PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW: Hoeveel dagen nodig?



Jurgen
11-04-05, 22:35
Beste mensen,

Ik zit even met een dilemma ivm tijdgebrek.

Walt Disney WorldŽ Three (3) Day Park Hopper Plus Ticket
Als ik het goed begrepen heb, kan ik bovenstaande pas kopen aan de kassa en kan ik daarmee evt. 2 parken op 1 dag bezoeken.

Nu mijn vraag..Is het mogelijk om het Animal Kingdom en het Epcot center op 1 dag te doen??

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp

Groeten
Jurgen

Eric
11-04-05, 22:38
Beste Jurgen, dat is zeker een optie.
Als je s'morgens op tijd bij Animal Kingdom bent (wel die erst doen) kun je om een uur of een de hoogtepunten zeker gezien hebben, dan heb je de hele middag en avond voor Epcot en World Showcase.
Beetje goed indelen, en ook daar kun je verreweg het meeste bezoeken
Eric

Petra/VS
12-04-05, 01:06
Als je de vier parken wilt bezoeken, zou ik Animal Kingdom (inderdaad 's ochtends) en MGM combineren. Voor MGM heb je geen hele dag nodig, terwijl er in Epcot toch wel genoeg te doen is om een (lange) dag vol te maken.

Michael66
12-04-05, 17:00
Op zich is het allemaal wel haalbaar als het maar niet te druk is. Van tevoren alvast goed uitzoeken welke attracties je wilt doen en goed gebruik maken van de fastpasses.
Maar dan nog is het afhankleijk van het seizoen waarin je gaat: als het erg warm is (boven 30 graden) kun je wel allemaal doen, maar dan ben je 's avonds geheel gesloopt en heb je er de voldende dag(en) nog last van. Let daar op!!
Als je met kinderen gaat geldt dit allemaal nog eens dubbel.

Alternatief? Je hebt toch zo'n 3 dagen hopper pas? Dan heb je ook recht op 2 extra dagen naar een disney-zwembad. Doe dan liever 's ochtends Animal Kingdom en ga 's middags lekker afkoelen in Typhoon Lagoon.

Het zijn maar wat tips. Doe er je voordeel mee, of niet. Veel plezier in ieder geval.

Eric
12-04-05, 17:17
Je hebt uiteraard gelijk, maar volgens mij bedoelt ze, dat ze eigenlijk 4 parken (MK, Epcot, MGM en AK) in drie dagen wil bezoeken.
En ja natuurlijk, je moet een beetje geluk hebben met weer en drukte, maar dat geld toch voor ons allemaal?
Eric

Michael66
12-04-05, 18:26
Je hebt uiteraard gelijk, maar volgens mij bedoelt ze, dat ze eigenlijk 4 parken (MK, Epcot, MGM en AK) in drie dagen wil bezoeken.
Ik denk dat je dat niet moet willen. En dat is absoluut mijn mening, anderen denken daar misschien anders over. Als je vooral veel Disney wilt doen in 3 dagen dan raad ik aan om Animal Kingdom te laten schieten. Ik vind dat park toch iets minder dan de andere drie, en als je dan moet kiezen zou ik deze dan maar niet doen.
Blijft echter wel zonde, want ook dit park heeft een aantal leuke attracties.


je moet een beetje geluk hebben met weer en drukte, maar dat geld toch voor ons allemaal?

En geluk is met de domme: wat heb ik toch altijd weer een geluk!!

Eric
12-04-05, 21:43
Denk dat het probleem juist is, dat je toch alles wilt zien in drie dagen, en aangezien je gegarandeerd met het Disneyvirus besmet raakt, weet je de volgende keer waar je over praat.
En van dat Animal Kingdom, daar zijn de meningen ontzettend over verdeeld.
Mijn volgorde van parken is:
1 Magical Kingdom
2 Epcot
3 Animal Kingdom
4 MGM Studio's,
Maar ik kan me voorstellen, dat iemand anders Epcot niets vind, maar juist MGM op de tweede plaats zet....
Het is dus helemaal een persoonli9jke voorkeur, en dan is het juist goed om alle parken te bezoeken, dan weet je waar je over praat.
Eric

Michael66
12-04-05, 22:07
Tussen willen en kunnen ... daar zit hem nou juist de crux (mooi woord). Volgens mij zit het antwoord van de meeste vragen enl dilemma's veelal besloten in de werdervraag "Wanneer ga je weer?"

Geef nou allemaal maar toe aan de verslaving, ga gewoon zovaak mogelijk weer terug naar Florida. Het lukt je toch nooit om binnen welke termijn dan ook een bevredigend eenmalig bezoek samen te stellen.

Dooddoener?

Jurgen
12-04-05, 23:07
Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Ik ben van plan om t als volgt te gaan indelen en ik ga zeker gebruik maken van fastpasses om de topattracties in ieder geval niet te missen.

12 mei: Magic Kingdom
13 mei: Epcot Center
14 mei: Animal Kingdom + MGM

15 mei: Misschien lancering Discovery?? Verder heb ik alleen Orlando naar Ft Myers op het programma staan is ongeveer 340km. Afhankelijk v/d lancering -ontwikkelingen of ik misschien toch nog een halve dag extra disney heb.
(Discovery's launch on STS-114, currently targeted for the May 15 to June 3 time frame)

15 mei wordt dus nog een verassing...

Orangedevil
20-04-05, 01:23
Het ligt eraan of je alles wilt zien, als je echt alles wilt zien/doen wat een park te bieden heeft dan is het te kort om die 2 parken samen te doen.Maar als je alleen de topattracties doet en wat rondkijken dan kan het zeker.Ligt ook aan de drukte.

Wij hebben in de herfst hetzelfde gedaan 1 dag MK,1 dag AK en Epcot en 1 dag MGM ,3 dagen dus.
Dus in het naseizoen kan het zeker.Bij ons was het in animal Kingdom heel druk maar omdat het park niet zo groot is konden we alles in een halve dag doen en in EPCOT was het niet druk dus dan konden we ook in en halve dag doen.oor MGM hadden we ook een hele dag uitgetrokken maar dat hadden we na een halve al gezien en toen we smiddags gaan zwemmen in Typhoon Lagoon.

