PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Aritha



Aritha
21-02-09, 19:13
Hallo allemaal,

Sinds een paar minuten ben ik lid van dit forum, want mijn vriend en ik willen misschien op vakantie naar Orlando.

Het liefst zouden we in het najaar gaan, maar wat is nou de beste periode? We willen niet in een orkaan terecht komen!

Groetjes Aritha

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik denken er over na om naar Florida, Orlando te gaan in het najaar van dit jaar.

We weten al een aantal dingen die we zeker willen doen (Disney, Sea World, Universal, zwemmen met dolfijnen).

2 vragen:

- wat zijn nog meer dingen die we écht gezien moeten hebben?
- wat is de beste tijd om te gaan (ivm orkanen e.d.)

Ik hoor het graag! :grin:

Aritha

Ta2 Gerrit
21-02-09, 20:36
Wat je echt gezien moet hebben is voor een ieder weer anders, maar als je het werkelijk wil weten, leer je een heleboel door het forum eens door te spitten. Via de index is al een boel te vinden (o.a. reisverslagen en reisschema's) en dan is er ook nog de zoekfunctie in de blauwe balk boven aan de pagina.

Als orkanen voorspelbaar waren, kon je daar een leuke boterham mee verdienen, maar i.h.a. kun je zeggen dat het "seizoen" eind Oktober wel zo'n beetje voorbij is.
Maar ook daar staat op dit forum al veel geschreven.

Aritha
21-02-09, 20:42
Dank je voor je reactie. Ik ben het forum al aan het doorspitten, maar er staan zoveel verhalen op... Ik ben nog wel even bezig ;-) Het ziet er in ieder geval wel leuk uit allemaal.

Als we in november gaan, wat doet het weer dan daar? En nee, ik hoef geen exacte voorspelling, want ik snap ook wel dat dat niet kan.

Groetjes Aritha

Ta2 Gerrit
21-02-09, 23:37
Volgens deze pagina bij Weather.com (http://www.weather.com/outlook/travel/vacationplanner/wxclimatology/monthly/graph/USFL0248?from=36hr_bottomnav_vacation) is de gemiddelde temp. in November 26 graden.
Voorwaar niet slecht, en met de neerslag valt het ook erg mee.

6foot6
22-02-09, 09:31
http://www.ushighlights.com/usrtickers/74A2887133F9B6190185C9DB2F2B2AB1.png


Bikeweek fängt erst an am 27. Februar.

Bovendien begint het pas echt als ik arriveer.

Chanty
22-02-09, 10:18
Hi Aritha,

Wij zijn in 2006 in oktober gegaan en hebben geen heftige regenbuien meegemaakt. Dit jaar gaan we in april/mei en hopen dan op hetzelfde. In oktober kun je ook leuk Halloween vieren! (zoals je in mijn blog vast al had gezien)

Groetjes, Chantal

knaapje
22-02-09, 13:20
Aritha,
Welkom op dit mooie forum.
Ik ben er zelf meerdere keren eind sept, oktober, begin nov geweest.
Mits je niet voor bloedheet weer gaat is oktober een prima reistijd.
Niet te veel buien, weinig orkanen en lekker weer om iets te doen, zo'n 23 tot 27 graden zeg maar.
Afgelopen jaar in oktober 14 dagen geweest. Twee dagen slecht weer, veel regen en de rest geen vest aan gehad, maar in t-shirt/overhemd rondgelopen.

Knaapje