PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Orlando naar Miami / Fort Lauderdale



freddyfingers
18-03-07, 18:21
Misschien een rare vraag:
we gaan van 12 april tot 29 april naar florida en starten in Orlando en eindigen in Miami.
We willen sowieso The Keys (en ook everglades) doen maar vragen ons af wat het meest de moeite loont om van Orlando naar Miami te rijden?
Via Tampa - Naples of via Cape canaveral en Palm beach/Fort Lauderdale?
maw Oost of westkust?
thx voor info

Eric
18-03-07, 22:46
Ok zou altijd voor de westkust Naples dus) kiezen.
De oostkust is veel drukker en toeristischer, weliswaar vind je aan de andere kant uiteraard ook veel toeristen, maar er is veel meer ongerept natuurschoon, en ook een ïets betere kwaliteit bewoners....
Eric

Michael66
18-03-07, 23:26
Ben het met Eric eens. Westkust!
Als je er de tijd voor hebt/maakt kun je een stop maken in Tampa voor Busch Gardens, In Clearwater Beach voor een duik in de zee, in St. Petersburg voor een honkbalwedstrijd van de Devil Rays (schedule (http://tampabay.devilrays.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=tb&m=4&y=2007)), in Ft. Myers voor het Edison & Ford Museum en de Miromar Mall, in Naples voor de sfeer en een lekkere hap eten, in de Everglades voor een airboatride en wat alligtor-wrestling en voor je het weet ben je in Miami!!

Als je naar Kennedy Space Center wilt, kun je dat ook gemakkelijk als dagtocht vanuit Orlando doen, is maar een uurtje rijden.

freddyfingers
19-03-07, 19:56
Bedankt voor de feedback.
Ons schema ziet er als volgt uit.
12/04/2007 NY
13/04/2007 NY
14/04/2007 ny
15/04/2007Orlando
16/04/2007Orlando
17/04/2007Orlando
18/04/2007Orlando
19/04/2007Orlando
20/04/2007Orlando
21/04/2007Orlando
22/04/2007clear water??
23/04/2007naples??
24/04/2007???
25/04/2007Key west
26/04/2007KeyWest
27/04/2007Miami
28/04/2007Miami
29/04/2007vliegtuig
Waar we nog niet uit zijn, is waar we onderweg tussen Orlando & Key west logeren?
Hebben jullie suggesties?
Ik dacht 1 nacht in clear water beach, 1 nacht naples (voor everglades) en dan nog 1 nacht florida city of zo?

Vooral deze laatste om de lange afstand van naples naar key west te verdelen... (miami doen we in het terugkeren van key west)

SpaceAce
19-03-07, 20:31
Door je bezoek aan Key West kun je alleen helaas niet echt uitgebreid de westkust gaan ontdekken.

Maar goed, ik zou in plaats van Clearwater een overnachting plannen in St. Petersburg. Dit omdat je al strand hebt op Key West.
Naples is opzich een prima overnachtingsplek, alhoewel je misschien ook kunt overwegen om in Fort Myers te overnachten (maarja, dan heb je wel weer een langere reistijd richting het zuidoosten).

In plaats van Florida City, zou ik Key Largo of Islamorada kiezen (je zou daar dan eventueel kunnen zwemmen met dolfijntjes).

Overigens, op welke dag vlieg je naar Orlando? 14 of 15 april?
En kom je op 29 april aan in Nederland of is dat je vertrekdatum (en kom je dus met Koninginnedag weer terug in Den Hollande :) )?

bono
19-03-07, 20:42
Hoi,

Nou ben ik nog een leek maar we zijn vorig jaar van Florida City uit naar The Everglades gereden Royal Palm enzo en de andere dag naar Tamiami Trail gedaan(airboat ride bij http://www.evsafaripark.com) want deze weg loopt regel recht naar Naples. We hebben overnacht in Florida City in een Econo Lodge maar vonden het niet echt wat!
Maar daar lagen wel volop boekjes voor kortingen voor the everglades en vooral voor Key-West.
Nog een tipje: neem eten en drinken genoeg mee als je naar the everglades gaat er is bijna niets te halen!!
(We zijn eerst in Miami gestart, toen Key-West terug naar Florida City en toen naar Naples en toen weer terug naar Miami Beach.)
Maar ja ik ben er net 1 keer geweest en weet niet wat de andere het beste vinden om te doen omdat zij er al vaker zijn geweest.

Succes verder!!