Michael66
20-04-05, 03:42
Het ligt eraan of je alles wilt zien, als je echt alles wilt zien/doen wat een park te bieden heeft dan is het te kort om die 2 parken samen te doen.Maar als je alleen de topattracties doet en wat rondkijken dan kan het zeker.

Inderdaad. Kijk op dit forum en je komt er al snel achter dat er heel erg veel te zien is, in elk park. Wil je echt "alles" zien dan ben je altijd meer dan een dag kwijt. Zie ook het aantal keren dat veel forummers teruggaan naar Florida en dan toch elke keer weer een heleboel nieuwe dingen in de parken vinden. Da's toch de aantrekkingskracht van Disney en Florida.


Ligt ook aan de drukte.

Zeer belangrijke factor. Ik heb ooit in Busch Gardens alle "rides" gedaan in zo'n 3-4 uur, wachttijd gemiddeld 1 minuut per attractie. Geweldig!! Maar ik kan me ook voorstellen dat er veel mensen zijn die door langere wachttijden daar een afkeer van datpark hebben.


Wij hebben in de herfst hetzelfde gedaan 1 dag MK,1 dag AK en Epcot en 1 dag MGM ,3 dagen dus.
Dus in het naseizoen kan het zeker.Bij ons was het in animal Kingdom heel druk maar omdat het park niet zo groot is konden we alles in een halve dag doen en in EPCOT was het niet druk dus dan konden we ook in en halve dag doen.oor MGM hadden we ook een hele dag uitgetrokken maar dat hadden we na een halve al gezien en toen we smiddags gaan zwemmen in Typhoon Lagoon.

Animal Kingdom druk? Heb ik nog niet meegemaakt.
En an MGM is het inderdaad heel goed te doen om nog eens lekker te gaan zwemmen. Al ben ik dan eerder geneigd om 's middags lekker op een terrasje ergens in MGM neer te strijken en daar een paar uur te blijven zitten en rond te kijken naar alles wat er rodom je gebeurd. En dan aan te sluiten in de rij voor Fantasmic of naar Epcot te verkassen voor de vuurwerkshow. Maar ik neem dan ook drie weken de tijd om me te vermaken in Orlando. Ach, ieder zijn eigen vakantieindeling.

Orangedevil
22-04-05, 02:08
Animal Kingdom druk? Heb ik nog niet meegemaakt.

Ja we waren er tijdens de herfstvakantie.Die jeepsafari hebben we niet gedaan omdat de wachttijd 1,5 uur was.Bij de Rapid was het ook druk maar we hadden een fastpass.En bij die wandelsafaris was het op sommige plekken niet te doen.Er is zo'n tijgergedeelte waar je links en rechts ramen zaten waar je doorheen kon kijken maar daar stond het echt helemaal vol.

Eric
22-04-05, 10:41
Het is jammer dat je de jeepsafari hebt gemist, want het is echt een onvergetelijke ervaring, ik vind zowieso dat dit park zwaar onderschat wordt.
Animal Kingdom is in mijn ogen veeel leuker dan MGM, en zefs leuker dan Epcot in mijn ogen, ofschoon dart altijd mijn favourite park was.
Het is er gelukkig nog niet zo druk als MK, maar op de dagen dat de parken wat voller lopen, is het ook bij AK met de rust gedaan.
Eric

clafra92
22-04-05, 13:54
Er bestaat toch ook een site waar je kunt lezen hoe druk het wordt op een bepaalde dag in een park? Wie weet de link?

Eric
22-04-05, 14:39
Er bestaat toch ook een site waar je kunt lezen hoe druk het wordt op een bepaalde dag in een park? Wie weet de link?

Ik weet dat er een betere bestaat, maar misschien heb je hier vast wat aan:
http://www.intercot.com/

Okay, heb hem toch gevonden geloof ik:
http://www.touringplans.com/BestDays.htm

rvd4always
28-04-05, 11:18
Dat kan, alleen moet je er van uit gaan dat je niet alles zult zien.
Je moet dan van te voren de attracties uitstippelen die jullie willen zien.
In principe heb je voor ieder park een dag nodig maar als je een halve dag per park besteed kan je wel een goede indruk van het park krijgen.
Wij hebben het ook een keer gedaan met Typhoon Lagoon en Animal Kingdom op 1 dag. Van Animal Kingdom hebben we een goede indruk gekregen maar je kan natuurlijk niet alle attracties doen in zo'n beperkte tijd. :cry:

disneyalltheway
13-07-06, 18:17
Hallo,

Weet iemand hoeveel dagen je ongeveer nodig hebt om alle parken van disney te bezoeken zonder dat je het gevoel hebt dat je bepaalde dingen hebt gemist?? Ik hoor namelijk verschillende verhalen de een zegt een dag per park en de andere 4 dus wat is volgens jullie het beste???

Michael66
13-07-06, 18:51
Oei, wat een vraag. Ik ga dit jaar voor de 7e keer naar Florida, ben elk jaar naar de Disneyparken geweest en heb nog steeds het idee niet alles gezien te hebben.

Maar voor een "normaal" bezoek ... een dag of twee. Dat is natuurlijk ook sterk afhankelijk hoe lang de wachtrijen zijn, hoe lang een dag voor jou duurt (ga je van 's ochtends 9 tot 's avonds 11, of heb je na een uurtje of 6 wel genoeg gehad), of je 's middags en 's avonds uitgebreid gaat eten in een park, of je alle (maar dan ook echt alle) attracties wilt doen, etc. etc.

Een vraag dus die niet zomaar te beantwoorden is.

pascalbrouwers
13-07-06, 21:58
ik zou hier minimaal een week voor uittrekken.
1 dag Magic Kingdom
2 dagen epcot
1dag mgm
1 dag animal kingdom
1 dag typhoon lagoon.
En nog 1 dag extra om zelf in te vullen, daar waar je nog een keer heen wilt
En dan kom je tot de conclusie IK HEB NOG NIET ALLES GEZIEN :lol:

IK WIL TERUG.


Neem wel hopper met waterparken dit is echt aan te bevelen.

