PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Nadine: Orlando - Miami augustus 2009



Nadine De Neef
26-01-09, 17:18
Hoi
Wij gaan 14 dagen naar Florida met 2 kinderen.
Het is voor ons de eerste maal.

Hierbij onze plannen
3 tot 7 augustus : verblijf in orlando (parken, outlets, canotocht, cape canaveral)
7 tot 12 augustus : verblijf Fort Myers (strand, natuur ... ideeën welkom hier)
12 tot 17 augustus : Verblijf Key Largo (everglades, miami, strandvakantie)

Graag reactie op aantal dagen/verblijfplaats ... betere ideën welkom

Teleton
26-01-09, 17:53
Graag reactie op aantal dagen/verblijfplaats ... betere ideën welkom

Hi Nadine,

Als dit jouw idee is, is het toch goed? Misschien zijn er wel andere invalshoeken. Zo wordt er regelmatig geadviseerd om het aantal verplaatsingen, als je met kinderen reist, zo klein mogelijk te houden. Kijk de reisverslagen er ook maar eens op na.

Je geeft aan dat je een dag of vier in Orlando blijft en er staat al heel wat op het programma voor zo'n korte tijd. Je zou er over kunnen denken om in Orlando een villa met zwembad te huren en daar tenminste één week te blijven. Je kunt daarna langs de Gulfcoast naar het zuiden afzakken, één of twee overnachtingen in hotels, om uiteindelijk in Key Largo terecht te komen.

Michael66
26-01-09, 18:10
Je zou er over kunnen denken om in Orlando een villa met zwembad te huren en daar tenminste één week te blijven.Dat was ook mijn eerste gedachte. Met twee kids heb je dan lekker de ruimte, hoef je ook niet elke dag ergens te gaan eten en kunnen jullie heerlijk gebruik maken van je eigen zwembad.
De meeste huizen worden per week verhuurd. Korter kan ook, maar dan betaal je gewoon meer (weekprijs) en komen er vaak kosten voor schoonmaak bij. Vandaar dus ook het "week-advies" van zowel mij als Teleton.

Als je toch ook naar Key Largo gaat voor strand e.d. heb je m.i. ook wel genoeg aan twee dagen in Ft. Myers. Behalve strand en een beetje cultuur (Edison/Ford huis) is er niet zoveel te doen.

Uit je reisschema maak ik op dat je aanvliegt op Orlando en terugvliegt vanuit Miami. Klopt dat?

Nadine De Neef
26-01-09, 18:36
Ja dat klopt. We landen in Orlando en vertrekken opnieuw naar België vanuit Miami. Het lijkt inderdaad wel lang verblijven in Fort Myers. Twijfel tussen langer Orlando of langer Key Largo ?

dennis_diana
26-01-09, 19:57
Twijfel tussen langer Orlando of langer Key Largo ?
Ik ben geen floridakenner, want ik ga zelf dit jaar voor t eerst.
Maar mijn keuze zou gaan naar Orlando. Daar is zó veel te doen in de buurt!! Zéker voor kinderen (10 en 13 toch?)
Maar het ligt er een beetje aan wat je voorkeur is, want tja...... hoe mooi en geweldig Orlando ook is, een strandwandeling of duik in de zee zit er daar natuurlijk niet in! :-)
Je zou dus écht meer info moeten geven over voorkeuren wat je wilt gaan doen, waar je interesses liggen....

Michael66
26-01-09, 20:12
want tja...... hoe mooi en geweldig Orlando ook is, een strandwandeling of duik in de zee zit er daar natuurlijk niet in! Ach, als je graag naar de zee wilt: het is maar 5 kwartier naar Cocoa Beach aan de oostkant of 2 uurtjes naar Clearwater aan de westkant.

En als de kids gewoon lekker willen plonzen: de waterparken in Orlando zijn ook ontzettend gaaf!

marcelis10
26-01-09, 20:15
Hoi Nadine,

Ik zou zelf ook ervoor kiezen om langer in Orlando te blijven. Wij hebben vorig jaar rondgetrokken en zijn ook in Key Largo geweest. Ik vond daar een dag of 2 genoeg eerlijk gezegd. Wij zaten daar in het Holliday Inn en op zich was dat een goed hotel. Gratis eten voor de kinderen in ieder geval. Het diner was daar erg goed. Mooi zwembad en het lag gelijk aan een stijger waar je een boottocht over het koraalrif kon maken. In Orlando is genoeg te doen dus ik zou ook kiezen voor een villa daar voor een week.

