PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: sleepboot



sleepboot
17-02-09, 14:59
Ook wij willen ons even voorstellen. Wij zijn Mar en Connie en gaan 19 maart a.s. naar florida. Het is voor ons de eerste keer. Wij zijn echte Portugal gangers, maar om deze tijd van het jaar te gaan lijkt ons niets. Wij hebben een vlucht geboek bij Lufthansa (eerst naar Washington) en daarna naar Orlando.. Wat het overstappen betreft maak ik me een beetje zorgen. Overal lees ik dat er grote rijen staan. Ik hoop dat we genoeg tijd hebben. (moet je eigenlijk je koffers weer opnieuw inchecken). De auto hebben we gehuurd bij Budget. Onze eerste 3 hotelovernachtingen zijn in het Hawthorn Suites Orlando. Ik zal wel zien wat het allemaal is. Voor ons toch wel spannend. We hebben ook al kaartjes om na een basketball wedstrijd tezien in de NBA. en we hebben kaartjes voor Discovery Cove. Verder willen we graag naar de Everglades, en we willen ook vooral van de zon genieten. (nu maar hopen dat we in een goede tijd zitten, en we ook nog op het strand kunnen liggen. Hebben jullie nog suggesties wat we echt moeten zien. (de pretparken zijn we een beetje uit)

Ta2 Gerrit
17-02-09, 15:54
Hallo Sleepboot, en welkom op dit fraaie en informatieve forum.

Heel veel dingen kun je al op dit forum vinden door in de index te kijken, bijv. de reisverslagen (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=16) geven een mooi compleet beeld van heel Florida en de zoekfunctie in de blauwe balk boven aan de pagina kan je ook verder helpen.

Maar omdat je nieuw bent, hier wat tips; voor overstappen in Washington moet je minimaal 1 1/2 uur hebben, 2 is beter. Soms is een 3 kwartier al wel genoeg, maar dat zou ik niet willen gokken.

De koffers moet je na Immigration (in Washington dus)zelf van de band halen, langs Customs lopen en direct erna weer op de band gooien voor het vervolg.
IN Orlando kun je dan zonder enige controle het vliegveld af.

Met betrekking tot IMmigration geef ik nog even de tip van ESTA (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8374&highlight=ESTA), verplicht online aanmelden bij de USA regering. Twee jaar geldig dus goed voor veel USA retourtjes ;-)

Njit
17-02-09, 15:57
En mocht je nog meer vragen hebben over je overstap: Overstappen in Washington (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4208&highlight=overstappen+washington) ‎

Teleton
17-02-09, 16:23
. Ik zal wel zien wat het allemaal is.

Dat kan je wel zeggen Mar en Connie! Welkom op dit fijne forum voor firsttimers en andere floridavakantiegangers. Voor je denkt dat je geen belangstelling voor de pretparken hebt, tip ik je toch nog graag even over dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5380) . Een themapark zoals je die in Florida kent, kan je echt niet vergelijken met een pretpark hoor. En voor wat betreft het relaxen aan het strand: prima plan! Maar kijk ook eens naar de zwembaden van Disney of Aquatica van Seaworld; altijd goed voor een dagje heerlijke ontspanning.

Als je nog geen doorgewinterde Floridaganger bent, kan het ook geen kwaad om de spelregels bij het ophalen van de huurauto te lezen en, voor je eigen veiligheid en die van anderen, bestudeer ook de afwijkende verkeersregels vooraf even zodat je je niet afvraagt waarom die auto achter je staat te toeteren omdat jouw stoplicht op rood staat voor je rechtsaf slaat...Veel plezier met de voorbereidingen en op reis!

disney fan
17-02-09, 20:14
Hallo sleepboot,

Geweldig naar Florida, jullie zullen zeker gaan genieten!
Het weer is prima in mei.
Wat betreft de parken, bij je Discovery Cove ticket zit 7 dagen gratis Sea World bij in.
Je kunt volgens mij kiezen uit Sea World of Bush Gardens.
Sea World is een park wat absoluut de moeite waard is.
Het is een prachtig park met als absolute topper de Orka Show "Believe"

Verder is er genoeg te zien en te doen en is heerlijk liggen op het prachtige witte strand ook een geweldige ervaring.
In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen en het zoeken naar info op dit geweldige forum.
En veel plezier straks daar in dat heerlijke Florida!

Groetjes Disney fan