Kijk eens bij AE vakanties. hier krijg je nu 4 dagen betalen en 5 dagen park. dit is maar 1 voorbeeld ze hebben natuurlijk nog meer aanbiedingen.


groet,
Pascal

Chanty
15-07-06, 09:57
Wij hebben het gevoel dat we straks in die 10 dagen nog niet alles zitten. Van de 10 dagen gaan we er trouwens 1 naar Sea World en 1 naar FLorida Mall/WalMart...dus eigenlijk zijn het er 'maar' 8.
Ik heb een soort schema gemaakt van de dagen. Het ziet er ongeveer zo uit:

Dinsdag MK 9.00-00.00 (incl Halloween)
Woensdag AK 9.00-20.00
Donderdag MGM 9.00-19.30
Vrijdag Epcot 9.00-00.00
Zaterdag SEA WORLD
Zondag MK 9.00-00.00 (maar 's ochtends eerst lekker ontbijten bij Chef Mickey's)
Maandag Typhoon Lagoon
Dinsdag SHOPPEN!
Woensdag & Donderdag zien we ter plekke wel.

Misschien een beetje overdreven om dit al te maken, maar ik vind het zelf wel prettig om al een plan te hebben en niet onnodig tijd te verdoen met overleggen waar we heen gaan en uitzoeken wat het langst open is op de dag zelf.

Helaas konden we niet langer gaan..maar ja..wie weet komt er een volgende keer. Tot die tijd gaan we eerst verder met aftellen!

Gr Chantal

Njit
15-07-06, 12:00
Misschien een beetje overdreven om dit al te maken, maar ik vind het zelf wel prettig om al een plan te hebben en niet onnodig tijd te verdoen met overleggen waar we heen gaan en uitzoeken wat het langst open is op de dag zelf.

Dat is juist helemaal niet erg. Disney World is zo'n groot park dat je wel MOET plannen. Hier zijn hele boeken over te vinden..

Michael66
16-07-06, 01:57
Dat is juist helemaal niet erg. Disney World is zo'n groot park dat je wel MOET plannen. Hier zijn hele boeken over te vinden..
't Is vakantie, niks moet, alles kan. En komen we er deze keer niet aan toe, dan komt het misschien de volgende keer wel.

Dit jaar geldt dat voor ons nog meer dan andere jaren. We zxijn alledrie erg moe van een druk jaar, dus erg toe aan rust. En die rust vinden we juist in Florida. Ondanks het grote aanbod aan attracties en zo. We doen alles lekker rustig aan.

Dat mijn nog steeds niet geheelde pootje ons sowieso dwingt wat rustiger aan te doen .... ach, da's een bijkomstigheidje.

Njit
16-07-06, 02:07
Ben ik helemaal met je eens. Wat ik meer bedoel is dat je je goed voorbereid. Er is daar zoveel te doen. Als je dat allemaal ter plekke nog moet gaan uitzoeken dan is je vakantie al weer om :)

En dat je je schema niet precies volgt is helemaal niet erg :)

Michael66
16-07-06, 02:27
Wat ik meer bedoel is dat je je goed voorbereid. Er is daar zoveel te doen. Als je dat allemaal ter plekke nog moet gaan uitzoeken dan is je vakantie al weer om :)
Da's waar. Zeker als je voor de eerste keer gaat.

Bij ons loopt het inmiddels iets anders. We plannen bijna niets meer. Huis en auto zijn geregeld, twee dagen honkbal zijn geregeld, 10-daagse Disney-tickets zijn geregeld (wanneer we naar de parken gaan? geen idee!) en voor de rest zien we het allemaal wel weer .....

O ja, natuurlijk is de lunch met Marisca geregeld (door haar ... :D ). Daar kijken we echt naar uit. :!: :!: :!:

kol
23-07-06, 15:57
Wij zijn sinds vrijdag terug uit Florida!! Wij hadden een 10 dagenpas met 6 extra's die wij op moesten maken in 14 dagen. Wij hebben alles gebruikt en nog niet alles gezien. Wij hebben nog met mensen gesproken die Orlando in een week hebben gedaan. Alle "verplichte" nummers hebben gedaan maar hierna echt helemaal bekaf waren en het op deze manier niet meer zouden doen. Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik zeker proberen het wat rustiger te doen, af een toe een luierdag invoegen. Het verschil in geld tussen een 5 en een 10 dagenpas is niet zo groot. Lange dagen maken in de disneyparken is echt heel erg vermoeiend, vooral als je kinderen bij je hebt. Als je in een Disneyresort verblijft zou ik ook zeker gebruik maken van de extra magical hours. Het is dan echt heel veel rustiger, minder warm, kortere of helemaal geen wijttijden. Ik vond dit echt ideaal.

Nicole :lol: 8) :D :wink:

vandermeij
24-07-06, 11:53
Je hebt Morning Extra Magic Hours en Evening Extra Magic Hours. In de ochtend, gaat dan het park 1 uur eerder open? S'avonds 3 uur langer open?

Njit
24-07-06, 12:05
Correct. Dit geld alleen voor mensen die in een Disney hotel verblijven!
Zie hier voor de uitleg: Link (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/calendar/extraMagicHour?id=CalendarExtraMagicHoursPage)

kol
25-07-06, 01:14
Het is wel handig om voor jezelf te beslissen of je de ochtend of de avond magical hours het fijnst vind. Als je ze beide wilt doen worden het wel erg lange dagen. Wij vonden ook de magical hours van typhoon lagoon erg fijn. (zaterdagavond 19.00-22.00) Hebben wij 2 keer gedaan. De kids vonden dit echt geweldig. De magical hours van magic kingdom zijn van 23.00-2.00 erg laat maar wel erg fijn.

Nicole :lol: :) :D :wink:

Michael66
25-07-06, 04:12
De komende twee weken ga ik ervaren hoeveel dagen je nodig hebt met een mank pootje. Aangezien m'n gescheurde enkelbanden nog niet goed genoeg geheeld zijn, m'n achillespees ontstoken is en m'n kleine teen waarschijnlijk gebroken (ja, allemaal aan dezelfde linkervoet) heb ik m'n kruk maar meegenomen en ga ik maar een rolstoel huren bij Disney.

Morgen de eerste van de tien dagen (base-ticket) Disney ....