Groetjes Monique

rrrick
29-01-09, 17:06
Wij zijn vorig jaar ook met 2 kinderen twee weken naar Florida geweest, en hebben iets meer plaatsen gedaan. (Voor reisverslag zie link hieronder.)

Het hangt er een beetje van af hoe oud je kinderen zijn. Onze meisjes waren 12 en 14 en konden ons reisschema prima aan.
Ik zie dat je Key Largo als uitvalsbasis neemt, dat kan, maar dan zit je toch nog wel vrij lang in de auto als je bijvoorbeeld naar Miami, Key West of de Everglades wil, terwijl het ook leuk is om 's avonds ergens te blijven, zeker in Key West en Miami Beach. Key Largo zelf is niet zo heel spectaculair. Het grootste voordeel is dat het vrij dicht bij JohnPennekamp en Theater of the Sea ligt. Maar als je daar niet heengaat, zou ik denk ik niet 5 nachten in Key Largo blijven.

Katty
30-01-09, 08:41
Hallo,

wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Florida met onze 2 kids van 12 en 13 jaar.
Wij hebben gekozen voor:
- Orlando : 6 overnachtingen (parken, outlet,...)
- Fort Myers : 3 overnachtingen ( kust verkennen)
- Miami : 5 overnachtingen (strand, Everglades, Key Largo, Miami verkennen)
Wij doen dus maar 3 hotels. Wij hebben Miami als basis gekozen om daar in de buurt alles te verkennen, ligt redelijk centraal.
Maar zoals ze hier op het forum altijd zeggen, ieder heeft zijn voorkeuren. Je moet gewoon zoveel mogelijk lezen en zelf kiezen wat jou het beste bevalt.
Veel succes

Nadine De Neef
09-02-09, 14:50
Oef, de kogel is door de kerk

Hierbij ons definitieve reisschema (2 volwassenen - 2 jongens(10 en 14):

03/08 - Orlando - Best Western Lakeside - 5 nachten
08/08 - St. Petersburg Beach - Holiday Inn Sunspree 2 nachten
10/08 - Naples - Holiday Inn of Naples 3 nachten
13/08 - Key Largo - Hilton Key Largo - 2 nachten
15/08 - Miami - Indian Creek - 2 nachten
17/08 - retour

Originele tips zijn altijd welkom !!

Groeten

Njit
09-02-09, 14:53
Heb je ook al een idee wat je in de verschillende plaatsen wilt gaan doen?

Nadine De Neef
09-02-09, 14:55
jazeker, Orlando (parken bezoeken, space center en cocoa beach)
St. Petersburg (sightseeing + shopping)
Napels (strand, everglades - crocodile farm)
Key Largo (snorkelen, dagje Key west)
Miami (strand en luieren, spelen met de kids)

marcelis10
12-02-09, 13:14
Hoi Nadine,

In het Holliday Inn in St Petersburg hebben wij ook gezeten. Wij hadden een kamer op de begane grond aan het zwembad. Gratis eten voor de kids. Leuk schema.

Groetjes Monique

Nadine De Neef
05-06-09, 19:31
Hoi

We hebben bericht gekregen dat we moeten veranderen van hotel.8-[
We hebben keuze tussen hotel Deauville of hotel Indigo beiden in Miami Beach Florida.
Op de beoordelingen worden beiden niet echt positief beschreven. Heeft iemand ervaring ? We moeten zo snel mogelijk onze keuze doorgeven.

Bedankt.
Nadine

tamaralemmens
06-06-09, 21:41
Hallo Nadine,

Ik heb even met je meegekeken. De hotels lijken me inderdaad een beetje van hetzelfde. misschien dat je kunt kiezen op ligging? Hotel Indigo ligt in het Art deco district/south beach en het andere ligt meer miami beach en wat rustiger. Succes met je keuze.