frank,

Niet de hele vlucht wordt omgezet van Washington naar Chigaco maar een aantal mensen uit het vliegtuig.
De 777 is groter dan de 767 dus als je een vol vliegtuig 777 hebt en je zet die vlucht om naar een 767 heb je een aantal mensen over.
Die mensen worden dan overgezet naar een vlucht met een 767 naar chigaco.

Guus
10-09-08, 21:53
United vliegt met een triple 7 naar washington maar ook naar chicago vanaf oktober. En idd soms met een 767.United vliegt al weer geruime tijd (juli) met een 777 naar Chicago. Washington wordt nog steeds met een 767 bediend.

yviera24
11-09-08, 00:38
United vliegt al weer geruime tijd (juli) met een 777 naar Chicago. Washington wordt nog steeds met een 767 bediend.

Hmmmmm vreemd mijn collega's van united hebben gezegd dat ook de washington met een triple 7 gaan vliegen vanaf october! Zal het ze morgen nog eens vragen ...

Ta2 Gerrit
11-09-08, 08:28
Dat moet kloppen !! En dan het liefst vanaf 12 Oktober (of eerder) ;-)

Guus
11-09-08, 12:06
Hmmmmm vreemd mijn collega's van united hebben gezegd dat ook de washington met een triple 7 gaan vliegen vanaf october!Dat zal best kloppen. Ik gaf echter alleen aan dat dat nu nog niet het geval is.

Syllvia
11-09-08, 12:09
Onze vucht is omgezet, we vliegen niet via Washington, maar via Chicago.

Niet zo'n probleem, alleen bedenk ik mij net, dat wij dan een uur later aan komen, dan de vlucht uit Washington, en dat dus alle bijzondere huurauto's dan wel weg zijn.

Of zouden er in dat uur nu net de mooiste ingeleverd worden?

yviera24
11-09-08, 12:27
@ Sylly, er zijn idd een heleboel mensen omgeboekt die via IAD zouden vliegen en nu via ORD gaan vliegen, dit heeft te maken met de 2e vlucht vanuit IAD die heeft een schema wijziging gekregen. Die vlucht gaat om 17:00 pm en nu om 17:29 pm maar die is dus volgeraakt en daardoor hebben ze mensen, helemaal omgezet via ORD ....

Tja en de auto, geen idee of de mooie auto's dan nog hebben, maar ik mag hopen dat ze genoeg auto's hebben staan, je hebt immers een reservering toch !!

Arie
25-10-08, 21:14
Zojuist een mail ontvangen van United voor onze aankomende vakantievluchten naar Florida.
Te weten AMS-AID, AID-MCO so far so good.
We rijden naar Fort Lauderdale, dus vandaar dat we vliegen vanaf FLL.
Maar we missen, in de mail, FLL-AID.
Daarna AID-AMS.
Mijn vraag aan jullie is: Is dit een soort standaard mail waar 3 van de 4 vluchten bevestigd worden en 1, die van Fll-AID, nog niet.
Of moeten er allerlei alarmbellen gaan rinkelen en ik in de telefoon klimmen.
Groet Arie.

pyca
25-10-08, 23:14
bedoel je met AID IAD? (Washington Dulles)
Dus de heenvlucht klopt wel maar de terugreis niet: FLL - IAD / IAD - AMS?
Dan moet wel bevestigd staan in je confirmation.

Heb je al je itenary op de UAwebsite bekeken?

mafo
25-10-08, 23:27
Je kunt eventueel ook op deze website (https://www.checkmytrip.com) je itinerary controleren. Hier zie je alle vluchtdelen wel als het goed is. Anders even contact opnemen met United om je twijfel weg te nemen.

Arie
26-10-08, 01:04
Sorry voor de herhaalde typefout het is inderdaad Washington Dulles IAD.
Het staat ook bevestigd in mijn mail, en in feb. 2008 hebben we ook de stoelen voor alle 4 de vluchten uitgekozen.
FLL-IAD is het probleem. Bij itinerary op de United- site heb ik Zo gezegd geen vlucht geboekt.
Rara jongens die Amerikanen, toch maar even bellen, maandag.

Check yor trip laat helemaal niets los, welbedankt voor de hulp.

mafo
26-10-08, 09:16
Waarschijnlijk heb je alleen een bevestigingscode van je reisorganisatie die werkt inderdaad niet bij United ed. Het kan ook zijn dat je bij United hebt geboekt maar bv met Lufthansa vliegt. Waarschijnlijk is je reisorganisatie de enige die je kan uitleggen hoe of wat, in principe zouden die ook je e-tickets moeten geven.

Arie
26-10-08, 10:13
Jeetjemina, zacht uitgedrukt.
Ik heb rechtstreeks bij United geboekt en wat blijkt, na een telefoontje....de vlucht vanaf Fort Lauderdale naar Washington is niet meer. Ze vliegen deze route niet meer!!!
Nou lekker, we komen van een cruise, wat kunt u voor ons doen.
Ze heeft een vlucht, de volgende dag vanaf Miami naar Denver en 6 uur wachten voor de aansluitende vlucht naar Amsterdam:sad:. Daar ben ik het niet mee eens.

Dus komt ze toch met een vlucht op de oorspronkelijke datum, Miami-Washington, mooi rond 13.15 uur.
Oef mooi opgelost, wel jammer dat het wat stress heeft opgeleverd.
En kosteloze upgrade naar Economy Plus zou wel van toepassing zijn:-P.

mafo
26-10-08, 11:33
Ja lekker die stress he, heb ook de nodig problemen gehad door de "de" tussen mijn voor en achternaam. Die was kwijtgeraakt dus kwam me naam niet overeen met de naam in mijn paspoort. Daarom toch maar laten aanpassen, toen begon de ellende opeens stond mijn vriendin niet meer op de e-ticket. Na veel heen en weer gebel is het wel weer geregeld, vraag me alleen af hoe het had gegaan als ik met de "oude" e-tickets bij de check in balie had gestaan.

Het viel me trouwens wel op dat de klantvriendelijkheid van in mijn geval Lufthansa wel heel erg afhangt van de persoon die je aan de lijn krijgt. Overigens voelen ze zich totaal niet verantwoordelijk voor de ontstane problemen en ik schat dan ook in dat jij ook geen kosteloze upgrade krijgt :).

ilse
08-11-08, 23:08
Zie net dat onze vlucht naar Miami 24 dec via Washington nu eerst via Chicago gaat dan naar Washington en dan eindelijk door naar Miami. Komen nu pas om 22.15 aan ipv 19.30.

Nou maar hopen dat er geen sneeuwstormen zijn!!

Chicco68
09-11-08, 01:06
Niet zo'n probleem, alleen bedenk ik mij net, dat wij dan een uur later aan komen, dan de vlucht uit Washington, en dat dus alle bijzondere huurauto's dan wel weg zijn.
Dat weet je helaas nooit vantevoren.... Misschien heb je wel geluk en zijn er geen auto's meer in de door jou gehuurde klassen en krijg je gratis een upgrade ;)

Teleton
09-11-08, 20:06
onze vlucht naar Miami 24 dec komt nu pas om 22.15 aan ipv 19.30. Nou maar hopen dat er geen sneeuwstormen zijn!!

Oeps, we zullen voor je duimen dat er die nacht voldoende plaats voor je is in de herberg .....

Vorig jaar was de prestatie van UA in de Kerstweek bar en boos. Slechts 45 % vloog op tijd. Dit werd toegeschreven aan de weersomstandigheden, maar die golden ook voor de concurrentie, die veel beter presteerde. Alle reden om te mogen verwachten dat ze het dit jaar beter doen.

Uit de USA Today van 31 december 2007 http://www.usatoday.com/travel/flights/2007-12-31-united_N.htm

Arie
18-11-08, 09:59
Baggage fee updates
Plus save 20% on first bag fee
Dear Mr. Arie,

Save time at the airport by pre-paying your checked bag fee when you use EasyCheck-in Online (http://www.unitedoffers.com/600-1sape/105037/237811/5a4d78ca8964b57ee592af3e02bf5335) within 24 hours of departure. Plus, save 20% on the fee for your first checked bag when you prepay online through January 31, 2009.

You can prepay for up to five bags online. Baggage fees apply if you are checking bags for United Economy® travel within the United States, Puerto Rico, U.S. Virgin Islands or Canada.

Update: We have also canceled our previously-announced plans to increase the domestic second bag fee from $25 to $50 one way. The fee to check a second bag on a domestic flight will remain $25 one way.