Aritha
21-02-09, 21:18
Hallo allemaal,

Als we naar Florida, Orlando gaan willen we ook graag een bezoekje brengen aan Disney World. Maar er is daar ZO veel te doen...

Hoeveel dagen heb je minimaal nodig om zo'n beetje alles gezien en gedaan te hebben daar?

Groetjes Aritha\\:D/

Njit
21-02-09, 21:25
Disneyworld bestaat uit 4 parken, twee waterparken, een shop-gebied etc etc.
Je kunt je makkelijk een week met alleen Disney vermaken.
Om je een idee te geven van hoe groot Disneyworld is hieronder een kaartje:

http://img529.imageshack.us/img529/3783/mapwdwresort.th.jpg (http://img529.imageshack.us/img529/3783/mapwdwresort.jpg)
(op klikken voor een grote versie)

En dan heb je ook nog twee Universal parken, Seaworld, Aquatica, Outlets, Malls :)

Mijn tip: lees eens wat Reisverslagen (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=16) door.

Ta2 Gerrit
21-02-09, 21:31
Voor WDW en al zijn faciliteiten zou ik (persoonlijk) als het mijn eerste keer was zo'n 6 tot 10 dagen uittrekken. Eén (volle) dag Seaworld, dagje Aquatica, dag of drie voor de twee Universal parken en hetzelfde aantal voor de diverse malls.

Maar dat is puur persoonlijk en meer bedoelt als richtlijn.

Chanty
21-02-09, 22:33
In 2006 zijn wij voor het eerst naar WDW geweest. In totaal zijn we 8 dagen naar de parken geweest.
Dag 1 - Magic Kingdom
Dag 2 - Animal Kingdom
Dag 3 - Typhoon Lagoon / Epcot avond
Dag 4 - Magic Kingdom
Dag 5 - Studios
Dag 6 - Downtown Disney / Epcot avond
Dag 7 - Epcot
Dag 8 - Magic Kingdom

We hebben nog niet alles gezien, maar het was ook zo overweldigend! De laatste dag MK hadden we het daar wel gezien. Was meer om nog even de shops in te duiken.
Ik zou voor elk park in ieder geval een hele dag rekenen. En als je de waterparken allebei wilt doen kun je 's avonds nog naar Downtown Disney of een park wat tot laat open is.

Veel leesplezier met de reisverslagen!

http://disneyworld-2006.blogspot.com/
Deze is van ons in 2006.

Groetjes, Chantal

Aritha
21-02-09, 23:25
Hi Chantal,

Heb net een groot gedeelte van je blog zitten lezen. De leukste blog tot nu toe moet ik zeggen! :D Leuk geschreven en leuke foto's.

Hadden jullie kaartjes waarmee je op een dag naar meedere parken kon of gewoon 1 park per dag?

Aritha :)

Chanty
22-02-09, 11:16
Hi Aritha,

Leuke reactie op onze blog! Wij hadden toen inderdaad een 10 daagse magic your way + hopperpas. We hebben er niet elke dag gebruik van gemaakt, maar het is toch fijn om te weten dat je 's avonds nog naar een ander park kunt. De tickets voor Typhoon Lagoon hebben we los gekocht.

In april gaan we 3 weken naar Florida, waarvan de eerste en laatste stop Disneyworld is. We hebben nu een 21 daagse ultimate ticket gekocht waarmee we onbeperkt de parken, waterparken en Disney Quest in kunnen. De magic your way tickets kwamen voor onze vakantie duurder uit. http://wdtc.disneyinternational.com/

Nog 2 maanden...die wat ons betreft sneller mogen gaan! \\:D/

Groetjes, Chantal

jurgen&stefan
22-02-09, 14:42
Hoi Aritha

Om je even een voorbeeld te geven. Vorig jaar juni zijn we voor het eerst geweest in Orlando en hebben elk park 1 dag aangedaan. In September zijn we nog een keer terug gegaan en wederom elk park bezocht. Nu zat ik laatst op de site van WDW te kijken en blijkt dat we nog steeds niet alles gezien hebben... Dus die 8 dagen was niet genoeg. Gelukkig aan de ene kant, hebben we voor dit keer ook weer wat te doen :D

Zou wel een hopper optie nemen zodat je meerdere parken in mag op dezelfde dag. Ik weet nog niet wat voor tickets wij nemen. Aangezien wij ook 3 weken er zitten is de 21 ultimate ticket de beste keus inderdaad net als Chantal, maar denk dat wij toch gaan voor 1 annual pass en 1 ultimate. Bij de annual zit parkeren er ook bij in en dat is ook een $11 of $12 per dag. Plus de korting in de winkeltjes en eten van disney denk ik dat die €100 verschil er wel uitgehaald wordt.

Chanti
24-02-09, 19:32
Ik denk dat het er een beetje aan ligt met wie je gaat. De laatste keer dat ik er was, was ik samen met mijn ex. Die vond het niet leuk om naar de "kinder-dingen" te kijken en in de safari's van Animal kingdom had hij ook geen zin, dus hadden we aan 4 dagen hoppen tussen de 4 disney parken genoeg en daarbij hebben we 1 dag seaworld en 1 dag Universal studios (maar 1 park) gedaan.

Dit keer gaan we met ons kind en verwacht ik dat we het niet allemaal kunnen zien in 1 dag per park. Wij hebben dus zo'n 10 dagen hopperpass genomen (al denk ik niet dat we alles opmaken, dus hebben we de unlimited versie genomen)

Het is sowieso zeker de moeite waard om voor ieder park wel een dag uit te trekken.

addict
24-02-09, 20:40
Ook wij kopen elk jaar een ultimate ticket. Ze bestaan in een 14 en 21 daagse variant. Ook al ga je niet elke dag, het blijft de voordeligste variant.
Hoeveel tijd? Dat varieert per persoon. Ik zelf zou zeggen een dag of 10 voor alle Disney(water)parken. Ga je het volgende jaar weer, dan kan dat minder: je hebt dan wat om het volgende jaar weer naar uit te kijken.

lindysietsema
24-02-09, 21:38
Ik zit dit allemaal eens te lezen....
wij gaan in juni 1 of 2 dagen naar 1 park...

