PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Rosemary



Rosemary
20-02-09, 22:25
In april gaan wij eindelijk naar Florida. We gaan met onze 2 kinderen van 6
en 9 jaar. We gaan alleen naar Orlando omdat we helemaal gek zijn van Disney en natuurlijk ook de andere parken.
12 Jaar geleden zijn we ook naar Florida geweest maar toen hadden we echt een tour en hebben we maar 3 parken gehad.
Tevens hadden we de pech dat in de nacht dat we aankwamen er een orkaan was geweest en daardoor was de temp te laag om naar Wed n Wild e.d. te gaan.
Ik hoop hier duidelijk info te vinden over de tickets/prijzen/aanschaf.
En te ontdekken welke parken we nou wel of juist niet moeten doen.

Teleton
21-02-09, 09:16
Wed n Wild .....
Welkom, welkom op dit fijne forum voor fans van het vakantieland Florida. Als parkliefhebbers met kinderen in die leeftijd, heb je meer dan genoeg aan een bezoek aan Orlando. Een rondreis kan je altijd later nog maken. Twaalf jaar gelden heb je kennelijk 'maar' drie Disneyparken bezocht. Meer waren er niet want Animal Kingdom bestond toen nog niet. Er is best wel veel veranderd en verbeterd in die jaren, maar het 'ouderwetsche' Disneygevoel is bewaard gebleven.

Voor een ticketvergelijking kan je hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112)op het Forum prima terecht, maar misschien had je het al lang gevonden. Welke parken wel of juist niet? Ik waag me liever niet aan een advies, want ze zijn allemaal de moeite waard.

Leuke verschrijving heb je gemaakt; Wed 'n wild....ik kreeg even visioenen van rondvliegend servies en van de linnenkast afspringende echtelieden. Maar je bedoelt het zwembad Wet 'n wild natuurlijk. Ook leuk, maar vergeet vooral de Zwemparken van Disney niet, als je toch nat wilt worden, of Discovery Cove is ook een belevenis voor kids, maar wel prijzig.

Veel plezier met alle voorbereidingen, vergeet vooral ESTA (http://www.esta.us/travel_authorization.html?gclid=COrJwo2V7ZgCFYh_3g odqRfBzg) niet en je zult zien dat de tijd voorbij vliegt, voor je het weet zitten jullie in het vliegtuig.......\\:D/

Rosemary
21-02-09, 11:01
Ach, ik ben zo woordblind als ik weet niet wat, dus als dat alles is :smile:

Wij hebben 12 jaar geleden Disney 3 dagen gedaan, maar wij vinden Parijs leuker (ja, ik weet dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen). Daar zijn we al meer dan 15 x geweest.
Dus nu in Florida gaan we 2 dagen, moet genoeg zijn daar we 4 maanden geleden nog in Parijs waren.
Vamorgen nog even met de kids gekeken. Zij willen heel graag naar Aquatica en Blizzard Beach. Dus ik heb besloten dat we niet naar weD N wild gaan, want mijn huwelijk is al niet best :lol:
Ik heb idd al op het forum rond gekeken en veel handige tips voor de tickets gevonden en ben al druk aan het rekenen.

Ik wil het de kids ook niet aandoen om alle dagen door de parken te moeten hobbelen want dan zijn ze versleten.

Er moet natuurlijk ook flink geshopt worden. Zo is mijn zoontje helemaal gek van MosterJam en Darth Vader en beide valt moeilijk te scoren hier in Nederland.

corrus
21-02-09, 11:44
Er moet natuurlijk ook flink geshopt worden.

Dan zijn ze niet "versleten"???

Rosemary
21-02-09, 19:34
Een dag shoppen duurt korter dan een dag park, hoor.
Dat heb je zo met kids.
Das gewoon een feit, he?

liesje1967
22-02-09, 09:32
Nou, mijn dochter van 8jr gaat liever een dagje naar een disneypark dan een hele dag shoppen.....
En met de nodige pauze's er tussen kan ze het goed vol houden.

Rosemary
22-02-09, 10:30
Mijn zoon van 6 jaar houd niet zo van shoppen maar zet m in een speelgoedwinkel en hij is gelukkig.
En zoals ik al schreef is een dag Disney bij ons langer dan een dag shoppen. Als wij naar Disney gaan, gaan we ook echt de hele dag. En de laatste x dat we gingen (nov. 2008) was hij 5 jaar en hadden we de buggy mee. Want hij red het niet om 8 uur op zijn benen te staan, ook niet incl. de pauze's.
Mijn dochter van 9 jaar houd wel enorm van shoppen, zij is ook al erg met kleding en de nodige merken bezig.


