PDA

Bekijk Volledige Versie : Key West: Scooter huren



toyata
08-02-09, 11:34
Ik heb in een oud reisverslag gelezen dat mensen een scooter hadden gehuurd om Key West te verkennen.

Heeft er iemand ervaring hiermee.
Het lijkt ons een leuke manier om het eiland te verkennen.

mattrob
08-02-09, 11:37
Wij hebben de mooiste tijd van de vakantie gehad, toen we op scooters door Key West 'scheurden'. Twee scooters voor mijn vrouw en ik, kids bij allebei achterop. Toen begon het ook nog eens te stortregenen, slappe lach gehad ! Volgens mij $ 60 voor 3 uur of zo ? Je kan bij onze weblog kijken van afgelopen zomer ;) !

Marcelg
07-03-09, 02:00
http://keywest-scooter.com/scooters.html

$65.00 voor 8 uur + tax is totaal $69.88

Dit is als je online op hun website reserveert, persoonlijk zou ik het reserveren, als je namelijk in Key West bent en het is druk, dan betaal je veel meer.

utah
10-03-09, 21:30
Je hebt daar ook van die piepkleine wagentjes te huur. Ik dacht zelfs electrische boliedetjes?


http://i41.tinypic.com/10714kg.jpg

Marcelg
11-03-09, 03:22
Ja die hebben ze ook er zitten hele leuke wagentjes bij, het is wel wat duurder dan een scooter.
http://www.keywest-scooter.com/cars.html

ess
25-06-09, 17:58
Ik zag dat je ook een fiets kan huren???
Blijf een Hollander....???:-\"
Iemand dat wel eens gedaan?
Neem aan dat hij vrij vlak is??
Groetjes ess

Natasja L.
25-06-09, 19:58
Ik zag dat je ook een fiets kan huren???Blijf een Hollander. Iemand dat wel eens gedaan? Neem aan dat hij vrij vlak is??Ja hoor, alles is vrij vlak. Fietsen lijkt me fijner dan met het autootje die Utah je aanraadt. De meeste mensen zijn met de auto naar Key West gekomen, dan kan je net zo goed je eigen huurauto pakken. Die andere 'electric cars' zijn meer open. Dat is ook nog een optie. Wij hebben eigenlijk altijd alles lopend gedaan. We hebben heel wat kilometers gelopen door de straten van Key West. Als ik een vervoersmiddel moest kiezen dan zou ik lekker op de fiets gaan met de wind door je haren!

iverson
05-04-11, 01:29
Dag iedereen

Wij zijn ook van plan scooters te gaan huren in Key West. We zijn met 6 en denken aan 3 scooters voor 2 personen.

Is dit moeilijk om onder de knie te krijgen? Moet je een test afleggen bij het verhuurstation?
3u lijkt me voldoende, iemand ervaringen?

iverson

carmen1988
06-04-11, 14:44
Hebben wij 2 jaar terug op Key West ook gedaan. Hele leuke manier om het eiland te verkennen.

Tja ik rijd al van mijn 16de schooter en ik vind niet moeilijk. Gewoon je evenwicht houden en gasgeven en remmen natuurlijk.

3 Uur is denk ik wel ruim voldoende. Wij hoefde bij verhuursbedrijf geen test af te leggen.

Groetjes

ABKtje
13-04-11, 10:34
Wij hebben 2 jaar geleden ook onverwacht scooter gehuurd bij verhuurder ergens tegenover Southernmost point (wij kwamen lopend van de cruiseterminal/ centrumpje). 3 uur gescheurd en alle straatjes wel 3 keer gereden en ook nog een stuk de interstate1 op geweest(hoewel je niet buiten de stad mag met je huurscooter). Was voor mij pakweg 40 jaar geleden- makkie en heel leuke ervaring. Doen! Tip voor op de cruiseboot: neem een (leeg) waterflesje mee, koop ter plaatse een lekker drankje (ondoorzichtig,rum bv), giet dat over in je waterflesje en drink zo goedkoop je mixdrankje op de boot. We blijven Ollanders he?

basfemke
15-04-11, 10:20
Als je buiten het centrum bent kan je voor wel 25$ per dag z'n scooter huren voor een hele dag. Kan je meteen gratis de auto neerzetten.

keywest
19-04-11, 22:04
Hoi,

Wij hebben bij http://scooterrentalskeywest.com/ gehuurd (24 uur). Relatief goedkoop en met alle verzekeringen en rompslomp bij inbegrepen. Bij (veel) andere scooter rentals op het eiland is dat niet het geval. Hele aardige mensen en goed mail & tel. contact.
Ook kregen wij een extra korting (20%) omdat we ver vantevoren hebben geboekt.

Omdat het eiland (redelijk) klein is en overal betaald parkeren en met je auto niet echt overal kan parkeren kregen wij een tip om scooters te huren en dat leek ons wel wat. Ook halen zij ons op en brengen ons weer terug van en naar het hotel, gratis. Ben benieuwd :grin: Wel lekker met de wind door je haren crossen door Key West.
Weer eens wat anders dan de hele dag weer zitten in die auto.

Greetz,
Roza

diznie
22-04-11, 08:27
Roza, kun je ons vertellen wat je betaalde voor een dag scooterhuur?
Er staat geen enkele prijs op de site en je moet bellen of e-mailen voor info.

natascha666
25-04-11, 19:49
ik heb net gemaild voor info en kreeg een heleboel info/reclame(korting verhaaltjes op vanalles en nogwat) terug maar nu eigenlijk nog geen prijs, roza ik had ook graag geweten wat jullie voor een dag per scooter kwijt zijn....?? en weet je of je de auto daar bij hun kan parkeren want we rijden zelf vanaf miami naar de keys..
thanx!