Please refer to the chart below to see which checked baggage fees may apply to you.
Fees below are for one-way travel
First bag Second bag Before February 4, 2008 $0 $0 Between February 4, 2008 and June 12, 2008 $0 $25 On or after June 13, 2008 $15* $25
Fees are non-refundable. Terms and conditions subject to change without notice.
* 20% discount applies to the $15 first checked bag fee if paid online at united.com (http://united.com/) during the EasyCheck-in Online process. Offer is valid through Saturday, January 31, 2009. Previous purchases are not eligible for this discount.

We would like to remind you that additional baggage charges apply to check more than two bags, or if any bags are oversized, overweight and/or considered special items. Please visit the Oversized, overweight and excess baggage (http://www.unitedoffers.com/600-1sape/105038/237811/5a4d78ca8964b57ee592af3e02bf5335) and Special items (http://www.unitedoffers.com/600-1sape/105039/237811/5a4d78ca8964b57ee592af3e02bf5335) sections on united.com (http://united.com/) for details on these charges.

For details on our baggage policies, exemptions, and frequently asked questions, you are invited to visit united.com/baggage (http://www.unitedoffers.com/600-1sape/105040/237811/5a4d78ca8964b57ee592af3e02bf5335).

We thank you for your business and we look forward to welcoming you onboard soon.

Katty
18-11-08, 10:41
Hoe moet ik dit begrijpen?
Moet er voor de bagage nog extra betaald worden, zelfs als je geen overgewicht hebt?
Normaal is dat toch niet?

Ta2 Gerrit
18-11-08, 11:42
Baggage fees apply if you are checking bags for United Economy® travel within the United States, Puerto Rico, U.S. Virgin Islands or Canada

Dat geldt dus alleen voor binnenlandse vluchten, en niet voor de meesten van ons.
Ook niet als je van Schiphol via Washington (bijv.) naar Orlando (bijv.) vliegt.
Wel als je meer dan 2 koffers p/p/, of overgewicht (in je bagage ;-)) hebt.

Katty
18-11-08, 18:48
ok bedankt, ben duidelijk een leek op dit gebied, enfin er zijn er nog wel wat andere maar dat gaan we Off topic

ilse
19-11-08, 21:10
@Teleton: Ik hoop ook dat er nog genoeg plaats is anders wordt het een koud nachtje in het noorden.
Bedankt voor het artikel. We hebben 2 jaar geleden ook met UA gevlogen op 22 december naar LA, toen is alles wonderwel goed gegaan behalve dat we in LA 1 1/2 uur op onze koffers hebben staan wachten :-\"die onaangekondigd op een hele andere band aankwamen.

En ze blijven maar switchen, we gaan nu met de originele vlucht van 12.20 naar Washington en dan met de lateren vlucht van 19.30 naar Miami. We wachten maar tot de laatste dag, mischien zitten we volgende week wel weer op een andere vlucht;-)

HenkR
20-11-08, 18:49
Het vliegen op/vanaf Chicago heeft wel als voordeel dat de drank gratis is. Althans wij hadden naar Chicago gratis drank en die was vanaf Washington betaald.

JKG
20-11-08, 19:24
Drank is ook gratis vanaf Washington naar Orlando/Miami hoor :)

Katty
21-11-08, 16:11
Hoe weet je of je economy plus plaatsen hebt? Staat dat op je e-ticket?
Wat zijn de voordelen?
Vraag dit omdat onze vliegtuigtickets eerst goedkoper waren, dan waren er aan dat tarief geen plaatsen meer op de vlucht behalve als we een bedrag bijbetaalden, dan weer wel. Dat hebben we dus gedaan, zou het dan kunnen dat we betere plaatsen hebben?
Daarvoor hebben wij het wel niet gedaan, we vonden de vluchturen gewoon het beste, bij een andere vlucht moesten we meer dan 5u langer op de vlieghaven wachten, nu dat is niks voor mij.

Ta2 Gerrit
21-11-08, 16:20
Ook de "gewone" stoelen hebben verschillende prijsklasses en als er in de goedkoopste klasse (W dacht ik) geen stoel meer is, schuif je figuurlijk op en betaal je meer.

Dan heb je nog geen E-plus. Die worden vaak pas aangeboden op het moment van inchecken en aan echte vaste klanten. Wij hebben die op onze (voorlopig ;-) ) laatste vlucht ook tijdens het online inchecken aangeboden gekregen en genomen (wel met bijbetaling uiteraard)

Voordelen; beduidend meer beenruimte.

Als je rijnummer lager is dan 24 heb je E-plus (of nog beter :-) )

JKG
21-11-08, 16:27
24 is ook nog wel eens Economy Plus, althans A en B sowieso. M'n broer had dat dus, terwijl ik op 25C en D een plek had en ik nog eens langer ben dan m'n broer en dus wat krapper zat (maar ach, ook dat gaat nog wel). Heb ook nog achter bij de toiletten nog +/- 3 kwartier staan ouwehoeren met m'n broer en stewardessen, dus dat scheelt ook weer beenruimte op het moment dat je niet zit :)

Ta2 Gerrit
21-11-08, 16:56
Rij 24 is officieel geen E-plus en wordt ook niet als zodanig verkocht, alleen de AB en EF stoelen hebben wel die ruimte.
Vandaar dat wij ook altijd zo vroeg mogelijk boeken om te zien of die nog vrij zijn :-)
E-plus ruimte voor economy prijs. Vanavond gaan weer boeken :-)

FrankS
22-11-08, 14:16
Wij kregen afgelopen september/oktober zowel op de heen- als terugreis Economy Plus, terwijl we het goedkoopste tarief hadden betaald. Zonder bijbetaling.

JKG
22-11-08, 15:03
En het kostte je ook geen punten op je Mileage Plus kaart? :)
Schijnt toch zo te zijn dat je bij een x aantal duizend punten zelfs een (enkele) reis gratis kan doen?

FrankS
23-11-08, 13:59
Nee, het heeft me ook geen miles gekost. Voor 50.000 miles kun je "gratis" op en neer vliegen, maar je moet dan wel de tax betalen.

West
26-11-08, 13:24
hoeveel kg bagage mag je mee nemen met united airlines? En wat raden jullie aan of af om mee te nemen,

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag verplaatst naaar dit topic, hier staat al een heleboel info.>>

Njit
26-11-08, 13:31
Zie http://www.unitedairlines.nl/core/english/SI/baggage/index.html (zoals altijd is de site van de maatschappij waar je mee vliegt een bron van informatie).
Maar het antwoord is: 2 stuks bagage van 23 kg elk.

En wat bedoel je met 'wat raden we aan of af om mee te nemen' ?

West
26-11-08, 15:25
wat je niet mag meenemen?

Njit
26-11-08, 15:42
Hier een overzicht: http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/prohibited/permitted-prohibited-items.shtm
En verder is dit nog handig: http://www.tsa.gov/311/index.shtm
En dit is ook wel nuttig: http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/screening_experience.shtm (met handige filmpjes)

Michael66
26-11-08, 16:03
Vanuit Florida naar Nederland mot je je houden aan de Nederlandse douanebepalingen. Zie de website van de Douane (http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-19.html#P523_30762). Er zijn zo wat zaken die in Florida gewoon verkocht worden of te vinden zijn die hier verboden zijn om in te voeren, zoals o.a. opgezette alligatorhoofden, slangenleren artikelen, schelpen en koraal. Bij twijfel: niet meenemen!

hannie
26-11-08, 16:18
Wij hebben afgelopen mei bij de Walmart voor $5 een een weegschaaltje gekocht.
Nou ja "schaaltje"is het eigenlijk niet, het is volgens mij een weger voor vis.
Er zit een grote haak aan,waar je dus ook een koffer aan kan hangen.
Hij kwam ons goed van pas ,zo konden we in de villa al de koffers van het juiste gewicht voorzien, en sta je niet te hannesen op het vliegveld.

rembrandt
26-11-08, 16:59
Ik had deze tip inderdaad ook al eens ergens gelezen en ga deze zeker ook kopen. Beter dan op het vliegveld te klooien zoals je al zegt. :sun:

peer
26-11-08, 18:24
Hallo
Ik heb zo'n viswegertje ook gekocht
Ik had mijn koffers op 21 kg gebracht met die visweger,echter bij de douane waren ze twee kilo zwaarder.(nog net binnen de 23 kg )
Dus houd er rekening mee dat die visweger iets afwijkt.

groetejes Peer

Njit
26-11-08, 18:58
Of de weegschalen bij de douane :)

rembrandt
26-11-08, 19:44
Daaar houden we het dan maar op, kunnen we lekker discussies voeren met de Amerikaanse douane :lol:

Natasja L.
27-11-08, 10:20
Of de weegschalen bij de douane :)

Dat is al wel gebleken......