Jullie gaan niet shoppen als jullie in Orlando zijn???

liesje1967
22-02-09, 12:32
tuurlijk gaan wij ook shoppen...onze dochter vindt kleding en vooral cowboy laarzen erg geweldig, maar er gaat volgens haar niks boven disney en dolfijnen.
En zoals ik eerder zei, lekker op het gemak en op tijd relaxen....

Rosemary
22-02-09, 23:19
Oh ik schork al ;-)
Als wij in Parijs zijn gaan we de hele dag, hangt van het seizoen af hoelang die dag dan is. Maar afgelopen nov was dat van 10 tot 6 en mijn zoontje is dan écht op aan het eind van de dag. En zelfs na 4 dagen is mijn dochter het meer dan zat.

We hebben 13 dagen daar. De heenreis duurt lang en we komen 's nachts aan dus de 1e dag wil ik het ze zeker niet aandoen om naar een park te gaan. En eigenlijk willen ze alles wel zien, dus das keuzes maken want dat gaat gewoon niet. Dagje in de villa aan het zwembad zal vooral mijn zoontje goed doen.
Hoe plan jij dat?

dennis_diana
23-02-09, 10:19
Hoe plan jij dat?

Hallo Rosemary,

Heb je de verschillende reisschema's en reisverslagen al bekeken? Dan kun je een béétje een indruk krijgen van hoe anderen hun dagen/tijd inplannen.... Natuurlijk is het erg persoonlijk, maar het is idd wél verstandig om de drukte van de parken en 'relax-dagen' op elkaar af te stemmen.
En natuurlijk hoef je ook niet persé een hele dag te shoppen: je kunt er natuurlijk bést voor kiezen om smorgens lekker in een waterpark te beginnen, smiddags shoppen en in de villa weer ff bijkomen en als er nog energie over is savonds nog naar het vuurwerk gaan kijken (maar dit ligt er helemaal aan wat voor soort kaarten je gaat kopen.....)

liesje1967
23-02-09, 10:25
Ja, een plan kan natuurlijk altijd veranderen...ik ben nog bezig om te kijken wat ik denk dat nu het beste is...maar het kan natuurlijk altijd anders uitpakken.
Wij hebben maar 11 dagen daar...waarvan 7 dagen disney, w.s 2 dagen seaworld, 1 dag universal, en 1 dag w.s shoppen of misschien naar clearwaterbeach...misschien dat we of seaworld een halve dag inkorten of toch niet naar clearwaterbeach of niet naar universal gaan....dat weet ik dus nog niet...alleen disney ligt vast en we hebben kaartjes voor seaworld( met 2de dag gratis entree)
tuurlijk willen we ook wat zwemmen en relaxen...maar in de parken zelf kun je natuurlijk ook lekker relaxen...lekker op je gemak ergens gaan zitten, hapje eten of wat drinken.
wel moet ik zeggen dat onze dochter, moeilijk te stoppen is....lijkt overactief te worden in disneyland parijs tenminste...wil na een hele dag park dan altijd nog gaan zwemmen...terwijl wij dan liever met de benen omhoog gaan zitten...tuurlijk willen we het meeste uit de vakantie halen, wie wil dat niet...maar we gaan tenslotte voor disney en seaworld..... voor de cowboybootz en scrapspullen.....voor de rest zien we wel...er kan natuurlijk van alles gebeuren, waardoor je plan helemaal anders verloopt.
Verder gaan wij 1x per jaar een paar dagen naar disneyland parijs en dan vraag ik mezelf altijd af...wie heeft er het meest last van de vermoeidheid, en dan is dat zeker mijn dochter niet.:wink::wink:

Rosemary
23-02-09, 15:51
Ik HAD mezelf voor genomen een dag park af te wisselen met een dag relaxen aan ons zwembad/shoppen.
Maar er zijn minstens 8 parken waar we heen willen waarvan WDW 2 dagen.
Dus om en om word niks.

Zelf ben ik ook niet zo snel moe, maarja ik ben geen 5.
En wanneer kindlief moe is dan is ie zo ongezellig, das voor mij de belangrijkste reden om het rustig aan te doen.

Ik zal inderdaad is naar andere reisverslagen kijken.

En dagje shoppen had ik meer gedacht van eerst zwemmen bij de villa, shoppen, hapje eten en slapen.

En héél jammer voor mijn zoon maar behalve mijn dochter en ik, houd ook papa van shoppen :-P

liesje1967
23-02-09, 18:29
ik denk dat onze tijd weer te kort is in de states...5x al in de states geweest en is altijd te kort....of je nu 2 of 3 weken gaat....maar beter te kort daar dan helemaal niet daar....uitrusten doen we dan wel als we weer thuis zijn...

en we hebt vakantie...dus niks moet en alles mag....het blijft nog altijd zo...wat je niet gezien hebt, kun je ook niet missen...hebben we altijd reden om weer terug te gaan.