PDA

Bekijk Volledige Versie : Afdingen



maanbo
09-02-09, 15:21
Is het nodig om in bepaalde situaties af te dingen?

Wij zijn zelf vaak in Tunesie en Turkije geweest en daar is het de gewoonte om af te dingen is dat in Orlando op bepaalde plekken ook normaal?

JKG
09-02-09, 15:22
Op de fleamarkets vast wel, gewone winkels heb ik het niemand zien doen.
In Nederland doe ik het zelf wel eens bij elektronica- en computerwinkels.

Michael66
09-02-09, 16:27
"I'm from Europe, do you have a better price for me?" kun je uiteraard altjd vragen: "no" heb je al, "yes" kun je krijgen. Ik zou het niet proberen in de Walmart en zo, maar als je ergens iets wilt kopen en je weet (via internet, in een aandere winkel etc) dat het goedkoper kan, gewoon doen.

Ik heb een paar jaar geleden zo een geheugenkaartje voor bijna de helft van de oorspronkelijke prijs meegekregen. En was dat niet gelukt, dan was ik net zo vrolijk naar zijn concurrent gelopen, die zat namelijk maar 100 meter verderop. No problem.

disney-golf
09-02-09, 23:07
Is het nodig om in bepaalde situaties af te dingen?

Wij zijn zelf vaak in Tunesie en Turkije geweest en daar is het de gewoonte om af te dingen is dat in Orlando op bepaalde plekken ook normaal?

Vraagje? Doe je dat hier ook? zo ja, dan doe je dat in Orlando ook.
Zo niet, zou het kunnen zijn dat je de Verenigde staten ook een geciviliseerd land gaat vinden...:oops:

maanbo
10-02-09, 00:46
Vraagje? Doe je dat hier ook? zo ja, dan doe je dat in Orlando ook.
Zo niet, zou het kunnen zijn dat je de Verenigde staten ook een geciviliseerd land gaat vinden...:oops:



sorry maar ik snap je antwoord niet goed, persoonlijk krijg ik het gevoel dat je het een domme vraag vind maar zo vreemd of dom is het niet lijkt mij omdat het in veel landen wel normaal is en aangezien we geen ervaring met Amerika hebben kwam die vraag naar boven.

Syllvia
10-02-09, 06:29
Een vraag is nooit dom. Wij dingen niet af in Florida, ik denk zelf dat het niet gebruikelijk is daar. Misschien op een fleamarket. Maar in 'gewone' winkels heb ik het nog nooit gezien/gehoord.

groetjes Sylvia

6foot6
10-02-09, 08:05
Zolang de"gewone winkels" hun producten niet herkenbaar prijzen en de prijs laten afhangen van de klant is er niets tegen om die prijs zo laag mogelijk te krijgen.

Ta2 Gerrit
10-02-09, 09:36
Afdingen is er niet gebruikelijk, het draait er vooral op fixed prices. In de genoemde andere culturen is afdingen bijna een must, vooral omdat ze de spullen vaak al 2- tot 500% duurder aanbieden als dat ze dat aan de locals zouden doen. Ze weten dat de toeristen graag afdingen :-\"

Maar waar ze wel gevoelig voor zijn is het vermelden dat gevraagd artikel bij een ander aantoonbaar goedkoper is. Dat willen ze wel matchen.
Vorig jaar ging onze camera onderweg naar z'n mallemoer, en na gedegen onderzoek (via o.a Kieskeurig, thanks to Wifi =D>) waren we in de markt voor een Powershot, die volgens Wifi bij de Walmart het goedkoopst was.
Die had hem dus niet op voorraad (iets wat ook in NL altijd voorkomt met aanbiedingen) dus eindigden we via talloze winkels (Bestbuy, Fry's etc.) bij Sears.

We kwamen daar voor heel iets anders (badslippers, mijn mooie rooie 020 slippers hadden een voorgevoel, en gaven de geest :-(), maar gingen toch even bij de electronics kijken, en daar stond ie, onze Powershot.
De verkoper rook de belangstelling en sprak ons aan, waarop wij hem mede deelden dat de camera $50,- te duur was t.o.v. Walmart, en hij dit op internet bevestigd zag.
Na overleg met de afdelingsmanager kregen we de Canon mee voor de Walmartprijs. Niks afdingen, gewoon realiteit, dat werkt dus wel\\:D/

Michael66
10-02-09, 09:42
Tja Gerrit, da's precies wat ik bedoelde. "Afdingen" is inderdaad cultureel bepaald, afhankelijk van waar je bent is/gaat het anders. En in de VS is het eigenlijk net zoals het hier in NL is: Vergelijken en confronteren met een lagere prijs elders. En vervolgens nog eventjes terzijde vragen om een gratis fototasje erbij, of een paar DVD-/+R's of zo kan ook nooit kwaad.Toch?:D

Orangedevil
12-02-09, 00:06
Ik lees toch wel regelmatig in reisverslagen dat mensen het doen bij hotels. Dat ze het dan te duur vinden en dat het hotel dan met een aanbieding komt voor bv. 4 nachten ofzo.

Njit
12-02-09, 07:22
In hotels is dat ook heel normaal. De rackrate is meestal niet wat je betaald. Mensen nemen een coupon mee en gaan op basis daarvan onderhandelen.

knaapje
12-02-09, 11:38
Wat jaren terug heb ik op I_Drive een wat duurdere Delsey koffer gekocht en daar was duidelijk op af te dingen.
Eerst ging er na wat praten al af, toen omdat ik een krasje ontdekte (weleens een koffer gezien die een paar vliegreizen achter de rug heeft?) en toen omdat ik een coupon had.
Misschien zal dit bij een keten niet zo lukken, maar dit was wel een "family business".

Knaapje

rrrick
12-02-09, 12:02
Ik heb het zelf op Key West meegemaakt bij het kopen van een paar schoenen. Ik werd zelf eigenlijk verrast. Toen ik aangaf een paar schoenen toch niet te wilde hebben mocht ik ze opeens voor een lagere prijs meenemen.

fatma30
12-02-09, 12:32
Op de fleamarket kun je afdingen. Tevens kun je idd bij een hotel aan de receptie vragen of het niet goedkoper kan. Heb altijd nog een goedkopere prijs gekregen. Soms 10 tot 25 % -afhankelijk van verschillende dingen- (vaak het ontbijtbuffet erbij voor alle personen of 4 nachten boeken en 3 nachten betalen, suite ipv standaard kamer e.d.) Dit is trouwens in Nederland ook gewoon te doen. Amerika is geen Afding land. Vergelijk het met Nederland. Waar je hier om korting vraagt kun je ook daar proberen.
succes.

maanbo
12-02-09, 23:05
bedankt allemaal er is dus geen éénduidend ja of nee maar gewoon een kwestie van aanvoelen en uitproberen op sommige plaatsen........... ben er geen held mee maar we zullen zien.

utah
16-02-09, 20:28
Hebben een HDD camera na afdingen kunnen kopen aan - 25% in een Target Store in Miami.

Ook bij Guess afgepingeld -> gratis paar strandslippers meegekregen.