Moet toch ook wel leuk zijn of echt af te raden?

jurgen&stefan
24-02-09, 21:50
wanneer in juni? wij gaan van 1-7 en 12-19 juni orlando doen :D

1 park is leuk, maar er zijn 4 leuke parken dat is het probleem :D

Chanti
01-03-09, 13:50
Het is sowieso leuk om een keer te doen, al ga je maar naar 1 park. En als jullie twee dagen gaan kan je er zelfs voor kiezen om 2 parken te bezichtigen.

fitnessmouse
01-03-09, 19:33
wij kiezen meestal voor 1dag 1park en bij Disney 1dag extra voor hoppen. De parkdagen wisselen we af met zwemdagen en shopdagen, dus over 2 weken vakantie hebben we meestal 'maar' 7 of 8 parkdagen.

Chanti
02-03-09, 15:22
Ja wij doen ook om en om. Anders is het niet te doen, dan raakt onze kleine meid compleet overprikkeld volgens mij. (En wij ook trouwens) het is goed om wat rust tussen door te nemen. Wij hebben zo'n 10 dagen pas besteld, maar wel met unlimited optie want ik denk niet dat we alle 10 dagen gaan opmaken.

wippelgem
02-03-09, 18:12
Hoi,

2 jaar geleden zijn we een toertje Florida gaan doen en hebben enorm genoten van de disneyparken, seaworld, kennedy space en universal.
Verder hebben we ook clearwater, everglades, keys en miami gedaan.
Dit gewoon met ons tweetjes.
Op die reis is er 'iets' gebeurd want 9 maanden later hadden we een babytje in onze armen.
Nu willen we graag met onze Lotte op reis maar naar waar? Ik wil graag naar Florida maar heb geen zin in verkassen van hotel naar hotel, rondrijden,...
Als het aan mij ligt blijven we 14 dagen in het pop century resort en gaan we naar de verschillende disney parken en genieten we wat aan het zwembad.
Misschien huren we een wagen om eens naar het strand te rijden of zo maar dat is geen must? Of wel? Hier hebben we het de meeste twijfels over...
Onze dochter zal in mei (dan willen we graag gaan) 1 jaar en 4 maanden zijn en kent wel al wat van Disney.
Volgende week gaan we trouwens naar Disney Parijs met haar.

Wat denken jullie?
- kunnen we ons 14 dagen bezig houden in wdw?
- wat kunnen we nog allemaal doen zonder huurwagen?
- is er in elk pretpark wel iets te doen voor de allerkleinsten?
- is pop century leuk of beter een ander hotel?
- verplaatsingen met disney transport: zijn die ok? tot hoe laat rijden de bussen? kunnen we daar makkelijk met onze (quinny speedi) buggy op?

Andere tips en ideeën zijn natuurlijk ook welkom!

Chanty
02-03-09, 18:24
Hihi, Disneymagic heeft toegeslagen tijdens jullie vorige reis? ;)


Ik denk dat het erg persoonlijk is of je je 14 dagen kunt vermaken in WDW. Wij gaan in april/mei de eerste en laatste week naar WDW, dus ook 2 weken.
Buiten de 4 themaparken is er genoeg te doen; waterparken, recreatie bij de resorts, winkelen in Downtown Disney... Wij vinden het ook leuk om de verschillende hotels te bekijken. Zo hebben wij tijdens onze vorige trip het Grand Floridian en Boardwalk hotel uitgebreid bekeken. De komende reis gaan we een keer naar Animal Kingdom Lodge en Wilderness Lodge om sfeer te proeven en we gaan paardrijden bij Fort Wilderness.
Als je er 14 dagen bent kun je kiezen om lekker rustig aan te doen en meer tijd bij het zwembad door te brengen. Dat is natuurlijk ook wel fijn met een kleintje.
Onze vorige trip bestond uit 10 dagen waarvan we met de taxi een dag naar Sea World geweest zijn en een dag zijn gaan shoppen. Alles was nieuw, dus we wilden niets missen.

Het transport in WDW vinden wij super. Je bent langer onderweg dan met een huurauto, maar alles is goed geregeld. Geen ervaring met een kinderwagen daar, maar volgens mij is dat goed te doen.

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Pop Century. Ik denk dat het een erg leuk hotel is. Vorige keer verbleven wij in All Star movies, ook erg leuk!

Ik hoop dat ik je al een beetje op weg geholpen heb. Succes met plannen!

Groetjes, Chantal

Yvet
02-03-09, 19:02
14 dagen teveel, welnee........
Ik ben nu in totaal zo'n 18 weken naar Florida geweest en daarvan heb ik er zomaar de helft in de Disneyparken rond gebracht.

Maar het ligt er ook heel erg aan wat je wilt.
Jullie zijn er al eens geweest dus jullie weten een beetje wat je kan verwachten.

Mijn tip is om van te voren een auto te huren, als je het daar pas regelt ben je een godsvermogen kwijt en dat is helemaal niet nodig.
Op het Disney terrein is een Alamo aanwezig dus daar kun je een auto huren.
Bepaal van te voren wat je wilt doen, een dagje strand, wat shoppen (zeker niet te vergeten erg aantrekkelijke prijzen en leuk) enz enz.
Voordeel is dan ook dat je die dagen wat boodschappen kunt gaan doen zodat je eten en water bv kunt kopen scheelt weer iets in de kosten.

Je zou je vakantie op kunnen delen in 3 stukken, eerste stuk Disney en dan 2e stuk een auto huren waardoor je een paar dagen gaat touren/shoppen enz enz en dan 3e stuk weer Disney.

Het vervoer bij Disney is goed geregeld en in iedere bus/monorail en boot kun je met de buggy terrecht soms moet je hem alleen even opvouwen.
Maar overal mag de buggy mee.

In de parken is voor de allerkleinsten ook genoeg te zien, doen en beleven.

Mijn enige twijfel ontstaat wanneer ik lees dat je in mei wilt gaan.
Deze mei????????
Want dan ben je erg laat met boeken....
De vliegtuigen zitten aardig vol dus daarmee is het opschietren geblazen om te kijken of er nog plek is.