Inspections show inaccurate airline scales may cost travelers money
Inaccurate luggage weights may cost travelers
By Jaclyn Giovis and Dana Williams | South Florida Sun-Sentinel
October 26, 2008
Before packing your suitcase and heading to the airport this holiday season, consider this: The airline's baggage scale may be the reason you're paying extra for an overweight bag.

A Sun Sentinel analysis of nearly 2,000 South Florida airport scale inspections found that more than one in four resulted in failures from 2005 to mid-2008, many for technical reasons but some because they couldn't weigh accurately.

Palm Beach International Airport (http://www.sun-sentinel.com/topic/travel/transportation/air-transportation/palm-beach-international-airport-ORCRP017321.topic) had the worst record for weight-related failures, 12 percent, while Fort Lauderdale (http://www.sun-sentinel.com/topic/us/florida/broward-county/fort-lauderdale-PLGEO100100403070000.topic)[/URL][URL="http://www.sun-sentinel.com/business/custom/consumer/sfl-restaurantinspections-database,0,5864281.framedurl?track=intext"]Is your Fort Lauderdale restaurant clean? - Click Here. (http://www.sun-sentinel.com/business/custom/consumer/sfl-restaurantinspections-database,0,5864281.framedurl?track=intext)-Hollywood International and Miami International had 4 percent.

Inaccurate scales could mean travelers are unnecessarily shelling out money for heavy bags, as some airlines have increased fees for overweight luggage to compensate for extra handling and higher fuel costs.

En zie dit recente bericht (24 november):

http://www.newyorkology.com/archives/2008/11/consumer_affair.php

Njit
27-11-08, 10:28
Officieel zouden ze ook gekeurd moeten zijn. Want anders kun je idd die discussie aangaan. Maar ja, dat doe je niet zo snel als er een rij achter je staat en je het vliegtuig
moet halen.

Natasja L.
27-11-08, 13:23
Maar ja, dat doe je niet zo snel als er een rij achter je staat en je het vliegtuig moet halen.

Het maakt mij niet uit als er een rij achter mij staat. Als ik de behoefte heb om er iets van te zeggen, dan doe ik dat. Als je geen tijd hebt om er iets van te zeggen omdat je het vliegtuig moet halen, dan ben je gewoon te laat ;).

Gelukkig voor ons (vertrekken over drie weken naar NY) heeft DCA de weegschalen op JFK en LaGuardia gecontroleerd. Een maand lang hebben ze 810 weegschalen gecontroleerd op accuratie. de weegschalen op LaGuardia zijn nu 100% accuraat. De weegschalen op JFK zijn voor 98.5% accuraat. Als er een officiële DCA sticker (DCA seal) op de weegschaal zit, dan weet je dat deze gecontroleerd is. Je kunt alleen maar een klacht indienen als er geen sticker op zit. Ik weet niet hoe het op de luchthavens in Florida geregeld is.

Njit
27-11-08, 13:31
Wel goed dat ze hier eindelijk eens werk van gemaakt hebben. Als het ECHT te zwaar is dan wil ik best betalen.

Teleton
23-12-08, 17:36
Dan heb je nog geen E-plus. Die worden vaak pas aangeboden op het moment van inchecken en aan echte vaste klanten. Wij hebben die op onze (voorlopig ;-) ) laatste vlucht ook tijdens het online inchecken aangeboden gekregen en genomen (wel met bijbetaling uiteraard)

Aanvullend op deze info: Inmiddels is de service bij United weer verder verbeterd, heb ik ontdekt. Je kunt, direct na het boeken als milageplus member, upgraden naar Economy plus. Je kunt aangeven voor welk deel van de vluchten je E+ wilt vastleggen. Voor de terugvlucht Washington-Brussel hebben wij zojuist met plezier € 139 gedoneerd. Ik verwacht namelijk niet, nu deze mogelijkheid er is, dat er bij het inchecken nog veel E+ stoelen beschikbaar zullen zijn en al helemaal niet dat ze nog gratis vergeven zullen worden.

Overigens heb ik ook getwijfeld over een " Economy plus Annual option". Deze koop je voor $349 dollar en dan heb je gedurende één jaar een optie op een E+ stoel voor al je Economy boekingen. Wanneer je binnen een jaar twee keer vliegt, is dit voordelig. De optie geeft helaas geen recht op een stoel, dus weg = pech.

theovg
25-12-08, 08:32
Hallo

Even een vraag over de beenruimte.
Weet iemand of er verschil zit in beenruimte economy bij Delta of United.

Teleton
25-12-08, 08:50
Even een vraag over de beenruimte bij Delta of United.

Kijk voor een vergelijking van de stoelen hier: www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) . In de meeste Delta toestellen zul je lederen stoelen aantreffen wat wij erg confortabel vonden.Qua beenruimte vonden wij beide maatschapijen acceptabel. Comfortabel wordt het pas bij Economy plus van United.

Erik_R
10-01-09, 16:39
Tot hoelang na de vlucht kan je alsnog de vluchten koppelen aan je kaart, oftewel je miles laten bijschrijven op je kaart ? Dit omdat wij zo handig waren om maar 1 kaart aan te vragen en geen 4.

mafo
10-01-09, 17:46
Tot een jaar na je vlucht, hier (http://www.united.com/page/article/0,6722,51633,00.html) kun je eenvoudig de vlucht aan je nummer koppelen.

Ellen W
10-02-09, 10:23
Hoi iedereen,

Ik vlieg 9 juli ook via United naar Washington en dan naar Orlando. Ik zou graag mijn zitplaats in het vliegtuig upgraden naar economy plus. Weet echter niet hoe ik dit moet doen. Heb heel de website al doorzocht. Ik heb mijn vliegtickets geboekt via een reisbureau en krijg deze pas 2 weken voor vertrek. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Of kan ik vragen aan mijn reisbureau om dit te doen? Of kan ik op de luchthaven nog een upgrade vragen? En hoeveel kost een upgrade nu eigenlijk?

Groetjes

Ta2 Gerrit
10-02-09, 10:45
Dat zou je kunnen doen via de website van United, maar dan moet je wel een vluchtcode (6 letters/cijfers) hebben gekregen van je reisbureau, en/of MileagePLus member zijn.
En dan nog is het de vraag of je direct kunt upgraden naar E-PLus. Binnenlandse vluchten lukt vaak wel, à $39.-, maar waarom zou je dat doen voor die paar uurtjes.

De lange vluchten wordt wat moeilijker, die zijn of al vergeven (door directe reservering of deelname aan een E-Plus pakket, wat overigens ook geen zekerheid geeft) of worden achtergehouden tot de E-checkin en kosten dan $95.- p/p.

Wij hebben het al een paar keer direct bij de reservering gered (hoewel je dan zelfs nog door United "verplaatst" kunt worden) en ook al via de E-checkin, en het zit wel 3" beter dan normaal, hoewel we beiden niet de langsten zijn. Geen noodzaak, wel lekker.

Ellen W
10-02-09, 10:54
Voor de korte vlucht naar Orlando hoef ik geen upgrate, maar voor de vlucht naar Washington wel. Dus het is niet mogelijk om met 100% zekerheid een zitje te boeken met meer beenruimte? Ik zou dit nameijk omwille van medische redenen absoluut nodig hebben. Ik moet namelijk gedurende de hele vlucht mijn benen in hoogstand houden :roll:. En als ik op de luchthaven bij het inchecken vraag naar een upgrate, ben ik dan wel zeker dat ik deze krijg?

groetjes

Ta2 Gerrit
10-02-09, 11:00
Niets is zeker wat dat aangaat, maar je zou even contact op kunnen nemen met United.
Reservations Center Phone:+31 (0)20 201 3708
Hours of operation:
08:00 - 20:00 (09:30-18:00 on weekends)

Ellen W
10-02-09, 11:02
Dank je wel, dat ga ik zeker en vast doen. Is er misschien ook een nummer voor vanuit België te bellen?

Greetz

Ta2 Gerrit
10-02-09, 11:05
Dat zou dan 0031 202013708 moeten zijn volgens mij :-)

Frans_Natasja
15-02-09, 14:05
Ik zat net op de site van United te kijken en zag dat het type vliegtuig voor de vlucht van Amsterdam naar Washington (op 04-07-09) gewijzigd is van een 777 naar een 767.

Zou dit nog terug worden gedraaid, of zetten ze inderdaad kleinere toestellen in op de vluchten van (en naar) Amerika?

PENPE
15-02-09, 14:24
Inderdaad is om een of andere reden de Boeing-777 gewijzigd naar een Boeing-767.
Als gevolg hiervan moest ik mn seatings wijzigen bij United want door veranderen van het toesteltype hadden wij nu 2 plaatsen weerszijden van het gangpad ipv windowseats.

