PDA

Bekijk Volledige Versie : Minimum / maximum lengte rollercoasters



hanneke
16-04-05, 15:12
Hoi,

Wij gaan in de zomer 2 weken naar Orlando. Nu wil ik graag weten of er maximum lengtes gelden voor achtbanen, heeft iemand die zelf ook lang is hier ervaring mee? Mijn zoon is nl. nu al 1,95 en groeit nog. Ik zie wel overal minimum lengtes staan maar geen maximum. Ik hoop dat er wat lange mensen zijn die mij antwoord kunnen geven, alvast bedankt!

Groetjes, Hanneke

Maartje
16-04-05, 23:38
Mijn vriendje is al heel wat jaren 2.02, heeft best al wat achtbanen gedaan in zijn leven, en is nog nooit geweigerd vanwege zijn lengte. We zijn er natuurlijk best op gespitst, maar hebben nog nooit meegemaakt dat hij vanwege zijn lengte niet in een attractie paste. Omdat hij in verhouding ook nog extra lange benen heeft zit hij wel vaak klem, maar omdat hij zo vaak vliegt is hij daar wel aan gewend geraakt! :wink:
Busreizen zijn wel uitgesloten, omdat hij daar echt niet in past. Echt missen doet hij dat niet.......

Bai,

Maartje

Njit
17-04-05, 09:21
Ben zelf 1.97m lang en heb al heel wat achtbanen gedaan. In Orlando hebben we volgens mij alle achtbanen gedaan die er te vinden waren :)

Ik heb maar enkele keren gezien dat er een maximum lengte aangegeven stond. De laatste keer dat ik dit zag was bij de XCELERATOR in Knotts Berry Farm Anaheim. Hier mocht je nek niet boven de neksteun uitkomen. Dit was ook wel aan te raden omdat je hier gelanceerd werd en je hoofd anders achterover zou klappen.

Waar ik zelf wel last van heb is dat de beugels soms te strak om de schouders zitten. Het is dan echt 'au au au' bij elke bocht en looping :) Soms zitten je knieen ook een beetje klem. Bij sommige achtbanen is de Frontseat ietsje ruimer en kun je je benen wel kwijt.

Mocht je nog advies willen over welke achtbanen je echt niet mag missen in Orlando dan laat het maar weten :)

Harm
17-04-05, 19:09
Hallo
Kreeg ik toch het idee dat de vraag ging over de maximale lengte van
een 8 baan. Mij dus niet lang genoeg. Ik heb er nooit op gelet of iemand
een achtbaan niet in mocht omdat hij te lang was maar het zou natuurlijk
wel kunnen. Dat zou dan een uitzondering zijn dus zou ik me daar geen
zorgen over maken. 95% van de achtbanen is ook voor lange mensen
toegankelijk. (Wel moet hij zijn armen en benen wat intrekken anders
gebeuren er ongelukken :) ).

Harm

jaantje33
21-02-09, 11:34
hello, ik ben niet zo handig met zoeken, hier op het forum staat het in ieder geval niet weet iemand de minimum lengte voor de rollercoasters.

bedankt alvast en iedereen een super vakantie gewenst

corrus
21-02-09, 11:35
Dat verschilt per roller coaster... :D

jaantje33
21-02-09, 12:02
ik heb het eigenlijk wel een beetje over die spectaculaire ik heb een zoon van bijna 10 dan maar is maar 1.37 kan hij er dan al in veel?

corrus
21-02-09, 12:42
Vaak is de "height restiction" (42 inch = 106.68 cm)...
Soms is het 44 inch (44 inch = 111.8 cm)

Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken...

dennis_diana
21-02-09, 12:45
via deze link (http://disneyworld.disney.go.com/attractions/)kom je bij een site over de attracties van Walt Disney World. Als je dan op 'see details' klikt kun je in de rechterkolom per attractie zien wat de minimumlengte is. Via de linkerkolom kun je ook kiezen per lengte of leeftijdscategorie.
Maar zover ik kan zien is de de 'laatste categorie' met minimumlengte 1.32. Met zijn 1.37 moet hij dus in principe in alle attracties van WDW mogen (Universal heb ik niet bekeken)