Groetjes Monique

knaapje
20-03-07, 14:39
Bedankt voor de feedback.
Ons schema ziet er als volgt uit.
12/04/2007 NY
13/04/2007 NY
14/04/2007 ny
15/04/2007Orlando
16/04/2007Orlando
17/04/2007Orlando
18/04/2007Orlando
19/04/2007Orlando
20/04/2007Orlando
21/04/2007Orlando
22/04/2007clear water??
23/04/2007naples??
24/04/2007???
25/04/2007Key west
26/04/2007KeyWest
27/04/2007Miami
28/04/2007Miami
29/04/2007vliegtuig
Waar we nog niet uit zijn, is waar we onderweg tussen Orlando & Key west logeren?
Hebben jullie suggesties?
Ik dacht 1 nacht in clear water beach, 1 nacht naples (voor everglades) en dan nog 1 nacht florida city of zo?

Vooral deze laatste om de lange afstand van naples naar key west te verdelen... (miami doen we in het terugkeren van key west)


Volgens je schema zit je op niet-weekend nachten tussen Orlando en Miami.
Waarom avontuur je het niet en reserveer je niets voor deze dagen?
Moet wel gek gaan wil je in dit seizoen geen kamer vinden en afhankelijk van je interessen en weer kan je ergens blijven of niet.


Knaapje

meelezer
17-02-09, 16:55
Hallo allemaal,

Omdat mijn vlucht is gewijzigd heb ik ook mijn schema (grotendeels) omgegooid. Ik zoek nu nog een plaatsje om te overnachten (aan het strand bijv.) als ik op doorreis ben van Fort Lauderdale naar Orlando. Ik dacht zelf misschien aan cocoa beach, of vinden jullie dat erg toeristisch?
Alvast bedankt!

Ta2 Gerrit
17-02-09, 16:57
Is er een goede reden om niet in één rit van FT. Lauderdale naar Orlando te rijden ?
Of is dit gewoon op vrijwillige basis.

meelezer
17-02-09, 17:13
Nou ik heb er aan gedacht; maar dan zien we verder haast niets van de oostkust want daarna gaan we naar de gulfcoast.

Teleton
17-02-09, 19:03
Omdat mijn vlucht is gewijzigd heb ik ook mijn schema (grotendeels) omgegooid.

Misschien is het een goed idee om je nieuwe schema even te vermelden? Ik kan alleen het oorspronkelijke vinden, daarna moesten jullie wegens een vluchtwijziging één dag langer in Florida blijven\\:D/\\:D/\\:D/.

Tot zover kan ik het (hopelijk) nog volgen. Een stop tussen Ft Lauderdale en Orlando is natuurlijk niet verboden, maar logisch is het niet. Het is een ritje van zo'n 3 1/2 uur. Je kunt je afvragen wat je precies tijdens een stop in een badplaats wilt gaan doen/bekijken. Cocoa Beach is, zoals alle badplaatsen en plaatsjes (verwacht geen Scheveningen) ingesteld op toeristen, dus per definitie toeristisch.

Zelf zou ik gewoon het oorspronkelijke schema aanhouden en misschien een dagje langer in Orlando blijven om de gelegenheid te nemen om de Malls en Outletcentra te plunderen. De vrijstelling is immers niet voor niets verhoogd, onze economie krimpt, dus profiteer er nog maar van...! Gezien jullie drukke programma zou je ook een dagje naar een themazwembad kunnen gaan om te relaxen. Of, als je wat sportiever bent en van outdoors houdt, ga je een dagje naar Kellypark.......

meelezer
17-02-09, 20:53
Ik heb mijn reisschema's aangepast (naast mijn oorspronkelijke heb ik er nog twe egemaakt) . IIG bedankt voor jullie input.

petrajessy
18-02-09, 18:13
Nou ik heb er aan gedacht; maar dan zien we verder haast niets van de oostkust want daarna gaan we naar de gulfcoast.

:-D dan mis je niks naar mijn mening is de westkust van Florida veeeeeel mooier

A3
18-02-09, 20:45
Als ik toch een suggestie mag geven........

Hutchinson Island!
Mooie stranden en vlakbij Bathtub Reef waar je vanaf het strand leuk kunt snorkelen.

Er ligt op Hutchinson island een prachtig Marriott Resort dat via priceline te boeken is (is enige resort daar, dus als je biedt op 'resort' weet je 'zeker' dat je daar terecht komt).

Ook kun je 's avonds via een korte rit op diverse plaatsen gaan kijken hoe zeeschildpadden aan land komen en hun eieren leggen (juni & juli). Onder begeleding van een kundige ranger kun je zelfs echt naast de schildpadden gaan staan; deze zijn namelijk in een soort trance.

MVG

A3

meelezer
18-02-09, 20:55
Dak je A3, maar ik kan hem niet vinden op priceline..

A3
18-02-09, 21:58
Dak je A3, maar ik kan hem niet vinden op priceline..