Maar blijf de komende maanden mn 'itineraries' bij United maar even goed in de gaten houden voor het geval dat
er weer een toestelwijziging komt ;)

Groetjes,
Pieter

JKG
15-02-09, 15:08
Voor de zekerheid net ook maar even gecheckt aangezien ik in een 777 weer terug naar Europa vlieg... dat is gelukkig niet gewijzigd. Ben wel benieuwd want die is wel een stukje groter dan de 767 die ik van ze gewend ben. :) Heen tot Chicago overigens nog wel in een 767.

FrankS
15-02-09, 15:34
UA wijzigt al heel lang de ingeplande 777's voor 767; is ons vorig jaar gebeurd en dit jaar (29/8 heen en 19/9 terug) weer. Zou me niet verbazen als ze die 777's gewoon niet meer inzetten op transatlantische vluchten.

JKG
15-02-09, 15:43
Ik heb vorig jaar wel in maart 2008 en september 2008 alleen maar 767's gehad.. de 777's zijn toch in onderhoud? Nouja, in elk geval dus nog terug van Washington naar Amsterdam eind maart nog steeds de 777 volgens de site van United.. we wachten met spanning af...

bluedolph1n
15-02-09, 17:56
Ook wij hebben inmiddels al een paar vluchtwijzigingen gehad, wij vliegen 30 april, gelukkig allemaal rond een half uurtje ofzo. En inderdaad beide keren geen 777 meer, maar een 767. Vorig jaar was dat ook zo, had ook begrepen in verband met onderhoud.

robisjo
16-02-09, 16:52
Het heeft te maken met het aantal gevulde businessseats. Deze worden vanuit Brussel beter gevuld en ruilen ze dus van toestel. Brussel de 777 en Amsterdam de 767. Is ons vorig jaar ook overkomen. Wij waren met z'n achten en hadden plaatsen bij elkaar en zaten na de switch kriskras door het hele vliegtuig. Het is helaas niet anders, United behoudt zich dat recht om te wijzigen. Heel vervelend, maar niets aan te doen. Het veranderd waarschijnlijk ook niet meer terug.

Groetjes,

Bianca

Frans_Natasja
16-02-09, 19:46
Weet iemand welk type Boeing 767 United Airlines voor de vluchten op Amsterdam gebruikt?

De 767-300 WW1 of de 767-300 WW2

Guus
17-02-09, 15:46
Op moment van schrijven van en naar Chicago met de 767 ww1 (oude business class) en van en naar Washington met de 777. Wijzigingen voorbehouden natuurlijk.

Frans_Natasja
17-02-09, 16:27
Voor zo ver ik kan zien gaat United vanaf (ongeveer) april met de 767 op Washington vliegen. Dit zou dan dus ook de WW1 zijn?

PENPE
17-02-09, 17:34
Voor zo ver ik kan zien gaat United vanaf (ongeveer) april met de 767 op Washington vliegen. Dit zou dan dus ook de WW1 zijn?

Volgens mijn 'itineraries' bij United betreft het een Boeing 767-300 WW 2, en
in september vorig jaar vlogen wij ook al met dit type.

Groetjes,
Pieter

corrus
17-02-09, 19:03
Weet iemand welk type Boeing 767 United Airlines voor de vluchten op Amsterdam gebruikt?

De 767-300 WW1 of de 767-300 WW2

Waarom deze vraag??? :D

Frans_Natasja
17-02-09, 19:46
Ik had even op (de hier wel bekende) SeatGuru zitten kijken. Bij de 767-300 WW2 staat het volgende:
"In economy, the TV screens are stationary, so if the person in front of you reclines, it is difficult to see the LCD panel."

Dit wordt bij de WW1 niet vermeld. Het lijkt me niet echt prettig als je het grootste deel van de vlucht bijna niets van het LCD scherm kan zien.

Vandaar de vraag of United met de WW1 of WW2 van Amsterdam naar Washington (en terug) vliegt.

PENPE
17-02-09, 20:04
In de 767's die wij in April vorig jaar hadden waren de schermpjes verstelbaar, echter de 767 die wij in September hadden had die mogelijkheid weer niet.

Op de terugweg zaten wij bij een nooduitgang en dan zit het schermpje aan een soort beugel aan de armleuning, op zich veel handiger :D

Alle vluchten die wij gemaakt hebben waren Economy-Plus, weet dus niet of dat verschil maakt mbt beeldschermen.

Groetjes,
Pieter & Petra

Guus
18-02-09, 08:40
Ik dacht eerst dat het verschil ‘m met name zat in het type vliegtuig (777 wel verstelbaar en 767 niet), maar blijkbaar is dat niet zo. Ik kies zelf altijd voor exit row stoel waarbij de monitor in de armleuning zit. Dat is inderdaad veel handiger omdat je de schermpje precies zo kunt zetten als jij wilt (als tenminste de beugel niet lam is wat ook nogal eens het geval is). Schijnbaar is er dus geen eenduidig antwoord mogelijk. En zelfs als dat wel het geval zou zijn dan is het nog altijd de vraag wat United inzet. Daar zijn ze ook niet altijd even consequent in. Waarom wel een 777 in de wintermaanden inzetten om in de drukke zomermaanden over te stappen op de kleinere 767. Wie het weet mag het zeggen (Corrus?)
Overigens geeft een vast schermpje ook geen al te grote problemen. Zelfs indien je voorganger zijn of haar stoel naar achteren zet kun je de film nog steeds redelijk volgen. Je zit alleen een beetje schuin tegen het beeld aan te kijken. En anders ga je toch gewoon lekker slapen. Dan kom je tenminste lekker uitgeslapen aan.

Harold
18-02-09, 10:11
Haai

Als ik het goed begrijp wordt er in de zomermaanden met de 767 gevlogen, en in de winter weer met de 777?

groet

Guus
18-02-09, 11:10
Als ik het goed begrijp wordt er in de zomermaanden met de 767 gevlogen, en in de winter weer met de 777?
Toevallig dat het op de route Amsterdam - Washington de afgelopen twee jaar zo is geweest, maar het is niet gezegd dat dit altijd zo is. Zoals ik al eerder aangaf ontgaat mij de ratio hiervoor, maar ik neem aan dat er een goede reden voor is. Op de route Amsterdam - Chicago wordt zover bij bekend is al jaren met een 767 gevlogen. Ik heb althans nog nooit iets anders op deze route gezien.

liesje1967
18-02-09, 13:07
Is het verschil tussen die dan zo groot????

Harold
18-02-09, 13:19
in een 767-200 gaan gemiddeld zo'n 250 mensen mee, en in een 777-200 ongeveer 400..

bijna het dubbele dus..

777's zijn vrij nieuw tov van de 767, die er binnen ... uit gaan voor de nieuwe 787
(verbeter me if i'm wrong aub!)

Ebelix
18-02-09, 15:04
Als je wilt weten wat de verschillen zijn kan je ook altijd kijken op www.seatguru.com.

Ik weet niet of United al de 787 heeft besteld maar het is wel zo dat de productie van 767 stopt en dat daarvoor in de plaats de 787 komt.

corrus
18-02-09, 15:29
De 787 is kleiner dan de 767... :D

Guus
18-02-09, 15:44
De 787 is kleiner dan de 767... :DNou ben ik een leek op dit vlak, maar als ik de verschillende varianten van de 767 en 787 met elkaar vergelijk dan ontloopt dat elkaar niet zo heel veel. En dan heb ik het zowel over de fysieke afmetingen als aantal passagiers die beide typen kunnen meenemen. Maar zoals ik al zei, ik ben een leek op dit vlak.

Njit
19-02-09, 08:08
Ligt er volgens mij aan welke types je met elkaar vergelijkt :) Maar als je de 787-8 met de 767-300ER vergelijkt dan heeft de laatste meer stoelen..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_787

787-3

De 787-3 is een versie van deze familie die dient als vliegtuig voor binnenlandse vluchten en dan gezien het aanzienlijk bereik, voor de Amerikaanse markt. Het toestel is dus geoptimaliseerd voor relatief korte afstandsvluchten. De -3 heeft motoren met een kleinere fan dan zijn grotere broers en heeft een andere vleugel. Het toestel bevat in standaard configuratie 296 stoelen, en heeft een reikwijdte van 6500 km. Hiermee is de -3 de directe vervanger van de Boeing 767-400 en is hij in trek bij LCC (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=LCC&action=edit&redlink=1)'s en luchtvaartmaatschappijen die veel capaciteit op relatief weinig afstand nodig hebben, zoals in Japan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Japan) of China (http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksrepubliek_China).