Wat betreft het hotel; kijk goed naar de aanbiedingen die er nu zijn er is een aanbieding 4 nachten en dan 3 gratis maar ook via de UK een aanbieding 10 nachten en dan 4 gratis.
Als je sim bent pak je de aanbieding van 4=7 en dat 2 maal, dat kan gewoon 2 boekingen maken het enige nadeel is dat je misschien halverwege naar een andere kamer moet maar die kans is erg klein.
Ik zou dit dan wel boeken via een amerikaanse travelagent die weten goed hoe ze dit moeten doen voor je (vooral die 2 boekingen) en dan raad ik je aan Dreams Unlimited.

Hopelijk heb je iets aan deze info.

wippelgem
02-03-09, 22:02
Goed idee om op te splitsen!
Denk toch dat we een auto gaan huren voor de hele periode, als het nog lukt om te boeken!
Misschien woensdag eens gaan informeren in het reisbureau

Angelina
03-03-09, 01:04
Wij splitsen ook, gaan half april eerst 5 dagen Saratoga Springs, dan 3 dagen disneycruise en dan nog 8 dagen Beach hotel (waarschijnlijk)
En wij vermaken ons prima 14 dagen in Disney hoor.
We hoeven dan niet te haasten, kunnen halverwege de dag lekker met de kleintjes naar het hotel terug. Heerlijk alles op het gemakkie.

Oja, en wij gingen anderhalf jaar geleden met gemak met de mutsy op de disneybussen mee. Geen probleem.

Orangedevil
03-03-09, 01:28
Ik persoonlijk zou 2 hele weken alleen Disney te veel vinden. Wij zouden dan niet alleen Disney bezoeken maar ook andere parken. En ook naar malls gaan etc. Een beetje om en om. Dag Disney,dag shoppen,dag Disney,dag Kelly park bv.

Chanti
03-03-09, 11:24
Wij gaan in December zelfs 3 weken. We blijven de hele drie weken in de AKL, maar gaan wel af entoe van het terrein af. (Idd naar de Mall, Universal studios en Sea World en we hebben ook een dinnershow geboekt Pirate Dinnershow, die niet op het disney Terrein ligt)

Het is maar hoe je het zelf invult. Het betekent niet dat we 3 weken lang alleen maar door de disney parken heen gaan lopen, dan raak je volgens mij een beetje oververzadigd. Maar we doen het een beetje om en om, dagje rust, dagje pretpark, dagje zwempark, dagje shoppen etc.

fitnessmouse
03-03-09, 11:44
Wij doen ook altijd alles om en om. Als je 14dgn unlimited access hebt, maakt het niet uit, maar voorheen hadden we meestal 5 of 6 dagen hopper met plus opties en dat spreidden we dan uit over 10 of 12 dagen. Dan moet je je pretparkdagen iets beter plannen. Dus pretpark, waterpark, pretpark, waterpark enz
alle dagen pretparken achter elkaar is zelfs voor deze Disney fan te vermoeiend en overkill

calypso
03-03-09, 12:30
Ik zou er wel 4 weken willen verblijven. kan mij niet lang genoeg.
Maar denk ook dat het per person anders is, als je een Disney fan bent blijf je volgens mij al gauw langer.

FrankS
04-03-09, 11:13
Wij gaan vaak 's ochtends vroeg naar de parken, om in de middag nog ergens te gaan shoppen, of relaxen. En dan 's avonds nog vuurwerk kijken of zo. Zo houden we het makkelijk 3 weken vol.

an25
05-03-09, 13:38
Dat doen wij dus ook zo, 'smorgens Disney, dan 's middags zwemmen, shoppen etc.
Wij huren meestal een huis, zodat je ook nog thuis kan koken ,wassen etc. Alles voorhande in die huisjes daar.
Dit jaar hebben we een 14 dagen ultimate ticket besteld, via www.attraction-tickets-direct.co.uk (http://www.attraction-tickets-direct.co.uk) . 14 dagen onbeperkt entree...

Chanti
05-03-09, 20:07
Dat is wel gaaf zeg 14 dagen onbeperkt en zeker geen slechte prijs. Wij hebben helaas al de 10 dagen passen besteld, maar ergens komt dat ook wel beter uit omdat we het over 21 dagen moeten verdelen (daarom ook unlimited) met waterparken en hopper optie etc.

wippelgem
05-03-09, 23:59
Het wordt waarschijnlijk 14 dagen orlando met 10 dagen hopper en waterparkenpass. Wel in een hotel buiten disney en met wagen zodat we wat meer vrijheid hebben en het hotel aan een veel betere prijs MET ontbijt!
We kijken volgende week hoe ons meisje op disney reageert (we gaan dinsdag tem donderdag naar eurodisney) en als ze het heel leuk vindt dan proberen we vrijdag nog iets vast te leggen!
Ik hou jullie op de hoogte!

an25
12-03-09, 13:47
Wij wisselen ook vaak af, met zwembad en shoppen. Maar de boys vinden alles zo geweldig dat we vaak nog eens "s avonds een uurtje de achtbanen of ed ingaan..
vandaar onze ultimate tickets..

nicami
21-12-10, 22:03
Ik ben mij aan het orienteren op een bezoek aan WDW in augustus. Dan gaat het om 2 kinderen in de leeftijd van 5 en 8 jaar en mijzelf. Maar hoe lang heb je zeg maar nodig om alles een beetje te kunnen zien op je gemak?

Ik zit aan twee mogelijkheden te denken:

A.) eerst 5 dagen naar WDW en daarna nog een kleine week naar Miami om uit te rusten aan het strand en een excursie naar de Keys en de Everglades

B.) of 10 dagen naar WDW

In beide gevallen wil ik dan zo'n hopper ticket + waterpretpark nemen....

Ik ben al verscheidene malen in Disneyland geweest en heb begrepen dat een paar attracies nagenoeg vergelijkbaar zijn, dus die kunnen we eventueel overslaan.

Ben benieuwd naar jullie mening.....

[verwijderd]
21-12-10, 22:31
Dat is niet zo een moeilijke keus met kinderen in deze leeftijd, want zelfs 10 dagen is voor hun nog tekort.