Heb even voor je gekeken;
op biddingfortravel.com staat hij als resort op de lijst onder de plaatsnaam 'Stuart'. Dit is de dichtstbijzijnde grotere plaats. Maar er staat (helaas) ook tussen haakjes achter 'no longer offered'. Dus voor een priceline-prikkie zit dit resort er helaas niet meer in.

Maar soms heeft Marriott zelf ook interessante tarieven op hun site staan; wellicht de moeite om die even te checken?

> heb zelf even gechecked: weet niet wanneer je gaat, maar in mei vragen ze $ 136, niet echt cheap dus.

Succes!

MVG

A3

wenniemetie
11-03-09, 17:23
Onze reis gaat steeds dichterbij komen, over iets meer als twee weken stappen we eindelijk in het vliegtuig.

Aangezien ik dol ben op dingen plannen (tot het kleinste detail), ben ik weer met mijn neus in het forum en allerlei andere info dingen gedoken.

Maar ik heb nog een vraag.

Wij gaan vanuit Orlando (Kissimmee) naar Fort Lauderdale.
Oorspronkelijk zouden we naar Palm Beach gaan. Maar aangezien we nu een 1 daagse cruise naar de Bahama's maken en die vanuit Fort Lauderdale vertrekt om een (zeer niet vakantie) vroege tijd, hebben we besloten het hotel om te zetten naar Fort Lauderdale.

We willen echter Palm Beach niet overslaan. Nu komen we er bijna langs als ik op de routeplanner kijk.
Maar wie heeft er tips en kan mij helpen.

Waar rij ik naartoe in Palm Beach (waar parkeer ik de auto, adres) en wat is het beste/leukste om te doen als je maar een paar uurtjes hebt.
Ben niet echt van de museums of dat soort dingen, meer winkels en strand. Maar vind wel dat als ik maar eventjes ergens kan zijn, ik wel een goed idee moet hebben van de stad.

Ons idee is om 's mrogens te gaan rijden, dan komen we rond een uur of 1 volgens mij aan in Palm Beach. Dan daar te blijven tot het avondeten (voor een keertje vroeg, ergens in het zonnetje) en dan door te rijden naar Ft Lauderdale.

Daarmee kom ik meteen aan bij de volgende vraag. Hoe lang is het nog naar Fort Lauderdale? En zijn er dingen in Ft Lauderdale die leuk zijn om 's avonds te bezoeken.

We gaan het niet te laat maken, aangezien we de volgende morgen vroeg de boot op moeten. Maar de volgende dag gaan we weer door naar Marathon. Dus hebben we ook alleen maar de ochtend om Ft Lauderdale te bekijken.

Ik weet het, het is krap, maar het is niet anders.

Voor degene die de draad kwijt zijn in mijn warrige verhaal:
1e dag: Kissimmee -> Palm Beach -> Ft Lauderdale
2e dag: cruise
3e dag: Ft Lauderdale -> Marathon

Wie heeft tips om de reisdagen zo leuk mogelijk in te vullen.

karin1978
13-03-09, 10:25
Heb je het capitoolboek van florida?
Daar staat een auto-route in van Palm beach, die is opzich wel leuk om te doen.
Het is zo en zo leuk om daar een rondje te rijden, zo veel enorme huizen.
Wij zijn van fort lauderdale via de kustweg geloof zo uit mn hoofd a1a gereden via palm beach naar Cocoa Beach gereden. Daar hebben we wel heel de dag over gedaan. 8.00 am weg gereden en ik geloof dat we om 6 pm daar (Cocoa beach)waren. Dan zijn we in Palm beach niet uit de auto geweest. Wel hebben we de auto-route uit het boek gedaan.

wenniemetie
13-03-09, 22:55
nee heb het boek niet, ik zoek alle info op internet op.
Maar ik begrijp dat je een soort sight-seeing route had.

Bedankt voor de tip, ga zeker even zoeken

martwe
27-05-11, 06:16
Hallo,

wat zouden jullie aanraden als tussenstop inclusief overnachting tussen Miami en Orlando.
Liefst aan de kust. Is maar voor een dag.
Port st Lucie?

Alle suggesties met eventuele bezienswaardigheden zijn meer dan welkom

kimm82
05-06-11, 13:31
Vero Beach!!!!!!!!!!!!
Wij zaten dit keer in Country Inn, direct naast de Vero outlets.
Goed hotel, heerlijk ontbijt (en nog geen 50 dollar per nacht, via coupon uit travelsaver). Even kijken bij de winkels (de Indian River Mall is ook wel leuk) en dan lekker naar het heerlijke strand daar (of andersom natuurlijk).