787-8

De 787-8 is het toestel dat ontwikkeld is om de 767-200, 767-300 en de 767-300ER te vervangen. Het heeft een veel grotere reikwijdte dan die types. Het toestel is qua afmetingen gelijk aan de 787-3, maar heeft een andere vleugel, grotere motoren, en andere snufjes. Het toestel is speciaal geoptimaliseerd voor long-haul-operaties. Aangezien juist de 767-familie nodig aan vervanging toe was, zijn er hiervan tot op heden ook het meest besteld. Het toestel biedt in normale drieklassenconfiguratie 223 stoelen in 8-abreast, waardoor de stoelen rond de 48 cm breed zijn. De reikwijdte is 15.800 km.

787-9

De 787-9 is de grootste variant vanuit de 787-familie. Het biedt de beste 'seat-mile cost' van alle toestellen uit de 200-300 LCA-markt. De 787-9 bezit standaard 263 stoelen in 8-abreast, en 282 in 9-abreast. Het toestel is de vervanger van de A330-300, 767-400ER, de A300-600 en van de 747-400M, als vervanger voor passagierstoestel, omdat de combi's ongeveer 260 stoelen bezitten. Het toestel heeft een reikwijdte van 16.300 km.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_767

Boeing 767-200 kan een afstand van 13.000 km afleggen, met 180 tot 250 passagiers
In een Boeing 767-300(ER) kan men 210 tot 300 passagiers over een afstand van 12.000 km vervoeren met twee nog krachtiger motoren.

addict
14-03-09, 08:57
http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif
We hebben net te horen gekregen dat we 2400 euro op onze rekening gestort krijgen. ( ze hadden ons ibannr niet, nu wel dus)
Daarnaast hebben we in totaal voor 2000 dollar vouchers van United gekregen.
Ik moet zeggen: de afwikkeling is erg snel gegaan en zonder te hoeven
leuren!!!!
http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_confused.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_confused.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_confused.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_confused.gif
Wie weet hoe dat werkt met die vouchers? Elk van ons heeft voor 500 dollar ontvangen. Begrijp ik het goed dat we voor de kinderen een volwassen ticket moeten kopen en dan de voucher kunnen gebruiken over het basisbedrag zonder tax en fee? Krijg je dan voor het niet benutte stuk een nieuwe voucher? Mag ik op één vlucht 2 vouchers per persoon gebruiken?
Moet je via hun site boeken? (las dat de prijzen daar behoorlijk hoger zijn)

Een hele hoop vragen zo op de vroege ochtend. http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_redface.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_redface.gif

Ta2 Gerrit
14-03-09, 09:49
Mag ik vragen waarom de storting gedaan is ? Ik kon het zo snel niet vinden.

Wat boekingen bij United zelf betreft. Die zijn zeker niet duurder, en vaak zelfs goedkoper, dan bij de diverse internetaanbieders, superaanbiedingen daargelaten.

Wij vliegen ook regelmatig met United, en komen na grondig onderzoek, toch vaak weer op hun eigen site terecht.

desteijntjes
14-03-09, 15:03
http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif http://orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_lol.gif
Wie weet hoe dat werkt met die vouchers? Elk van ons heeft voor 500 dollar ontvangen. Begrijp ik het goed dat we voor de kinderen een volwassen ticket moeten kopen en dan de voucher kunnen gebruiken over het basisbedrag zonder tax en fee? Krijg je dan voor het niet benutte stuk een nieuwe voucher? Mag ik op één vlucht 2 vouchers per persoon gebruiken?
Moet je via hun site boeken? (las dat de prijzen daar behoorlijk hoger zijn)

Hoi Addict,

Wij hebben vorig jaar ook vouchers gehad en ik zal even vertellen hoe het bij ons werkte.

De voucher gaat inderdaad alleen over het basisbedrag en niet over de taxes en fees. Voor kinderen geldt gewoon de kinderprijs voor een ticket en daar krijg je dan die korting op.

Je mag voor 1 vlucht alle vouchers gebruiken. Of je een "tegoedbon" krijgt durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht van niet.

Er geldt wel een tijdslimiet wanneer je de vouchers moet innen. Het staat er ook op, ik meen binnen een jaar na uitgifte van de vouchers moet je een reis hebben geboekt. Die reis mag dan wel weer na die datum liggen. Het belangrijkste is dat je hebt geboekt binnen dat jaar.

Je moet niet via de site boeken, maar telefonisch via een nummer in Amsterdam. Ik heb het nummer niet bij de hand, maar je kunt het via de site van Schiphol opzoeken bij United.

De vouchers moet je dan vervolgens naar een afdeling van United in Polen sturen. Dit vouchers worden vervolgens verrekend met de basisprijs en wordt daarna automatisch van je creditcard geincasseerd. Die moet je ook opgeven bij het boeken.

Wij hebben dit zo gedaan en ik weet van nog een aantal mensen die vorig jaar ook in de meivakantie zijn geweest (die hadden ook vouchers ontvangen) dat het bij hen net zo ging. Wij hebben in ieder geval weer een leuke vakantie voor de boeg, dankzij de vouchers naar ditmaal Las Vegas en de Grand Canyon.

Succes met boeken!!

addict
14-03-09, 17:26
Op de heenweg was onze vlucht eerst vertraagd en daarna geannuleerd.
We vertrokken 24 uur later. Daarvoor krijg ik per persoon 600 euro (wel zelf aangeven bij de balie op het vliegveld) Daarnaast mochten we ook nog een formulier invullen. Dit formulier werd samen met een excuusbrief overhandigd bij het inchecken. We kregen per persoon een 250 dollar voucher.
Op de terugweg hadden we vertraging van bijna 5 uur. Weer een flyer ingevuld en weer per persoon een 250 dollar voucher ontvangen.

Bedankt voor de info tot zover =D>

Guus
16-03-09, 06:22
Je moet niet via de site boeken, maar telefonisch via een nummer in Amsterdam. Ik heb het nummer niet bij de hand, maar je kunt het via de site van Schiphol opzoeken bij United.Je kunt via de United site ook een boeking maken en deze in optie zetten. Vervolgens ga je voordat de optie verloopt naar de United balie op Schiphol om de boeking definitief te maken. Je kunt dan ook gelijk de vouchers afgeven en laten verrekenen. Als je naar United wilt bellen, het nummer is: 020-201 3708.

bluedolph1n
16-03-09, 07:54
Bij vouchers ligt het er alleen wel aan of je ze kunt combineren, welk type voucher het is. Wij hebben vorig jaar vouchers gekregen van United vanwege vertraging, en later nog een keer extra vouchers omdat we hoorden dat anderen meer aan vouchers gekregen hadden terwijl zij minder problemen hadden dan dat wij hadden. Helaas waren deze vouchers niet te combineren.
Wij hebben via het nummer in Amsterdam geboekt, en de vouchers opgestuurd.

desteijntjes
16-03-09, 11:46
Als je naar United wilt bellen, het nummer is: 020-201 3708.

Ja dat was het nummer. Ik had het wel ergens opgeschreven maar wist niet meer waar.

addict
17-03-09, 21:36
Bedankt, ik heb direct maar even gebeld.

Het blijkt dat de vouchers over rwee reizen moeten worden gespreid. Ze zijn niet te combineren.[-X
Wat kan is boeken rechtstreeks of bij het reisbureau.
Wie weet welke reisbureau´s die vouchers accepteren?:idea:

Katty
19-04-09, 23:22
Hallo,

juist met United gevlogen: Brussel-Washington-Orlando, Miami-Washington-Brussel
Alle vluchten zeer goed op tijd vertrokken, zeer goed op tijd aangekomen, vlotte incheck, goede beenruimte (wel gangplaatsen), goede service.
Twee opmerkingen:
- Check online in: bespaart je heel veel tijd op de vlieghaven zelf
In Brussel is er een speciale incheckbalie voor de mensen die online ingecheckt hebben, maakt serieus veel verschil
- vanaf 20 april wordt United "cashless" dwz geen cash betalingen meer op het vliegtuig voor alcoholische drank of duty free, enkel credit cards

Een goede vlucht!

ezorba
20-04-09, 07:06
wij hebben bevestigde plaatsen voor zowel de heen - als de terugvlucht. Op de heenlucht 2 aan 2 (mv 2 kids) maar op de terugvlucht alles achter of van elkaar. DAt is niet prettig. Weet iemand hoe we dit kunnen veranderen?

bluedolph1n
20-04-09, 07:52
Heb je al op de united site ingelogd en gekeken of je daar de stoelen kunt aanpassen? Zo niet, zou je even kunnen bellen, en anders bij inchecken nogmaals vragen of ze wat kunnen doen.