Wij zijn al meermalen geweest met onze zoon van inmiddels 6 jaar oud en die verveeld zich geen moment in de parken. Als we vragen waar hij heen wil op vakantie is het ook altijd Disney wat hij zegt. En vreemd genoeg vind hij Epcot een van de leukste parken terwijl daar toch echt minder attracties zijn voor kids dan in Magic, maar het heeft blijkbaar toch zijn aantrekkingskracht op kinderen.

En die 10 dagen zijn om voor je het weet.

En de attracties van Parijs en Orlando kunnen wel bijna hetzelfde zijn, de sfeer in Amerika is naar ons idee/gevoel toch echt stukken beter. En de meeste attracties blijven leuk hoe vaak je ze ook doet.

nicami
21-12-10, 22:38
Die dagen zullen idd omvliegen!

Het is ook niet erg om de attracties die ze in Parijs hebben ook in Orlando te doen, want ze blijven leuk! Maar als je een keuze moet maken dan zou ik die dus overslaan. Parijs is iets makkelijker (goedkoper) te bereiken........

Njit
22-12-10, 00:10
10 dagen achter elkaar naar Disney is wel veel trouwens. Maar als je het afwisselt met bijvoorbeeld een waterpark dan is het goed te doen. En vergeet ook niet te shoppen in Orlando :)

beccie25
22-12-10, 22:35
idd en overigens vonden wij geen enkele attractie precies hetzelfde, behalve misschien de carroussel en dombo ;-)
maar de keus ligt bij jou
10 dagen kun je je gemakkelijk in de 4! disney parken vermaken
maar miami is ook leuk !
alleen voor kids is de keus denk ik wel simpel :-)
waarom doe je niet iets meer dagen in disney en dan nog 3 daagjes in miami ofzo?
mvg rebecca

reneefrankrijk
25-12-10, 17:02
Ik zou ook niks overslaan. Ik vergiste me de eerste keren in Orlando wel altijd in de weg in de parken, maar qua sfeer en qua attracties vind ik het echt wel anders.
Ik zou alleen overslaan welke attracties jullie niet willen doen. Zo doen wij, met 2 tieners, de kinderattracties alleen als we echt tijd hebben (b.v. zoals afgelopen vakantie onverwacht een dagje MK door geannuleerde vluchten :grin:)
Wij kopen 10 daagse passen (zonder hopper en zonder waterparken) en gebruiken ook alle 10 de dagen. Elk park 2 keer en dan nog 2 parken een 3e keer. Maar om genoeg afwisseling te hebben zijn wij bij opening daar, volgen de touringplan zodat we rond de lunch klaar zijn. Dan is het erg druk en gaan wij lekker wat anders doen. Zo blijven de parken voor ons leuk.
Maar iedereen doet het anders en iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Veel plezier in elk geval!!

nicami
26-12-10, 01:14
Inmiddels nog wat meer op internet zitten struinen en als ik het zo lees kom je die 10 dagen makkelijk door.
Als we gaan dan gaan we in augustus, dus dan zal het ook behoorlijk warm zijn waardoor je tempo lager dan normaal ligt. Het lijkt mij dan wel relaxed om 's ochtends een park te doen, dan te verkassen naar een zwembad en misschien 's avonds nog eens terug voor vuurwerk o.i.d.

Een paar jaar terug hebben we 5 dagen in DLRP doorgebracht toen de jongste 13 maanden was en toen was het ook heerlijk dat we het rustig aan konden doen. Maar nog hadden we niet alles gezien hahaha! Dat treintje is ons pas gelukt toen we daar voor de 3e keer waren en voor het spookhuis moet ik nog steeds een keer terug.....

Bedankt trouwens allemaal voor de reacties!

richard.bosch
28-12-10, 14:26
Wij gaan in juli 2011 voor het eerst naar Florida. Voor de tickets twijfelen wij aan de hopper-optie. Wat zijn de ervaringen?
In Disneyland Parijs liepen wij steeds naar de beide parken heen en weer. Is dat te doen in Florida vanwege de grotere afstanden en de warmte?


Mag je bij een dagpas het park verlaten en later op de dag (bijvoorbeeld voor de vuurwerkshow) weer op deze dagpas binnenkomen.

reneefrankrijk
28-12-10, 15:19
Wij gaan in juli 2011 voor het eerst naar Florida. Voor de tickets twijfelen wij aan de hopper-optie. Wat zijn de ervaringen? Is dat te doen in Florida vanwege de grotere afstanden en de warmte?

Dat is voor iedereen persoonlijk. Wij vinden een halve dag in een park genoeg, er zijn mensen die het doen. Echter, de afstanden zijn niet zoals in Parijs, je zult b.v. met de monorail moeten gaan of met je auto, maar dan betaal je ook 2 keer parkeergeld.


Mag je bij een dagpas het park verlaten en later op de dag (bijvoorbeeld voor de vuurwerkshow) weer op deze dagpas binnenkomen.

Ja, dat mag wel.

Flufjuh
28-12-10, 20:29
maar dan betaal je ook 2 keer parkeergeld.

Dat is volgens mij niet zo. Met de parkeerkaart die je bij het eerste park waar je heen gaat koopt, mag je de hele dag bij elk Disneypark parkeren.

reneefrankrijk
28-12-10, 21:15
Je hebt helemaal gelijk!
Excusez-moi!

cloggie68
28-12-10, 22:40
Wij hebben de afgelopen 2 jaar geen hopper genomen maar ook niet gemist. We vonden 1 park per dag juist meer dan genoeg en soms gingen we alleen de ochtend en dan de avond terug voor bijv. vuurwerk. Het is persoonlijk (vandaar zoveel keuzes) maar ik zou dan liever de waterparken toevoegen (als je voldoende dagen daar bent).