Hans uit Koekelare
25-04-11, 19:59
Wat ik net gezien heb vanaf 19$ per dag

Grt Hans

keywest
29-04-11, 22:15
hoi mensen,

sorry voor de ietswat late reactie maar hier komt het:


What: 1 Double and 1 Single Scooter
Where: Free Customer Shuttle from and to: Let me know.....

The Break-down
__________________________________________________ ______________

SubTotal.......................................... ................... 89.60
Pre-paid discount...............................(already deducted)
New SubTotal.......................................... ...............N/A
PDW (physical damage waiver)........................... included
Total............................................. .......................89.60
7.5% FL State Tax............................................... . 6.72
__________________________________________________ ______________

Grand Total............................................. ...........* 96.32 (charged to card on file).

Make sure to call us for your complimentary Customer Shuttle when you arrive to let us know you got in safely.

*You'll be delighted with our attention to detail and level of service,
these are some of our complimentary features:


* No Security Deposit,
* Free Customer Shuttle (both ways),
* Curb side mechanical emergency service from 9am - Sunset (weather
permitting) (365 days a year)
* AMEX is welcome as well as all major credit cards,
* Smiling, Courteous Staff
* Enormously flexible Key West-based Scooter Rental Company
* Affordable PDW (Physical Damage Waiver) protecting you against Flat Tires and Scooter Cosmetic Damage.
Damage to Frame, Unibody, Forks or Structure of Scooter is not covered... only Cosmetic Damage.
Now, Remember, PDW is only available at the beginning of the rental. (PDW is required for overnight rentals)


Our 72 hours cancellation policy entitles you to full refund if we are contacted more than 72 hours before stated arrival time.
Customer is responsible for the full amount within 72 hours of stated arrival time.


Hopelijk verschaft dit iets meer info. prijs is in dollars.
ik heb dus voor 24 uur 1 single en 1 dubbel scooter incl. alles.
Ook kun jeje auto bij je hotel laten staan en komen ze je ophalen en terugbrengen..... for free.
zelf rijden wij ook van miami naar key west.

greetz :-)
Roza

Teleton
30-04-11, 09:34
* Affordable PDW (Physical Damage Waiver) protecting you against Flat Tires and Scooter Cosmetic Damage.
Damage to Frame, Unibody, Forks or Structure of Scooter is not covered... only Cosmetic Damage.
Now, Remember, PDW is only available at the beginning of the rental. (PDW is required for overnight rentals)




Als ik het goed begrijp, ben je dan alleen verzekerd voor de kosten van een lekke band en een krasje op de lak?

natascha666
30-04-11, 12:51
vind dat stiemek toch best duur voor 24 uur....wij zouden ook maar 1 dagje op key-west zijn zeg van 10 tot de beroemde sunset en dan weer terug naar miami dus die 24 gebruiken we zowieso niet....kan je ook voor 3/4 uur huren??

keywest
30-04-11, 22:19
Hoi, ja idd.

Maar volgens mij ga je naar t buitenland met n reisverzekering. Dus voor meer extra ga ik dan ook niet betalen mocht er wat gebeuren. :-)


vind dat stiemek toch best duur voor 24 uur....wij zouden ook maar 1 dagje op key-west zijn zeg van 10 tot de beroemde sunset en dan weer terug naar miami dus die 24 gebruiken we zowieso niet....kan je ook voor 3/4 uur huren??

hoi. Ja ik denk t wel maar dan zou je ze eerst moeten mailen daarvoor :-)

Teleton
02-05-11, 09:43
Maar volgens mij ga je naar t buitenland met n reisverzekering. Dus voor meer extra ga ik dan ook niet betalen mocht er wat gebeuren. :-)


Maar dekt jouw reisverzekering de schade aan de scooter en, wat nog vervelender kan uitvallen, de schade aan derden dan? Ik ben bang van niet dus het wordt voor jou juist wel extra betalen als er iets gebeurt. En die bedragen lopen snel op in de VS.

Jouw reisverzekering dekt, onder bepaalde voorwaarden, slechts de kosten van een arts voor jouw eigen behandeling, verzorging of verpleging. Maar let op, je reisverzekering geldt naar Nederlands recht. Dat betekent bijvoorbeeld dat je, als je zonder helm rijdt, niet verzekerd bent voor de medische gevolgen van een ongeluk. Ook zal je over een Nederlands toepasselijk rijbewijs moeten beschikken om schade vergoed te krijgen.

De verhuurder zal daar niet om vragen. Het is ook niet direct zijn zorg of verantwoordelijkheid. Wat weet hij van Nederlandse verzekeringen? Maar van Amerikaans recht weet hij des te meer en anders heeft 'ie wel een advocaat die alle kosten op je verhaalt.

Laten we eerlijk zijn; wie wil er nu niet zonder helm met de wind in zijn haren op een scooter door Key West scheuren......? Tot je je goed realiseert wat de gevolgen kunnen zijn. Ieder maakt daarin zijn eigen keuzes maar het is wel handig om te weten dat je niet in alle gevallen op je reisverzekering hoeft te rekenen bij schade.

Mocht jouw reisverzekering deze schades toch wel dekken, laat dan even weten bij wie de polis loopt en vermeld ook even de clausule waaruit dit blijkt.

keywest
02-05-11, 13:24
Hoi Teleton,

Zo had ik het nog niet bekeken idd. Daar zal ik dan achteraan moeten bij mijn reisverzekering.

"met de wind in zijn haren op een scooter door Key West scheuren" was meer een uitdrukking, zonder helm rijden doe ik zowiezo niet, hi :-)