cloggie68
20-04-09, 14:12
Ik heb zojuist gebeld en ook telefonisch hebben ze maar 30% van alle stoelen vrijgegeven. Wij konden voor de terugvlucht van 4 mei niks wijzigen, dat moeten we dus in Orlando (of Washington??) nogmaals vragen. Wij hebben op de terugreis ook 4 stoelen aan het gangpad en da's voor onze kids van 5 en 6 niet zo prettig.

ezorba
20-04-09, 14:35
Ik kan pas 24 van te voren inloggen, we vetrekken donderdag dus dat ga ik zeker doen. Maar met 2 kleine kinderen (7 & 9) verspreid over het vliegtuig zie ik niet zitten

bluedolph1n
20-04-09, 16:50
Meestal regelen ze anders wel iets in het vliegtuig zelf hoor, de stewards en stewardessen, als je het vriendelijk vraagt. Vorig jaar hebben wij dat ook meegemaakt met mensen met kinderen die niet bij elkaar konden zitten. Meestal zijn passagiers wel welwillend om mee te helpen.

floridajunkie
20-04-09, 19:28
Wel een beetje bizar hoor, het lijkt erop dat een aantal mensen er de gewoonte van maken om dan maar zo laat mogelijk in te checken op zaterdag zodat ze leuke aanbiedingen zoals pak geld of businessclass dag later of vouchers krijgen waarmee men bijna gratis meekan een volgend keer.

Natuurlijk, het is ook een beetje afgunst van mijn zijde aangezien ik ondanks al die vluchten die kant op, alleen maar een voucher van 300 dollar heb gekregen wegens defect aan stoel + entertainment..](*,)

pfffffffff

Ik reageerde op :

Hoi Addict,

Wij hebben vorig jaar ook vouchers gehad en ik zal even vertellen hoe het bij ons werkte.

De voucher gaat inderdaad alleen over het basisbedrag en niet over de taxes en fees. Voor kinderen geldt gewoon de kinderprijs voor een ticket en daar krijg je dan die korting op.

Je mag voor 1 vlucht alle vouchers gebruiken. Of je een "tegoedbon" krijgt durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht van niet.

Er geldt wel een tijdslimiet wanneer je de vouchers moet innen. Het staat er ook op, ik meen binnen een jaar na uitgifte van de vouchers moet je een reis hebben geboekt. Die reis mag dan wel weer na die datum liggen. Het belangrijkste is dat je hebt geboekt binnen dat jaar.

Je moet niet via de site boeken, maar telefonisch via een nummer in Amsterdam. Ik heb het nummer niet bij de hand, maar je kunt het via de site van Schiphol opzoeken bij United.

De vouchers moet je dan vervolgens naar een afdeling van United in Polen sturen. Dit vouchers worden vervolgens verrekend met de basisprijs en wordt daarna automatisch van je creditcard geincasseerd. Die moet je ook opgeven bij het boeken.

Wij hebben dit zo gedaan en ik weet van nog een aantal mensen die vorig jaar ook in de meivakantie zijn geweest (die hadden ook vouchers ontvangen) dat het bij hen net zo ging. Wij hebben in ieder geval weer een leuke vakantie voor de boeg, dankzij de vouchers naar ditmaal Las Vegas en de Grand Canyon.

Succes met boeken!!

En daarbij, dit is toch een algemeen topic over United / TED ? En dit lijkt de enigste maatschappij te zijn die vrolijk
vouchers uit loopt te delen.

Teleton
20-04-09, 19:54
Natuurlijk, het is ook een beetje afgunst van mijn zijde ...

Oh...gelukkig, want volgens mij gaat de discussie hier voornamelijk over bezorgde ouders die graag met hun gezin bij elkaar willen zitten.
Zelf mis ik even wat er bizar aan de discussie of het onderwerp is. Verhalen over 'bewust' laat inchecken heb ik even gemist.......

bluedolph1n
20-04-09, 19:59
Ik geloof dat ik de logica van het bericht van Floridajunkie ook even mis?

Marjol
20-04-09, 20:13
Ja, ik mis 'm ook ;)

floridajunkie
20-04-09, 20:16
pffff. aangepast :twisted:

FrankS
20-04-09, 22:21
En daarbij, dit is toch een algemeen topic over United / TED ? En dit lijkt de enigste maatschappij te zijn die vrolijk vouchers uit loopt te delen.

Ik heb meermalen gebruik gemaakt van United; gelukkig nooit enige reden gehad om een voucher te claimen. Wel bij Delta - en daar ook gekregen.

Dus nee, United is niet de enige maatschappij die vrolijk vouchers loopt uit te delen. Delta doet het ook, maar dat was niet echt vrolijk te noemen... ;)

ezorba
21-04-09, 05:41
Dank je Blue!

desteijntjes
21-04-09, 11:46
Wel een beetje bizar hoor, het lijkt erop dat een aantal mensen er de gewoonte van maken om dan maar zo laat mogelijk in te checken op zaterdag zodat ze leuke aanbiedingen zoals pak geld of businessclass dag later of vouchers krijgen waarmee men bijna gratis meekan een volgend keer.

Natuurlijk, het is ook een beetje afgunst van mijn zijde aangezien ik ondanks al die vluchten die kant op, alleen maar een voucher van 300 dollar heb gekregen wegens defect aan stoel + entertainment..](*,)

pfffffffff

Ik reageerde op :

En daarbij, dit is toch een algemeen topic over United / TED ? En dit lijkt de enigste maatschappij te zijn die vrolijk
vouchers uit loopt te delen.

Ik mis um ook even, maar even ter verduidelijking aangezien dit berichtje van mij was. Dit is was eigenlijk een geluk bij een ongeluk. Wij stonden netjes 3 uur van te voren op Schiphol. Daar bleek dat het vliegtuig vertraging had.
Toevalligerwijs vroegen wij aan een medewerkster van United hoe het nu verder moest met de overstap. Een overstap gemist hadden wij nog niet meegemaakt.
Zij kwam met dit aanbod om een dag later te vliegen en dan Business. Omdat wij sowieso de aansluitende vlucht zouden missen was een overnachting niet uitgesloten in Washington, vonden wij dit voor ons een goede keus. Mede omdat wij een kwartiertje van Schiphol wonen. Die vouchers was voor ons eigenlijk een "kadootje" want dat was niet de reden om in te gaan op haar aanbod.

Dus om nu te zeggen dat mensen hier specifiek voor gaan om dit voor elkaar te boksen, vind ik vrij kort door de bocht.
Het was een meer een geluk bij een ongeluk!! Ik ga er ook zeker niet vanuit dat we deze keer dit ons weer overkomt. Het scheelt je ook weer een dag vakantieplezier, dus laat mijn vlucht maar gewoon doorgaan.

Maar nogmaals deze reactie was op een vraag van iemand die zich afvroeg hoe het werkte met de vouchers.

Toegegeven, ik heb deze service van United wel als zeer prettig ervaren en door hun vouchers vliegen we dus volgende week weer met hen.

bij deze wens ik iedereen die in de meivakantie gaat een hele fijne vakantie toe, met geen vertraging:-D:-D

Teleton
21-04-09, 17:00
door hun vouchers vliegen we dus volgende week weer met hen.

...en ik zou me daar ook zeker niet voor generen......\\:D/ Heerlijk, zo'n meevallertje! Zo leuk is het niet als je een dag van je toch al korte vakntie door de nues geboord krijgt. Perfect opgelost door de maatschappij, en zo hoort het, toch? Geniet er van!

Harold
21-04-09, 17:21
wij hebben 2x meegemaakt dat tijdens het inchecken ons gevraagd werd in geval van overboeking, of wij dan een dag later wilde vliegen in de business class + 600 dollar pp kado.
dat leek ons een prettig begin van de vakantie, een nachtje in het sheraton + 'gratis vliegen', maar er was uiteindelijk natuurlijk geen sprake van overboeking.

ik heb het idee dat ze dit elke dag vragen aan meerdere mensen.

groet Harold

hannie
21-04-09, 18:10
Dat vragen ze zeker niet als je met een kind vliegt???

goerik
21-04-09, 18:27
Volgens mij heeft nog een gezin meegemaakt, zondag met businessclass. Kinderen waren schat ik tussen 6 en 10 ?

Wij hebben vorig jaar een voucher gekregen van 200 dollar voor defecten gedurende de vlucht. Deze heb ik nog weggegeven. Waarom weet ik niet, maar vorige week heb ik een nieuwe voucher gekregen van 200 dollar. Het lijkt op makkelijk uitdelen, maarja.. wat helpt 200 dollar nu eigenlijk op een groot bedrag. Daarbij ben ik nog altijd in gevecht over bijschrijven miles op kaart:-k

desteijntjes
21-04-09, 21:40
...en ik zou me daar ook zeker niet voor generen......\\:D/ Heerlijk, zo'n meevallertje! Zo leuk is het niet als je een dag van je toch al korte vakntie door de nues geboord krijgt. Perfect opgelost door de maatschappij, en zo hoort het, toch? Geniet er van!