Esther43
28-12-10, 22:40
Wij zaten in augustus 2009 8 dagen in all Star movies resort in Walt Disney world. Wij hadden een 6 dagen ticket met hopperoptie. Wij hebben maar op 1 dag gebruik gemaakt van de hopperoptie. Als je Disneyland Paris gewent ben is het moeilijk voor te stellen hoe groot de oppervlakte van Disney World is, enorm. Wij hadden tijdens deze week ook nog de huurauto, we hebben van verschillend vervoer gebruik gemaakt om inde parken te komen. Uiteraard van de huurauto maar ook de monorail en het bustransport. Ik zelf vond het bustransport het makkelijkst, maar hiervoor moet je wel in een Disney hotel zitten. Trouwens niet s' avonds na het vuurwerk terug gaan met de bus naar een disneyhotel, niet te doen zo lang dat je moet wachten. All star movies is overigens wel de goedkoopste maar voldeed prima. Omdat het warm was hebben wij het rustig aan gedaan, wat inhield als we de hele dag b.v. in Epcot waren geweest, we niet meer de puf hadden om s'avonds dan weer naar een ander park te gaan. Een leuk alternatief is s'avonds: Downtown disney, een hele grote disneyvillage (Parijs).

beccie25
28-12-10, 23:14
ook wij hebben afgelopen vakantie de hopperoptie niet gemist...
helaas is het wel echt zo dat je echt geen 2 parken mag bezoek op dezelfde dag, ondanks dat je desnoods een dag ervoor extra wil inleveren (wij haaden bijv 3 dagen teveel) maar je mag alleen het park opnieuw in, waar je die dag al in bent geweest.
dus wel hetzelfde park met je dagpas mag je eindelooos opnieuw in. bijv als je de middag even terug naar je hotel wil
parkeren is idd voor de hele dag geldig bij alle disney parken
bedenk voor jezelf of je er echt veel gebruik van zult maken
wij konden ons echt ruim een dag vermaken in ieder park en hebben animal kingdom 2 dagen gedaan, studios 2 dagen (in verband met de kou en late aankomst eerste dag) en magic kingdom 3 keer. vanwege de grote en de drukte....
succes met kiezen

tomenvalesca
02-01-11, 17:24
wij hebben tijdens onze eerste keer disney world voor elk park 1 dag uitgetrokken, en zelfs dan nog heb je niet alles gezien. Animal Kingdom is maar open tot 17uur en dus zijn we nadien nog naar downtown disney getrokken, de studios vonden wij persoonlijk het beste om mee af te sluiten omdat Fantasmic echt een fantastisch einde is voor je vakantie. Maar het is echt je eigen keuze in hoeveel je wil zien en hoeveel tijd je er voor wilt/kan uitrekken. Groetjes

Tinkerbell
02-01-11, 18:05
Het ligt er ook een beetje aan in welk hotel je verblijft denk ik.
Als je in een van de mono rail resorts logeert hop je veel makkelijker van het ene park naar het andere dan dat je eerst een of twee bussen moet nemen.
Voor ons is het erg makkelijk om overdag een park te doen daarna een middagdutje en 's avonds nog even te railen naar Epcot of Magic kingdom.
We hebben ook soms het avond eten in een ander park dan waar we overdag geweest zijn en ook dan is de hopper functie makkelijk. Het ligt er maar net aan hoe je je dag zelf wilt invullen en ik kan me indenken dat je met kleine kinderen gewoon geen behoefte hebt om te hoppen.

cindy74
02-01-11, 18:18
Ík miste de park hopper ook niet omdat we een 7 dagen pas hadden en in sommige dagen ook naar universal gingen of een waterpark deden en dan kan je s avonds nog het vuurwerk gaan bekijken in een disney park . Wij hadden meer aan de water optie dan aan de hopper optie

Hannah
04-01-11, 09:52
Het geeft je flexibiliteit, maar ik denk dat het geen must is voor een leuke vakantie.
Wij hebben het wel altijd, maar wij hebben ook nog geen kleine kinderen bij ons. Ik kan me voorstellen dat je niet met kleintjes wilt trekken van het ene naar het andere park. Je kunt prima zonder, zeker als je meerdere dagen gaat!

natascha666
19-01-11, 22:16
Wij gaan begin november naar florida; nu wil ik even aan de experts vragen of je 2 parken op 1 dag rond dat tijdstip kan pakken?
Ik heb nl. dillema dat we 2 dagen voor orlando hebben waarvan ik 1 dag disney wil en 1 dag universal (waar ik eigenlijk de zelfde vraag voor heb, wil studios en adventure ?)
Is dit haalbaar als het mee zit met de drukte?
en welke ticket kan je dan het beste pakken want er zijn zoveel opties??

En ik twijfel nog tussen epcot en mgm....tis persoonlijk natuurlijk maar welke raden jullie aan??

Hopelijk kunnen jullie mijn keuzes wat easy-er maken :-)

cindy74
19-01-11, 22:23
ga je met kinderen of zonder ?
Met kinderen de studios en universal je kan nooit 2 parken doen op 1 dag en ze ook echt gezien hebben
Zonder kinderen 2 universal parken en kom een keer terug om disney te doen . Universal is meer spectakel en hebben veel meer het wow effect en dat komt van een disney fan

natascha666
20-01-11, 08:12
Tis zonder kinderen....wel met mn vader dus alle achtbanen zullen we niet meepakken...vindt het zo moeilijk....er is zoveel leuks! :-)

cindy74
20-01-11, 09:14
achtbanen zijn er niet zoveel in universal studios zelf .
dan zou ik als 2de park toch maar epcot doen in de studios sla je dus al zeker aerosmith en de tower of terror over das te spijtig.
Waarom eigenlijk maar 2 dagen park in orlando je gaat sowiezo spijt hebben

[verwijderd]
20-01-11, 09:22
Als je maar 2 dagen hebt zou ik toch alleen maar kiezen voor Disney, zeker wanneer je de heftigere attracties waarschijnlijk zal mijden. Neem dan desnoods een hopper pas voor die dagen en begin vroeg en eindig laat in de parken dan heb je er tenminste alles uitgehaald. Mits jullie dat natuurlijk trekken zulke lange dagen.

Voordeel van de hopper passen is dat je dan in de namiddag naar een ander park kan gaan, let wel even op de openingstijden van de parken.

natascha666
20-01-11, 11:32
we gaan maar 2 dagen naar orlando omdat we daarna verder rijden naar beneden, we hebben maar 12 dagen in totaal incl. vliegen....maar als het heel erg bevalt kunnen we natuurlijk altijd een keer terug komen :p

cindy74
20-01-11, 21:36
je gaat dus zeker terugkomen