Thanks gaan we zeker doen.

En ik kan beamen dat het verliezen van een vakantiedag toch ook wel jammer is, je bent ineens weer thuis met je koffers. Je hebt niks in huis, want je ging op vakantie.
Je bent toch ook ongerust, zal het de volgende dag wel goed gaan. Vliegen we dan wel op tijd?

Maar generen doen we ook zeker niet hoor:razz: We gaan nu lekker genieten in het Westen van USA (Las Vegas, Grand Canyon ed)

Dat vragen ze zeker niet als je met een kind vliegt???

Ja hoor. Ons gezin bestaat uit 2 volwassen en 2 kinderen van toen 10 en 12.

Met ons was nog een gezin die hetzelfde aanbod heeft gekregen en ik weet dat die 2 jongens jonger waren als onze kinderen.

Dus ook met kids kun je zo'n aanbod krijgen.

Hanz
02-06-09, 00:52
Ik heb bij United Airlines (via een reisburo) economy tickets voor Orlando geboekt. Nu lees ik dat er ook een economy plus sectie bestaat aan boord van hun 767 naar Chicago. Op welke wijze kan ik het beste mijn naar economy-tickets opwaarderen naar economy plus ?:?

bluedolph1n
02-06-09, 07:10
Via je reisburo denk ik, aangezien je daar geboekt hebt. Ik denk niet dat je dit nu nog op een andere manier kan doen.

Marjol
02-06-09, 07:38
En anders op het vliegveld, indien er dan nog plaats is natuurlijk.

Ik zou trouwens goed naar je stoelnummers kijken... wij vlogen met 3 van de 4 vluchten economy plus zonder daarvoor betaald te hebben :)

ietie
02-06-09, 13:49
Bij ons precies het zelfde 2 van de 4 vluchten economy plus zonder dat we daar extra voor betaald hadden.

breaker9240
02-06-09, 15:29
Bij ons precies het zelfde 2 van de 4 vluchten economy plus zonder dat we daar extra voor betaald hadden.

Vraagje, als jullie economy plus gezet werden hadden jullie dan al via internet jullie zitplaatsen gekozen?

Of hadden jullie nog niets van zitplaatsen vastgelegd?

Ebelix
02-06-09, 15:51
Die stoelen worden op de luchthaven zelf toegewezen. Alleen als je een lidmaatschap voor economy plus gekocht hebt kan je direct die stoelen kiezen. Kijk op deze link voor meer informatie https://store.united.com/traveloptions/control/product;jsessionid=C0FAC8F343C43ACE9062F656F6122E9 3.ajp13-store-j2ee04?product_id=UM_EPA&category_id=UM_LEGRM

JKG
02-06-09, 15:54
Ik kreeg al standaard Economy Plus toegewezen door het reisbureau en kon de stoelen ook wijzigen op internet... het was een raamplek dus ik vond het wel prima. Er stond niet bij dat het Economy Plus was, maar toen we gingen zitten zagen we het stickertje.. en het vliegtuig was leeg dus ben de stoelen ervoor gaan zitten zodat mn vriendin meer ruimte had om te slapen :)

breaker9240
03-06-09, 10:25
Wij hebben momenteel ingeboekt voor gewone economy.
En alsook onze plaatsen al gereserveerd voor het vliegtuig (ik weet deze kunnen nog steeds veranderen)

Bestaat die kans er dat wij geupgrade worden?

groetjes, sven

FloridaVerslaafde
03-06-09, 10:32
Ik heb bij United Airlines (via een reisburo) economy tickets voor Orlando geboekt. Nu lees ik dat er ook een economy plus sectie bestaat aan boord van hun 767 naar Chicago. Op welke wijze kan ik het beste mijn naar economy-tickets opwaarderen naar economy plus ?:?

Kijk eens op de website van United.

metendiana
27-06-09, 17:04
Hallo mensen
wij gaan op 15 juli vliegen met united airlines,wij hebben nu onze stoelplaatsen gekregen en blijkt dat we allemaal achter elkaar zitten.Wij hebben 2 kinderen ,dus wij zien dat niet zo zitten.Wij hadden in november geboekt met de zekerheid dat wij plaatsen bij elkaar hadden,nu blijkt dat dat niet zo is.Nu heeft het reisbureau gezegd dat wij moeten proberen 24 uur van te voren online te regelen om bij elkaar te zitten of bij het inchecken.Hoeveel kans hebben wij om te slagen,we zien het niet zitten om niet bij elkaar te zitten,of zijn er nog andere mogelijkheden..........
gr diana

Teleton
27-06-09, 17:34
Hoeveel kans hebben wij om te slagen,we zien het niet zitten om niet bij elkaar te zitten,of zijn er nog andere mogelijkheden..........

Tsja, je reist in een drukke tijd en dan zijn de vliegtuigen vol. Pech, ongezellig en sneu als je niet naast elkaar zit, maar je kunt namelijk geen aanspraak maken op een bepaalde plek. Zekerheid heb je nooit, tot je je boardingpas hebt. En dan nog kan de stewardes je verzoeken om te verkassen. En aan de verzoeken van het personeel moet, zonder tegensputteren worden voldaan. Dus ik weet niet wie je stoelen bij elkaar heeft gegarandeerd.....Zit je overigens op alle vluchten niet naast elkaar?

Heb je zelf al op de site van United gekeken met je reserveringsnummer? In principe kan je dan je stoelnummers aanpassen en speciale maaltijden opgeven. Je moet dan wel eerst lid van de club worden, maar dat is een kleine moeite.

Als je 24 uur van te voren incheckt kan je ook nog een stoel kiezen, maar velen zijn je dan al voorgegaan en dan moet je het toch met de leftovers doen. Ten slotte kan je bij het inchecken nog overleggen en bij het instappen. In hoeverre dat succesvol is, blijft afhankelijk van de mogelijkheden. In een vol vliegtuig zijn die beperkt. Tijdens onze laatste vlucht waren er nog plaatsen in de Economy plus klasse. Het was niet toegestaan voor Economy reizigers om deze te bezetten en er werd scherp toezicht opgehouden.

liesje1967
27-06-09, 20:35
Hoi Diana,

Wij hebben hetzelfde, ik heb hierover gebeld met UA en daar vertelde ze dat ze altijd proberen de kinderen naast een van hun ouders te plaatsen, ze bekijken dat ter plaatsen bij het inchecken, dus misschien dat andere mensen (die al online hebben ingechecht) hun stoel voor jullie moeten afgeven.Dus ik hoop dat wij ook als nog bij elkaar komen te zitten.

cloggie68
27-06-09, 21:11
Wij hadden het ook op de terugweg van de meivakantie. Ik ben bij de gate in Washington naar de balie gegaan en heb andere plaatsen gevraagd en ook gekregen. Was geen probleem.

metendiana
27-06-09, 22:43
Allemaal bedankt voor de snelle respons,nu maar hopen dat we wat kunnen regelen .We zullen alles proberen om het te kunnen veranderen,zie mij kinderen niet bij andere mensen zitten.En teleton hoe kunnen we lid worden van de club,mischien kunnen we wel upgraden met bij betaling......

gr diana

Teleton
28-06-09, 09:50
hoe kunnen we lid worden van de club,mischien kunnen we wel upgraden met bij betaling......

Klik, op de site van UA, op "Mileage plus" en vul het formulier in. Daarna krijg je je mileage plusnummer naar je mailadres gestuurd waarmee je kunt inloggen. Ga daarna naar "my iternaries". Hier kan je, behalve gratis je stoelen "reserveren" ook upgraden naar Economy plus en ook weer je eigen stoelnummers vastleggen. Voor de intercontinentale vluchten kost je dit ongeveer 77 euro. Heel simpel, wijst de weg vanzelf. Kijk voor je de stoelnummers vastlegt, ook even op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) voor opmerkingen m.b.t. bepaalde stoelnummers in het vliegtuig.

theovg
28-06-09, 10:52
Ook even een vraag over de beenruimte bij United.
Wij vliegen in November voor eerst met United,nu is mijn vraag of de been ruimte bij United economy ongeveer hetzelfde is als bij de gewone stoelen van Delta.

Theo

Teleton
28-06-09, 11:23
Ook even een vraag over de beenruimte bij United.

Yip, ik vind de beenruimte vergelijkbaar, alleen heeft United geen lederen stoelen, zoals Delta. Voor de juiste maten kan je ook op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) kijken. Ik zou overigens zeker nu al de stoelen bij United vastleggen, Theo. Als je te lang wacht en het vliegtuig raakt vol, moet je maar afwachten waar je terecht komt. Voor onze intercontinentale vluchten hebben we plus geboekt, voor de vluchten over land één aisle seat en de middenstoel; kunnen we gemakkelijk even opstaan als we dat willen. Hoewel deze vluchten meestal tot de laatste stoel bezet zijn, kan je ook geluk hebben en dan heb je de rij voor z'n tweetjes. De window seats naast twee bezette stoelen, blijven lang onbezet. Niemand zal ze immers zelf kiezen en als je ze toegewezen krijgt, verander je ze.

Succes met de keuze van de stoelen.

theovg
28-06-09, 13:13
Voor de lange vluchten heb ik de stoelen al vast, rij 31 aan de zijkant gewoon economy toestel is een 777 ik twijfel nog om plus te nemen ik vond het bij Delta redelijk zitten we zijn niet zo groot.
Voor de korte vluchten hebben we ook een gangpadstoel en een in de midden van de drie.

metendiana
28-06-09, 22:42
Hallo teleton,harstikke bedankt het is ons gelukt om onze plaatsen te upgraden.Dus geen slapeloze nachten meer......\\:D/
gr diana

Teleton
29-06-09, 08:34
het is ons gelukt

Mooi! Ik neem aan dat jullie nu lekker bij elkaar zitten. Voor nog meer beenruimte in deze klasse nog een Tip van Ton: de Plusstoelen op rij 21 ( alleen H & J) bieden eerste klas beenruimte. Als je nog met de hele bups kunt schuiven, zodat je deze stoelen er bij "hebt", zou ik dat zeker doen. Je zit dan achter de "tent" waar het personeel op de nachtvlucht in slaapt en je hebt schermpjes in de armleuning. Dit staat niet op Seatguru vermeld.

Guus
29-06-09, 10:20
Voor nog meer beenruimte in deze klasse nog een Tip van Ton: de Plusstoelen op rij 21 ( alleen H & J) bieden eerste klas beenruimte. Als je nog met de hele bups kunt schuiven, zodat je deze stoelen er bij "hebt", zou ik dat zeker doen. Je zit dan achter de "tent" waar het personeel op de nachtvlucht in slaapt en je hebt schermpjes in de armleuning. Dit staat niet op Seatguru vermeld.
Ik weet niet of dit nou zo'n goede tip is Ton. De situatie waar jij naar verwijst geldt voor de 777, terwijl United momenteel alleen met 767's op Nederland vliegt. Als ze jouw tip opvolgen dan zitten ze weer uit elkaar. De stoelen 21 H en J zijn namelijk de gangpadstoelen aan de rechterzijde van het vliegtuig. Overigens hebben de stoelen waar jij naar verwijst ook wat nadelen. Vanwege het feit dat de monitor en tray table in de armleuning zijn verwerkt zit je als het ware tussen twee schotten. Hierdoor kun je minder gemakkelijk zijdelings gaan zitten. Maar goed, dat laatste is natuurlijk heel persoonlijk. Daarnaast gaan de ‘vliegtuigwandelaars’ nogal eens voor je neus staan omdat ze daar zoveel ruimte hebben.

Teleton
29-06-09, 10:57
Ik weet niet of dit nou zo'n goede tip is Ton. Daarnaast gaan de ‘vliegtuigwandelaars’ nogal eens voor je neus staan omdat ze daar zoveel ruimte hebben.

Ha Guus, je hebt groot gelijk, ik had er wel bij moeten zeggen dat het om de 777 gaat...:oops:. En als je graag de armleuning op wil klappen, moet je ook niet op deze rij zijn. Doordat wij de laatste tijd ''Brusselaars'' zijn, waar wel met 777 gevlogen wordt, had ik dit even over het hoofd gezien. Van de ''Wandelaars'' hebben wij overigens op deze rij in de 777 nog nooit last gehad, in tegenstelling tot wanneer we exitseats hebben, waar ze wel dikwijls komen vergaderen.....

USAnneke
13-07-09, 10:53
Wij zijn heel erg aan het twijfelen of we een upgrade naar Economy Plus moeten doen. We zijn beide rond de 1.80 m en het is nogal een lange zit naar Washington. De reden waarom we nog twijfelen is het bedrag wat je ongeveer moet betalen voor EC+. Ik las hier dat het ongeveer € 75,- per persoon voor een enkele reis A'dam - Washington zal zijn. Komt dus neer op € 150,- of € 300,- voor retour. Hier kan ik ook wel een andere leuke bestemming voor verzinnen...

Drie weken geleden nog gevlogen met Transavia en United heeft 10 cm meer beenruimte dan zij bieden. Ik kan moeilijk inschatten of dit genoeg is. Daarom vertrouw ik op de uitgebreide expert reviews hier op het forum :-) Bedankt alvast!

Teleton
13-07-09, 10:59
Daarom vertrouw ik op de uitgebreide expert reviews hier op het forum :-)

Blijft lastig hoor. De expertise bestaat uit het kennen van de maten. Of je met 180 centimeter comfortabel is zit is erg persoonlijk. Persoonlijk denk ik dat het de investering waard is, maar we reizen in het laagseizoen en hebben altijd erg voordelige tickets. Waarom probeer je het niet eens voor één keertje? Boek EC+ voor de terugreis.......wedden dat je daarna nooit meer anders wilt?

cloggie68
13-07-09, 11:13
Wij hebben Economy+ gevlogen op het korte stuk (Washington-Orlando) en Economy op het traject Amsterdam-Washington. Zelf vonden we Economy+ heerlijk ruim maar geen reden om het op de terugweg nog bij te boeken. Dat geld hebben we uitgegeven aan shopppen :)

eVRT
13-07-09, 14:43
Ik vlieg in september voor de 3e keer met United en heb vorige keer op de terugreis met enig geluk een gratis upgrade naar eco+ gekregen. Had ik eigenlijk beter niet kunnen krijgen want ik wil nu niets anders met mijn lengte van 193cm. Dat kost dan inderdaad 150 eu pp retour (korte verbindingsvluchten hou ik wel vol) maarja dan reis je wel een heel stuk lekkerder...ik kan mijn benen strekken onder de stoel voor mij en kan de (iets luxere) rugleuning naar achter klappen zonder dat ik de mensen achter mij tot last ben.

Sup3rdad
13-07-09, 14:46
Vorig jaar vlogen wij met Delta naar de US. Dit jaar met United. Bij Delta hadden ze van die kleine schermpjes in de stoelen zodat ieder zijn eigen film/tv serie/spel etc. kon uitzoeken. Voor de kids was dit perfect. Weet iemand of dit ook bij United in de Economy zo is???

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Chris

cloggie68
13-07-09, 15:08
Jep... wel schermpjes maar je kunt de films niet zelf starten/stoppen. Ze komen ca. 3x op een vlucht voorbij dus daardoor kun je toch nog wat afwisselen. Er is ook Disney Channel.

mattrob
13-07-09, 15:10
Ik ben nog maar kort ervaringsdeskundige bij United. En eerlijk is eerlijk, alleen nog maar Economy+ gevlogen, op stuk Brussel - Washington, en Washington - Seattle. Ik vond het wel heerlijk, lekker ruim. Maar ik weet niet hoe het dus is in de 'gewone' Economy. Als ik vergelijk met Delta en Continental, dat vond ik de ruimte in Economy daar altijd op zich wel prima. Is wel lekker om die extra ruimte te hebben, maar ik zat (met 1.93m) op zich prima.

Ik had met name altijd 'problemen' op de binnenlandse vluchten, daar zat ik bij Delta en Continental echt wel krap met mijn knieën en daar is Economy+ dus wel erg lekker. Maar hoe dus de reguliere Economy met United zich vergelijkt met Delta / Continental, zou je even moeten bekijken .... Of ik dergelijke grote bedragen zou overhebben voor de upgrade ... ik denk het niet ... Maar nogmaals, heb pas sinds kort ervaring.

De schermpjes zaten op de vlucht vanaf Brussel er wel bij United (de 777), vanaf Adam vliegen ze met ander toestel, dus moeten anderen even op reageren. Ik vond het systeem overigens wel redelijk summier, zeker in vergelijking met Delta (die hebben meest uitgebreide systeem volgens mij richting de US). Dus geen spelletjes, niet handmatig film aan/uitzetten, kleine schermpjes, etc bij United (zie mijn reisverslag van paar dagen terug over Economy Plus en entertainment systeem).